|
[ stex @ 24.05.2010. 07:27 ] @
| Imam ovaj Zunto vec pola godine i presao sam oko 10000 km. Do sada sam vec sipao dve litre ulja. Po katalogu normalno je da trosi oko 0.4 l ulja na 1000 km prvih 6-7000 km. Kasnije ce se kao stabilizovati (verovatno dok se ne razradi motor). Medjutim meni i posle toga trosi ulje. Konstantno od pocetka na 1000 km ja moram da dolijem 0.2 l. Jedan moj prijatelj je isto presao oko 10000 km i ni kap ulja nije sipao. Da li bi trebao da ga reklamiram ili sta? |
[ vladd @ 24.05.2010. 09:38 ] @
Normalno je, ne treba da gubis vreme sa reklamacijama. I ne moras na svakij 1000km da ga kontrolises, vec na 2-3000km.
Poz
P.S.
Neiskusno i iskreno pricanje da auto "trosi" ulje se ne radi u okruzenju...stvara los imidz vozilu koje ce jednoga dana biti predvidjeno za prodaju
[ Zarko Silic @ 24.05.2010. 09:59 ] @
Svako vozilo koje se forsira mora potrositi vise ulja od uobicajenog. Osim toga, vrlo je vazno kakvo se ulje sipa u motor. Kada je u pitanju Fiat, prilikom sledece zamene, pokusaj da pronadjes originalno, ono sto Fiat preporucuje, Selenia ulje i to uspes.
[ stex @ 24.05.2010. 10:53 ] @
Sasvim normalno vozim auto. Nikad ne jurim niti ga cepam. Na autoputu max 110 km. I uvek sipam Selenia ulje. Juce sam nesto gledao i cini mi se kao da ima malko ulja ispod meraca ulja (par cm nize). Ne znam jel to normalno, da li to treba da bude malo masno ili sta. U svakom slucaju, na prvom servisu cu im reci da malo pregledaju da li negde curi.
Par ljudi koji su isto uzeli Zunta nemaju taj problem. Nikom ne trosi toliko, a cepaju ga vise nego ja. Zato me to i brine.
[ srdjan_m @ 24.05.2010. 12:44 ] @
Uz vožnju na većem broju obrtaja, dolazi do primetne potrošnje ali verovatno to zavisi i od primerka motora koji ti je zapao. Fiat se ogradio od cele priče napomenom da je normalna potrošnja do 0.4 lit/1000 km. Prema njihovom uputstvu piše da se ulje proverava 5 min posle vožnje ali...tada mi je cela šipka masna jer se ulje nije "sleglo". Kad ga proveravam dok je motor hladan, nivo stalno stoji na pola skale između MIN i MAX. Ja sam prešao nekih 6500 km i nisam dosipao ni kap ulja. Vozim u granicama ograničenja...uglavnom-:).
[ etjen @ 24.05.2010. 21:17 ] @
meni se stvarno čini da je 2 litre za 10000 previše ako ga ne ''cepaš''
Ipak bih ja to napomenuo u servisu...
[ stex @ 25.05.2010. 07:07 ] @
Juce sam malo zagledao i sa druge strane motora ima dosta ulja, i gore i dole. Izgleda da negde curi. Sutra servis pa nek se oni bakcu sa tim. Da li je moguce da su mamlazi nesto zaje8ali dok su ugradjivali plin?
[ MatezYU @ 25.05.2010. 10:01 ] @
Tu nešto ne valja ako ti troši 2 litre ulja na 10.000km!
Pa u ceo motor stane 2,8 litre.
Moj stari uno od 20 godina je trošio oko 0,3-0,4 litre na 10.000km.
Sipao sam samo selenia gold.
Proveri možda neki semernig ne valja pa curi ulje.
[ etjen @ 25.05.2010. 11:50 ] @
ne verujem da ugradnja plina ima ikakve veze sa tim. Pre će biti neki semering...
