[ Deep|Blue @ 20.05.2010. 12:58 ] @
Putarine poskupljuju za 11 odsto!?

Eto odlucise putari da nas malo obraduju, ako da bog.. pardon vlada ...
vrhunski putevi u evropi po skupoci ce postati jos malo skuplji,
tako da cemo za jednu voznju bg-nis placati tek malo vise nego za 7 dana voznje po npr. austrijskim autoputevima.

Standardni izgovori poput pada prometa, ekonomske krize, velikih investicija ili pada dinara ovaj put ipak nisu iskorisceni vec je za krivca odabran legendarni "pa nismo dizali cene zadnjih par godina"
Bas me zanima, kad ono zadnji put poskupise vinjete u austriji ... jel se seca neko?

Citat:
Izvor"Ulaskom Rumunije i Bugarske u EU imali smo manje stranih vozila, međutim, ubrzo su se svi vratili na naše puteve, jer je Koridor 10 u odnosu na Koridor 4 bolji i kraći", kaže Milenko Caković, direktor sektora za naplatu putarine.

Pored toga sto im promet raste (uprkos krizi),
kvalitet se ne popravlja (sem sto na ovim novim naplatnim kucicama vise nema onih idiotskih odbojnika i ivicnjaka koji su otezavali prilaz samoj kucici pa su se vozaci rastezali kroz prozor),
nema investicija u nove puteve (samo me nemojte zasmejavati sa obilaznicom oko beograda)
putevi srbije se ipak ocigledno osecaju ugrozeno, iako se i nisu potrudili da obrazloze razloge za poskupljenje, vec se vise bave hvalisanjem sa statistikom prolazaka ...

Inace nisu mi jasne ove investicije puteva srbije u nove naplatne kucice, prosirenje naplatnih mesta, povecavanje broja kucica, skupu modernizaciju kroz elektronsku naplatu, softvera za prepoznavanje tablica ... kad vlada kao planira da za par godina uvede vinjete ...

Ili ce opet da prevlada misljenje direktora puteva od pre godinu dana: Uvodjenje vinjeta u Srbiji nije isplativo, jer imamo mnogo zaposlenih na naplatnim rampama.
koji crnjak




[ Stoj @ 20.05.2010. 17:29 ] @
Naši putevi su jedni od najgorih u Evropi.Naši putari definitivno neznaju ili im ne daju da urade puteve kvalitetno.Na autoputevima gde god ima neki most tu kola odskaču,signalizacija je loša pa noću ili po kiši mora da se nišani pravac.Tuneli su neosvetljeni i u nikakvom stanju.Magistralni i lokalni putevi su priča za sebe.Naši putari prave krivine gde nema nikakve potrebe a pregibala su svuda pa čak i na ravnici tako da kada vozite vama se creva stalno dižu i spuštaju.Krivine su uglavnom nakrenute na suprotnu stranu.Zimi se baca RIZLa(mleveni kamen) pa ona uništava asfalt i posle par zima i na novo sagrađenom putu se otvaraju rupe.Ta rizla preko leta stoji pored ivičnjaka i niko je ne pomera pa nam je kolovoz za po metar uži.A o bezbednosti takvog kolovoza posutom rizlom i da ne govorimo.U Evropi se nigde to ne posipa po putu jer je rizla gora od leda.Po našim auto putevima koji su najskuplji u Evropi ,videćete traktore,bicikliste,pešake ,stopere,parkirane automobile,vozače koji voze unazad i još puno toga što je u Evropskim zemljama nezamislivo.A donet je novi zakon o bezbednosti u saobraćaju.Ali naši Policajci neznaju da ga sprovedu jer su većina neškolovani.
[ Wi-Fi @ 20.05.2010. 21:05 ] @
Sta se cudite, treba platiti Koridor 10, 11 i ostale "projekte"
[ Java Beograd @ 21.05.2010. 07:56 ] @
Citat:
Wi-Fi: Sta se cudite, treba platiti Koridor 10, 11 i ostale "projekte"

