|
[ samo_da_pitam @ 01.07.2010. 19:31 ] @
| Sta biste predlozili za izbor izmedju ova dva modela
Punto 188 Classic (nov)
Benzinac 1.2 TNG (fabricki ugradjen plin) ili 1.3 Diesel MultiJet
Naime radi se o mladjoj zenskoj osobi koja se savrseno uklapa u celu pricu oko kredita, reciklaze, otplate, etc. samo je dilema da li plin ili dizel.
Ja imam Zunta na plin i super je auto za 'po gradu' ali nisam zadovoljan autom na autoputu. Ono sto mi smeta je sto mu fali snaga. Za sebe sam znao i izabrao plin a dizel nesto ne volim mada ni sam nisam nacisto zasto. E sada treba da posavetujem drugog pa mi tu treba vasa pomoc.
Namena: Auto bi pre svega bio za gradsku voznju po Beogradu (70-80%) + autoputem Bgd-Nis par puta mesecno. Cena voznje je vrlo slicna (odokativnom metodom) a razlika u ceni modela nije problem odnosno nije nikakav presudan faktor u donosenju odluke.
Obzirom da sam na forumu od nekoliko ljudi, u koje imam poverenje, cuo samo reci hvale o pomenutom MultiJet motoru interesuje me da li ima i odredjene mane u odnosu na TNG varijantu?
To da je jaci motor to stoji - interesuje me koliko ce to biti primetno npr. na auto putu pri brzini od 110 na sat, jer kao sto rekoh TNG imam i nisam zadovoljan a MJ nisam imao prilike da vozim.Takodje da li se kod ovog dizelasa mogu da ocekuju problemi zimi, da delovi kasnije budu skuplji, da bude generalno skuplji za odrzavanje ili...
Hvala unapred |
[ komosarz @ 02.07.2010. 01:13 ] @
Tu nema dvoumljenja,sve je na strani multijeta...
[ vladd @ 02.07.2010. 01:25 ] @
Tehnicki, multijet je mnogo savrsenija masina. Sa jedne strane.
Licno, skeptican sam prema vozilima koja trose puno litara goriva na 100km, bez obzira da li je jeftino ili ne, sto se tice usteda.
Uostalom, cena goriva, kod nas, zavisi od nivoa akcize, a nije strana ideja(naprotiv, provlaci se ideja zajedno sa povecanjem PDV-a) da se akciza poveca i za LPG(TNG)..
Tako da preko noci, mogu svi planovi usteda, da potonu u mrak..
Mozda naprave prelazni period, da plin kosta 80-90 din po litri, u tom slucaju bi bila jeftinija voznja na plinu, mozda ekoloska taksa, ali bi mali potrosac dizela bio u velikoj prednosti.
Ipak je 4l na 100km, dobra potrosnja, 4*120 je 480 din, a 8 litara plina je, trenutno350-400, ako ode na 70-80 din, bice 500-600 din za 100km..
[ samo_da_pitam @ 02.07.2010. 08:27 ] @
Vladd - potpuno si u pravu za cenu voznje - vec sada je cena plina 57 (u tvojoj racunici je to 450din) - ide jos vise u prilog dizelu!
A to sto je cena servisa (redovnih) 2,5x skuplja za MultiJet - da li to treba da plasi ili da raduje? Ha :) Sta ce to da znaci kasnije u 'odrzavanju' ?
Kao sto rekoh verujem da sve te prednosti postoje ali ima li nekih mana?
[ vladd @ 02.07.2010. 11:53 ] @
Dizel je nesto drugaciji, istina.
Ali sta se podrazumeva pod odrzavanjem, redovno, ili posebno.
Kod plina je neophodno ucestati intervale zamene filtera, sistem za plin zahteva posebno odrzavanje..
To su troskovi, ne veliki ali se apliciraju vise puta kod vozila sa plinom, nego kod dizela. Cesce se menjaju filteri, ulje, svaice, a postoje i tekuci problemi benzinskog motora, kao motora(sa i bez plina), kao sto u bobine, instalacija visokog napona, ponekii senzori(mislim na one koje dizeli nemaju)...
Ako se misli, a najcesce je tako, na velike kvarove, servis dizel pumpi, to je nesto sto se dogadja nakon vise stotina hiljada km..
