[ Golf 7 @ 12.06.2010. 12:18 ] @
Da li se mogu Tigar Winter1 M+S (mud+snow) gume koristiti i ljeti
[ mjux @ 12.06.2010. 13:04 ] @
mozes je naravno ostaviti na kolima i voziti tako, ali to nikako nije preporucljivo,
zimske gume se leti nenormalno brzo trose, tako da ako koristis zimsku gumu po vrucim (da ne kazem vrelim) kolovozima
ona gubi svoja svojstva kao zimska guma, pa se vec sledece zimske sezone nece ponasati ni priblizno onako kako bi bilo da nije vozena
+ sto se zimske gume ne ponasaju ni upola dobro kao letnje u letnjim mesecima
[ Golf 7 @ 12.06.2010. 13:19 ] @
Ja svake jeseni stavljam 2 nove gume napred a one sto su bile napred stavljam nazad
tako radim i na golfu 2 i na golfu 5
[ goat @ 12.06.2010. 14:43 ] @
Citat:
Golf 7: Ja svake jeseni stavljam 2 nove gume napred a one sto su bile napred stavljam nazad
tako radim i na golfu 2 i na golfu 5


može i tako dok se zimi negde ne budeš okrenuo oko vertikalne ose... ....
[ Golf 7 @ 12.06.2010. 15:28 ] @
Citat:
goat: može i tako dok se zimi negde ne budeš okrenuo oko vertikalne ose... ....



Pa ne vozim ja relly po putevima
[ goat @ 12.06.2010. 15:46 ] @
nisam ni ja sa svojim yugo-icem pa sam se pri 30km/h okrenuo za pola kruga....

šalu na stranu.... konstatovalo se na forumima i ranije.... koliko god izgledalo skuplje, mnogo se sigurnije imati set zimskih i letnjih guma... pogotovo što se ove zimske mogu nove naći za "male" pare, takođe i čelične felne...


to ti je prosta matematika... svake prelaze po 50-60kkm, i traju 5-6 godina..... u zavisnosti koliko godišnje prelaziš možeš napraviti prostu računicu, šta se više isplati i uz koji rizik
[ bakara @ 12.06.2010. 18:56 ] @
Citat:
goat:  mnogo se sigurnije imati set zimskih i letnjih guma...

pa ima on 2 kompleta ali...na dva auta
[ Golf 7 @ 12.06.2010. 19:21 ] @
Citat:
bakara: pa ima on 2 kompleta ali...na dva auta



Ziva istina
[ mishkom @ 17.06.2010. 18:51 ] @
Ko kaze da ne moze, kao da je operacija srca u pitanju pa je neophodno da se ima i ovo i ono.

Na 307imam wintere sve 4 oko 20.000km i nisu se pijele ni malo, vozene leto zima, leto, zima i nisam primetio da nemaju svojstva, zivim u malo brdovitom kraju, sa 307 se penjem kad kako hocu, dok sa puntom na letnjim gumama i lancima je bilo kilavo penjanje;)

Drugo u taxiju na Reno seiniku wintere vozene 40.000km i ko kaze da se jedu leti?

Ali stoji da je lepo da imas 2seta:)
[ Golf 7 @ 17.06.2010. 19:21 ] @
Ja vec 3 godine stavljam nove Tigrove Winter1 gume nikako jos mi nije rekao vulkanizer da su to zimske ili letnje gume
balansiram ih 2 puta godisnje jednom kad ih stavim nove i jednom pred ljeto
Pa sa bio u dilemi da li je Tigar Winter1 guma letnje ili zimska a sad sam shvatio da moze biti i letnja i zimska
[ Nocni @ 18.06.2010. 22:59 ] @
Znaš li ti šta znači riječ winter kad se prevede sa engleskog?
[ Markoxxx @ 19.06.2010. 10:05 ] @
pa ako vec nerazume engleski, samim pogledom na saru gume moze se lako zakljuciti da je zimska.. al dobro,