Kamo lepe sreće da se te pare ulažu u nove projekte. Zapravo je istina da se tim parama, kao i profitom drugih javnih preduzeća zapravo plaćaju stranke na vlasti. Šta misliš, odakle stranačkim liderima i rukovodstvima para za plate od 2.000 - 3.000 EUR ?
[ deki77 @ 21.05.2010. 08:47 ] @
Citat:
Wi-Fi: Sta se cudite, treba platiti Koridor 10, 11 i ostale "projekte"

penzije,kredite,1000000 zaposlenih cinovnika etc
[ pisac @ 21.05.2010. 14:35 ] @
Citat:
Deep|Blue: vrhunski putevi u evropi po skupoci ce postati jos malo skuplji,
tako da cemo za jednu voznju bg-nis placati tek malo vise nego za 7 dana voznje po npr. austrijskim autoputevima.


Što se tiče autoputa BG-NI, on je po kvalitetu u rangu evropskih. A što se tiče cene jedne vožnje BG-NI, ne znam što je baš uporedi sa Austrijom? Imaš bolje poređenje: ona je beskonačno veća nego vožnja kolima cele godine po celoj Nemačkoj! Ali, i dalje je manja nego jedna vožnja autoputem u Francuskoj
[ Ka2 @ 21.05.2010. 23:34 ] @
Citat:
pisac: Što se tiče autoputa BG-NI, on je po kvalitetu u rangu evropskih.


Hahahaha, ova ti je dobra!!! :))) A gde si ti bio u Evropi? Ja sam prosle nedelje bio u Madjarskoj i u Austriji.
[ pisac @ 22.05.2010. 23:43 ] @
Prosle godine: Hrvatska, Slovenija, Austrija, Madjarska, Nemacka, Francuska, Makedonija, Grcka
[ trivo @ 23.05.2010. 12:07 ] @
Uvijek me sramota kad predjem iz Hrvatske u Srbiju,koja je to razlika u pregibima,signalizaciji,kvalitetu asfalta,udarnim rupama,zakrpama.....
Od okolnih zemalja gdje sam bio nas je najlosiji,a usporedba sa zapadnim zemljama nije ni blizu...
[ La_Mar @ 23.05.2010. 13:12 ] @
Prosle godine: Hrvatska, Slovenija, Austrija, Madjarska, Nemacka, Francuska, Makedonija, Grcka[/quote][quote]pisac

Ovo me nateralo da se i ja ukljucim u raspravu. Na osnovu cega si zakljucio da je nas put kao i ovi koje si naveo? Bas me zanima koje si kriterijume gledao?
Nas put od Beograda pa negde do Batocine i nekako ali odatle "sto juznije to tuznije"!
[ pisac @ 23.05.2010. 18:17 ] @
Ne znam šta je toliko čudno. Nisam rekao da su naši putevi u rangu evropskih, već da je samo jedan jedini autoput BG-NI u rangu evropskih, i to jeste tako.

Na putu kroz Hrvatsku do Slovenije, najviše daljinske signalizacije i "fancy" opreme ima baš najbliže Srbiji. Ne znam zašto, valjda da bi Srbi dobili komplekse odmah čim pređu u Hrvatsku , ili da bi stranci uočili drastičnu razliku čim uđu u srbiju

Signalizaciju iznad puta uopšte ne uzimam u obzir u "kvalitet" autoputa. Naročito zato što na našem autoputu i nije tolika gužva (niti se prave zagušenja/čepovi, niti su česti lančani sudari) pa nije ni potrebna posebna daljinska signalizacija (obaveštenje o radovima, gužvama, promenljivo ograničenje brzine). Kvalitet autoputa je isključivo širina trake (uključujući i zaustavnu traku) i kvalitet samog asfalta. Kao što rekoh, autoput BG-NI je tu u rangu evropskih autoputeva, što u prevodu znači da se na njemu vozi udobno koliko i u proseku na putevima u navedenim zemljama.

One zaštite naseljenih mesta od buke sa autoputa (koje možemo videti na desnoj strani autoputa skoro svuda u evropi, i koje često dosta ulepšaju autoput) nisam uzeo u obzir, iz prostog razloga jer me to ne zanima dok se vozim autoputem. Kada bih živeo negde u blizini autoputa onda bih verovatno rekao da je naš autoput očajan što to nema, ali to nije slučaj.

