[ raikkonen @ 17.05.2010. 11:00 ] @
U cetvrtak oko 17:30 po lepom i suncanom vremenu vozio sam s ukljucenim pozicionim svetlima u gradu. Ispred mene na oko dvesta metara nalazilo se vozilo pauk u poprecnoj ulici. Policajac iz tog vozila me zaustavlja i kaze da sam morao da koristim kratka svetla i kaze mi da je kazna 5000 dinara. Zatim trazi clan zakona o upaljenim svetlima danju i nakon kraceg vreman pokazuje mi clan u kome pise da se danju moraju koristiti kratka svetla odnosno dnevna svetla i da je kazna 3000 dinara. Pita me da li hocu da platim na licu mesta kaznu, ja sam odgovorio da nemam toliko para kod sebe i da ne mogu da platim kaznu. Uzeo je saobracajnu, vozacku i licnu kartu i podatke zabelezio u svesci i rekao je da cu dobiti nalog za mesec dana da platim kaznu. Da li je neko imao slicno iskustvo? Da li sam trebao da platim kaznu na licu mesta i sta mogu dalje da ocekujem? Da li je u redu da platim kaznu kao i oni koji uopste nisu ukljucili svetlo?

Pozdrav.
[ Slobodan Miskovic @ 17.05.2010. 11:02 ] @
Citat:
raikkonen: ....Da li sam trebao da platim kaznu na licu mesta i sta mogu dalje da ocekujem?
Pozdrav.


Trebao si da ukljucis kratka svetla ;)

Nema razlike da li platio na licu mesta ili posle.
[ nkrgovic @ 17.05.2010. 11:18 ] @
Pa ni ti nisi (usopte) ukljucio kratka (oborena) svetla.

Ako kaze da treba da ukljucis kratka, onda treba da ukljucis kratka. Argument "ali ja sam ukljucio poziciona" je isto kao i "ali ja sam ukljucio baterijsku lampu" - bar sto se tice tumacenja zakona. Ako nisi uradio ono sto si trebao, vec nesto drugo sve jedno je da li je to nesto drugo - nista, ili nesto trece.

Eventualno je policajac mogao da ti oprosti, tj. da ti progleda kroz prste i kaze da to od sad radis.

Trebalo bi da kaznu dobijes kao uplatnicu na postu, bez posebne procedure. Isti iznos, samo ti stigne uplatnica.
[ Count Zero @ 17.05.2010. 11:24 ] @
Ovde je čudno to što je kazna za neuključena svetla 3.000, a ako uključiš bilo koja druga svetla 5.000?!
[ BluesRocker @ 17.05.2010. 11:51 ] @
Zar po novom zakonu o saobraćaju nisu ukinuli da se kazna plaća na licu mesta? :)
[ Goran Mijailovic @ 17.05.2010. 11:57 ] @
Citat:
Count Zero: Ovde je čudno to što je kazna za neuključena svetla 3.000, a ako uključiš bilo koja druga svetla 5.000?!


Onaj ko ukljuci samo poziciona svetla je opasniji u saobracaju od onog ko ne ukljuci svetla iopste. Pozicija se ukljucuje kad vozilo stoji nikako u pokretu. Neko moze da pomisli da je vozilo zaustavljeno i da shodno tome napravi pogresnu procenu u saobracaju.
[ Nabukodonosor @ 17.05.2010. 13:09 ] @
Kako zaboga neko moze da pomisli da auto koji se krece ustvari stoji?!?!?!? Onda taj nikako ne treba da ima dozvolu jer ne vidi dobro. Taj koji ne vidi razliku izmedju auta koji se krece i auta koji stoji, svakako ne moze ni da vidi danju razliku izmedju pozicionih i kratkih svetala, tako je da ovaj argument bezveze, blago receno.
[ Black_eyed @ 17.05.2010. 13:13 ] @
Citat:
raikkonen: U cetvrtak oko 17:30 po lepom i suncanom vremenu vozio sam s ukljucenim pozicionim svetlima u gradu.


Toliko price oko novog zakona o saobracaju, prosto mi je neverovatno da je nekom promaklo da SVI voze sa kratkim svetlima, razumem da neko moze da zaboravi ali da ne zna pored onakve medijske kampanje...
[ damirh @ 17.05.2010. 13:56 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Kako zaboga neko moze da pomisli da auto koji se krece ustvari stoji?!?!?!? Onda taj nikako ne treba da ima dozvolu jer ne vidi dobro. Taj koji ne vidi razliku izmedju auta koji se krece i auta koji stoji, svakako ne moze ni da vidi danju razliku izmedju pozicionih i kratkih svetala, tako je da ovaj argument bezveze, blago receno.


Taj argument je sasvim na mestu, poziciona svetla se koriste iskljucivo kada vozilo nije u pokretu. Ako je guzva u saobracaju cesto nemas dovoljno vremena da procenjujes da li se vozilo krece ili ne pa je zato ovo odlicno.
[ coldcova @ 17.05.2010. 14:13 ] @
Argument nije na mestu jer se ovde govori o situaciji u sred bela dana.Ako ne možeš po danu da proceniš da li se neki auto kreće ili ne onda ne treba ni da voziš.
[ Okmijun @ 17.05.2010. 17:19 ] @
Svetla se pale po zakonu a ne po proceni ;)
[ X Files @ 17.05.2010. 17:40 ] @
^
Citat:
"Svetla se pale po zakonu a ne po proceni ;)"


Ja proslog leta platih jednu kaznu zbog svetala u tom kontekstu.

Negde u okolini Nove Varosi (valjda), bile su strme krivine (okružene stenama) na relativno uskom putu, kojima nikad kraja. E sad, voznja nocu, neosvetljen put, plus sitni odroni na tom delu puta prosto su me primorali da ukljucim maglenke, koje inace jedino koristim kad me uhvati snazniji pljusak na auto putu. Maglenke su pomagale u smislu da se pre uoci kamenje sa strana i sama percepcija ivice kolovoza je drugacija, tj. povoljnija.

Džaba moja procena ;)


[ Devanagari @ 17.05.2010. 17:49 ] @
Citat:
Nabukodonosor: Kako zaboga neko moze da pomisli da auto koji se krece ustvari stoji?!?!?!? Onda taj nikako ne treba da ima dozvolu jer ne vidi dobro. Taj koji ne vidi razliku izmedju auta koji se krece i auta koji stoji, svakako ne moze ni da vidi danju razliku izmedju pozicionih i kratkih svetala, tako je da ovaj argument bezveze, blago receno.

