[ HIP @ 26.06.2010. 20:43 ] @
Sipao sam na NIS pumpi Evro premium BMB - novi bezolovni koji je za 10 din skuplji
od obicnog bezolovnog, ali kako su mi rekli mnogo bolji i cistiji.
I stvarno osecaj u voznji je mnogo bolji, automobil ne gubi snagu, naprotiv, cini se
kao da mu je bas to trebalo. Ja cu odsad stalno da sipam ovo. I jos nesto, cini mi se
da je potrosnja manja, tako da se isplati. Motor je verovatno "zahvalan" na dobrom gorivu.
Rekose mi, na pumpi, to je kvalitetan bezolovni za novije automobile.
Znaci, ako je ovo stvarno onakvo gorivo kakvo bi trebalo da bude, onda je i manja potrosnja
i onda proizvodjaci ne lazu kad kazu potrosnja je tolika. Do sad se kod nas ispostavljalo da je
potrosnja veca od onoga sto proizvodjaci daju, ali zasto? Zbog loseg goriva.
Samo pitanje je da li ce da se odrzava taj kvalitet. Samo da ga ne pokvare!

[Ovu poruku je menjao HIP dana 26.06.2010. u 23:38 GMT+1]
[ rale2rale @ 28.06.2010. 09:05 ] @
Ti si baš optimista???
[ etjen @ 28.06.2010. 09:55 ] @
Napokon, to je super vest! Godinama u nazad sam pokušavao da nađem 98oktana(a to je verovatno to). Uvek kada pricaju o poskupljenju goriva, pricaju i za to gorivo a ja nikad nigde nisam uspevao da ga nađem...

Prosto mi žao što ne vozim više benzinca :)

I sigurno da manje troši
[ HIP @ 28.06.2010. 10:04 ] @
Pa evo sad ga ima kazu na vecim NIS pumpama i odsad ce biti samo bezolovni, super-odnosno
olovni (koji je izuzetno stetan za okolinu) konacno izbacuju iz upotrebe.
Ovaj Evro BMB kosta 127 din/l pa probajte da li vredi. Ja mislim da se isplati
[ etjen @ 28.06.2010. 10:07 ] @
isplati se sigurno. Vozili smo totalni krš od goriva, sa ovim gorivom sigurno manje troši auto, tako da te na kraju i izađe jeftinije od običnog goriva.
[ rale2rale @ 28.06.2010. 10:45 ] @
Prvo nije BMB 98 oktana, nego 95,
Drugo gorivo je iz uvoza, ne proizvodi se kod nas (čistije je sa ekološkog stanovništa i namenjeno je sa te strane novijim motorima)
Što se tiče vuče, nikakve razlike nema, greškom sam nalio 22 litra, pa znam!
[ vladd @ 28.06.2010. 11:22 ] @
A olovni je stetan..za sta?, A BMB je koristan..valjda za prirodu.

Samo jos jedan marketing, da opravda nebuloznu cenu i ustedu u proizvodnji, ili sta god je vec cilj, u stvari cilj je da se pokrenu noviteti, bezolovni benzin, nove vrste propisa i novi razlozi za takse u uzimanje para.

Sa te strane, poboljsanje osecaja u voznji, bolje vuca i sl, nemaju bas puno veze, 95 oktana je 95 oktana, knock senzori koriguju rad motora, mislim da vozac nema ni info nii osecaj o tome

Cistoca je relativna pojava, zavisi od nacina proizvodnje, nas je zastareo, ali to ne znaci da je benzin los i "necist", jednostavno se pravi potreba za novim ulaganjima, ali "cistoca" mnogo vise zavisi od nacina transporta, i skladistenja benzina.

Voda i mulj po rezervoarima, volja da se to cisti i kontrolise, definisu cistocu goriva.

Prema tome, moze da bude benzin i iz laboratorije, ali kada se ulije u kaljugu, postaje kaljuga.

Poz
[ etjen @ 28.06.2010. 12:06 ] @
kako god...
Ali moram da kažem da se kvalitetnije gorivo oseti i to samo neko bez apsloutno ikakvog osećaja ne bi primetio.
Pre 2 godine u Grčkoj sam sipao u Twinga Shell-ov V-power (mislim da je bio 98 oktana), vožnju sa tim gorivom bih opisao kao da sam tjuningovao Twinga. Razlika je neverovatna!
Nakon toga sam sipao 95 oktana na BP (isto dole) i to gorivo je neuporedivo bilo bolje od našeg a auto je manje trošio.

[ Ivan Dimkovic @ 28.06.2010. 12:41 ] @
@vladd,

Citat:

A olovni je stetan..za sta?


Za mozak. Zato ga je i izbacio ceo svet osim par africkih i balkanskih zemalja.

Olovo u benzinu dovodi do visoke koncentracije olovnih jedinjenja u krvi sto je povezano sa mentalnom retardacijom.

http://www.amherst.edu/~jwreyes/papers/LeadCrimeNBERWP13097.pdf
[ vladd @ 28.06.2010. 13:44 ] @
Slazem se da je olovni tetra etil neurotoksin, produkti sagorevanja su olovo(koje nije otrovno), i olovni oksid.

E sad, nesto ne mogu da se sloze da li je "kancerogen", ili "samo" neurotoksin, zasluzan za demenciju i razaranje nervnog sistema.

Alternativa je manje otrovna, ili je samo izreklamiran olovni tetraetil??

Alternativa je takodje otrovcina, ali trenutno nije isplatljivo da se pljuje po njoj, mora postepeno

Tercijalni butil etar(MTBE) nudi nekakvu alternativu, ali je skup za aplikaciju, toluoli i etil benzeni..ma milina kako su blagorodni, samo im mali problem prave CO i NO, pa ce to "katalizatori da prociste", osim ako se ne poskidaju zbog cene ili zacepljenja, ili jos lepse, zarad boljeg protoka turbo masincina, zarad veceg zadovoljstva brze voznje.

Ne kazem da je neotrovno, ali ni "zelene" alternative nisu bolje, niti ce "deca koja zive pored auto puteva" biti vise inteligentna(ako je uopste problem u olovu ili socijalnoj strukturi) sa BMB derivatom

Evro turbo ultra super premijum zeleni ekoloski ozone free blaj fraj benzin...ipak samo sluzi da dobije vecu cenu
[ Nebojsa Milanovic @ 28.06.2010. 13:53 ] @
Jao vladd, vala preterano preteruješ...

Ajd malo cinizma i gorčine u ponekom postu, ali mnogo toga u svakom postu je baš previše...

Gorivo koje mi koristimo je katastrofa, a ovaj EURO premijum 95 je prvi benzin koji iole valja (pominjao sam ga već ranije, ima manji procenat sumpora), i iako se radujem što je makar on došao do nas (mada po astronomskoj ceni), pomenuću da smo mi možda još jedina (banana) država koja nema EURO super 98...

A tek sa tim gorivom će se osetiti prava razlika u vožnji (kod novijih auta)...
[ Java Beograd @ 28.06.2010. 14:16 ] @
Oktanski broj benzinskog goriva ne oznalava kalorijsku (energtsku) vrednost benzina. Motor koji je predviđen da radi sa gorivom od 95 oktana, radiće identično i sa gorivom od 98 oktana.
[ vladd @ 28.06.2010. 16:54 ] @
Citat:
Nebojsa Milanovic: ... i iako se radujem što je makar on došao do nas (mada po astronomskoj ceni)...


E pa ta astronomska cena izaziva gorcinu. Astronomska, nizim izazvana.

A cistoca, kao sto rekoh, zavisice od kolicine mulja u rezervoarima doticnog objekta prodaje..

Nesto ne verujem da su ga naprasno vadili i menjali rezervoar za novo gorivo. Kao sto to najcesce biva, dekretom sefa objekta(ili marketing sektora) se odredi koje gorivo ce se prodavati, i samo se umesto goriva 1 nalije gorivo 2.

Poz

P.S. Inace pozdravljam sve sto je za dobrobit kupaca, i bolji kvalitet i realnu cenu..
[ HIP @ 28.06.2010. 17:48 ] @
Nekada se i ono sto je skuplje, ispostavi kao jeftinije, jer duze traje i bolje odradjuje posao.
Ja imam osecaj da mi motor bolje radi, a auto je star godinu dana. Ako ova oznaka Evro
znaci da je to odredjen standard kvaliteta koji mora da se ispostuje, bice dobro. Jer dosada
bilo je i mulja i vode i cega sve ne po JUS . A to sto rece Etjen za Shell, to sam vec cuo od dosta
ljudi koji su sipali gorivo napolju, na njihovim pumpama. Otprilike kao da motor dobije dodatnu snagu
A sto se tice cena goriva kod nas, to nema sta da pricam, sigurno se svi slazemo
[ Zarko Silic @ 28.06.2010. 18:43 ] @
Citat:
Java Beograd: Oktanski broj benzinskog goriva ne oznalava kalorijsku (energtsku) vrednost benzina. Motor koji je predviđen da radi sa gorivom od 95 oktana, radiće identično i sa gorivom od 98 oktana.