Kroz nemačku recimo postoje autoputevi (bez ograničenja) koji imaju mnogo više krpljen asfalt nego što je asfalt na putu BG-NI. Kroz Mađarsku imate vrlo novu deonicu (do Srbije) koja je izuzetno kvalitetna samo zato što je mnogo novija, ali imate i sasvim prosečne delove, kao i ono bezvezno suženje (i ograničenje 80) u blizini Budimpešte. Kroz Grčku.... ne bih mnogo da komentarišem, ima svačega: Prema Atini nisam bio, ali od Krfa pa do Tasosa naš (navedeni) autoput je u čak možda i bolji nego prosečan Grčki (samo što se ti autoputevi u Grčkoj ne naplaćuju). Kroz Francusku je sve tu negde otprilike isto (ali skuplje).

Ono što je izuzetno bedno na autoputu BG-NI je: očajna odmorišta i očajni toaleti. U stvari, toaleti su tolika sramota da je to užasno.
[ La_Mar @ 23.05.2010. 20:18 ] @
Za toalete i odmorista te podrzavam a i tamo gde ih ima su u uzasnom stanju pa su opet rugla.
Ako i izuzmemo signalizaciju i zastitne barijere kojih nema svuda pa cesto umeju zivotinje da udju na put, nikako ne mogu da izuzmem bas kvalitet asfalta. Naime, gde u Grckoj, Nemackoj ili Francuskoj ima ovoliko kolotraga i to vec decenijama. Mozda u Nemackoj i krpe puteve ali ih sigurno ne krpe posle svake zime. Ja sam isao EU putevima u sred zime i ne primecujem da je zima jer je sneg samo pored puta, dok ovde ako snega i nema na putu to znaci da je ispred tebe ili kamion koji ga cisti ili tona soli koja ce ti unistiti auto. BG-NI nije u klasi ni grckih besplatnih magistralnih puteva, po meni.

I nikada u Grckoj nisam cekao da jedan dupli kamion pretice drugi kamion u levoj traci u trajanju po pet minuta ali dobro, to je kultura voznje a ne asfalta pa ovo povlacim.
[ pisac @ 23.05.2010. 20:39 ] @
Toga preticanja imaš verovatno svuda. Ima i na youtubu snimaka o kilavom preticanju (tj. skoro paralelnoj vožnji) iza koga se stvori kolona vozača, a pri tome ti snimci nisu iz Srbije :-).

Valjda je stvar ukusa, ali meni mnogo manje smetaju kolotrazi od krpeža na putu. U stvari, kolotrazi mi smetaju samo kada se nakupi kiša u njima, a u svim ostalim slučajevima su skoro zanemarljiva činjenica. Možda je stvar u dobrom automobilu (na šta će 'zarsilic' da se nasmeje), možda (najverovatnije) u dobrim gumama, ali ja čak mogu i da potpuno pustim volan dok vozim baš po kolotragu, a auto samo zanemarljivo polako skreće sa putanje dok ne izađe iz kolotraga.

Ono što je interesantno jeste da je od svih tih navedenih zemalja i puteva, ubedljivo najopasnija deonica od Novog Sada do Subotice, nešto zbog lošeg puta a najviše zbog katastrofalnog ponašanja vozača na tom putu. Uzgred, primetio sam da u inostranstvu vozila sa italijanskim tablicama umeju drastično da krše propise, odnosno da često jako odskaču po tom pitanju od ostalih vozača.
[ La_Mar @ 23.05.2010. 21:38 ] @
Pa ne znam da li ovo treba da znaci da svi trebaju ovde da voze dzipove ili sta vec ti vozis pa da sigurno idu preko kolotraga. :) Ja imam Astru H sa Miselinkama od 15 inca ali mi ipak kolotrazi smetaju. Sta ti vozis kada ih ne osecas i ne odgovori da li ih ima u putevima po EU?
A sto se tice kulture voznje, ima pun YouTube to stoji ali ovde ne mozes da izadjes na auto put pa da to ne vidis uzivo (a ima i po regionalnim putevima, tako je kada hocemo u Aziju a ne u Evropu) ali to nije tema.
Da ne idemo u off, tema je da je ovo preskupo za nase plate a koliko vidim i stranci nas zaobilaze kada god mogu. Za njih, naravno, nije skupo vec imaju jeftinije i bolje u ponudi.

