[ nikolaul @ 29.06.2010. 18:41 ] @
skinuo sam glavu motora i izvadio klip ( lada samara ) , zato sto se culo lupanje pri vecim obrtajima, e sad me zanima , sme li klipnjaca da seta levo desno na spoju sa klipom, znaci ne na radilici , ja sam izvadio klip i klipnjacu , i klipnjaca slobodno seta levo desno i udara u strane , gore dole ne mrda ali levo desno do kraja ide .. moze li biti da to lupa ili tako treba da bude ? meni lici kao da hvali neki osigurac ..
[ vladd @ 29.06.2010. 19:10 ] @
Mala pesnica klipnjace moze da seta s kraja na kraj klipa, i najcesce nije lupanje na tom mestu, vec na velikoj pesnici, odnosno verovatniji je problem u lezaju izmedju klipnjace i radilice..

Osim ako ne lupa nesto trece , recimo komad svecice u cilindru...
[ nikolaul @ 29.06.2010. 19:13 ] @
pa ja sam mislio da se setanje na maloj pesnici prenosi na veliku .. ali ocigledno da nije ako sme da seta s kraja na kraj ..
[ komosarz @ 29.06.2010. 21:50 ] @
Ne seta ona nigdje...Vec ti pogledaj lezajeve kakvi su,ako je metal na koji nalijeze klipnjaca istrosen(znat ces tako sto je povrsina lezaja zuta) vjerovatno je to uzrok,a luft i od nekoliko desetinki moze da prouzrokuje lupanje u motoru.
[ nikolaul @ 29.06.2010. 23:25 ] @
pa lezajevi se trose i to nije sporno , ja sam stavio bio nove ali opet ista stvar, od lupanja se potrose, e sad ja sam mislio da se taj luft pravi na gornjoj maloj pesnici i prenosi se dole ali ne pomera se gore dole , samo levo desno i to ide do kraja ..
[ vladd @ 30.06.2010. 14:05 ] @
Taj luft treba da postoji, manji ili veci zavisno od kvaliteta motora(obracene paznje na detalje konstrukcije), i on kompenzuje saosnost centra lezaja radilice sa centrom cilindra. Da nije tog lufta, klip bi intenzivnije drljao lavu ili desnu stranu cilindra, saglasno sa osom radilice.

Ne lezi tvoja briga u tom zazoru.

Poz
[ nikolaul @ 30.06.2010. 18:26 ] @
e, toliko muke oko rastavljanja, nadajuci se da je tu problem i na kraju kad sam sve izvadio shvatam da sam dzabe sve radio .. mislim da bi najpametnije bilo naci nedje polovan motor i zavrsiti pricu ... glava motora je ok .. samo bi trebalo naci blok sa radilicom, ali gledam sad po oglasima za 100 e mozes kupiti komplet motor ..
[ komosarz @ 30.06.2010. 22:21 ] @
Uvijek je isplatnije uzeti drugi motor,ali sad sta je tu je,pregledaj lezajeve na bregastoj i ostale pokretne dijelove kao sto je recimo uljna pumpa,vodena p.alternator,kompresor klime(sala).Kao prvo trebao si konstatovati gdje se cuje "lupanje",pa skinutialternator da se uvjeris da nije on i tako redom,a ne odmah rastavljati ispravan motor.Prespavaj pa razmisli sta dalje.Pozz.
[ nikolaul @ 01.07.2010. 00:49 ] @
ma kakav alternator bre, lezajevi se trose zbog lupanja ..
[ veselinovic @ 01.07.2010. 15:02 ] @
Citat:
nikolaul: ma kakav alternator bre, lezajevi se trose zbog lupanja ..


Jesi li premjerio radilicu, ili barem pogledao ima li riseva na njoj?

Kad si rasklopio motor vjerovatno si oprao i produvao sve kanale za ulje?
Naravno, prohodnost kanala si ispitao dimom od cigarete?

A prije otvaranja motora si premjerio pritisak ulja. Naravno, i poslije remonta si takodje premjerio pritisak.
Iz ta dva pritiska si izveo zakljucak o kvalitetu pumpe za ulje ( zajedno sa prelivnim ventilom)?

Inace blok motora sa pripadajucim elementima je vrlo jednostavan sklop ( ne ulazim u kvalitet materijala i obrade) sa svega par elemenata koji se vrlo lako prekontrolisu.
Nema tu nista nepoznato cak i pocetniku u mehanici, pa ne bi trebalo da zeza nista kad se ispravno remontuje.

Ajde sad sta je tu je. Mozes samo da izmjeris pritisak na vrucem motoru, na ler gasu i na 3500 RPM.
Kad saznamo taj podatak idemo dalje.
[ komosarz @ 02.07.2010. 01:24 ] @
Odlicno,znaci vec si mjenjao lezajeve na radilici.A jesi li egalizirao radilicu i stavio odgovarajuce lezajeve? Ako nisi pravac u radionu da ti ljudi srede,tj.da ti je obruse i tek onda montiraj.