[ savasa @ 20.07.2010. 05:44 ] @
Kupio sam punto u Decembru . Pocetkom Marta primetim na jednom delu da se ljušti farba. Odem u servis oni pogledaju, kažu mi da je fabrička greška i da treba pregledati ceo auto da nema još nekih propusta. Posle detaljnog pregleda ustanove da je ceo auto loše ofarban (tanak sloj farbe) ali se zbog velikog troška mora čekati odobrenje fiata. Fiat je odbio reklamaciju uz navode da je došlo do spoljnjeg uticaja na farbu (smola od drveta; u sred zime). Odem ja stim papirima u osiguranje da naplatim kasko. Tamo opet druga priča ne radi se o spoljnjem uticaju nego o fabričkoj grešci. Jel neko imao sličnih problema i kao ih je rešio?
[ StORM48 @ 20.07.2010. 08:05 ] @
Pravac tržišna inspekcija!

Kakva bre smola, uticaj ovog/onog?

Pozdrav
[ savasa @ 22.07.2010. 17:37 ] @
Epizoda prerasta u seriju, ništa nije gotovo verovatno idemo na sud. Pozdrav Noćnom
P.S. bio sam u inspekciji oni su na terenu rade na mom slučaju
[ etjen @ 22.07.2010. 18:31 ] @
isteraj to do kraja i obavezno napiši šta je bilo.
Srećno!
[ veselinovic @ 22.07.2010. 19:31 ] @
Pa jel znaju ti zvrndovi u Zastavi da je drug tito umro?
Sramota, naravno da su greske moguce ( otuda i ima garancija), ali ne priznati na garanciju je sramota i veliki blam.
To moze samo kod nas da se desi.
Sjecam se kad je zet kupio novu ladu ( 2006.g.)
Dobio je bez dvije ratkapne i bez ikakve opreme ( dizalica, kljuc, trokut...).
U prodajnoj kuci ide prica, ukrao vozac koji je dovezao, moze on da vrati, tj ne primi ladu, ali ce drugu cekati 3 mjeseca i vjerovatno ce opet nesto biti.
U principu dobro je prosao, ti vozaci sto dovezu kola iz BL do Foce znaju da ogrebu kola.
Naravno, kupio je ratkapne i ostalo od ovlastenog servisera privatno, za nesto suitno para.
Sramota.
[ bora61 @ 22.07.2010. 22:47 ] @
Kupujte i dalje Zastavu.
[ etjen @ 23.07.2010. 09:01 ] @
savasa

ja bih ipak na tvom mestu kontaktirao direktno Fijat mejlom i njima objasnio sve što se izdešavalo. Nešto mi je sumnjiva priča da Fiat nije hteo da odobri trošak za farbanje. Pre će biti da su to ovi ovde odbili sa pričom da im Fijat ne dozvoljava toliki trošak.
Moguće da su javili Fiatu i on ih odyebao (u fazonu vi ste napravili grešku-vi i ispravite) i onda se ovi ovde pokolebali oko farbanja pa ti preneli da ih je Fiat odbio...
[ Joker @ 23.07.2010. 10:49 ] @
Ne treba da pristane na farbanje, nego samo na nov automobil.
[ savasa @ 23.07.2010. 13:13 ] @
kako da se obratim fijatu kad oni u Srbiji nemaju sajt. Ne mogu doći ni do njihovog telefona ni adrese. Nisu smatrali da treba uz pogon u Srbiji da imaju i sajt. Čak ga i Zastava ima. Jedino da se obratim centrali u Italiji ali sam tanak sa gramatikom, a ne bih da šuketam engleski i obrukam celu Srbiju.

Za mene je ovo Italijanski auto bez obzira gde se sklapa.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 23.07.2010. u 17:16 GMT+1]
[ etjen @ 23.07.2010. 13:19 ] @
nađi nekog da ti prevede i obrati se direktno Fijatu. Ja sam se pre nekoliko godina tako obraćao Renou na globalnom sajtu renault.com i dobio sa iznenađujuće brzo odgovor.
Ja mislim da to itekako vredi. Digni buku oko toga, budi uporan.
[ sasa022 @ 23.07.2010. 14:27 ] @


@savasa

Da je to "pravi Fiat" na njemu bi pisalo FIAT a ne Z10

[Ovu poruku je menjao vladd dana 23.07.2010. u 17:18 GMT+1]
[ etjen @ 23.07.2010. 14:32 ] @
Citat:
sasa022:


@savasa

Da je to "pravi Fiat" na njemu bi pisalo FIAT a ne Z10


pa valjda i piše FIAT, Desetke davno nema
[ Zarko Silic @ 23.07.2010. 14:46 ] @
Citat:
savasa: Kupio sam punto u Decembru . Pocetkom Marta primetim na jednom delu da se ljušti farba. Odem u servis oni pogledaju, kažu mi da je fabrička greška i da treba pregledati ceo auto da nema još nekih propusta. Posle detaljnog pregleda ustanove da je ceo auto loše ofarban (tanak sloj farbe) ali se zbog velikog troška mora čekati odobrenje fiata. Fiat je odbio reklamaciju uz navode da je došlo do spoljnjeg uticaja na farbu (smola od drveta; u sred zime). Odem ja stim papirima u osiguranje da naplatim kasko. Tamo opet druga priča ne radi se o spoljnjem uticaju nego o fabričkoj grešci. Jel neko imao sličnih problema i kao ih je rešio?


Sta i gde se ljusti farba? Konkretno.

Ko i gde je auto pregledan? Koji servis?

Da li za to sto su ustanovili imas pismeni ili usmeni izvestaj?

Ako umes, fotografisi (ali ne mobitelom vec napravi kvalitetan snimak) mesto koje se ljusti.




[ srdjan_m @ 23.07.2010. 14:50 ] @
Za one koji nisu upućeni baš u sve detalje evo je ista ta tema sa drugog foruma gde je malo detaljnije obrađena

http://www.vrelegume.rs/forum/...e3524da04586130098&start=0
[ etjen @ 23.07.2010. 17:50 ] @
savasa, daj neku sliku toga, da ne bude baš sve ovako na reč...
[ savasa @ 24.07.2010. 08:47 ] @
Nije problem da slikam i ubacim slike ali je muka malo veća. Na forumu vrele gume sam o tome više pisao. farba se ljušti na zadnjim levim vratima, a u servisu su ustanovili da je tanak sloj farbe što su kasnije, posle odbijanja reklamacije od strane fiata, potvrdili i veštaci iz Dunav osiguranja.To ne mogu da zabeležim foto aparatom, a sve to imam napismeno. Moje primedbe na koroziju bloka motora, katalizatora, krajeva spona i ramena, svih šrafova donjeg postroja nisu ni pomenuli u odbijanju reklamacije. Mislim da oni prosto ne mogu da oprave moj auto i dovedu ga u ispravno stanje i da zato izbegavaju da priznaju grešku. Interesantan je bio odgovor na moju primedbu da mi u kupoprodajnom ugovoru piše bordo metalik, a u saobraćajnoj crvena, što i jeste boja auta. Odgovorno lice iz FAS mi je rekao da su im Italijani rekli da prekinu farbanje s tom bojom jer ne zadovoljava standarde i kvalitet FIAT i da se javljaju problemi s tom bojom. Jel neko od vas čuo da su ikome vratili auto da se ponovo ofarba? Da ima nekog reda trebali bi povući celu seriju bordo punta, ako je to tačno.
[ sasa022 @ 24.07.2010. 11:41 ] @
Citat:
Nije problem da slikam i ubacim slike


Slikaj i postavi na sve forume.Salji svim dnevnim novinama.
Snimaj - postavi na YouTube.

Moras da budes veoma uporan,da bi u Srbiji ostvario svoja prava.....

[ milance_kg @ 24.07.2010. 11:59 ] @
Ma ne vredi... ovde u KG-u u zastavi sto god rade, nesto se na pocetku trude, valjda dok ne pohvataju kako mogu da zeznu,
onda nastave sa 'cuvenim' kvalitetom.
[ savasa @ 07.08.2010. 14:37 ] @
delovi su možda i ok ali je završna obrada katastrofalna.
[ AstralPro @ 08.08.2010. 15:38 ] @
Kolko para toliko muzike. Za 8k e nov auto pa jos i da bude bez greske? EEee
[ etjen @ 08.08.2010. 16:24 ] @
hoćemo li mi više videti te slike?
[ savasa @ 09.08.2010. 08:02 ] @
nemam tako kvalitetan aparat da prikažem nejednaku ofarbanost. Probaj iz ova dva zapisnika da shvatiš o čemu se radi

http://www.scribd.com/doc/35579121

http://www.scribd.com/doc/35579482

ljuštenje farbe je na jednom delu i ispao bih konj koji diže frku oko štete od 80 eura kad bih to uslikao i pokazao. Šteta je tolika , ne samo na farbi, da vozilo ne može da se dovede u fabričko stanje i oni to znaju i zato me zavlače i prebacuju loptu.
[ savasa @ 09.08.2010. 09:38 ] @
slični, ako ne i isti problemi

http://www.fiat.rs/code/naviga...h=farba&Id=23&offset=2

http://www.forum-nis.org.rs/pdf/vesti/PUNTO%20CORROSIONE.pdf
[ etjen @ 09.08.2010. 10:46 ] @
zaista ne znam šta da ti kažem osim da skroz saosećam sa tobom. Nemoj nikako odustajati i kao što sam ti već rekao pošalji mejl direktno Fiatu na engleskom sa prevedenim nalazom Dunava i ovog pisma od Fiata.
Pa tebi je po ovom zapisniku i pod prtljaga neobojen. Na to nije nikako mogao uticati neki spoljni efekat.
Sve priče o smoli i sličnim glupostima automatski padaju u vodu.

Dođi direktno na neki način do Fijata i to će biti rešeno-videćeš.