[ goat @ 25.05.2010. 19:05 ] @
Citat: stex: Imam ovaj Zunto vec pola godine i presao sam oko 10000 km. Do sada sam vec sipao dve litre ulja. Po katalogu normalno je da trosi oko 0.4 l ulja na 1000 km prvih 6-7000 km. Kasnije ce se kao stabilizovati (verovatno dok se ne razradi motor). Medjutim meni i posle toga trosi ulje. Konstantno od pocetka na 1000 km ja moram da dolijem 0.2 l. Jedan moj prijatelj je isto presao oko 10000 km i ni kap ulja nije sipao. Da li bi trebao da ga reklamiram ili sta?
šta si čekao do sada!? da doliješ 20l ulja!?.... da se razradi motor!? .... taj ko ti je rekao da će se potrošnja stabilizovati, blago rečeno " nema pojma šta je rekao" .... kakva glupost!... ako su ti to rekli u servisu hteli su da te otkače, budi siguran.... ako je u garanciji budi uporan i ako treba bezobrazan... kataloška potrošnja ulja važi za "ograđivanje" od preteške noge na gasu i "prolazak" kroz garantni rok ... jedno je sigurno: nov motor uvek troši minimalno ulja (skoro ništa)... a ako počne da troši, nikakvo uhodavanje i razrada mu neće smanjiti potrošnju.. jedini lek je da neko zasuče rukave... u ovom slučaju to trebaju uraditi serviseri ukoliko nije istekla garancija...
[ komosarz @ 26.05.2010. 00:23 ] @
Fiatov 1,2 motor je odlican,ne trosi ulje ni poslije 200000km(u granicama normale).Imao sam podosta fiata,jedino mi je trosio ulje jedan punto 75 i to sa razlogom,jer je vozen ubilacki...Vec ti buraz reklamiraj,jer i da ti curi negdje morao bi da vidis velike fleke ispod motora ipak jke 2L mnogo.Moj sadasnji puntac ima oko 140000km i od mjenjanja do mjenjanja potrosi od 0,3-0,5L...Pozz.
[ Nebojsaaa @ 27.05.2010. 16:39 ] @
e i ja imam punta 1 i trosi mi 1 litar ulja na 2000 kilometara.... ali moj auto je 13 godina star pa kapiram da je neki semering ili tako nesto....
plasim se i da odem kod majstora da ga pitam jer se secam neike price da kad auto tosi dosta ulja da je zreo za generalnu...a na to ne snem ni da pomislim...tako da mi je kul da sipam litar na 2000/3000 kilometara.. :)
eto cisto da te utesim da nisi jedini... :P
[ stex @ 27.05.2010. 17:58 ] @
Juce sam bio u servis. Nisu nasli nigde da curi ulje i nije im bas jasno odakle ulje iza motora. Oprali su sve i rekli da dodjem posle 1000 km pa ce da vide onda sta i kako. U svakom slucaju slozili su se da je problem sto toliko trosi ulje i koliko mi se cini voljni su da urade sve sto mogu.
[ etjen @ 27.05.2010. 18:38 ] @
isteraj ti to do kraja. Moraju da ti reše problem u garanciji.
Neka ti za svaki slučaj izmere komresiju. Što neko reče, 2L je baš puno i za semeringe. Ostavljao bi ti bare, ili bi baš bacao ulje negde, ne bi bilo samo masno. Ako je samo masno, to nekad ni ne primetiš na potrošnji ulja, to je beznačajna količina.
[ botr @ 27.05.2010. 19:36 ] @
Citat: Nebojsaaa:
plasim se i da odem kod majstora da ga pitam jer se secam neike price da kad auto tosi dosta ulja da je zreo za generalnu...a na to ne snem ni da pomislim...tako da mi je kul da sipam litar na 2000/3000 kilometara.. :)
Ne bih da te razocaravam, ali ti je motor blizu generalne! Moj auto je presao skoro 500.000 i trosi 0.6-0.7l na 5.000 km, s tim sto pusta na dihtungu poklopca motora, a imam muke sa pronalazenjem dobrog dihtunga dekla, obicno posle 10.000 km i manje pocnu da pustaju!
