[ osmania @ 13.06.2010. 07:51 ] @
pitanje u novoj skodi superb, posto VW radi motore, ciji motor bi mogao biti unutra? AUdi, golf, passat ??? Skoda superb godiste: mart 2010! |
[ osmania @ 13.06.2010. 07:51 ] @
[ Nocni @ 13.06.2010. 09:09 ] @
Čiji je motor? Motor je onog čija je i škoda
Vidi ovako, sva vozila iz VAG grupe u koju spadaju audi, vw, škoda i seat imaju iste motore u istim klasama odnosno platformama... Ako ovo pitaš zbog kvaliteta onda treba da znaš da on nije isti u škodi i u audiju po mnogo parametara... Npr. glave motora kao i niz drugih djelova se prave u Češkoj baš kao nekada u Sarajevu što se pravilo za golfa 2 pa je bio duplo gori od njemačkog golfa i mogao je da pređe duplo manje... Nazivno, a i po kontroli bi to trebalo da je isti kvalitet ali razlike su velike tako da kupci koji se odluče da uzmu duplo skupljeg audija umjesto škode nisu pogriješili i nisu "bacili" onu drugu polovinu para samo na izgled... [ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 09:31 ] @
Ipak ja ne bih poredio Cesku sa Bosnom ;-)
[ Nebojsa Milanovic @ 13.06.2010. 09:37 ] @
...niti TSI/TDI motore sa starim 1,3 benzin i 1,6 dizel... ;)
Standardi po kojima se proizvode ti motori su vrlo strogi. [ Zarko Silic @ 13.06.2010. 11:46 ] @
Standardi jesu strogi, ali ma kakvi da su, klase kvaliteta postoje.
Nocni je 100% u pravu. Skoda i Audi samo na papiru mogu biti isti. [ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 12:03 ] @
Jasno je da postoje razlicite klase kvaliteta - uvek bilo i bice ;-)
Pitanje je samo - da li je, uslovno receno, "niza" klasa kvaliteta dovoljno dobra za kupca? Zato i kazem da je malo neslavno porediti cesku Skodu i sarajevski TAS... em su u pitanju potpuno druga vremena (i motori, i kontrola kvaliteta) em su u pitanju... pobogu, Ceska i Bosna ;-))) Sto se pitanja Audi vs. Skoda tice, mislim da je separacija izmedju ta 2 VW brenda takva da nemaju puno zajednickih potencijalnih kupaca. Pre ce biti da Skoda konkurise VW Passatu recimo, a ne Audijevim ponudama. Sam motor je tu sekundarna stvar, Audi je ipak luksuzan brend sa svim sto uz to ide. [ Nebojsa Milanovic @ 13.06.2010. 12:07 ] @
Postoji li neki dokaz koji pokazuje da u fabrici gde se rade recimo TSI motori kažu:
"Ovaj komad ne valja (ili je na granici da valja) - taj ide u Škodu, a ovaj je dobar, taj ide u Audi". Ja nisam našao taj podatak. [ cozmo_im @ 13.06.2010. 12:54 ] @
Mozda nisi nasao podatak, ali je tako. Losije varijante istih motora idu u Skodu. Iskustvo servisa koji servisira i VW i Audi i Skodu (ovlasceni).
[ goat @ 13.06.2010. 14:08 ] @
bez obzira što dva komada liče ili su po obliku indentični ne znači i da su po fizičkohemiskim kriterijumima indentični....
