[ kik01 @ 28.05.2010. 17:25 ] @
neki dan vozio to jest milio u koloni skoro dva sata.dok je auto u leru cujem lagano povremeno (tupo)lupkanje isto osetim dok drzim pritisnutu papucicu kocnice.kvacilo odvaja pri samom vrhu skoro da mi je koji put i proklizalo.kada sam stigao i parkirao se upalim auto tek sutra ujutru,to lupkanje i vibracije vise ne primjetim(mada kvacilo i dalje odvaja skoro pri vrhu).da li se nesto bilo zagrijalo pa kada se ohladi sve bude ok.ili je set kvacila sa zamajcem pri kraju.sam zamajac ovde u ovlascenom servisu kosta 600eur (crna gora).e sada me interesuje koliko mogu voziti ovakvo auto (da li je stanje toliko alarmantno) .kazu da se mora skinuti kompletan menjac da bi se ustanovilo sta je problem.mada cujem od nekih likova da im je *mana* taj zamajac.pozdrav svima i hvala u napred
[ Nocni @ 28.05.2010. 18:49 ] @
Treba promijeniti set kvacila sa plivajucim zamajcem... ovo sto pitas je li alarmantno i koliko mozes voziti... tako ne treba voziti nego treba odma mijenjati...
Ovo sto kazes da im je to mana... tacno je, ali samo posle predjene vece kilometraze...
[ sasa022 @ 28.05.2010. 19:17 ] @
@Nocni
Koliki je predvidjeni vek plivajuceg zamajca tj. da li proizvodjac preporucuje zamenu posle odredjene kilometraze ?
[ kik01 @ 28.05.2010. 19:47 ] @
pa ako ga moram mijenjati onda je to to.zamjeniti i kraj price.samo nekupuje mi se to u pg.kod ovih je previse skupo.imas li neki savijet gde uzeti i od kojeg proizvodjaca.koliko to konkretno kosta u mom rodnom nk.(ruke)da nebude reklamiranje moze se poslati porukom.pozdrav
[ vladd @ 28.05.2010. 20:37 ] @
Gledaj ako mozes da zamenis ceo set sa klasicnim zamajcem, za 1,9 TDI ne znam tacno koji(npr za AQY motor odgovara od VR6)...

Poz
[ Nocni @ 28.05.2010. 23:14 ] @
Nije dobro mijenjati ga sa obicnim jer je on tu da upije silu od velikog obrtnog momenta na malom broju obrtaja i tako zastiti menjac koji nije bas nesto kvalitetan... Ako bi vozilo bilo bez plivajuceg zamajca onda bi fabrika trebala da radi duplo kvalitetnije (citaj skuplje) menjace, sto im se naravno ne isplati...
On u zavisnosti od stila voznje crkava na oko 200 do 250.000... ono sto svi vole kod novijih dizela je to sto lako idu sa vrha gasa cak i uzbrdo... e to je najgore za taj zamajac i kad se auto tako vozi najprije crkava a tako ga vecina vozi misleci da tako "pazi" motor...
Znaci, prilikom preticanja/ubrzavanja treba vratiti u manju brzinu i uci malo u obrtaje a ne ubrzavati od 1000 obrtaja... tako se zamajcu drasticno produzava vijek trajanja...
[ goat @ 29.05.2010. 20:37 ] @
ajd' da ne ispadnem glup, ali bih da pitam..
kakva je razlika između plivajućeg i "klasičnog" zamajca?
[ vidan kv @ 29.05.2010. 21:21 ] @
..........ime mu sve govori-Dual Mass Flywheel.....proguglaj pa će ti biti više jasno.......pozzz!
[ goat @ 30.05.2010. 17:53 ] @
koliko se ja razumem u engleski jezik u "Dual Mass Flywheel" nigde nema plivanja ... to me je zbunilo.... za zamajac dvostruke mase tj. dvodelni sam znao...

Citat:
The primary section of the flywheel contains springs to isolate engine vibrations and a torque-limiting device to prevent engine torque spikes from exceeding engine and transmission component strength.
When torque spikes occur, the torque-limiting package allows the primary section of the flywheel to turn independently from the secondary section, saving the driveline and transmission from damage


hvala vidane

PS. svako ko koristi obilni obrtni moment savremenog turbodizel motora (ima tešku nogu na gasu) uz lamelu mora menjati i "torque limiting device" tj. komplet zamajac


[Ovu poruku je menjao goat dana 30.05.2010. u 19:07 GMT+1]
[ etjen @ 30.05.2010. 21:41 ] @
jel ima Renoov najslabiji 1.5dci taj plivajući zamajac (ili zamajac uopšte)... Nisam upućen u to, možda svaki noviji dizel ima zamajac, izvinjavam se ako zvuči glupo.
[ vidan kv @ 30.05.2010. 22:06 ] @
......sad razmišljam da li za ovih 100-ak godina auto industrije postoji motor bez zamajca .......dosta se digla fama oko tog "plivajućeg".....1.5dCi nema "plivajući" zamajac........pozzzz!
[ vladd @ 30.05.2010. 23:17 ] @
Nije se digla fama zbog zamajca, vec zbog nasih vremesnih vozila, predjenih nekoliko stotina hiljada km..stiglo vreme za zamenu inace dugotrajnih delova..i to bez rizicnog odlaganja..

