[ etjen @ 07.05.2010. 19:58 ] @
http://www.b92.net/automobili/...10&mm=05&nav_id=429607

i

http://www.zastavatim.rs/?q=node/25

Sa drugog linka, obratiti pažnju na sliku poklopca rezervoara.

Mislim, šta reći...
[ BoysBVS @ 07.05.2010. 22:22 ] @
Sta drugo reci osim SRBIJA! Mislio sam da ce biti malo bolji auto, lepsi, da moze vise da predje km ali... Ma dobro, ipak je ovo srpski el. automobil... jest' da lici na home made car al sve u svemu dobar pocetak
[ HoT_Steppa @ 07.05.2010. 22:45 ] @
Mislim da ono ne stoji tako, samo je pokazano da kabl moze da se izvuce.
[ etjen @ 07.05.2010. 22:50 ] @
ma, mislim sve... Od tog kabla, pa do onolikog akumulatora ispod haube.
Ako ovo nije za slikanje samo, onda ne znam šta je.

Meni je ovo stvarno smešno... i tužno.
[ Challenger @ 07.05.2010. 23:07 ] @
To je budzevina kao onaj Yugo na struju od pre 10-ak (i kusur godina). Nego, mene zanima KAKO su ga registrovali kad nema ccm?
[ sasa022 @ 07.05.2010. 23:46 ] @
..... eh kako smo se grdno prevarili kada smo pomislili da vise nece biti ovakvih "revolucionarnih modela" iz Zastave
[ etjen @ 08.05.2010. 11:34 ] @
zanimljivo je to što to proizvodi Zastava.

30 godina nisu mrdnuli prstom nizašta i onda sada, šatro, prave elektroautomobil!

Samo kod nas...
[ ventura @ 08.05.2010. 11:47 ] @
Bilo koji hobi majstor bi bolje napravio električnu verziju automobila... Trebalo bi da ih bude sramota da javno prikazuju ovu šklopociju, i još da cela 'fabrika' staje iza toga...
[ Zarko Silic @ 08.05.2010. 11:57 ] @

Citat:
etjen: zanimljivo je to što to proizvodi Zastava.

30 godina nisu mrdnuli prstom nizašta i onda sada, šatro, prave elektroautomobil!

Samo kod nas...


Moralo se.

konkurencija:




http://www.slobodnadalmacija.h...w/articleId/90587/Default.aspx
[ ventura @ 08.05.2010. 12:21 ] @
I taj Hrvatski XD nije nešto mnogo srećnije rešenje... Na prvi pogled auto izgleda fenomenalno, nešto poput smarta na električni pogon... Međutim u stvarnosti je auto veličine osrednjeg terenca, što je oksimoron sa sam koncept gradskog električnog automobila...

A evo i fotke gde se vidi proporcija vozača i samog auta:


A ovo je proporcija smarta u odnosu na čoveka:
[ etjen @ 08.05.2010. 13:34 ] @
stvarno je taj XD ogroman. Nisam imao takav utisak.
[ goat @ 08.05.2010. 15:24 ] @
ja recimo pre nego što bih dao neki komentar najpre bi pročitao u potpunosti teks, ne bih želeo ni zbog sebe ni zbog drugih da mi odgovor bude "diletantske forme"..

.. između ostalog piše da je automobil napravljen da bi se ispitivale vozne karakteristike ... ako nekome to nije jasno nije ništa strašno .... šta bi čovek bio kada bi sve znao!? ... nije mu namena da bude na izložbi "mermer i zvuci" ili da reklamira neke naplatke od 20-25 cola.... ne znam koliko na to utiče kabal koji "visi"... verovatno smanjuje autonomiju kretanja i povećava buku preko neravnog puta... ....

registrovan je verovatno da bi se mogao upotrebljavati na javnim putevima, a ne vozikati po krugu Zastave... možda ste se pitali koliki su budžet imali u odnosu na druge kojisu izradili mnogo bolje elektroautomobile...

ne znam zbog čega toliko podrugivanja nekome ko hoće da istražuje, da nešto usavršava i da pokuša da prati nauku i tehnologiju!?... da se Kragujevačka firma uspavala to stoji.. i ne da je prespavala zimski san već je prespavala koliko i "povampireni Majels" .... svako buđenje nije toliko prijatno, pa ni Majels se nije snašao baš najbolje posle buđenja

evo još jednog elektomobila u komšiluku

http://www.youtube.com/watch?v=p_JGNQmAdsw
[ glackop @ 08.05.2010. 15:30 ] @
Koliko jas vidim njemu bas nista ne fali,kamo srece kad bi se vec sutra pojavio u serijsku proizvodnju.
[ goat @ 08.05.2010. 16:11 ] @
Citat:
glackop: Koliko jas vidim njemu bas nista ne fali,kamo srece kad bi se vec sutra pojavio u serijsku proizvodnju.


sigurno mu fali nešto... cenim da je daleko je od serijske proizvodnje (čak možda celu svetlos'nu godinu)...
[ glackop @ 08.05.2010. 19:11 ] @
Sa obzirom da je jos pre 100 godina elektro automobil prelazio 400.Km,naravno da se proizvodnja ne nazire jos dugo,dugo.
[ bakara @ 08.05.2010. 20:22 ] @
Citat:
glackop: Sa obzirom da je jos pre 100 godina elektro automobil prelazio 400.Km,naravno da se proizvodnja ne nazire jos dugo,dugo.

E ovo je bas za bisere
Htedoh da obrisem, ali je prejako...
[ etjen @ 08.05.2010. 21:00 ] @
ja mislim da ima viška bar onaj jedan običan akumulator pored onog velikog
[ zasun @ 08.05.2010. 23:28 ] @
Citat:
Citat:etjen: zanimljivo je to što to proizvodi Zastava.

