|
[ abitbp6 @ 24.06.2010. 21:02 ] @
| Ovih dana tražim da kupim neku opremu i iznenađen sam katastrofalno lošom snabdevenošću prodavnica. Ako vam trebaju prazni diskovi na komad, miševi, zvučnici, slušalice i tako neka sitnina do 1000 din, možda ćete i obaviti kupovinu. Ostalo - niko nema ništa na stanju, sve se naručuje i čeka, na sajtovima se reklamira i roba koja se ne može nabaviti ni od uvoznika (valjda je poenta da ponude zamenu), a cene na sajtovima su niže i do 30% u odnosu na realne cene u prodavnici, što je i prekršaj po Zakonu o oglašavanju (za koji, po svom običaju, inspekcije ne haju). Opravdanje za to je tipa "juče je prodat poslednji primerak po toj ceni" i slične budalaštine. Sve u svemu, katastrofa, mislim da ću odložiti kupovine do daljeg.
|
[ tdjokic @ 25.06.2010. 02:44 ] @
Prvo ides na sajtove www.pcberza.rs i www.itsvet.com. Na ovim sajtovima cesto pise da je stanje azurirano "danas" a po svemu sudeci to je obavljeno samo gledanjem na sajt prodavca, jer doticne komponente u prodavnici nema.
Kad tamo kao nadjes ono sto ti treba, ides na sajt prodavca kod koga si nasao, pa i tamo proveris. Kao sto sam vec rekao, bude cesto da je to navedeno na sajtu, ali ga u prodaji nemaju.
Onda sednes pa vrtis telefon i pitas direktno sta i koliko kosta, pa si onda blize realnom stanju, iako ni to nije 100% garancija da ces u prodavnici zaista to dobiti.
Neke stvari koje si naveo su bile stalno prisutne, ali ih je sada ekonomska kriza jos pojacala. Izgleda da niko ziv od prodavca nema automatsko azuriranje stanja, ono tipa cim proda jedan komad to se automatski pojavi u bazi podataka itd. nego kao da jednom nedeljno dolazi administrator pa rucno unosi novo stanje.
[ mmix @ 25.06.2010. 07:07 ] @
Niko od prodavaca bez obzira na velicinu ne drzi stvari na svom lageru, mozda miseve, tastature i slicno, eventualno neke low-end komponente koje idu na dnevnoj osnovi a nema rizika da ce ostati neprodato, to je njima veliki rizik jer se toliko prodavaca nakotilo da su im marze postale veoma tanke. Sva ostala roba je kod uvoznika i oni je uzimaju on-demand kad ti hoces da kupis, nerealno je da ocekujes da oni pune svoje lagere u nadi da ces ti naici.
Sto se tice laziranja cena, sta ja znam, ima mnogo sanera i hohstaplera u tom retail delu sektora tako da ja imam svog "dilera" od kojeg nabavljam vec godinama i ciji cenovnik mi je prilicno dobra reference cega ima i nema i po kojoj ceni (da ne reklamiram).
[ tdjokic @ 25.06.2010. 08:08 ] @
Citat: mmix: Niko od prodavaca bez obzira na velicinu ne drzi stvari na svom lageru Ja to razumem, samo mi promaklo da naglasim. Jedno je ako kazu "Nema trenutno, mozete poruciti i doci danas oko 18:00h ili sutra pre podne" a drugo je kad ono sto je navedeno na sajtu jednostavno NE MOZE da se dobije, ni odmah, ni popodne, ni sutra, jedino moze da se dobije na ebay-u :-). Za to se ja ljutim. Inace shvatam da je lakse jednu osnovnu plocu, koja cuci u glavnom magacinu veletrgovca, prodavati u 20 raznih prodavnica i samo se donese onoj koja je uspela da je proda.
Drugi problem je, sto smo najcesce korak, dva iza sveta. Dosli najpre SATA kablici pravi. O onima sa jednim prikljuckom pod uglom ni govora. Sad i to doslo. Ako trazis da ima jos i osigurace protiv nehoticnog vadjenja dobijes objasnjenje "Ma, ne ispada to..." I tako za vecinu stvari. Istovremeno, uz osnovnu plocu dobijes SATA kablic sa jednim prikljuckom pod uglom, i sa osiguracima. Uz procesor box dobijes ventilator na kuleru sa 4 zice, a opet ako hoces posebno da kupis isti takav ventilator ima samo za 3 zice. Igre bez granica.
A tu nije kriva drzava nego ili neznanje ili nezainteresovanost prodavaca. A to cesto ima tragicne razmere. Prodali mi pre 3 godine kolor laser stampac, Canon, original ambalaza, na vrhu ima mali crtez specijalno za prodavca kao podsetnik kako da slaze unutra posudu za papir, stampac i 4 tonera. A oni nekako ubacili unutra stampac nakoso i onu posudu ispod njega, a tonere naredjali okolo kao ono kad cepanicama osiguravas teret na traktorskoj prikolici da ne ispadne!
Kupili nedavno 2 mini-rernice, klasicno zagrevanje, nisu mikro. Prvo jednu za sebe, pa kad smo videli da je OK jos jednu drugog dana za ujaka. Ambalaza idealna - ima udubljenje u stiroporu za rernicu, na vrhu malo udubljenje za kabl, super. Ali, vraga - prodavac ubacio rernicu od oka, kabl upao unutra u udubljenje za telo rernice, ukoso, i kad je spustio rernicu i pritego poklopac NA OBE OSTETIO KABL! Kod jednoga je ostetio izolaciju toliko da se video bakar, gola zica!!! Da reklamiram? Kome? Tom istom?
[ madcama @ 25.06.2010. 08:38 ] @
Citat: Da reklamiram? Kome? Tom istom?
Naravno. jer dok god budemo tako razmisljali prodavci ce da nas vasare.
Mada sam si kriv sto nisi proverio robu u momentu prijema. Sad moze biti da si i ti ostetio, a ne prodavac.