A zamenski delovi losi, a majstori komplikovana sorta..

Poz
[ etjen @ 31.05.2010. 09:26 ] @
Vidane, hvala na odgovoru.
Kao što sam rekao-ne znam, prvi put sam čuo za taj zamajac ovde na forumu. Imao sam stvarno gomilu automobila, ali nikad nisam čuo za zamajac, tj, samo sam par puta u životu menjao komplet kvačila na kolima i niko nikad nije pominjao neki zamajac Pa rekoh daa priupitam, pošto zvuči strašno, da nema možda i moj pa da se pripremam kad dođe vreme za zamenu
[ popovicvl @ 31.05.2010. 11:37 ] @
Plivajuci zamajac crkava kad se stiska gas do kraja pri malim obrtajima, tj. kad se tera auto da cupa
sa 1500 rpm.

Uglavnom svi koji imaju savremen dizel motor pokusavaju da ocaraju komsiju kako ide Golfic iz pete sa 1500 rpm.

Potpuno pogrsno.To ne treba raditi.Do 2500 obrtaja motor treba ubrzavati postepeno,tek posle moze gas do poda.



[ Zarko Silic @ 31.05.2010. 12:09 ] @
Kada je u pitanju VW postoje 2 uzrocnika vezana za problem plivajuceg zamajca:

1. Postoji jedna serija zamajaca koja se pojavila kao skart i greska se kod njih javlja jos u garantnom roku. Ukoliko je rec o toj seriji, zamena zamajca moze biti uradjene po principu ucesca i van garantnog roka (na primer plati se, recimo 10% vrednosti), i

2. Ako je automobil presao enormnu kilometrazu (bez obzira sta pise na satu), a ona lako moze biti znatno preko pola miliona kilometara pa je u takvim slucajevima i normalno da se ovakvi delovi potrose i zamene.

Naravno, podrazumeva se da vozilo nije bilo havarisano jer u tom slucaju nema pravila: moze se desiti da se zamajac, i ne samo zamajac, menjaju svakih par hiljada km ako ne stoje kako treba.

Nacin voznje utice na vek trajanja jednog vozila, ali ne na tako banalan nacin kako bi to neko pomislio.

Ono sto je Nocni napisao tacno je 100% jedino bih dodao da je ugradnja ovakvog zamajca uzrokovana zeljom da se sto vise smanje vibracije izmedju motora, menjaca i naravno, kabinskog prostora sto je, svakako, krajnji cilj. Pocelo se ugradnjom u visu klasu vozila da bi se pocetkom dvehiljaditih on pronalazio i u pojedinim tipovima vozila srednjeg segmenta.


P.S. Optimalni rezim voznje za TDI od 2003. do 2008. jeste voznja izmedju 1500 i 2000 obrtaja, a promena stepena prenosa (ka vise) izmedju 2000 i 2500 obrtaja. Naravno, ovo vazi za vozila opterecena do polovine svoje nosivosti, na ravnom putu bez uspona.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 31.05.2010. u 13:24 GMT+1]
[ kik01 @ 31.05.2010. 12:28 ] @
aj da se oglasim i ja koji postavih ovu temu.kada vozim sada necujem (neosjecam) vise ono famozno lupkanje zamajca kada je u leru.pa kada pocne lupkat ponovo pravac servis da se mjenja.samo ne znam da li je to klasicna mehanika koju nije komplikovano zamijeniti ili ipak moze doci do komplikacija(mada uzimam orginalan dijo po broju sasije).i nije mi sada jasno sta kazu kako treba voziti da bi postojeci zamajac jos malo izdrzao.....poklapati gas do 3000 i vise obrtaja pa saltati ili saltati na *manje* obrtaja.i recimo kada je pravac vozim cetvrtom na 1.500 ili trecom na 3000.(u svakom slucaju smanjiti cu kada prestizem).mozda malo peglam al necete mi zamjeriti.pozdrav svima!!
[ goat @ 31.05.2010. 15:10 ] @
Citat:
zarsilic

P.S. Optimalni rezim voznje za TDI od 2003. do 2008. jeste voznja izmedju 1500 i 2000 obrtaja, a promena stepena prenosa (ka vise) izmedju 2000 i 2500 obrtaja. Naravno, ovo vazi za vozila opterecena do polovine svoje nosivosti, na ravnom putu bez uspona.



