|
[ Igor88 @ 20.05.2010. 15:26 ] @
| Pošto ovih dana planiram da samostalno ugradim HID na svoju "trokolicu" - muče me dvije stvari:
Prva:
Imam ugrađene releje od po 36A (posle prekidača za svjetla, ako se ne varam), jedan za duga, a drugi za kratka svjetla (vozio na sijalicama od 100W).
Da li će ovi releji smetati HID-u, da ih vadim napolje?
Druga:
Gdje da kopčam masu? Na (-) baterije ili na šasiju?
Hvala!
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 20.05.2010. u 16:36 GMT+1] |
[ Zarko Silic @ 20.05.2010. 16:05 ] @
Relej nece smetati.
Masu kopcaj tamo gde zelis. Najbolje na Accu ako si vec fizicki blizu njega.
[ Igor88 @ 15.06.2010. 12:06 ] @
Update:
Imam problem sa obrtomjerom na autu već par dana nakon instalacije HID-a. Danima češljam net u potrazi za odgovorom i vidim da ima dosta ljudi koji imaju sličan problem, ali odgovora nema niko.
Naime, obrtomjer na golfu mk2 radi i radio je perfektno prije instalacije aftermarket HID-a, ali sad je situacija takva da kada uključim svjetla, obrtaji padnu na nulu ili nekada oko 250 rpm i kazaljka počne da skače kao luda. Sve sam živo pregledao i istestirao, mjenjali smo sat, bobinu (odatle dolazi signal za rpm), provjerili punjenje alternatora (14,4V puni) a dobra je i baterija. Sve izgleda ok i sve radi super bez svjetala, ali niko nema blage veze šta se dešava sa autom. Čak ima ljudi koji mi kažu da im se nakon instalacije HID-a pali recimo lampica ESP-a i slične gluposti! Uglavnom, nema tog stučnjaka ovde kod mene koji bi meni pomogao, jedino da vadim sve napolje!
Da li ima neko sa sličnim problemima, živo me interesuje?
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 15.06.2010. u 16:25 GMT+1]
[ vladd @ 15.06.2010. 14:44 ] @
U "balastu" za HID imas pretvarac koji radi ne nekoliko desetina kHz, i to snazan pretvarac, koji proizvodi smetnje.
Ako si zadrzao relea za farove, a napajanje vodis sa accu(i plus i minus), ne bi bilo lose da se pozabavis sa nekim filterom sumova (RFI filter), izmedju + accu, i prikljucka na releu...drugi kraj + napajanja treba da ide na HID.
Filter se stavlja u granu napajanja xenona, i mora da je za nazivnu struju.
Pre toga proveriti da li je sve instalirano korektno, da li su zice uredne, da nije bilo nekog osljarskog prevezivanja ili pretezanja zica, pa visok napon preskace na masu.
Balasti mogu da rade sa velikim smetnjama ako su preoptereceni, ili ako im je nekorektna instalacija..da zanemarimo los kvalitet balasta..tu nema pomoci..
[ Igor88 @ 15.06.2010. 15:21 ] @
Samo malo brate moj, da razjasnimo!
Vjerovatno misliš na releje koje sam ja ugradio prije HID-a (one što idu posle prekidača, a prije sijalica). Ovo pitam jer i na HID-u ima relej takođe, s jedne strane, a sa druge, bar je njih lako skinuti ako su uzrok kvara!
Razmišljao sam o mogućnosti ugradnje "tamo nekog" filtera da "upije" šum, ali iskreno nisam se ni usudio da pitam, a i nisam bio siguran da li konkretni postoje za ovaj moj slučaj.
Instalacija je pokopčana sasvim korektno (nema nikakvog preklemavanja žica, niti bilo čega - ja sam radio) i inače auto je u extra stanju, bez ikakvih zezancija na elektrici osim ta dva releja i alarma (auto prva ruka i znam mu sve i svaki kvar "u dušu" što se kaže).
Plus je doveden direkt sa baterije, onda ide kopčanje džek na džek (nema tu greške) i na kraju su mase HID-a pokopčane na gornji vezni lim, s tim što sam na gornji vezni lim (ogoljen po propisu, itd.) doveo masu (4 kvadrata - 25 cm) direkt sa baterije i "krvavo" ih stegao (obje mase sjalica) - (radio sam i verziju direkt mase za obje strane na bateriju - žicom, ali se kvar opet javljao)!
