Imam priličan broj ulubljenja na autu,
nastalih udarom ogromnih ledenih kocki(popularno "grad", mada bih ja ovo što je danas zatrefilo moj auto nazvao "gradinom").
Čuo sam da u Kragujevcu, a valjda i u Beogradu ima majstor(a) koji to izvanredno ispeglaju,
pa bi mi bio potreban neki kontakt ili neka bliža informacija ne bi li pokušao da sredim ovu štetu koja je nastala.
Nisam primetio neka oštećenja na farbi, samo su ulubljeni delovi prečnika od 3 do 7 cm...
(Nekome ko poznaje materijale i deformacije, ovo malo deluje naivno)
[ zasun @ 07.08.2010. 11:34 ] @
Postupak prvo toplo uz pomoć običnog fena pa hladno uz pomoć hladnog CO2 bi možda mogao da se iskoristi za ispravljanje udubljenja u zavisnosti od debljine lima i lokacije udubljenja tj. teže je ispraviti lim na ivici dela lima ili u blizini
(Nekome ko poznaje materijale i deformacije, ovo malo deluje naivno)
Naravno da nisam i ne daj boze da mi zatreba.
Pa i meni deluje malo naivno i bas bih voleo da se javi neki iskusan auto limar koji ima iskustva sa ostecenjima od grada,jer moze biti da je u pitanju marketinski trik.
Ne, ovo je realnije, ali bez ozbiljnijeg gitovanja i farbanja ovaj posao ne moze da se zavrsi.
Citat:
vaske2:bas bih voleo da se javi neki iskusan auto limar koji ima iskustva sa ostecenjima od grada,jer moze biti da je u pitanju marketinski trik.
Moj komsija limar kaze da ce tog koji na ovakav nacin uradi ovaj posao tako da se ne primeti, kao sto je na postavljenom linku,
poljubiti u guzu.
[ vladd @ 07.08.2010. 15:31 ] @
Pa neka plakne zube
Neka ulubljenja mogu a neka ne. Ali to ne znaci da je nemoguce.
Elem, ja ne poznajem nekog skolovanog limara, koji se angazuje na usavrsavanju. A one koji imaju pristojan pribor, mogu na prste da nabrojim
Manijakalno gitovanje je poslastica na balkanu, uz gasna zavarivanja i besomucne bravarske redove brusilicom. Pri tome je uglavnom jedan kamen za sve prilike...
Priuceni, sa dugogodisnjim iskustvom u zlokotlokrparenju su svakodnevica, tako da ne znam sta bi takav "iskusni" mogao da isprica.
Brusi, seci, pecni, obrusi, pregituj, prespricaj i trajace do sledece zime, ili bar dok se ne zavali polovnjak "k'o casa"
Poz
[ X Files @ 07.08.2010. 15:56 ] @
Prosle godine sam imao priliku da vidim komsijin 'ranjeni' automobil kada se vratio iz CRO, sa mora. Mislio sam da mu se neko osvetio zbog SRB tablica, jer su citava hauba, krov, rubovi bili izresetani.
Ipak, nije se radilo ni o kakvoj odmazdi. Radilo se o gradu. O ispravljanju nije bilo ni govora.
[ Zarko Silic @ 07.08.2010. 16:44 ] @
Metali poseduju odredjena svojstva. Jedna od tih, a vazna za ovaj nas slucaj su plasticnost i elasticnost, ili masinskom terminologiom receno: granice plasticnog i granice elasticnog deformisanja.
Pod elasticnom deformaciom smatra se delovanje sile na metal nakon cijeg delovanja metal povrati svoj prvobitni polozaj bez promene dimenzije, ili oblika.
Pod plasticnom deformaciom smatra se delovanje sile na metal nakon cijeg delovanja metal ne moze da se povrati u prvobitni polozaj, odnosno dolazi do trajne deformacije, promene oblika.
Deformacije koje nastaju udarom leda, ili slicnim grubljim ostecenjem spadaju u plasticne deformacije gde je povratak u prvobitno stanje gotovo nemoguce postici tkzv. hladnim postupkom. Da bi se pravilno izvrsile intervencike, materijal je potrebno zagrejati. Tek nakon zagrevanja moguce ga je vratiti u prvobitnu formu.
Cak i ovo nije uvek ovako i vazi samo za manje plasticne deformacije. Ukoliko su deformacije prevelike, nije dovoljno samo zagrevanje. Mora se u rad ukljuciti i alata za plasticnu obradu (najcesce cekic) sto za posledicu ima neravnine te naknadno potrebnu doradu (gitovanje i farbanje).
Ukoliko limar poseduje odgovarajucu opremu pojedine zahvate moze obaviti samo brze i jednostavnije, ali princip ne moze promeniti. Ovo vazi svuda u Svetu podjednako.
P.S. Vecina limara koje poznajem sve ovo zna. Bar u mom okruzenju.
[ X Files @ 07.08.2010. 16:54 ] @
Citat:
Deformacije koje nastaju udarom leda, ili slicnim grubljim ostecenjem spadaju u plasticne deformacije gde je povratak u prvobitno stanje gotovo nemoguce postici tkzv. hladnim postupkom.
Tako je bilo i u primeru koji sam naveo. Da nisam saznao da je bila rec o gradu, ostao bih u ubedjenju da se neko popeo na automobil sa srafcigerom u ruci i sistematski krenuo da ga unistava. Ono sto je zanimljivo je da je precnik ulubljenja bio oko 5cm, ali je u samom sredistu prakticno uvek bila i vrlo ozbiljna plasticna deformacija. Nema tog hladnog ispravljanja koje bi to popravilo. Stvar je pogorsalo i to sto je grad bio vrlo dugotrajan i gust, pa je u jednom 'precniku' bilo jos desetak drugih, tako da je kvarilo i sansu za kakvo takvo kulturno ispravljanje.
Samo zamena.
[ vladd @ 08.08.2010. 11:23 ] @
Sila ispravljanja lima treba da je za nijansu veca (zarad drugacijeg oblika) od sile koja je napravila ulubljenje.
Sila unutrasnjeg naprezanja izazvana temperaturnim sokom u kratkom vremenu treba da dostigne tu vrednost.
Jasno je da trajna deformacija lima, kada je promenjena struktura materijala, zahteva ozbiljniji tretman, posto nema mogucnosti izazivanja unutrasnjeg naprezanja lima.
Jednostavno nesto moze, a nesto ne. Ako je tesko prepoznati odmah sta moze, zasto ne probati, nije finansijska propast..
Ukratko, nešto je moguće ispraviti ("izmasirati") a nešto ne.
Lično sam gledao jednog "masera" na delu dok je ispravljao ulubljenja od graada.
Otprilike 85% ulubljenja na vozilu je ispravio tako da nije bilo primetno nakon popravke.
Još 5%-6% je ispravio ali se mogli primetiti, istina jako, jako,jako detaljnim gledanjem
i samo ko je znao gde su bila oštećenja. Nekolicinu nije mogao da ispravi, samo da ublaži.