Kod starijih vozila DA, ali kod nivijih NE. Kod novijih vozila "senzori" osete "losije" gorivo tako da komputer redukuje snagu motora. Isto tako osete i oktanski broj te shodno tome reaguju.
[ veselinovic @ 28.06.2010. 19:00 ] @
Ni oktani ni energetska vrijednost nemaju presudan kvalitet za gorivo.
Da napomenem oktani se bore protiv samozapaljenja a skoro identicnu energetsku vrijednost imaju svi ugljovodonici ( benzin, super, BMB, dizel, motorno ulje...)
Najvaznija osobina je eksplozivnost smjese i brzina izgaranja stihometrijske smjese.
[ vladd @ 28.06.2010. 23:37 ] @
Postoje realne situacije, kod dinamickog regulisanja rada motora, kada dolazi do samozapaljenja, povremenih, da li zbog trenutne promene rezima voznje, prevelikg ugla predpaljenja, ili nagaravljene svecice, i ostataka usijanog katrana u cilindru, kada racunar reaguje na signal sa knock senzora, senzora kliktanja.

To se odrazava na ponasanje vozaca, koji nesvesno povecava pritisak na pedalu, povecava potrosnju...

Otpornije gorivo na detonacije, je svakako korisnije u takvim situacijama, gorivo sa manje parafina ili teskih destilata svakako se bolje rasprsuje i sagoreva bez teskih otpadaka, motor efikasnije radi, bolje reaguje na pritisak pedale gasa, opsti utisak u voznji je drugaciji..deluje da ima vise snage, iako realno koristimo do 60% raspolozive snage u normalnoj voznji, ali je motor brze i lakse postize..

Poz
[ goat @ 30.06.2010. 17:03 ] @
Citat:
zarsilic: Kod starijih vozila DA, ali kod nivijih NE. Kod novijih vozila "senzori" osete "losije" gorivo tako da komputer redukuje snagu motora. Isto tako osete i oktanski broj te shodno tome reaguju.


malo je off, ali moram da pitam ('em sam sitničav .. 'em radoznao)

menja li se samo ugao predpaljenja ili kompjuter interveniše na još nekim parametrima?



@veselinovic
slažem se sa tobom u potpunosti





[ Nenad Vranjanac @ 30.06.2010. 18:05 ] @
@etjen

moja ocekivanja su bila u skladu sa tvojim iskustvom ali je praksa pokazala drugacije, više se slaže sa onim što priča rale2rale
u 3 navrata sam sukcesivno punio do vrha domaci BMB, pa shellov V-Power koji je btw 15% skuplji, pa Agip obicni bezolovni.

nikakvu razliku u snazi nisam osetio, iako su mi ljudi pričali kako će auto da ima 20 konja više itd. neka bude da imam slabu percepciju motara, ALI
sto se potrosnje tice, a bar to je prilicno objektivno - razlike nema, u istim uslovima 50l=oko 620km, a pogotovo nisam uspeo da pređem 15% više s v-powerom.

tako da za mene te priče o benzinu ne stoje, ali to je ipak samo moje iskustvo.

[edit:typo]

[Ovu poruku je menjao Nenad Vranjanac dana 30.06.2010. u 19:28 GMT+1]
[ Nebojsa Milanovic @ 30.06.2010. 18:14 ] @
@Nenad Vranjanac

Bilo kakvo iskustvo tog tipa nema veću vrednost ako ne navedeš koji auto je u pitanju.

Svi noviji, a naročito opterećeniji motori sa stepenom kompresije iznad 10 (imali knock-senzor - ili ne) profitiraju sa euro super 98.
[ Nenad Vranjanac @ 30.06.2010. 18:17 ] @
motor je duratec 1.6 16v, 100PS, kompresija 11

ja te priče o gorivu slušam 10 godina unazad, sad to kao važi samo za nove motore. ali činjenica je- ako sam ja duduk odometar ne laže.
[ Nebojsa Milanovic @ 30.06.2010. 18:21 ] @
To je potpuno rasterećen motor.

Nove generacije motora tu snagu izvlače iz 1,2 -1,3 l, i to bez turbine (npr. Toyota 1,3 Dual VVT-i), a 1,6 l, takođe bez turbine, probijaju i 130 KS.

O njima prevashodno je ovde reč.
[ Nenad Vranjanac @ 30.06.2010. 18:27 ] @
kao što rekoh, ja bajke o zapadnom gorivu slušam od malih nogu. tada motori "o kojima se ovde priča" nisu bili u opticaju.
i opet bez obzira što je rasterećen, kao što vidiš ima kompresiju 11.

treba da vidimo koji je to twingo koji vozi etjen, pošto je on razliku osetio a nešto sumnjam da je tu reno stavio neki novi svemirski motor
[ Ivan Dimkovic @ 30.06.2010. 18:27 ] @
Citat:
Java Beograd
Oktanski broj benzinskog goriva ne oznalava kalorijsku (energtsku) vrednost benzina. Motor koji je predviđen da radi sa gorivom od 95 oktana, radiće identično i sa gorivom od 98 oktana.


Nije nuzno tacno.

Kao sto ljudi vec rekose, imas moderne motore koji rade i sa 95 i sa 98 oktanskim benzinom, a njihov ECU je u stanju da prilagodi parametre injekcije/paljenja za jedan od ova 2 tipa goriva dinamicno.

Sa takvim motorima se dobija realna razlika koja se moze potvrditi na dinamometru.

Recimo, auto koji trenutno vozim jeste jedan od takvih i definitivno jeste tacno da postoji razlika izmedju 15-20 konja. Masa ljudi radila test na dinamometru, sa 100% potvrdjivanjem. Ima na vise mesta detaljnih analiza sa nekoliko vrsta goriva i razlika izmedju "obicnog" 95 oktanskog i "premium" 98 oktanskih je vise nego evidentna i merljiva na tockovima.

Doduse, na poklopcu za gorivo i pise "95-98 RON", dok je recimo na mom proslom autu pisalo samo 95 RON. Interesantno je da proizvodjac ne forsira koriscenje 98 RON vec lepo pise 95-98. Dok, recimo, cisto primera radi u manualu za Mercedes AMG modele pise da se preporucuje iskljucivo 98 RON (za sta je motor optimizovan) i da se 95 RON preporucuje iskljucivo u nuzdi.

Tako da... treba proveriti sta pise a, takodje, i ako negde postoje uradjeni testovi (ili ih uraditi za sebe)


[ Zarko Silic @ 30.06.2010. 21:58 ] @
Citat:
goat: menja li se samo ugao predpaljenja ili kompjuter interveniše na još nekim parametrima?


Osim pretpaljenja menjaju se i drugi parametri. Prakticno svi: od kolicine goriva pa sve do kontrole rada turbine, ukoliko je vozilo poseduje.

Ovo sto je Dimkovic napiso je 100% tacno.

Pojedini tipovi vozila imaju i veci dobitak od ovog Dimkovicevog. Medjutim, u mnogo vecem problemu su vozila ciji je motor predvidjen za 98 a oni se obskrbljuju 95-icom.

Na kvalitet goriva (pri tome ne mislim iskljucivo na oktansku vrednost) posebono su osetljivi najsavremeniji agregati poslednje generacije kao sto su to na primer FSI motori u okviru VAG grupacije.
[ goat @ 01.07.2010. 00:12 ] @
Citat:
zarsilic: Osim pretpaljenja menjaju se i drugi parametri. Prakticno svi: od kolicine goriva pa sve do kontrole rada turbine, ukoliko je vozilo poseduje.


ok... to je razumljivo... turbo motori su naročito osetlivi na oktansku vrednost benzina...
... mada i velika većina koja je vozila Yugišu (naročito 45) znaju lek protiv "kliktanja ventila".... malo popustiš gas (ne smem da kažem - rastereti motor ..) i ide dalje u .... pa ko kaže da je kompjuter pametniji od čoveka!?.... čovek ga je napravio....
[ vladd @ 01.07.2010. 10:02 ] @
Jedini "detektor oktanske vredosti" je knock senzor. Ostali "kvaliteti" goriva su neopazeni..sto se tice ECU-a

Veci je "problem" procedure obrade podataka senzora kliktanja. Neki ECU, kod ucestale detekcije samopaljenja(signala sa knock senzora), potpuno izmene baznu krivu predpaljenja. Tako da ako se koristilo gorivo sa 95 oktana, nakon prelaska na 98 ne menjaju se parametri rada motora, i razlika nije uopste primetna, osim u slucaju resetovanja, skidanja napajanja i brisanja opertivne memorije.

