[ zarkoj @ 23.05.2010. 18:40 ] @
Poz
Ovako auto vozim nekih 10000km od kako je kod mene.Od toga 8000km na TNG.
2 puta menjano ulje na 5000 km sa filterom za ulje.
Prvi put sipano Valvoline 15w40............Iskustvo "Onako sta znam,dosta price o tome da ima dosta laznjaka i tako to.Pa samim tim nisam ni siguran sta sam sipao"
Drugi put fenix univerzal 15w40............Iskustvo "Nisam zadovoljan,kada sam zamenio ulje cinilo se sve ok ali kako su kilometri odlazili auto je sve bucniji.Auto ide lepo sve je ok
medjutim kada treba malo da zarezi u 4000, 5000 pa i vise kao da motor grebe.Kao da se oseca da je ulje izgubilo svojstvo da podmazuje motor.Naravno se to desilo na nekih predjenih 3500 do 4000 km.Do tad je licilo na ok"
Auto je Toyota corolla 88.g presla 175000 km. 1.3....55 kw

E sad.
Ide zamena ulja pa reko da vidim vasa iskustva pa da se i ja idlucim koje ulje da sipam u motor.
E da cuo sam za ulja za motore na TNG pogon.Da li je to istina tj. da li ona poboljsavaju rad motora i produzavaju mu vek.
Mislio sam da sipam fenix TNG ali sta znam sa predhodnim nisam bas zadovoljan.
I naravno gde obratiti paznju pri kupovini ulja posto sam cuo da ima kopija na milione..........

poz
[ veljkoE @ 23.05.2010. 20:48 ] @
ja sam svojevremeno sipao u svoju korolu koja je bila malo starija od tvoje
ina delta 5 15w40 , srebrni, ne zlatni omot, dakle, ne gold

bio sam prezadovoljan, sigorno nije falš, ako kupujes po radnjama, a mozes da proveris, tako sto ces skinuti čep i stati nogom na bocu, folija nece otpasti ;)

ulje je namenjeno za starije motore, sto tvoj i jeste, tako da nemas problema sa tim

sipao sam i mobil i crveni shell, ali sa ovim nisam imao problema

sad vozim nekog forda escorta 98, ali ford ima svoje ulje, tako da nemam neku dilemu
[ zarkoj @ 24.05.2010. 14:09 ] @
Poz

I tako ja svratim coveku u radnju i pitam za neko ulje, on predlozi, ja pitam jer original, a on kaze jeste, i ja otvorim stanem na bocu kad ono strccc po radnji.
Pa kazem "Sad ti pocisti ovo posto ti ulje nije original :DDDDDDDD" Sala..............

E ovako.
Posle danasnjih obaveza lepo zapucam u radje i raspitam se za ulja.
Kaze ovako:

Helix 1830 4l
Total 1920 4l
Castrol 2480 4l
Eneos 430 1l Kazu njajbolje za japance......1720 4l
Mobil 1900 4l
Shell zuti 1800 4l
Shell crveni 1400 4l

SVA ULJA SU 15w40
Za sve kazu da su 100% originali.E sad ti budi pametan pa izaberi dobro ulje.
Aj neka neko da sugestije ili iskustva sa nekim od ovih ulja....................
Pa da odlucim sta cu.........

Poz

[ Java Beograd @ 24.05.2010. 15:09 ] @
Današnja motorna ulja su standardizovana. Dakle, postoji standard, tj. receptura kako se pravi motorno ulje. Na primer:

95% - bazno ulje
2% - aditiv br. 1
1,3% - aditiv br. 2
0.7% - aditiv br. 3
...

I tako redom, sve po recepturi, koje se pridržavaju svi brend proizvođači. Razlika može da postoji u nekih 0,1% i/ili nekom dodatnom aditivu, koji je patent nekog proizvođača. Tako, za obične automobile, tj. 99% automobila koji se voze evropskim ulicama i putevima - potpuno je svejedno koje ćeš ulje da sipaš, naravno pod uslovom da je odgovarajućeg tipa (mineralno/polusintetika/sintetka) i odgovarajućeg viskoziteta. (Treba se držati uputstava proizvođača automobila.) Ovo naravno važi za brendirane proizvođače motornog ulja, koji svakako brinu o svom proizvodu i svojim potrošačima. Uostalom, i cene su im veoma slične.