He, he, ti kao da u životu nisi seo za volan :) Npr. svaki dan vozim po ovim sprčenim ulicama u centru Beograda i možeš mi verovati na reč da to izgleda tako da s punom koncentracijom gledam ispred sebe da ne čuknem nekog manijaka koji koči u mestu, iza sebe da me ne čukne budala koja se lepi branik na branik, levo da mi ne istrči senilna baba koja gleda u nebo i desno da me ne iseče moron koji prvo skrene pa da migavac, ispadoh slovenski bog Svevid, jbt. U svemu tome još moram da pazim da li se neki retard vozi sa uključenim pozicionim svetlima?

Ili specijalnost koju sam primetio u poslednje vreme, stvarno mi nije jasno kako su se ovoga setili: dakle imbecil se parkira lepo unazad na slobodno mesto, dakle klasični “parallel parking”, sve regularno izuzev što da sva četiri migavca kada se uparkira! Zašto jbt? Pojma nemam! I sad, voziš se tom uskom ulicom i normalno vidiš samo da štekću migavci na strani ulice, onu drugu stranu automobila ne vidiš, i normalno - šta, moram da usporim jer pomislim da tip hoće da se isparkira, tj. da je krenuo da izlazi. Vidim da ne izlazi, pa se istripujem da li sad on mene čeka da prođem, da li me uopšte vidi u retrovizoru, itd. da bih na kraju prošao i imao šta da vidim. I sad bi ti meni uzeo dozvolu jer zaista ne znam da li se kreće ili stoji? 'Ajmo paljevina.

Zato se u saobraćaju i poštuju saobraćajna pravila, a ne usmeno predanje i ostale stvari koje se “podrazumevaju”. Ako se krećeš - obična svetla. Ako stojiš - poziciono svetlo. Kraj priče.
[ skymobile @ 18.05.2010. 00:04 ] @
Upotreba svetala u saobraćaju
Član 77.
Danju, na motornom vozilu za vreme vožnje u saobraćaju na putu, moraju da budu uključena kratka, odnosno dnevna svetla.
...
Član 78.
Poziciona svetla moraju biti uključena sve vreme kada je uključeno dugo, odnosno kratko svetlo, odnosno svetlo za maglu.
...

Verodostojna isprava o prekršaju
Član 322.
stav 1.
tačka 3. zapisnik o izvršenoj kontroli učesnika u saobraćaju sačinjen u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku.
,,,

Član 334.
Novčanom kaznom u iznosu od 3.000 kazniće se za prekršaj lice koje postupi suprotno odredbama iz sledećih članova ovog zakona:

tačka 20. člana 77. stav 1

Dakle, kazna za neupaljena svetla je 3000 dinara, nebitno sto si upalio poziciona, dok nocu je sasvim druga situacija ako imas samo poziciona svetla upaljena a kreces se kolovozom. Tada je kazna od 15000 do 30000 dinara.

Ono na cemu si trebao da insistiras je da ti sastavi zapisnik na licu mesta, posto ce ti i ovako stici "cestitka" na kucnu adresu uvecana za 300 din(troskovi vodjenja postupka).

Postoji mogucnost i da ti ne napise prijavu, mada postoji mogucnost i da dobijes na LOTO-u, pa sad...


[ raikkonen @ 18.05.2010. 07:11 ] @
Citat:
Black_eyed: Toliko price oko novog zakona o saobracaju, prosto mi je neverovatno da je nekom promaklo da SVI voze sa kratkim svetlima, razumem da neko moze da zaboravi ali da ne zna pored onakve medijske kampanje...



Ne radi se o neznanju vec o nepaznji. Policajac me zaustavio samo par minuta nakon sto sam napustio parking i u zurbi pri polasku s parkinga kada sam uljucivao svetla nisam ni primetio da je prekidac za ukljucivanje svetala ostao u srednji, a ne u krajnji desni polozaj. Nije bas da SVI voze s upaljenim kratkim svetlima. Juce prilikom vracanja s posla video sam nekoliko vozila s upaljenim pozicionim svetlima, nekoliko automobila sa samo jednim svetlom jer drugo ne radi, a bilo je i nekoliko automobila na kojima svetla nisu bila ni ukljucena.
[ Count Zero @ 18.05.2010. 09:53 ] @
E, a čuo sam i ovo: ako nisu uključio svetla uopšte - 3k RSD, ako ti je pokvareno svetlo, pa radi samo jedno, kazna 5k RSD.
[ axone @ 18.05.2010. 10:14 ] @
Citat:
Count Zero: E, a čuo sam i ovo: ako nisu uključio svetla uopšte - 3k RSD, ako ti je pokvareno svetlo, pa radi samo jedno, kazna 5k RSD.


Pa naravno! Ista prica kao i kod pozicionih svetala.
Nije svejedno da li ti nocu (mislis da ti u) susret ide motocikl ili auto- mozes doneti drugaciju odluku/procenu prilikom mimoilazenja.
[ Suns @ 18.05.2010. 10:25 ] @
Nadam se da nikom neće smetati jedan Offtopic VIC na ovu temu sa svetlima, sada se setih

-Došao ciga da polaže testove za vožnju (B kategorija).
-Pošto je već XY puta pao, komisija rešila da ga pita usmeno pa će videti koliko zna i proporcionalno tome da ga puste.

Pandur: Cigo ako odgovoriš na 2 pitanja prošao si.

1. Voziš noću, autoput, pretičeš kola, a u suprotnoj traci ti nailazi vozilo sa jednim farom, šta je u pitanju!?

Ciga: Pa... gosn milicajac to je motor očigledno!
Pandur: Paaa vidiš cigo nisi u pravu to su kola sa razbijenim jednim farom.

2. Voziš noću, autoput, pretičeš kola, a u suprotnoj traci ti nailazi vozilo sa dva fara, šta je u pitanju?

Ciga: Pa... gosin milicajac lako je. To je automobil!
Pandur: Vidiš cigo, nisi u pravu to može biti i dva motocikla. Žao mi je cigo PAO SI!