potpuno tačno ne samo za TDI nego i za uglavnom sve CR motore u putničkim vozilima koji se vrte do maksimalno nekih 4-4.5k o/min (cip T isključujem), samo bih dodao-pojasnio širem auditorijumu da "opterecena do polovine svoje nosivosti" znači pedala gasa pritisnuta do pola, eventualno najviše 2/3 od ukupnog hoda... tako da se (ne)inženjerski izrazim
[ Nocni @ 31.05.2010. 15:43 ] @
Zarko je mislio bukvalno na nosivost vozila kao sto je i napisao a ne na pedalu... vozilo optereceno teretom, prikolicom ili na uzbrdici se drugacije vozi...
[ goat @ 31.05.2010. 16:30 ] @
Citat:
Nocni: Zarko je mislio bukvalno na nosivost vozila kao sto je i napisao a ne na pedalu... vozilo optereceno teretom, prikolicom ili na uzbrdici se drugacije vozi...


el.ing i mnogi drugi ne mogu da shvate da opterećenje motora direktno zavisi od položaja pedale gasa... jednostavno rečeno motor je onoliko opterećen koliko smo pritisnuli "gas" ... ... upola manja masa znači i upola manja inercija vozila (ako zanemarimo inercije obrtnih masa - zamajac, točkove, vratila transmisije i dr...) .... sa upola manjom inercijom (masom) potrebno je upola manje snage da bi se postiglo isto ubrzanje kao sa punom masom i punom snagom... manji "gas" podrazumeva maju snagu ...


menjači i nasatvak transmisije su ti koji plaćaju "danak" visokim obrtnim momentima motora... proizvožači se dovijaju da smanje nus pojave povećanja obrtnog momenta ubacivanjem "plivajućih" zamajaca (po meni loše rešenje... ko ne plati na mostu plati na ćupriji) ne bi li morali da stavljaju "robusniju" transmisiju koja povećava težinu vozila i prouzokuje još više negativnih pojava ...
tenk abrams i helihopteri posle 70-tih godina prošlog veka su dobili gasne turbine izmeđuostalog i zbog trenda smanjenja težine.... transmisije takvih pogona su više nego upola lakše i manje od onih za klipne sus motore iste snage... treba li porediti FAP 1313 sa npr. A4 1.9TDI .. oba imaju 130ks; fap nema "plivajući" zamajac i njegov menjač je džin naspram onog u A4..
[ Nocni @ 31.05.2010. 16:48 ] @
Nisi shvatio sta je Zarko htio da kaze iako si ga citirao, iako je on bio vrlo precizan... mozda da procitas ponovo?
On je objasnjavao sta je optimalan rezim voznje vw tdi vozila na ravnom putu u nekim normalnim uslovima... Optimalan rezim sa opterecenim vozilom, uzbrdica/teret/prikolica bi bio drugaciji...
Pokusaj da shvatis sta znaci optimalno jer ovo sto ti pricas je za osnovce...
Ako auto ide na 2.500 obrtaja u petoj 100 km/h po ravnom putu moze da bude u redu... ako ide na istim obrtajima uzbrdo naravno istom brzinom onda posle 15 minuta uzbrdice mozda vise nije optimalno da ga tako vozimo pa cemo ici u cetrvrtoj na 3.000 obrtaja isto 100 km/h i tada ce to biti optrimalno i primjereno uslovima puta... Ne znam sta je tu problem da se shvati?

Ovakvi niski komentari gdje se kaze "el. ing i mnogi drugi ne mogu da shvate..." su nepotrebni na ovom forumu...
[ vladd @ 31.05.2010. 17:22 ] @
Ne moramo se penjati na FAP da bi uocili razlike.

Medjutim, ja vidim par principa u celokupnoj "igri" auto industrije.. oko kvacila.

Kao prvo, neki nejasan zadatak smanjenja stresa pogonskoj grupi i modifikovanje stila voznje, povecanje konfora i udobnosti...uz povecanje snage do besmislenih granica(ako posmatramo svakodnevne potrebe obicnog korisnika uz kojekakva ogranicenja brzine).

Kao drugo, solidna komponenta auto industrije, nastala pod nerazboritim zahtevima i kontraverzama(lagana voznja sa vozilom ogromne snage, cetvorocilindricnog motora), ali ekstremno skupa gomila gvozdja, navodno "tjunirana" za potrebe kompenzacija impulsa obrtnog momenta..sa posebnim osvrtom na ekstremnu cenu..

I kao deo paketa zakljucaka, ne kupovati raubovane dizele...

Licno planiram da zamenim doticni set, ako se ukaze prilika(nadam se ne i nasilna potreba), po cenu spaljivanja lamele ili povecanih vibracija.
Tolike godine se lepo vozilo sa klasicnim zamajcem i setom kvacila, koji su prilagodjeni za sve krive obrtnih momenata postojecih motora, i zamena udobnosti sa manjkom glavobolje je otprilike jedini razlog..glavobolja zbog tako kriticne komponente, kriticnih podesavanja i nacina zamene, i opako kriticne cene..koja i izaziva pulsiranje u slepoocnicama.