Tako da beneficije goriva sa vecom oktanskom vrednoscu treba konstatovati sa konkretnim preduslovima.

[ Zarko Silic @ 01.07.2010. 13:20 ] @
Citat:
vladd: Tako da ako se koristilo gorivo sa 95 oktana, nakon prelaska na 98 ne menjaju se parametri rada motora, i razlika nije uopste primetna, osim u slucaju resetovanja, skidanja napajanja i brisanja opertivne memorije.

Tako da beneficije goriva sa vecom oktanskom vrednoscu treba konstatovati sa konkretnim preduslovima.


Sistem u vozilu ili poseduje ovakvu mogucnost, ili ne poseduje i reaguje kontinualno u zavisnosti od oktanskog broja i kvaliteta goriva ciju informaciju dobija na drugi nacin.

Nije povezanio sa skidanjem napajanja.
[ vladd @ 01.07.2010. 13:57 ] @
KAda? kada ima ili kada nema, kada se skida napajanje(shvati to kao brisanje radne memorije)?

Naravno da vozila koja imaju taj obicaj i takvu proceduru, moraju da dozive brisanje memorije, ona koja nemaju, nema veze...
Ne vidim sta je tu nejasno, osim, da bi se "osetilo" poboljsanje, potrebni su neki preduslovi, ponekad...pojava nije univerzalna i sveprisutna...

Ali za takva uzivanja, korisnik treba malo vise da ima informacija o svom vozilu, da bi bas bio siguran da je poboljsanje stvarno, ili je placebo..sto je cest slucaj..u mentalitetu..
[ etjen @ 01.07.2010. 14:14 ] @
ja sam na svom Twingu (2001 godište Quickshift-pisao sam već dosta ovde o njemu, ne bih da budem dosadan) zaista osetio promenu sa V-powerom.
Čak i sa običnom grčkom 95-icom.
Twingo je bio 1.2 8V, što je stara tehnologija motora (iako je zbog menjača imao minimum 3 kompjutera koliko se sećam).
Razlika nije bila ''placebo'', auto je neverovatno bolje išao i manje je trošio. Sa klimom je išao kao na našem gorivu bez nje (a klima se oseti na tom Twingu)

Elem, ove godine kad sam bio u Grčkoj sa Modusom, sipao sam na BP-u Super Diesel ali razlike u performansama i u potrošnji apsolutno nije bilo. Sad, da li to znači da je i kod nas Eurodiesel dobrog kvaliteta ili nešto drugo, ne znam, ali tako je.
[ vladd @ 01.07.2010. 18:27 ] @
Trebao si da skines klemu na par minuta doticnom Modusu, pa da probas.

Jos jedan problem je sa nasim gorivima. Dozvoljeno prodajno odstupanje kvaliteta je +2 i -5 oktana, tako da i to dodatno doprinosi kvalitetu..
[ tdusko @ 01.07.2010. 19:35 ] @
U zadnjem broju SAT revije su vrsili ispitivanje svih mogucih i nemogucih parametara goriva sa nasih pumpi i zakljucak je bio da ima razlike od pumpe do pumpe ali da su one jako male skoro zanemarljive. Takodje, zakljucak je da gorivo sa SVIH pumpi zadovoljava evropske kriterijume. Da li im je verovati to ne znam, samo prenosim sta su oni radili.

Ja sam pre par meseci prosao oko 800 kilometara na slovenackom i italijanskom gorivu sa astrom g 2.0 dti i nisam primetio apsolutno nikakvu razliku ni u snazi ni u potrosnji ni u zvuku motora. Ovde sipam uvek na MOL-u
[ Nocni @ 01.07.2010. 23:04 ] @
vladd, nema potrebe da se skida klema a to uporno svima predlažeš... na taj način se ne brišu greške u ECU u zadnjih 15 godina niti na jednom vozilu i skidanjem napajanja će se samo dodati još nekoliko grešaka...
Greške se mogu obrisati dijagnostikom... ovo što si pokušao da objašnjavaš oko knock senzora nema nikakve veze... ako ne znaš zašto i kako nešto radi nije sramota da pitaš... u svakom slučaju bi bilo bolje nego da pričaš uopšteno o nečemu o čemu ne znaš jer onda to ispada bezveze i niko ne zna šta si htio da kažeš... evo ovako npr:
Citat:
vladd: KAda? kada ima ili kada nema, kada se skida napajanje(shvati to kao brisanje radne memorije)?

Naravno da vozila koja imaju taj obicaj i takvu proceduru, moraju da dozive brisanje memorije, ona koja nemaju, nema veze...
Ne vidim sta je tu nejasno, osim, da bi se "osetilo" poboljsanje, potrebni su neki preduslovi, ponekad...pojava nije univerzalna i sveprisutna...

Ali za takva uzivanja, korisnik treba malo vise da ima informacija o svom vozilu, da bi bas bio siguran da je poboljsanje stvarno, ili je placebo..sto je cest slucaj..u mentalitetu..:)

Ovo ne liči ni na šta a ponajmanje na neko objašnjenje...
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2010. 23:35 ] @
Naravno da je korekcija dinamicna i radi se konstantno (uz pomoc knock senzora), sto rece Nocni, inace cela stvar ne bi bas imala puno smisla :-)))

To znaci da moze da prodje nesto vremena ako se predje sa 95 na 98 da ECU vrati sve relevantne parametre na ono sto treba. Koliko vremena, to zavisi od proizvodjaca do proizvodjaca.

Sve ovo uz pretpostavku da su maksimalni parametri (tajminzi) takvi da 98 oktana donosi neku prednost.

Evo kako to izgleda u praksi (dinamometar):

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=348050

Obratiti paznju na drasticnu razliku tune-ovanog motora kada mu se sipa losiji benzin, sto je verovatno zato sto su mape optimizovane za 98 oktana. Stavljanje 95 oktanskog benzina u tako podesen motor predstavlja ocigledno mnogo veci problem nego dobitci u obrnutom slucaju.
[ komosarz @ 02.07.2010. 00:59 ] @
I ja sam jedno vrijeme redovno sipao bezolovni+ od 98oktana,ali vjerujte da ama bas nikakvu razliku nisam osjetio u odnos na obicni od 95oktana.Ni na potrosnji ni na vuci ni na cemu.Da napomenem da sam sipao uvijek na istoj pumpi(slovenackog porijekla).Ovo je moje iskustvo,a postujem i tudja.
[ vladd @ 02.07.2010. 01:08 ] @
Ne bih da polemisem, a ni da pisem prirucnik ili skriptu o prostom senzoru kliktanja... ko razume shvatice.

Tesko su dostupni podaci o maksimalnim parametrima, a postoji i "opasnost" da su maksimalni parametri optimizovani za 95 oktansko gorivo(preporuceno od strane proizvodjaca vozila), tako da je koriscenje 98 oktana bacanje para..ako ima razlike u ceni.

Kada se popune dinamicki parametri u radnoj memoriji, nema vise dopisivanja, klasicnim nacinom.

Ili mora da postoji procedura, ili "nasilno" brisanje radne memorije. Kod vecine vozila srednje klase, nema ugradjene procedure.
Moze i dijagnostika, a moze i klema.
Samo da ne ispadne da za zamenu accu, treba ici u ovlascen servis


Poz
[ Nocni @ 02.07.2010. 09:06 ] @
Citat:
vladd:
Moze i dijagnostika, a moze i klema.


Ti kao da nisi procitao ovo:

Citat:
Nocni: vladd, nema potrebe da se skida klema a to uporno svima predlažeš... na taj način se ne brišu greške u ECU u zadnjih 15 godina niti na jednom vozilu i skidanjem napajanja će se samo dodati još nekoliko grešaka...


Zasto si tako uporan? Po ovome kako si objasnio bi onda kada se klema skine malo duze i digitalna kilometraza na tabli trebala da se vrati na nulu
[ Zarko Silic @ 02.07.2010. 09:41 ] @
Citat:
vladd: Kada se popune dinamicki parametri u radnoj memoriji, nema vise dopisivanja, klasicnim nacinom.