Ciga ljutito izlazi iz sobe, otvara vrata i kaže: Milicajac da te ja pitam jedno pitanje!?
Pandur: Ajde pita..
Ciga: Voziš noću, autoput, pored autoputa stoji džena u miniću, sa šitklama izbačenim grudima, vrti torbicu, šta je u pitanju?
Pandur: Pa to je lako, to je kruwa!
Ciga: Vidiš milicajac niisi u pravu, to je tvoja žena, majka tvoje dece!
[ Nabukodonosor @ 18.05.2010. 10:43 ] @
Odjednom niko ne ume da vozi bez upaljenih svetala...kao ne vidimo automobile ako im nisu upaljena svetla. Kako li smo vozili zadnjih 30-40 godina bas me zanima.
[ Suns @ 18.05.2010. 11:01 ] @
Normalno da vidimo, nije to sporno, ali moraš priznati da su automobili sa upaljenim svetlima po danu daleko uočljiviji od onih koji nemaju upaljena svetla!?

Uopšte ne vidim zašto je teško upaliti svetlo po danu a nije teško noću!!?
[ Count Zero @ 18.05.2010. 12:07 ] @
Ovde je kvaka u tome što se isto tretira npr. vozilo koje PO DANU ima jedno pokvareno svetlo i to isto vozilo noću.
Ako noću može da se pogrešno pretpostavi da je u pitanju motocikl (OK - logično), ali zar je isti princip i danju??
Znači, da ne ulazimo u diskusiju da li treba uključivati ili ne danju - ima posebna tema za to. Nego, ako se složimo da treba, zar onda "nepoštovanje" biva isto tretirano i noću i danju??
[ axone @ 18.05.2010. 13:36 ] @
Ako moze striktno da se definise(zbog pravne prirode) sta je dan, a sta noc, onda bi mozda i mogla da se u zakon uvrsti
neka razlika(u paljenju svetala).
Pitanje je da li je moguca striktna def.?
[ milanom55 @ 18.05.2010. 19:01 ] @
Da li je u redu da autobusi privatnog pevoznika (ne znam kako se zove) imaju umesto upaljenih oborenih svetala, led lampe ispod farova u toku dana? To je isto kao da im je upaljena pozicija, i na taj nacin je gazda resio da smanji potrosnju goriva.


Jednom me zaustavio policajac zato sto mi je crkla sijalica na faru, i hteo da mi napise kaznu. Reko sam mu da je sijalica malocas crkla i da imam pravo da zamenim sijalicu na licu mesta i on me je pustio, nije nista pisao. Ali mi je zato proverio sve ostale sijalice.

[ skymobile @ 19.05.2010. 00:52 ] @
Citat:
Count Zero: Ovde je kvaka u tome što se isto tretira npr. vozilo koje PO DANU ima jedno pokvareno svetlo i to isto vozilo noću.
Ako noću može da se pogrešno pretpostavi da je u pitanju motocikl (OK - logično), ali zar je isti princip i danju??
Znači, da ne ulazimo u diskusiju da li treba uključivati ili ne danju - ima posebna tema za to. Nego, ako se složimo da treba, zar onda "nepoštovanje" biva isto tretirano i noću i danju??

U sustini tretira se isto, jer vozis tehnicki neispravno vozilo i mozes bti iskljucen iz saobracaja dok ne otklonis nedostatak. S obzirom da moras imati upaljena nocu i kratka i poziciona svetla(i danju samo sto danju mozes imati upaljena dnevna svetla i poziciona) onda ako ne radi kratko svetlo, radi pozicija i ona je nocu uocljiva vise nego danju pa moze pomoci pri rasudjivanju sta ti dolazi u susret.

Citat:
milanom55: Da li je u redu da autobusi privatnog pevoznika (ne znam kako se zove) imaju umesto upaljenih oborenih svetala, led lampe ispod farova u toku dana? To je isto kao da im je upaljena pozicija, i na taj nacin je gazda resio da smanji potrosnju goriva.


Jednom me zaustavio policajac zato sto mi je crkla sijalica na faru, i hteo da mi napise kaznu. Reko sam mu da je sijalica malocas crkla i da imam pravo da zamenim sijalicu na licu mesta i on me je pustio, nije nista pisao. Ali mi je zato proverio sve ostale sijalice.


U redu je ako se ta svetla mogu svrstati u dnevna svetla(clan 77., stav 1. ZOBS), kao sto imaju fabricka na recimo, Audi A6, ako si primetio. To sto te policajac pustio je njegova dobra volja. Imao je puno pravo da ti napise prijavu za ucinjeni prekrsaj, a ti po zakonu nemas pravo da zamenis sijalicu i izbegnes prijavu, vec, kao sto gore rekoh, mozes biti iskljucen iz saobracaja i dobiti odobrenje da se ukljucis nakon sto otklonis nedostatak.
[ sasha015 @ 19.05.2010. 09:22 ] @
Uopste nisi u pravu za zamenu sijalica na licu mesta.Mnoga savremena vozila zahtevaju odlazak u servis na zamenu sijalice,tako da ne postiji mogucnost zamene na licu mesta.Dovoljno je da imas u rezervi pregorelu sijalicu,svoj stav da si u pravu i da u zapisnik ako ga bude pisao unese primedbu "o nacinu zamene sijalice".
Ne dajte da vas sisaju.Vas novac vredi.


[ skymobile @ 19.05.2010. 10:38 ] @
@sasha015
ROFL
Da li si svestan sta si napisao? Ja govorim kakav je zakon i sta su ovlascenja sluzbenog lica i obaveze vozaca a ti o "svom" stavu i pregorelim sijalicama.... U primedbi mozes da napises sta hoces, to je tvoje pravo, ali to ne pije vodu. Ako napravis prekrsaj, OSL moze da ti oprosti ako je rec o laksem prekrsaju i ako nisi izazvao opasnost na putu, ali uopste ne mora.

Procitaj clan 289. stav 1. tacka 1. ZOBS-a
[ eloiza @ 19.05.2010. 13:21 ] @
Citat:
milanom55:.... To je isto kao da im je upaljena pozicija, i na taj nacin je gazda resio da smanji potrosnju goriva.....


Izvinjavam se što skrećem sa teme, ali mi ne ide u glavu kakve veze ima upaljena LED svetla (tačno je da znatno smanjuje potrošnju struje iz akumulatora u odnosu na obično halogeno kratko svetlo ) sa smanjenom potrošnjom benzina?!?!

Alternator je spojen sa radilicom motora preko (zupčastog) pardon ispravka trapeznog kaiša, a isti puni, preko elektronskog regulatora punjenja-reglera, akumulator u zavisnosti od stanja napona akumulatora a nezavisno od broja obrtaja motora.