[ pisac @ 23.05.2010. 23:15 ] @
Citat:
La_Mar: Pa ne znam da li ovo treba da znaci da svi trebaju ovde da voze dzipove ili sta vec ti vozis pa da sigurno idu preko kolotraga. :) Ja imam Astru H sa Miselinkama od 15 inca ali mi ipak kolotrazi smetaju. Sta ti vozis kada ih ne osecas i ne odgovori da li ih ima u putevima po EU?


Ne vozim džipa. Ford Focus, Michelin Primacy HP 205/55/16.

Nego, stvarno ne mogu da se setim da li na evropskim putevima ima kolotraga, a to je zato što meni zaista ti kolotrazi ne smetaju mnogo pa ih uglavnom i ne primećujem. Znači, ako ih je i bilo nisam ih zapamtio. Ono čega se sećam i šta utiče na moju vožnju to sam naveo.
[ Ivan Dimkovic @ 23.05.2010. 23:27 ] @
Citat:
Le_Mar
I nikada u Grckoj nisam cekao da jedan dupli kamion pretice drugi kamion u levoj traci u trajanju po pet minuta ali dobro, to je kultura voznje a ne asfalta pa ovo povlacim.


Ovo je meni svakodnevna pojava u Nemackoj, a bogme kad god sam bio u Svajcarskoj, Holandiji, Belgiji i sl... vidjah isto.

Kada su kamioni u pitanju, nista ti ne vredi necija kultura (koje, btw, nigde nema kada su kamiondzije u pitanju - bar ja ne videh jos ;-) jer se kamioni voze sirom Evrope i imas vozaca iz svih zemalja.

Mozda u Grckoj imaju jake kazne za to i cekaju ih panduri u potaji pa ne smeju to da rade... u DE je opste poznato da se kamiondzije ne diraju zbog transportnog lobija, i dopusta im se tesko ugrozavanje saobracaja.

Bas pre neki dan, vracam se sa posla... hebena CISTERNA pretice drugi kamion.. znaci napravio se zastoj od bar kilometar dok majmun nije pretekao kamion za jedno par minuta #@)*(&@#()&* Znaci, tako bih voleo da imam bazuku i da raznesem tog sivonju sa sve cisternom #@)*(U#
[ Zarko Silic @ 24.05.2010. 00:07 ] @
Jesi li siguran za Svajcarsku?

Nikada tako nesto nisam video u ovoj zemlji i ne samo to, ne pamtim da sam video sleper na Svajcarskim putevima.
[ Ivan Dimkovic @ 24.05.2010. 01:00 ] @
Video pre par meseci, bio tamo - i bas sam komentarisao koliko ce prokleto dugo da drze obe trake zakrcene #@OI&#@

Isao sam iz Zeneve ka Nemackoj... ali se to desavalo u nemackom delu Svajcarske nesto pre Bazela, ako to nesto znaci.

Pazi, moguce je da se to ne desava cesto... ali kakvih sve likova nema sto voze te kamione, nista me ne cudi.
[ Zarko Silic @ 24.05.2010. 09:52 ] @
Malo mi je cudno delovalo ovo sto si zapazio obzirom da su Svajcarci jos krajem sedamdesetih doneli zakon o zabrani kretanja teskih kamiona koroz njihovu zemlju; odnosno prolazak slepera je kod njih organizovan na drugi, ekoloskiji nacin.
Ovo sto si napisao znacilo bi da su odstupiuli od svojih principa sto nije nemoguce.
[ Deep|Blue @ 24.05.2010. 11:07 ] @
Citat:
pisac: Što se tiče autoputa BG-NI, on je po kvalitetu u rangu evropskih. A što se tiče cene jedne vožnje BG-NI, ne znam što je baš uporedi sa Austrijom? Imaš bolje poređenje: ona je beskonačno veća nego vožnja kolima cele godine po celoj Nemačkoj! Ali, i dalje je manja nego jedna vožnja autoputem u Francuskoj