na kvalitet proizvoda ne utiče samo kontrola... postoji mnogo više kriterijuma od same kontrole koji diktiraju kvalitet proizvoda... tradicija, motiv zaposlenih (kojima novac nije jedini motiv), spremnost primena novih znanja i tehnologije, opšta kultura, mentalitet..... jedan proizvod ne može da bude kvalitetan jer je kontrola obavila korektno posao... postoji razlike, to je očigledno jer je tako pokazala eksploatacija... mada u pomenutom slučaju razlike su može se reći minorne (kvalitet motora u vag grupi) o odnosu na kvalitet drugih sklopova i delova..... (pokojna) zastava je imala biser rešenje ..... ako jedan rezni alat ima postojanost od 12 časova radnih oni motore za izvoz obrađuju tim alatima do 12 časova radih, a posle za domaće tržište "teraju" do 20 sati... kako su radili tako su i prošli.... tehnološku disciplinu izrade blokova i glava motora neću pominjati PS. TSi motori nisu masovni da bi se proizvodnja jednih te istih delova organizovala na više lokacija... [ cozmo_im @ 13.06.2010. 15:45 ] @
Citat: (pokojna) zastava je imala biser rešenje ..... ako jedan rezni alat ima postojanost od 12 časova radnih oni motore za izvoz obrađuju tim alatima do 12 časova radih, a posle za domaće tržište "teraju" do 20 sati... kako su radili tako su i prošli.... tehnološku disciplinu izrade blokova i glava motora neću pominjati :( Ovo je apsolutno tacno, to se odavno znalo u DMB Rakovica... za izvoz su menjali alat za hilznovanje na recimo 16 cilindara (4 motora) a za domace na jedno 8 motora, i alat iako je radio posao, desavalo se habanje istog i hilzne su bile losije sa vecim odstupanjima od propisanih. [ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 15:51 ] @
Ja sam cuo nekoliko puta, dakle glasine, da u Nemackoj proizvode komponente za automobile za domace trziste uvek na pocetku roka trajanja tih izmenjivih alata - a tek onda primerke za izvoz, a i tu ima nekoliko klasa tipa zapadna EU, istocna EU, bliski istok...
Opet, kao sto rekoh, to su samo glasine - i ni jednu nisam cuo od nekoga ko zapravo radi direktno na proizvodnji (nerealno je ocekivati da bi bilo koja firma to javno priznala i ovako i onako)... Ono sto jeste fakat je da sva ta vozila moraju da prodju sertifikaciju i testove, tako da su te razlike - cak i ako postoje, manje od razlika koje bi negirale upotrebnu dozvolu vozila. Doduse, ako je sve to oko nacina koriscenja alata i perioda kada se radi domace a kada se radi za izvoz tacno - to bi mozda moglo praviti razliku posle vise desetina hiljada km kao sto rekose Zare/Nocni. Jedno je sasvim sigurno - minimalne vrednosti koje automobil mora da zadovolji za upotrebnu dozvolu sasvim sigurno nisu cela prica - suptilnih razlika "ispod" tih vrednosti sigurno ima, samo je pitanje da li neko klasifikuje ta vozila po nivoima kvaliteta. Mada interesantno zvuci razlika u pristupu, ako je tacna cela ta prica, u SFRJ se najbolje ostavljalo za izvoz - dok u Nemackoj najbolje ostavljaju za sebe :-))) [ ventura @ 13.06.2010. 16:00 ] @
To za izvoz je itekako tačno... Mala je verovatnoća da baš velika većina ljudi koje znam, a koji su ovde kupili auta od dilera ima ozbiljne probleme sa istim, dok oni koji su auto kupili po Nemačkoj/Austriji (novo ili polovno, nebitno) nemaju tih problema...
Kad pošalju auto lošijeg kvaliteta u istočnu evropu, i kad nešto crkne, uvek imaju druga opravdanja spremna (loše gorivo, putevi, servis...) tako da time zabašure niži kvalitet robe... [ goat @ 13.06.2010. 17:21 ] @
ne znam da li ima, kod "ozbiljnih" proizvođača, razlike u kvalitetu u odnosu na tržište (bogato ili siromašno, krupno i sitno), ali da postoje razlike u kvalitetu delova u zavisnosti od tržišta to znam da ima... znam za kvalitet kočionih elemenata (diskovi, doboši)... nisu isti za npr. afričko tržište ili za centralno evropsko ili severno evropsko ili istočno evropsko....