Srećno!
I piši kako teče stvar.
[ AstralPro @ 09.08.2010. 21:39 ] @
Srecno!
Na*ebi im se keve sto se prave pametni :D i obrati se direktno Fiatu sto pre.
[ savasa @ 10.08.2010. 15:09 ] @
Fiat Automobili Srbija nemaju sajt u Srbiji. To je zajednička firma Fijata i vlade Srbije. Nemam pojma kome da se obratim od njih, ko je nadležan. Ne postoji kontakt sa njima. Jedino sam video "stručnjake" koji VIZUELNO određuju debljinu sloja farbe na kolima i ne stide se da to i napismeno potvrde. Koroziju bloka motora i donjeg postroja ne pominju u svom izveštaju. O smoli od drveta u sred zime bi možda trebao neki botaničar da priča, to ni dete ne bi progutalo.
[ etjen @ 10.08.2010. 15:18 ] @
obrati se na http://www.fiat.com
imaš gore desno link za kontakt
[ Zarko Silic @ 11.08.2010. 08:17 ] @
Ne sme se preterivati oko tih zahteva.

Postoje materijali koji se ne farbaju i koji moraju da korodiraju i gde korozija ne smeta niti prouzrokuje bilo kakve posledice.

Zavirivanjem pod automobil i drugih proizvodjaca (i visestruko skupljih vozila) doslo bi se do slicnog pogresnog zakljucka da nesto nije dobro uradjeno.

Vazno je da ne postoji nekakav uzrocnik korozije koji moze da napadne karoseriju vozila. Na gore ponudjenim fotografijama sve je u granicama normalnog te nema osnova za bilo kakvu reklamaciju.
[ cozmo_im @ 11.08.2010. 08:39 ] @
Sto se tice korodiranja bloka motora ili delova trapa to je cista oksidacija i to se desava na skoro svakom vozilu, to ne moze biti predmet reklamacije nikako. Desava se i na skupim automobilima, jednostavno tim delovima nije potrebna nikakva zastita i nece "zardjati" "iznutra", ovo mozes oprati bez problema.

Pogledaj kocione diskove posle kise i stajanja od par dana - isto ce oksidirati. Da li ce ih rdja pojesti? Naravno da ne.

Sto se tice farbe auta, ako je Dunav procenio da ima osnova za reklamaciju i ako je tako kao sto kazes - samo napred, moras ici do visih instanci a ne da se cimas sa ovim nasima ovde.
[ Java Beograd @ 11.08.2010. 09:32 ] @
Ja lično na slikama u pdf-u Punto Korozione ne vidim ama baš ni jednu problematičnu koroziju. Što reče cosmo, ljudi izgleda očekuju da i kočioni diskovi budu pocinkovani.
[ savasa @ 11.08.2010. 09:44 ] @
Moj prijatelj je morao da kuca nove brojeve na bloku motora jer mu je rđa "pojela" brojeve i nije mogao proći tehnički. To ga je koštalo oko 150 eura. Izduvni sistem je isto zahvatila rđa po varovima i čisto sumnjam da će oni potrajati. O šrafovima i kako to utiče na estetiku novog auta da ne polemišemo. Farba mi je najmanji problem jer se tu vidi šta je u pitanju i to će se nakraju rešiti i sudskim putem. Ne znam šta da kažem više, ušao sam u priču o novim kolima da ne bih imao ulaganja bar dve godine i da bih izbegao ovakve stvari. Bolje da sam kupio neki polovnjak onda bi mi ovakve stvari bile razumljivije.
[ cozmo_im @ 11.08.2010. 09:50 ] @
@java

Tacno, ja kad sam menjao duzi kraj spone, oksidiso je bukvalno za par dana. I to je bilo pre skoro 3 godine i evo danas se ni ne vidi nista od prljavstine naravno:))

Elem, ti delovi na svim vozilima oksidisu, pogotovo od stajanja. Posle izvesnog vremena voznje, nece se ni videti originalan izgled od prljavstine.

Inace ti delovi ne mogu da "korodiraju" kao limarija. Isto vazi i za izduvni sistem. Skoro sam menjao krivinu na auspuhu (pre dva meseca) i naravno da je oksidisalo na varovima... ali isto tako sam menjao pre par godina zadnju krivinu na auspuhu i pancir crevo i to je odmah maltene oksidisalo na varovima i evo, posle par godina nema ni tragova da ce var da popusti ili da se taj deo otkine. To je sasvim normalna pojava. Ili mislis da delovi donjeg postroja na automobilu moraju citav zivotni vek auta da izgledaju ko iz fabrike?

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 11.08.2010. u 11:23 GMT+1]
[ Java Beograd @ 11.08.2010. 10:11 ] @
Citat:
savasa: Moj prijatelj je morao da kuca nove brojeve na bloku motora jer mu je rđa "pojela" brojeve i nije mogao proći tehnički. To ga je koštalo oko 150 eura.

Nemoj da se ljutiš, ali ovo totalno zvuči kako rekla-kazala. Blok motora ni na jednom vozilu nije niti farban niti cinkovan. Jednostavno, liveno gvožđe ("gus") sasvim drugačije korodira od valjanog lima (koji se koristi za karoseriju). Gus kororodira malo ili nimalo, a ako koridira to je isključivo površinski. Video sam desetine i stotine blokova motora i nijedan nije bio "pojeden" od rđe.
[ etjen @ 11.08.2010. 10:39 ] @
podvozje automobila se ne gleda (u smislu rđe) i ono na onim slikama je sasvim normalno. Tu nema šta. To je samo blaga rđa, tj. oksidacija, baš kao diskovi posle nekoliko dana nevoženja kola.

Ali ono iz zapisnika Dunava je ozbiljna stvar.
[ Zarko Silic @ 11.08.2010. 11:31 ] @
Zaboravio sam da napisem u prethodnom postu da me malo cudi stav Jovana Jovanovica, diplomiranog inzenjera iz Centra za zastitu potrosaca jer na osnovu onih prilozenih fotografija se nista sporno ne moze zakljuciti. Naprotiv, odgovor bi trebao biti formulisan kroz pitanje posiljaocu zalbe, da li su ovo jedini dokazi ili postoji jos nesto.

Pogotovo je sporna recenica:






Zaista cudno, ali ne pitanje korozije, vec zakljucak diplomiranog inzenjera.


Na takvom radnom mestu, i sa ovakvom titulom, odgovorno lice bi trebalo da poznaje vise materiju i posao sa kojim se bavi.

Bar bi trebao znati sta je pre svega antikoroziona zastita i na kojim mestima se primenjuje.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 11.08.2010. u 12:42 GMT+1]
[ Joker @ 11.08.2010. 14:05 ] @
Mogu da razumem da u toku eksploatacije ti delovi korodiraju, ali nov automobil koji je u salonu mi baš nije jasno. Da li su delovi u kragujevcu bili neadekvatno skladišteni pa je zbog toga došlo do korozije delova koji su iz fabričke hale došli u auto salon? Mislim da baš ne bi nov automobil u salonu tako trebao da izgleda.
[ cozmo_im @ 11.08.2010. 14:21 ] @
Ne, oksidisu od stajanja - i to na svakom autu. Ako bi se neko setio da ode recimo na pranje patosa auta, bilo bi kao "Ups, di nestade korozija". Elem to je povrsinska oksidacija. Kupi nove diskove. Stavi ih na auto. Ostavi auto na prodajnom placu. Padne kisa, dodji za 2-3 dana i sta se desilo - diskovi pobraonili. Sedni u kola, provozaj ih i pogledaj - gle cuda cisti!

Znaci, povrsinska oksidacija kad auto stoji, nebitno dal je na placu u garazi, drnde-mrnde jednostavno zakon hemije na delu.

Potpuno normalna pojava.
[ darence @ 11.08.2010. 16:27 ] @
Citat:
Java Beograd: Nemoj da se ljutiš, ali ovo totalno zvuči kako rekla-kazala. Blok motora ni na jednom vozilu nije niti farban niti cinkovan. Jednostavno, liveno gvožđe ("gus") sasvim drugačije korodira od valjanog lima (koji se koristi za karoseriju). Gus kororodira malo ili nimalo, a ako koridira to je isključivo površinski. Video sam desetine i stotine blokova motora i nijedan nije bio "pojeden" od rđe.


nije tacno da se blokovi ne farbaju. Farbani su cak i na Yugu
[ veselinovic @ 11.08.2010. 17:31 ] @
Sto bih ja volio da je moja dzeta toliko korodirala.
Kao sto rece zarsilic sramota je jednog inzinjera lupitiovako nesto.
[ savasa @ 11.08.2010. 22:02 ] @
Na slikama su kola u autosalonu, ako sam dobro shvatio. Ajde nađite u bilo kom autosalonu korodirano vozilo. Sramota je za proizvođača i radnju da se ovako nešto prodaje. Pa nismo mi Srbi baš tolka beda da nam se valja svakakvo g**** , nije Punto na poklon. Sedam godina treba da plaćam, šta? Nek' probaju ovo da prodaju u Italiji.
[ Zarko Silic @ 11.08.2010. 22:20 ] @
savasa ako se tvom Puntu ljusti farba kao sto je ovo rdja na ovim fotkama onda unapred mogu da ti kazem da neces nista uspeti da postignes ni sa tuzbom. Zbog toga ne treba potencirati nesto sto nije realno vec se treba koncentrisati na problem gde postoje sanse da se nesto popravi.

Ovo sto je ovde pokazano na donjem postroju automobila moze se sresti na bilo kom vozilu bilo kog proizvodjaca i u bilo kom salonu sirom sveta.