[ mmix @ 25.06.2010. 08:41 ] @
Sve ja to razumem i ljutnja je na mestu, ja sam to sve primetio jos po dolasku, u srbiji se generalno valja skart roba i ljudi je kupuju i niko nema ni potrebe da donosi nesto kvalitetnije ili ne daj boze skuplje. Ali to nema veze sa prodavcima kompova i ne mozes ocekivati da te drzava stiti od ovoga. Ima dovoljno prodavaca hardvera, kad naletis na sanere i prevarante (prodali smo zadnji 1Tb HDD za 1evro juce) te precrtas sa spiska i vise im se ne javljas. Kad i ako nadjes poslovne i kvalitetne dilere onda njih zaokruzis i sa njim radis ubuduce. Tako se trziste cisti od losih.
[ dejanet @ 25.06.2010. 09:20 ] @
Slazem se da je katastrofa i sto se tice komp. opreme..
Lageri u prodavnicama su prazni, zbog PDV-a mislim, jer dobavljac mora da plati pdv prilikom razduzivanja magacina, tako prodavnica mora da plati celu fakturu.. zato roba ostaje kod dobavljaca(prve ruke), pa mi udjemo u praznu prodavnicu dogovorimo, platimo pa cekmo 2 dana...
Drugi razlog je sto veliki super marketi duguju dobavljacima, neverovatne sume, veresija 180 dana, pa je krenulo opste jajarenje tipa da moja kartica 260 gtx vredi u jednoj prodavnici vise sada nego pre 1.5-2 godine, wtf
[ Shadowed @ 28.06.2010. 18:07 ] @
To za lager ja njih razumem. Ali, onda neka na sajtu napisu "nema na lageru, pozovite telefonom da narucite". I nema problema. Ali ne, na sajtu pise "imamo". Kad odes tamo onda nije bas da imaju.
Citat: tdjokic: i kad je spustio rernicu i pritego poklopac NA OBE OSTETIO KABL! Kod jednoga je ostetio izolaciju toliko da se video bakar, gola zica!!! Da reklamiram? Kome? Tom istom?
Nego kome. I jos uslikas sve i kazes mu da ces da ga tuzis za pokusaj ubistva. I to mu upadnes kad je guzva. Da ga izmaltretiras maksimalno :)
Mislim, to ako je stvarno stoka i ako mu se ponavlja. Prvo probas lepo i kulturno.
Edit: Sto se lepog i kulturnog tice, kupio ja graficku pre, sta znam, pola godine, malo vise. Trazio sam sa dva DVI izlaza. Pise im na sajtu 2xDVI. Odem na sajt proizvodjaca, pise i tamo. Odem, kupim, donesem kuci - DVI + VGA. Odem nazad u prodavnicu i kazem i ljudi su celu prodavnicu preturili, sve pregledali da nadju neku sa 2xDVI al' nije bilo i ponudili da mi vrate pare. Al' trebala mi graficka, nije bilo ni drugde i zadrzah je.
[ tdjokic @ 28.06.2010. 20:57 ] @
Citat: Shadowed: Al' trebala mi graficka, nije bilo ni drugde i zadrzah je. Isti razlog zbog koga ja skoro nista ne reklamiram (samo hdd). Ako nisu znali da ga prevezu bezbedno do prodavnice i da ga spakuju kad im je bio zadnji put u rukama, onda ce tesko da znaju i da ga poprave. Najcesce jednu stvar poprave a drugu pokvare, nesto izgrebu u servisu itd. Sa druge strane, djavo ima vise lica - ako je stvar zadnja u prodavnici, uzmes pa sta bude.
A onoga prodavca zabole sto je ostetio 2 rernice, mozda bi vredelo pricati sa njegovim sefom ili direktorom da oni nemaju vaznije brige - da li ce preduzece preziveti do kraja godine ili ne, koliko robe da poruce za iducu godinu i slicne "sitnice".
I nije im to slucajno. Na stiroporu se vidi nekoliko otisaka kabla, tamo gde mu nije mesto, sto znaci da su vise puta otvarali i zatvarali kutiju krajnje nemarno, utiskujuci kabl na zdravo mesto na stiroporu. Ni trunke od elementarne brige o pakovanju osetljivih proizvoda, mada, iskreno, sumnjam da bi ovi znali bezbedno da upakuju i cepanice, one su jos osetljivije od osetljive robe, jer hoce i da padnu, da pobiju ljude itd. Ovde se stvari ne sredjuju, ovde se cuti i trpi - jer ne mozes sam protiv svih i svega i stalno - ili se odlazi tamo gde je sredjenije (jer nigde nije sve sredjeno, ali je ipak lakse ako je problema manje; licno provereno).
[ vladd @ 28.06.2010. 23:43 ] @
Meni stigne prosle nedelje racunar za firmu, celeron, sa 2gb rama. Zovem i pitam sta je sa mojim 5300 i 4 gb rama, kazu mozda XP ne pokazuje dobro, ili je greska. A za fakturu su pitali kada ide na naplatu .
Epilog, moj benzin, njihova nervoza...a faktura je u tursiji, bice jednog dana...
[ Shadowed @ 29.06.2010. 00:16 ] @
@tdjokic, pa ne, u svakom slucaju trebas da reklamiras, makar da ih izmaltretiras. Povecas sansu da ce drugi put malo bolje postupiti makar samo zato da ih ne bi neko smarao posle.
[ losmipfc @ 29.06.2010. 23:33 ] @
U Srbiji kupovina komponenata nije uopste zanimljiv sport :) Oprobao sam pre manje od mesec dana i nije mi se svidelo :)
Cene koje vidite na internetu u vecini slucajeva mozete da zaboravite. U radnjama, ili kad nazovete telefonom, cene su vise za nekih 30% kao sto je navedeno u prvom postu.
Takodje, nekih komponenti koje vidite po tim sajtovima (npr itsvet) uopste nema u prodaji vec mesecima, ali to nema veze. Ne moze ni da se naruci, nemaaa...