najjeftinije je kupiti 2 seta guma i tako voziti 1-4 sezone zavisi ko koliko prelazi kilometara...
[ Zarko Silic @ 19.06.2010. 12:02 ] @
Ne samo najjeftinije vec i najpravilnije i najbezbednije.
[ veselinovic @ 19.06.2010. 13:13 ] @
Naravno,
gume, posebno tigar, su sada jeftine.
Jedan far na modernim kolima = 8 guma. Pa ti vidi.
Nego, ranije sam przio zimske gume taman za zimu, a ove godine su ostale skoro citave.
Naravno, deponovane su u garazi, pa kako nemam iskustva sa cuvanjem zimsklih guma pitam koliko ce izgubiti kvalitet stajanjem?
[ mishkom @ 19.06.2010. 13:32 ] @
Nema sta da izgube ako se pravilno odlazu..

Jel su samo gume ili sa felnama?

Kazu ljudi najbolje je da se okace u garazi na neki klin, ili da se naslazu jedna na drugu, i da ih prokrijes nekom kesom..
[ HIP @ 19.06.2010. 14:50 ] @
Ja sam moje zimske naslagao jednu na drugu i prekrio u podrumu. Cekaju novembar.
A letnje trosim sad. Ipak se isplati imati 4 zimske i 4 letnje, jos ako ih menjas u
pravom trenutku... Bezbednost i dugotrajnost, a na kraju se ispostavi i da je jeftinije,
jer ako zimske trosis leti brzo ces morati da kupis nove
[ Golf 7 @ 19.06.2010. 16:16 ] @
Citat:
Nocni: Znaš li ti šta znači riječ winter kad se prevede sa engleskog?


Pa naravno da znam
[ veselinovic @ 19.06.2010. 22:04 ] @
Na zalost nemam felge.
Gume su okacene jos samo da ih ubacim u najlon kesu.
[ Golf 7 @ 26.06.2010. 17:57 ] @
Koja marka guma je najbolja ali da nije skupa kao sto je goodyear michelin
[ goat @ 26.06.2010. 22:26 ] @
tigar

http://www.internet-prodaja-guma.com/
[ Milan M. Radovic @ 27.12.2010. 13:33 ] @
Koliko su generalno Tigar gume kvalitetne.... ja sam vozio sa letnjim do danas i danas/sutra uzimam zimske... a ne daju mi se bas pare.
Imao sam lose iskustvo pre par dana (kad je smrzlo), okrenuo sam se u Kovinu kao blesav, i to u krivini sa 40kmh.... Auto mi je tezak 1.5t.
Srecom ni kola ni ja ni suvozac nisu pretrpeli ama bas nikakvu stetu,sem eventualno dusevnu bol :)

Sad se razmisljam da li da uzmem dve prednje samo, pa da mi eventualno opet zanosi zadnji kraj, ili da uzmem sve 4, pa nek ide zivot... trajace bar 2 godine majku im... :) Samo kazem, da li su tigar zimske gume (winter) pouzdane? Mislim, sto da uzimam michelin gume ili neke druge, da placam marku, ako moze i TIGAR da mi ostvari izvesnu bezbednost u putu (ala je ovo recenica...)
[ milovanmaric @ 27.12.2010. 14:01 ] @
Posto se i sa zimskom gumom, vozi isto "brzo" po ledu kao i sa letnjom gumom, to jest 30 - 40 km, razlika je samo ta sto ce te zimska guma bolje drzati pri toj brzini u krivini, tako da bilo koja zimska guma nije losa i to na sva 4 tocka. Wintera bi trebalo da ti je po ceni najjeftinija, tako da prilikom kupovine 4 zimske, mozda imas neku manju ustedu u odnosu na prvu skuplju od wintere. Licno, ja gazim winteru, na sva 4 tocka, i nemam zamerki na gumu.

Prosle godine su bile samo dve wintere napred, a letnje pozadi, i samo u ostrijim krivinama pocne da bezi zadnji kraj, ove godine su isti uslovi, samo su i pozadi zimske, i tih problema sad uopste nema.
[ vladd @ 27.12.2010. 16:27 ] @
S obzirom na kolicinu udesa, bolje je smanjiti prosek za bar 10km/h.