To sto je dipl. ing mudrovao je posledica njegovog neznanja i toboze zelje da se kupcima izadje u susret jer jednostavno ne zna da se pojedine komponente ne zasticuju protiv korozije. Na primer delovi od sivog liva, razne spojnice, glavcine, poluosovine, zglobovi, delovi kocionog sistema, izduvni sistem i jos mnogo toga.
Ni jedan sudski vestak nece vestaciti u korist potrosaca koji ovako nesto zahteva.

Antikoroziona zastita takvih elemenata ne vrsi se ni na vozilima koja su 10 puta skuplja, a pitanje je da li uopste postoji serijsko vozilo na kome ona postoji.
[ Joker @ 12.08.2010. 11:03 ] @
Zašto kada kupiš nove diskove nisu korodirali ?
[ veselinovic @ 12.08.2010. 11:06 ] @
Jer su namazani uljem protiv oksidacije.
[ Java Beograd @ 12.08.2010. 11:22 ] @
A malo je nezgodno mazati diskovi uljem protiv oksidacije posle svakog kočenja ...
[ Joker @ 12.08.2010. 11:27 ] @
Pitanje sam postavio iz razloga da li bi donji postroj trebao biti zaštićen od korozije dok se automobil nalazi u salonima ili placu ?
@Java Beograd
ako pažljivo pročitaš moje pitanje videćeš da tvoj odgovor baš nema mnogo veze sa njim, ali neka si napisao, da se zna.
[ cozmo_im @ 12.08.2010. 11:42 ] @
Donji postroj se ne zasticuje a koliko znam auto se pre isporuke dekonzervira i nek stoji dan-dva pojavice se oksidacija, normalna pojava.

Znaci, shvatite... normalna pojava.

Ali ljustenje farbe NIJE normalna pojava kod glanc novog auta.

Dakle itekako ima osnova za novo farbanje ili zamenu auta u garanciji ako se ljusti tako kako kaze.

Ali za ovu oksidaciju, to je normalna pojava.
[ savasa @ 12.08.2010. 19:17 ] @
Zašto korodira samo nov punto? Ako je to normalna pojava dajte slike drugih automobila.
[ etjen @ 12.08.2010. 19:37 ] @
to jeste normalno ali što kaže cosmo ljuštenje farbe nije
[ Joker @ 12.08.2010. 20:15 ] @
Volio bi da vidim jednog VW, BMW-a ili Fiata u nemačkoj u salonu da je korodirao i da mi prodavac kaže da je to normalno.
[ DrJekyll @ 12.08.2010. 20:54 ] @
E pa oni ne kostaju 7 hiljada.

A ljudi ovde kad kupuju nov auto (zastavu) ocekuju uslugu i kvalitet najmanje na nivou Bentlija.

Jer pobogu kupuju nov auto.

Pa sta ako je nov auto. To je samo obicna zastava od 7-8 hiljada i ne ocekujte neko ludilo.

[ codeNO @ 13.08.2010. 12:22 ] @
Moj drug je bio u salonu Kia i gledao izlozeni Ceed. Posto svi sad teraju po salonima da im jedan tocak bude podignut video je na modelu ceo auspuh kako je zardjao. Sliku nemam ali, zasto ne verovati. Sve one slike su povrsinska rdja i to prilikom eksplatacije ce se povuci ili nece imati dalji efekat na deo. Ko je lud da zasticuje posebno diskove i auspuh kada su to radni delovi. Svi koji su uporni nek idu u bilo koji salon skupljih automobila i nek zagledaju ispod i videce istu stvar.

Moj cale je imao problem sa serijskim brojem motora jer je zaista zardjao i nekoliko brojeva je bilo nevidljivo. I jedina istina je da to moze da se desi a mit da je kostalo 150E. Kostalo ga nesto manje od 80E i to sa svim papirima i potvrdama i ostalim glupostima. Samo sto sad ima zabelezeno kod njih da je motor prekucavan, zasto, kod koga i tacno koji brojevi.
[ Zarko Silic @ 13.08.2010. 12:56 ] @
Citat:
codeNO: Moj cale je imao problem sa serijskim brojem motora jer je zaista zardjao i nekoliko brojeva je bilo nevidljivo.


To se desava, ali kod vozila kupljenih kao novi kod nas, vrlo retko. Gotovo nikad.

Ova pojava se uglavnom uocava kod polovnjaka dovezenih sa Zapada i starih vise od 5 godina a uzrocnik je sastav rizle za posipanje u zimskim periodima koja stetno deluje kako na blok motora tako i na aluminujumske delove. U pojedinim slucajevima ume toliko da ih pojede (ne korodira vec bas "pojede") da se oznake (na primer broj morora) jednostavno izgube.
[ codeNO @ 13.08.2010. 14:36 ] @
Ne raspiruj misli...auto kupljen nov u Srbiji
[ savasa @ 15.08.2010. 19:56 ] @
evo još malo linkova:

http://www.b92.net/info/vesti/...04&dd=25&nav_id=357305


P.S. Bio sam danas na najlonu ni jedan polovnjak nema koroziju na bloku, a oni su čak i jeftiniji od 7000 eura. Moj je koštao 8599 i očekujem da bolje izgleda od polovnjaka, a ne od bentlija.
[ savasa @ 26.08.2010. 13:12 ] @
Kolika je debljina sloja farbe na Puntu? Jel neko od vas ima taj podatak?
[ savasa @ 06.11.2010. 08:00 ] @
Ne zna niko?
[ jnk @ 07.11.2010. 00:41 ] @
Debljina farbe varira u zavisnosti od primerka i meri se u mikronima. Ako očekuješ da ti neko da podatak koji bi bio preporučen raspon debljine farbe za fiat punta, to ćeš teško naći ovde, ali probaj na detailingworld.co.uk možda ti oni tamo kažu nešto pametnije. Probaj negde da nađeš taj uređaj za merenje debljine farbe pa uporedi par automobila i vidi. Čitao sam na tom forumu da je za te detailing ludake uobičajeno kada kupuju nov automobil naprave inspekciju farbe i ako su prevelika odstupanja odbiju da preuzmu automobil a u pitanju su mnogo bolja kola od punta.
[ savasa @ 17.02.2011. 09:53 ] @
Vidim po drugim forumima da teme sa reklamacijama vezane za punta postaju sve posećenije, pa rekoh da obnovim temu na ovom forumu.
[ ex-user @ 17.02.2011. 22:19 ] @
a šta je bilo sa tvojom reklamacijom? kako je sve rešeno?
[ savasa @ 18.02.2011. 08:21 ] @
Nije rešeno još uvek. Imam gomilu dokaza u moju korist ali mi finansijski momenat trenutno ne dozvoljava da to i završim. Zato i pokrećem ove teme po forumima kako bi se eventualno ja i još neki sa sličnim problemima udružili i smanjili pojedinačne troškove. Iz mojih dosadašnjih kontakata sa drugima sam stekao utisak da fiat i igra na tu kartu da će ljudi odustati iz finansijskih razloga, pa zato i imaju takav stav.
[ Zarko Silic @ 18.02.2011. 11:14 ] @
Ne moze Fiat, a ni bilo ko drugi da igra na takvu kartu.

Zakon o zastiti potrosaca je jasan.

Ako je proizvod neispravan, na primer ako se na novom automobilu ljusti farba, procedura je da Fiat, zbog specificnosti proizvoda, otkupi tvoje (neispravno) vozilo ukoliko insistiras na povracaju novca, i da ti proda drugo vozilo, ako zelis da kupis isto takvo.
Takva je praksa u Evropi, tako treba da bude i kod nas.


Medjutim, one price o navodnoj koroziji i podrsku toboz drustvu o zastiti potrosaca, treba zaboraviti. Insistiranje na takvim nepostojecim kvarovima moze samo da oteza i nepotrebno iskomplikuje relativno prostu situaciju.
[ etjen @ 18.02.2011. 11:25 ] @
mi još uvek slike tog Punta ne videsmo.
Ovako je poprilično neozbiljna priča
[ savasa @ 18.02.2011. 18:04 ] @
Kao sto sam vec jednom rekao: nisam u tehnickoj mogucnosti da svojim aparatom od 5 mp slikam nejednaku obojenost ili sto su vestaci rekli leopardovo krzno(sto sam vam omogucio da vidite) zato ne vidim sta je tu neozbiljno s moje strane. Cak ni tv ekipa s kojom sam snimao prilog o mom slucaju to nije mogla sa svojom opremom da pokaze. Vide se samo par oljustenih tacaka na zadnjim levim vratima. U prilog moje price ide otvoren radni nalog u ovlascenom servisu za farbanje celog auta u garantnom roku, zapisnik dunav osiguranja sa misljenjem tri vestaka da je rec o fabrickoj gresci, nasuprot misljenju FAs-ove komisije da je rec o spoljnjem uticaju iako navode da je vozilo vizuelno pregledan. Meni u principu je svejedno da li je jedno ili drugo. Ako su servis i dunav u pravu - fabricka greska, a ako je FAS - kasko osiguranje.
Sto se tice korozije to nisam ni reklamirao vec sam naveo i druge probleme koji se i meni kao i drugima javljaju, a korozija na novom autu moze biti samo posledica lose zavrsne obrade (to se radi u kragujevcu)
[ savasa @ 07.12.2011. 20:49 ] @
Što se tiče "navodne" korozije samo da vas obavestim da nisam prosao tehnički jer je "navodna" korozija "pojela" brojeve motora i moram ići u sup da mi daju pus broj. Auto je "star" dve godine.
[ etjen @ 07.12.2011. 21:23 ] @
e ako je zaista tako to ti je više nego dovoljno da tražiš drugi auto. Sada imaš neoborivi dokaz! Pravac u auto kuću, a ako oni neće ništa onda u sve medije, isplatiće ti se sigurno
[ Milojkovic @ 08.12.2011. 15:25 ] @
Nista nece postici , veliki su to igraci njegova rec protiv njihove, on sam a tamo ekipa pravnika i kojekakvih sema i veza iz momenta je osudjen na propast.
[ sasa022 @ 08.12.2011. 21:21 ] @
@savasa

Zasto svoje tvrdnje ne dokazes fotografijama ?
Zasto ne skeniras izvestaj sa tehnickog pregleda u kom stoji da je neophodno ukucavanje brojeva motora ?
[ KrkaCiC @ 09.12.2011. 01:29 ] @
Ja mislim da se savasa samo izmotava tj za*ebava malo ljude na ovom forumu i na nekim drugim. Preti da ce tuziti fiat,fiat srbija i ne znam koga vec,a za to je u mogucnosti,a nije u mogucnosti "tehnicki" da napravi slike problematicnih mesta. Naveo je da aparat od 5mp nije dovoljan. Ako stvarno nije idi do nekog fotografa,on sigurno ima DSLR i morace da to "uhvati". Skoro svaki obican aparat ima makro mod pa ce uhvatiti svaku sitnicu.
Nego sad i korozija pojela broj motora. Verovatno nemas dobru tehniku ni to da uslikas
Ne znam da li hoces da blatis Fiat,da zamajavas ljude,nije mi bas jasno.
Citat:
savasa: . Imam gomilu dokaza u moju korist ali mi finansijski momenat trenutno ne dozvoljava da to i završim.

