[ pisac @ 03.07.2010. 13:02 ] @
Jel neko vozio kola sa CVT menjačem? Valja li to? |
[ pisac @ 03.07.2010. 13:02 ] @
[ etjen @ 03.07.2010. 14:11 ] @
bio ponosni vlasnik Lancie Y10 sa ECVT menjačem. Sada ga vozi moj brat :)
CVT iliti kontinualno varijabilna transmisija, (u Lancinom slučaju dodati reč elektronski ispred) je, po meni, savršenstvo automatskog menjača. Ne postoje stepeni prenosa, motor se skoro uvek drži na najoptimalnijem broju obrtaja, nema nikakvog cimanja prebacivanja-ma milina jedna :) Mane su praktično nepostojeća servisna mreža kod nas i povećana buka... [ pisac @ 03.07.2010. 17:34 ] @
A kakav je za "sportsku vožnju"? Preticanja, ubrzavanja?
[ etjen @ 03.07.2010. 17:41 ] @
pa, vidi, što se tiče startovanja sa semafora-''niko'' neće biti brži od tebe u prvih 100-nak metara, jer nema šaltanja, pa nema ni gubitka vremena tu.
A što se tiče ostalog zavisi od snage motora. Konkretno kod ove Lancie (a mislim i da je tako kod ostalih CVT-ova) kada naglo dodaš gas, obrtaji skoče, tj. trip je kao kad proklizava lamela, i onda krene da ubrzava i to vrlo lepo. Nemam preterana iskustva sa drugim automaticima osim ovog CVT-a i Renoovog Quickshifta, pa ne bih mogao baš najbolje da ti kažem, ali definitivno je brži na semaforu i od mnogo jačih kola sa manuelnim menjačem. Osećaj je kao kod skutera (i oni imaju CVT sistem) [ pisac @ 03.07.2010. 18:19 ] @
Jel dovoljno pametan da na nizbrdici koči motorom?
[ etjen @ 03.07.2010. 18:40 ] @
ma naravno.
Kažem, iz ugla običnog korisnika koji je vozio nekoliko tipova (klasičan automatik, Quickshift i CVT) automatika, meni je CVT vrh :) Jedino, podvlačim, servisna podrška je blagi užas. Ako se desi neki problem ima jedan do dva majstora koji znsju šta bi s njim. [ pisac @ 09.01.2011. 22:41 ] @
Razmišljam nešto, CVT mi deluje kao savršen menjač, u kome je snaga sa motora na točkove uvek idealno preneta. Međutim, zašto je onda CVT tako teško naći u vozilima? Imamo ručne, automatske kvikšiftove i druge, ali CVT vrlo retko.
Takođe, i na reli trkama imamo ručne ili automatske, CVT-a nema nigde. Mora da imaju neku manu? [ Zarko Silic @ 10.01.2011. 09:28 ] @
Skup i monoton.
[ cozmo_im @ 10.01.2011. 10:29 ] @
Ja sam probao CVT u Priusu. Sve odlicno funkcionise, sve je glatko, bez cimanja, samo plivas...
E sad u Priusu je malo cudno jer je hibrid. Ima i benzinac i elektro motor. i Sad kad oces naglo u PWR modu da ubrzas, on odlicno ubrza jer spoji benzinca sa strujom (Prius, koliko to cudno zvucalo, ima zestoka medjuubrzanja kao neki turbodizel moderni) medjutim DERNJA se zesce. Sta on radi - digne broj obrtaja motora u nebesa i onda podesava prenosni odnos. Sve je to bez trzaja i sve je to krasno brate ali buka je velika dok ubrzavas. Bas se dere zesce. Medjutim u konstantnoj voznji je san snova. Sve je tiho i mirno kao i kod laksih ubrzanja. Cim treba zesce ubrzanje, ide to lepo ali je mnogo bucnije nego kod klasicnog menjaca. Takodje, bucniji je pri maksimalnim brzinama, odnosno preko 160 je bas bas bucan zbog nacina rada CVT menjaca. Znaci, mane su velika buka pri ubrzanju i maksimalnim brzinama a pozitivne su mala buka u kontinualnoj voznji i voznja bez trzaja i vibracija i lepa medjuubrzanja kod benzinca. [ etjen @ 10.01.2011. 11:39 ] @
složio bih se sa cozmom i delimično sa zarsilicem
Dakle, skup je i bučniji kod jačih ubrzanja - to su mu mane. mada meni ta buka nije nešto što ''bode uši'' I nisam siguran, ali mi se čini da mu je ograničen vek trajanja. Možda i grešim ali mi se čini da sam negde čuo taj podatak. Mada, sve u svemu, po meni je to savršenstvo automatskog menjača. Uživanje je u vožnji. I da mogu da biram, to bi mi bio uvek izbor. [ jnk @ 10.01.2011. 11:42 ] @
Svakako bolje uzeti cvt nego neki robotizovani manualni menjač(speedshift, sensodrive, selespeed i ostala đubrad) ali je pitanje da li je bolje to nego klasičan automatik. Naravno sa dsgom nema poređenja.
[ pisac @ 10.01.2011. 12:01 ] @
Na reli trkama buka nije nikakav faktor pri izboru menjača, ali ipak tamo nema CVT-a. A po nekoj logici bi upravo CVT uz dobar softver bio savršen za munjevita ubrzanja. Dakle, mora da postoji još neka mana.
[ jnk @ 10.01.2011. 12:24 ] @
Na trkama je uglavnom cvt(kao i dsg) zabranjen. cvt ti ne može pružiti osećaj kontrole na automobilu kao što to može manualni ili poluautomatski menjač i samim tim niko ih ne koristi. Takođe pretpostavljam da cvt ima mnogo veće gubitke pri prenosu nego klasičan manualni i ima više problema da prenese veću snagu.
[ pisac @ 06.10.2011. 21:32 ] @
Posle određene "simulacije" u glavi, zaključio sam da si u pravu: CVT mi ne može pružiti osećaj kontrole nad dešavanjima. Možda jeste idealan za ubrzavanje, i za udobnost (izuzevši buku), ali za dobar osećaj kontrole neophodno je da obrtaji motora rastu (u stepenima) srazmerno sa obrtajima točkova, a ne kontinualno.
Dakle, CVT u svom prirodnom "kontinualnom" režimu otpada za jurcanja/trkanja. Međutim, koliko znam CVT (bar na Fokusu) ima i režim sa simuliranih 7 brzina koje se menjaju ručno ili automatski, a to bi već moglo da posluži za situacije u kojima želim da imam "kontrolu" [ etjen @ 07.10.2011. 09:47 ] @
pazi, CVT je super za ''smooth'' ''opuštenu'' vožnju.
Nema mu premca u tome. Ali ako voliš neko divljanje ili poludivljanje kolima onda on nije za tebe. Nema baš osećaja kontrole kako si navikao. Ne znam kako je sa tim simuliranim brzinama, to sam čuo ali nisam probao... Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|