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 19.05.2010. u 17:46 GMT+1]
[ vilil1 @ 19.05.2010. 13:44 ] @
Citat:
skymobile: To sto te policajac pustio je njegova dobra volja. Imao je puno pravo da ti napise prijavu za ucinjeni prekrsaj, a ti po zakonu nemas pravo da zamenis sijalicu i izbegnes prijavu, vec, kao sto gore rekoh, mozes biti iskljucen iz saobracaja i dobiti odobrenje da se ukljucis nakon sto otklonis nedostatak.

A kolika je kazna ako ti ne radi sijalica?
[ Java Beograd @ 19.05.2010. 13:48 ] @
Citat:
eloiza: Izvinjavam se što skrećem sa teme, ali mi ne ide u glavu kakve veze ima upaljena LED svetla (tačno je da znatno smanjuje potrošnju struje iz akumulatora u odnosu na obično halogeno kratko svetlo ) sa smanjenom potrošnjom benzina?!?!

Alternator je spojen sa radilicom motora preko zupčastog kaiša, a isti puni, preko elektronskog regulatora punjenja-reglera, akumulator u zavisnosti od stanja napona akumulatora a nezavisno od broja obrtaja motora.
Tek za tvoju informaciju, kaiš za alternator je klinasti, ili višekanalni. Nije zupčasti. Ali, da se vratimo temi:

Što se više struje troši u vozilu - to je teže okretati alternator. Verovao ili ne ! A ko "oseća" da je teško okretati alternator ? Motor. Ko mora da popije više goriva da bi mogao da okreće alternator ? Motor. A ko plaća gorivo ? Gazda.
[ eloiza @ 19.05.2010. 14:16 ] @
Citat:
Java Beograd: Tek za tvoju informaciju, kaiš za alternator je klinasti, ili višekanalni. Nije zupčasti. Ali, da se vratimo temi:

Što se više struje troši u vozilu - to je teže okretati alternator. Verovao ili ne ! A ko "oseća" da je teško okretati alternator ? Motor. Ko mora da popije više goriva da bi mogao da okreće alternator ? Motor. A ko plaća gorivo ? Gazda.


Znači, po tvome alternator kad "uvidi" da nije u stanju da da više struje od ukupne električne potrošnje potrošača, taj "naređuje motoru" da poveća broj obrtaja motora.....??!!

Ma, kako da ne.......

Alternator daje struje onoliko koliko može da da (bez obzira da li koristi LED ili HALOGEN svetla) sa trenutno datim brojem obrtaja motora u skladu sa prilagođenim uslovima vožnje u saobraćaju.
[ ctrl alt del @ 19.05.2010. 14:25 ] @
Eloiza, dok je auto u leru uključi neki veći potrošač - recimo grejač zadnjeg stakla - i gledaj šta se dešava sa obrtajima motora. (naravno ako voziš neku aždaju od 4000ccm nećeš ništa primetiti...)
[ Java Beograd @ 19.05.2010. 14:37 ] @
Citat:
eloiza: Znači, po tvome alternator kad "uvidi" da nije u stanju da da više struje od ukupne električne potrošnje potrošača, taj "naređuje motoru" da poveća broj obrtaja motora.....??!!

Ma, kako da ne.......

Alternator daje struje onoliko koliko može da da (bez obzira da li koristi LED ili HALOGEN svetla) sa trenutno datim brojem obrtaja motora u skladu sa prilagođenim uslovima vožnje u saobraćaju.


E slatko sam se nasmejao ! Kako Mali Perica zamišlja osnove elektrotehnike. Uzgred, nisam siguran da znaš šta je struja, a šta napon. I da li postoji napon struje.
[ eloiza @ 19.05.2010. 15:12 ] @
Citat:
ctrl alt del: Eloiza, dok je auto u leru uključi neki veći potrošač - recimo grejač zadnjeg stakla - i gledaj šta se dešava sa obrtajima motora. (naravno ako voziš neku aždaju od 4000ccm nećeš ništa primetiti...)


Pa šta se dešava sa brojem obrtaja motora u leru sa uključenim grejačem zadnjeg stakla? Povećava se br. obrt./min?

HAH! HAH! HAH!

Citat:
Java Beograd: :) E slatko sam se nasmejao ! Kako Mali Perica zamišlja osnove elektrotehnike. :) Uzgred, nisam siguran da znaš šta je struja, a šta napon. I da li postoji napon struje.


Da, da,..... struja je razlika potencijala, a napon je tok pozitrona i naravno da "postoji napon struje jer bez napona nema struje i obratno".

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 19.05.2010. u 20:42 GMT+1]
[ Java Beograd @ 19.05.2010. 15:19 ] @
Citat:
eloiza: Da, da,..... struja je razlika potencijala, a napon je tok pozitrona i naravno da "postoji napon struje jer bez napona nema struje i obratno".
[ Nenad Vranjanac @ 19.05.2010. 23:28 ] @
Citat:
eloiza: Pa šta se dešava sa brojem obrtaja motora u leru sa uključenim grejačem zadnjeg stakla? Povećava se br. obrt./min?

pa sad za grejac zadnjeg stakla nisam siguran, ali recimo da je odlican primer za tvoje pitanje neki slabiji motor, npr jugo 45.
kad ukljucis svetla moze da se cuje blago smanjenje broja obrtaja, jer je povecano opterecenje a regulacije gasa nema.

tako slabi motori su danas retkost i to je jedan razlog zasto se to ne oseti, a drugo je sto vecina boljih auta ima mehanizam koji kompenzuje opterecenje dodavanjem gasa. i to moze lako da se vidi kod recimo iskljucivanja klima uredjaja, posto on zahteva jos vise snage.

ali evo jednostavnog pitanja- ako si ikad vozila bajs, da li si osetila promenu kad ukljucis dinamo masinu?

nego on topic jedno pitanje- npr. meni pregori jedna sijalica (a ta pojava je ucestala od kako je stupio nov zakon, sve cesce vidjam corave aute)
posto je kod mene far nemoguce otvoriti bez torx srafcigera, znaci da samo serviser moze da zameni sijalicu. moj servis nema terensku sluzbu.
kako ja da dodjem do servisa da bih zamenio sijalicu??
[ Nebojsa Milanovic @ 20.05.2010. 00:58 ] @
Kakva luda diskusija :)
[ Hadžihalef @ 20.05.2010. 07:19 ] @
Citat:
Nenad Vranjanac
kako ja da dodjem do servisa da bih zamenio sijalicu??

Pa, sad...

...imaš tu više opcija, koje bi ti mogle olakšati slatke muke ('slatke'-pošto, jel, Yugo nema torxeve!)