-Sto Austrija? - pa eto .. podletelo, valjda kao ideja sto bi nasim putarima trebalo da sluzi kao inspiracija . ajde da se priblizimo malo, moze i madjarska, najkraca vinjeta negde bese od 5 eur ..
-Nemacka - u Nemackoj se putarina naplacuje de facto kroz gorivo ...
-Francuska - pa jeste veeeoma skupo, ali mislim da bi nasi putevi pobedili kad bi racunali cenu po kilometru i bez voznje po Milau mostu i slicnim zanimacijama jos i da ne racunamo kvalitet puta, ali zar bas Francuzi moraju danam budu uzor bi nam uzor

ajde mali primer ...
Bordeaux - Toulouse ~234 km putarine 16eur tj 0,068 eur/km
Beograd - Nis ~ 231 km putarina 7,3 (8,1) eur tj. 0,032 (0,35) eur/km

ali zato imamo i nas nazovi autoput...
BG-Novi Sad ~ 40 km (se placa) putarina 4,2 (4,66) eur tj 0,105 (0,117) eur/km




Citat:
Ivan Dimkovic: ...
Bas pre neki dan, vracam se sa posla... hebena CISTERNA pretice drugi kamion.. znaci napravio se zastoj od bar kilometar dok majmun nije pretekao kamion za jedno par minuta #@)*(&@#()&* Znaci, tako bih voleo da imam bazuku i da raznesem tog sivonju sa sve cisternom #@)*(U#



Pre neki dan uz bubanj potok, lastin bus, u krajnje levoj traci uz oblak dima pretice neki kamioncic i par auta koji se vozikaju u srednjoj traci, a pritom desna (spora traka), apsolutno prazna i uz bubanj i niz bubanj ...
lastini vozaci imaju neverovatan smisao ispravne i sigurne voznje.
[ c3p1 @ 24.05.2010. 12:02 ] @
SISTEM naplate
Srbija
Horgoš–Niš (450 km) - 13,5
Makedonija
granica sa Srbijom – granica sa Grčkom (150 km) – 3
Hrvatska
Šid–Zagreb (280 km) – 15
Italija Trst–Verona (256 km) – 22

SISTEM VINJETA
Austrija
10 dana – 7,6
godišnja – 72,6
Mađarska
četiri dana – 6,4
sedam dana – 10,7
Bugarska
sedam dana – 4
deset dana – 10
Slovenija
dnevna – 15
mesec dana – 30
Češka
dve nedelje – 7
godišnja – 35
Švajcarska
godišnja – 26

Vise mozete procitati ovde http://svetautomobila.blogspot.com/
[ pisac @ 24.05.2010. 12:07 ] @
Citat:
Deep|Blue: lastin bus, u krajnje levoj traci uz oblak dima pretice neki kamioncic i par auta koji se vozikaju u srednjoj traci


Da nije možda beli natruli i prljavi autobus, sa brojem linije 462 ili nešto slično tome?
[ srdjan_m @ 24.05.2010. 12:49 ] @
Imamo još bolji primer od BG-NS, a to je S.Pazova-Indjija 10-ak km za 240 din !!!

Naravno, niko blesav ne bi na toj deonici išao autoputem ali...zbog statistike -:)
[ Deep|Blue @ 24.05.2010. 13:27 ] @
@srdjan_m
ja se zeznuh jednom, dok nisam znao gde je rampa ...
[ Stoj @ 25.05.2010. 18:40 ] @
u Srbiji je najbolji auto put Beograd Novi Sad.Tu je i asvalt najbolji i signalizacija.Samo Srbija jedina ima svoje gradjane koji unistavaju sopstvenu zemlju i imovinu i grube je time sto pisu i zvrljaju po saonracajnim znacima.Takva pojava ne postoji nigde u Evropi.Neznam sta radi Policija i sudstvo i zasto ne kaznjavaju te primitivce.A BG-NIS auto put je ispod Evropskog nivoa jer je ograda losa gde su branici polomljeni nije popravljeno nema odmorista sa toaletima, stolovima i klupama za odmor(osim benzinskih stanica)signalizacija losa ,nocu pogotovo,Svaki most i nadvoznjak su skakaonice itd.