[ mirzamali @ 04.08.2010. 16:47 ] @
Prije svega lijep pozdrav za sve forumase. Dugo vremena citam teme na forumu ali nisam ucestvovao u savjetima. S toga bi zamolio ako se ko razumije da mi pomogne oko ovog problema, naime radi se o astri g 2000 god 1.4 16 V 66 kw 90 ps imam posljednji par dana problem sa hladjenjem slucajno sam otvorio haubu i vidim da fali pola boce rashladne tekucine sto mi je bilo kao normalno jer ljeto vrucine inace godisnje jednom donalijem malo antifriza i nalio sam vodu sad i otisao nekih 300 km i pogledao ponovo opet fali pola boce e tu su sumnje krenule da nesto nevalja jer za dva dana pola boce sumljivo pravo i odma pravac majstor koji je pregledao i posumnjao na dihtung glave ili samu glavu jer su crijeva previse pod pritiskom sutradan sam narucen na testiranje i na hladan motor nije nista nabijalo pritisak na crijeva tj normalno se ponasa dodje do nekih 92-93 stepena skale i upali se ventilator ohladi na nekih 85 i tako ponovo sve auto u leru radi ali sto je zanimljivo pritisak u crijevima je katastorfa velik nema sile da se crijevo stisne onda smo kontali nesto oko termostata kao da kasno pali ali sto je zanimljivo samo je jedan znaci kod cepa za ulje i on ima ulogu neku u vezi hladjenja nemogu naci drugi dje se nalazi koji pali ventilator i jos nesto je ustanovljeno kad se taj kod cepa otpoji ventilator vrti max brzinom bez kontrole temp i gori lampica elektronike ali tada nema pritiska u crijevima sto mi nema nikako logike znaci prva brzina ventilatora radi bez problema pali se i gasi ali tad bude pritisak u crijevima a kad sam dao manualno implus druga brzina je vrtila ali tad je pao pritisak u crijevima

nekontam sta je i kako nikako a ni majstor ovaj sto mi auto odrzava nece da pretpostavlja nego da vidimo bas sta je problem da beze mijenjamo neke stvari do kojih nije ako ko ima shemu hladjenja ili objasnjenja od rashladnog sistema od astre

hvala svima na pomoci
[ tdusko @ 05.08.2010. 08:41 ] @
Ne znam odakle to da taj motor ima 2 termostata i kako to moze termostat da pali ventilator? Termostat je jedan i on sluzi da na odredjenoj temperaturi propusti hladnu vodu iz hladnjaka u sistem i da se time uspostavi kruzenje vode kroz kompletan sistem. Na kojoj temperaturi otvara termostat, to se razlikuje od modela do modela. Mozda je 95, a mozda preko 100. Ventilator se ukljucuje kada dobije komandu da je temperatura motora toliko i toliko, recimo prva se pali na 95, a druga na 105. Ove brojke lupam jer se razlikuje od modela do modela.

E sad, ono sto meni nije jasno je to zasto niste utvrdili gde odlazi voda koja fali? Voda ne moze da ispari iz sistema vec mora da iscuri negde, bilo da je to cep boce za rashladnu tecnost ili je neko crevo popustilo.
[ mirzamali @ 05.08.2010. 09:03 ] @
ja sam se pogresno izrazio znam da termostat regulira otvaranje zatvaranje protoka vode a termoprekidac on pali ventilator ali nezz dje se on nalazi

a nema nidje traga odlazenja antifriza sve je detaljno pregledano pumpa crijeva posuda hladnjak ali voda nestaje i kabina je gledana ali pritisak u crijevima je prevelik
[ tdusko @ 05.08.2010. 09:54 ] @
Mislim da on nema klasican termodavac na koji su ljudi navikli na ostalim(starijim) vozilima. Trebalo bi da ima kompjuter ispod branika kod prednjeg levog tocka. To cudo regulise rad ventilatora. Medjutim, ako sam ja dobro shvatio, ti nemas problem sa pregrevanjem vec samo sa gubitkom tecnosti i pritiskom u crevima, zar ne? Takodje, da li gubi vodu nakon sto spadne do polovine posude? Da li je na polovini posude kada je motor hladan ili na radnoj temperaturi? Sto se tvrdih creva tice, creva i ne mogu da budu meka kao kad je motor hladan.

Evo jednog linka koji ti mozda moze pomoci: http://www.samsvojmajstor.com/...order=asc/vote=viewresult.html
[ vladd @ 05.08.2010. 10:01 ] @
Tvrda creva su posledica loseg dihtunga glave motora, i nabijanje pritiska u sistem za hladjenje.
[ mirzamali @ 05.08.2010. 10:25 ] @
pregledavano je da li dolazi do probijanja kompresije u sistem hladjenja i nije nista otkriveno nema mjehurica zraka tako da smo to bar za sad eliminisali

a vodu znaci ujutro kad je hladan naspijem na mjerac ono cold dje pokazuje i tako zavrnem znaci i poslije voznje od 5 minuta crijeva su katastrofa pod pritiskom i kad se otvori sistem izadje na cep pola boce ako se jace odvrne a ako polako onda nista neizadje

evo maloprije sam od starog sa zafire skinuo cep od posude cisto nako iz zanimacije da vidim kako ce se ponasati i vozio sam pola sata stao prekontrolisao nema apsolutno ni 1/5 onog pritiska u crijevima nego ono blago tvrda sto je i normalno


tako da moram sad pratiti da li ce gubiti vodu cak sam i markerom zabiljezio dokle se nalazi u posudi
[ vladd @ 05.08.2010. 20:35 ] @
Novi motori rade sa blagim nadpritiskom u sistemu, posto rade na povisenim temperaturama. Da ne bi doslo do lokalnog stvaranja pregrejane pare i kuvanja motora.

Stavljanjem poklopca sa oduskom, povecava se rizik pregrevanja.

Sa druge strane, tvrda creva su simptom probijenog dihtunga, a visok pritisak eliminise mehurice..tj, mehurici kao element dijagnoze prestali su da budu znacajni sa pojavom novih tipova motora.

Poenta je naci kvar i resiti problem..bez olakih eliminacija uzroka..

Poz
[ mirzamali @ 12.08.2010. 20:47 ] @
da se javim nakon 7 dana predjeno oko 1000 km nema problema vise nema pritiska niti gubljenja vode

stari cep je vracen na bocu tj moj orginalani ali prije toga sam ga ostavio jednu noc u casi sa mr musculom za kamenac i valjda ga je on procepio da normalno radi tj da popusti visak pritiska

uglavnom ja sam prezadovoljan sve je ok


hvala svima na pomoci