Preduslov svega je naravno, da je ulje originalno ! Kako znati da je originalno ? Nikako. Nekad su se piratska ulja pakovala u plastične boce koje su samo izdaleka ličile na originalne. I već prema kvalitetu ambalaže se lako moglo zaključiti o čemu se radi. Ali vremena se menjaju. Današnja piratska ulja imaju maltene identičnu ambalažu kao originali. Mislim, kad bi neko u ranji držao i original i pirata pa kad bi imao pola sata da ustanoviš razliku ... Zato, u principu, treba izbegavati kupovinu ulja na pijacama, buvljacima, i malim privatnim dućanima, sa sumnjivim lancem snabdevanja. Najmanja verovatnoća lažnog, falš ulja je u hipermarketima tipa Rodić, Tempo i slični. Oni, u principu, sve proizvode nabavljaju direktno od uvoznika, na veliko. Uzgred, zaista nema smisla pitati prodavca: "Da li je original ?"
[ veljkoE @ 24.05.2010. 15:32 ] @
u pravu si
ali ima jedan problemcic oko ulja

nije isto da li sipas npr polusintetiku ili mineralno, u neki stari motor
razlog je jednostavan

starijem motoru odgovara "prljavo" ulje sa svim dodacima koji truju okolinu,
dakle
tehnoloski starije ulje je odlicno za stari motor,
ali je bitno da je originalno

zbog toga sam i rekao za ono INA ulja, ja sam ga koristio, i nisam imao problema sa radom motora, a ni sa uljem


verujem da ih niko ne falsifikuje, a opet, ukoliko kupis u radnji, mislim da se radnjama "vise ne isplati" prodavati fals ulja

iako

LUK OIL ulja "mnogi" preporucuju da su dobra

bar su na pumpama originali ;)


[ lancia88 @ 24.05.2010. 15:56 ] @
Pozdrav,

pogresan podforum, hajde da probamo ovde sa odgovorima.
[ vidan kv @ 24.05.2010. 16:46 ] @
Kao što reče VeljkoE tom motoru odgovara "prljavo" ulje.......Fenix obiđi u širokom luku,Luk oil varijantu 15W40 takođe(što ne važi za polusynt koja je extra kvaliteta al nije za tvoj auto)......obrati pažnju na Esso Uniflo kao i Comma ulje koje se ponovo pojavilo na našem tržištu i ima odličnu cenu spram kvaliteta.....ima još par proizvođača,malo su skuplji pa samim tim ih nema u široj ponudi........i ne sekiraj se po pitanju orginala.Nije KV Mexico City pa da se neko sakrije.....tačno se zna ko ima orginale a ko pakuje i prodaje "zejtin"...........pozzzz!
[ cozmo_im @ 24.05.2010. 20:37 ] @
Ja u Corollu sipam Modrica 10W40 (API/ACEA: SL/CF) ili leti 15W40 Eco Helenic (SL/CF), ranije SHELL 15W40 SL/CF.

Sa Modricom sam zadovoljan kao i sa Eco Helenikom. Mozes da uzmes u Metrou Mobil 10W40 SL/CF.

Bitno je da je original i da je SL/CF specifikacije.

Sloodno mozes i GALAX 10W40 SL/CF.

Dakle obicno menjam da na zimu/prolece (tj 6 hladnijih meseci) trosim 10W40, a u toplijim mesecima 15W40.

I tako 20 godina unazad. I nema problema.

Inace u taj motor je idealno 10W40 po svim specifikacijama.
[ cozmo_im @ 24.05.2010. 20:43 ] @
Evo tabele:

[ zarkoj @ 24.05.2010. 22:12 ] @
Poz
A sta mislite da se opredelim za ENEOS super plus

http://www.eneos.eu/product/index.html

Evo i linka pa pogledajte.Ovo je i za benzin i za gas.

E da sta znace te oznake SL/CF i tako to??
Ovo ima
API: CG-4/CF-4/CF/SJ, ACEA: A2/B3/E2/A3
Jel to ok za nju....

poz
[ Zarko Silic @ 24.05.2010. 22:52 ] @
Citat:
zarkoj: Poz

E da sta znace te oznake SL/CF i tako to??
Ovo ima
API: CG-4/CF-4/CF/SJ, ACEA: A2/B3/E2/A3
Jel to ok za nju....

poz


SL je oznaka kvaliteta koja se odnosi na benzinske motore a
CF na dizel motore

Ova Tojota je toliko staro vozilo da danas ne postoji ulje na trzistu koje ne zadovoljava, pa zato mozes kupiti bilo koje ulje.