Probao sam i varijantu narucivanja. Kada sam zvao, bila je subota. Receno je da u ponedeljak dodjem po hard disk. U ponedeljak su mi rekli da dodjem u utorak, a u utorak da sacekam da me pozovu kad stigne. U petak sam ih zvao i rekao da odustajem.
Tako da, ako planirate da trgujete nesto, naoruzajte se strpljenjem i zivcima, i krenite :)
[ bttp @ 30.06.2010. 16:36 ] @
Katastrofa. Samo se nadam da ću doživeti da i kod nas jednog lepog dana proradi PayPal, pa da mogu ko čovek da naručujem komponente iz Hong Konga. Tamo gde se sve sekretarice zovu Sally i oslovljavaju te sa "Hello, friend" :)
[ tdjokic @ 30.06.2010. 21:39 ] @
Citat: bttp: Katastrofa. Samo se nadam da ću doživeti da i kod nas jednog lepog dana proradi PayPal, pa da mogu ko čovek da naručujem komponente iz Hong Konga. Tamo gde se sve sekretarice zovu Sally i oslovljavaju te sa "Hello, friend" :) Mozes i sad. Uzmes Intesa Internet debitnu karticu, otvoris nalog na PayPal recimo peko neke slovenacke adrese i kupujes u Hong Kongu. Tako ovde mnogi rade.
Nazalost, juce mi je stigao jedan kuler za CPU ali nisu poslali onakav kao na slici nego malo drugaciji. Nije da su me opljackali ili totalno prevarili ali ipak to nije to sto sam kupio na osnovu slike na njihovm sajtu. Znaci, i Hong Kong nije sto je bio :-) Ovaj kuler je bio zapakovan u kutiju na kojoj je sve na kineskom, osim naziva procesora za koje je namenjen, tako da ne mogu ni sliku da mu nadjem na netu, ni karakteristike, bas nista. Ugradio ga, slabije hladi od prethodnog, koji je bio kao onaj na slici. Jedina razlika je bila u tome sto njihov na slici ima bakarni ulozak, pa sam mislio da ce bolje hladiti od mog starog, koji je cist aluminijum, ali ovaj novi ima drugacija rebra i ne pomaze ni bakarni ulozak - losije hladi. Nije katastrofa, ali je CPU ipak topliji za nekoliko stepeni sto nije bio cilj kupovine novog kulera.
[ bttp @ 30.06.2010. 22:27 ] @
Ma dobro, znam za te mahinacije, ali mogu da ti ukinu nalog ako te provale. A drugo postoji i problem sa našom carinom. Tako da sam ja do sada naručivao preko drugara iz Holandije na primer, gde on ne plati nikakvu carinu na hardver za koji bi mi ovde tražili tipa €50, pa mi on donese kad dolazi. I tako...
[ tdjokic @ 01.07.2010. 01:26 ] @
Lepo je kad imas nekog napolju da ti to donosi. Ipak, cak i ovako, desava se da se tamo nadje vrlo jeftina roba. Recimo, ja sam kupio ADSL wireless ruter vrlo jeftino, tako da iako su mi uzeli prilicno za carinu, PDV i "za ruke" jos uvek je kostao skoro pola od ovde najjeftinijeg, a nov, novcat i kompletan, sa svim kablicima i adapterom za napajanje za 220 volti.
[ mmix @ 01.07.2010. 08:03 ] @
Sve je to lepo sa e-commerce dok nesto ne crkne u garantnom roku, koji nemas
[ tdjokic @ 01.07.2010. 09:22 ] @
Citat: mmix: Sve je to lepo sa e-commerce dok nesto ne crkne u garantnom roku, koji nemas :) Za sitnije stvari to nije problem, a neke velike ni ne kupujem. Kazem "nije problem" jer je recimo taj ruter 2x jeftiniji od najjeftinijega kod nas, pa kad se pokvari bacim ga i gotovo. A i inace za sitnije stvari uglavnom ne pokrecem pitanje garancije. Trosi se silno vreme (u mom slucaju cak i nije moje, nego nezvanicnog staratelja, jer sam ja bolestan i ne mogu iz stana nigde), natezes se sa onima u servisu, nesto poprave a nesto drugo pokvare i na kraju ispadne skuplja dara nego maslo.
U principu, napolju kupujem najvise ono cega nema ovde, ni za male ni za velike pare, a ove jeftinije stvari su relativno retke i skoro iskljucivo vezane za Hong Kong.
[ packypfc @ 01.07.2010. 09:44 ] @
Citat: losmipfc: U Srbiji kupovina komponenata nije uopste zanimljiv sport :) Oprobao sam pre manje od mesec dana i nije mi se svidelo :)
Cene koje vidite na internetu u vecini slucajeva mozete da zaboravite. U radnjama, ili kad nazovete telefonom, cene su vise za nekih 30% kao sto je navedeno u prvom postu.
Takodje, nekih komponenti koje vidite po tim sajtovima (npr itsvet) uopste nema u prodaji vec mesecima, ali to nema veze. Ne moze ni da se naruci, nemaaa...
Probao sam i varijantu narucivanja. Kada sam zvao, bila je subota. Receno je da u ponedeljak dodjem po hard disk. U ponedeljak su mi rekli da dodjem u utorak, a u utorak da sacekam da me pozovu kad stigne. U petak sam ih zvao i rekao da odustajem.
Tako da, ako planirate da trgujete nesto, naoruzajte se strpljenjem i zivcima, i krenite :)
Nije tačno, redovno pazarim komponente za komp preko neta, pošto sam iz malog mesta gde nema ništa osim običnih cd-a koji koštaju 70 din :D. Naravno, treba naci pouzdane radnje. Cene su uvek onakve kakve pisu na sajtu, neki cak daju i popust od 2% za kupovinu preko neta. Nije nesto, ali taman postarina :)
[ losmipfc @ 01.07.2010. 22:31 ] @
Cuj nije tacno, a sve napisano mi se desilo pre manje od mesec dana.
Ako te bas interesuje - i5-750, na it-svetu cena mu je bila oko 170e. Kada sam nazvao telefonom vecinu od tih nabrojanih prodavnica, cena mu je bila oko 20-ak hiljada, negde i 21-22 hiljade.