Kao jos vazniji savet, Wintera na LEDU ne funkcionise, kao i ni jedna zimska guma bez spajkova. Led nije za igranje i za "ulazenja" u krivine, posto takva krivina nema "izlaz"

Poz
[ milovanmaric @ 27.12.2010. 19:57 ] @
Dobro, nisam bukvalno mislio na led, mislio sam na situacije koje su normalne u uslovima minusa, led je vise bio izraz za docaravanje temperaturnih uslova. Ako je za porediti zimska vs letnja guma u zimskim uslovima, uvek je bolja zimska guma, valjda bi trebalo. Svaka guma za predvidjene uslove, i malo si sigurniji za drzanje putanje u pojedinim ekstremnim situacijama stanja na putu i ponasanja vozila

Citat:
vladd: S obzirom na kolicinu udesa, bolje je smanjiti prosek za bar 10km/h.

Kao jos vazniji savet, Wintera na LEDU ne funkcionise, kao i ni jedna zimska guma bez spajkova. Led nije za igranje i za "ulazenja" u krivine, posto takva krivina nema "izlaz":)

Poz
.
[ eloiza @ 27.12.2010. 20:20 ] @
@Vladd je u pravu. Što se tiče leda, tu čak ni najbolja zimska guma neke najprestižnije marke ne pomaže. Na spoljašnjoj temperaturi ispod nula stepeni ispod sloja snega na putu se uvek krije led, i zato OPREZ!!!

Probao sam na PUNTU, ABS sa 4 Tigar WINTERA1 gume, naglo kočenje na snežnom putu, pri brzini od oko 30 km/h, i vozilo se proklizalo i zanosilo malo u stranu na pravom delu puta na blagoj nizbrdici.

[ Zarko Silic @ 27.12.2010. 22:00 ] @
Wintera ce na vozilima tezim od 1t u potpunosti (100%) pravilno sluziti samo prve sezone. Vec u drugoj pokazuje mane o kojima sam vec pisao nekoliko puta. Dobijaju deformaciju koja se manifestuje samo onda kada je pod opterecenjem dok na balans masini nema odsupanja. Problem se sastoji u tome da se na brzinama izmedju 110 i 120 ponasa kao da nije balansirana, odnosno kao da je greska najmanje 50 g. To je jedini problem sa Tigrovim pneumaticima.

Inace, ako se pravilno koriste, pod tim podrazumevam blagovremenu zamenu pre nastupanja toplih dana, ovaj pneumatik ce pravilno ispunjavati svoju funkciju najmanje 5 sezona. Jos jednom ponavljam, pod uslovom, ako se zanemari problem sa balansom.

Kod laksih vozila, poput recimo Punta ili sl., ova anomalija je manje izrazena.
[ Milan M. Radovic @ 28.12.2010. 07:54 ] @
Na kraju sam Uzeo Savudina... Sawa Gume.... i evo lepo sluzi, promenio sam dve prednje, dve zadnje cu od sledece plate jer me komad Sawe kosta 8.5K, a Tigar je 8K... pa ne bi bas cela plata da mi ode na gume jbg... zasad samo prednje, bolje ide, ne klizi, zadnji kraj malo zanosi, ali ga prednji ispravlja tako da nije strasno.
[ jnk @ 28.12.2010. 08:06 ] @
Pazi samo na krivine da se ne okreneš ko šestar, sada ti prednja osovina ima duplo veću trakciju od zadnje. Isto i prestrojavanje na putu sa kolotrazima i snegom u sredini.
[ vladd @ 28.12.2010. 10:57 ] @
Ovih dana, bolje receno noci, temperatura ce silaziti do -14C.

Apelujem na desetostruko vecu paznju u saobracaju, preventivne, lagane probe kocenja, rastojanje medju vozilima u koloni, znacajno smanjenje prosecne brzine.