[ Nebojsaaa @ 27.05.2010. 22:28 ] @
Citat: botr: Ne bih da te razocaravam, ali ti je motor blizu generalne! Moj auto je presao skoro 500.000 i trosi 0.6-0.7l na 5.000 km, s tim sto pusta na dihtungu poklopca motora, a imam muke sa pronalazenjem dobrog dihtunga dekla, obicno posle 10.000 km i manje pocnu da pustaju!
pa nemam pojma........ali zvuk motora mi je bas super...i vuce dobro...i naspram ostalih puntica tih godina je predobar u svemu....sem eto toga sto trosi malo vise ulja.
ako se generalna radi samo zato jer auto trosi ulje onda ne znam.....
i koliko ta generalna moze da kosta za punta 1?
[ MatezYU @ 27.05.2010. 23:14 ] @
Citat: Nebojsaaa: pa nemam pojma........ali zvuk motora mi je bas super...i vuce dobro...i naspram ostalih puntica tih godina je predobar u svemu....sem eto toga sto trosi malo vise ulja.
ako se generalna radi samo zato jer auto trosi ulje onda ne znam.....
i koliko ta generalna moze da kosta za punta 1?
A koje ulje koristis?
[ goat @ 27.05.2010. 23:50 ] @
Citat: Nebojsaaa: e i ja imam punta 1 i trosi mi 1 litar ulja na 2000 kilometara.... ali moj auto je 13 godina star
plasim se i da odem kod majstora da ga pitam j
eto cisto da te utesim da nisi jedini... :P
.... 13 godina eksploatacije nije isto kao i 1 (ne pun(t)a) godina.... 1L ulja na 2000km nije alarmantno (1L/1000km već jeste), mada ne bi bilo loše posetiti majstora (ne ujedaju veruj mi na reč )....mada ako motor mirno radi i ne prelaziš više od 10kkm onda "vozi miško" ...
[ botr @ 28.05.2010. 09:07 ] @
Citat: Nebojsaaa: pa nemam pojma........ali zvuk motora mi je bas super...i vuce dobro...i naspram ostalih puntica tih godina je predobar u svemu....sem eto toga sto trosi malo vise ulja.
ako se generalna radi samo zato jer auto trosi ulje onda ne znam.....
i koliko ta generalna moze da kosta za punta 1?
Nisam bas rekao sve sto sam hteo u prvoj poruci, nije normalno da trosi toliko ulja, i definitivno je da nesto ne valja, neki dihtung, semering... nije alarmantno, ali se otvaranje motora blizi, moze biti za 10.000 km ili 40.000 km, ali deginitivno je blizu. Ja sam otvarao svoj motor, pre oko 10.000 km i zamenio semeringe, i vodjice ventila, upravo zbog potrosnje ulja, trosio je malo vise nego sto sad trosi, ali je dihtung poklopca, na kome sada pusta ulje, bio dobar, od tada se smanjila potrosnja!
[ Nebojsaaa @ 28.05.2010. 10:15 ] @
Citat: MatezYU: A koje ulje koristis?
selenia gold.
a ne znam da li ima neke veze to sto svaki dan prelazim od 50 km do 70km?
[ cozmo_im @ 28.05.2010. 11:51 ] @
Potrosnja ulja moze a i ne mora biti razlog za "otvaranje" motora. Mnogi nasi majstori vole da farbaju ljude kad im auto trosi podosta ulja i uzmu im po vise stotina evra za "popravku".
Moze da bude svasta. Od izgorelih gumica ventila (iz iskustva mog majstora, desavalo se da veliki broj vozila pije litru ulja na 700-800km zbog banalnog problema kao sto su gumice ventila ili neke vodjice ventila) do isto tako manje bezazlenog ali ne i problema koji znaci kompletno otvaranje motora - uljne ili uljnih karika. U slucajevima kad su gumice/vodjice u pitanju zamena se moze obaviti bez skidanja glave motora, a kod uljnih karika - pa, ako je kompresija kako treba, menjaju se samo karike i obradjuje se glava i menja se garnitura dihtunga u glavi. Nema potrebe menjati klipove, lezajeve, raditi hilzne, i sta ti ja znam...