PS. priča o SFRJ je tačna..... i sami znate da je Yugo amerika bio kud i kamo bolji od domaćeg Yuga (naši su se grabili za takve, koji su "provlačeni" sa nekim manama), a bio je jeftiniji od domaćeg.... domaći kupci su u stvari donirali projekat "Yugo amerika" (marketinški potez "pametnih glava zastave" u to vreme da se parira Južnokorejancima) .... na svu (ne)sreću malo ih je tamo prodato.... imao je i model PZL (ili tako nekako) koji je bio namenjen Poljskom tržištu.... u jednoj autoškoli takvi modeli su gazili preko 250kkm bez generalne.... [Ovu poruku je menjao goat dana 13.06.2010. u 18:34 GMT+1] [ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 17:53 ] @
Citat: goat znam za kvalitet kočionih elemenata (diskovi, doboši)... nisu isti za npr. afričko tržište ili za centralno evropsko ili severno evropsko ili istočno evropsko.... To je zato sto kocioni elementi u EU podlezu ECE regulaciji koja je prilicno striktna i zahteva rigorozno testiranje delova. Uzgred, kocione elemente ne proizvode proizvodjaci automobila u vecini slucajeva, vec specijalizovane firme (Continental/ATE, Lucas/TRW, Brembo, Pagid, EBC...) i ono sto razlikuje EU elemente od drugih su upravo obavezni "E" brojevi. Recimo, da bi plocica mogla da se koristi u automobilu u EU, ona mora imati ECE R90 sertifikat (i "E" broj) sto garantuje performanse na nivou koji proizvodjac automobila zahteva. Van EU (i drzava koje prihvataju ECE regulaciju) se prodaju delovi koji mogu odstupati od toga, pogotovu kada se radi o jeftinijim delovima. Koliko mi je poznato, Srbija takodje dobrovoljno sledi ECE regulative - ali pitanje je koliko se to proverava i aktivno sprovodi, tipa na tehnickom pregledu da se zavlace i gledaju da li svi kriticni delovi imaju E brojeve... A tu je naravno i pitanje laznjaka. [ goat @ 13.06.2010. 18:09 ] @
kočione diskove i doboše za prvu ugrdanju vozila koja se masovno proizvode itekako rade proizvođači vozila.... lepa je tu zarada.... što bi kolač davali drugima....
ove što si naveo rade za ekskluzivne modele ili za drugu ugradnju..... [ veselinovic @ 13.06.2010. 20:34 ] @
Citat: goat: kočione diskove i doboše za prvu ugrdanju vozila koja se masovno proizvode itekako rade proizvođači vozila.... lepa je tu zarada.... što bi kolač davali drugima.... ove što si naveo rade za ekskluzivne modele ili za drugu ugradnju..... Grijesis, logika je upravo suprotna-znam od ljudi koji su radili dijelove za auto industriju. Ako je npr disk realno 15 E, u prvu ugradnju ide za 5 E, ali u rezervni dio ide za 30 E. Zasto daju fabrici po 5E nesto sto vrijedi 15? Pa da bi dobili dozvolu da prodaju rezervni dio za 30. Jednostavno. [ vladd @ 13.06.2010. 22:10 ] @
Ne bas ali tako ispada.