Nema "zurenja", krenite dosta ranije

Poz
[ Nocni @ 31.12.2010. 14:42 ] @
Posao Sanader u Austriju da kupi zimske gume a vraca se sa lancima
[ cozmo_im @ 31.12.2010. 15:19 ] @
Ja sam fino juce prosao s novim Winter1 po ledu. Nigde nije setala cak sam i preticao silom prilika po cistom ledu lika koji ima Skodu Superb ALI NA TOCKOVIMA CELOWSTONE gume sa sarom od 0mm... krivudao je ko nenormalan a vozio 10 na sat.... taman ga prodjem kad nakon toga opet neki auto sa Celowstone (tm) i kud ces sta ces moras da ga obidjes jer ne zelim da rizikujem da se izokrece ispred mene pa da napravimo karambol... sva sreca tuda gde sam isao bas je siroko...

Naravno, oni su isli 10 na sat ja jedno 30:)))) Ali ipak zimske gume cak i u takvim uslovima daju ipak malo vecu sigurnost i stabilnost prilikom oprezne i normalne voznje. Cak i sa motornim kocenjem i laganim pritiskom na pedalu (nemam ABS) imao sam korektno kocenje po cistom ledu, bez setanja automobila i nisam imao problema cak i u ostrim lakat krivinama. Da, osecao sam malo zadnji kraj da hoce da kao malo se "mrdne" ali nista strasno.

Ali zato sam dobio traume od ovih sa vec pomenutim Celowstonkama... posle sam se vracao i vidim jednog u kanalu, stanemo sta i kako, Octavia u pitanju, na njoj neke Fulda letnje gume, sara - nulerica. Pa gde ces s tim rodjace moj...
[ Zarko Silic @ 31.12.2010. 16:22 ] @
To su oni pali u sevdah kada su videli strasnu Corollu sa Wintera gumama pa su zato sleteli u kanal

Jednostavno psihicki nisu mogli da podnesu samo nisu hteli da ti priznaju.
[ cozmo_im @ 31.12.2010. 21:06 ] @
Udar vazdusnog talasa ih je oduvao:)

Jos smesnije je bilo kad ih uredno obilaze Lajke s novim zimskim gumama:)

Najvise mrzim ljude koji kupe "skup" auto i onda sevrdaju po putu u ovim uslovima jer imaju celowstone gume.
[ vladd @ 01.01.2011. 10:44 ] @
Za to ima "milion" razloga. Najcesce zele da se puvaju sa autom, ali da ne trose pare. Zatim traze auto za recimo 4-5k evra, po mogucstvu sto vise klase, a onda pazare "priliku" koja ih kosta 1000 evra skuplje.
Naravno da ne slusaju savete sa ES-a, posto su pametni snalazljivci

Cesto sam vidjao takve, da nemaju ni sve cetiri gume iste, posto preprodavci "ociste" auto od svega sto vredi, alata pribora, guma, prodaje se "model" i "godiste".

A onda ih snadje zima, sa promajom u dzepovima i dugom na ramenu. Sa servisima u izgledu, tesko je odvojiti nekoliko stotki evra za odgovarajuce gume, steta da se silni evri valjaju ulicama. Vaznije ispolirati haubu, ubaciti muziku, ksenone..

Problem je sto su takvi, a ima ih u solidnom procentu, veoma problematicni u saobracaju.

Posle se krevelje po kaficima, kako Walker auspuhe kupuju najvise vozaci renoa 4, a nove gume vlasnici matorih Corola.."Bacanje para"..sto bi neki rekli ..

A onda zima naplati svoju nezgodnu narav. Ipak je zima ozbiljno prgava, za razliku od neozbiljno prgavih miseva


Poz
[ tdusko @ 24.02.2011. 12:54 ] @
Sinoc su me dva drugara gurala da bih izasao sa parkinga koji ima smesan nagib. Odmah nakon mene obojica su izasla sa Sava gumama tako lagano da nisam mogao da verujem. Jedan na kadetu, drugi na puntu. Ja sam na astri G i zimski set sam kupio 185 umesto 195 sto je fabrika propisala. Ovo mi je druga sezona, ukupno oko 10000 sam presao sa njima. Prosle godine su skinute 20. marta i vracene 20. novembra, znaci nisu vozene preko godine.