Kakve crne dokaze... Ne mozes ni sliku okaciti.
U tvoj problem verujem isto koliko i u horoskop
[ savasa @ 09.12.2011. 06:26 ] @
Nisam ovu temu pokrenuo da bih ovde dokazivao svoje tvrdnje već da , možda, naiđem na neke savete. Svojevremeno ste imali uvid u izveštaje komisije fas-a i dunav osiguranja koji su suprotni, odnosno svaka strana je rekla da je druga strana odgovorna za štetu odnosno ljuštenje farbe. Niko nikad nije rekao da ja umišljam ili da sam ja doprineo takvom stanju. Molim vas pročitajte sve moje poruke. Inače je auto ofarban u garantnom roku, a papir sa tehničkog je u SUP-u. Troškove ukucavanja novih brojeva će refundirati FAS. Moj post je samo bio odgovor onima koji su mi ranije govorili da je rđa na novom autu normalna pojava. Vidim da na ovom forumu ima puno onih koji se više bave horoskopom nego automobilima.
[ Zarko Silic @ 09.12.2011. 06:56 ] @
Citat:
savasa: Moj post je samo bio odgovor onima koji su mi ranije govorili da je rđa na novom autu normalna pojava.


Nemoj da menjas teze. Niko nije rakao ovo sto si napiosao. Receno je nesto drugo: recenoje da je rdja ili oksidacika, nazovi to kako zelis, normalna pojava na odredjenim pojedinim delovima na vozilu sto je nesto sasvim drugo od ovoga napisanog u tvom poslednjem postu.


Obzirom da imas fotoaparat od "samo" 5 Mpixela, i obzirom da si na puskomet od mene, evo ja cu se licno pobrinuti da fotografije ovoga sto pises budu najbolje moguce (profesionalne) i da cu ih takve objaviti na ovom forumu.

Dovolno je samo da mi se javis na PP kako bi se oko detalja dogovorili.


Kao sto je KrkaCiC i jos nekolicina ulozila sumnju da je ukucani broj na bloku motora toliko korodirao za samo 2 godine koriscenja da se ne moze procitati, vrlo rado cu, o svom trosku doci da snimim spornu situaciju.


P.S. Za pocetak bih, da sam na tvom mestu, promenio tehnicki pregled i otisao na drugo mesto kod nekog ko tacno zna gde se broj motora nalazi i ko tacno zna sta treba da ucini da bi taj broj bio vidljiv.
[ Java Beograd @ 09.12.2011. 07:47 ] @
Blok motora se pravi od livenog gvožđa koji podleže samo i jedino minornoj površinskoj koroziji. Blok motora ni na jednom automobilu na svetu nije nikako zaštićen od korozije, jer nema ni potrebe.
[ savasa @ 09.12.2011. 10:48 ] @
Snimljena su tri tv priloga o meni na rts pa ću vam javiti kad budu emitovani. Možda je tako najbolje da se ne natežemo. Tehnički je rađen u ovlašćenom servisu pa ako oni ne znaju gde su brojevi onda...
[ Zarko Silic @ 09.12.2011. 12:46 ] @
Naslov teme sam izmenio radi pristupacnijeg guglanja.

Dobro je sto ce problem biti prezentovan javno u emisiji SAT (ako ce i biti jer ukoliko je rec o izolovanom slucaju, mala je verovatnoca da ce se SAT angazovati.)


[ Sceka @ 09.12.2011. 12:52 ] @
Citat:
savasa: Snimljena su tri tv priloga o meni na rts pa ću vam javiti kad budu emitovani. Možda je tako najbolje da se ne natežemo. Tehnički je rađen u ovlašćenom servisu pa ako oni ne znaju gde su brojevi onda...


Mozda je glupo sto ovako upadam... ali... pa sta te kosta da se javis @zarsilic-u, covek se ponudio da pomogne, dosao bi da snimi, posle bi postovao slike, rekao objektivno misljenje o svemu a tebe to nista ne bi kostalo?! Ne razumem zasto odbiti tako neku ponudu, ne vidim razlog a da je logican? Covek bi za dzabe odvojio neko vreme a ti ni da se zahvalis na dobroj nameri?!

Opet, izvinjavam se na ovom off-u, inace nije meni svojstveno da ovako na licnom nivou komuniciram na forumu ali sam malo zbunjen, covek ima problem, veliki, ne resava se mesecima taj problem, nudi mu se pomoc, on odbija?! Glupo je ali posle svega mislim da @KrkaCiC uopste ne prica bez veze! Toliko od mene.


Pozdrav!
[ savasa @ 09.12.2011. 15:20 ] @
Zarsilic je od mene dobio p.p. sa mojim brojem telefona još pre moje prošle poruke. Emisija nije SAT nego nova emisija o zaštiti potrošača. Ne vidim u čemu je problem sa mojim tvrdnjama kad je i FAS priznao fabričku grešku i refundirao mi troškove ukucavanja pus brojeva i ofarbao auto. Slučaj nije izolovan jer mi je veštak u SUP u rekao da je bilo još 15-ak puntića pre mog. Mislite šta hoćete neću da se ubeđujem s vama jer vidim da ste sujetni previše . Kad u servisu, SUP-u i AMSS ne mogu da nađu brojeve ,a vi i dalje sumnjate ne znam šta da vam kažem. Nadam se da će neko ko ima problema sa Puntom pročitati moje poruke i da će mu to pomoći neka mi se slobodno obrati na p.p. Pozdrav svima.
p.s. Zarsilic može i dalje da me pozove na tel.
[ ubimestruja @ 09.12.2011. 17:41 ] @
Evo ja samo da potvrdim priču o brojevima. Zaista smo i mi začuđeni brojem punta kojima je broj nečitak,pa dolaze kod nas sa nalogom mup-a za utiskivanje novog broja,ali da, tako je. Stari broj je toliko plitko utisnut da je korozija učinila svoje, i neke brojke su potpuno nečitke. I zbog onih koji bi da polemišu,šta kako, i zašto, samo da pojasnim-ja radim u AMK NS i mi samo utisnemo broj po nalogu mup-a, odgovore na druga pitanja nemam.
[ Zarko Silic @ 09.12.2011. 18:16 ] @
Citat:
ubimestruja: Kad u servisu, SUP-u i AMSS ne mogu da nađu brojeve


Cek polako.

Da li si uopste i imao brojeve motora? Ako nisi to znacajno menja sadrzinu citave price.
[ bakara @ 09.12.2011. 20:06 ] @
Evo da i ja potvrdim posto supruga ima punta kome je izlapeo broj motora pa se morao ukucavati PUS
[ Zarko Silic @ 09.12.2011. 20:27 ] @
Koje godiste je taj zenin Punto?

Da li je domaci, ili stranac i ako je stranac iz koje drzave je dosao?
[ bakara @ 09.12.2011. 20:35 ] @
Italijan 2003. god. to je ovaj noviji kao taj zastavin.
[ Zarko Silic @ 09.12.2011. 20:49 ] @
Vidjao sam automobile kojima je utisnuti broj ostecen u znacajnoj meri. Obicno na vozilima iz Ausrtije i Slovenije zbog intezivnog tretmana puteva u zimskom periodu. Kod takvih vozila ceo blok ima povrsinsku koroziju i ne samo delovi od sivog liva vec i oni od aluminijuma. Ovo se ne odnosi iskljucivo na Fiat vec na skro sva vozila redom.
Zbog toga sam postavio pitanje porekla.

U Srbiji se ni priblizno ne "sole" putevi koliko se to cini u pojedinim zapadnim drzavama pa je zbog toga malo cudno da se nakon svega 2 godine koriscenja desi ovako nesto.

Severna oblast Italije takodje spada u podrucija sa ozbiljnim tretmanom puteva u zimskom periodu.
[ bakara @ 09.12.2011. 20:54 ] @
Citat:
zarsilic
Severna oblast Italije takodje spada u podrucija sa ozbiljnim tretmanom puteva u zimskom periodu.

Nedavno sam menjao i set kvacila na ovom autu i majstor je kukao da su svi srafovi pucali prilikom odvijanja pa je morao da ih menja.
[ KrkaCiC @ 11.12.2011. 18:19 ] @
Zna li se Epilog?
[ savasa @ 15.12.2012. 19:50 ] @
Večeras na RTS 2 potrošački savetnik
[ botr @ 15.12.2012. 22:03 ] @
Evo gledam :)
[ pajapop @ 16.12.2012. 08:17 ] @

SAVASA@ evo ja iscitah celu temu koja je zapoceta pre skoro dve godine, al` i dalje ne kapiram, kako se sve to zavrsilo i dali se uopste zavrsilo?
[ Zarko Silic @ 16.12.2012. 10:58 ] @
Pa zavrsilo se. Lepo je receno na TVu da su mu kod Stojanova nanovo ofarbali automobil i da je to Servis Stojanov ucinio o svom trosku, besplatno po krajnjeg korisnika mada u vreme kada je ovaj Zunto kupljen, Stojaniv nije bio u obligaciji.