...normalno, primerenih novom zakonu o saobraćaju:

1.Zameniš taj tvoj auto sa torxevima,za Yugo bez torxeva! (po meni najbezbolnije rešenje)(u datim okolnostima)

2.Kupiš komplet torx-alata...i mirno spavaš dok je u kolima,jer neće ni jedna lampa crknuti.

2a.Prvom prilikom zameniš torxeve holz-plek-krstacima sa buvljaka (šrafciger-krstak,pretpostavljam imaš).

3.Učlaniš se u amss,oni imaju univerzalnu terensku službu, mogu svašta nešto da ti urade! Čak i da te odšlepaju do tvog servisa...da ti zamene sijalicu...sve sa upaljenom žutom rotacijom.

Eto to su neke ideje koje mi padoše na pamet uz jutarnju kaficu....

...a ima još...

...verovatno.
[ gti2 @ 20.05.2010. 07:50 ] @
@eloiza Da bi se ler gas odrzavao konstantnim,sluzi IAC ventil ili kod nas poznatiji pod imenom step motor.Kod vozila koja ga nemaju se oseca pad obrtaja na leru prilikom ukljucenja nekog potrosaca tipa svetla,ventilator,grejac,klima...
[ Srđan Pavlović @ 20.05.2010. 08:00 ] @
Citat:
Kod vozila koja ga nemaju se oseca pad obrtaja na leru


Kod vlasnika vozila koja nemaju upaljena odgovarajuca svetla
pri trenju sa pandurima, oseca se pad dinara u novcaniku :-)
[ raikkonen @ 18.10.2010. 10:56 ] @
Citat:
skymobile

....Ono na cemu si trebao da insistiras je da ti sastavi zapisnik na licu mesta, posto ce ti i ovako stici "cestitka" na kucnu adresu uvecana za 300 din(troskovi vodjenja postupka).

Postoji mogucnost i da ti ne napise prijavu, mada postoji mogucnost i da dobijes na LOTO-u, pa sad...


Kaznu za ovo jos nisam dobio, nadam se da i necu. Na LOTO-u takodje nisam dobio. Ipak je veca verovatnoca ne dobiti kaznu od saobracajne policije nego dobiti na LOTO-u.

Pozdrav svima
[ ghost2k3 @ 18.10.2010. 11:36 ] @
Pa svi potrosaci se napajaju sa baterije, zar ne? Ako je baterija prazna, ona se puni i eto potrosnje. Ne znam sta je tu nelogicno.
Inace u nekim EU zemljama sam citao da su ukinuli kratka svetla po danu, ili barem preko leta, jer su izracunali da se manje zagadjuje, odnosno da se manje energije trosi, sto je i logicno. I u HR se svetla ne pale od aprila do novembra, ili tako nekako.
A deluje mi skroz blesavo da platis vecu kaznu (5000) za crknutu sijalicu, nego (3000) za ugasena svetla.

Vozio sam cesto sa crknutom sijalicom, i nikad me zbog toga nisu zaustavili, a stalno do posla i nazad prolazim barem kraj jedne patrole pored puta. Kada dodjem kuci zamenim sijalicu. Od prosle jeseni do danas su mi crkle 3,4 sijalice vec.
[ su27killeryu @ 03.11.2010. 19:16 ] @
Sijalica moze da crkne i usput tako da nije logicno da zbog toga moze da ti napise kaznu...mada je u ovoj "drzavi" sve moguce... a nije mi jasno ako je fora u uocljivosti sto ne ofarbaju sva vozila u jarko roze boju mnogo manje zagadjenje bi bilo..
[ anon115774 @ 03.11.2010. 20:21 ] @
Da ali kada bi svi u ovoj drzavi vozili sa crknutom sijalicom samo do prvog mesta za zamenu onda bi prosecan ucesnik u saobracaju trebalo da vidi takvo vozilo na ulici jednom u godinu dana.

Ja ne znam za tebe ali ja za petnaesta minuta vidim bar tri takva vozila.
[ su27killeryu @ 03.11.2010. 20:25 ] @
Bas zbog toga vozac je duzan da sijalicu zamijeni na licu mjesta pred patrolom..ako je za to potreban servis onda bi trebalo eventualno da se napravi da donese u MUP racun od ovlascenog servisa.
[ djura63 @ 20.11.2010. 01:10 ] @
Citat:
Da, da,..... struja je razlika potencijala, a napon je tok pozitrona i naravno da "postoji napon struje jer bez napona nema struje i obratno".
Pre ovakvih tvrdnji zaviri u fiziku za 8 razr. o.š.
[ Darko Nedeljković @ 04.04.2015. 22:50 ] @
Citat:
ghost2k3:
Vozio sam cesto sa crknutom sijalicom, i nikad me zbog toga nisu zaustavili, a stalno do posla i nazad prolazim barem kraj jedne patrole pored puta. Kada dodjem kuci zamenim sijalicu. Od prosle jeseni do danas su mi crkle 3,4 sijalice vec.

Zamolio bih da mi neko ovo prokomentarise - pre par dana bio sam ocevidac kad su coveka zaustavili zbog crknute sijalice kratkog svetla, ostalo sve ispravno (pozicija, dugo, komplet sijalica...). I, kaze on da nije znao i pita on da li moze da zameni, policajac kaze "mozes" i ode u kola da pise kaznu znajuci iz iskustva da se na tom autu sijalice menjaju samo u servisu. Ali, neocekivano, cova bio elektricar po zanimanju i za par minuta uspe on da zameni sijalicu, taman kad je i policajac zavrsio pisanje kazne

I tako, dok elektricar sav srecan pokazuje policajcu popravljeno svetlo, ovaj prilazi i urucuje mu kaznu. Tu naravno sledi pitanje zar je moralo tako i da isprlja najnovij odelo i da plati kaznu, na sta mu policajac objasnjava da je kazna sto je sijalica bila pregorela, a da je zamena da bi mogao da nastavi putovanje, kao i da treba da bude srecan sto mu je uopste dozvolio da popravi i nastavi a mogao ga je iskljuciti iz saobracaja i poslati kuci pesice. Da li je policajac u pravu?
[ ventura @ 04.04.2015. 23:07 ] @
Jeste
[ Darko Nedeljković @ 04.04.2015. 23:12 ] @
Malo mi je tesko da zamislim tebe kad ti crkne sijalica da prvo zamenis pred dezurnim policajcem, a potom odes do najblize poste/banke da platis kaznu, ali 'ajde, ako ti kazes da je tako nek ti bude...
[ Lavlja_Jazbina @ 04.04.2015. 23:27 ] @
Citat:
Malo mi je tesko da zamislim tebe kad ti crkne sijalica

Zaustavi ga pandur,pozdravi sa dobar dan mister ventura.BiLA BI nam bila cast da vam zamenimo sijalicu,primetili da ne radi.

