[ jomie @ 10.06.2010. 18:18 ] @
Pozdrav svima....

U pitanju je digitalna klima-climatronic....
Problem je u tome sto klima ne hladi kako bi trebalo. Naime, izbacuje samo blago hladan vazduh. U servisu je dopunjen gas, ulje, zamijenjen je filter, izvrsena je dezinfikcija, ali i pored svega toga se ne osjeca znatno poboljsanje u hladjenju....
Majstor je "konstatovao" da je kompresor na izdisaju, ali ja bih ipak provjerio cijeli elektronski sistem...

Ineresuje me da li je neko ima slicnih iskustava sa gore navedenim problemom?

Cackajuci malo po netu, provjerio sam diagnosticke kodove gresaka na climatroncu i to:

4FA 00 - kojeg sam uspio ponistiti i
332 00 - kojeg je nemoguce izbrisati a odnosi se na senzor temperature na evaporatoru....

I jos jedna interesantna stvar, hladjenje klime zavisi od broja obrtaja:
na leru gotovo da ne hladi
na 2000 obrtaja solidno hladi
na 3000 obrtaja hladi kao luda,

Zamjena kompresora (polovnog) kosta 200 E. Ipak to ne bih radio, dok ne utvrdim da je elektronika climatronica u redu.

Pozdrav!
[ vladd @ 10.06.2010. 19:54 ] @
Kompresor ako se menja, stavlja se nov, inace je baceno 200 evra. Mislim da nov nije puno skuplji. Ako je rec o Sanden SD7 kompresoru, a velika je verovatnoca da jeste.

Majstor ne treba da baje, vec da izmeri pritiske u grani niskog i u grani visokog pritiska, nakon toga se, laganim mlazom vode procisti kondenzator (hladnjak ispred hladnjaka rashladne tecnosti), izmeri ponovo pritisak, i tada moze da se konstatuje stanje kompresora.

Sto mislim da je i u pitanju, "zamena" je opak posao, koji preporucuju nadrimajstori, bez veceg upustanja u problematiku, a klima "parcijalno" radi...najsladja para za klimadzije..


Znaci, prvo dijagnoza pritisaka, i kolicine freona, pa tek onda prica o zameni..to su inace dobri i zilavi kompresori, mogu da se remontuju, ko zna i hoce.... a ko nece da izbacuje ventil...

Kod tebe su moguci sledeci problema, po tvojoj konstataciji. Blagi manjak freona(da je veci, ne bi ukljucio spojnicu), proklizava spojnica, ili slaba struja na spojnici, zbog loseg kontakta na kompresoru, ili na osiguracu kompresora klime(kutija na accu-u), labav kais, i zaprljan kondenzator..
Postoji verovatnoca zaprljanog ventila u kompresoru (koji definise rad kompresora), ali to je vec zahvat koji ne mozes SAM da konstatujes..to se konstatuje meracima pritiska...kao i manjak freona

Za pocetak, u perionici, zamoli da ti PAZLJIVO isperu kondenzator, koliko god je pristupacan, ako se pokusava sa strane ventilatora, ekstremna opreznost da se nesto ne ispoliva od elektronike.
Nakon pranja, situacija ce se poboljsati, primetno..mozda je to i jedini "kvar"...

Konektor i napon na spojnici treba da pregleda elektricar, ako nisi vest sa unimerom, a osigurac na accu..trebalo bi otsrafiti, ocistiti kontakte, pa zasrafiti, pazljivo, sa skinutom - klemom..ali to nosi probleme ...racunara...muzike...

Kais i zategnutost, se moze i treba proveriti..nevezano za klimu

[ jomie @ 10.06.2010. 20:38 ] @
Juce sam bio u servisu, inace dopunjen je gas na ukupno 700 g.

Majstor je izmjerio pritiske i konstatovao je da pritisak u grani niskog pritiska nije u redu...

Rekao mi je da se mora zamijeniti kompresor jer nema dovoljno snage...

Zanima me kako sve to funkcionise bez problema na visokim obrtajima?

Pojma nemam koliko kosta novi kompresor, znam da je polovni 150-200 eura...
[ vladd @ 11.06.2010. 00:40 ] @
Bas je lepo to zamisljeno.

Ako bi mogao da doznas koliki je pritisak grane niskog pritiska, doticni sto "nije u redu". Ako je visok pritisak dobar, onda kompresor radi posao.

Kada bi saznali koliki je pritisak, mogli bi da definisemo da li je ekspanzioni ventil ili dihtung u kompresoru, sto je manje verovatno. Da li je 1, 1,5...2, 2,5 ili 4 i vise bara...

Ako bolje hladi na vecem broju obrtaja, moguce je i da spojnica ima veci zazor, ili nedovoljnu struju..

U svakom slucaju promeni majstora.

Da li je merio pritisak sa automatskim uredjajem, ili je neki od frizider majstora, sa setom za punjenje?

Automatski uredjaj odradi kompletno vakuumiranje, dijagnostiku(brzinu uspostavljanja vakuuma) reciklira freon i dopuni potrebnu kolicinu..

Skakanje na zamenu kompresora, u opisanim uslovima, je znak da izbegavas takve majstore.

Sanden kompresori (SD7V16) su od 350$, do 400 ili od 250 -300 evra. Razliku nadogradjuju preprodavci. Set za remont od 20-50 evra, polovan je besmisleno ugraditi, pogotovo ako nije po proceduri skidan, konzerviran...neispitan.

BTW, da li si okupao kondenzator, mozda se popravi hladjenje( i srede pritisci)