[ Ka2 @ 15.05.2010. 10:17 ] @
Protekle nedelje sam bio u inostranstvu. Koristio sam GPS. Znam da obicno pokazivaci na kolima lazu odnosno pokazuju da ides brze nego sto zaista ides. Ne ulazeci u detalje zasto je to tako, primetio sam da moj automobil kada predje 100km/h u odnosu na GPS laze TACNO za 10km/h. Znaci, kad' idem po autu 110 to je po GPS-u 100 i tako do kraja...

Pretpostavka je da GPS prijavljuje tacnu brzinu obzirom da je meri satelit, zar ne?

Sad' mene interesuje, odnosno logicno mi je ali ipak da pitam, ako vozim po autu 110km/h a uhvati me radar, on bi trebalo da me uhvati na 100km/h.

Da li sam u pravu ?
[ vladd @ 15.05.2010. 11:06 ] @
GPS za komercijalnu upotrebu nije previse tacan, tako da mozes smatrati da oba instrumenta imaju gresku.

Brzinometar nema konstantnu gresku, vec u odredjenim zonama gresi u plusu, a u drugim u mnusu. Najbolje da se proveri sa nekim uredjajem za merenje brzine, pa makar to bio i radar

Poz
[ Ka2 @ 15.05.2010. 11:17 ] @
Da, ali interesantno je da moj auto u odnosu na GPS pokazuje vecu brzinu za 10km/h bukvalno u milimetar!!
[ Zarko Silic @ 15.05.2010. 11:43 ] @
Bilo koji GPS pokaze tacnu brzinu ako se vozilo krece pravolinijski (nema krivina i nema uzbrdica i nizbrdica) na mestima gde nema visokog rastinja i drugih prepreka (sume, klisure, useci,...). Znaci, na autoputevima, ili otvorenoj cesti GPS je tacan 99,99%. U takvom okruzenju pokaze isto koliko radar izmeri. U decimalu.


Uobicajeno je da brzinomeri u vozilima grese 5%, tj. da pokazuju vise nego sto je stvarna brzina. Zna se zasto; da ne objasnjavam.


Radar ce ti izmeriti onu brzinu koju ti pogaze GPS (+- 1% sto je zanemarivo).

Svoj brzinomer mozes podesiti u servisu uz pomoc dijagnostickih uredjaja ukoliko posedujes automobil novije generacije.


[ Ka2 @ 15.05.2010. 12:09 ] @
Kako se to podesava u servisu, u odnosu na sta?

I da, vozio sam samo autoputem.

Ajde u jednoj recenici, zasto namestaju brzinometre da ne pokazuju pravilnu brzinu?

Koliko grese na magistrali u uslovima koje si naveo: gde ima visokog rastinja i drugih prepreka (sume, klisure, useci,...)

[ vladd @ 15.05.2010. 20:21 ] @
Kako u jednoj recenici kada je sijaset razloga
Kao prvo, brzinomer je informativni uredjaj, nije merni, kao drugo, vole proizvodjaci da se igraju, a kupci da misle kako im auto leti kao vetar, a kao trece, korisnije je da pokazuju vecu brzinu, zbog ogranicenja u saobracaju i laganog oversuta u odrzavanju brzine(za vecinu vozila koja nemaju kruz kontrol)..da pokazuju manje, bilo bi sudjenja na pretek..

Poz
[ anon115774 @ 15.05.2010. 20:39 ] @
Citat:
vladd: GPS za komercijalnu upotrebu nije previse tacan, tako da mozes smatrati da oba instrumenta imaju gresku.


Citat:
Velocity Accuracy 2
• Speed <0.01 m/s
• Heading <0.01°


Ovo su tehnicke karakteristike za SiRFstar 3 cip koji se koristi u velikoj vecini danasnjih uredjaja za navigaciju (Garmin ih koristi u svim svojim uredjajima).

http://www.sirf.com/products/gps_chip2e.html

Ako ovo za tebe "nije previse" precizno onda nam, molim te, reci sta jeste? :)
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 00:14 ] @
Ovi podaci, mada ne pise koliko minimalno satelita mora biti "u akciji", za GPS vaze samo onda kada je prijem idealan i tada su stvarno takvi.

U slucaju da je prijem ometan, ili na nekakav drugi manje objektivan nacin onemogucen, ovi podaci nisu relevantni.

Vladd je verovatno mislio da jeftiniji GPS uredjaji imaju losije (nekvalitetnije) prijemnike koji onemogucavaju GPS sistemu da iskaze tacan rezultat.