Ali majstori kazu ovako "Auuu, trosi ti litru ulja na 1500-2000km? Pa ti covece imas krs i lom u motoru".
Prvo se proveri kompresija na "suvo" odnosno leak-down test. Ako je niza vrednost, onda se moze pristupiti tzv "mokrom" testu kompresije koji sluzi za proveru karika:
jedna kafena kasicica ulja se usprica u cilindar, pa se meri kompresija. Ako se drasticno poveca kompresija, nesto nije u redu s karikama. Sto niza razlika izmedju suvog i mokrog testa, to su karike u boljem stanju. Sto veca razlika... zna se - karike su razlog tome.
Ne znam kako je kod Punta, znam da kod nekih automobila semering i gumica uljne pumpe mogu da izazovu sumanutu potrosnju ulja uz flekavost motora dole ALI NE VIDI SE DA CURI. Dakle, motor je mastan, ali ne kaplje nista - razlog - curi u voznji. Pa neka i to bude neki reper za pretragu.
[ MatezYU @ 02.08.2010. 14:34 ] @
I na kraju sta je bilo sa puntom? Jesi resio problem?
[ stex @ 23.08.2010. 12:01 ] @
Citat: MatezYU: I na kraju sta je bilo sa puntom? Jesi resio problem?
Naravno da nisam.
Tu oko 10000 km sam odvezao auto u servis i oni nisu nista nasli. Nigde da curi. Uradili su prvi servis i posle toga 2000 km ulje se nije trosilo. Medjutim, kasnije je sve bilo po starom. Trosio je oko 0.2 l na 1000 km. Prosle nedelje sam isao za Grcku i do tamo je potrosio oko 0.3 l na 1200 km. Dodam ulje, da bude na 3/4, reko ipak me ceka put od oko 1000 km, i kad sam se vratio imao sam sta i da vidim. Ulje je bilo na samo dno skale, oko 2 mm odozdo. Dodam pola litre ulja i opet do servisa. Oni ga zadrzali 2 dana i naravno opet nisu nista uradili. Kazu gotov ti je auto dodali smo ulje na max. I kao da dodjem posle 1000 km da vide koliko je potrosio. Sad sam opet presao oko 1000 km i potrosio je oko 0.3 l. Nemam pojma sta da radim. Trzisna inspekcija kaze da imam prava da se zalim samo ako ne urade nesto, a sto pise u garanciji da trebaju.
[ Dzoni_mkv @ 26.08.2010. 09:52 ] @
Ja imam novog Punta i mislim da treba ponovo da procitas "Korisnicko uputstvo" u kojem kazu da je normalna potrosnja 0,4 l ulja na 1000 km, i da u PRVIH 5000-6000 km moze trositi I VISE od deklarisane potorsnje dok se ne NORMALIZUJE. Dakle normalno trosi 0,4, dok u prvih 5-6K km moze potrositi i vise od 0,4L. To da je glupost da motor trosi vise pa se kasnije normalizuje, je srpska prica "sta oni znaju" a ako fabrika kaze tako, nema sta ti da razmisljas. Tako da ako ti je potrosio 0,3 na 1200 km to je to. Nista mu nije. Meni je potrosio 0,4L za 3000 km ali racunaj da u gradskoj voznji ne trosi NISTA (mislim ne vidi se na meracu) cim ga malo poteras na auto-putu malo duze (npr 1200 km iz cuga) vec se vidi na meracu. Sve lepo pise u korisnickom uputstvu. Ali ko to cita..........
[ stex @ 27.08.2010. 10:30 ] @
Ja da sam znao da je "normalno" da trosi ulje ne bih ga ni kupio. Znam brdo ljudi koji su presli vise od 10000 km i nisu sipali ni kap ulja, a voze i brze i ostrije od mene. I ajde ti sad meni reci ciji motor je ispravniji i da li je to normalno?