Ako bi neko crtao dijagram troskova odrzavanja, u nekom limesu na 5-10 godina, mislim da bi bilo prilicno ujednaceno, nakon 10 godina bi dizel pokazao nesto veci trosak..
Stvar je samo gde se posmatra presek, dijagrama tekucih troskova, licno mislim da je dizel solidno konforniji, bez obzira na ocekivan finansijski "udar" u nekoj buducnosti, manje se covek srece sa mehanicarima, pumpadzijama(na plin svakih 200-250km, na benzin 300-400, a na dizel, 1,3 multijet, 600-800km) i prodavcima delova...
Benzin+plin kombinacija redovno i cesto uzima sitne parice, dok dizel nekako cuti i ceka, i nakon nekog perioda zagrabi vecu sumu...
Poz
[ samo_da_pitam @ 07.07.2010. 11:31 ] @
Samo da javim da sam preneo vasa misljanja i odluka je pala na diesel multijet - samo jos da sve bude ok sa papirologijom i to je to.
Mada verujem da ce imati nedoumice oko vrste diesela i ostalo ali to cu Vas pitati kasnije!
Hvala jos jednom na odgovorima
[ jnk @ 09.07.2010. 09:42 ] @
iskreno zunta bih uzeo samo u slučaju da me muka natera jer je hokštaplerska država tako namestila da je cenovno/kreditno/reciklažno najpristupačniji. S obzirom da je verovatno to i kod tebe slučaj(ako nije onda opet razmisli zašto uzimaš zunta) ne vidim ekonomsko opravdanje da se uzme dizel koji košta bar 3k eur više od benzinca i operativni troškovi su skuplji.
Naravno 1.3 mjet je mnogo bolji motor od 1.2 benzinca i tu nema rasprave ali jednostavno ne vidim računicu jer na kraju dana za 10k eur dobijaš starog punta koji je u poređenju sa današnjim automobilima te klase najlošiji po enterijeru, voznim karakteristikama pa i po kvalitetu. Recimo mazda 2, chevrolet spark, suzuki swift, kia ceed(klasa iznad)...
Po meni zunto se uzima kada hoćeš da da dobiješ nov automobil, relativno pouzdan i lak za vožnju a po najmanjoj mogućoj ceni a to je u ovom slučaju sa benzinskim motorom na plin.
[ vladd @ 09.07.2010. 10:51 ] @
Interesantno kako se masovno, pri spominjanju plina zanemaruju cinjenice. Posmatra se samo jeftina stavka, a ne vidi stvarna cena
Elem, Punto BEZ plina, Dinamic+benzin 60ks+manuelna klima kosta 8599 a multijet, Dinamic+70ks+ manuelna klima za 10599.
I cena fabrickog plina je +800 evra..ako se malo digitronise, razlika je 1100 evra za 10ks jaci motor? I sta je tu poblem?
Kako se niko ne seti, da masa kupljenih multijet polovnjaka(a nas vispreni gradjanin kupuje "kao casa" vozilo, koja dobro vuce i mirno radi), nije presla manje od 200000km...a u dobrom, i solidno voznom, su stanju
Sta li tek nudi nov?
http://www.fiat.rs/upload/docu...s/Punto%20Classic%20liflet.pdf
[ tdusko @ 09.07.2010. 13:42 ] @
Citat: vladd: Interesantno kako se masovno, pri spominjanju plina zanemaruju cinjenice. Posmatra se samo jeftina stavka, a ne vidi stvarna cena:)
Elem, Punto BEZ plina, Dinamic+benzin 60ks+manuelna klima kosta 8599 a multijet, Dinamic+70ks+ manuelna klima za 10599.
I cena fabrickog plina je +800 evra..ako se malo digitronise, razlika je 1100 evra za 10ks jaci motor? I sta je tu poblem?
Ma meni je to jos i jasno, ne znaju svi sta je 10 KS ali nije mi jasno kako se olako zanemaruje gotovo nepostojanje prtljaznog prostora u slucaju plin-varijante. Svako valjda moze da predpostavi da ako bar jednom godisnje krene negde na put sa zuntom na plin nece imati gde ni ranac da stavi. Mnogi u nemogucnosti da imaju dva automobila u porodici kupuju punto na plin. Cetvoro u kabini i nema mesta ni za kesu pride. To ne shvatam. Ukoliko se vozi jedan, max dvoje onda je to Ok u suprotnom ne vidim smisao ustede.