Prema mom iskustvu vezanom za novije generacije GPS prenosnih uredjaja, prijem je podjednak kod velike vecine (da ne kazem svih) uredjaja bez obzira za cenu njihovog kostanja. Naravno, podrazumeva se da je rec o ispravnim uredjajima.
[ vladd @ 16.05.2010. 11:40 ] @
Komercijalni GPS ima gresku u lociranju od nekoliko metara(neki i par desetina). Za brzinu to moze da predstavlje problem pri kumuliranju greske. Dok greska nije u kumulaciji (meri se vreme i relativno rastojanje), nije nikakav problem dobiti solidno tacnu brzinu, ali ako dodje do kumulacije, onda je greska relevantna.

To se desava retko ali se desava. Ne postoji informacija o doticnom trenutku za posmatraca, samo variranje u pokazivanju brzine, koje se koriguje nakon nekog vremena(sto zavisi od kvaliteta softvera uredjaja).

Takoda bez detaljnih podataka o mogucnosti uredjaja, nije mesto za iskljucive tvrdnje.


I kvarcni casovnici imaju kristal koji je tacan u stotom delu procenta, pa opet, mnogi casovnici na razlicit nacin prave gresku u pokazivanju...

Sama tacnost cipa nesto znaci, donju marginu tacnosti, ali ostatak uredjaja ima svoj doprinos..da zanemarimo satelite(broj i zonu) i lokaciju.

Ali, mozemo novu temu o merenju..mada mislim da ima naucnih sektora foruma..



Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 16.05.2010. u 12:50 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 12:55 ] @
@Ka2 (mada je Salomon bolji )


Momcima u servisu kazi da ti brzinom podese tako da pokazuje 105 kada je stvarva brzina 100 i onda ce to biti pravilno podeseno.


P.S. Nemoj se iznenaditi ako se potrosnja poveca za 5%
[ botr @ 16.05.2010. 14:13 ] @
Ja sam danas vozio sa GPS-om po planini, bilo je oblacno, padala je kisa, i bilo je magle, pri brzini od 80kmh (brzinomer u autu) GPS je pokazivao oko 65 kmh, tako da stvarno sumnjam u njegovu tacnost, inace GPS je garmin 205, uzeo sam ga iz firme, cisto za probu.
[ vladd @ 16.05.2010. 14:21 ] @
Nismo mi LOKACIJA za testiranje GPS-a, slabo smo "pokriveni satelitima". Greske su velike.


Poz

P.S.
Pogledati WAAS i EGNOS
http://en.wikipedia.org/wiki/E...ary_Navigation_Overlay_Service




[Ovu poruku je menjao vladd dana 16.05.2010. u 15:43 GMT+1]
[ ventura @ 16.05.2010. 14:40 ] @
Citat:
vladd: Nismo mi LOKACIJA za testiranje GPS-a, slabo smo pokriveni satelitima. Greske su velike.

Ti ovo ozbiljno?
[ vladd @ 16.05.2010. 14:47 ] @
Ozbiljno, editovao sam poruku, da ne bi proizvodio postove, ali moze i ...

Tacnost GPS-a zavisi od zemaljskih korekcija. Da ne bi detaljisao o GPS-u koristio sam zargonski izraz.
Uzgred, na drugacijim elevacijama su drugacije greske.

Doticne probleme imaju postavljaci GSM repetitora, mada im greske od par metara ne znace puno...

Ipak smo "zona" na repu dogadjaja..

Poz
P.S. Bilo j nekih geoprojekata 2002-e godine, znacajne promene su bile 2005-e, mozda se nesto doradilo od pre par godina...mada nisam nasao tragove o tome...
[ ventura @ 16.05.2010. 14:58 ] @
Pa nije svrha auto navigacije da markira teren i da glumi geometra, te ne vidim kakve veze imaju zemaljske stanice sa auto navigacijom... I da li uopšte neka auto navigacija podržava komunikaciju sa zemaljskim stanicama, što je totalno bespotrebno...
[ vladd @ 16.05.2010. 15:09 ] @
Procitaj tekst sa linka, i shvati da "auto navigacija" jako zavisi od nekih parametara koji bas nisu fensi gadgeti u kolima.
http://www.esa.int/esaNA/GGGYIA50NDC_egnos_0.html

Inace je greska pozicije preko 30m, "mape" tada grese, u gradskim naseljima narocito(na 30m moze da se nalazi potpuno druga ulica...

Bice bolje, ali otom potom, postacemo i mi deoo sveta.

Poenta je da brzinu treba izmeriti radarom, ili uredjajem za merenje brzine vozila, pa korigovati brzinomer, s pozicije merne tehnike.
A verovati gadgetima je potpuo druga prica..