Lep potez Stojanova i sve pohvale za ovaj gest. Dobio je zasluzenu reklamu.
[ jnk @ 12.01.2013. 19:01 ] @


Ako neko nije gledao.
[ etjen @ 12.01.2013. 22:38 ] @
eto, Sava na kraju ofarba' auto
[ savasa @ 13.01.2013. 16:10 ] @
Dosta su farbali mene red je bio da neko ofarba i auto. I samo da znate: JA VIŠE NIKAD U OVOJ ZEMLjI NEĆU KUPITI NOV AUTO "POD GARANCIJOM", A KASKO NI NA POKLON MI NE TREBA. Moje živce i vreme niko nije platio i nisu predmet ničije garancije.


P.S. Bar dok ih Vučić ne dovede u red ...
[ Dr.sima @ 14.01.2013. 00:45 ] @
Svaka ti cast na strpljenju, ja bi ga zapalio davno...
[ ventura @ 14.01.2013. 01:07 ] @
Taj Sava ne shvata koliko je srećan čovek kad se nervira i gubi vreme sa takvim "problemom". Uvek mi je bila interesantna pojava kad auto kupi čoveka, a ovo je baš lep primer toga.
[ peromalosutra @ 14.01.2013. 06:19 ] @
Mozes to zvati kako hoces, ali ako kupim neki proizvod, imam neki minimum ocekivanja koji taj proizvod mora da ispuni. Na primjer, kupim fiat punto.

NE ocekujem:
- da ubrzava 0-100 za 5 sekundi
- da ide 250km/h
- da trosi 2l/100km
- itd..

Ali zato, u 21. vijeku, izmedju ostalog ocekujem:
- da upali od prve svaki put
- da se ne ugasi kad stanem na semafor
- da mu se ne oljusti lak nakon 3 mjeseca

Ne vidim zasto je nerazumno negodovati i traziti da se otkloni ocigledna fabricka greska. Dao sam pare i za njih ocekujem proizvod koji se reklamira.
[ ventura @ 14.01.2013. 21:07 ] @
Citat:
peromalosutra
Ne vidim zasto je nerazumno negodovati i traziti da se otkloni ocigledna fabricka greska. Dao sam pare i za njih ocekujem proizvod koji se reklamira.

Razumno je tražiti da se otkloni fabrička greška, ali nije razumno potrošiti dve godine života i ko zna koliko živaca zbog nekoliko belih tačkica na karoseriji...

Zato kažem, ako mu je tih par belih tačkica najveći problem u životu na koji je potrošio toliko vremena i živaca, onda je on mnogo srećan čovek.
[ Flo33 @ 14.01.2013. 21:39 ] @
Ventura, ne preteruj, nekome je i taj Punto jedna od zivotnih investicija, i dobar deo plate daje za to parce lima, i normalno da se nervira. Ako za tebe nije vredno sikiracije (iskreno ni ja se ne bi tangirao ni najmanje) ne znaci da je svakom svejedno.
[ Zarko Silic @ 14.01.2013. 22:28 ] @
Pa nije imao izbora.
[ KrkaCiC @ 14.01.2013. 22:39 ] @
Sasvim je bio u pravu.
Ne radi se tu samo o novcu. Da kupujem nov auto,sa garancijom naravno,bez obzira da li je to maybach ili spark,za svaku sitnicu pa makar ta sitnica bila i tackica na krovu ili spojleru ja bih isao u servis,na reklamaciju. I pokusao bih da isteram pravdu,ako je moguce
[ jnk @ 14.01.2013. 22:41 ] @
U pitanju je princip i kamo sreće da svi izguraju do kraja.
[ ventura @ 14.01.2013. 23:04 ] @
Ne radi se o tome da li je u pitanju punto ili bentli, i koliko košta auto i koliki je to procenat kućnog budžeta, već o tome da je čovek kupio parče lima a ne obrnuto.

Čemu to manijačno čuvanje stvari? Čuvanje daljinca u kesici, maska za mobilni telefon da se ne izgrebe, opsesivno pranje i voskiranje automobila.. Čemu to? Da sačuvamo predmet što bolje za idućeg vlasnika na uštrb sopstvenog komfora? Meni lično da se pojave takve fleke na autu i da mi ponude da prelakiraju ceo auto, ja ne bi pristao jer smatram da je to toliko minoran problem da bi ostajao bez auta 1-2 nedelje dok traje lakiranje + da rizikujem da će da mi razjebu nešto u ponovnom sastavljanju.. Nego bi lepo rekao da te rupice popune nekom crnom farbom, malo prepoliraju i to je to.. A da se nerviram zbog takve gluposti i sitnice kao ovaj tip? Pa imam ja mnogo prečih stvari u životu za nerviranje.

I šta on ima od svojih principa kad je protraćio dve godine života i ko zna koliko živaca i vremena na svo to preganjanje? Moralnu satisfakciju da im ga je uterao i isterao pravdu na čistac? E alal mu ćufte!
[ Flo33 @ 14.01.2013. 23:22 ] @
Nije valjda svaki dan se zamajavao oko auta te dve godine?:)

Jedno vreme sam drzao auto u hyndaijevoj garazi na Nbgd, i kada sam dosao po njega posle nekog vremena, odmah sa recepcije su mi rekli da je negde curelo, i voda kapala na haubu i ostao je kamen, a ispod je nagrizao boju. Ponudili su ljudi i farbanje haube, uz izvinjavanje, bla bla. nisam hteo da budem par dana bez auta, i nisam pristao. Fleka je bila 3cmx3 na sred haube. Zasto bi se cimao, kao sto ventura kaze za sledeceg kupca?

Ali! Mome bratu na punticu, koji je 10ak puta jeftiniji od tadasnjeg mog auta polome poklopac (cep) na rezervoaru. Danima se jeo.

I ko je u pravu? Svako misli da je on.. On misli da sam previse flegma, ja da se on previse zivcira.

Mislim da se i kolega savas previse jeo, ali sam srecan sto je isterao onako kako treba biti.
[ Zarko Silic @ 14.01.2013. 23:44 ] @
Nema onaj koji mnogo zaradjuje, vec ima onaj koji ume da sacuva.
[ ventura @ 14.01.2013. 23:58 ] @
Citat:
Zarko Silic: Nema onaj koji mnogo zaradjuje, vec ima onaj koji ume da sacuva.

Sačuvao je boju auta za idućeg vlasnika a sebi pojeo živce?

Koliko vas broji zrnca susama kada kupi kiflu u pekari? Kad ste već platili onda treba da zahtevate da na svakoj kifli bude podjednak broj zrnaca zar ne? Ako već nije stvar u novcu nego u principu, onda bi mogli da traćimo vreme na gomilu gluposti ne samo na flekice na karoseriji...

Citat:
Flo33
Ali! Mome bratu na punticu, koji je 10ak puta jeftiniji od tadasnjeg mog auta polome poklopac (cep) na rezervoaru. Danima se jeo.

Nije stvar u tome koliko košta predmet. Onaj ko ima manje novca voziće punta, onaj ko ima više voziće bentlija, ali procentualno će oba vlasnika davati približno dobar deo svog kućnog budžeta na auto... Dakle ne radi se o tome da ovoga sa puntom fleka boli više nego ovoga sa bentlijem, već je tu samo stvar pristupa.

I drugo je sasvim ako je nešto polomljeno pa neupotrebljivo kao npr. taj čep. Oko te vrste problema i ima logike trošiti vreme i živce jer se radi o umanjenoj funkcionalosti (nešto je polomljeno i ne funkcioniše kao pre), ali su recimo nerviranja oko ovakvih sitnica tipa flekica ili kamičak na karoseriji ili izgrebana ručica menjača i sl. totalni nonsens.
[ jnk @ 15.01.2013. 00:05 ] @
To se zove banalizovanje osim u slučaju da tebi punto stvarno ne vredi kao jedna kifla. Ako te boli uvo za fleke i nećeš da se cimaš sutra će te boleti za nešto drugo.
[ ventura @ 15.01.2013. 00:11 ] @
Citat:
jnk: To se zove banalizovanje osim u slučaju da tebi punto stvarno ne vredi kao jedna kifla. Ako te boli uvo za fleke i nećeš da se cimaš sutra će te boleti za nešto drugo.

Jel možeš da mi objasniš zbog čega bi se recimo ti lično cimao da ti prefarbaju ceo auto zbog tih fleka (ili samo pojedine delove), umesto da se samo zamažu istom farbom i prepoliraju (čisto da se ispuni zaštitna funkcija protiv korozije), ako bi rezultat bio da su flekice nakon toga jedva primetne, odnosno nije ih moguće primetiti ako neko baš ne zna šta traži i gde da traži?

Ne znam zašto moram po stoti put da napomenem da zaista nije bitno šta koliko vredi u novčanim jedinicama. Samo je stvar principa. Da li si ti kupio stvar, ili je ona kupila tebe?

