|
[ Glico @ 19.05.2010. 12:59 ] @
| Imam jedno neprijatno iskustvo sa Golfom IV 1,6 16V, benz., 2001. god., pa me interesuje da li neko zna o cemu se radi:
Jednom mi se, pre recimo 20 dana, dok sam se isparkiravao na rikverc, ugasio auto zato sto sam dao slab gas, i nije hteo da upali iz 2-3 puta, a zatim je normalno upalio i sve je bilo u redu. Nisam mnogo obracao paznju na to.
Danas mi se opet dogodilo to isto, s tim sto sada, kad je iz 5. puta upalio, nije vise reagovao na papucicu gasa, jedva da je isao, a merac obrtaja je stao na 1100, i blago se pomerao. Auto je i malo vibrirao. Isao sam tako, mileci, 50m, do prvog slobodnog parkinga. Ugasio sam auto. Nakon 10 min. sam ga upalio, i sve je bilo normalno. Jedino su ostale upaljene lampice EPC i check engine, koje su se ugasile nakon par paljenja i gaselja u toku tog dana. Posle toga, sve je bilo normalno. Sta bi to moglo biti?
Takodje, primetio sam da od tog dogadjaja, kada stavim kljuc na 1. polozaj, znaci pre paljenja, cijem blag zvuk, kao neko trljanje, dok se kazaljke temperature i goriva penju, a kada upalim auto, dok stojim, cuje se taj zvuk, kada se smanjuje broj obrtaja, takodje iza table.
I , za kraj, jos nesto- zvuk (zujanje) pumpe za gorivo, pre nego sto upalim auto, traje oko 6-7 sec, i onda se ugasi, i to je tako otkad imam auto. U uputstvu za upotrebu pise da se blago zujenje cuje par sekundi, a par sekundi nije 7 sekundi, pa me zanima da li je ovo normalno?
Puno pitanja za prvi post.
Pozz. |
[ vladd @ 19.05.2010. 18:30 ] @
Moras prvo da probas da procitas greske u racunaru.
Pa eventualno da se usmeri paznja.
Ocigledno imas problem sa dotokom goriva, npr zapusen filter, los regulator pritiska goriva, neki problem u evaporativnom sistemu.
Moras da pregledas sva vakuum creva, rekuperaciju vazduha..uglavnom, sledi malo detaljniji pregled opreme motora.
Lista gresaka iz racunara bi veoma olaksala posao.
Ja bih se za pocetak fokusirao na filter goriva, a sledeci je regulator pritiska goriva. Na kraju pumpa za gorivo(i relej pumpe za gorivo)..pa ostali sistemi...
Poz
[ Glico @ 26.05.2010. 11:15 ] @
Bio sam na dijagnostici. Posle resetovanja starih greski- greski vise nema!!! (Sve je zeleno OK ili pise Greska je bila otklonjena). U memoriji su ostale neke greske, ne znam broj, ali dve su vezane za gas. Kad je to resetovano, ponovo se nije pojavilo. Majstor pretpostavlja da je potenciometar pedale gasa u pitanju, i rekao mi je da dodjem ponovo kad se pojavi problem, jer tada ce opet graeska da se memorise u kompu, pa cemo sigurno znati sta je.
U medjuvremenu, promenicu i filter goriva.
[ vladd @ 26.05.2010. 16:51 ] @
Eto, das ljudima dijagnostiku pa placi
To sto ste "obrisali" greske, ne znaci da ih nema, vec ste pocepali dijagnozu ..obrisane iz memorije.
Elem, ako majstor sumnja, red je i da proveri..ako ga ne mrzi.
Sledeci put, kada se greske ponovo upisu u memoriju, zapisi brojeve gresaka, pa da se vidi sta i kako. Ovako, brisanjem ostaje uzrok, ali se uklanja zapis o gresci.
To oko "pedale gasa" moze da bude los kontakt na konektoru, pa sve do problema sa usisnom granom, problema sa pozicijom leptira..
Poz
[ Zarko Silic @ 26.05.2010. 19:58 ] @
To je jos dobro ako se kod neispravne pedale gasa automobil ugasi. Zamisli samo sta bi se dogodilo kada bi poceo nekontrolisano da ubrzava, a pri tome otkazu kocnice .
[ sasa022 @ 26.05.2010. 20:54 ] @
Citat: Zamisli samo sta bi se dogodilo kada bi poceo nekontrolisano da ubrzava, a pri tome otkazu kocnice
Za sta ti kljuc i menjac sluze ???
[ Glico @ 29.05.2010. 10:59 ] @
Pozdrav svima, juce mi je opet na trenutak prestao da radi gas, dok sam isao u rikverc, upalilo se EPC i CHECK, i ugasilo se vrlo brzo (check na sledecem paljenju) i otisao sam na dijagnostiku, i evo:
17912 Senzor vazduha- detektovano curenje
17961 Senzor visine pritiska u usisnom vodu
Pritisak u usisnom vodu na leru 270mbar, 770 obr/min
kasnije, kad je majstor dao malo jaci gas, i kad smo provozali auto, javilo se opet check, i odmah se ugasilo, a greska je:
65535 Kolo lambda senz. nije detektovana aktivnost
To bi bilo to.
[ vladd @ 29.05.2010. 14:07 ] @
65535 je malo drugacija poruka, to je greska koja se ne moze obrisati..u glavnom u vezi funkcije ECU
Citat: 65535 Control Unit Failure or Internal Control Module Keep Alive Memory (KAM) Error or Power Failure to Control Unit or Bad Ground Contacts or No Faults Recorded (If MIL Not Illuminated) A
65535 No Faults Recorded (If MIL Not Illuminated) A
65535 Control Unit Faulty (In Some Systems)
Moraces da zamenis sva MAP(manifold apsolute pressure) creva, ako imas barometric senzor, nalazi se u okviru ECU-a, izgleda da ces morati i ECU da otvaras.