Poz
[ Ivan Dimkovic @ 16.05.2010. 15:38 ] @
Preterujete.

Dobri consumer GPS uredjaji na ravnom terenu, bez krivina daju prilicno zadovoljavajuca ocitavanja za potrebe "obicnih" vozaca (podrazumeva se dobar prijem satelita, dakle otvoren teren) - koja su daleko preciznija od brzinomera u kolima.

Naravno, postoje greske i postoje precizniji nacini za merenje brzine od (consumer) GPS-a - ali za potrebe vozaca je sve cemu je greska manja od par km/h zadovoljavajuce. Ne pricamo ovde o navigaciji bojeve glave - vec o voznji putnickog automobila :-)

Takodje, merni instrumenti koje koristi policija imaju gresku, koja je kompenzovana U VASU KORIST u slucaju pisanja kazne.

To moze ici i do 5 km/h u nekim zemljama za brzine preko 100 km/h
[ jooly @ 16.05.2010. 15:58 ] @
Ubijedjen sam da niko od komercijalnih korisnika u Srbiji a i sire ne koristi EGNOS(tj. Galileo sistem) ili ruski GLONASS vec americki GPS. Oni svi rade na slicnom principu ali nisu jedno te isto. Tacnost GPS osim sto zavisi od prirodnih i nekih tehnickih uslova moze biti degradirana a i bila je od strane operatora da se ne bi koristio u vojne(teroristicke) svrhe. Kada su uvedeni drugi sistemi to je degradiranje napusteno. Medjutim da bi se sto tacnije dobijala pozicija(prvenstveno na moru) tada je uveden diferencijalni GPS sa jos jednim dodatnim prijemnikom koji dobija signal od zemaljske stanice. Stanica zna svoju tacnu poziciju i uporedjuje je sa onom dobijenom na njenom GPS priejmniku i salje korekciju preko radio talasa u radijusu od par stotina milja. Priejmnik na moru ispravlja svoju poziciju za razliku koju mu posalje obliznja stanica. Tacnost je fantasticna, par metara je u pitanju u najgorem slucaju. Tako danas imamo slican sistem gdje se signal korekcije salje preko GSM signala(koristi se za geodetske premijere reda tacnosti par desetina centimetera). Tacnost najobicnijeg GPS za odredjivanja brzine na otvorenom prostoru(bez prepreka i ometanja ili refleksije signala) je toliko tacna da obican brzinomjer u vozilu ne moze da se sa time poredi. Btw, pokrivenost Balkana GPS signalom je vrlo dobra kao i cijelog svijeta(zato se i zove globalnim) U svakom trenutku je moguce imati fix sa najmanje 3 satelita. Mozda ovo nije tema za ovaj forum...
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 17:20 ] @
Citat:
botr: Ja sam danas vozio sa GPS-om po planini, bilo je oblacno, padala je kisa, i bilo je magle, pri brzini od 80kmh (brzinomer u autu) GPS je pokazivao oko 65 kmh, tako da stvarno sumnjam u njegovu tacnost, inace GPS je garmin 205, uzeo sam ga iz firme, cisto za probu.


Ako je GPS pogresio onda je to u najgorem slucaju za 1, sto znaci da si isao 66, a brzinomer na autu je pokazao 80. Oblaci i kisa nisu prepreka za tacnost merenja, ali promena nadmorske visine i put sa mnogo krivina moze da bude.

Nista neobicno (petnaestak godina druzenja sa ovakvim uredjajima omogucio mi je da saznam svasta), i nije samo problem brzine kretanja. Isto toliko gresi i kilometarsat pa proizilazi da automobil 20% manje trosi nego sto je to stvarno tako.

Citat:
Ivan Dimkovic
Preterujete.

Takodje, merni instrumenti koje koristi policija imaju gresku, koja je kompenzovana U VASU KORIST u slucaju pisanja kazne.

To moze ici i do 5 km/h u nekim zemljama za brzine preko 100 km/h


Nekada davno DA, ali vise NE. Pojavom laserski radara pokazana brzina je tacno ona koja je i stvarna. Greska laserskih uredjaja, opet napominjem pod uslovom da su ispravni, iznosi 0,01%.
5 do 10 Km/h je nesto sto mozda tolerise policija u konkretnom slucaju, ali to je vec drugo nesto.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.05.2010. u 18:31 GMT+1]
[ Ivan Dimkovic @ 16.05.2010. 18:00 ] @
Preciznost lasera dosta zavisi od toga kako se upotrebljava :-)