Podigne jednu obrvu ( znak da moze ),pandur ode do svojih kola,uzme svoju sijalicu,i zameni.

Pandur mu se jos jednom izvine,pozdravi a ventura mu oprasta ovaj put,zbog ometanja pti putovanju..:).
[ ventura @ 05.04.2015. 00:36 ] @
Citat:
Darko Nedeljković:
Malo mi je tesko da zamislim tebe kad ti crkne sijalica da prvo zamenis pred dezurnim policajcem, a potom odes do najblize poste/banke da platis kaznu, ali 'ajde, ako ti kazes da je tako nek ti bude...

Dužnost vozača je da pre početka vožnje proveri da li je vozilo u ispravnom stanju. Ako vozaču crkne sijalica u vožnji, a nema elektroniku koja će mu to prijaviti, i baš u tom momentu ga zaustavi policajac.. jbg... Nije imao sreće. Policajac nije i ne može da bude vidovit pa da zna da li je kvar nastao na autu pre 5 minuta ili je u pitanju bahat vozač koji mesecima ili godinama vozi neispravno vozilo. Kad je vozilo neispravno, ono je neispravno, bez obzira na to kad je neispravnost nastala.
[ Zarko Silic @ 05.04.2015. 00:49 ] @
Ventura,

nemoj zbunjivati ljude


Ako se dogadjaj desio po danu, za jednu neispravnu sijalicu, kazna se ne placa. Osim ako ga policajac prethodno vec jednom nije sreo i upozorio na neispravnu sijalicu. Vozac nije duzan da svakih 10 metara staje i proverava ispravnost sijalice

Ako se dogadjaj desio nocu, podleze placanju kazne. Vozac je u obavezi da primeti neispravnost jedne od sijalica oborenog svetla.

Ovo ne pise u ZOBSu , ali se primenjuje ovako kako sam napisao. Mora postojati nekakva tolerancija, bar ona koju nalaze logika zdravog razuma, i ne mogu se sve situacije u saobracaju obuhatiti zakonskim clanovima.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 05.04.2015. u 13:02 GMT+1]
[ pbenka @ 05.04.2015. 10:36 ] @
U stvari je problem sa našim policajcima što odmah čim ulove nekog da je nešto neispravno, krenu da pišu kaznu. Izvitoperila se namena kazne, nije više radi preventive, nego zarad punjenja budžeta, za koji znamo da je hronično prazan. S druge strane, nekome ko ima vezu kod policije, će stalno davati "opomene", kad god to mogu, iako će to ovaj bezobrazno zloupotrebljavati.
[ Zarko Silic @ 05.04.2015. 12:08 ] @
Tesko je iz ovog ugla napisati pravilan odgovor na postavljano pitanje. Postoji niz okolnosti koje nisu spomenute, a realno su postojale.
Mladi policajci cesto ne poznaju propise ili ih tumace preterano ograniceno. Glopo je i to sto se kaznjavanje vezuje za nekakvo ispunjavanje norme sto takodje utice na nepravilne odluke policajaca, a postoji i ono mimo zakona, sujeta, korupcija i jos po nesto.


Zato postoji sudija za prekrsaje i zalbeni postupak.
[ bobiska @ 05.04.2015. 13:35 ] @
Kaubojština klasična. Na većini novih malih automobila, sijalica se menja u servisu, npr. na mom Cliu najčešće moraju da skidaju branik i vade far, kada je na strani akumulatora. I sad se od mene očekuje da zamenim sijalicu kad pregori po mraku? Ili vi ovde niste baš savladali gradivo, ili je isto napisano od strane nepismenog kancelarijskog štakora.
I gde je tu ono sveopšte pravilo, da je do vozača samo ono šta je pod haubom žute boje, ostalo - obavezan servis?
[ BB308 @ 05.04.2015. 13:46 ] @
Mozda u Srbiji.U Francuskoj vam za ovakav slucaj NEćE naplatiti kaznu.Kao sto neko reče kaubojstina.Pozz.
[ Lavlja_Jazbina @ 05.04.2015. 14:05 ] @
Ja se slazem da na vecini automobila i ako se zna kako prici faru,ruke mogu biti krvave.Ali !

Preko dana moze da prodje sa opomenom koja bi glasila da se obavezno sijalica zameni ako se planira i put

nocu.Jako je opasno ako je neispravna vozaceva srtana gde procena ( previd ) nekog motocikliste moze biti pogubna po njega.

Posle dzaba kukati.
[ Zarko Silic @ 05.04.2015. 15:16 ] @
Citat:
BB308:
Mozda u Srbiji.U Francuskoj vam za ovakav slucaj NEćE naplatiti kaznu.Kao sto neko reče kaubojstina.Pozz.


Ipak ti ovo proveri jos jednom kod policije.

Za svaki slucaj.

Narocito za voznju po noci.

Pitaj ih da li se sme nocu voziti sa neispravnim farom ili se u takvim slucajevima poziva servisna sluzba?
[ BB308 @ 05.04.2015. 15:36 ] @
Ipak ti ovo proveri jos jednom kod policije.

Za svaki slucaj.

Narocito za voznju po noci.

Pitaj ih da li se sme nocu voziti sa neispravnim farom ili se u takvim slucajevima poziva servisna sluzba?




Pazi ovo, ovako kako si postavio pitanje, da li sme nocu da se vozi sa neispravnim farom, svaka budala zna da ne sme.Glupa pitanja ne treba postavljati. A ovo da ti crkne sijalica u voznji desava mi se stalno na kombiju, i vidjam ih ne mali broj na auto putevima sa neispravnim svetlima.Odem u servis za vikend kad se vratim, i zameni se.Nikakva slep sluzba.
Da, kazem iz iskustva.Pozz.

[ Zarko Silic @ 05.04.2015. 16:21 ] @
To je onda znak da su francuski policajci tolerantni.

Tolerancija treba i mora da postoji kao sto sam napisao u prthodnom postu.

Vidjam i ja nocu vozila sa neispravnim svetlima, ali sam par puta cuo (ipak sa relativno velikim brojem ljudi imam kontakt) da su kaznjeni zbog neuspravnog svetla. Doduse, pre izmene propisa novim pravilnikom kojim je ukinuta obaveza posedovanja rezervnih sijalica.