[ etjen @ 27.08.2010. 10:39 ] @
naravno da nije normalno. Te vrednosti koje su navedene u korisničkom uputstvu su ekstremne i maksimalne, što znači da možeš da ga cepaš koliko hoćeš i ne sme da potroši više od navedenog.
Ako ga voziš normalno potrošnja ulja skoro da ne sme ni da se primeti. Ja bih tolerisao do 1litre na 10000km. Dakle, praktično bez dosipanja od zamene do zamene
[ Dzoni_mkv @ 27.08.2010. 11:02 ] @
Jel' bre jeste li vi konstruisali taj motor ili fabrika? Jeste li vi izvrsili testove i sertifikaciju tog motora? Niste. Onda nema sta da MISLITE. Tako treba i . Prvo, za auto je NORMALNO (ne ekstremno) da trosi 0,4L u zavisnosti od nacina voznje. Tako pise i tako jeste. Dalje, to je EURO IV motor tj. niskofrikcioni motor koji TREBA da trosi ulje kako bi ispunio normu (mali koeficijent trenja unutar motora samim tim i mala potrosnja pa je "zeleniji") a to moze samo ako trosi ulje sto je fabrika i propisala. To sto se tebi NE SVIDJA nego bi zeleo da ne trosi ni kapi a i ovi "strucnjaci" koji znaju bolje nego ljudi koji su napravili i konstruisali taj motor, mozete samo da se pomirite sa tim ili da nastavite da nagadjate i lupetate. Nema tu jeste nije, situacija je jasna, pise lepo za pismene koliko trosi. Ako ti se ne svidja, prodaj ga. Dakle auto ti je ispravan a ako ti ne odgovara na dobos pa kupis drugi NOV koji ce isto da ti trosi ulje, pa ti opet prodaj i tako u nedogled jer pogadjas SVI trose, i te price, mom bratu/tetki/stricu/babi/Janku/Marku ne trosi na tom i tom su smesne jer svi nagadjaju i sve je rekla-kazala varijanta.
Imas srece sto ljudi iz auto kuce imaju strpljenja i sto grade dobar odnos sa musterijom, dok ti ne nabiju korisnicko uputstvo pod nos, pa ti podvucu sta je i kako i odbiju tvoju reklamaciju. MOzes da ides u trzisnu do PREKOSUTRA tebi auto trosi 0,3L na 1000 km a to je MANJE od 0,4L dakle auto je Ok nema sta da reklamiras.
BTW evo ja sam taj drugi koji ima isti auto i kazem ti da TROSI i ako treba pokazacu ti jos 2-3 drugara koji imaju isti auto i trosi im. Dakle, ljudi ili NE GLEDAJU ili LAZU. Prosto. Isto kao sto lazu i za potrosnju. Zasto e to vec ne znam ali ti kazem da IMAM licno taj auto i pricam ti sta jeste a ne kako smo mi zamislili.
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2010. 11:19 ] @
Sve i da postoji neko odstupanje koje je moguce korigovati (u sta sumnjam IMHO), ako je auto u garantnom roku ne postoji ni teorijska sansa da ce ovlascni servis bilo sta da uradi ako su merenja unutar propisanih.
[ MatezYU @ 27.08.2010. 12:16 ] @
Citat: Dzoni_mkv: Dalje, to je EURO IV motor tj. niskofrikcioni motor koji TREBA da trosi ulje kako bi ispunio normu (mali koeficijent trenja unutar motora samim tim i mala potrosnja pa je "zeleniji") a to moze samo ako trosi ulje sto je fabrika i propisala.
Dzoni, sad ga bas nalupeta...
Puntov 1.2 8v benz motor je obican FIRE motor koji je konstruisan jos davnih 80-tih godina. Pokazao se kao odlican i jednostavan motor i do sada nije pretrpeo neke velike izmene. Jedina je razlika u senzorima i elektronici koja regulise rad motora. Ulje je tu da podmazuje motor i ne bi trebalo da se trosi u tako velikim kolicinama.