A kako se to popuni i kako to nema dopisivanja i koji su to dinamicki parametri?
[ goat @ 02.07.2010. 10:13 ] @
hm... industrijski računari u koje spadaju motorski računari se malo razlikuju od PC-a koje često viđamo po stolovima i krilima ... ne mogu oni menjati parametre programa koji im je zadat... oni ulazne parametre koje dobijaju od senzora, obrađuju-skeniraju, i na osnovu upustava iz programa šalju neke izlazne parametre... kakvi će biti izlazni parametri to zavisi od čoveka (ponekad i tjunera ) koji izrađuje program-upustvio koga se drži procesor... sam program je upisan na medij čija memorija ne nestaje posle prestanka napajanja...
tako da neke priče o promeni programa rada motorskog računara zbog promene oktanskog broja benzina po meni ne piju vodu... mogu samo postojati "upustva" u programu koja regulišu pojavu detonacionog sagorevanja i neki senzor (oko) koje to prati ...

[ Ivan Dimkovic @ 02.07.2010. 10:18 ] @
Radi se o tome da "program" ima dozvoljen opseg parametara koji su smesteni u memoriji - i dinamicno pokusava da dodje do radnog maksimuma koji trenutno stanje u motoru dopusta (unutar programiranih granica) a zaustavlja se kada dodje do mogucnosti kliktanja. U zavisnosti od toga da li su predvideli mogucnost iskoriscavanja 98 oktanskog benzina zavisi i to da li ce biti vidjivih rezultata.

Opseg mora postojati jer optimalni tajminzi i ostale stvari variraju od stvari koje su vrlo promenljive vremenom (kvalitet i tip goriva, nadmorska visina, temperatura, itd...) - pitanje je samo da li su ti kodirani opsezi dovoljno veliki da se moze iskoristiti bolji benzin.

Mislim da Zare sigurno moze da kaze mnogo vise o tome posto se covek bavi tjuningom.

[ vladd @ 02.07.2010. 11:23 ] @
Citat:
Nocni: Zasto si tako uporan? Po ovome kako si objasnio bi onda kada se klema skine malo duze i digitalna kilometraza na tabli trebala da se vrati na nulu


Pa dobro da li se salite?, ili me ozbiljno zavitlavate, mislim ozbiljno trolujete

KO prica o gresci(greskama, error kodovima), i gde se "radna" memorija to krije, u clusteru ili u ecuu?, prosvetlite me , mozda zam pogresno naucio..mislim, da li se parametri rada motora zapisani u memoriji sa kilometrazom, ili na nekom drugom mestu..

Ajde lepo da razjasnimo, od koje adrese je sta, i kakva je procedura pri resetovanju racunara, koje se lokacije brisu, gde se nalazi koji podatak.

Mozda ja nesto pogresno radim na kolima, pa da ne pravim stetu.

Kada, koliko i koliko trajno ECU uci situacije u voznji, odnosno pamti radne parametre, van mape..

Na koliko knock signala ecu reaguje(ajde necemo logicno da razmisljamo, "kako bi trebalo"), nego konkretne brojke, zivo me zanima,posto tesko pronalazim takve podatke...

Uzgred, da li ima nekakvih podataka o "active cnock control", proceduru detektovanja samopaljenja, da se adaptivno filtrira sa brojem obrtaja..

Sustinski je pitanje, da li svi pricaju o mogucnostima ECU, ali samo poneki to rade(mislim na poredjenje da se na pc mogu igrati , globalno, sve igrice, ali na mom konkretno ne, posto nemam graficku od 600 evra..)



Uistinu pitanje, da li VW motori(odnosno paleta ECU koju koriste) citaju samo 3D mapu i koriste upisane parametre, odnosno zadate vrednosti ugla predpaljenja, i koja je procedura, da li pri jednom(ili nekoliko) udara, pomeraju za 1 (ili prvi paket stepeni, mozda 2), zatim provera, pa pomeranje za vise stepeni...ili je neka druga prica?

Poz
p.S. Uzgred, sta je sve od podataka u flash memoriji(ne u eepromu), uglavnom, nevezano za konkretan ECU

]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 02.07.2010. u 12:40 GMT+1]
[ Nocni @ 02.07.2010. 23:58 ] @
Previše je široko reći "paleta ecu-a koju vw koristi" jer je prisutno više proizvođača... simens, mareli, boš... Ako uzmemo najzastupljenije onda su to svakako 3 generacije boša edc 15, 16 i 17...
U novim edc 17 nema eeproma, već je "personalni" sadržaj predmetnog vozila takodje u flešu praktično zajedno sa samom mapom a tu su i podaci o kilometraži, vin, pin i još niz drugih stvari koje su upisane kriptovano na za njih predviđenim adresama... Sada se koriste vrlo pouzdani tricore procesori a ranije su bile bga motorole...
Pitanje nije konkretno pa ću ti uopšteno reći da je u sadržaju predviđena svaka situacija koja može da se dogodi u radu motora i adekvatna reakcija i komanda ecu-a je blagovremena i zavisi od više desetina ulaznih parametara koji se mijenjaju stalno tokom rada... U samom sadržaju postoji i nekoliko "rezervnih" mapa koje su tu zbog određenih kvarova koji mogu da se dese na raznim sistemima... većinom se i koristi ovakav rezervni, servisni mod na novijim autima čim dođe do problema, makar to bilo i loše gorivo sa manjom oktanskom vrijednošću...
Uslovno rečeno "ulazak u ovu mapu" koju je projektovalo stotine inžinjera, sa ciljem povećanja snage ili optimizacije rada je vrlo kompleksan čin i zato je tuning vrlo skup sport što ti bolje Žarko može objasniti i svako vozilo se mora raditi pojedinačno bez kloniranja mape čak i ako je isti motor u pitanju na 2 vozila ne samo radi personalizacije već i zbog različitog stanja svakog vozila, čak i posle kratke eksploatacije...
Znači na ovo što si pitao "šta je sve od podataka ne vezano za konkretan ecu..." odgovor bi bio da je sve vezano za konkretan ecu već nekoliko godina...
Na tom modusu kojeg si ranije pominjao i rekao da mu treba skinuti klemu... kada mu se vrši zamjena ecu-a on dolazi bez mape pa se onda spaja na dijagnostiku i onda online mu se preko interneta iz fabrike upisuje sadržaj po prethodno prijavljenom VIN broju... zar ne misliš da priči o skidanju kleme nekako nije mjesto u ovoj cijeloj stvari i nekako je više vezano za neko vozilo staro 15-tak godina...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.07.2010. u 01:18 GMT+1]
[ vladd @ 03.07.2010. 01:04 ] @
Ne, ne zanima me blok sema ECU, vec "battery powered" RAM. U njemu zasigurno stoji polozaj pedale gasa...dokazano i nesumnjivo,..ali i specificni parametri voznje...koji ?

Ne nalazi se recimo podatak TPS. On mora da se ubacuje dijagnostickim priborom, ako dodje do poblema..

Mape su deo fiksne, fabricki programirane memorije, kod VAG-a se ne moze pristupiti u hodu dinamicki(in vivo) kao kod nekih drugih ecu) vec samo kompletnim praznjenjem i punjenjem novim sadrzajem, tzv "remote"...

Znaci, ni zona tjuninga me ne zanima. Najcesce je tjuning, softverski, variranja parametara gorivo- vazduh, nesto redje, radnih uglova, uglavnom Managment Data Maps, ali, da ponovim, to nije ono sto nas interesuje, bar sto se tice koriscenja goriva vecih oktanskih vrednosti, prikupljanja podataka sa nok senzora...samo nacin osluskivanja dodatnog senzora se razlikuje od tipa, i marke vozila, nacini filtriranja suma i detekcija validnosti signala.
Neki tjuneri se bakcu i sa tim problemom, kod pomeranja predpaljenja unapred, ali nije to ono interesantno..

Znaci, ne zanima me(nas) radna mapa, koja je fiksna za konkretan automobil, tjuniran ili ne, vec BP memorija, u kojoj se pamte obicaji vozaca, radni rezim nakon nekoliko ponovljenih voznji..

Zona u ECU, koja bi razresila misteriju "prepoznavanja" kvaliteta goriva, odnosno, oktanske vrednosti. Ne MDMD, vec ostatak podataka, ne ubacenih, nego prikupljenih u voznji..

Ili drugacije, sta bi se desavalo da krenemo sa spustanjem oktana, ispod 87..do koje mere bi se pomerali uglovi(da li do programiranog maksimuma), ili bi se prosto javila greska.

Ili na treci nacin, ako bi koristili izuzetno dobro gorivo, makar 98=metanol, ili alkohol, da li bi se mogla ekstremno napregnuti elasticnost motora...

Ili najteze, da li bi se prosto, remapiranjem i ubacivanjem drugih parametara predpaljenja(makar i sa spoljasnjim kasnjenjem) mogao ecu prilagoditi za postojece djubre od goriva..