Da je neko kaznjen po danu, prvi put sam saznao juce i to ovde na ESu.
[ BB308 @ 05.04.2015. 16:32 ] @
Jesu tolerantni, ne za pricanje telefonom, pojas, crveno u voznji... ali za ovakve stvari DA.
Primer je i da ne smes da menjas gumu na auto putu vec izadjes sa istog ili slep sluzba.Meni se desilo isto, stavio trougao, onaj prsluk fluoroscentni, stao skroz desno i poceo sa menjanjem.Oni naisli par minuta posle, parkirali iza sa rotacijom i sacekali da zavrsim.Pozz.
[ botr @ 05.04.2015. 19:05 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ventura,

nemoj zbunjivati ljude :D


Ako se dogadjaj desio po danu, za jednu neispravnu sijalicu, kazna se ne placa. Osim ako ga policajac prethodno vec jednom nije sreo i upozorio na neispravnu sijalicu. Vozac nije duzan da svakih 10 metara staje i proverava ispravnost sijalice :D

Ako se dogadjaj desio nocu, podleze placanju kazne. Vozac je u obavezi da primeti neispravnost jedne od sijalica oborenog svetla.

Ovo ne pise u ZOBSu , ali se primenjuje ovako kako sam napisao. Mora postojati nekakva tolerancija, bar ona koju nalaze logika zdravog razuma, i ne mogu se sve situacije u saobracaju obuhatiti zakonskim clanovima.

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 05.04.2015. u 13:02 GMT+1]


Mene su zaustavili u Austriji, blizu Beca, zbog crknute sijalice. Rekli mi da je crkla sijalica, ja promenio, srecan put i dovidjenja. NIkakva kazna, nista.
[ anon115774 @ 06.04.2015. 00:30 ] @
Ljudi, ne mozete da poredite babe i zabe odnosno mentalitet u Srbiji i u zapadnoj i srednjoj evropi.

Kada bi procenat vozila sa neispravnim svetlima bio isti na oba mesta onda bi moglo da se diskutuje. Nadam se da je svima jasno da je u Srbiji taj procenat neuporedivo veci kao i da opomene i jednostavno skretanje paznje nema ni priblizno isti uticaj u Srbiji kao sto ima na vozaca u zapadnoj evropi. Pobogu, kod nas se traktori sa sve prikacenim plugom kotrljaju magistralnim putevima bez ikakvog svetla nocu...

Tamo negde u Evropi ljudi su mnogo jaci u finansijskom smislu tako da mnogo lakse mogu sebi da priuste da brinu o sopstvenoj bezbednosti dok se u Srbiji i svoja i tudja glava stavlja u torbu zbog sijalice od 500 dinara.
[ cozmo_im @ 06.04.2015. 08:55 ] @
Meni se desilo da mi jedan far nije radio, odnosno crkla je sijalica u toku voznje, a posto je bio dan, naravno da ne moze da se primeti.

Zaustavio me pandur na ulasku u Pazovu samo da me obavesti i da mi kaze da zamenim sijalicu sto pre.

Te ne vidim razlog kaznjavanja zbog toga.

Naravno, ima onih koji ne obracaju paznju kad idu na put, niti proveravaju auto, ali nisu svi takvi. Ja pre odlaska na put, proveravam cak i stopaljke da li rade ili svetla na tablici.
[ ventura @ 06.04.2015. 09:03 ] @
Citat:
Informer:
Tamo negde u Evropi ljudi su mnogo jaci u finansijskom smislu tako da mnogo lakse mogu sebi da priuste da brinu o sopstvenoj bezbednosti dok se u Srbiji i svoja i tudja glava stavlja u torbu zbog sijalice od 500 dinara.

Srce mi se cepa zbog takvih... Tu marvu treba najoštrije sankcionisati, a ne da ja razmišljam da li će me neka budala pokositi na pešačkom jer nije imao novca da popravi kočnice.

Nema svako novca da vozi automobil, baš kao što nema svako novca da vozi avion. Ako nemaš novca da automobil uredno servisiraš i održavaš u voznom stanju, onda ne treba ni da ga poseduješ i tačka.
[ anon115774 @ 06.04.2015. 09:42 ] @
^ Naravno, ja nisam ni rekao da je to ok, samo sam hteo da analiziram uzrok.

Takodje se slazem da to sve treba kaznjavati jer u 90% slucajeva kada kaze "nisam video, evo odmah cu da zamenim/danas/sutra" to znaci da laze i da od zamene nema nista i da ga boli uvo odnosno da ce sledeci put opet istu pricu da prica.

Moj neki subjektivni osecaj je da su ljudi na zapadu malo (ili mnogo?) svesniji rizika po svoju glavu nego ovde kod nas. Naravno da i oni tamo imaju budale ali u mnoooogo manjem procentu nego kod nas pa valjda i otud ta varijanta kod njih "dobar dan, samo da vam skrenemo paznju da vam jedna sijalica ne radi" umesto "dobar dan, 200 evra".

Kod nas je deo kulture da se laze sve i svako bez ikakve trunke srama.

Kad god mi neko zagradi prolaz tako da ne mogu da udjem/izadjem iz dvorista dodje i kao iz topa kaze: "Izvini komsija, nije bilo mesta nigde" iako u krugu od 50 metara moze da se parkira bar 3-4 kamiona sa sve prikolicama.
[ bakara @ 06.04.2015. 10:53 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
Darko Nedeljković:
Malo mi je tesko da zamislim tebe kad ti crkne sijalica da prvo zamenis pred dezurnim policajcem, a potom odes do najblize poste/banke da platis kaznu, ali 'ajde, ako ti kazes da je tako nek ti bude...

Dužnost vozača je da pre početka vožnje proveri da li je vozilo u ispravnom stanju. Ako vozaču crkne sijalica u vožnji, a nema elektroniku koja će mu to prijaviti, i baš u tom momentu ga zaustavi policajac.. jbg... Nije imao sreće. Policajac nije i ne može da bude vidovit pa da zna da li je kvar nastao na autu pre 5 minuta ili je u pitanju bahat vozač koji mesecima ili godinama vozi neispravno vozilo. Kad je vozilo neispravno, ono je neispravno, bez obzira na to kad je neispravnost nastala.