Na kraju, imam jedno pitanje i jednu molbu: koji RFI filter da kupim (neka oznaka ili šta već) i da malo bolje objasniš gdje da ugradim isti, pošto mi je malo konfuzno prethodno objašnjenje?
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 15.06.2010. u 16:35 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 15.06.2010. u 16:36 GMT+1]
[ vladd @ 15.06.2010. 17:17 ] @
Nisu relea izvor problema. Pogodno je sto si vec vodio deo instalacije do njih za ukljucenje farova.
Filter se ubacuje izmedju accu i balasta, da li je rele pre ili posle filtera nije vazno.
S obzirom da su prevelike smetnje, ometaju obrtomer, ne mogu da poverujem da ih proizodi balast "iz cista mira", samo zato sto je ubacen u auto. Verovatno je neko preopterecenje u pitanju, izazvano kablovima, ili interferenca preko mase.
Osim korektnih spojeva, treba proveriti i tacke mase, a narocito blizu sijalice HID. Zatim, sta je sa masom motora, da li je dobra(HID i instrument tabla su na sasiji, a motor daje masu davacu za obrtomer).
Ne bi bilo lose zakaciti osciloskop(AC ulaz) i proveriti novo suma na + grani, lako je vidljiv, i saznala bi se i frekvencija "balasta", zbog nekih opcija izbora filtera(manje ili vece od 50kHz)
Filter (EMI, RFI) ugradis koji nadjes u okolini, na netu postoje dobre, ali i skupe opcije, ali je pitanje sta je dostupno...
P.S. Pojedinci su neke greske na kluster panelu izbegli dodavanjem snaznog kondenzatora na npajanje balasta(slicnog buster kondenzatoru za "muziku"), ili kombinacijom elektrolita i paralelnog blok kondenzatora(nekada su se postavljali na reglere zbog smetnji na radiju)
[Ovu poruku je menjao vladd dana 15.06.2010. u 18:31 GMT+1]
[ Igor88 @ 15.06.2010. 19:37 ] @
Prije svega, želim da se zahvalim za pomoć!
Idem po redu prijašnjeg posta:
-Mjesto instalacije filtera-ok - shvaćeno!
-Što se tiče preopterećenja kablovima ili kvara zbog instalacije auta, to se nikada ne može tvrditi da je 100% ok, pa stoga će biti detaljno provjereno.
-Što se tiče mase HID-a, ona je kopčana na veznom limu (s tim što je lijeva masa direkt skopčana sa žicom sa baterije) kao što sam i rekao gore, preko fabričkih žica (slika). Mase na motoru i na karoseriji su očišćene prije 6 mjeseci detaljno, mada ću ponovo odraditi čišćenje kontakata. Na mom autu el. impuls za obrtomjer ide sa bobine (samo za info).
-Ima i osciloskop kod druga, pa će se i to probati!
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 15.06.2010. u 21:32 GMT+1]
[ Igor88 @ 17.06.2010. 10:33 ] @
Update:
Nakon ponovnog servisiranja kontakata mase motora i šasije kvar je za sada saniran, tj. nema nikakve greške na obrtomjeru. Ne mogu tvrditi 100% da je ovo uzrok kvaru jer se i prije znalo desiti da jedno vrijeme radi sve ok pa onda opet dođe do pojave kvara. Pričekaću nekoliko dana da vidim da li će se vratiti kvar, pa onda prelazim na pregled unutrašnjih instalacija i malo mjerenja osciloskopom.
P.S. Nevjerovatno je da za samo 6 mj. nakon čišćenja, kontakti mase na motoru toliko oslabe!
[ vladd @ 17.06.2010. 10:53 ] @
Probaj da ih zastitis nekim sredstvom, lakom, cink sprejom ili zaptivnim silikonom. Trajace znatno duze...
[ Igor88 @ 17.06.2010. 12:45 ] @
To mi je palo na um odmah pošto sam sve kontakte namazao mašću za ležaje i kad sam sve uredno stegao :)
Sad čekam da malo obgori pa ću nanovo sve i namazati nekim specijalnim stedstvom za auspuhe (poput zink farbe ili šta već) koje sam dobio od druga.
Update: Kvar i dalje prisutan. Sad se bacam na provjeru instalacija u unutrašnjosti auta.
[Ovu poruku je menjao gilechampion dana 17.06.2010. u 18:21 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|