Zato me i zanima, po netu stidljivo spominjan BP ram..
[ goat @ 03.07.2010. 08:44 ] @
@vladd
počeo si da postavljaš teška pitanja..
[ vladd @ 03.07.2010. 10:16 ] @
Napravila se urbana legenda da neki automobili prepoznaju kvalitet goriva..ukratko receno.

Ne sporim mogucnosti, ne sporim znacaj marketinga, jednostavno me zanimaju neke stvari oko misticnog ECU

Kazem misticnog, posto postoji pravi "rat" iznedju Frenka Happerlea (titula: team leader for software integration at DaimlerChrysler),Reiner Motz-a iz Bosch-a(Engineering, Methods and Tools department of the Bosch's Chassis System business unit), i ASAM-a(Association for the Standardization of Automation and Measuring Systems), samo oko tipa i nacina komunikacija u automobilu.

Recimo da mi je jasnije zasto se koristi CAN, zastareli i kilavi protokol.., pored obilja mogucnosti komunikacija izmedju procesora, medju interfejsa, i senzora, i izvrsnih komponenti..


Ocito je da jesoftver specificni problem, procesi su spori u vozilu, ali je sve vise zahteva, sve vise korekcija u voznji, uslovi i situacije poseduju bezbroj kombinacija, a softver treba da ima odgovore na sve(skoro)

Kazem misticnog ECU-a, posto je ocigledno kartelizovan posao, pa se zaostalo na 32bitnom procesoru, 40-ak MHz, sa nekim megabajticima rama...
Da ne kazem kakve su mogucnosti za izradu boljeg uredjaja...

Uzgred, nesto je dopusteno da se cacka, dijagnostika, tjuniranje, razni "confort moduli"... sve van toga, pomalo ljuto komercijalne grane, je zaista tabu tema..podataka nema, velike korporacije kriju vise softver i protokol od Bila Gejtsa, desavaju se softverske greske, ljudi ginu, ali i dalje je gvozdena zavesa.

Moguce je da je sitan izgovor bezbednost, ali da ne postoje podaci o nacinu, radu, obradi signala recimo nok senzora, to je vec preterivanje..a curi info da je moguce "prepoznavanje kvaliteta goiva", curi prica da se doticni podaci ubacuju u "BP ram", koji je postavljen da bi "naucio" obicaje vozaca, doprineo konforu korisnika...i prosto sacuvao operativne podatke "sa terena", koji mozda mogu da koriste...u nekom razvoju softvera....da ne kazem da se "snimaju obicaji korisnika", mozda je samo prosta "radna" memorija...


Poz

P.S. Uzgred, predstavljeno je da ecu ubacuje podatke o voznji, konkretnoj, konkretnog vozila, sa postignutim parametrima i izmerenim situacijama, u BP ram. Sto je intrigantno za ovu temu je i verovatna mogucnost upisa dostignutih uglova predpaljenja...sto moze da izazove, da i sa boljim gorivom, jednostavno ecu ne pomera uglove do maksimalnih mogucnosti, vec samo do upisanih, "uobicajenih"..

Za tu informaciju ne postoje previse validni izvori, sporadicna iskustva po forumima, i naravno da se doticni podaci brisu skidanjem napajanja(naravno da se eeprom komponente, i podaci u njima, ne brisu).

Cak je moguce, da BP ram(da ponovim "battery powered", strucno.. staticki ram) povremeno sluzi za parcijalni(privremeni) upis gresaka motora, dok ne dostigne odredjen broj i ponovljivost, da bi , po proceduri, greska zasluzila da udje u trajni eeprom, i eventualno izazvala "servisni mod" vozila...




[Ovu poruku je menjao vladd dana 03.07.2010. u 11:38 GMT+1]
[ HIP @ 05.07.2010. 01:02 ] @
Pa evo ja sam dosad sipao obican BMB. Prvi put kad sam sipao taj Evro BMB koji je kako kazu cistiji,
osetio sam razliku i u osecaju vece snage motora, a kasnije i u potrosnji. Mozda sam ja nesto
umislio, ali ne bih rekao. Inace motor je DOHC 16 ventila 1349 cc iz 2009.
[ jnk @ 05.07.2010. 11:24 ] @
http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg

Ukratko clio sa starijom konstrukcijom motora je imao isto snage na sva tri goriva, golf sa tfsi motorm je imao 5 konja više sa visokooktanskim gorivom, a impreza je imala čak 14 konja više i više obrtnog momenta.

što se tiče europremiuma on ima istu oktansku vrednost kao običan premium ali bi trebalo da ima 10 ppm sumpora u poređenju sa 300 ppm kod običnog premiuma što sigurno ne može da škodi motorima sa direktnim ubrizgavanjem.
[ popovicvl @ 05.07.2010. 12:19 ] @
Na ovoj stranici pise lepo da NISov benzin moze da ima i oktansku vrednost 83.

http://www.nis.rs/potrosaci/in...205&Itemid=202&lang=sr

Verovatno je veoma strog standard SRPS EN 228 kad dozvoljava oscilacije svih bitnih parametara "gustinu, sadržaj olova, sadržaj sumpora, sadržaj benzena, sadržaj aromata i motornog oktanskog broja MOB". Znaci proizvode sta im se hoce. Ne bi me cudilo da naspem i sok od paradaiza,a na zalbe
oni ce samo pokazati da je gorivo uradjeno "strogo" prema pravilima sto znaci da moze da ima razlicitu "gustinu, sadržaj olova, sadržaj sumpora, sadržaj benzena, sadržaj aromata i motornog oktanskog broja MOB"

EVRO PREMIJUM 95 je nadam se stranog porekla uradjen prema nekim ozbiljnijim standardima.
[ rale2rale @ 05.07.2010. 12:41 ] @
Ajd malo da razmišljamo i ekonomski!

Srbija-NIS-Rafinerije stara tehnologija proizvodnje derivata, monopolista, prema rečima ovih iz udruženja NAFTA upravo ta činjenica što postoji monopol sprečava uvođenje novih tehnologija koje bi proizvodile ekološki i kvaltetnije naftne derivate. Takođe po rečima istih NIS ima najskuplju proizvođačku cenu u regionu benzina i dizela.

Zbog krize pada promet naftnih derivata, ali istovremeno u Srbiji je u proteklih nekoliko godina registrovan popriličan broj vozila sa euro 4 i euro 5 standardom , koje bi po difoltu trebalo da koriste čistije gorivo.

I šta NIS radi?

Pa uveze to jeftinije gorivo iz komšiluka (koje tamo preradi od svoje nafte, znači manje ga košta nego da je to uradio u kod sebe), doveze ga u Srbiju, primenuje ga u Euro premium BMB 95, znači nije običan BMB 95, njega ne može da uveze, opali mu cenu od 127 din, naravno sve zbog kvaliteta, i onda čeka zabrinute vlasnike novih vozila, koji strepe za svoje ljubimce da se ne nakašlju tokom vožnje!

I ko je tu dobar, a ko je ovca?


Pozdrav!
[ goat @ 05.07.2010. 12:43 ] @
IOB i MOB nije isto i ne treba ga mešati... piše ti lepo....

... mada to nisu ni naši "stručnjaci" uočili kada je naš nekadašnji ino proizvod No.1, Yugo A leteo u DC-10 put amerike....
[ vilil1 @ 05.07.2010. 13:36 ] @
Recimo saab bio-power.
Citat:
Can Saab BioPower cars run on unleaded petrol as well as bioethanol E85?
Yes they can. Saab BioPower cars use a flexi-fuel engine. It can run on bioethanol E85, petrol or any mixture of the two. The engine automatically detects what's in the tank and adjusts accordingly.The engine management system monitors the fuel quality after every visit to the filling station and automatically makes any adjustments necessary for running on E85 and/or petrol in any combination. That means Saab BioPower drivers can also use petrol, should E85 not be available.

http://www.saabbiopower.co.uk/...13325&rnd=9903465157588456

Ili...
Citat:
A key innovation in the Brazilian flex technology was avoiding the need for an additional dedicated sensor to monitor the ethanol-gasoline mix, which made the first American M85 flex fuel vehicles too expensive.[81] This was accomplished through the lambda probe, used to measure the quality of combustion in conventional engines, is also required to tell the engine control unit (ECU) which blend of gasoline and alcohol is being burned. This task is accomplished automatically through software developed by Brazilian engineers, called "Software Fuel Sensor" (SFS), fed with data from the standard sensors already built-in the vehicle. The technology was developed by the Brazilian subsidiary of Bosch in 1994, but was further improved and commercially implemented in 2003 by the Italian subsidiary of Magneti Marelli, located in Hortolândia, São Paulo. A similar fuel injection technology was developed by the Brazilian subsidiary of Delphi Automotive Systems, and it is called "Multifuel", based on research conducted at its facility in Piracicaba, São Paulo.[81] This technology allows the controller to regulate the amount of fuel injected and spark time, as fuel flow needs to be decreased and also self-combustion needs to be avoided when gasoline is used because ethanol engines have compression ratio around 12:1, too high for gasoline.


http://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle


edit:ovako je primerenije

[Ovu poruku je menjao vladd dana 05.07.2010. u 22:13 GMT+1]
[ vladd @ 05.07.2010. 17:19 ] @
Uzgred, vise bih voleo komentar na tvrdnju:

Citat:
Disconnecting the old battery will erase all the "learned" presets that
are stored in the computer. This includes idle, transmission "grade logic",
fuel trim, and all the OBD-II "readiness monitors".
These things will all take the computer a few days to re-learn, so the car
may feel "funny" for a while until the ECM trains itself. If you drive a
long enough distance, you may (or may not) notice a small drop in mileage
until the learning is complete.