U motor stane oko 2,8 litre ulja. To znaci da ako tebi trosi 0,3 litre na 1000km ti za 10000km potrosis 3 litre ulja. Redovan servis za Selenia 20K ulje propisuje menjanje ulja na predjenih 15.000km ili na godinu dana. Dakle tebi na 15.000 km ode 4,5 litre ulja.. I ti mislis da je ovo normalno?
Nije ti ovo dvotaktna masina pa da trosi kao da pravis mesavinu...
[ Dzoni_mkv @ 27.08.2010. 12:41 ] @
Sta to ima veze kada je konstruisan i koji je? Da li je FIRE motor ili ne opet je NEBITNO. Moze da se zove kako hoces. To je EURO IV motor i jeste niskofrikcioni da li je obican ili neobican, fabrika kaze 0,4L na 1000 km. Sta ti imas da razmisljas? Kupio si nov auto, sve je kao po katalogu, vozi i ne izmisljaj. Racunica je ta koju si izneo. Opet ponavljam, konstruktor je tako rekao. Vozi po gradu i samo po gradu nece ti trositi toliko. Vozi na srednjim i visim obrtajima i trosice. Dakle neki prosek ces izvuci. Mi mozemo polemisati sto li su to oni tako uradili i da li je to dobro ili lose, ali za konkretan slucaj, ispravno ili ne, auto je ISPRAVAN, sve kako katalog kaze, cao djaci. Nema dalje.
Sada da li je dobro sto ti zamenis svo to ulje stalnim dolivanjem, meni licno ne smeta, motor se dobro podmazuje, samo moze biti bolje a ne losije po isti.
[ Marko83 @ 27.08.2010. 13:20 ] @
Citat: Dzoni_mkv: Vozi po gradu i samo po gradu nece ti trositi toliko.
He he trebalo bi u uputstvu da stoji da se vozi samo po gradu.....
[ Dzoni_mkv @ 27.08.2010. 13:25 ] @
Pa eto resenje kome smeta :) Ja zaista ne volim da se pravim pametan i da pokusavam da uradim nesto bolje nego fabrika koja je to osmislila, proizvela, testirala, sertifikovala, reklamirala, prodala itd. Dakle sve je po PS-u jos ljudi napisu da ne bi se neko brinuo da li je to ok ili nije i onda se nadju pametnjakovici koji kazu e to tako ne moze. Aman. Meni taj detalj nikako u glavu ne ide. Kupis NOV auto da ne bi imao nikakvih problema samo pratis sta ti pise, pridrzavas se servisa i to je to, ali neeeee mora da se napravi polemika.
[ MatezYU @ 27.08.2010. 13:31 ] @
Nekako mi se ta prica o potrosnji ulja ne uklapa sa ekoloskim EURO4 motorom..
Pa cim se trosi ulje iz motora ono sagoreva i izlazi napolje i samim tim zagadjuje okolinu..
[ Java Beograd @ 27.08.2010. 13:41 ] @
Citat: Dzoni_mkv: Sta to ima veze kada je konstruisan i koji je? Da li je FIRE motor ili ne opet je NEBITNO. Moze da se zove kako hoces. To je EURO IV motor i jeste niskofrikcioni
Naravno da ima veze kad je konstruisan i koji je ! Naravno da je bitno da li je FIRE ili nije ! 80-tih godina nisu konstruisani EURO IV motori !
[ MatezYU @ 27.08.2010. 13:58 ] @
Evo primera radi meni je Fiat Uno 1.0 fire, '90 godiste sa karburatorom, motor posle predjenih 200.000km vozeci ga na plin trosio oko 0,3 deci na 10.000km.