Hard disk Samsung F3 500GB, na it-svetu sam ga nasao u par prodavnica, cena je bila oko 45e. Zvao sam SVAKU prodavnicu, NIJEDNA ga nije imala na stanju, niti je mogao da se naruci. U gigasranju su mi ponudili da ga narucim, po "eksluzivnoj" ceni od 5100 dinara. Ajde, prezalim i to nekako, ali posle obecanih 2 dana cekanja, to se oduzilo na 7 dana cekanja, da bi posle tih 7 dana ljubazni muski glas rekao da nema pojma o cemu se radi, i ako bih zeleo da sacekam jos par dana....
Pogadjaj sta sam uradio... Zapucao u najblizi "pobeda-pobeda" shop i kupio WD6400AAKS za 5 hiljada....
[ endre85 @ 01.07.2010. 22:50 ] @
ITsvet i slicni sajtovi skoro nikad nisu prikazivali tacne cene, iako im pise da su "danasnje" . Cene su im azurirane kao i njihova kontakt stranica.
[ tdjokic @ 01.07.2010. 23:17 ] @
Mozda je covek u pravu (packypfc) jer kad kupujes preko neta onda ih pritisnes uza zid, nemaju mogucnost da vrdaju. I sta sad da radimo mi iz vecih gradova - umesto da odemu u prvu prodavnicu i kupimo sta nam treba da se svi bacimo na online kupovinu? Doduse, verujem da bi prodavci to vise voleli, mogli bi da pozatvaraju ducane i da prodaju iz stanova itd. Manji troskovi, ne moraju da se cimaju sa nama, kojih takodje ima raznih i sve lepo i fino
Juce (cetvrtak) porucen jedan kuler za CPU, u prodavnici, moci ce da se dobije u utorak. Odakle ga to dovoze, iz Madjarske?
[ packypfc @ 01.07.2010. 23:25 ] @
Pa dobro, bilo je i kod mene slucajeva da kod nekih radnji ne dobijem nikakav odgovor ili mi ne isporuce robu (i to su uglavnom oni cije sam proizvode nalazio na sajtovima IT svet i slicno, tako da ih vise ne koristim). Ali posto stvarno puno narucujem, nasao sam par šopova koji su profesionalni i koji ažuriraju svoj sajt i više puta dnevno (necu da reklamiram, ali jedan je iz Novog Sada ;)) i roba uvek stigne sutradan.
[ neca @ 02.07.2010. 01:41 ] @
@tdjokic
vrlo verovatno im isporuka ide u utorak a nemaju narucenu vecu kolicinu robe da bi dobili besplatan transport pa im ce ih postarina za tvoj kuler kostati vise nego sto ce zaraditi na njemu.
[ Bata @ 29.07.2010. 12:47 ] @
Pre nekoliko dana pogledam sajt jedne prodavnice računarske opreme čiji se banner vrti u zaglavlju ovog sajta.
Hvale se ljudi, otvorili prodavnicu u BG i tim povodom daju neke popuste. Zapne mi za oko jedan Eee netbook
po najnižoj ceni na koju sam do sada naišao. Odem ja u ponedeljak, ovaj poslednji, u tu prodavnicu, a oni kažu
nemaju na stanju, ali će da dopreme (iz magacina, ili centrale, ili odakle već...) pa će me obavestiti telefonom.
Obaveste me juče oko podne. Ja planirao da odem danas, jer ranije nisam mogao. Bacim malopre pogled na
sajt dotične firme čije ime podseća na naslov američkog mjuzikla, kad ono taj netbook
koji su oni specijalno za mene dopremili jer ga, eto, baš taj dan kada sam ja bio tamo nisu imali na stanju,
skuplji za 2500 dinara.
Klasično vaćarenje.
Moja dilema je: i sa tom cenom, a kada se uračuna popust, taj komad potrošačke elektronike ima najnižu cenu
na koju sam ja do sada naleteo.
Sa jedne strane me strašno živcira opisano jajarenje, a sa druge - povoljna je cena.
Šta bi Vi uradili ?
Da li bi kupili, ili bi rekli: M**š jajatori !
[ tdjokic @ 29.07.2010. 14:50 ] @
Kupi dok ima i cuti, to je jos najmanje sto je moglo da ti se desi, a nisu ni oni krivi - euro samo trci uzbrdo odnosno dinar nizbrdo, valjda je zato ta razlika ...
[ Srđan Pavlović @ 29.07.2010. 16:17 ] @
2 GB SO-DIMM RAM-a nesto manje od 50 evra, kad se nisam slogirao. Uzas.
[ Miroslav Jeftić @ 29.07.2010. 16:57 ] @
Citat: tdjokic: Kupi dok ima i cuti, to je jos najmanje sto je moglo da ti se desi, a nisu ni oni krivi - euro samo trci uzbrdo odnosno dinar nizbrdo, valjda je zato ta razlika ...
+1
[ Onaj @ 29.07.2010. 17:12 ] @
Citat: tdjokic: a nisu ni oni krivi - euro samo trci uzbrdo odnosno dinar nizbrdo, valjda je zato ta razlika ...
Citat: Srđan Pavlović: 2 GB SO-DIMM RAM-a nesto manje od 50 evra, kad se nisam slogirao. Uzas.
I kakvo je onda opravdanje za ovakvo dranje u evrima ako dinar slabi?
[ vladd @ 29.07.2010. 18:19 ] @
E pa to je posledica slabljenja prometa , zarada mora da bude ona na koju je gazda naviknut
[ Bata @ 29.07.2010. 18:28 ] @
Razlika od 2500 dinara se ne može objasniti padom kursa dinara sa 105 na 106 za euro u toku ovih tri - četiri dana.
Stvarno mi nisu jasni: prvo stave reklame koje danima kao nešto odbrojavaju, onda 21. jula stave
najobičniji banner u obliku reklamnog postera kojim objave da je otvorena prodavnica (za koju je bilo ono odbrojavanje).