"Prva ugradnja" je ugovorena kolicina delova-repromaterijala, koja pokriva periodicnu proizvodnju, i garantuje proizvodnju, i transakciju odredjen niz godina. Zbog velike kolicine, i obaveze narucioca da deo za prvu ugradnju nece komercijalno koristiti, cena je na odredjeni nacin niska. Tzv proizvodna cena plus manipulativni troskovi. Rezervni deo je proizvod namenjen trgovackoj mrezi, negarantovanih kolicina, i u svojoj ceni sadrzi par marzi i birokratskih troskova Normalno je da je roba na komad skuplja od robe u kolicini 1000 komada..i vise. [ Ivan Dimkovic @ 13.06.2010. 22:17 ] @
Citat: goat kočione diskove i doboše za prvu ugrdanju vozila koja se masovno proizvode itekako rade proizvođači vozila.... lepa je tu zarada.... što bi kolač davali drugima.... ove što si naveo rade za ekskluzivne modele ili za drugu ugradnju..... Ne znam za druge, pricam o nemackim proizvodjacima automobila - oni DEFINITIVNO ne proizvode ni diskove, ni kljesta a ni plocice. To uopste nije profitabilan biznis za njih, a trazio bi specijalizovane proizvodne kapacitete i radnu snagu, koja im ne treba. Uzgred, proizvodjaci automobila zesce stisnu OEM-e za cenu tako da su cene koje oni dobijaju na samoj granici isplativosti za OEM-a - kao sto veselinovic rece, za OEM-a je zapravo isplativost ta sto ce uci na trziste rezervnih delova, gde su margine daleko vece. Proizvodjaci automobila tu imaju ogromnu snagu u odnosu na OEM proizvodjace komponenti, i oni tu snagu i te kako koriste kako bi maksimalno oborili cene za proizvode koji idu u auto tokom proizvodnje. A to ko sta proizvodi mozes vrlo lako proveriti tako sto ces videti kako se zove tip kocionog sistema u upotrebnoj dozvoli - pisace Lucas/TRW, Teves/ATE ili Brembo obicno. Proizvodjaci automobila kupuju te komponente od Tier-1 proizvodjaca kao sto su Continental, TRW, Bosch i sl. Nekada su te komponente "white label" mada u vecini slucajeva negde na proizvodu mozes naci sitno ime proizvodjaca. Evo ti neki primeri ko su OE proizvodjaci za nemacke auto firme: - Diskovi: Bosch, ATE, TRW/Lucas, Brembo, Magneti Marelli - Plocice: Pagid, ATE, Jurid, Magneti Marelli, Bosch - Kljesta: Brembo, TRW/Lucas, ATE - Kocioni cilindri: ATE Recimo u mom proslom automobilu (Mercedes), originalno instalirane plocice su bile Pagid a u novom (BMW) su ATE... mada to nije vezano za auto uopste, vec iskljucivo od stanja na lageru tokom proizvodnje - sve OE komponente od vise proizvodjaca su prakticno iste, i mogu biti upotrebljene u proizvodnji. A, naravno, proizvodjac automobila uvek koristi multi-suppler strategiju kako bi sto vise pristisnuo OEM-e da spuste cenu - tako da uvek kupuju iste delove od vise OEM-a. [ Nocni @ 13.06.2010. 22:48 ] @
Da ne citiram sad sve razne izjave da ne treba porediti proizvodnju danas i nekadasnji tas iz bivse sfrj... moze se porediti naravno a i niste bas u toku jer se tamo i danas sklapaju audi A4, A6 pa cak i Q7...