[ jnk @ 09.07.2010. 21:07 ] @
Postoji tiroidna boca(umesto rezervnog tocka) od 30 litara koja se ugradjuje fabricki.
punto 1.2 benzin trosi kombinovano 5.7 l benzina sto ce reci oko 7.2 l plina(po fabrickom katalogu)
punto 1.3 mjet trosi kombinovano 4.5 l eurodizela(po fabrickom katalogu)
cena plina trenutno je 53 dinara, cena eurodizela je 114 dinara
razlika u nabavnoj ceni vozila ja 1100 eur u korist punta sa plinom
Uzmimo da prosecan vozac punta predje 15 000 km godisnje
onaj sa dizelom ce potrositi 675 litara eurodizela koji ce platiti 76,950.00 dinara
onaj sa plinom ce potrositi 1080 litara plina koji ce platiti 57,240.00 dinara
kao sto rekoh pri kupovini punta ekonomicnost je ono sto je na prvom mestu, a razlika od 1100 eur u startu i ~180 eur za gorivo godisnje u korist plina nikako nije zanemarljiva. ne sporim da je 1.3 mjet neuporedivo bolji motor od 1.2 benzin ali racunica pokazuje da dizel kosta vise. preciznije, ako uzimas na lizing bez staro za novo varijante izaci ce te rata 30 eura vise i 10 eura vise gorivo, svakog meseca narednih 7 godina. + u startu ces platiti 150 eur vece ucesce(podaci sa http://www.zastavaistrabenzlizing.rs/kalkulator2010.html). Ako uzimas bilo koju varijantu punta classic za kes, izvini ali po meni je to totalna ludost.
malo li je na prosecnu platu od 300 eur?
[ vladd @ 10.07.2010. 01:21 ] @
Kakve veze ima prosecna plata? Ili se moze posedovati auto ili ne, samo sa prosecnom platom mislim da NE.
Sta se zaboravilo kod "plina"?
Koliko ce se benzina potrositi, u tom periodu(po 119, trenutno), bar jedna zamena ulja vise, jedno tri promene svecica, i bar jedno remontovanje plinskog uredjaja. Dodati u troskovnik..u korist plina..sto ce lako istopiti prednost 200 evra...
Uz realnu okolnost, da ce punto na plin trositi 10L plina kada bude radila klima, dok ce dizel podici potrosnju na nesto manje od 5l.
Ako jos potpuno zanemarimo realnu potrosnju vozila na plin(koja je jedno 10% veca od fabricke), i da se vozi 10 ks jaci auto, usteda na plinu je prilicno cudna stavka, i to pod uslovom da se ne promeni politika akciza na plin..
Poz
[ tdusko @ 10.07.2010. 09:27 ] @
Citat: Postoji tiroidna boca(umesto rezervnog tocka) od 30 litara koja se ugradjuje fabricki.
Jeste, kupicemo tiroidnu bocu i zaboravicemo na rezervni tocak, valjda i to treba da se ima u kolima. Da ne pricam o tome da se na pumpu mora svracati svakih 200-250 Km sobzirom da potrosnju i to da se sa nikad ne zna da li ce stati 26,28 ili 32 litra. Mislim ok, ako gledamo samo pare mozemo da polemisemo jos 1000 godina i plin opcija ce uvek biti jeftinija i isplativija. Medjutim, ako u kalkulaciju ukljucimo razliku u snazi, uzivanje u voznji, zapreminu gepeka, odlazak na pumpu svakih 800 kilometara Vs 250, trema kada se krene u Grcku na primer da li ima da se sipa plin. Mislim, od Bg-a do Paralije treba 3 puta puniti rezervoar.
[ jnk @ 10.07.2010. 10:43 ] @
@vladd
Naravno da je stavka prosecna plata od 300e vrlo bitna kada se gleda generalno na taj automobil cija je ciljna grupa ljudi ona sa prosecnom platom. to sto ce potrositi malo benzina je zanemarljivo, ne vidim zasto bi imalo vise promena ulja kod plina, a sa dizelom ima mogucih problema oko turbine i plivajuceg zamajca kao i generalno vece opterecenje na prednjem trapu sto nije zanemarljivo. inace uporno potenciras na tih 10 ks koji realno nisu razlog zasto je bolji dizel vec zbog obrtnog momenta al pretpostavljam da to znas.