Ja iz dosade jedan dan pošaljem e-mail da bih od njih dobio info da je prodavnica otvorena i da je telefon
taj i taj (na sajtu nema ničega osim pomenutog poster-bannera na kojem nema telefona niti radnog vremena prodavnice). I tu saznam za popust od 11% na sve kupovine do kraja meseca (do 31.jula).
Onda ide onaj deo koji sam opisao u prethodnoj poruci, od ponedeljka do danas, i sada malopre, vrhunac:
Danas su (29.jul) na sajtu objavili u rubrici novosti da daju taj popust od 11% , od 21. do 31. jula !?!?!?!
Kao da se kriju (?!), a ako i naiđe neki dosadnjaković kao ja, probaće da ga ovaćare.
Baš bih voleo da ovo pročitaju.
[ Onaj @ 29.07.2010. 18:44 ] @
Citat: vladd: E pa to je posledica slabljenja prometa:), zarada mora da bude ona na koju je gazda naviknut:)
Uz takvu njihovu logiku promet će im biti još manji jer će neko u takvoj situaciji da ponudi robu po normalnijim cenama i preoteti im kupce. Mogu oni sa tim pristupom da odrade NEKE ljude ali mnoge neće moći.
Edit:
Zato se dobro raspitajte o cenama pre kupovine da vas ne bi neko pravio budalama.
[Ovu poruku je menjao Onaj dana 29.07.2010. u 19:55 GMT+1]
[ Obby @ 29.07.2010. 21:28 ] @
Ja sam pre par meseci radio kompletan upgrade racunara. Znaci, trebalo mi je sve! Nakon vise dana konsultacija sa starosedeocima ES-a oko izbora najbolje komponente, krenuo sam u proceduru kupovine. Pregledao sam Net, popisao gde sta ima i po kojim cenama. Onda sam krenuo u obilazak radnji po gradu (zivim u malom gradu nedaleko od Beograda) i ostao zaprepascen cinjenicom da su skoro sve komponente bile skuplje za 10-15% u odnosu na beogradske cene! Kada sam prokomentarisao to i pitao prodavca da li zna da je to u Beogradu jeftinije za par stotina/hiljada dinara, on bi mi odgovorio "Pa idi i kupi u Beogradu!".
OK, samo ti nastavi da prodajes 2 diska i jednog misa mesecno a ja odoh za Beograd. Nisam otisao vec sam narucio online, stiglo par dana kasnije, sve upakovano, garancija, fiskalni i iznos manji nego ovde.
Od tada sam na sve ugradjene komponente dodao jos samo 2GB memorije i to sam uzeo preko jednog aukcijskog sajta (cena te memorije u Beogradu je 4500-5000 dinara, ovde kod mene oko 5500-5700 koliko sam video na jednom mestu!).
Zadnji mesec-dva-tri prolazim svaki dan pored tih "racunarskih" radnji i gledam prodavce kako sede ispred lokala, piju kafu sa lokalnim "butikasicama", vrti kutiju cigareta i misli se zasto nema pazara!
Elem, mozda ovo nije tema za iznosenje moje situacije ali sam opisao ono sa cime sam se ja susreo. O tome da su potpuno neupuceni u desavanja na IT polju, da ne znaju sta je aktuelno, sta se trazi, cega ima u nabavci a cega nema, necu ni da trosim reci. Ponasaju se kao da je kompjuteru potreban samo mouse pad, mis, slusalice i prazan CD/DVD!
Ah, da... zaboravio sam sitnicu. Tokom ovih vrucina, resio sam da malo rashladim racunar i dam se u potragu za ventilatorima za kuciste. Znaci, nista fancy, samo da obavlja posao i da bude tih (u granicama normale). Nasao sam ih na dva mesta... model Kung-Fu 1000 i Fu-Kung 2000, oba po ceni od 450 dinara komad! Pozovem firmu u Beogradu (kod njih sam uzeo maticnu), jel' imate - imamo, saljete li postom - saljemo, posalji. Stignu mi dva komada, 80mm Chieftec, sve ukupno sa postarinom 410 dinara.
[ HIP @ 29.07.2010. 21:44 ] @
Ljudi realno je teska situacija i za kupce i za prodavce, uvoznike, proizvodjace...
kriza je velika. Drago mi je kad cujem da nekom posao ide dobro, ali danas to
bas retko cujem. Drasticno je opala potrosnja racunarske opreme, muzicke opreme,
bele tehnike i sl. Ja bih voleo da neko izadje sa statistickim podacima. I onda je sasavim
normalna stvar da uvoznici i proizvodjaci nemaju robu na lageru. Smanjuje se potrosnja-
smanjuje se i uvoz i proizvodnja. A sto je najgore u svemu smanjuje se i zaposlenost i plate.
I to je jedan zatvoren krug i realnost trenutne situacije.
Ali dobro sad je to druga tema. Valjda ce se nesto popraviti. Kazu posle kise dolazi sunce,
pa ostaje da se nadamo. :-)
[ Onaj @ 29.07.2010. 22:02 ] @
Citat: HIP: Kazu posle kise dolazi sunce,
Ako kiša prestane da pada u toku noći onda još treba da se čeka na sunce. A opet nije sigurno da neće pred zoru da počne novi pljusak.
[ a1200 @ 30.07.2010. 01:25 ] @
Koliko sam ja imao iskustva, vecina prodavnica u BG-u ustvari ni nema lager (osim jeftinih gluposti koje brzo odlaze)... svodi se na to da ako ti nesto treba ti narucis, a onda oni odu do magacina uvoznika i uzmu robu po dilerskim cenama. Pritom za istu stvar koja kosta recimo oko 4000 din, razlike u ceni izmedju max-min ponude mogu da budu i po 1000 din. Koliko puta mi se dogodilo da ih okrenem telefonom i narucim, da bi me kroz par sati zvali i rekli da nema na "lageru" - citaj, okrenuli smo uvoznika i on nam je rekao da nema nista u magacinu. Sta reci.