A nacin i tehnika voznje su ipak moja briga. Ne mislim da se po toj vestini postavljam u istu ravan sa americkim ili nemackim domacicama..

Meni tesko prihvatljia kolicina novca za takvu komponentu...iako ce neko reci "kosta koliko kosta"..pa neka, da izbegnem...


Poz
[ goat @ 31.05.2010. 19:35 ] @
ok ... shvatio sam sada... a nadam se i ostali
znači kada je automobil opterećen sa 2 putnika umesto 4 i na ravnom putu njegov motor ne može da se optereti do kraja.

znači ljudi "cepajte" gas koliko hoćete bitno je samo da bude ravno i da ne bude prikolica i pet kofera u gepeku i da ne vozite brže od 100km/h i da motor ne terate preko 3000o/min to je najoptimalnije za motor i transmisiju




@nocni
baš ti hvala na objašnjenjima... baciću svojih predhodnih 8 godina rada u mašinskoj industriji gde sam se bavio mehaničkim prenosnicima i enegetikom (a slučajno sam i studirao na smeru mašinske konstrukcije i mehanizacija)... sveukupno 15 godina uzaludnog rada i učenja...
PS. molim te nemoj otkriti nigde javno da o tome nemam pojma (čuće možda moj poslodavac pa će me najuriti jer mi daje za džabe platu već 8 godina)




[Ovu poruku je menjao goat dana 31.05.2010. u 20:47 GMT+1]
[ Nocni @ 31.05.2010. 19:46 ] @
Sarkazam nije interesantan jer je surova istina da je vrlo pogresno ovo sto si napisao...

Citat:
goat: el.ing i mnogi drugi ne mogu da shvate da opterećenje motora direktno zavisi od položaja pedale gasa... jednostavno rečeno motor je onoliko opterećen koliko smo pritisnuli "gas"


Govorio si o operecenju motora a ne o opterecenkju menjaca, kardana, diferencijala...

Rekao si da ako auto vozimo po ravnom terenu na pola gasa pa predjemo na ogromnu uzbrdicu a i dalje zadrzimo pola gasa... po tebi motor nece biti vise opterecen vec ce biti isto kao na ravnom terenu? Procitaj sta si tacno napisao... Mozda si ti mislio nesto drugo ali to nisi otkucao a niko se od nas ne druzi sa vidovitom Zorkom pa da zna sta si mislio...
[ goat @ 31.05.2010. 20:09 ] @
Citat:
Nocni


Govorio si o operecenju motora a ne o opterecenkju menjaca, kardana, diferencijala...

Rekao si da ako auto vozimo po ravnom terenu na pola gasa pa predjemo na ogromnu uzbrdicu a i dalje zadrzimo pola gasa... po tebi motor nece biti vise opterecen vec ce biti isto kao na ravnom terenu


nisam pominjao "ogromnu" uzbrdicu... gde to vide?

baš tako... šta tu nije jasno!?
u tom slučaju na uzbrdici će se smaniti brzina ako pedalu gasa ne pritisnemo još više... kada se smanji brzina smanjuje se i otpor vazduha i kotrljanja na uštrb povećanja komponente G*sin (ugla nagiba puta) ... jednostavno ako postoli spojnica iz među motora i menjača -transmisije moment na motoru je podjednak momentu na spojničkom vratilu menjača ili nije

ali izlišno je objašnjavati nešto .......

umeš ti dobro da čitaš ali to nije dovoljno... to si pokazao i sa svojim komentarima na "moje smešne dijagrame" u predhodnim postovima.... ja ti ne mogu reći da se ne razumeš u elektrotehniku, i da su tvoji postovi iz te oblasti "priča za osnovce" i to ne radim jer sam svestan svog (ne)znanja...

... a ti me neodoljivo podsećaš na jednog mašinskog tehničara koji je završio srednju-tehničku školu u Bogatiću, nezaposlen, koji je dip.inž. metalurgije koji radi u livnici 2 godine objasnio da nema pojma šta je čelik jer su ga tamo profesori u jakoj Bogatićkoj školi naučili šta je to gvožđe a šta čelik koji je uzgred tvrđi od gvožđa....

kao onda i sada... umalo ne padoh sa stolice (od smeha naravno)
[ Nocni @ 31.05.2010. 20:33 ] @
Nije neki problem premotati nazad pa vidjeti da je Zarko prvi pomenuo uzbrdicu...
Ti si pogresno tumacio ono sto je on napisao...
Pominjanje kamiona, helikoptera, masinskih tehnicara i ostalo garniranje price raznim dozivljajima iz livnice nemam sada uslova da citiram jer ovo kucam sa telefona i nisam kuci...