Uzgred, skini MAF(mass air flow) senzor, i probaj da ga ocistis(sprejom za doticne sprave, nikako improvizaija koja moze da kosta), proveri zaprljanost leptira i napukline na vodovima vazduha. Moguce su prskotine na plasticnim kucistima..
Usput, vreme je za proveru(najbolje zamenu) vakuum creva, silikonskim, ova zamenska su retko djubre. Koristi 3mm, max 3,5mm, nikako 4mm creva..
Nekada MAP senzor moze da bude neispravan, ili da se pojavljuje natpritisak u sistemu zbog loseg tajminga ventila(koji opet moze da bude uzrokovan od zatezaca kaisa)ali otom potom...
Poz
[Ovu poruku je menjao vladd dana 29.05.2010. u 15:18 GMT+1]
[ Reno4 @ 29.05.2010. 18:46 ] @
Golf IV 1,6 nema bilo kakva creva za MAP, map je direktno na usisnoj grani. A neki od modela nemaju uopšte MAF.
MAP je praktično senzor koji se nikada ne kvari, najverovatnije motor usisava "falš" vazduh, pa je javlja greška za MAP senzor i istovremeno je smeša siromašna pa se javlja problem sa lambda sondom. Ali ovo treba iskusan majstor da pogleda i proveri, a ne da mi odavde "bajemo" šta je...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 29.05.2010. u 20:36 GMT+1]
[ Glico @ 29.05.2010. 19:08 ] @
Hvala vam svima sto ucestvujete u resavanju problema.
Ove nazive greski nisam izmisljao, nego sam prepisao sa laptopa, posto je taj program za dijagnostiku bio na srpskom ( ne znam kako se zove, nesto na skup, skop, snup....).
Evo da ponovim jos jednom, auto lepo ide, normalno trosi, lepo cita gas, sve je super, ali, 2-3 puta mi se dogodilo da kada se isparkiravam, i dam sasvim mali gas, na ivici da se auto ugasi, ja pritisnem kvacilo pre toga, pa se ne ugasi, ali broj obrtaja dodje na ler, i ne vidi gas, znaci, ubacim u 1., stiscem papucicu do kraja, i nista, samo vrlo malo i kratko se podigne broj obrtaja ( npr sa 900 na 1000). Zatim ugasim auto i upalim i sve je opet u redu.
Na jednom nemackom forumu sam nasao da jedan covek ima potpuno iste greske, potpuno isto ponasanje auta, znaci sve isto kao ja, i to je primetio posle promene akumulatora. I pita se da li to ima neke veze? Ali, za sada mu niko nije odgovorio. I ja sam skoro priomenio akumulator. Ja mislim da to nema blage veze jedno sa drugim, to je cista slucajnost. Dao bih i link, ali ne znam jel smem, posto je to drugi forum, pa da ne ispadne da ga reklamiram.
I ima to da pri paljenju zujanje pumpe se cuje oko 7 sekundi.
[ vladd @ 29.05.2010. 19:56 ] @
Mi stvarno bajemo i dajemo ideje sta treba sve pregledati. Sumnjam da ce se majstori dovoljno dugo zanimati, pregledavajuci sta sve treba da se pregleda, uz nejasan ishod...
Ocigledno je solidan pregled neophodan, po pitanju (izgleda kompletne) opreme motora. 7 sekundi je puno, par sekundi treba radi pumpa i dostize pritisak goriva.
Problemi se preplicu i pojavljuju povremeno, sto nije jednostavan problem.
Nakon pregleda vakuum creva situacija ce biti jasnija. VW ima krs od opreme, kvalitet materijala je ispod nivoa mnogo jeftinijih vozila. Vakuum creva ne mogu da izdrze preko 5 godina(za razliku od nekih drugih, starijih modela, kojima traju 20 i vise godina).
Takodje, od filtera, do usisne grane je prilicno losa plastika, pa su pucanja redovna pojava.
Ti sto si menjao akumulator moze da ima nekog uticaja(izgleda samo na VW-u), tako da bi trebalo proveriti i zice, vodove, narocito konektore(takodje slaba tacka VW-a). Ne bi bilo lose pregledati konektor na ECU-u.
Posebno su kriticna korodirana mesta, cvorista mase, pa ne bi bilo lose pretresti i taj detalj.
10 godina za (ove tipove)VW je previse bez redovnih detaljnih provera.
Uzgred proveri senzore temperature, ako skoro nisu menjani.
1.6 je odlican motor, vozio sam NB sa doticnim, ali dok je sve u solidnom stanju. Ako se zapusti..troskovima nikad kraja..
Najbolje i najjeftinije je pretresti sve sto se moze DIY, pa za ozbiljnije zahvate do majstora, sa konkretnim poslom.
Neke zahvate je mmoguce uraditi solidno, za neke bi trebao malo specifican pribor ili malo vise rasturanja, a st o se tice goriva, provera vodova i linija, pa do zamene filtera..to su velike pare koje mogu da se ustede..
Poz
P.S.
Zaboravih da postavim par pitanja. Da li motor AKL, i da li majstor ima original VCDS(ili po starom VAG COM) ili klon, sa piratskim ili demo softverom(jeftina varijanta), ili ne ku univerzalnu dijagnostiku, da se ne ispostavi da je nesto deseto u pitanju, recimo senzor bragaste, ili problem sa bobinom ili nekom svecicom..?
Mada je pregled opreme pod haubom za svaku preporuku...
[Ovu poruku je menjao vladd dana 30.05.2010. u 12:55 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|