Sta hocu da kazem... moje je misljenje da ga Bosanac nikada ne moze sklopiti kao Njemac makar 70% posla obavljali isti roboti i makar se sve radilo sa "istim" djelovima... Svi mi znamo da ono sto "ide za istocna trzista" nema isti kvalitet i to naravno ne samo u autoindustriji... Kad kupujes televizor/telefon uzeces sony/nokiu i gledaces da u meniju nema Srpskog i ostalih istocnih jezika po mogucnosti Sto se tice plocica... kada budes mijenjao na bmw-u, neces uzimati ate samo zato jer je to fabricka ugradnja, vec zato sto su realno 5 x bolje od lucasa a samo su duplo skuplje... [ goat @ 13.06.2010. 23:27 ] @
Citat: veselinovic: Grijesis, logika je upravo suprotna-znam od ljudi koji su radili dijelove za auto industriju. Ako je npr disk realno 15 E, u prvu ugradnju ide za 5 E, ali u rezervni dio ide za 30 E. Zasto daju fabrici po 5E nesto sto vrijedi 15? Pa da bi dobili dozvolu da prodaju rezervni dio za 30. Jednostavno. hmmm... ja radim u firmi koja je veoma tesno povezana sa autoindustrijom i za neke proizvode (kočioni disk ili doboš) nije potrebna dozvala od proizvođača vozila da se pravi... jednostavno napraviš deo, "krstiš" ga , (nabaviš setifikat o kvalitetu ) i izađeš na tržište... pa ko šta voli ne'k izvoli... brembo ili no name disk... na kupcu je da odluči... ... to oko cena je pitanje ugovaranja.... Kinezi su do nedavno nastupali ovako: "kupite i platite 5000 kom. doboša za minibus, uz to gratis dobijate 500 doboša za automobilsku prikolicu" [ Nebojsa Milanovic @ 13.06.2010. 23:28 ] @
Možda ovo ne važi za neke slabije/starije modele motora, ali ja i dalje mislim da je recimo motor VW 1,8 TSI potpuno identičan i u Audiju i u VW i u Škodi.
Previše je to i skupa i precizna stvar, a i premalo je ima da bi se tek tako igrali sa tim... [ Zarko Silic @ 13.06.2010. 23:37 ] @
Moze da se dogodi da 1 motor TSI u Skodi bude isti sa jednim motorom u Vwu, ali ne moze da se dogodi da je prosecan TSI u VWu isti kao sto je prosecan TSI u Skodi.
To jednostavno VW ne zeli da bude pa se zato i ne dogadja. Isto vazi i za sve ostale delove; ne samo za motor. [ osmania @ 14.06.2010. 07:38 ] @
ne znam ali cijena skode superb nije bas za baciti..
ipak se krece 35 000 eura pa do 40 000 govorim o elegance tipu (sa puno svega i svacega unutra). Ne znam da li ko od vas vozio tu novu superb ali kako su ljudi dohakali prostoru, pa to je prostranstvo zivo. Pogotovo ko nazad sjedi ono jako puno prostora. i materijal koji je uradjen auto uopste nije jeftin barem tako ne izgleda.... a motor pitam: zato sto vozim vec od aprila, i board computer mi pokaziva da trosi 4,8 litara mix grad autoput (Austrija) a dok autoput 140 kmh 3,4 litre.. tempomat mode.... a i vidim koliko natocim da bas odgovara. al kako god uradili su je cesi super. znaci auto je super gepek bruka ogromno pored ovog svega sto imas nazad. I bas kontam da kupim izadje skoda superb combi, ona je previse ogromna... Al evo u ceskoj ima jako puno autoindustrije: SKoda, Kia, mislim da imaju japance... [ magnat @ 14.06.2010. 18:59 ] @
Po gore pomenutoj analizi kada dodje do sudara veshtak prvo pita za koje trziste je pravljen auto pa tek onda uzima u obzir ostale parametre.
Jer loshije kocnice, pa loshiji motor, pa drukcija sijalica na instrumnet tabli, ha ha ha. Tako se ne proizvodi i ne ponasha u auto industriji. Cak i kod Yuga je vechi uticaj bio odnos prema odrzavanju vozila nego kvalitet jer ko je sve bio "majstor" i radio servis na sred ulice mislim... [ Ivan Dimkovic @ 14.06.2010. 19:04 ] @
Ima tu istine...
Kako se ophodis prema autu u smislu odrzavanja, verovatno zna da ima daleko veci uticaj na to koliko ces problema imati... Ono, cepaj visoke obrtaje dok je hladan motor, nemoj da menjas ulje na vreme, koristi skrndelj od goriva, ne menjaj filtere... i to nece dugo izdrzati ni auto koji je pravljen u sred Wolfsburg-a, Stutgarta ili Minhena :-)))) Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|