Btw, svabe su od pre par godina u nekim gradovima poceli kupovati pasivne merne uredjaje (ESO ES 3.0):

http://www.eso-elektronik.de/web/ES30.aspx?a=1

Prokletinja ne emituje nista sto se moze detektovati. Na svu srecu, proci ce neko duze vreme dok ne zamene matore Multanova-e 6F i sl... Mada, vec sam ih vidjao po Stuttgartu stekovane u potaji :)

Ovo ce vrlo verovatno zameniti i laserske merace (koji su vec i ovako i onako daleko tezi za detekciju od matorih radara) - tako da ce uredjaji za detekciju moci da idu u djubre, bar sto se Nemacke tice :(

Ostaje jedino mreza dojava pandurskih foto sesija preko TP servisa ili preko sajtova kao sto je recimo ovaj :-)
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 18:08 ] @
Heh,

vracamo se u stara dobra vremena i onih kablica na putevima (ako se toga jos neko seca) .

Emituju Ivane i ovi uredjaji zrake, ali su oni veoma malog inteziteta zbog prirode metode merenja pa ce nekakvim buducim detektorima biti problem da ih detektuju. U stvari, mocice ih detektovati onda kada je to vec kasno, ali jameri ce nastaviti rat; nema sumnje.

Tacku na prekoracenj brzine i potpuni debakl detektora i jamera mogu odraditi samo fotocelije; slicne onima na atletskim stazama.

Postavlja se samo pitanje zasto to vec nisu uradili. Verovatno se odgovor krije na istom mestu gde se nalazi i odgovor na problem virus-antivirus na internetu.
[ Ivan Dimkovic @ 16.05.2010. 18:11 ] @
Ja se iskreno nadam da hoce hehe :-)
[ vladd @ 16.05.2010. 18:48 ] @
Eto pa posle kupi BMWa, moras da lociras sve zamke po putevima da bi se malo opustio

Poz
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 18:59 ] @
Ma,
moze da kupi i GTRa,
vazno je samo da TomToma prebaci na Igo8 pa ne mora vise da se bavi lokacijama radara u sopstvenoj reziji.
[ botr @ 16.05.2010. 19:36 ] @
Citat:
zarsilic
Ako je GPS pogresio onda je to u najgorem slucaju za 1, sto znaci da si isao 66, a brzinomer na autu je pokazao 80. Oblaci i kisa nisu prepreka za tacnost merenja, ali promena nadmorske visine i put sa mnogo krivina moze da bude.
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.05.2010. u 18:31 GMT+1]

Put je pun krivina, oko 5 od 180 stepeni, od 300m se penje na 900m, pa se spusta na oko 350m, postoji jedan uspon od 18%, nadmorksa visina vrlo cesto varira, put je poprilicno valovit!
[ Zarko Silic @ 16.05.2010. 19:53 ] @
U takvim uslovima podatak sa GPSa nije relevantan.

Izmeri ponovo na ravnom putu.
[ Ivan Dimkovic @ 16.05.2010. 19:58 ] @
@zarsilic - pa ima i TomTom automatski servis za radare - zove se "TomTom Safety Cameras". Doduse, oni naplacuju taj POI servis, ali posto koristim njihov HD Traffic servis to je uracunato u "paket". Ne moras nista da radis - sam se apdejtuje i preko GPRS-a (posto svi Live uredjaji imaju SIM karticu)

Problem je sto to pokriva samo stacionarne radare, koji nisu uopste problem jer danas gotovo svaki GPS uredjaj ima podrsku za mape istih (ukljucujuci i BMW-ovu iDrive stariju DVD navigaciju - samo moras sam da "skuvas" mape) - problem su prokleti mobilni radari koji svaki dan iskacu na drugim lokacijama.

Istini za volju, bar nemacka panduracija uvek koristi ista mesta samo sto ih nasumice biraju za mobilnu kontrolu - ali njih ima toliko da je potpuno besmisleno pretpostaviti da su sva aktivna.

Tako da je trenutno jedino kako-tako pouzdano resenje slusanje TP servisnih poruka, gde se obicno listaju aktivni mobilni radari. Ali, znas kako, i tu neko mora biti prvi da ih vidi pa da prijavi - obicno je taj prvi onaj koji na*ebe :-)))

www.blitzer.de je onako - vise puta se desilo da prodjem pored mobilnog radara koga nema na tom sajtu... tako da :)

Jedina dobra stvar u celoj prici je da jako retko stavljaju mobilne radare na auto puteve. Ali ih ipak stavljaju, pa se ne moze covek osloniti na to.