A kako ti to resavas...kad utvrdis da ti je crkla sijalica?
Otvoris gepek, nadjes sijalicu i zasuces rukave, ili vozis dok ne dodjes do servisa i nadas se da te ne uhvate?
[ Zarko Silic @ 06.04.2015. 13:48 ] @
Ne postoji vise zakonska obaveza posedovanja rezervnih sijalica. Ima vec jedno odredjeno vreme.


Kod mnogih automobila novije generacije zamenu sijalica nije jednostavno uraditi, a ako su u pitanju xenoni onda je svakako potrebno strucno znanje koju vecina vozaca ne poseduje.

Osim toga, razlog zbog kojeg ne radi sijalica ne mora da bude ni neispravna sijalica ni osigurac sto dodatno zahteva intervenciju strucnog lica.
Zbog toga je besmisleno posedovati rezervne sijalice pa je pravilnikom je ova stavka korigovana.

To bi trebalo da znaju svi policajci, ali ocigledno da ne znaju.
[ Darko Nedeljković @ 06.04.2015. 19:48 ] @
Citat:
Informer:
Takodje se slazem da to sve treba kaznjavati jer u 90% slucajeva kada kaze "nisam video, evo odmah cu da zamenim/danas/sutra" to znaci da laze i da od zamene nema nista i da ga boli uvo odnosno da ce sledeci put opet istu pricu da prica.

Cekaj, ne pricamo o tome, nego o situaciji da je covek kad mu je policajac ukazao na neispravnost bez pdlaganja isprljao najnovije odelo i iskrvavio ruke da bi bio ispravan u saobracaju, da bi na kraju usledio zaeb tipa "e, bas super sto si ti to uspeo da popravis, ali ajd sad malo i da popunis budzet".
[ bakara @ 06.04.2015. 20:04 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ne postoji vise zakonska obaveza posedovanja rezervnih sijalica. Ima vec jedno odredjeno vreme.


Kod mnogih automobila novije generacije zamenu sijalica nije jednostavno uraditi, a ako su u pitanju xenoni onda je svakako potrebno strucno znanje koju vecina vozaca ne poseduje.

Osim toga, razlog zbog kojeg ne radi sijalica ne mora da bude ni neispravna sijalica ni osigurac sto dodatno zahteva intervenciju strucnog lica.
Zbog toga je besmisleno posedovati rezervne sijalice pa je pravilnikom je ova stavka korigovana.

Upravo tako!
Zamene sijalica je postala na vecini vozila servisna intervencija, a ne banalna stvar od 5min.

[ ventura @ 06.04.2015. 21:51 ] @
Citat:
bakara: Upravo tako!
Zamene sijalica je postala na vecini vozila servisna intervencija, a ne banalna stvar od 5min.

Zato postoji šlep služba. Ako automobil nije ispravan za saobraćaj, lepo na šlep pa u servis.
[ bakara @ 07.04.2015. 12:30 ] @
Znaci kad ti crkne sijalica ti zoves slep sluzbu i cekas na red u servis?
Bas si revnosan prema saobracajnim propisima
[ cozmo_im @ 07.04.2015. 12:55 ] @
Ja jos nisam cuo da je neko bilo gde zvao slep sluzbu zbog crknute sijalice.
[ anon115774 @ 07.04.2015. 13:08 ] @
E pa to sto ovde mozes da cujes to neces nigde da cujes :)
[ Zarko Silic @ 07.04.2015. 14:07 ] @
Na autoputevima (Evrope) je moguce da vas zbog neispravnih sijalica iskljuce iz saobracaja, pritom naplate kaznu, plus slep sluzba, plus servisna usluga.

To vazi ne samo za svetla, vec za bilo koji drugi "kvar" za koji se smatra da utice na bezbednu voznju. Tako na primer, poznati su mi slucajevi gde su placane kazne zato sto je nestalo goriva na autoputu jer je pokazivac bio u kvaru, pa recimo, zato sto se vozilo u SAFE modu jer je nesto drugo bilo u kvaru.
Poznati su mi slucajevi da su ljudi placali kazne i zbog prljavih, nedovoljno citljivih tablica pa i zbog prljavog samog automobila. I placali kaznu i bili preusmeravani sa autoputa na obluznju praonicu, itd.


Ne treba previse porediti Srbiju sa "ostatkom" Evrope jer je u Srbiji mnogo toga nelogicno sto je u drugom delu sveta logicno, i obrnuto.

Srbija tezi da postane deo Evrope, ali to sto tezi, ne znaci da ona to jeste.
[ Java Beograd @ 07.04.2015. 14:24 ] @
Sve je OK, samo mi nije jasno kako će da saznaju da sam vozio u SAFE modu !?
[ Zarko Silic @ 07.04.2015. 14:44 ] @
Citat:
Java Beograd: Sve je OK, samo mi nije jasno kako će da saznaju da sam vozio u SAFE modu !?


Vrlo jednostavno.

Uoce da vozilo nema snagu (dovoljnu brzinu kretanja) na uzbrdicama kakvih na autoputevima ima bezbroj. Pocnu da te prate i ako ne stanes na prvom ili drugom parkingu onda te zaobidju i zaustave ili ti daju znak da vozis iza njih pa te skinu sa autoputa.

Pitaju te koji je problem da bi doznali razlog takve voznje. Mozda je u pitanju umor ili neto trece. Vecina (svi) saobracajci znaju da postoji limp mod i da je u pitanju neispravnost ako je on aktiviran, a vrlo dobro znaju i da pogledaju na instrument tablu.

Kada to vide onda te pitaju zasto nisi zaustavio vozilo na prvom parkingu. Jos gora situacija je ako si prosao 2 parkinga i nisi stao.

Dalje sami znate sta se desava. Ne treba posebno naglasavati (Tad "majke mi nisam znao", ne pomaze).


Isto vazi i za bilo koji drugi kvar na automobilu za koji se smatra da utice na bezbednost, ili na nesmetano odvijanje saobracaja.
[ ventura @ 07.04.2015. 16:22 ] @
Citat:
bakara:
Znaci kad ti crkne sijalica ti zoves slep sluzbu i cekas na red u servis?
Bas si revnosan prema saobracajnim propisima :)

Naravno da ne zovem, ali isto tako se ne bi bunio da mi saobraćajac napiše kaznu baš u tom trenutku.
[ milened @ 16.04.2015. 23:17 ] @
Citat:


Zamene sijalica je postala na vecini vozila servisna intervencija, a ne banalna stvar od 5min.



Na Imprezi zamenim desnu sijalicu za 1 minut, a levu za 1,5 minuta.