[ Dzoni_mkv @ 27.08.2010. 14:02 ] @
Pogledaj na kalendar. Sada je 2010 i u EU ali i u Srbiji proizvodjac NE MOZE PLASIRATI AUTO NA TRZISTE ako ne zadovoljava Euro III (kod nas) i Euro IV normu. Taj motor iz 80-tih NEMA VEZE sa sadasnjim sto se tice sistema ubrizgavanja, katalizatora i podmazivanja kako bi ispunio Euro norme. To sto je blok fizicki isti ne znaci AMA BAS NISTA! Proces sagorevanja,usis, izduv je skroz drugaciji, tj motor je efikasniji, snazniji, sa manjom potrosnjom i ekoloski prihvatljiviji.
Hoces da kazes da motor u ovom Puntu je na istoj razini kao onaj iz 80-tih? Daj molim te. To sto na oko lici i sto ima iste korene nema nikakve veze. To sto ti mislis da je "samo dodata elektronika" znaci da nemas bas jasnu percepciju sta se u stvari menja i ZASTO se menja. Nije to torta pa dodas malo oraha i zadrzis orginalni recept.
Alo, auto treba da trosi 0,4L na 1000 km sta dalje raspravljate. Coveku je auto ispravan. Moze samo da mu se ne svidja. I to je to.
PS evo texta od coveka kome su motori i motorna ulja profesija: http://www.cbc.rs/forum/viewto...t=potrosnja+ulja+punto#p731421
[Ovu poruku je menjao Dzoni_mkv dana 27.08.2010. u 15:18 GMT+1]
[ MatezYU @ 27.08.2010. 14:31 ] @
Citat: Dzoni_mkv:
Alo, auto treba da trosi 0,4L na 1000 km sta dalje raspravljate. Coveku je auto ispravan. Moze samo da mu se ne svidja. I to je to.
Hehe.. Pa mislim stvarno da ne poveruje covek.. Jel covek kupio Wartburga ili punta?
Ti dakle tvrdis da je normalno da coveku ode za 4 litre ulja na 10hilj km.
Da li to znaci kada krenem na letovanje u grcku obavezno moram u gepeku da imam kanticu sa litrom ulja?
U pitanju je motor sa 1242ccm i 8 ventila. Nema veze sto je 2010 godina. Zato se i zove Punto Classic.
Prvi takav motor se ugradio u punta2 jos davne '99 godine. U prvoj varijanti se pravio kao Euro2 a kasnije i kao Euro3 (zavisi od trzista). Sam motor se nista bitno nije menjao od tada (sem filtera za vazduh koji je sada u obliku pravougaonika a ranije je bio kruznog oblika). Imao sam prilike da vozim vise puntaca i nijedan nije toliko trosio. To je motor koji ima najveci obrtni momenat na malim obrtajima (oko 2500) te ga treba i voziti u ovom opsegu. Ovaj motor ne treba da se forsira, a cak ni tada ne bi trebalo toliko puno da trosi...
[ Java Beograd @ 27.08.2010. 14:38 ] @
Citat: MatezYU: Hehe.. Pa mislim stvarno da ne poveruje covek.. Jel covek kupio Wartburga ili punta?
Ti dakle tvrdis da je normalno da coveku ode za 4 litre ulja na 10hilj km.Da li to znaci kada krenem na letovanje u grcku obavezno moram u gepeku da imam kanticu sa litrom ulja?
U pitanju je motor sa 1242ccm i 8 ventila. Nema veze sto je 2010 godina. Zato se i zove Punto Classic.
Prvi takav motor se ugradio u punta2 jos davne '99 godine. U prvoj varijanti se pravio kao Euro2 a kasnije i kao Euro3 (zavisi od trzista). Sam motor se nista bitno nije menjao od tada (sem filtera za vazduh koji je sada u obliku pravougaonika a ranije je bio kruznog oblika). Imao sam prilike da vozim vise puntaca i nijedan nije toliko trosio. To je motor koji ima najveci obrtni momenat na malim obrtajima (oko 2500) te ga treba i voziti u ovom opsegu. Ovaj motor ne treba da se forsira, a cak ni tada ne bi trebalo toliko puno da trosi...
Zapravo je Džoni u pravu. Ne tvrdi Džoni da je normalno da auto troši toliko ulja, već je tako napisao proizvođač u uputstvu-priručniku.