Poz
[ Ivan Dimkovic @ 05.07.2010. 21:09 ] @
@vladd,

Slika govori vise od 1000 reci:



Naravno, detaljne ECU/DME podatke necemo nigde naci, jer proizvodjaci automobila detalje kriju kao zmija noge, jer im se moze. Stoga je jedino resenje uraditi dyno test i videti koliko se dobija, kao i proveriti potrosnju - da li i tu ima dobitaka.

Subjektivni osecaji naravno znaju da varaju - tu ima dosta placebo efekta. Ali je zato dyno test prilicno pouzdan ako se radi u jednakim uslovima - doduse, sa ovakvim razlikama kao na grafikonu gore, potpuno je sigurno da razlike i te kako ima, bez obzira da li je bilo toplo ili hladno napolju :))

Takodje, treba se i raspitati o ostalim stvarima vezanim za konkretno gorivo. Obicno (opet, to nista ne znaci - treba proveriti) kvalitetnija tj. skuplja goriva imaju i bolji sastav u pogledu raznih dodatnih supstanci koji mogu biti bolji za moderne motore kao sto su VW-ovi TSI motori kao i ostali sa direktnim ubrizgavanjem sa turbinama.
[ Zarko Silic @ 05.07.2010. 21:16 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic:Naravno, detaljne ECU/DME podatke necemo nigde naci, jer proizvodjaci automobila detalje kriju kao zmija noge,


Ne bas,

ako se dobro plati, sve se moze saznati.
[ Ivan Dimkovic @ 05.07.2010. 21:18 ] @
Hehe, mislio sam onako javno... kapiram da ti koji su platili ne zele bas da se raspisuju po forumima :-)))
[ vladd @ 05.07.2010. 21:23 ] @
Naravno da parametre necemo naci, odnosno, neki pristupni postoje, ali nisu dostupni obicnom korisniku.

Mene samo zanima doticna memorija, ako vec prelazimo na cistiji benzin, povecane oktanske vrednosti, da ne ostaju parametri voznje zakovani na starim podacima.

Pa ako je bolje i skuplje, neka je zaista bolje..

Subjektivni osecaj je posebna prica. U sustini, neka i zavarava, i to je neki osecaj. I "placebo" zna da izleci

Od 2005-e godine(a suska se i o promenama ove godine), krece se sa novim pristupom softveru. Prosto je povecan broj konfornih aplikacija, i slozenih komunikacija. Ali, otom potom.

Euro 3, 4 i 5 su najzastupljeniji, kod nas, s tim sto su najbrojniji i najslabiji(softverski) euro3. Iz poznatog razloga.

E sad, organizacija memorije, moze biti dostupna(za razliku od sadrzaja), i konkretno, doticni "fuel trim", ili granicni slucajevi pomeranja paljenja, mogu biti ogranicavajuci faktor pri promeni goriva...pogotovo sto senzor oktanskog broja ne postoji(testiranje je laboratorijski malo slozenije), a jedini info, indirektni, je sa nok senzora...


Poz
[ vladd @ 05.07.2010. 21:28 ] @
Citat:
zarsilic: Ne bas,

ako se dobro plati, sve se moze saznati.


Pa dobro sad, pricamo na forumu, nije bas sve naplatljivo, a nisu ni podaci dramaticno konvertibilni(za novac)

I ne traze se detalji, vec princip.


Naravno da dino test pokazuje sta pokazuje, ali nije valjda TO skola koju treba proci, mislim nakon sipanja BMB98, otici na dyno...i isporuciti jos 40€...i biti siguran u svoju radost


Poz
[ Ivan Dimkovic @ 05.07.2010. 21:49 ] @
Hehe ili se razocarati + 40 EUR racun :)
[ vladd @ 08.07.2010. 20:28 ] @
Malo da osvezim temu:)

Elem, jeste da su podaci za Subaru, koji je slabo(bolje nego nekada) zastupljen kod nas, ali nacini rada, algoritama, koriscenih za tjuniranje i ugadjanje motora i motiru, uz poneku informaciju o modelima koji su zastupljeni kod nas(malo verovatno za "mutave" VW, oni bi svaku sitnu informaciju da skupo prodaju), moglo bi (malo) unaprediti koriscenje, bar ovih savremenijih, automobila.

Citat:
Subaru's knock control strategy explained

Introduction

This post will attempt to explain, in detail, how the knock control strategy works for the 16-bit ECUs. The example values given are based on a USDM 02 WRX and the use of RomRaider/Ecuflash with the latest definitions.

Timing Basics
Ignition Timing is determined by the ECU as follows:

Total Timing = Base Timing + Knock Correction Advance + Other timing compensations

Other timing compensations = other compensations including those for IAT, ECT, per cylinder, among others.

Knock Correction Advance = (Timing Advance Maximum * (IAM/16)) + feedback knock correction + fine learning knock correction

Note: The IAM (ignition advance multiplier) used in the formula above is the raw value (ranging from 0-16) for the 16-bit ECU. For the 32-bit ECU, the IAM will range from 0 to 1 (substitute "IAM" for "IAM/16").

From the formula above, you can see that Knock Correction Advance (KC) consists of three elements. How these values are determined and how they interact with one another will be discussed below.

Although exactly how the ECU determines knock (based on input from the knock sensor) is not fully understood, the result is quite simple. The knock signal is either set or clear. That it, as far as the ECU is concerned, there either is knock or there isn't. There's no level of severity that is stored or used for knock control.

Feedback Knock Correction (FBKC)

Feedback knock correction (FBKC), as applied, is always either zero or negative. It is active when engine speed and load are within the ranges specified by the 'Feedback Correction Range' tables (although it can be disabled temporarily as described below). If enabled, the ECU looks at the knock signal. If set (i.e. knock), the FBKC value is decreased by about 2 degrees("Feedback Correction Retard Value"). Each time this portion of the code is executed, 2 additional degrees will be pulled if the knock signal is still set, up to a limit of about -11 degrees("Feedback Correction Retard Limit"). However, if FBKC is negative and the knock signal then becomes clear (i.e. no knock), FBKC does not immediately reset to zero. Instead, there is a delay("Feedback Correction Negative Advance Delay") in which the current correction remains until the knock signal is clear over the delay period. If so, feedback correction is increased by ~1 degree("Feedback Correction Negative Advance Value") and the feedback delay counter is reset. If not, and the knock signal is set over the
delay period, the counter is reset and 2 degrees will be pulled. This process continues and FBKC will eventually reach zero as long as the delay period is satisfied enough times to increment the correction back to zero. Of course, "delay" is in the terms of the ecu, so this all happens very rapidly.

As noted above, FBKC can be disabled even when load and RPM are within the ranges specified by the "Feedback Correction Range" tables. In fact, this is necessary as the two other elements of knock control (changes to the IAM and changes to fine learning knock correction, described below) cannot be active unless FBKC is disabled. ALL of the following conditions must be met in order for FBKC to be disabled. If any of the following are not met, FBKC is enabled within its load/rpm ranges:
Coolant temp is greater than 140F
A/C was not just turned on (an extremely brief window of time after the A/C is switched on)
If in rough correction mode (described below), load and RPM are within the "Rough Correction Ranges".
If in fine correction mode (described below), load and RPM are within the "Fine Correction Ranges"
Immediate change in load is less than about +/- .05 g/rev.
ECU is not in test mode
ECU is not in limp-home mode due to the triggering of specific groups of CELs.
An unknown timing compensation based on throttle change is not active (i.e. no compensaton).

Rough Correction (IAM)

Rough correction involves manipulating the IAM (ignition advance multiplier) due to knock. This has the result of correcting timing advance across the board (timing advance maximum * IAM/16). The IAM can range between 0-16 for the 16-bit ECU.