[ vladd @ 31.05.2010. 20:56 ] @
Nema potrebe da spustamo temu na nivo animoziteta..nije vredno ni delic koliko kosta doticni konforni komad gvozdja:)

Jedino imam dilemu da li se tako skupom komponentom(skupa kao rezervni deo, ne toliko skuplja u izradi, bar ne 5 puta) postizu solidne ustede obaranjem kvaliteta menjaca??

Ili je samo komfor bio na umu, smanjenje doticnih "vibracija obrtnog momenta"...

Poz
[ goat @ 31.05.2010. 21:39 ] @
@nocni
ima jedno pitanje, i zamolio bih te za odgovor:

ako proizvođač motora deklariše da je maksimalni obrtni moment od 300Nm na 1750o/min a maksimalna snaga od 90KW na 4000o/min,

pitam:

da li je dovoljan i jedini uslov da se motor vrti na 1750o/minuti da bi davao maksimalni obrtni moment od 300Nm? ili mora biti zadovoljen još neki uslov? ....
[ Nocni @ 31.05.2010. 23:00 ] @
Ti si ovo rekao, evo opet moram da citiram jer ne citas sta pisem:

Citat:
goat: el.ing i mnogi drugi :) ne mogu da shvate da opterećenje motora direktno zavisi od položaja pedale gasa... jednostavno rečeno motor je onoliko opterećen koliko smo pritisnuli "gas" ...


Ako ostajes pri ovome onda nemamo sta da pricamo jer je po tebi jednako opterecen motor koji se vozi uzbrdo i koji se vozi nizbrdo

Ovo sto si napisao jednostavno nije tacno i opterecenje motora ne zavisi samo od toga koliko smo pritisnuli pedalu gasa! Opterecenje motora zavisi od jos nekoliko stvari ali ti si od onih koji nikada u zivotu nisu nikome rekli "izvini ti si u pravu" tako da je svaka polemika sa tobom suvisna jer ti moras biti u pravu...

Nema potrebe da mi postavljas glupa pitanja jer na taj nacin ne mozes poentirati... Sto se tice opterecenja motora mi ovdje ne pricamo o motoru koji je ugradjen u brod ili koji se ispituje u idealnim uslovima na stolu...

vladd, naravno da im smanjenje vibracija nije bilo primarno vec uzimanje para za zamjenu tog dijela i smanjenje troskova izrade menjaca koji ne trpi "udare momenta"... znamo da ga sa skoro istom tezinom mogu napraviti da bude duplo kvalitetniji, jedino sto im je on tada i duplo skuplji i duplo dugotrajniji, sto im se naravno ne isplati...
Ista stvar je sa svim ekoloskim dodacima koji "imaju za cilj smanjenje emisije gasova" kao sto su razni fap filteri, kodirane dizne, ventili koji vracaju izduvne gasove na jos jednu preradu i slicno a u stvari imaju za cilj uzimanje para za odrzavanje...
[ Zarko Silic @ 31.05.2010. 23:22 ] @
1. Mislio sam ono sto sam i napisao. U prevodu znaci: ako je maksimalna nosivost 640 kg, koliko iznosi kod Golfa 5 TDI poslednje serije, onda je pola od toga oko 300 kg, sto znaci dve odrasle osobe, dete i nesto prtljaga (do 50 kg). Kod Gofa je to pola od onog sto proizvodjac deklarise da ovaj tip automobila moze da ponese.

2. Polozaj papucice gasa nije u linearnoj vezi sa snagom motora. Mozda bi tako trebalo da bude, ali u praksi, mozda na zalost, nije. VW, zahvaljujuci "nemackoj pedanteriji" (matematicko-skolski pravilno proracunatim i odabranim parametrima) mozda jeste najblizi takvom podatku, ali ni kod njega to nije 100% slucaj. Obicno je pedala gasa "aktivnija" u prvoj polovini svoje putanje, dok od 3/4 pa sve do 4/4 polozaja papucice gasa, skoro da nema uticaja.
Najizrazeniji predstavnik ove "anomalije" jeste Fiat sa svojim benzinskim agregatima, gde kod pojedinih modela, pedala gasa od polovine pa nadalje, gotovo nema uticaj na rad motora (ili zanemarivo malo).


P.S.

Tacno je da su se vozili automobili bez plivajuceg zamajca, ali je tacno da su se vozili i automobili koji mnogo toga nemaju sto danasnji savremeni automobil ima.
Uostalom, "486" je sasvim dovoljan u 70% slucajeva, pa su se opet vratovi lomili za pentijumima, i zasto bi autoindustrija bila izuzetak?