Ja winteru necu da stavim u zivotu vise na auto pa makar mi neko i dzabe da. Jos od ranije sam primetio da se guma katastrofalno ponasa na mokrom. Abs se ukljucuje nenormalno cesto + sto gubim kontrolu na volanu cim malo brze uletim u vodu na autoputu sto mi se nikada ne desava sa Goodrich letnjim koje imam.

Meni je to dovoljno da zaboravim na tu gumu.

[ cozmo_im @ 24.02.2011. 14:33 ] @
Brate, meni radi drugu sezonu savrseno. Nijedan problem od pomenutih nemam. Odlicna mi je po mokrom (doduse nemam ABS da procenjujem, ali ipak znam svoj auto), izvlaci svuge, uz Ugrinovacku punu snega krecem normalno...

Znaci stvarno nikakav problem, ono sto kazu auto ide ko po sinama po ovom snegu i klizavici. Nikakvo klizanje ili setanje nisam osetio, tj nema gubitka kontrole i pri vecim brzinama na mokrom ili snegu.

Verovatno laksi auto pa gume se drugacije ponasaju....
[ Milojkovic @ 24.02.2011. 16:20 ] @
Od svih Tigar Sava i ostalih guma ja kupujem Miselin....:)
[ jnk @ 24.02.2011. 18:23 ] @
tdusko: mislim da je negde drugde problem jer wintera upravo i jeste najbolja u tim uslovima, tj. može joj se zameriti da je loša na mokrom i suvom ali je po čistom snegu veoma dobra. Znači ili si hteo da se uspenješ po čistom ledu(tad bi ti pomogao samo dobar 4x4) ili si davao mnogo jak gas.
[ Haski @ 24.02.2011. 18:24 ] @
Ja uzeh Fuldu na pocetku sezone i mogu reci da sam vrlo zadovoljan!

Cim ode malo temperatura u plus vracam letnje da ih pristedim malo za sledecu sezonu.
A za sledecu sezonu uzimam jos dve da komletiram sve cetiri!

E sad necu bas znati kakve ce biti u drugoj sezoni jer ce ici pozadi a napred opet dolaze nove..

Znaci ipak... evo sad mi zanosi zadnji kraj doduse i ja ga malo zanesem namerno da vidim na cemu sam.. utice sigurno i sto je sara plitka :-)..
Ali i sam hoce da pobegne... nemam problema jer idem 1 ili 2 brzinom maks i vrlo polako u skretanju.

[ tdusko @ 24.02.2011. 19:12 ] @
Citat:
jnk: tdusko: mislim da je negde drugde problem jer wintera upravo i jeste najbolja u tim uslovima, tj. može joj se zameriti da je loša na mokrom i suvom ali je po čistom snegu veoma dobra. Znači ili si hteo da se uspenješ po čistom ledu(tad bi ti pomogao samo dobar 4x4) ili si davao mnogo jak gas.


Ma kakav led, napisao sam da su na istom tom parkingu bili parkirani jos moja dva drugara koji su me gurali i koji su posle mene izasli bez problema sa Sava gumama. A sto se gasa tice, imam ja dosta vozackog iskustva tako da znam da ne treba da dajem gas kao sivonja. Naravno mali gas pa malo klackanja pa malo ovo pa malo ono, pa sve to u krug jedno 5 puta al' da ne bese guraca vratio bi se taksijem kuci.
[ sasa022 @ 24.02.2011. 19:16 ] @
@tdusko

Da li imas na autu ESP-ASR ?
[ Zarko Silic @ 24.02.2011. 19:53 ] @
Citat:
sasa022: @tdusko

Da li imas na autu ESP-ASR ?


Verovatno nema, ali zato ima smrznutu sajlu od rucne kocnice
[ tdusko @ 24.02.2011. 19:53 ] @
Nemam, samo ABS
[ tdusko @ 24.02.2011. 19:55 ] @
Citat:
zarsilic: Verovatno nema, ali zato ima smrznutu sajlu od rucne kocnice


Mozda kad bih bio toliko neiskusan da dizem rucnu ispod nule po mokrom vremenu
[ cozmo_im @ 24.02.2011. 21:14 ] @
Ja imam plasticnu zastitu za sajlu rucne pa ne smrzava...