The ECU has two modes of operation - rough correction or fine correction. That is, the ECU is either poised to possibly make corrections to the IAM (rough correction) or to possibly make changes to the fine learning knock correction table (described later), but not both at the same time. But, just because the ECU is in either of these modes, does not mean changes to the IAM or the fine learning knock correction (FLKC) table will be made. Therefore, there are two sets of thresholds for each mode. One set determines when to switch between modes (different depending on the current mode) and another set to determine whether changes to the IAM or FLKC table will be made in their respective modes. NOTE: After an ECU reset, the ECU defaults to the rough correction mode.

To exit from fine correction mode to rough correction mode, ALL of the following requirements must be met:
Engine speed and load must be within the ranges specified by the 'Rough Correction Range' tables.
Timing advance (maximum) map value is greater than 4.9 degrees.
Some FLKC value change (positive or negative) occured last execution.
The last FLKC applied value (|x|) is greater than 3.9 degrees (that is, the absolute correction -> ex. -4 = 4)
The last FLKC raw difference (|y| * 2.84) is greater than last timing advance (maximum) map value.
(IAM > 1) or (IAM <= 1 and last applied FLKC was positive).
Once in rough correction mode, the following requirements must be met each time in order to make any change to the IAM. That is, even though the ECU is in rough correction mode, it will not always be adjusting the IAM:
Current timing advance (maximum) map value > 3.9 degrees ("Rough Correction Minimum Timing Advance Map Value").
Limp-home mode not active (IAM would already be 0 in this case)
FBKC is disabled.
IAM step value > 1 (explained below)
If these are met, the following will occur, however, only after switching between the fine correction mode to the rough correction mode. That is, these will only be executed once each time the switch to the rough correction mode from fine correction mode occurs and right before a change to the IAM is going to occur:
IAM is set to the 'Advance Multiplier (Initial)' value
IAM step value is set to 4 ("Advance Multiplier Step Value", described below)
IAM learning delay counter set to 0 (explained below)
The entire FLKC table in ram is cleared.
The knock signal is checked. If clear (i.e. no knock):
The IAM learning delay counter is checked. If the current value is less than the delay target specified by the 'Rough Correction Learning Delay (Increasing)' table then the counter is incremented (similar to the delay for FBKC). When the current value is greater than the delay target, then the IAM is increased. On the first run through, IAM is always advanced by 4 ("Advance Multiplier Step Value"). It remains 4 as long as it is keeps increasing the IAM (up to 16). However, if during the last execution the IAM was decreased, the IAM step value is reduced by 1/2. This occurs each time the IAM flip-flops. When the IAM step value is less than or equal to 1, the rough correction mode ends (after applying one last change to the IAM) and the ECU switches to fine correction mode. Basically, this is the way the ECU determines that the IAM has settled.
If the knock signal is set (i.e. knock):
There is no delay for decreasing the IAM. However the counter value is cleared because knock was detected.
Other than no delay, the rest of the logic is basically the same as when the IAM is increasing except that the IAM is decreased.
In addition, when the IAM is 0 or 16, after a slight delay of remaining at these extremes, the ECU will switch to fine correction mode regardless of the current IAM step value. This would be necessary if there was not enough "settling" before reaching these extremes to exit the rough correction mode.

Note, that when the IAM has finally "settled", the ECU will switch from rough correction mode to fine correction mode. Fine correction mode will continue until the mode switch conditions listed at the beginning of this section are met again.

Fine Learning Knock Correction

Fine learning knock correction (FLKC) allows for positive or negative correction to KC based on knock. These values are stored in RAM and are stored and applied across specific load and RPM ranges. The ECU determines these ranges based on the 'Fine Correction Rows (RPM)' and 'Fine Correction Columns (Load)' tables. Although these tables consist of 7 values each, the ranges make up an 8x8 3d table. For example:

If your 'Fine Correction Rows (RPM)' table is: 1400,1800,2600,3400,4200,5000,6000 - the ranges would be as follows:
Range 1: less than 1400
Range 2: 1400 to less than 1800
Range 3: 1800 to less than 2600
Range 4: 2600 to less than 3400
Range 5: 3400 to less than 4200
Range 6: 4200 to less than 5000
Range 7: 5000 to less than 6000
Range 8: 6000 +
Fine correction is designed to make "finer" adjustments to timing after the IAM has roughly corrected timing advance where there is no knock. Fine
corrections are stored in RAM and are applied to KC all the time (except for certain conditions like idle). Although the FLKC table values in RAM are always being applied to KC, adjustments to the table itself can only occur when certain conditions are met:
Currently in fine correction mode. The switch from rough correction mode to fine correction mode occurs when the IAM step value <= 1 or IAM is 0 or 16 after a slight delay.
FBKC is disabled.
Engine speed and load are within the ranges specified by the 'Fine Correction Range' tables.
Limp-home mode is not active.
Then, if the knock signal is clear, other conditions must be met to add positive correction to the current fine correction cell in ram:
(FBKC and/or negative FLKC was NOT applied during the last execution)
If #1 is true, then the previous FLKC load/RPM range also has to be the same as the last range before this execution.
The current FLKC table load/rpm range is the same as the last range.
Like the other corrections, there is a delay before which an FLKC table value can be increased ('Fine Correction Advance Delay'). This is based on a counter (similar to the FBKC counter), which is incremented when there is no knock and is cleared when FLKC table adjustments are made or the knock signal is set.

If the above are met, then the FLKC value for the current load/RPM cell is increased. However, it cannot be increased if current timing advance + FLKC is greater than the current value in the "Timing Advance (Maximum)" table. This also means that if the IAM is 16, only negative FLKC is allowed. Each increment of FLKC is .35 degrees ('Fine Correction Advance Value'). Maximum allowable correction is 8 degrees("Fine Correction Advance Limit").

If the knock signal is set:
Fine correction in the current FLKC cell is decreased by about 1 degree ("Fine Correction Retard Value") with a limit of about 12 degrees("Fine Correction Retard Limit").
NOTE: After switching from fine correction mode to rough correction mode and right before the first change to the IAM after switching to that mode, the entire FLKC table is cleared and no corrections to the table are made until the ECU switches to the fine correction mode (although the current FLKC table is applied regardless except at idle and certain sensor failures).


Posto ima jos zanimljivosti

http://www.romraider.com/forum/topic1840.html
http://www.romraider.com/forum/topic4899.html

Pa da (nekako) nastavimo..sa iskustvima...

Poz
[ vladd @ 13.07.2010. 15:01 ] @
Uzgred da dodam, kod nekih vozila je "learning" period 250 milja ili 400km.

Tako da trenutni osecaj poboljsanja voznih karakteristika (uslucaju doticnog ili slicnog vozila, odnosno nacina rada racunara u vozilu) je verovatno placebo efekt, a za ozbiljniju promenu parametara treba sacekati doticni period. Ili kraci, napominjem da je algoritam racunara razlicit.

Da li treba brisati postojece podatke, ili ce se sami refresovati, takodje ne mogu da definisem, za svaki tip vozila...jednostavno, je slaba pristupnost podacima..

U svakom slucaju, modifikacija signala sa nok senzora, moze da bude varijanta "tjuninga", promna parametara motora, ali to vec treba da radi neko ko je duboko u materiji

Poz
[ savasa @ 22.07.2010. 14:07 ] @
Ja ne verujem u novo gorivo. Nisam ga sipao ali sam video na pumpi da na oba piše 95 oktana, a to bi trebala biti jačina kolko ja znam o gorivu (nisam stručnjak za tu oblast). Lažu u jednom ili drugom slučaju i meni je to dovoljno da s njima nemam posla. Ne trebaju mi grafikoni i testovi da vidim s kim imam posla.
[ jnk @ 22.07.2010. 17:02 ] @
Niko ne kaže da europremium ima više oktana nego da ima manje sumpora(10 ppm u odnosu na 300)
[ savasa @ 22.07.2010. 17:32 ] @
Na pumpi su mi rekli da je to jače gorivo, što je meni odmah bilo sumnjivo zbog 95 oktana. Sumpor verovatno nema veze sa jačinom goriva!?
[ goat @ 22.07.2010. 20:53 ] @
taj (pumpadžija ili već ko) što priča o "jačini" goriva blago rečeno nema pojma o životu!!... izgleda da je njegov intetlektualni plafon da zna razliku dizel - benzin.. možda ima i "mag." zvanje - da zna kada je gladan...
[ popovicvl @ 23.07.2010. 09:26 ] @
Ja sam sipao u poslednjih 300-400 km EVRO PREMIJUM 95.Za sad sam primetio da je auto
potrosio 0,5-1 l manje,mada je jos rano za konacne zakljucke.Za neku snagu ili tako
nesto nisam primetio.