EDIT: Ja zaista nisam čitao taj priručnik, ali AKO je proizvođač napisao da je normalno onda je normalno.
[ Java Beograd @ 27.08.2010. 14:40 ] @
Zanimljiv link. Posebno u delu gde piše o to me kako se ubeđivao sa ljudima koji tvrde da njihov auto uopšte ne troši ulje, ni grama. Eh, koliko sam ja takvih diskusija imao !
[ MatezYU @ 27.08.2010. 15:00 ] @
Naravno da svaki auto trosi ulje.
Ali bi to trebalo da je u normalnim granicama.
Sa ovakvom potrosnjom ulja mu dodje da nikad ne trebas da radis zamenu ulja nego samo da dolivas..
[ Dzoni_mkv @ 27.08.2010. 15:04 ] @
@MatezYU
Ima veze, bez obzira sto ti tvrdis drugacije. Opet ti konstruisi bolji ako umes, a ovaj ostavi kako je fabrika preporucila.
@Java
Upravo tako. Konacno neko da shvati. Ja da nisam citao i da nemam taj isti auto ne bih sigurno ulazio u diskusiju. Ja nisam to vozio od nekog, ima moj drugar itd, ja imam taj auto, kao i servisno uputstvo u kome tako pise i auto je moj od nultog kilometra. Dakle prosto. 0,4L je normalno ako je motor u visim obrtajima tj. maksimalna potrosnja. Ali ti ne vozis UVEK i SVAKI dan tako. Ako vozis onda JESTE. Meni je za 3000 km potrosio 0,4L. Od toga je pola grad a pola otvoreni put (na more do Grcke i ostalo). Dakle ako predjes 10000 km u gradu onda ne verujem da ces doliti uopste ali ako predjes 10000 na autoputu dolices svakako. To je mali motor i auto-put (120-140 km/h) je za njega vec zahtevniji rezim i zato se to tako vidi. V8 mrcina od 4000 cm3 bi verovatno tu brzinu odrzavala bez problema pa to i ne bi bili visoki obrtaji samim tim i potrosnja ulja je manja.
[ Ivan Dimkovic @ 27.08.2010. 17:44 ] @
Citat:
Hehe.. Pa mislim stvarno da ne poveruje covek.. Jel covek kupio Wartburga ili punta?
Ti dakle tvrdis da je normalno da coveku ode za 4 litre ulja na 10hilj km.
Svaki proizvedeni motor ima varijacije - medjutim proizvodjac je u uputstvu naveo MAKSIMUME koji, ako se ne predju, znace da je motor ISPRAVAN te i sladu sa normama za izduvne gasove koje propisuje EU.
Sta to znaci?
- To znaci da nema teorijske sanse da vam prime auto u garanciji i bilo sta rade na njemu (zato sto je ispravan sto se njih tice jer je sve u granicama koje je proizvodjac propisao kao normalne za ispravan motor)
- To ne znaci da ce svi proizvedeni fabrikati trositi isto, neki ce trositi manje - ali NI JEDAN ne sme da trosi vise ulja od onoga sto je propisano u upustvu
- Potrosnja ulja moze znacajno varirati na bazi stila voznje
^ E sad, prakticno to znaci da je nemoguce bilo sta uraditi po tom pitanju za dzabe, niti je potrebno - jer je potrosnja u granici specifikacija koje je propisao proizvodjac.
Mozda, ali samo mozda, je moguce da se potrosnja ulja nesto smanji ako bi neki strucnjak rasklopio motor i zamenio neke delove - ali to je em slabo verovatno, em ce GOTOVO SIGURNO ici na racun vlasnika automobila.
Prilicno sam siguran da bi to otvaranje i neke eventualne modifikacije kostali mnogo vise nego neka moguca razlika u potrosnji ulja koja ce se dobiti. Plus, uvek postoji mogucnost da ce tim "majstorisanjem" nesto biti i pokvareno.
Savet: ne dirati nista ;-)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|