[ MatezYU @ 24.05.2010. 11:00 ] @
Pozdrav.

Prilikom startovanja hladnog motora obrtaji za trenutak skoce, naglo spadnu dole i opet skoce na 1200 obrataja.
Ponekada se desi da se ugasi posle prvog pokusaja paljenja. Drugi put upali iz prve i onda radi normalno.
Na leru obrtaji su oko 750 - 800 obrtaja.
Auto normalno vuce, vozio sam ga 160km/h.
Mada dok je na leru, motor kao da prenosi neke blage vibracije i kazaljka obrtaja se pomera, tek tek malo gore - malo dole. Mozda 25 obrtaja gore - dole po mojoj proceni. Nije zakucana na 750 obrtaja kako bi trebalo.
Pronasao sam na net-u da uzrok moze biti zaprljan leptir gasa (da on prouzrokuje nestabilan rad motora na leru).
Da li ima neko slicne probleme?
Punto je 2000 godiste, 1.2 8v ima ABS, klimu. Promenjeni su filter vazduha, svecice, kablovi, ulje i filter ulja. Takodje zupcasti i klinasti kais.
[ vladd @ 25.05.2010. 12:06 ] @
Morao bi ipak na dijagnostiku.

Ili sam da krenes detalj po detalj, pa dokle stignes, naravno uz dobru literaturu.

Nemiran ler moze da ima gomilu uzroka, od doticnog zaprljanog leptira, ili MAF senzora, do poluispravnog motorceta ler gasa, losih kontakata konektora, losih regulatora, losih vakuumskih creva, ...i svih detalja u sistemu vazduh-gorivo-vakuum, do softverskih podesavanja lera, pozicije leptira...

Prvo uradi ono najlakse, pregled vakuum creva, spojeva, kablova, svecica, bar dok ne upoznas motor i opremu, a onda ce biti lakse..

Poz
[ etjen @ 25.05.2010. 13:53 ] @
baš kako je vladd rekao, stim što to na kraju često bude motor ler gasa iliti step motor, kako ga još zovu...
[ MatezYU @ 25.05.2010. 15:56 ] @
Sutra cu da ga rasturim da vidim sta je.
Mislim, nije nista strasno ali nervira.
Probacu prvo da ocistim leptir gasa.
[ komosarz @ 26.05.2010. 00:29 ] @
Probaj sa ciscenjem ,ali mislim da je u pitanju senzor rashladne tecnosti...
Dijagnostika,dijagnostika i dijagnostika.Pozz.
[ Zika88 @ 31.07.2023. 16:12 ] @
Da ne otvaram novu temu.Isti auto je u pitanju.Naime,menjao sam paknove i plocice pre dva meseca.Pre neki dan,vracajuci se sa posla,krenulo je nesto da smrdi a auto nikako preko 80 da ide.Kao da u isto vreme neko daje gas i stiska kocnicu.Posle toga mi je bila tvrda kocnica i nakon toga mi je propala,pa sam nekako uspeo do kuce da dodjem koceci rucnom.Sreca nisam bio daleko i nije bilo mnogo saobracaja.Nakon pola dana sam upalio i oterao do majstora i normalno je kocio.Posle toga je malo popustila rucna kocnica od kocenja.Oterao ga juce kod majstora i on kaze da nista nije puklo i da nista ne vidi da curi i sl i da su samo zadnji paknovi malo pregoreli tj istroseni.Neko mi kaze da je mozda vakum u crevu nekom bio pa zato je propalo.Ne znam dal da ga oteram kod jos nekog majstora,jer treba da idem na put uskoro a ne bih da me ostavi...
[ mjanjic @ 09.08.2023. 13:56 ] @
Kočnice uvek pri zameni kočione tečnosti moraju da se odzrače, a takođe i kočiona tečnost mora da se menja u propisanim intervalima, jer je higroskopna (upija vlagu), pa se pri kočenju možda zagreva i stvaraju se mehurići vodene pare, što utiče na kočenje ili da čak kočiona tečnost nakon kočenja ne može da se vrati, pa čeljusti neće da popuste.