Citat:
vladd
Eto pa posle kupi BMWa, moras da lociras sve zamke po putevima da bi se malo opustio


Na putu do posla imam jedno 35-40 km bez ogranicenja - medjutim problem su onih drugih 40... 140 km/h se vozi sa jedva pritisnutim gasom, a to je na vr' tolerancije (sve preko 145 nosi poene u dozvoli :-) - naravno, bagra stavlja kamere na najsporijim delovima puta :-)))
[ bufalo bil @ 17.05.2010. 18:12 ] @
Citat:
@Vladd: Komercijalni GPS ima gresku u lociranju od nekoliko metara(neki i par desetina). Za brzinu to moze da predstavlje problem pri kumuliranju greske. Dok greska nije u kumulaciji (meri se vreme i relativno rastojanje), nije nikakav problem dobiti solidno tacnu brzinu, ali ako dodje do kumulacije, onda je greska relevantna.

Da, to je greska apsolutnog pozicioniranja. Kako ja to razumem, brzina se izracunava pomocu koordinatih razlika 2 pozicije kroz proteklo vreme izmedju merenja. Posto je to vreme reda nekih 1-2-3 sekunde za koje automobil predje nekih, recimo 100ak metara, mozemo reci da je merenje izvrseno u istim uslovima (isto stanje atmosfere, isti broj satelita... ) tj. na njih su delovale iste greske sa istim znakom koje se pri racunanju koordinatnih razlika potiru, npr. (X1+greska)-(X2+greska)=X1-X2.
Dakle, greska merenja brzine GPS-om je 0.
[ vladd @ 17.05.2010. 20:42 ] @
Nije ti dobra formula
(x1+a)-(x2+b)=(rastojanje x1 do x2)+C

C moze i da bude nula, pod uslovom da se greska anulira, poklopi sa pravcem i apsolutnom vrednoscu(a=b).

Komunikacija sa satelitom traje neko vreme, a vozilo koje se krece, moze da za 1 sekundu predje 15 m

I sta imamo, greska satelita(i uredjaja) bez podrske(korekcije) sa zemlje moze u svakoj tacki merenja da bude 10m. Ako se greska kumulira, onda je to 20m.

Ako vozilo predje recimo 60m(za 4 sec), greska merenja je max 30%. Verovatnoca takve greske je mala(po normalnoj raspodeli, kao i verovatnoca "apsolutno tacnog merenja"(na sta niko na planeti ne racuna, mislim sa "apsolutno tacnim...), tako da je najveca grupa dogadjaja u okviru greske 10-ak procenata..

Ako vozilo usporava(ubrzava), GPS racuna srednju brzinu, ..pa je greska jos veca

Drugacija prica je na nekom ravnom putu, korektno pozicioniranom u odnosu na satelit, uredjajem sa dobrom komunikacijom, i zemaljskom podrskom, greska spada na prihvatljivo male procente..a to ionako, ne sluzi skoro nicemu, posto se saobracaj odigrava dinamicno, ceste su promene brzine...

Najlakse je doneti lagodan zakljucak, ali, kome i to treba

Poz
[ bufalo bil @ 17.05.2010. 23:00 ] @
Citat:
vladd: Nije ti dobra formula:)
(x1+a)-(x2+b)=(rastojanje x1 do x2)+C

C moze i da bude nula, pod uslovom da se greska anulira, poklopi sa pravcem i apsolutnom vrednoscu(a=b).

Komunikacija sa satelitom traje neko vreme, a vozilo koje se krece, moze da za 1 sekundu predje 15 m

Upravo i jeste tako. Dve relativno BLISKE tacke imaju ISTE greske u poziciji i po smeru i po intezitetu jer je merenje izvrseno pod ISTIM uslovima u ISTOM trenutku.

Evo da uzmem npr. uticaj jonosfere (koji je i najveci) na merenje pozicije u tacki 1 i u tacki 2 koje su na medjusobnom rastojanju 15m na Zemlji.
Znaci, upravljajuci vozilom, izmeri se pozicija u tacki 1, zatim nakon 1 sekunde predje se u tacku 2 i izmeri se sad njena pozicija. Da li su se uslovi u atmosferi za to vreme promenili? Nisu. Znaci signali prolaze kroz ISTE slojeve atmosfere u ISTOM trenutku i tako prave ISTU gresku tj. a=b (X1+a)-(X2+a)=X1-X2

Isti je slucaj i sa ostalim greskama, sve su istog smera i inteziteta tako da nema govora o "kumuliranju".
Citat:
vladd:

Ako vozilo usporava(ubrzava), GPS racuna srednju brzinu, ..pa je greska jos veca

Drugacija prica je na nekom ravnom putu, korektno pozicioniranom u odnosu na satelit, uredjajem sa dobrom komunikacijom, i zemaljskom podrskom, greska spada na prihvatljivo male procente..a to ionako, ne sluzi skoro nicemu, posto se saobracaj odigrava dinamicno, ceste su promene brzine...