Daljinac za TV je vredan otprilike koliko i ta kifla, pa opet imaš gomilu ljudi koji ga zamotavaju u celofan ili ne vade iz zaštitne folije da bi ga sačuvali. Mobilni telefon je po cenovnom rangu daleko bliži toj kifli nego automobilu, pa opet ljudi masovno neće ni da skinu onu prozirnu foliju sa njega ("da se ne grebe"), a dosta njih ga trpa u odvratne caseove takođe da bi ga "zaštitili". Kome, čemu?
[ jnk @ 15.01.2013. 01:13 ] @
Ali to nema veze jedno s drugim. To što neko drži najlon na kauču da ga ne bi isprljao nema puno veze sa tim da nešto što si ti platio svojim teško zarađenim novcem nije ispravno i da želiš da se ispravi. Što se tiče konkretnog primera ja ne vidim da su oni njemu uopšte nudili da zafarbaju samo sporne delove mada očigledno je da ceo proces farbanja nije dobro urađen čim se farba ljušti na različitim stranama tako da je jedini lek bio da se auto ceo ofarba.
[ ventura @ 15.01.2013. 08:13 ] @
Citat:
jnk: Ali to nema veze jedno s drugim.

Itekako ima. I jedni i drugi robuju predmetima.

Citat:
jnk:  Što se tiče konkretnog primera ja ne vidim da su oni njemu uopšte nudili da zafarbaju samo sporne delove mada očigledno je da ceo proces farbanja nije dobro urađen čim se farba ljušti na različitim stranama tako da je jedini lek bio da se auto ceo ofarba.

Ne verujem u to, jer meni se dešavalo par puta da mi kamičak ošteti farbu na autu (jedan je iznad šoferke odvalio prilično dobar deo, jedno 10x20mm), nikada to nisam ni prijavljivao ali majstori primeti jer verovatno radi obilazak auta, i uvek me zovu da ponude da zafarbaju/prepoliraju da bi se zaštitio metal, i koliko se sećam nikada mi to nisu ni naplaćivali ništa na računu.
[ Java Beograd @ 15.01.2013. 09:04 ] @
Regularna šteta u eksploataciji je jedno, a osećaj prevarenosti za kupljen auto je nešto drugo.
[ ventura @ 15.01.2013. 09:48 ] @
Citat:
Java Beograd: Regularna šteta u eksploataciji je jedno, a osećaj prevarenosti za kupljen auto je nešto drugo.

Iz čega proizilazi osećaj prevarenosti?

Kupac je pročitao u brošuri da se Fiat Putno proizvodi sa ekstremnom pažnjom, hemijska zaštita karoserije u specijalnoj tajnoj formuli, sedam slojeva laka, 36 časovna inspekcija nakon lakiranja i poliranje do besvesti?

Fiat Punto je konfekcijiski auto (kao uostalom svaki auto ispod 50 hiljada evra) na koji se ne obraća mnogo pažnje prilikom izrade, već se gleda da je proces proizvodnje što jeftiniji sa kvalitetom koji nije vrhunski ali može da prođe. Sigurno je da će se fabrika potruditi da obezbedi maksimalne uslove da se posao odradi kako treba, ali oni ne proizvode Rolls Royce pa da mogu sebi da priušte da opsesivno kontrolišu da se nije slučajno našla neka tačkica na laku koja kvari perfekciju. Konfekcijski auto, majstor u lakirnici se naslonio na auto, ostao masan otisak prsta na jednom od 50 automobila, posle tu otpao lak na tom mestu koji je ionako tanak jer taj auto mora da bude što jeftiniji, i šta sad? Naravno da je prirodno da će svaki normalan servis i serviser ponuditi samo da zamaže tačkicu i to je to, jer nisi kupio Rolls Royce nego narodni auto, i vozi dalje.
[ jnk @ 15.01.2013. 09:50 ] @
U prevodu šta bi ti za te pare. E pa nije tako...
[ etjen @ 15.01.2013. 10:05 ] @
venturini komentari su u stilu Marije Antoanete - Šta nemaju hleba?!?! WTF, neka jedu kolače onda

mislim generalne stavovi, ne mislim nešto posebno na ovu temu
[ Java Beograd @ 15.01.2013. 10:23 ] @
Citat:
ventura:... jer nisi kupio Rolls Royce nego narodni auto, i vozi dalje.
Kakav god auto da si kupio, imaš pravo da se lak ne oljušti posle par meseci. Komentari oko cene jednostavno nisu primereni.

Primer: odeš kupiš običnu kiflu u običnoj pekari za 20 din. I u kifli nađeš opiljak / staklo / bubu / kamenčić / šta god. Kažeš radniku u pekari "ŠKK je ovo ? " a on ti kaže: "Nisi kupio integralnu kiflu od 50 din nego običnu, šta sad 'oćeš"
[ ventura @ 15.01.2013. 10:35 ] @
Citat:
etjen: venturini komentari su u stilu Marije Antoanete - Šta nemaju hleba?!?! WTF, neka jedu kolače onda :)

Moji komentari su vrlo realni. Čak toliko realni i istiniti da često znaju da pogode tačno u sujetu drugih pa ti drugi u nedostatku kontra argumenata skreću na ličnu pljuvačinu.

Citat:
Java Beograd: Kakav god auto da si kupio, imaš pravo da se lak ne oljušti posle par meseci. Komentari oko cene jednostavno nisu primereni.

Lak se nije oljuštio već se pojavilo nekoliko tačkica. Ne možeš da kupiš kineske patike za 200 dinara i da očekuješ kvalitet kakav ćeš dobiti da si kupio Nike za 20.000 dinara, jer to nije realno (iako je tebi možda finanisjki izdatak tih 200 dinara kao nekom 20 hiljada). Istina, ne bi trebalo da ti se na toj patiki od 200 dinara đon raspadne nakon jednog dana nošenja, verovatno i neće, ali ako ti se desi ne možeš da budeš besan na prodavca/proizvođača jer si znao šta kupuješ.

Ne kažem ja da na puntu treba da se ljušti boja, ali i ako se desi, bože moj, nije smak sveta, i sigurno nije vredno nerviranja.

Citat:
Java Beograd
Primer: odeš kupiš običnu kiflu u običnoj pekari za 20 din. I u kifli nađeš opiljak / staklo / bubu / kamenčić / šta god. Kažeš radniku u pekari "ŠKK je ovo ? " a on ti kaže: "Nisi kupio integralnu kiflu od 50 din nego običnu, šta sad 'oćeš"

To je defekt u samom funkcionisanju robe (nije jestiva), i to nije ovde slučaj. Ovde je roba sasvim funkcionalna onako kako je predviđeno, a primedba je vrlo minorne estetske prirode. Kao kad bi tebi na toj kifli otpao susam sa pojedinih mesta i ti se buniš kod pekara kako to nije to što si platio.
[ Java Beograd @ 15.01.2013. 10:45 ] @
Večita dilema oko količine vode u čaši, i polemika da li je čaša polupuna ili je možda poluprazna. U jednom si u pravu: ne treba se nervirati, jediti i gubiti živce.
[ jnk @ 15.01.2013. 10:49 ] @
Aj da postavimo u venturinu perspektivu. Zamisli kupiš m5 od 120,000 evra i počne da mu se ljušti farba. Da li bi ignorisao problem ili bi se žalio? Pretpostavljam da bi se žalio i sad zamisli oni kažu nije naš problem žali se upravi. Da li bi rekao ok pobedili su me neću da se nerviram ili bi nastavio svoju borbu?

Pretpostavljam da ćeš reći ali ja sam platio 120,000 i za te pare ja očekujem da mi se farba ne ljušti. Isto tako ni na autu od 7-9k farba NE SME da se ljušti i samo retardiran čovek bi tako nešto ignorisao.
[ ventura @ 15.01.2013. 11:02 ] @
@jnk:

Auto od 120.000 evra NIJE konfekcijski auto. Auto od 10-20-30 hiljada evra jeste. Ne možeš očekivati isti nivo pažnje u proizvodnom procesu auta od 120 i 12 hiljada evra.

Lično ja da kupim M5 i da mi se boja oljušti identično ovako kao ovom tipu na puntu, tražio bi u servisu da to poprave u smislu zamazivanja, ali ne bi tražio lakiranje kompletnog automobila.

Citat:
jnk
Isto tako ni na autu od 7-9k farba NE SME da se ljušti i samo retardiran čovek bi tako nešto ignorisao.

Ne bi trebala da se ljušti, ali i ako se to desi, nije kraj sveta "zakrpiti" tih par tačkica i nastaviti dalje. Svakako ne treba utrošiti dve godine nerviranja na to.
[ Joker @ 15.01.2013. 11:29 ] @
Mislim da je cena auta nebitna za kvalitetno urađen posao i delove. Znači ako je punto onda može da se "ljušti" farba zbog loše pripreme karoserije ? Ma da, zakon poznaje kategoriju jeftin konfekcijiski auto
Imao sam Yuga kod kojeg se pojavila korozija na donjem delu vrata i ispod kedera. Auto je bio star 6 meseci. Komisija ga je pregledala i odmah ponudila da se ceo auto prefarba, na šta naravno nisam pristao nego sam tražio da se auto zameni za novi. Posle par napisanih žalbi zahtev je usvojen. Pošto u to vreme nije baš bilo yuga na lageru, vozio sam ovaj dok me nisu pozvali (nakon 5 meseci) da doteram svoj i uzmem novi auto bez ikakvih troškova.
[ Dr.sima @ 15.01.2013. 11:43 ] @
Ma Venturin stav je super, olicenje potrosackog drustva. Rgaj sve, nek traje 6 meseci pa posle kupi novo.

Da li bi na zapadu neko tolerisao takav nedostatak na autu ili bi trazio komplet novo vozilo? Jel nas evro vredi manje od italijanskog?

Jel treba da se covek vozi u oguljenom autu starom 6 meseci i da kaze nema veze, ko da je bitno, ja samo za njega treba da radim samo 2 godine?! Ko ce da kupi takav auto posle? Hoce li njegova vrednost biti ista kao i nekog ocuvanog, koji nije imao defekt.

Kako je takav stav odlican, iz perspektive nekog ko za automobil stvarno mora zestoko da se odrekne odredjenih stvari.