Citat:
Aksentije: „Vozi brže!“
- Laki: „Ne može brže, jurimo trideset.“
[ vladd @ 01.06.2010. 00:01 ] @
Ja bih se slozio sa nocnim, sumnja mi naginje na tu stranu..pare su imperativ..u prevodu, kako prodati tonu gvozdja i 200 kila plastike za sto vise para i sto manje rada..

A poredjenje sa 486 nije bas dobro

Racunari su, u najvecem broju, predimenzionirani, ali samo su novotarije preskupe, "zastareli" a mocni modeli su prihvatljivi. Sto nije slucaj sa auto industrijom..

Zatim, protok informacija je nesluceno uvecan, u auto industriji imamo lazne postulate i "isplatljiva" resenja..

Ubise se da smanje produkte sagorevanja, ali glavu seku ko pokusa da dirne u sus..naftare i druge..

Ako su vec hteli "ekologiju"(koja je inace, izvor najvecih zloupotreba, licemerja i prevare), cemu onda stotine kilovata za svakodnevnu upotrebu..nisu to "megaherci"

Napravise i cudo od 1000 ks..cemu i kome?..Da zanemarimo sindrom "za debele pare", uz potrosnju 5l u minuti..kome blebetati o ekologiji?

U obilju kontraverzi, napade nas i gvozdje od 600 evra..funti ili dolara..."brizljivo tjunirana" cepanica..da se u dizelu (ili vec nekoj skalameriji sa velikim obrtnim momentom) ne oseti klepetanje i drndanje dizel ciklusa

A to sto doticnom golfu rdjaju i trule diskovi nakon DVA dana stajanja..nema veze, slagace vec nesto NCAP

A ljudi izgibose onoliki...kao da bi duplo poginuli u nekom "losijem", sa manje zvezdica vozilu..

Obicna, najprimitivnija otimacina novca...

Poz
[ Nocni @ 01.06.2010. 00:33 ] @
Nije to samo u autoindustriji slucaj... tako je i u ostalim oblastima radi ekologije i ocuvanja zivotne sredine se svasta radi.. a kada se pogledaju dobre i lose strane onda i ne bude bas sve kako izgleda... evo pogledajte ovo sto je zakaceno a odnosi se na "stedljive" sijalice koje svi koristimo... meni je posebno interesantna stranice 23 ovog dokumenta...
[ Zarko Silic @ 01.06.2010. 01:51 ] @
28. je jos interesantnija.
[ goat @ 01.06.2010. 09:57 ] @
@nocni

izvini ti si u pravu! za sve što si rekao
sve svoje tvrdnje si argumentovao naučnotehničkim jezikom i normativima
moram ti priznati da si ekspert na polju dinamike čvrstih tela, mehanike fluida i termodinamike

na moje pitanje:
Citat:
goat: @nocni
ima jedno pitanje, i zamolio bih te za odgovor:

ako proizvođač motora deklariše da je maksimalni obrtni moment od 300Nm na 1750o/min a maksimalna snaga od 90KW na 4000o/min,

pitam:

da li je dovoljan i jedini uslov da se motor vrti na 1750o/minuti da bi davao maksimalni obrtni moment od 300Nm? ili mora biti zadovoljen još neki uslov? ....


ti daješ tehnički iscrpan odgovor:

Citat:
Nocni

Ovo sto si napisao jednostavno nije tacno i opterecenje motora ne zavisi samo od toga koliko smo pritisnuli pedalu gasa! Opterecenje motora zavisi od jos nekoliko stvari ali ti si od onih koji nikada u zivotu nisu nikome rekli "izvini ti si u pravu" tako da je svaka polemika sa tobom suvisna jer ti moras biti u pravu...

Nema potrebe da mi postavljas glupa pitanja jer na taj nacin ne mozes poentirati... Sto se tice opterecenja motora mi ovdje ne pricamo o motoru koji je ugradjen u brod ili koji se ispituje u idealnim uslovima na stolu...



i da... mi ovde ne pričamo o motorima brodskim i motorima koji se ispituju u idealnim uslovima, o kamionima i avionima, ali zato o štedljivim sijalicama možemo

hvala ti




[Ovu poruku je menjao goat dana 01.06.2010. u 11:09 GMT+1]
[ Nocni @ 01.06.2010. 10:23 ] @
Zasto ne komentarises to sto si pogresno pojasnio ono sto je zarko rekao? On je samo pricao o optimalnoj voznji a ti o necemu sasvim drugom...
Ako bi na ovo tvoje pitanje odgovorio sa DA onda znamo sta bi uslijedilo... ali to vazi samo za idealne uslove a cak i na ravnom putu ne vazi a znamo da su u stvari stalno promjenjljivi uslovi opterecenja motora u automobilu tokom cijele voznje... znamo da se preko 30% voznje ne postigne ona brzina koja je zadata polozajem pedale nego se vozi u boost-u i zavisno je od uslova terena i saobracaja, to se prakticno ne moze izmjeriti jer je u svakoj voznji drugacije...