[ Bata @ 30.07.2010. 13:10 ] @
Citat: Bata: ....Baš bih voleo da ovo pročitaju...
haha, izgleda su pročitali ! Sada su i na banere na ovom sajtu stavili reklamu za popust koji su davali od 21.7.
(doduše za cene koje su mnogo veće, oko 2500din , od onih pod kojim vam dogovore prodaju kad se pojavite u radnji)
[Ovu poruku je menjao Bata dana 30.07.2010. u 14:28 GMT+1]
[ brkchey @ 18.01.2013. 17:24 ] @
Dizem temu, skoro 3 godine kasnije, da revidiramo kako stanje na terenu izgleda danas;
Ja zivim u Banjaluci, BiH, i trenutno obilazeci lokalne shopove i gledajuci njihovi ponudu na sajtovima, mogu da zakljucim da je stanje vise nego katastrofalno :-/
Ne znam kako te radnje uopste uspjevaju da izmire obaveze prema drzavi, ako je prodaja skoro pa nepostojeca. Doduse, poprilican broj radnji je i zatvoren an neke su promjenile koncept poslovanja i pocele da se bave i nekim drugim aktivnostima da nadoknade smanjenje prometa...
Sta vi imate da kazete o stanju danas, molim prokomentarisite, hvala.
[ mmix @ 18.01.2013. 17:41 ] @
Danas je stanje katastrofalno i mnogo gore nego kad je ova tema otvorena. Vise nema ni pristojne mid-range opreme, a za high-end mozes samo da sanjas. Ja sam morao da odem u Nemacku po svoj SSD. Ovde sam kupio BlackX USB3 docking station koji bukvalno ima fabricki feler (ne moj, nego cela serija). kakva platezna moc kupaca, takva i roba.
[ brkchey @ 18.01.2013. 18:06 ] @
Citat: mmix: Danas je stanje katastrofalno i mnogo gore nego kad je ova tema otvorena. Vise nema ni pristojne mid-range opreme, a za high-end mozes samo da sanjas. Ja sam morao da odem u Nemacku po svoj SSD. Ovde sam kupio BlackX USB3 docking station koji bukvalno ima fabricki feler (ne moj, nego cela serija). kakva platezna moc kupaca, takva i roba.
Citao sam tvoje poruke na temi o SSDovima; na ovo zadnje o plateznoj moci mogu samo reci da sam gledao nekidan da se Kinezi pakuju i napustaju Srbiju jer narod nema vise para da kupuje u njihovim shopovima :-/. Kazu odlaze u Afriku xD; ne znam da li da se smijem ili da placem; KATASTROFA!
[ cyofee @ 18.01.2013. 18:20 ] @
Citat: mmix:
Danas je stanje katastrofalno i mnogo gore nego kad je ova tema otvorena. Vise nema ni pristojne mid-range opreme, a za high-end mozes samo da sanjas. Ja sam morao da odem u Nemacku po svoj SSD. Ovde sam kupio BlackX USB3 docking station koji bukvalno ima fabricki feler (ne moj, nego cela serija). kakva platezna moc kupaca, takva i roba.
USB3 docking station je ipak nešto malo egzotično, ali po kakav se SSD mora ići u Nemačku?
[ anon70939 @ 18.01.2013. 18:37 ] @
Citat: brkchey: Citao sam tvoje poruke na temi o SSDovima; na ovo zadnje o plateznoj moci mogu samo reci da sam gledao nekidan da se Kinezi pakuju i napustaju Srbiju jer narod nema vise para da kupuje u njihovim shopovima :-/. Kazu odlaze u Afriku xD; ne znam da li da se smijem ili da placem; KATASTROFA!
Sto onda na svim televizijama bruji o tome kako kineskinje nude 10K E za brak?
[ Dexic @ 18.01.2013. 18:50 ] @
To su one koje umeju da se snadju kao sto se politicari snalaze :)
A mmix je verovatno za 512GB morao u Nemacku jer kod nas u najboljem slucaju ima 256GB i to ne po ko zna kako dobrim cenama.
[ cyofee @ 18.01.2013. 19:11 ] @
Samsung 840 Pro od 256GB je na jednom domaćem sajtu skuplji 7€ ili 3% od najjeftinijeg na http://google.fr/shopping . Verzije od 512GB stvarno nema kod nas, što nije začuđujuće kad košta kao jedna prosečna plata. U svakom slučaju, to je najveći i najskuplji SSD koji Samsung proizvodi.
Da ne pričamo samo o SSDovima, pogledajmo Intelove najjače workstation procesore - Sandy Bridge E seriju:
3970X - 927€ u Francuskoj, nema u Srbiji
3930K - 512€ u Francuskoj, 505€ u Srbiji
Ponovo, najjačeg nema, a cena onog sledećeg je skoro ista u obe države. Rekao bih da ipak nije toliko loše kod nas.
[Ovu poruku je menjao cyofee dana 18.01.2013. u 20:24 GMT+1]
[ Nabukodonosor @ 18.01.2013. 19:21 ] @
Citat: A mmix je verovatno za 512GB morao u Nemacku jer kod nas u najboljem slucaju ima 256GB i to ne po ko zna kako dobrim cenama.
Koliko li ga je kostao taj ssd, s obzirom na put do Nemacke.
[ Burgos @ 18.01.2013. 20:08 ] @
Ima cela priča o nedostatku kvalitetne serije na temi o SSD diskovima - uglavnom - http://www.elitesecurity.org/t457090-5#3202204
Samsung 830 512gb
[ mmix @ 19.01.2013. 07:31 ] @
Citat: Nabukodonosor: Koliko li ga je kostao taj ssd, s obzirom na put do Nemacke.
Put u Nemacku je bio po drugim osnovama pa sam iskoristio da pribavm SSD. Alternativa bi mi bila da ga narucim sa nekog international friendly sajta ili slicnog direktno u Srbiju, ali onda bi me kostao dosta skuplje od potenciajlne cene ovde zbog dodate carine i poreza na retail cenu napolje. Druga alternativa bi mi bila da mi neko to posalje autobusom po vozacu, kao nekad smo smo svercovali spektrume i komodore, al to je vec bruka.