Kada pretices ili skreces nisi valjda lud da gledas u GPS... :)
[ botr @ 18.05.2010. 09:50 ] @
Mene je gps povremeno locirao pored puta, tako da nisam siguran u njegovu preciznost, bar sto se tice brzine i lociranja!
[ Zarko Silic @ 18.05.2010. 11:43 ] @
Citat:
botr: Mene je gps povremeno locirao pored puta, tako da nisam siguran u njegovu preciznost, bar sto se tice brzine i lociranja!


Imas u meniu opciju za tu korekciju.

Ako se sa tim ne dobije nista, onda ti mape nisu precizno uradjene. Mene je, recimo, Garmin u NS-u navodio u Dunav . Prelaskom na iGO8 ovi problemi su nestali.

Testirao sam mnoge GPS uredjaje i uglavnom pokazuju podjednako ako se nadju u identicnom okruzenju. Na primer ovako:

[ vladd @ 18.05.2010. 12:52 ] @
Citat:
bufalo bil:  Dve relativno BLISKE tacke imaju ISTE greske u poziciji i po smeru i po intezitetu


Ovako ti zamisljas da jeste.

Uostalom, sta znaci "relativno bliske tacke" . Ako meris poziciju u okviru greske(10m), mogu a ne moraju da imaju istu gresku.

Svaka tacka merenja ima opisan krug precnika 10m oko sebe u okviru kojeg je pokazivanje isto ili razlicito. Ne pravi se greska zbog slicne elevacije, ili jonosfere, prosto je ukljuceno 2 ili tri satelita u racun, svaka pozicija(tacka) se iznova definise i svaka tacka je sa nezavisnom greskom.

Citat:
bufalo bil: Kada pretices ili skreces nisi valjda lud da gledas u GPS...


Ja sigurno necu, ali znam neke koji pisu porukice dok preticu...ne vidim sta bi ih sprecilo da gledaju u GPS


Uostalom, kada se formiraju zemaljske korekcije(administrativno i konkretno) u Srbiji, mocicemo da budemo zadovoljni merenjima
Zaista ne znam kakva je trenutna situacija, i u EU i u Srbiji, sa jedne strane dogadaji se ubrzano desavaju(godine 2000, 2002, 2005), ali smo mi ipak na zapecku..i bez para...


Poz
P.S. uostalom, GPS, ikada bi bio najtacniji u svojoj nameni, meri srednju brzinu izmedju dve pozicije, dok brzinomer i radar mere trenutnu...
[ botr @ 18.05.2010. 13:17 ] @
Mapa je relativno precizna, postoje cak i sumski putevi na mapi, samo jedan od sumskih puteva, pored koga sam prosao, nije bio na mapi! Jednu krivinu je registrovao kao raskrsnicu, i jednu raskrsnicu regionalnog i magistralnog puta uopste nije registrovao! Malo pre sam testirao gps na pravom putu, blagi uspon, i naravno nazad, razlika izmedju brzinomera i gps-a je oko 8-10 kmh. Rece mi drug da je njega gps u Nisu navodio kroz Nisavu, pa na drugu stranu obale! xD
[ vladd @ 18.05.2010. 18:59 ] @
Citat:
zarsilic
Testirao sam mnoge GPS uredjaje i uglavnom pokazuju podjednako ako se nadju u identicnom okruzenju.


Evo malo da pojacate testiranje:
http://users.erols.com/dlwilson/gpsacc.htm
http://newyorksearchandrescue....tion%20Coordinate%20Issues.pdf
http://www.kowoma.de/en/gps/errors.htm
http://edu-observatory.org/gps/gps_accuracy.html

Poz
[ Nocni @ 19.05.2010. 00:17 ] @
Otkud vam tvrdnja da u principu brzinomjeri lazu na svim autima? Ja sam vise puta uporedjivao sa navigacijom na mercedesima, bmw-u, toyoti... uvijek je bilo tacno ako je prav put u pitanju i ako su fabricke gume...

Brzinomjer najcesce laze ako nisu propisane gume ili ako na novijim vozilima promjena profila gume nije prijavljena dijagnostikom... cak i ako nisu dobro napumpane moze da laze na vecim brzinama malo... moze i da se desi da je kilometraza vracana a da pri tom nije izvrsena kalibracija same kazaljke ako je skidana...
[ bufalo bil @ 19.05.2010. 08:08 ] @
Tako sam i ja mislio da brzinomer laze i popasao sam kaznu, vozio sam 70 a radar je izmerio 69...