Vidi, ja cijenim neke tvoje postove, cak sam te i citirao vise puta na ovom forumu. Nema nikakve potrebe za ovim prepucavanjem... molio bih te da jos jednom premotas temu od pocetka i da vidis sta je ko rekao... ukljucujuci i stedljive sijalice o kojima, priznajem, nisam znao pola navedenih podataka iako sam po zvanju trebao da znam...
[ vladd @ 01.06.2010. 10:25 ] @
Postojala je, ali izgleda se uvek zanavlja, rasprava o obrtnom momentu, vs obrtajima..stara dilema, ko sta voli, dizel ili benzin..

Jednostavno, dugogodisnjim spinoanjem, proizvela se "navika konfora", nekakva mesavina obrtnog momenta i elasticnosti motora, udobnost voznje u nekoj brzini, sa malim gasom, uz moguce dodavanje gasa bez promene stepena prenosa, i nekakvim "prikazivanjem snage motora"

Onako lenja i neodgovorna voznja, vesto iskristalisana medijskim spinovanjem, uz podrsku auto industrije takvom nacinu koriscenja..profit je iznad svega..

Doticni plivajuci zmajac sluzi za umanjenje torzionih impulsa motora, koji napada pogonsku grupu, i proizvodi neprijatne vibracije za "razmazenog" vozaca...ubdjenog da je konfor nagrada za krv suze i znoj..


Kod dizela su ti "impulsi" snage, paketi obrtnog momenta, izrazeniji, pa jos kod motora sa brojem cilindara 4...

Zamajac je, oduvek, imao jedan zadatak, a to je da sakupi svojom tezinom odredjenu kolicinu kretanja, koja motoru u pasivnim ciklusima obezbedjuje kontinuitet rada prema aktivnom ciklusu ekspanzije smese.

Plivajuci zamajac je specificna dosetka, ubacenog klatna, koji deo energije koristi za okretanje, a deo energije za sabijanje opruga, s tim sto ce se deo energije iz sabijene opruge, sa zakasnjenjem ubaciti u sistem.

Tjuniranje je, valjda, definisanje opruge, koja ce pokupiti (sto pribliznije) polovinu energije(tada je dampiranje maksimalno) jednog cilindra..

E sad, opruge se "napadaju" i od druge strane, potrosaca, odnosno razlicitim nacinima voznje, koriscenjem kvacila, odabirom stepena prenosa, i tezinskom silom inecije vozila..

Ocekuje se "razmazeni" vozac, koji ne voli dodirivanje kvacila, vozi se sam u autu i uziva u udobnoj voznji...vozila sa 100-150ks, po propisima..50-60km/h...sve placeno bar jednogodisnjom platom "razvijene" zemlje...

Eto, tu smo negde sa DMF-om..

Poz
[ goat @ 01.06.2010. 11:34 ] @
ono što je Žarko rekao je potpuno tačno...
.... dodao sam priču o pedali gasa u nameri da dam do znanja da vek trajanja pomenutog seta kvačila ne zavisi samo od tereta koje vozilo transportuje i nagiba puta kojim se vozilo kreće....

.... u priču o optimalnoj vožnji sam dodao i priču o stilu vožnje...

.... hteo sam reći da vek trajanja zavisi i od stila vožnje ali preko priče o pritiskanju papuče gasa, tj ostvarenih inteziteta ubrzavanja koja se ostvaruju intezivnim pritiskom papučice gasa u toku vožnje...

.... nadam se da se slažeš samnom da svaki vozač koji želi veće ubrzanje više pritiska papuču gasa... takođe i kada želi veću brzinu pritiska više pedalu gasa... povećanjem brzine i ubrzanja vozila, povećavaju se i otpori koje motor mora da savlada... kada su otpori mali (manje brzine, ravan put ili nizbrdice, odsustvo ubrzanja vozila, odsustvo nepotrebnog tereta) pedala gasa je "malo" pritisnuta - motor je "malo" opterećen ..... kada su otpori veliki (težina vozila povećana, prisustvo uspona, želja vozača za ubrzanjem) pedala gasa je "više" pritisnuta - motor je "više" opterećen...

i ne tvrdim da postoji linearnost između položaja pedale gasa i oterećenja motora, ali da ima zavisnosti to nepokolebljivo tvrdim (verujem svojim profesorima i njihovim saznanjima) ... u svom predhodnom postu sam tu fizičku pojavu aproksimirao da ne bih zakomplikovao još više svoj komplikovan post... (dozvolio sam sebi da prekoračim dozvoljenu inženjersku grešku od 5% )...... propračun nelinearnosti je skoro nemoguće izvesti zbog postojanja gomile parametara koji na nju utiču ( nabrojaću neke kojih se mogu setiti: tip goriva, sastav smeše, tempreaturna polja-gradijent unutar komore, položaj brizgača u komori za sagorevanje, položaj svećice u komori za sagorevanje, oblik komore za sagorevanje, temperaturna polja, unutar komore, hod klipa motora, vreme-trenutak paljenja smeše, ...), ali se zato na radnom stolu dobiju veoma precizni rezultati....