Citat: cyofee: Samsung 840 Pro od 256GB je na jednom domaćem sajtu skuplji 7€ ili 3% od najjeftinijeg na http://google.fr/shopping . Verzije od 512GB stvarno nema kod nas, što nije začuđujuće kad košta kao jedna prosečna plata. U svakom slučaju, to je najveći i najskuplji SSD koji Samsung proizvodi.
Poenta nije u ceni, meni bi odgovaralo i da je skuplje a da ga ima, problem je sto ga nema. Meni je PC sredstvo rada (izuzev graficke ) i uvek kupujem high-end. Primera rado, dok su prosek bili 200Gb diskovi ja sam imao 3Tb stripe raid. I ranije je ta oprema bila kao prosecna plata i skuplje, ali sam se nekako slepao sa klincima gejmerima iz Beograda pa su firme jos dovozile tu robu, sad su presusili novcanici mamama tatama i robe vise nema, ljudi su i prezaduzeni pa se ni oprema ne uzima na kredit kao ranije. Kao sto rekoh Samsng bi mi rado uvezao 512Gb SSD pod uslovm da kupim 10 komada
Drugo, nemoj mnogo da gledas cene po sajtovima kad ganjas bolju opremu, cesto se desi da je recimo u celoj Srbii bio samo jedan komad kod dobavljca i da su onda svi dileri preslikali tu cenu u svoje sisteme i cenovnike gde sede mesecima iako je taj komad odavno neko kupio i kad zoves da pitas bude "zao nam je, nestalo kod dobavljaca, ali imamo ovo" . Sto bi rekao cale mog drugara, jeftino al nema. Druga prica je i olos koji namerno stavlja cenu u svoj cenovnik iako ta oprema nikad nije ni usla u zemlju da bi generisali pozive i nudili drugu robu.
Jos jedan problem sa tim malim uvoznim serijama je garancija, tj mogucnost zamene u garanciji.
[ Burgos @ 26.01.2013. 01:31 ] @
Potpuno obična strana priče:
U ponedeljak sam naručio pet-šest komponenti da se ima u dnevnoj sobi (i5, Gigabyte ploča, CM napajanje, neko obično kućište (LC Power) i WD 1TB Blue). Situacija je takva da je sve stiglo još u sredu-četvrtak, a hard disk bi trebalo sutra da stigne. Neću da spominjem ime, verujem da nije do njih, jer ih smaram svaki dan, pa valjda oni smaraju distributera, koji koči, al' jebeš zemlju gde čekaš sedam dana na sasvim prosečnu komponentu.
[Ovu poruku je menjao Burgos dana 26.01.2013. u 02:44 GMT+1]
[ milivoje t @ 26.01.2013. 02:06 ] @
koji je vremenski rok da se neko parce novokupljenog hardvera vrati prodavcu i da se dobije novac nazad bez pitanja ?
konkretan primer, posavetovao sam kolegu sta da kupi, napajanje sa kojim imam dobra iskustva na terenu...uvalili su mu nesto drugo, covek otisao da vrati uredjaj posle 48h, ali kazu ne moze.
tj. moze, ali prvo mora da nosi uredjaj u njihov servis u beograd, da se utvrdi ispravnost i razlog vracanja blabla. a posto ne zivi u beogradu ne isplati mu se, te je prodao hw na oglasima...
[ Dexic @ 26.01.2013. 08:06 ] @
To valjda bese samo po onom "kupovina na nevidjeno, tj. preko neta" a ne u samoj radnji ako je uzeo. Vani je to cisto dobra volja trgovca sto zzeli da vrati uglavnom.
[ milivoje t @ 26.01.2013. 14:45 ] @
prosto mi je neverovatno da vracanje ispravne kupljene robe nije regulisano zakonom... kao sto mozes da vratis ispravan dzemper i da dobijes novac nazad, trebalo bi da mozes i hardver ?
sta hocu reci vracanje robe mora da je pravno regulisano, jer svi prodavci dzempera sigurno ne bi izlazili u susret musterijama da nisu prisiljeni nekim zakonom. pretpostavljam da isti zakon vazi za prodavce tehnicke robe.
znam da se o tome diskutovalo negde na forumu, ali ne mogu da iskopam. u medjuvremenu nasao sam tumacenje ministarstva vezano za ostvarenje garantnih prava, mozda sam vec citirao, ali evo opet...
Citat: Ministarstvo: Kupac odlučuje da li želi nov uređaj ili opravku !
U Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine objasnili su proceduru kada se neki uređaj pokvari.
Kada se pojavi kvar na aparatu, potrošač izjavljuje reklamaciju trgovcu. Trgovac je dužan da odmah, a najkasnije u roku od 15 dana odgovori potrošaču sa izjašnjenjem o podnetom zahtevu. U slučaju utvrđene nesaobraznosti robe, potrošač na prvom mestu ima pravo da zahteva od trgovca da se ta nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom, po izboru potrošača. Kupac je taj koji odlučuje koja mu opcija više odgovara navodi Vesna Novaković, načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača u Ministarstvu spoljne i unutrašnje trgovine.
Ako do otklanjanja nesaobraznosti opravkom ili zamenom ne dođe u primerenom, a prethodno dogovorenom i od potrošača prihvaćenom roku, potrošač ima pravo da zahteva sniženje cene ili da izjavi da raskida ugovor navodi Novakovićeva dodajući da odgovornost trgovca za saobraznost treba razlikovati od (ugovorne) garancije.
Zakonom nije propisana obaveza izdavanja garancije, ali ako je garancija ugovorena, pravno je obavezujuća pod uslovima pod kojima je data. Garancija predstavlja dodatni, voljni korak trgovca ili proizvođača, kojim se potrošaču mogu obećati posebne pogodnosti, ali isključivo više u odnosu na zakonske odredbe koje se odnose na odgovornost za saobraznost objasnila je ona.