@vladd
"relativno bliske tacke" znaci da su medjusobno udaljene 15m ali gledajuci u odnosu na satelite do kojih je udaljenost 20.000km, moze se reci da prolaze kroz ISTE slojeve atmosfere tj.medjusobno su bliske i imaju ISTU gresku.

Ne znam da li si primetio, ali gps pokazuje koordinate stajalista u metar, i te koordinate se narednih 10sec sigurno ne promene vise od 1m iako je dotad uredjaj vec primio 10ak paketa podataka. Po tvom tvrdjenju koordinate bi trebale da se menjaju svake sekunde gore-dole do 10m, ali nije tako... Ustvari, one ce se promeniti u tom opsegu, ali tek kad se promene uslovi (nestane neki satelit, promeni se geometrija satelita, itd). U periodu od 1 sekunde bice ISTI uslovi tako da ce se greske pri merenju brzine potirati kako sam vec objasnio.
[ cozmo_im @ 19.05.2010. 11:47 ] @
Pre nego sto pokusaju da vam uvale kaznu za minimalno prekoracenje... slobodno im recite da prouce pravilnik koji imaju u SUP-u. Dakle, a ovo sam licno video, na infromacionom salteru gde se izdaju resenja za kazne i slicno postoji tabela sa GRESKOM BRZINOMERA koja je merodavna kod radarskog merenja brzine.

Dakle, ovako je pisalo (zao mi je sto nisam slikao, ali zamislite da vadim aparat u SUP-u):

- 40kmh - tolerancija 43kmh
- 60kmh - tolerancija 67kmh

itd itd. Ove prve 2 cifre sam dobro zapamtio.

Znaci ukoliko je ogranicenje 60kmh i vi vozite 60 a vas brzinomer laze, recimo da patrola izmeri 65 ili 67kmh i zaustavi vas, u sustini ne bi smelo da vam pise kaznu.
[ vladd @ 19.05.2010. 11:51 ] @
Ne treba mene da tumacis i da dajes specificne primere.
Ako stojis ili se pomeris u okviru 15m moze se dogoditi da dobijes identican rezultat, a moze se dogoditi da se pogresi nekoliko metara.

Problem je sto se ne zna trenutak, tacnog ili netacnog...i sto to vazi za nepokretnu tacku.

Problem se uvecava u kretanju, i medju objektima, i zavisno od pozicije satelita..

Kada se sve sabere, za konkretno merenje brzine nije bitno sta pokazuje GPS, vec samo zakljucak "da mu nije slepo verovati"..i formirati stavove na osnovu toga...

Gresi, sa mogucnoscu velike greske, a primer: "U periodu od 1 sekunde bice ISTI uslovi tako da ce se greske pri merenju brzine potirati kako sam vec objasnio." je poseban, GPS uredjaju treba malo vise vremena da "poprica" sa satelitima

Poz
[ vladd @ 19.05.2010. 18:38 ] @
Citat:
cozmo_im
Znaci ukoliko je ogranicenje 60kmh i vi vozite 60 a vas brzinomer laze, recimo da patrola izmeri 65 ili 67kmh i zaustavi vas, u sustini ne bi smelo da vam pise kaznu.


Ovo se realno i ne desava, kada je ozbiljna kontrola saobracaja. Celu proceduru zaustavljanja i kaznjavanja radije primenjuju na onima koji prekrse ogranicenje za 30%..tada je nesumnjivo i bogato kaznjavanje.

Vrlo cesto vozim novosadskim putem pored galenike, a cesto se i radarska kontrola. Kolona uglavnom ide uniformno oko 60km/h(mada je po novom zakonu 50), zaustavljaju one koji preticu kolonu sa 20+km..a ima ih.. redovno..

Ne ramatram zanemarljivo retke zloupotrebe..kada pokazuju "neciju" brzinu, a vozilo je islo propisno.."strancima"..

Poz
[ cozmo_im @ 20.05.2010. 15:28 ] @
Tu je ogranicenje 60kmh. Ima znak (znam, tu zivim).

Zaustavljaju one sto idu preko 70kmh, ranije su tolerisali izmedju 70-80...

A vozaci, znaci prolete pored mene sa jedno 90-100, ranije sam im blicao ili svirnuo, sad me bas briga nek divljaju i nek popiju kaznu.

Taj pravac je recimo opasan zato sto stalno pretrcavaju a nocu je uzasno losa vidljivost.
[ pisac @ 21.05.2010. 16:03 ] @
Ja odavno ne blicam onima koji sumanuto jurcaju u suprotnom pravcu od mog. Oni su većinom potencijalne ubice, i ne vidim zašto bih ih upozoravo na patrolu.