@tdusko
postoji tyre repair kit. Gume danas nisu kao tigar 625 pa da pucaju tek tako. Da, najvise se gledaju pare i moja poenta je da neko sa 300e mesecnom platom ne moze da opravda sebi 40-50 eur vise trosak mesecno, sedam godina, da bi imao te beneficije koje ima dizel, a da se vozi u ISTOM konstrukcijski zastarelom automobilu.
[ vladd @ 10.07.2010. 10:47 ] @
Iznosimo argumente i cinjenice.
Polemika moze da bude konstruktivna ako su ljudi tolerantni, i ne odvode polemiku u raspravu.
Skloni smo da neke troskove zanemarimo, zarad ubedjenja, ja recimo, kada idem na pecanje nikada ne racunam stavku gorivo:), a ona je skoro najveca...
[ samo_da_pitam @ 11.07.2010. 17:12 ] @
Citat: tdusko: Ma meni je to jos i jasno, ne znaju svi sta je 10 KS ali nije mi jasno kako se olako zanemaruje gotovo nepostojanje prtljaznog prostora u slucaju plin-varijante. Svako valjda moze da predpostavi da ako bar jednom godisnje krene negde na put sa zuntom na plin nece imati gde ni ranac da stavi. Mnogi u nemogucnosti da imaju dva automobila u porodici kupuju punto na plin. Cetvoro u kabini i nema mesta ni za kesu pride. To ne shvatam. Ukoliko se vozi jedan, max dvoje onda je to Ok u suprotnom ne vidim smisao ustede.
Na samom pocetku sam rekao - 'mladja zenska osoba' a ne zensko+3 ali ok - ovo sto ti pricas potpuno ima smisla za cetvoroclane porodice i sasvim se slazem! Meni licno nikada nije dosta gepeka, ja sam ne razumem tu klasu vozila (iako imam jedan) ali ...
@Tdusko
Isti prtljazni prostor imaju oba modela. Sto puta je pricano o tome i definitivno ne stoji to sto kazes da kod plin verzije gotovo ne postoji prtljaznik, ali...
A takodje mislim da je za 'bar jednom godisnje' lakse kupiti prtljaznik za krov nego 355 dana vozati gepek iza auta ako ljudima to ne treba.
A sto se zapremine boce tice - ja prelazim sa jednim rezervoarom na plin 400-410km a od Beograda do Paralije bih sigurno stao 2-3 puta zbog raznoraznih fizioloskih potreba/zelja tako da ne vidim zasto je problem tada natankati auto.
@jnk
Jako bih voleo da ti je ova racunica tacna, jer kao sto rekoh ja vozim zunta na plin, ali nazalost, bar u mom gradu gde zivim ne postoji plin po ceni ispod 57 din. (slazem se da je nevazno ali u takvim matematikama kako si je ti naveo dosta utice - na godisnjem nivou), dok sam euro diesel vidjao i za 104 din - ne zalazeci u kvalitet istog. Mada je moguce da ja ne znam gde koliko kosta plin - posto uvek sipam gde stignem.
Kao sto vladd kaze da je naizgled benzin/plin jeftinija varijanta, ja sam pri kupovini zunta bez mnogo razmisljanja uzeo bas njega misleci kako je on sigurno najekonomicniji za voznju koja je meni potrebna tim autom, evo sada, vec posle par meseci bih dobro razmislio da li bih ponovo uzeo plin a ne diesel. Moji licni razlozi bi bili upravo tih 10 konja snage, koja mi na ovom mnogo fale. Ne zalim se na ekonomicnost taman posla, i licno bih savetovao nekoga kome bi to auto bio za 'po gradu'. U konkretnom slucaju sam pitao za osobu koja bi auto vozila i po auto putu a ne samo po gradu pa smatram da bi u toj situaciji itekako dobro dosao makar i to malo jaci motor.
A sto se cene tice - verujem da nikada niko 'pri ocuvanoj svesti' :) ne bi uzimao punta sa ovim cenama u razmatranje, da nije kredit najpovoljniji, bar je to ono sto je kod mene bio razlog.
Sa 2/3 cene punta u keshu ne bih ni razmisljao o zuntu ali...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|