Ipak, u ministarstvu kažu i da zakonom nije propisano koliko puta trgovac ima pravo da isti uređaj šalje na servis. Na pitanje da li ima naznaka da bi to moglo da se menja, odnosno da se precizira rok posle kupovine u kom kupac ima prava na zamenu, a ne na popravku, u ministarstvu su nam odgovorili da je u toku rad na izmenama i dopunama Zakona o zaštiti potrošača.
Formirana je Radna grupa za izradu stručne osnove za izmene i dopune potrošačkog zakona. Trgovci i udruženja za zaštitu potrošača dostavili su ministarstvu svoje predloge i sugestije koji će se uzeti u detaljno razmatranje. Ministarstvo konstantno komunicira sa udruženjima potrošača u vezi sa Zakonom o zaštiti potrošača i tekućim problemima sa kojima se ona suočavaju. Kako su i ministarstvo i udruženja za zaštitu potrošača angažovana na postizanju istih ciljeva, a to je obezbeđenje potpune zaštite potrošača, kreativni predlozi i sugestije predmet su konstantne razmene i usaglašavanja objasnili su dodajući i koja je procedura ukoliko potrošač nije zadovoljanodgovorom trgovca, odnosno time kako se rešila reklamacija.
Kako postupiti ako niste zadovoljni odgovorom trgovca ?
Ukoliko potrošač nije zadovoljan odgovorom trgovca, odnosno kada trgovac ne želi da izvrši zamenu već nudi opravku, potrošač se obraća udruženjima za zaštitu potrošača koja će posredovanjem sa trgovcem pokušati da reše nastali problem. Udruženja imaju zadatak da pomognu kupcima pružanjem pravnih saveta, pisanjem prigovora trgovcu i posredovanjem između trgovca i potrošača kako bi se problem na što brži i jednostavniji način rešio-kažu u ministarstvu.
Ukoliko ni to ne uspe, kupcu preostaje sudska zaštita, mada istini za volju, malo ko će pokrenuti sudski spor zbog pokvarenog mobilnog telefona.
Pre započinjanja eventualnog sudskog postupka potrošač ima mogućnost da pokuša i vansudsko rešavanje sporova. Jedan od načina je i medijacija koja predstavlja vansudsko rešavanje sporova. Ovo je procedura uobičajena za Evropu, koja podrazumeva nemešanje države između potrošača i trgovca u konkretnom sukobu njihovih interesa i time ne narušava odnose između učesnika na tržištu-zaključuju u ministarstvu.
Dalje u tekstu su primeri kako telekom, telenor, mts, bosch, gorenje itd. resavaju prituzbe u garanciji...
http://www.informisanje.info/2...cija-nov-uredjaj-garantni-rok/
[ Shadowed @ 26.01.2013. 14:45 ] @
Koliko znam, kupljeno u prodavnici 7 fana, kupljeno online 14. To sto su hteli ima smisla jer hoce da provere da im vracas ispravnu stvar. S druge strane, mozda i forsiraju to da bi ljudi odustajali.
[ Dexic @ 26.01.2013. 20:30 ] @
Citat: Shadowed: S druge strane, mozda i forsiraju to da bi ljudi odustajali.
Ma jok, odakle ti ova ideja, oni su dusice od ljudi :D
Nisam znao da moze dzemper da se vrati bez pitanja?
[ neca @ 26.01.2013. 22:41 ] @
Dobra volja prodavca provereno.
Pricao pre par meseci sa covekom iz centra za zastitu potrosaca i bas je bila prica vezana za tu situaciju i on kaze, u teoriji prodavac nije obavezan da vrati ili zameni artikal ako je kupac bas taj artikal trazio (to je isto diskutabilno da li sam ja to stvarno trazio ili si mi ti to predlozio pa mi mozda ne odgovara), ali u praksi to prodavci cesto rade zbog dobrih odnosa sa musterijom i moguce lose reklame...
[ bakara @ 27.01.2013. 09:59 ] @
Ako kupci ne prave problem da kupe nesto sto je neko vec vratio, ni prodavci nece praviti problem da prime ispravnu stvar koja se kupcu ne svidja.
Svaka druga varijanta nije realno ostvariva.
[ Dexic @ 27.01.2013. 12:39 ] @
Samo sto se kod nas to prepakuje i opet proda kao "1st time", dok se vani to uvek proda kao "Open box".
[ bakara @ 27.01.2013. 12:52 ] @
Pa to je vezano za ono moje gore i reakciju domaceg kupca kada vidi "open box"
[ Ivan Dimkovic @ 27.01.2013. 12:54 ] @
Pa moze da se prodaje kao 'open box' ali ako kupac plati restocking-fee ako vraca potpuno ispravan proizvod.
To bi bilo fer.
Medjutim, po EU su zakoni takvi da su na stetu prodavca - primera radi u DE mogu da vratim komponentu u roku od 2 nedelje bez ikakvog razloga i nema restocking fee-a.
Ako se malo bolje razmisli, to svakako nije OK - jer prodavac onda mora da snosi gubitak posto ce tu robu morati da prodaje kao otvorenu sa nizom cenom. Ovo pogodi ogromnim lancima kao Amazon, jer njima to nije neki bog zna kakav trosak ali malim prodavcima to moze i te kako da utice na profit.
U USA je to, recimo, vise fer za obe strane - ako kupis robu i vracas bez razloga, moras da platis restocking fee (neki veliki retaileri nemaju restocking fee, ali to je njihova dobra volja tj. marketing investicija zato sto su sracunali da ce biti popularniji) - ali onda retailer posle tu robu prodaje kao otvorenu, za manje pare.
[ mmix @ 29.01.2013. 18:42 ] @
Trosak je i jednima i drugima, samo se zna ko ce to da plati sve, potrosaci sami kroz vece cene svega. Retailer ce to da provuce kroz statistiku i da nalepi na sve, uzimajuci da ce procentualno svima biti vracena ista kolicina robe nema ni neke bojazni od preferencijalne pozicije na trzistu. Samo sto onda evropljani a i mi sa njima ne treba mnogo da tupimo oko toga zasto je u usa nesto jeftinije, nigde nema besplatnog rucka.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|