A za gume ne znam, nesto ti tu nije u redu, da nisu prepumpane ili izduvane?
[ tdusko @ 24.02.2011. 22:02 ] @
Nema potrebe za filozofiranjem. Ako tockovi slajfuju, a vozac nije dvoneuronac koji zakuca gas u patos i zadnji tockovi nisu blokirani i nije led ispod moze biti samo da su lose gume. Druga stvar je sto ljudi stave zimske gume u Beogradu i onda pricaju uh, gume su do jaja, a u Beogradu imas ukupno 3 dana godisnje pravog snega i to ako izadjes na vreme na ulice dok ne ociste.

Evo recimo sad, ovog trenutka je u Beogradu haos. Sad sam isao od Konjarnika do Zemuna i nazad i NISTA nije ocisceno, cak ni auto put. E to je pravi test za gume ali to ce da traje jos par sati i to je to. Ujutru kad krenem na posao bice sve cisto, a ovo je najveci sneg ove zime.

Evo recimo raskrsnica Voje Ilica i Ustanicke. Idem iz pravca plavog mosta i skrecem desno u Ustanicku i to jedva, znaci jedva. Da sam pipnuo gas malo jace ostao bi na poluuzbrdici na sred semafora.
[ makis @ 24.02.2011. 22:58 ] @
Upravo sam se vratio iz arene sa utakmice. Ovo je haos sada na ulicama. Znači čistija je ustanička nego autoput. Međutim da se ne lažemo, ovaj sneg je najveći ove zime i ruku na srce nije ovo neki sneg i nije napolju -15 nego -3. Tako da sva priča oko nekog testa sa pneumaticima pada u vodu, pogotovo u bg-u gde čiste ulice. Ja imam na autu sve 4 Save, auto ide, skreće i koči - milina. Recimo, uz Grčića Milenka deo od Južnog bulevara do Voje Ilića (ko zna ulicu shvatiće) sa sve stajanjem zbog parkiranog kretena na sred kolovoza, auto izvlači bez ikakvih problema.
[ jnk @ 24.02.2011. 23:22 ] @
tdusko: pa pazi nijedna guma nije svemoguća tako da čisto sumnjam da bi sa nekom drugom bilo drugačije.

Stvarno je dobar sneg, ispred mene ide grande punto 5 na sat i ulazi u laganu krivinu(uključenje na autoput) i kreće da mu beži zadnji kraj jedva ga je spasio. Za ovakve uslove obavezno 4 zimske.

I da li je neko primetio kolko su ljudi samouvereniji sad kad ima više zimskih guma, sećam se ranijih godina kad padne sneg nikog živog na ulicama a danas se odvija saobraćaj kao da je leto.
[ tdusko @ 25.02.2011. 08:43 ] @
Hehe, "šestar" situacija. Jedan se okrenuo ispred mene kod starog merkatora, a da nije ni trepnuo ;). Inace, osim tog poluincidenta ljudi su se ponasali poprilicno ql za volanom.

@Makis

Mislim da je na -15 lakse voziti po snegu, nego na -4 koliko je bilo sinoc, naravno ako nema 30 cm na kolovozu. Na -15 imas samo sneg suv kao barut sa kojim guma ima mnogo "dublji" kontakt od kombinacije bljuzga/sneg koju imas na -4.

Od jutros je sve cisto kao suza. Ko sinoc nije izasao da se zabavi morace da ceka do sledece zime ;)
[ makis @ 25.02.2011. 09:07 ] @
@tdusko
Slažem se sa tvojom konstatacijom, nego sam situaciju zamislio kao ne idealnu za zimsku gumu već onako kako jeste u praksi. Padne sneg, tada bude oko 0, -1, nastavlja da pada a putari čiste i tope ga, preko noći žešće zahladni i bude tih -15, stvori se led koji prekrije taj suv sneg itd... Naravno da da, suv ili mokar čist sneg - između ostalog, za to je i stvorena zimska guma.