Sujeta?! Potreba da se neko dokazuje da bi lecio kompleks nize vrednosti, tako sto zeli da nov auto ima normalnu farbu? Hm... Pitam se, realno, ko je sujetan?
[ ventura @ 15.01.2013. 11:48 ] @
Oguljen auto? A da 'malo' ne preterujete?

[ savasa @ 15.01.2013. 14:10 ] @
Da se ponovim. Nisam se ja primio toliko na farbu koliko na bezobrazluk. Vremenom bi verovatno ceo auto bio beo, a ja sam trebao da se radujem i govorim važno je da se kotrlja. Nikad se nisam drogirao i nisam uzimao lekove za smirenje da iskuliram nepravdu. Nisam ja tražio ništa što nisam trebao da dobijem. Ventura je nezaposlen, a vozi kola ili mu je tata kupio pa ga baš zabole ili je lopov u svakom slučaju ne zna šta je muka kad trećinu plate sedam godina daješ za konfekcijsku stvar. I kineske patike možeš da zameniš ako se raspadnu (po zakonu) isto kao i nike.

P.S. Dan posle preuzimanja auta sa farbanja parkiram auto ispred SUP-a i kad sam se vratio vidim da me neko ogrebao vratima, klasika. E to sam iskulirao. Kad budeš video moj auto videćeš da nisam rob stvari. Pozdrav VENTURA.
[ sasa022 @ 15.01.2013. 14:52 ] @
Citat:
#32 - ventura

Godina rođenja: 19.3.1994.

Kompjuterske veštine: Nikakve
Obrazovanje: Neobrazovan
Radno mesto: Nezaposlen
Datum registracije: 30.12.2000.



Ventura kad god je u prilici "lozi" prisutne i tera kontru - preslo mu u naviku.
[ ventura @ 15.01.2013. 17:59 ] @
Citat:
savasa: Da se ponovim. Nisam se ja primio toliko na farbu koliko na bezobrazluk.

Da li su ti nudili samo popravak oštećenog mesta umesto lakiranja celog automobila/dela automobila?

Citat:
savasa:
Vremenom bi verovatno ceo auto bio beo, a ja sam trebao da se radujem i govorim važno je da se kotrlja.

Možda, ali to nikada nećemo saznati... Pre bi rekao da je majstor u lakirnici jeo burek pa se masnim rukama naslonio na to mesto gde je tebi otpao lak. Majstor to ne bi trebao da radi, ali to je stvar kontrole kvaliteta, a kontrola kvaliteta košta... A i zamisli da sutra neki neodgovoran majstor iz lakirnice dobije otkaz zbog toga.. Pa digla bi se kuka i motika protiv izrabljivača Italijana - da su goniči robova i da ne daju radničkoj klasi ni da jede, već samo bičem teraju da se radi.

Citat:
sasa022: Ventura kad god je u prilici "lozi" prisutne i tera kontru - preslo mu u naviku.

To ti se samo čini, jer ja ne odgovaram na temama gde se slažem sa mišljenjem većine diskutanata, ili ako je već neko napisao to što sam ja želeo da kažem.
[ savasa @ 15.01.2013. 19:10 ] @
Ok vidim da je sasa022 verovatno u pravu. Ti si ko onaj Mile kontras iz vrućeg vetra. Da nisi površan i da ti nije kontriranje najbitnija stvar pročitao bi moje postove i pogledao snimak pa ne bi ni pitao,a kamoli konstatovao. Nije mi ništa ponuđeno. Nije majstor sa masnim rukama nego majstor kome je zafalila kila farbe i to onaj isti koga su poslali da vidi jel dobro ofarban auto.

P.S. o ovome sam mislio kad sam pisao o mojim živcima i vremenu. I jesam budala što se natežem i dalje naročito kad je ta priča gotova još pre godinu dana
[ miki069 @ 16.01.2013. 18:22 ] @
Citat:

Možda, ali to nikada nećemo saznati... Pre bi rekao da je majstor u lakirnici jeo burek pa se masnim rukama naslonio na to mesto gde je tebi otpao lak. Majstor to ne bi trebao da radi, ali to je stvar kontrole kvaliteta, a kontrola kvaliteta košta... A i zamisli da sutra neki neodgovoran majstor iz lakirnice dobije otkaz zbog toga.. Pa digla bi se kuka i motika protiv izrabljivača Italijana - da su goniči robova i da ne daju radničkoj klasi ni da jede, već samo bičem teraju da se radi.



Veći broj gluposti u jednom pasusu nisam skorije pročitao.



[ bax76 @ 23.01.2013. 09:36 ] @
Ja se trenutno mucim sa reklamacijama, kupio sam novog Punta Classica, i prave mi problem , jer sam dobio krive gume, tj lose su ga lagerovali pre prodaje...
Auto se trese, masina kaze da su gume felericne, na oko se vidi da skakucu, a ja 3 meseca vec cekam da mi rese problem...
Izgleda da reaguju samo na tuzbu.
FAS je sramota od firme!
[ KrkaCiC @ 23.01.2013. 11:07 ] @
Koje gume si dobio?
[ bax76 @ 23.01.2013. 11:45 ] @
Firestone F-590
[ MatezYU @ 23.01.2013. 15:25 ] @
Citat:
savasa:
Ti si ko onaj Mile kontras iz vrućeg vetra.


Hehe..
Tu si potpuno u pravu :)

Covek je kupio nov auto i naravno da je besmisleno da se ljusti farba posle tri meseca!
Bez obzira koliko je ovo vozilo niskobudzetno, treba da poseduje odredjeni kvalitet.
Ne verujem da bi Italijani dopustili da takva serija ode za Nemacku.
Puntici u svojoj prvobitnoj izvedbi (pravljeni u Italiji) koji su radjeni za Nemacko trziste su ekstra kvaliteta.
[ KrkaCiC @ 23.01.2013. 15:46 ] @
Citat:
bax76:
Firestone F-590

Pitao sam jer sam mislio da su isle Trayalke ili su valjda trebale.
Inace Trayal vise ne proizvodi auto-gume (kupio ih cooper,pa sve ide na izvoz) i problem je ko je jupio njihove gume jer sada nema gde da ih zameni ako su lose
[ ventura @ 23.01.2013. 17:59 ] @
Citat:
MatezYU:
Covek je kupio nov auto i naravno da je besmisleno da se ljusti farba posle tri meseca!
Bez obzira koliko je ovo vozilo niskobudzetno, treba da poseduje odredjeni kvalitet.

Apsolutno se slažem... Određeni kvalitet svakako treba da postoji bez obzira na cenu, to nije sporno. Ono što je meni upalo u oči je količina srdnje, besa i nerviranja oko jednog takvog trivijalnog "problema". Ok, na par tačkica na karoseriji ti se oljuštila farba, pe*eri iz servisa/fabrike neće to da poprave, šta ćeš, ideš dalje (i naravno tog dilera/fabriku zaobilaziš u budućnosti)... Umesto toga tu je lomatanje po servisima, gubljenje jako mnogo vremena, živaca, gomila srdnje, besa... Pa čekaj bre, ko je na kraju kupio koga i ko je čiji vlasnik?

Ovo za auto je samo primer koji se zadesio ovde na forumu... Imaš ti ljude koji se jednako toliko pojedu zbog nečeg daleko trivijalnijeg, recimo patika ili nečeg tako...

Zato sam i rekao, ako mu u životu toliko cvetaju ruže, da nema prečeg posla nego da se nervira oko takvih trivijalnosti, onda on sam ni nema pojma koliki je srećnik.
[ Blue82 @ 23.01.2013. 19:00 ] @
Ventura, ti toliko zivis u oblacima ...
Spremacica u mojoj firmi vec ko zna koliko stedi za mobilni sinu. Jedva mu je kupila mobilni i ne mozes da zamislis sa kolikom kolicinom besa u glasu kaze da su slusalice za njega 900 dinara. Dete me moli, pa moram mu nekako kupiti. To je isti onaj banalni telefon koji verovatno dobijas kod operatera za dinar na ugovor uz neku tarifu od 200 dinara mesecno, ali ti jednostavno ne mozes da shvatis da je za nekoga to velika investicija. I naravno da ce ga drzati ne u celofanu nego u staklenom zvonu, jer da bi kupila novu masku posto se stara izgrebala na displeju, morace da se dodatno (sto bi klinci rekli isprsi) za kupovinu iste.
To sto bi se ti bunio za auto sa manom na farbi od 120.000 e nije zbog toga sto je to "konfekcijski" auto, vec zbog toga sto si za njega stedeo x godina, i sto bi te posteno udarilo po sujeti da su te prevarili za tvoje pare. Za nju je ono "konfekcijski" telefon pa ti mozes pricati sta god hoces, te samo pokazujes koliko si zatucan ako to ne razumes. A ako pak razumes, onda zaista nemas ni jedan argument da na taj nacin nastavis da pises.

Covek je platio svog Puntica, i pocela je da mu se guli farba. Danas je vidi tu i tu, a koliko ce se prosiriti sutra kada mu istekne garancija? Koliko je farbanje? Stvarno ne znam, verovatno oko 300e. Prosecna plata negde oko 25000. Koliko je to njegovih plata, a ni jednu platu nece odvojiti celu, jer mora da jede, placa rezije... I onda dolazimo do toga koliko se on mora odricati da isplati tu sumu? A zbog cega bi to radio ako mu je auto u garantnom roku?
[ ventura @ 23.01.2013. 19:05 ] @
Ne znam samo čemu toliko potenciranje koliko šta košta i koliko je za koga mnogo novca.

Ako već potenciraš cifre, koliko košta vreme protraćeno na cimanje? Koliko košta izgubljeno zdravlje i živci? Ko će to da mu nadoknadi? Vreme i zdravlje nisu u garanciji.