30 godina nisu mrdnuli prstom nizašta i onda sada, šatro, prave elektroautomobil!

Samo kod nas...


Ko to kaže?

Pa Zastava je još 1988 godine u saradnji sa IHIS-om VEĆ napravila TRABANT-a na elektropogon koji je pod punim opterećenjem u ono vreme imao brzinu od solidnih 80 km/h i radijus je bio 300 km.

Da, da,.... Dobro ste pročitali! 80 km/h sa punim opterećenjem i 300 km radijusa do prvog punjenja.
[ Ivan Dimkovic @ 08.05.2010. 23:38 ] @
Ne budite naivni.

Idite na Zastavin sajt linkovan gore:

Citat:

. Tim eksperata Zastave je spreman na dalje napore u ovoj oblasti i sa argumentima, u vidu konkretnih rezultata, očekuje direktnu podršku nadležnih državnih institucija i subjekata lokalnih samouprava, i zbog problema u daljem finansiranju projekta, smatra da dalji razvoj treba poveriti Tranzicionom centru Grupe ZASTAVA VOZILA u restruktuiranju.


"Genijalna" ekipa iz Zastave kojima se verovatno smesi zatvaranje jednostavno traze nacin da OSTANU NA DRZAVNOJ SISI.

Videli kako se konj potkiva (po EU) pa bi i oni da se omaste od ekoloske pricice.

Naravno, na srpski nacin - guranjem kineskih akumulatora u neku sklopociju i nazivanjem toga "elektricnim autom". Kako taj svoj "genijalni" izum ne bi mogli da prodaju nikome (a kamo li jos da nadju privatnog investitora), oni traze od drzave da ih fin.. pardon, da baci jos malo para u rupu bez dna.

Ej... drzava u buli, krpi se kod MMF-a i Rusa, a oni bi da ih neko placa da se zamajavaju sa kineskim akumulatorima... Mada, i to je pozitivno - neki drugi radnici iz Zastave se bune sto ih ne placaju dovoljno da ne dolaze na posao. Ovi kao nesto i rade :)

Kao sto rekoh na onoj drugoj temi, meni NIKAKO nije jasno kako je ta Zastava ekipa toliko mocna... cime li su oni zaduzili Srbiju pa da ih trpe svi i da im placaju glupiranja... Ono, kada je trebalo eliminisati banke gubitase, uradjeno je bez frke... ali automobilsku ekipu... nema sanse, godinama...

Ova ekipa (fajl se zove ekipa_400.jpg na njihovom sajtu, btw) - ce da napravi automobilsku revoluciju:



Nista Toyota, nista Tesla Motors... Zastava bato - tj. ova "Dnevnik 2" ekipa, uz pomoc opstinskog budzeta - kazu "majke mi" :)

Tj. oni + ekipa koja valja kineske akumulatore, mozda i za njih treba neka subvencija ili bar da se oslobode carine :)
[ Ivan Dimkovic @ 08.05.2010. 23:53 ] @
Ma super su oni.

Samo sansa da ta ekipa napravi prodavljiv elektricni automobil je ista kao i da moja pokojna baba to pokusa da uradi. Stavise, cini mi se da moja pokojna baba mozda ima i vise sanse.

Neka izvole i otvore PRIVATNU FIRMU, nadju budal... pardon investitore, pa nek sklapaju sta hoce - da ih bog vidi. Niko im ne brani.

A ne, ekipica bi da im DRZAVA PLATI zaje*anciju sa kineskim akumulatorima i nazivanje toga "elektricnim vozilom", a onda - ko zna, mozda da se uvede i neka zastitna carina i da drzava napravi neki "specijalni tender" za "ekoloska" vozila koja jedino moze da proizvede ekipa mega-eksperata iz Zastave.

Vec vidjeno. I onda ce ziveti u paralelnom univerzumu, kao sto su ziveli u paralelnom univerzumu sa Yugo automobilima.

Ono... to je tako moglo pre 30 godina. Danas ne moze.

Tj. ko zna, mozda i moze, i to je onaj deo koji meni nikako nije jasan i koji je apsolutno zastrasujuc... a to je koji su bre oni faktori da mogu takve stvari da proguraju...
[ glackop @ 09.05.2010. 00:09 ] @
Tehnologija potrebna za pogon elektro automobila pocela se razvijati jos 1833,odnosno kada je napravljen prvi uspesni elektro motor.
1900 godine postavljen je prvi razdaljinski rekord od 290 Km proizvodjaca BGS Company./sa jednim punjenjem bat./
Ukratko,era razvitka elektricnih vozila se gasi negde oko 1912.
[ djyova @ 09.05.2010. 00:13 ] @
Zar ne postoji neka privatna firma koja proizvodi turističke elektromobile, a sve što proizvede izvozi? Negde u vojvodini ja mislim...
[ Zarko Silic @ 09.05.2010. 01:35 ] @
Citat:
glackop: Tehnologija potrebna za pogon elektro automobila pocela se razvijati jos 1833,odnosno kada je napravljen prvi uspesni elektro motor.
1900 godine postavljen je prvi razdaljinski rekord od 290 Km proizvodjaca BGS Company./sa jednim punjenjem bat./
Ukratko,era razvitka elektricnih vozila se gasi negde oko 1912.


Na zalost radar detektora jos nije bilo.

[ glackop @ 09.05.2010. 01:59 ] @
Google is the best.
[ etjen @ 09.05.2010. 12:25 ] @
Ivane,
to što ti pričaš je i meni odmah palo na pamet. Zastava sad izmišlja toplu vodu kako bi se postigao utisak da i oni nešto rade, i na taj način ne bi li pokupili još neku kintu pre nego što zaista ne budu služili nizašta.

(mada ne znam ni sad zašta služe)