[ pisac @ 10.06.2010. 11:45 ] @
Imam bočno oštećenje na gumi, koje nije široko ali deluje mi da je duboko (mada guma niti pušta niti se naziru žice).

Pošto ja povremeno vozim preko 160km/h (guma je za 240km/h), ima li šanse da negde nađem nekog pravog stručnjaka koji se zaista razume u gume (a ne vulkanizera koji "sve zna"), da pogleda i utvrdi koliko je zaista ozbiljno to oštećenje?

Nešto mi se ne kupuje nova guma zbog sitnice, ali sve mi se čini da nije sitnica i da će morati da padne nova guma, u stvari par novih guma.
[ bakara @ 10.06.2010. 12:06 ] @
Citat:
pisac:
Pošto ja povremeno vozim preko 160km/h (guma je za 240km/h), ima li šanse da negde nađem nekog pravog stručnjaka koji se zaista razume u gume (a ne vulkanizera koji "sve zna"), da pogleda i utvrdi koliko je zaista ozbiljno to oštećenje?

Pa ja sam mislio da si ti strucnjak za sve, neces valjda zbog "sitnice" da platis strucnjaku za gume (a koji nije vulkanizer) za savet?
[ vladd @ 10.06.2010. 12:25 ] @
Odnesi da zakrpe ostecenje, prebaci tu gumu na mesto rezervne, a novu montiraj na vozilo.

Na gumi postoji naziv firme, pa se mozes obratiti online tehnickoj podrsci proizvodjaca.

Uzgred, ne bi bilo lose izbegavati brzine van propisanih.

Ako nisi na javnom putu, mislim da ce ekipa iz pit stopa da resi problem..

I da, obavezno azot...

:)>+
[ cozmo_im @ 10.06.2010. 12:41 ] @
Letnji vazduh, treba taj zimski izbaciti iz guma.

Stvara ostecenja.

Pri brzinama vecim od dozvoljenih.
[ pisac @ 10.06.2010. 14:08 ] @
Znači nema konkretnog rešenja, već samo uopštenih vulkanizerskih saveta tipa zakrpi-zameni.

A šta kaže vaše bogato iskustvo sa postavljanjem jedne nove gume na osovini? Ova druga nije mnogo istrošena (tj. prešla je nekih desetak hiljada), ali nešto mi se čini da to ipak nije dobro rešenje.

P.S. Brzine preko 160km/h nisu svuda van dozvoljenih. A zimski vazduh ima manje apsolutne vlage, tako da nemaš problema sa kondezacijom u gumi.
[ cozmo_im @ 10.06.2010. 15:07 ] @
Ma ja se zezo za zimski vazduh, bre:))))

Ja sam stavio novu gumu pored 2 godine starih guma - ali pozadi, rotirao sam ih. Inace guma je identicna kao i stare (pozajmio sam ovu novu dok ne promenim sve 4). Nisam vido neke razlike. Rezervna je bila matora, uzo sam istu kao sto imam na autu, balansiro i to je to.

Mozda bude razlike u kocenju, to vec ne znam.
[ Zarko Silic @ 10.06.2010. 19:47 ] @
Citat:
pisac: A šta kaže vaše bogato iskustvo sa postavljanjem jedne nove gume na osovini? Ova druga nije mnogo istrošena (tj. prešla je nekih desetak hiljada), ali nešto mi se čini da to ipak nije dobro rešenje.


Par novih guma i to je JEDINO resenje. Sa pneumaticima nema igre.

Kada bih primetio bilo kakvo ostecenje na pneumatiku, ne bi mi palo da sednem u auto, a ne da vozim 160.
[ pisac @ 16.06.2010. 10:21 ] @
Kada sam pre neki dan pokazao vulkanizeru to oštećenje, on se samo (kao što sam i očekivao) nasmejao i rekao da mogu da vozim brzo koliko god hoću dok god platno nije oštećeno.

Znači, čak i da se vidi bočno platno, bitno je samo da nije oštećeno.

To je naravno njegovo mišljenje (i verovatno mišljenje većine vulkanizera).
[ Igor88 @ 16.06.2010. 11:58 ] @
Daj druže, pa svaka guma oštećena sa strane se baca, u iole savjesnih vozača. Nema tu nikakve polemike!
Maler jeste, al šta da se radi!
[ Java Beograd @ 16.06.2010. 12:06 ] @
Guma oštećena sa strane se baca
Guma ogrebana sa strane može još mnogo da se koristi.

Jedna slika - hiljadu reči. Mislim da je izlišna diskusija šta treba raditi sa gumom, dok god ne utvrdimo je li ogrebana ili oštećena.


[ pisac @ 16.06.2010. 15:15 ] @
Tu je problem utvrditi granicu između ogrebotine i oštećenja. Guma je nabodena na ugao ivičnjaka, i verovatno ne bih imao posebnog poverenja u tu gumu čak i da se ne vidi ikakvo oštećenje. A vidi se mala posekotina široka 5-6mm i duboka isto toliko (ukoso).

Nego, trenutno je taj par guma skinut, i po gradu vozim neke stare (4god) gume sa dobrom šarom, ali jednom čudnom manom zbog koje su i skinute, ali koja nije za ovu temu.