10-40 i 15-40 , kada je u pitanju "letnja eksploatacija" predstavljaju potpuno jednaka ulja, odnosno gornja temperaturna granica kod ove dve vrste ulja je identicna i nema potrebe 10-40, dolaskom leta menjati uljem 15-40.
[ cozmo_im @ 25.05.2010. 06:36 ] @
Ima razlike leti izmedju 10W40 i 15W40, na ovom motoru, zbog gumica ventila. Otprililke na vecim vrucinama 10% je veca potrosnja ulja sa 10W40 nego 15W40. Takvo je iskustvo mene i mog ortaka sa istim autom. Leti nema potrosnje ulja ako se sipa recimo 20W50 (ja nisam probao, on je probao, meni je to gusto).
[ Zarko Silic @ 25.05.2010. 08:57 ] @
Normalno je da se smanjenjem viskoziteta povecava potrosnja ulja i to nije povezano sa tipom vozila vec sa zakonima elementarne fizike.

Treba koristiti ono ulje koje proizvodjac predvidja. Ukoliko takvo ulje, zbog starosti vozila, ne postoji na trzistu, potrebno je pronaci ono najpribliznije po specifikacijama.

Da sam na vasem mestu ja bih i zimi i leti u ovo vozilo sipao multigradno ulje 15-40 i to iskljucivo mineralnog porekla. Kao sto sam u prethodnom postu napomenuo, odabir klase kvaliteta (ona prva 2 slova u oznaci) potpuno je marginalna stvar jer ne postoji ulje na trzistu koje ne zadovoljava postavljene uslove za ovaj tip motora. Sve od standarda SE zadovoljava (kvalitativna veza je po azbucnom redu).

Osim toga, rec je o vozilu koje je vec davno razradjeno pa mu primena nesto gusceg i viskoznijeg ulja ne moze naskoditi. Moze samo da koristi.
[ Java Beograd @ 25.05.2010. 09:20 ] @
Alo bre ljudi ! Toyota iz '88 ! Odavno je punoletna ! 175.000 na satu, a bog zna koliko stvarno ! O čemu mi pričamo ?

Sipaj Žarko bilo koje mineralno brend ulje, bilo koje gradacije koja se može naći u običnoj prodavnici, i nikako, ali nikako ne možeš da pogrešiš ! Jedino što imaš da brineš je da li je ulje iznad crtice min na šipki. Toči plin i teraj !

Uzgred, zamena ulja na 5.000 km je blago rasipanje para. Ne može da škodi, naravno, ali ima i pametnijih načina da se potroši kinta.
[ cozmo_im @ 25.05.2010. 09:22 ] @
Moze bez problema i 20W50 osim u zimskim uslovima, posto je ortak ostavio jednu zimu i kad je temperatura -10 i niza cuju se podizaci ventila pri jutarnjem paljenju. Odmah je promenio ulje, usuo je 10W40 i zvuk je nestao.

Ali iz mog iskustva Corolla itekako oseca losije ulje. Za vreme sankcija kad smo sipali "ko-zna-sta" motor je bio bucniji i nemirniji. Doduse, period je kratko trajao (2-3 izmene ulja) pa nije ostavilo posledice po motor, ali da se primetilo - itekako se primetilo. Doduse, auto je tad bio star 3-4 godine. Moze i sad da se primeti. Probajte da sipate obicnu Modricu Supervisk 15W40. Vozite 5000-6000km i zamenite ulje sa Modricom 10W40 i razlika je primetna u mirnoci i tisini rada motora.

Inace, ovaj auto u 99% slucajeva sagoreva ulje zbog gumica (normalna potrosnja je litar ulja na 2000 do 5000km, mada ume da izuva i po litru ulja na manje od 1000km zbog losih gumica) te je potrebno menjati svecice na 10.000 umesto na 20.000km. Ulje kvaliteta SF ili SE, a pogotovo SL se menja kod nje na 10.000km. Uopste ne morate menjati na manjoj kilometrazi. Ulje SC ili SD kvaliteta se menja na 5000km ili svaka 3 meseca.

Ja sam ulje menjao na 5000km samo za vreme nestasice (sankcija). Inace menjam na 10.000km sa filterom. Tako su radili i u ovlascenom servisu dok je auto bio u garanciji a i posle. Tada je sipano British Petrol 10W40 ulje.
[ Java Beograd @ 25.05.2010. 09:31 ] @
Citat:
cozmo_im: ... cuju se podizaci ventila pri jutarnjem paljenju.
... motor je bio bucniji i nemirniji.
... Modricu Supervisk 15W40. Vozite 5000-6000km i zamenite ulje sa Modricom 10W40 i razlika je primetna u mirnoci i tisini rada motora.


E što bih voleo da imam prilike da testram tvoj sluh i osećaje za motor sa raznim uljima ... Kao, sipam neko ulje, a ti šatro po zvuku motora pogodiš koje je ulje i koje je gradacije !