Možda bi bilo pametnije da im blicam kada nema patrole


A što se tiče GPS-a, tačniji je od brzinomera pri svakoj vožnji koja je preko 40-50km. Što brža vožnja, to tačnija brzina. Eventualno nije pouzdan u trenucima kada je signal jako slab (a greška lociranja velika), ali to je u vangradskoj vožnji retko.
[ vladd @ 21.05.2010. 17:21 ] @
Nisi razumeo, kolona ide desnom trakom, po propisu, a sumaheri levom za preticanje , preko 120..ne mozes da im blicas, jedino iz ruke, ili da ih gadjas farom

Neka ih neka jurcaju, popune patroli kvotu, pa ostali mogu opustenije da voze

Kada bi svi vozili 50(iako pise 60, po zakonu je 50, ali nisu menjali znake, pa se tolerise), onda bi zaustavljali i davili oko rajsnadli u prvoj pomoci, ili broju i tipu sijalica..(za svaki tip mora da postoji rezerva).

Poz
[ tisovac @ 18.11.2010. 10:29 ] @
Ovakav slucaj sa razlicitim prikazom merenja brzine imao sam i sam. Koliko sam ja primetio kod mene to odstupanje nije linearno vec ta razlika postaje sve veca povecanjem brzine.Bilo je dosta price o tacnosti merenja ,ali po meni bi u tom slucaju bila nepravilna odstupanja u nekom intervalu . Kad god se krecem brzinom od 6o km/h GPS mi pokazuje 50 km/h. Cini mi se da predjeni put meri isto.Prosto nemogu da zamislim da da ako racuna poziciju da neprecizno meri brzinu kretanja.Kod mene je jos znak upitnika jer nemogu da svarim ipak veliku razliku merenja.U nekim gradovima na ulazu imaju instalirani radari za obavestavanje vozaca kojom se brzinom krecu pa i to treba usporediti .
[ Zarko Silic @ 18.11.2010. 13:01 ] @
Citat:
tisovac: Kad god se krecem brzinom od 6o km/h GPS mi pokazuje 50 km/h.


To je prevelika greska. Ne znam koji automobil posedujes, ali bi dobro bilo da sat bazdaris.

Na 60 km/h greska brzinomera ne bi smela biti veca od 3 km/h.
[ cozmo_im @ 18.11.2010. 13:12 ] @
Meni je do 100kmh greska tako oko 3-4kmh, a preko 110-120 malo veca... ali ispod 10kmh.
[ Zarko Silic @ 18.11.2010. 13:58 ] @
Vise tipova gresaka mogu uzrokovati netacno pokazivanje kilometar sata. Navescu samo dve, ujedno najcesce, a mogu da se otklone.

U prvom slucaju rec je o apsolutnoj gresci koju prouzrokuje netacno pozicionirana sama kazaplka sata (samo kod odredjenih tipova sata) koja pogresan podatak o vrednosti brzine stalno pokazuje jednako: znaci, ako gresi 10 onda to gresi i na 60 i na 160 Km/h i nju je linearno potrebno uracunavati i

u drugom slucaju rec je o relativnoj gresci koja se procentualno vezuje za samu brzibu kretanja. Na primer ako je ona 10% onda ce na 60 gresiti 6, a na 160, 16 km/h.

Obe ove greske mogu da se, kod automobila novije generacije, ispravi iskorigovati kako bi se svele u prihvatljive okvire.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 18.11.2010. u 15:43 GMT+1]
[ vladd @ 18.11.2010. 14:36 ] @
Greska, izmedju ostalog, nastaje i zbog slabljenja mehanizma, slabljenja magneta u instrumentu, naravno, zavisno ot tipa.

Zatim, za razlicite brzinomere, postoje razlicite kontrolne tacke, tako da su nekada vece greske u osegu izmedju dve kontrolne tacke.

A najvece greske, za odredjene tipove brzinomera, su pri krajevima skale.

Uglavom, oko zona ogranicenja brzine, instrumenti bi trebali da budu prkontroolisani, da ne kazem bazdareni, da bi se znao stepen greske.

Posto ne pomaze opravdanje vezano za tacnost brzinomera.

Poz
[ codeNO @ 18.11.2010. 20:05 ] @
Najbolja kontrola koliko ti "krade" brzinomer je da prodjes pored Arene pa sam vidis na onom ulicnom meracu koliko ti ides a koliko pokazuje na ekranu. Oni bi trebalo da mere po preciznosti na isti nacin kao sto mere panduri sa rucnim. Cak i da ne mere isto pokazace ti koliko vozis