da postoje razlike u viđenj stvari to stoji..
... gledajući lepu planinsku reku :
inženjer pomisli: kako bi bilo dobro napraviti hidroelektranu
biznismen pomisli : kako bi bilo dobro napraviti fabriku za flaširanje vode
pecaroš pomisli: kako bi bilo dobro da zabacim
avanturista pomisli: kako bi bilo dobro splavariti ovuda

ne tvrdim da sve znam, a i ne brinem ako nešto ne znam, pa ako je to i iz oblasti kojom se bavim... drago mi je za svakog ko tako misli.... na kraju šta bi bio čovek koji sve zna!?


[ Nocni @ 01.06.2010. 12:07 ] @
Sa svime se slazem... tek si sad plasticno objasnio sta si u stvari mislio da kazes... Ipak je ovo dosta drugacije od one jedne recenice u kojoj se tvrdi da opterecenje zavisi od polozaja pedale...
Zato sam ti ranije i rekao "vjerovatno si mislio nesto drugo ali to nisi napisao" - to je bilo kada se pominjala vidovita Zorka
[ goat @ 01.06.2010. 14:46 ] @
eh

Nocni ..

... šta ti je diplomatija..... ....

....bila bi ona visoka da nebeše Zorke..... ...

ja i dalje tvrdim da opterećenje motora, a i od njega dalje transmisije zasvisi od..... .....

vozač je taj koji zadaje zadatke.... ostala mehanika je tu da izvrši vozačevu zamisao.... motor atakuje na menjač a njega brani u ovom slučaju zamajac... isto i menljač atakuje na motor ali u drugom smeru i opet je tu zamajac da ga brani motor od menjača...

kada Tajson u ringu razbije arkadu protivniku, zar je bitno to da je arkada pukla zato što je Tajson udatrao pesnicom u protivnikovu glavu ili što je protivnik svojom glavom udarao u pesnicu Tajsona

pozz
do neke gruge teme





[Ovu poruku je menjao goat dana 01.06.2010. u 16:03 GMT+1]
[ Nocni @ 01.06.2010. 16:58 ] @
Da da, sve zavisi kako se neka tvrdnja postavi... moze ovako:

Citat:
goat: opterećenje motora direktno zavisi od položaja pedale gasa... jednostavno rečeno motor je onoliko opterećen koliko smo pritisnuli "gas"


Ili ovako (zanimljivije je kad se istrgne iz konteksta):

Citat:
goat: i ne tvrdim da postoji linearnost između položaja pedale gasa i oterećenja motora



[ vladd @ 01.06.2010. 17:23 ] @
Kakve ste vi forumske cepidlake.

Razumem da je naporno, kada se ima kompletna misao u glavi, srociti i skratiti u par redova i reci sve.
Najlakse je skratiti, pa ko je na istoj talasnoj duzini, razumece.

Medjutim, forum ima i drugi karakter, moze da bude i poucan i koristan, pa nije bas da je vecina korisnika podjednako potkovana..moguce su nejasnoce i nerazumevanja..

Mene cudi kada se "ne mimoidju" dva koji poznaju materiju (i sta se htelo reci), a ne zele

Poz.
[ goat @ 01.06.2010. 18:02 ] @
Citat:
Nocni: Da da, sve zavisi kako se neka tvrdnja postavi... moze ovako:

Ili ovako (zanimljivije je kad se istrgne iz konteksta):




Citat:
goat

i ne tvrdim da postoji linearnost između položaja pedale gasa i oterećenja motora, ali da ima zavisnosti to nepokolebljivo tvrdim (verujem svojim profesorima i njihovim saznanjima) ... u svom predhodnom postu sam tu fizičku pojavu aproksimirao da ne bih zakomplikovao još više svoj komplikovan post... (dozvolio sam sebi da prekoračim dozvoljenu inženjersku grešku od 5% )......





slažem se da:
forum ima i (drugi) karakter, moze da bude i poucan i koristan, pa nije bas da je vecina korisnika podjednako potkovana..moguce su nejasnoce i nerazumevanja..

mislim šta reći.... trebam li ovde praviti izlaganje kao na ispitu pred prfesorskom komisijom ili trebam reći "plastično" (ja bih to nazvao konkretiziran primer, uprošćen maksimalno) ili razboritim pojašenjem ( to bih nazvao upotrebom terminima poznatim širem krugu ljudi)....

... izvinite profesori na mojim kontradiktornostima koje sam izazvao preteranim uprošćavanjima i aproksimacijama....