[ Blue82 @ 23.01.2013. 19:27 ] @
On ne zna unapred da ce to da se vuce 2 godine. Prvo najnormalnije prijavis gresku, ocekujuci najnormalnije da ce tako nesto ocito, biti servisirano. Onda shvatis da to nije bas tako, i vremenom se zadubis sve dublje. Bilo kako bilo, naravno da ga boli cena, jer to za njega sigurno nije vrednost kifle. Automobil je ozbiljna investicija za svakog, samo je pitanje koliku vrednost ko moze da priusti.
[ ventura @ 23.01.2013. 19:33 ] @
Citat:
Blue82: Automobil je ozbiljna investicija za svakog, samo je pitanje koliku vrednost ko moze da priusti.

Zbog toga ti i kažem da cifre uopšte nisu bitne. Neko će kupiti auto od 120.000 a neko od 12.000 evra, ali će i jednog i drugog da kupovina podjednako da "boli". Razlika je samo u odnosu prema predmetu. Da li si ti kupio predmet ili je predmet kupio tebe.
[ sasa022 @ 23.01.2013. 21:58 ] @
@ventura

Stvarno si neverovatan lik.
Iz tvoje price ispada da kada ti neki uredjaj otkaze ( bez obzira da li kosta 5 ili 5000€ ),ako ne ostvaris garanciju u roku od par dana,ti isti bacas i kupujes novi,
bez da se dalje trudis da ostvaris svoja prava.

[ ventura @ 24.01.2013. 05:50 ] @
Pa za neku banalnost kao te tačkice se uopšte ne bi cimao jer cenim da to ne vredi ni toliko cimanja samo da odem do servisa makar kad bi to sve moglo da se reši nekako instantno... Nivo cimanja zavisi od ozbiljnosti problema, ali sasvim sigurno sve ima svoje granice... To cimanje dve godine bi možda bilo kad bi autu riknuo motor i tako nešto pa isti stoji na parkingu, pa onda je logično da se cimaš.. Ali toliki živci zbog par tačkica na karoseriji.. Nije vredno..
Mada znam tipa koga nije mrzelo da u nekoliko navrata farba delove auta zbog minornih oštećenja od kamenčića samo zato što je bilo džabe (kasko)...
[ Joker @ 24.01.2013. 07:48 ] @
Citat:
ventura:
@jnk:

Auto od 120.000 evra NIJE konfekcijski auto. Auto od 10-20-30 hiljada evra jeste. Ne možeš očekivati isti nivo pažnje u proizvodnom procesu auta od 120 i 12 hiljada evra.

Lično ja da kupim M5 i da mi se boja oljušti identično ovako kao ovom tipu na puntu, tražio bi u servisu da to poprave u smislu zamazivanja, ali ne bi tražio lakiranje kompletnog automobila.

Sad pišeš da se ne bi cimao, a na prethodnoj starni pišeš da bi se cimao ?
[ MatezYU @ 24.01.2013. 08:53 ] @
Covek kupuje nov auto i najravno da ocekuje da ce ga sluziti bar jedno 5-6 godina bez problema!
Auto je uzet nov iz fabrike a ne polovan i mora odmah na farbanje. Bruka!
Svi znamo kako izgleda automobil na kojem se skida tapacirung, skidaju stakla itd.
To vise nikada nece biti kao fabricki.
Bas zato sto je auto pravljen kao konfekcijski uglavnom se tako i prave srafovi, zabice i ostalo..
Sve to je jako tesko vratiti u prvobitno stanje a da se nesto ne slomi, osteti i sl.
Normalno da se covek iznervira kada kupi nov auto i dozivi tako nesto.

Ovo me podseca na moje davno iskustvo sa motorom domace proizvodjne ORION.
Cini mi se da je fabrika iz Kragujevca i da oni samo sklapaju delove nekog Indijskog proizvodjaca..
Porucio sam motor i kada je stigao iznenadio sam se.
Nijedan sraf nije bio zavrnut kako treba, lanac nepodesen, kocnice ne rade, ma sve je bilo rasklimatano..
Motor sam morao da odvezem do majstora da sve srafove pritegne, podesi lanac i sve ostalo kako bi mogao da se vozi..
[ ventura @ 24.01.2013. 10:02 ] @
Citat:
Joker: Sad pišeš da se ne bi cimao, a na prethodnoj starni pišeš da bi se cimao ?

Na osnovu čega si to zaključio?

Lepo sam napisao, na prvom servisu kada sam ionako tamo tražio bi da mi to zamažu, a ako neće, ne bi se uopšte uzbuđivao oko toga. Nisam sigurno napisao da bi išao na servis i cimao se samo zbog tih tačkica.

A da im ostavljam auto na nedelju-dve da ga lakiraju zbog takve banalnosti, pa to mi ne bi palo na pamet čak ni da mi oni sami nude.
[ Joker @ 24.01.2013. 11:30 ] @
Kao što sam već i napisao, naravno da ne bi pristao da mi farbaju auto, samo zamena za nov dolazi u obzir.
[ jnk @ 24.01.2013. 11:55 ] @
Po našim zakonima ti to ne sleduje.
[ ventura @ 24.01.2013. 12:22 ] @
Citat:
Joker: Kao što sam već i napisao, naravno da ne bi pristao da mi farbaju auto, samo zamena za nov dolazi u obzir.

Razumem u potpunosti... Još i sisata plavuša da izvrši jedan oralac dok čekaš da ti ispred salona isteraju nov auto...

Žali bože onih kojima plata zavisi od tebe kao kupca...
[ Joker @ 24.01.2013. 18:53 ] @
@jnk
Po kojem zakonu mi ne sleduje ?
@ventura
Ne zavisi njihova plata od mene kao kupca, nego od kvaliteta njihovog rada.
Ne, nego ću platiti nov auto 10k evra i onda ću kroz 5 meseci imati auto koji je kompletno prefarban, kako da ne. Ako si čitao, napisao sam da sam yuga dobio novog, da nisam pristao na farbanje auta starog par meseci.
[ jnk @ 24.01.2013. 21:11 ] @
Po našem zakonu o zaštiti potrošača ako ti oni otklone kvar u roku od 45 dana nisu dužni da ti daju nov proizvod. Jedino što teoretski možeš je da ih tužiš i da dokazuješ da oni zapravo farbanjem celog automobila nisu otklonili kvar i tako zahtevaš nov auto ali to je na dugačkom štapu.

U Americi postoji lemon law po kom možeš da zahtevaš nov auto mada ni tu nisam siguran da bi mogao da tražiš novi ako ga ofarbaju i problem se ne javi ponovo.
[ Joker @ 25.01.2013. 10:33 ] @
Po naše zakonu o zaštiti potrošača kupac može da traži zamenu. 45 dana se nigde ne spominje u ZZP, to je bilo u starom zakonu.

Član 54

Ako isporučena roba nije saobrazna ugovoru, potrošač ima pravo da zahteva od trgovca da se otkloni nesaobraznost, bez naknade, opravkom ili zamenom, odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor u pogledu te robe.
Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni opravkom ili zamenom.

Ako otklanjanje nesaobraznosti u skladu sa stavom 2. ovog člana, nije moguće ili ako predstavlja nesrazmerno opterećenje za trgovca, potrošač može da zahteva umanjenje cene ili da izjavi da raskida ugovor.
Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3. ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora, stvara preterane troškove, uzimajući u obzir:
1) vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
2) značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
3) da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.
Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio.
Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi trgovac.
Potrošač ima pravo da raskine ugovor, ako ne može da ostvari pravo na opravku ili zamenu, odnosno ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu u primerenom roku ili ako trgovac nije izvršio opravku ili zamenu bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.
Za obaveze trgovca koje nastanu usled nesaobraznosti robe, proizvođač se prema potrošaču nalazi u položaju jemca.
Potrošač ne može da raskine ugovor ako je nesaobraznost robe neznatna.
Prava navedena u stavu 1. ovog člana, ne utiču na pravo potrošača da zahteva od trgovca naknadu štete koja potiče od nesaobraznosti, u skladu sa opštim pravilima o odgovornosti za štetu.
[ savasa @ 25.01.2013. 19:35 ] @
Evo i mene da se ponovo uključim :) . Kad je moj slučaj bio aktuelan pravnici su mi situaciju objasnili ovako: Ako je vozilo u upotrebi i dođe do zamene za novo, morao bih doplatiti razliku između novog i tog vozila. Jedino da je kvar takav da ne može da se koristi imao bih pravo da dobijem nov auto glavu za glavu, što bi rekli.
[ Joker @ 26.01.2013. 08:43 ] @
Tada je važio stari zakon o zaštiti potrošača. Novi je stupio na snagu 01.01.2011. A po novom zakonu:

Član 55

Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača.
Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.
Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kome trgovac odgovara za nesaobraznost, koji ne može biti kraći od jedne godine.

Tvoj auto je ako sam dobro shvatio bio star 3-4 meseca.
[ savasa @ 27.01.2013. 11:56 ] @
U momentu prijave da. I ovako je trajalo skoro dve godine, da sam završio na sudu bar još godinu dana. Bilo bi idealno da posle tri godine dobijem nov auto, a svo to vreme od tri godine da vozim (trošim) stari auto. Ne znam zakon ali su meni objasnili da jedina bitna promena u novom zakonu je što davalac garancije mora da dokazuje da reklamacija nije osnovana.
[ bax76 @ 11.02.2013. 22:54 ] @
I sa mnom je ista situacija, ja sam svoje gume prijavio posle 10 dana, da su propale, tj krive su od loseg lagerovanja.
Proslo je oko 4 meseca od tada, svaki put su mi rekli jos koji dan.

Evo i sad je takav status, ne moze sa smradovima nista da se zavrsi, zabole ih za tu garanciju.
[ miki069 @ 12.02.2013. 23:52 ] @
Još samo neko da objasni šta je "nesaobraznost" robe i onda će Zakon svima biti jasan.