[ PIGVIR @ 22.06.2010. 20:56 ] @
| Poštovani forumaši,
imam problem, koji verujem, nije tako redak. Vozim Astru G '01. 1,6 16V. Benzin. Problem je sledeći. Već duže vreme auto pali iz cuga kada ga prvi put u toku dana palim. Recimo vozim ga, temperatura se popne na radnu, svratim do grada (recimo). Parkiram. Ostanem u gradu pola sata, kako sednem da ga upalim auto vergla jedno 3 sek. i kao da se upali i u momentu ugasi. Sledeći put kada okrenem ključ moram da dam malo po papučici da bih auto upalio. Tako je već jedno 10 meseci. Sinoć mi se desilo sledeće. Takođe bio u gradu (znači pre toga vožen auto). Auto sam upalio na sličan način kao što sam opisao, i počinje da zuji nešto. Primećujem lampicu za akumulator na tabli da svetli. Kako dajem gas, lampica svetli sve jače i jače a kako izbacim iz brzine ona kao da tinja ali naravno svetli.
Prvo pitanje: šta bi moglo biti (unapred sam pretpostavio da je alternator)? drugo i jako bitno pitanje, ako je alternator kako uopšte doći do majstora?
Inače da bih došao od grada do kuće vozio sam auto pošto je bila noć bila su i svetla upaljena i auto sasvim normalno ide sem što se čuje pomenuto zujanje.
Gledao sam na prvu loptu kleme, sve na svom mestu.
Ima li ko ideju za oba pitanja?
Hvala puno. |
[ Java Beograd @ 23.06.2010. 08:21 ] @
Ono prvo - ne znam. Sumnjam na slab pritisak pumpe za gorivo, koja ne može da se izbori sa gasnim čepovima. Ipak, ovo je samo teorija.
Ovo drugo je najčešće trivijalni kvar: regler. To je jedan mali, elektronski deo koji se šrafi za telo alternatora, i služi da održi konstantan napon u instalaciji (oko 14.7 V), bez obzira na broj obrtaja motora. Ne košta mnogo i lako se menja.
Varijanta 1.Ako si bar malo sam-svoj-majstor možeš to i sam da zameniš. Kupi novi u radnji i zameni. On je maltene identičan za sve automobile iste klase (kao što je i alternator isti). Mada, ti ipak traži za svoj model.
Za slučaj da ipak nije u pitanju regler - nećeš biti mnogo u šteti, jer regler valja imati kao rezervni deo, a zaista ne košta puno.
Varijanta 2. Ako možeš da upališ auto, i ako ti je akumulator u dobrom stanju on će moći da napaja strujom čitav auto nekih pola sata (ili na primer oko 50-tak km). Dakle, može se voziti bez alternatora. Razmisli gde je najbliži servis koji se bavi autoelektrikom, pali auto i pravo tamo.
Na alternatoru postoji još jedan deo koji 'oće da crkne: diodna ploča. Ona, doduše, crkava znatno ređe nego regler. I nju nije teško zameniti, ali tu već treba imati malo veće znanje: alternator treba izvaditi sa motora, rasklopiti, zameniti ploču, a onda sve vratiti na svoje mesto. Operacija nije trivijalna, kao za regler.
I na kraju, moguće je da je na alternatoru crko namotaj, rotor, stator, što je izuzetno, izuzetno retko, jer alternator najćešće nadživi auto. U tom slučaju, najisplativije je kupiti polovni alternator i celog ga zameniti.
I sad sam se setio još nečega: proveri da nije crko kajiš koji pogoni alternator.
[ MatezYU @ 23.06.2010. 14:35 ] @
Citat:
Java Beograd:
Na alternatoru postoji još jedan deo koji 'oće da crkne: diodna ploča. Ona, doduše, crkava znatno ređe nego regler. I nju nije teško zameniti, ali tu već treba imati malo veće znanje: alternator treba izvaditi sa motora, rasklopiti, zameniti ploču, a onda sve vratiti na svoje mesto. Operacija nije trivijalna, kao za regler.
Meni se bas to desilo na Fiat Unu.
Lampica je tinjala a kada sam dao jaci gas lampica je jace svetlela.
Majstor je promenio diode (kaze da su fabricke bile tako uradjene da rade uvek na 90% opterecenja).
Stavio je 2x jace od propisanih i posle toga je radilo sve ok.
[ Java Beograd @ 23.06.2010. 15:05 ] @
Citat:
MatezYU: Majstor je promenio diode (kaze da su fabricke bile tako uradjene da rade uvek na 90% opterecenja).
Stavio je 2x jace od propisanih i posle toga je radilo sve ok.
Majstor, je naravno uradio majstorski deo posla, ali bolje da je prećutao svoje mudrolije. Diode nikako ne mogu da rade
UVEK na 90% opterećenja, zato što opterećenje alternatora zavisi od broja uključenih potrošača. A diode se projektuju tako da kod
maksimalnog opterećenja (uključeno sve što se uključiti može) budu na 90% opterećenja.
[ PIGVIR @ 23.06.2010. 22:50 ] @
Pošto sam auto oterao danas pri kraju radnog vremena taman toliko da proveri sve ostalo i ispostavilo se da je samo alternator u pitanju. Skinuo ga je pa će mi sutra reći šta je tačno. Jjaviću koji je problem konkretno.
Pozdrav!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.