Problem je sto smece koje proizvodi rafinerija kod nas nema 95 oktana,nema ni priblizno, d
ok verujem da je nov benzin negde preko fabrikovan i blizi je vrednosti 95,ako ne i celih 95.
Osim naravno ako ga ne krste ovi nasi sa obicnim domacim buckurisem.

Sad je moguce da se dizne malo ociste koriscenjem ovog benzina,pa postoji
mogucnost jos nekih beneficija.
[ vladd @ 23.07.2010. 10:06 ] @
Ja ne bih da otvaram novu debatu, za neko preciznije merenje potrosnje bi ipak trebalo meriti i temperaturu goriva.
A ovih dana, ako se nedeljno sipa, jedne nedelje 26, a sledece 38 stepeni u hladu..

Poz
[ Nenad Vranjanac @ 23.07.2010. 21:32 ] @
Evo, ja sam pronašao način da smanjim potrošnju za više nego 25%.
Na autoputu umesto 9.5 postigao sam 7. Sve što treba da se uradi je da se JAKO štedi papučica i vozi do 120. Znači bez ikakvih ubrzavanja.

Zato i jeste manja potrošnja našim ljudima kad odu u inostranstvo- tamo obično poštuju propise i voze ko pelcovani.

Nego pitam se kakav bi npr bio efekat da sad na pola rezervoara BMB sipam do vrha premium.
Ili je bolje sačekati da bude pri kraju rezervoar?
[ walkerz @ 13.08.2010. 18:21 ] @
Ja sam, na primer, u rezervoaru imao oko 1/4 "starog" bezolovnog, ostatak dopunio sa ovim novim i razlika je bila trenutno vidljiva. I to, kako se stari benzin trosio, sve je bilo bolje :)
Presao sam do sada oko 1000 km sa Evro bezolovnim i za sada sam vrlo zadovoljan. Motor je tisi, subjektivni (a mozda i objektivni :) osecaj je da ima vise snage, osetno bolje odgovara na komandu gasa i potrosnja je manja za oko 10% (to otprilike kompenzuje razliku u ceni). I sto je najvaznije momentalno je nestalo kliktanje/detonacije koje su ocigledno bile posledica loseg goriva. Auto je Kia Proceed 1.4.
[ Ivan Dimkovic @ 21.08.2010. 15:40 ] @
Evo jos malo oko adaptacije... sad bas gledam na mom autu oko toga (posto sam par nedelja koristio 95 oktanski, a onda sam presao na 98 oktana):



Interesantno je da su adaptacija knock senzora i adaptacija na oktanski broj dve posebne vrednosti - pretpostavljam da se "octane rating" parametar proracunava na osnovu knock senzora, ali je moguce da tu ima jos nekih ulaznih parametara pa sve to zavredjuje posebno mesto u memoriji.

Nisam mogao da pronadjem koliko treba vremena da se motor adaptira na drugacije gorivo - ali, kao sto se vidi, inzenjeri su ostavili "precicu" tj. mogucnost da se resetuje adaptacija i da motor odmah pocne da "uci" od nule. Ne znam da li se sa tim nesto dobija posto pretpostavljam da ako se resetuje motor pocinje sa parametrima za 95-oktanski benzin, a onda polako adaptira parametre za benzin sa vise oktana... Pretpostavljam da sigurno treba bar par stotina km da se "ucenje" zavrsi.
[ jnk @ 24.08.2010. 22:10 ] @
evo britanci testirali gorivo na dyno i sve snimili na kamerom




http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg&feature=related

zaključak, osim ako ne vozite automobile kao što je imreca sti ili nešto slično kupovina visokooktanskih goriva je čisto bacanje para pa čak i ako vozite automobile koji imaju 100hp/l i čak ako su deklarisan da im je 98 oktana optimum. a da napomenem da je u evropi propisano da svaki auto mora da radi sa gorivom od 95 (što isto spominju i u ovom videu)


druga stvar zašto možda ljudi koji sipaju bolje gorivo primete razliku je zato što benzin koji kod nas se deklariše kao 95 oktana često nema ni 90. auto prilagodi paljenje jako lošem goruivu pa kad mu se sipa ok gorivo onda se paljenje podesi na normalno pa auto "leti".


po meni ovaj evro premijum što se prodaje kod nas bi trebalo da kupuju ljudi koji imaju kola novije proizvodnje koja su osetljivija na prljavštinu i sumpor. a ne zbog toga da im auto vuče bolje.


p.s. ja vozim auto koji ima 100hp/l i sipao sam razna goriva i nisam primetio nikakvu razliku ni u potrošnji ni u snazi. kako ja tako i moj brat...
[ pringles80 @ 25.08.2010. 10:33 ] @
evo iz prve (tj. druge) ruke neki info... kolega sa Kia Ceed 1.6 je opisivao problem "lupanja ventila" na svom automobilu, onda je prešao na ovaj Evro premium BMB sa dejtonke i kaže da je prestalo da lupa, da mu je potrošnja pre bila 7.7l a sada 7.9l i da je zadovoljan samo zbog tog lupanja, nastavlja da sipa premium.
[ vladd @ 26.08.2010. 10:31 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: Evo jos malo oko adaptacije... sad bas gledam na mom autu oko toga (posto sam par nedelja koristio 95 oktanski, a onda sam presao na 98 oktana):



Interesantno je da su adaptacija knock senzora i adaptacija na oktanski broj dve posebne vrednosti - pretpostavljam da se "octane rating" parametar proracunava na osnovu knock senzora, ali je moguce da tu ima jos nekih ulaznih parametara pa sve to zavredjuje posebno mesto u memoriji.

Nisam mogao da pronadjem koliko treba vremena da se motor adaptira na drugacije gorivo - ali, kao sto se vidi, inzenjeri su ostavili "precicu" tj. mogucnost da se resetuje adaptacija i da motor odmah pocne da "uci" od nule. Ne znam da li se sa tim nesto dobija posto pretpostavljam da ako se resetuje motor pocinje sa parametrima za 95-oktanski benzin, a onda polako adaptira parametre za benzin sa vise oktana... Pretpostavljam da sigurno treba bar par stotina km da se "ucenje" zavrsi.


O tome smo i poceli, i polako pristizemo istini I da nisu svi motori isti i da im kontrole nisu identicne.

Da bi sve bilo jednostavno...sipas "jace" gorivo i auto poleti

Potrebno je da se popune sve opcije u tabeli kontrole motora. Naravno u predvidjenoj "learning" lokaciji.

Bez reseta je malo duzi period popunjavanja novih opcija, prepisivanjem novih podataka preko starih...uz sve sto ide u takvu proceduru, verifikacija novih podataka, provera ili "upornost" u ponavljaju...

Resetom se znacajno ubrzava proces, i za uhodane varijante voznje, prakticno korisnik oseca razliku vrlo brzo.

Pada mi na pamet i ideja o resetovanju, nakon promene vozaca ili rezima voznje, mozda se nekim rutinskim voznjama "ulenji" motor..


Sto se tvoje azdahe tice, sistem nadgledanja nok senzora je solidno slozeniji, kao i nacin ocitavanja primljenih signala. S obzirom na nacin rada doticnih procesora, predpostavljam da imaju neke opcione algoritme(ili prosto nacin filtriranja signala), koje bi trebalo promeniti sa promenom vrste goriva

Poz
[ Mijat86 @ 31.12.2010. 22:32 ] @
Radim vec duze na pumpi i slusam razne price o Evro BMB benzinu i poenta je u tome sto se ljudi nadaju necemu sto nikada nece dobiti,Npr. u Nemackoj ovaj benzin Nemci zovu Normal dok je kod nas nazvan "Evro" BMB.Tek od 20.1.2011 ce te videti sta su benzini jer tad ce se na pumpama pojaviti pravi Super od 98 oktana i Super plus od 100 oktana kakvi postoje u EU!!!
Do tada se strpite i ne bacajte pare!!!
[ Mijat86 @ 31.12.2010. 22:36 ] @
Tek kad potrosis jedno 200-300L Evro BMB-a ces osetiti razliku jer je motor "zaprljan" starim benzinom!!!
[ tdusko @ 01.01.2011. 10:39 ] @
Kad smo vec kod Nemacke, tamo se od danas prodaje nova vrsta benzina koja sadrzi 10% bioetanola. Taj benzin ne moze u sva vozila koja se hrane benzinom da se sipa pa nije lose da ako se neko zaputi tamo da se informise o tome da li u njegov auto moze da se sipa to gorivo ili ne. Pratim malo nemacke medije i oni trube o tome zadnjih dva meseca valjda.
[ vladd @ 01.01.2011. 10:47 ] @
Dovoljno je potrositi staro gorivo i naliti novo, u velikom procentu. Razlika je cesto vidljiva.

Poz