"... Primetna razlika u mirnoći i tišini rada motora ... " I to kod razlike zimske gradacije za 5 stepeni ! Ovo šta pričaš prevazilazi granice naučne fantastike !
[ cozmo_im @ 25.05.2010. 09:57 ] @
Pa nisi dobro procitao. Optima Supervisk 15W40 je ulje najstarije generacije, s kraja osamdesetih (ona crna flajka) to je SC ili SG tako nesto. Bas staro ulje.

Modrica 10W40 je SL/CF ulje sa modernim aditivima i mnogo bolje od tog klasicnog.

Primeti se. Motor 2E ima izuzetno uravnotezen i ekstra tih i miran rad u leru, znaci niti ga cujes niti vidis da radi osim po vrtenju klinastog kaisa kad otvoris haubu i zujanja. U kabini vidis samo economy lampicu koja svetli zeleno a zvuka nema.

Kada je u pitanju lose ulje motor je izrazeno nemiran u leru, cuje se, i osecaju se vibracije. Bucniji je i prilikom naglog ubrzanja, dublji je zvuk.

Sto se tice ulja 20W50 koje je ortak sipao zimi (ja nisam probao, neki su probali cak 20W60 i imali isti simptom) temperature su bile niske -10 i do -15 i jednostavno motor je lupao (podizaci) prvih 10-15 sekundi (podizaci imaju karakteristican zvuk) i motor je neravnomerno radio dok se malko ne ugreje.

Cim je promenio na 10W40 istog momenta je to nestalo (sutra ujutru) a tih par dana sa 20W50 su se culi podizaci i nije bio sjajan dok se malo ne zagreje.

Dakle, postoji razlika.

Sa svim uljima koja se danas prodaju NECES primetiti razliku osim, ako je gusto ulje, zimi moze da se desi ovo sa podizacima i mozda leti sa 10W40 malo uvecanja potrosnja ulja zbog gumica. U radu motora se nista ne primeti.

Ali ako sipas ulje kao Supervisk ili neko te specifikacije, osetice se.
[ veljkoE @ 25.05.2010. 15:35 ] @
i na kraju da se ukratko rezimira

ovom starom motoru treba originalno 15-40 ulje sa najlosijom specifikacijom tipa API: SF/CC

i to samo zbog sve one "prljavstine" u ulju koja prija motoru

nikakva savremena preciscenja ulja nisu dobra, nece on zaribati, ali to je kao da pijes destilovanu vodu
[ zarkoj @ 25.05.2010. 21:14 ] @
Poz
Ljudi hvala vam na sugestijama i objasnjenjima.

Stvarno ste mi mnogo pomogli i razjasnili neke stvari.
Ujutru cu uzeti ovo ulje
ENEOS super plus 15w40.
Kao sto sam i rekao ovaj prodavac ga stvarno hvali.
A ka tom ulju me je i privuklo to sto je za japanska vozila.

Pa kako mu bude.Videcu kako ce se ponasati.
Naravno kad se menja ulje menjam i filter za ulje.Nisam pristalica da jedan filter moze da izdrzi 2 zamene ulja.
Mije skupo da bi se na tome moglo ustedeti.

Hvala vam
Do sledeceg kuckanja
poz
[ azzo-kSv @ 01.06.2010. 11:23 ] @
Cozmo,
Imas li ideju koje ulje da sipam prilikom zamjene u motocikl Kawasaki 750?
Hvala!
[ cozmo_im @ 01.06.2010. 12:22 ] @
Da li je to dvotaktna masina?
[ azzo-kSv @ 01.06.2010. 12:45 ] @
To je Motocikl Kawasaki Z750 2008. god. sa cetiri cilindra (i cetiri takta).
[ cozmo_im @ 01.06.2010. 12:56 ] @
Engine oil type: API SE, SF or SG
Viscosity: SAE 10W-40
[ azzo-kSv @ 01.06.2010. 13:05 ] @
Prije svega hvala,
Da li mi treba neko pojasnjenje zasto bas ovo i ovako ulje ili ako me bude pitao neki "pametan" mehanicar, da mu znam odgovoriti.
Jos jednom HVL!
[ cozmo_im @ 01.06.2010. 13:43 ] @
Zato sto to pise u specifikaciji za taj motor... imas na netu gde hoces:)
[ azzo-kSv @ 07.08.2010. 10:34 ] @
Cozmo,
Možeš li mi pomoći, da li znaš kako izgleda (mora da izgleda) jedna ČEKING LISTA, obrazac koji bi trebalo da potpiše vozač prilikom preuzimanja vozila?
Hvala!