[ ivan.stankovic @ 08.08.2010. 01:20 ] @
- Sta kupiti na danasnje vreme u Srbiji i zasto?

Neko kaze da zbog goriva dizelasi crkavaju na 100.000km i da im se mora menjati pumpa/turbina il sta vec?
Cene goriva su sada vec problizne?

- Da li se vise isplati dizel ili benzin ako se prelaze male kilometraze?

- I isplati li se uopste nov auto po ovim cenama ako cete prlaziti 10-ak hiljada godisnje a mozda i manje?


[Ovu poruku je menjao ivan.stankovic dana 09.08.2010. u 00:09 GMT+1]
[ sasa022 @ 08.08.2010. 01:37 ] @
Koja je donja a koja gornja svota koju bi izdvojio za auto ?
Nije isto kad imas 2,5,7 ili 10000€
Koliki ti auto treba ?

To koliko ce auto da traje je veoma individualna stvar...

Cene polovnjaka su trenutno takve,da za "malo" para mozes kupiti dobar auto.
[ ivan.stankovic @ 08.08.2010. 23:08 ] @
Upravo to je pitanje, da li za polovnjak dati 5000 ili za nov 10000?

Polovnjak je macka u dzaku, ono sto se uvozi je kupljeno na nekim licitacijam, preslo po 200-300.000, muvani papiri, fals godista. Uz sve to rizikujes da ti auto uzmu posle par godina jer je neko uvezao preko fantoske firme i falsifikovao da je platio carinu pa registrovao.

Polovan, samo ako ti odes i kupis ili od prijatelja koji je kupio nov, ostalo je sve lutrija.
[ sasa022 @ 08.08.2010. 23:17 ] @
Za 5000 ne mozes da biras - kupujes polovnjaka.
Za 10000 mozes - i tu krece filozofija....

Nije na trzistu polovnjaka bas sve tako crno - moze da se nadje dobar auto sa legalnim papirima.
[ Zarko Silic @ 09.08.2010. 01:23 ] @
Nov za 10.000

Nema diskusije oko toga.
[ sasa022 @ 09.08.2010. 02:06 ] @
@zarsilic

Da li si 100% siguran ? :)

Sta ako neko ima 10000,a zeli da vozi Mercedes,Audi,BMW.... i moze da nabavi dobrog polovnjaka ???
[ ivan.stankovic @ 09.08.2010. 15:33 ] @
Drugar mi kupio kola, prodao ih i posle godinu dana ta kola oduzeli, ispalo svasta :) Cuo sam posle svakakve price, gledali malo kola po buvljaku kola 2001 a stakla i oznake 1999 na primer. Ma ima bas svacega. Drugi je kupio Peugeot i riknula mu neka pumpa na dizelu, nova 1000e, reparacija 500. Nego ne vezano za to, ajde pod uslovom da se nadje dobar polovnjak oko 5000, nekako mi se cini da je isplatljivije u svakom smislu jer se manje gubi.

Neka racunica bi bila, uzmes nov auto,

Platis ga 10000e a onda nastaju troskovi:
=========================================================
+ registracija 150e x 3 god = 450e
+ osiguranje kasko 250e x 3g = 750e
+ 10000km/god da predjes i za gorivo ti ode 700e x 3 = 2100e
+ servis obavezan, prosek 150e x3g =450e
+ posle 3 godine prodas kola i izgubis jos 3000e
+ kupovina dzidza midza, lanci, presvlake, patosnice, kozmetika, pranje, medjunarodne dozvole, zeleni katroni = 300e
=========================================================
~7000e je potroseno i izgubljeno za 3 godine :) sto je blizu 200e mesecno.
sekiracije oko grebanja na parkinzima necemo racunati :)

Kad kupis nova kola od 10000 sto i nije nesto, moras biti spreman da bacis 7000 za 3 godine :)
[ etjen @ 09.08.2010. 16:00 ] @
registraciju, gorivo, servise i džidža-bidže izbaci iz računice. Za polovni auto te čeka to isto. Tako da na novom gubiš recimo te 3 hiljade + kasko (koji ti i nije obavezan)
[ Stoj @ 09.08.2010. 19:36 ] @
Pa ti onda vozi biciklu ako ti je sve to skupo.Pa ko je još vozeći kola posle toga zaradio novac.Pa to je jedan od najvećih luksuza bez koga se danas ne može.Ali ko ih voli ne pita za cenu.
[ AstralPro @ 09.08.2010. 21:29 ] @
Ne bih nikad kupio nov auto bas zbog toga sto ne bih da bacim 7k evra za 3 godine vec bih uzeo 3-5 god star auto redovno odrzavan u ovlascenom servisu.
I nema problema tipa "ogulila mi se farba na novom autu i ne priznaju mi garanciju"
[ Zarko Silic @ 09.08.2010. 22:54 ] @
Citat:
sasa022: @zarsilic

Da li si 100% siguran ? :)

Sta ako neko ima 10000,a zeli da vozi Mercedes,Audi,BMW.... i moze da nabavi dobrog polovnjaka ???


Naravno da sam siguran.

U tako nesto nije tesko biti siguran. Nov auto je uvek bolji od polovnog. Ako se raspolaze sa sumom od 10.000 eura o polovnjaku ne treba ni razmisljati.

[ Markoxxx @ 10.08.2010. 00:35 ] @
U pitanju je samo zdrava logika.. te price oko odrzvanja.. ulaganja.. su gluposti, sve jedno da li je nov ili polovan ko misli da sedne i da vozi.. bez servisa i odrzavanja.. taj ne treba da seda za volan
[ Markoxxx @ 10.08.2010. 00:36 ] @
A sta mislis ako te krene maler pa zakacis 2-3 puta godisnje auto.... napravis stetu po par stotine evra...
[ ivan.stankovic @ 10.08.2010. 01:18 ] @
Ma auto je stvarno luksuz. Za 200e koliko ce te mesecno kostati auto, mozes da se vozis taksijem kad god ti zatreba i ne razmisljas i ne robujes novom autu :)
Pa ipak, ko ne voli da ima nov auto :)

A dizel ili benzin? Sta biste vi za te "male" kilometraze, do 10.000 godisnje ?
[ sasa022 @ 10.08.2010. 01:46 ] @
Ja bih uzeo neki mali auto ( Saxo,Matiz... ) - benzinac za 2-3000€.
[ Java Beograd @ 10.08.2010. 07:47 ] @
Citat:
ivan.stankovic: A dizel ili benzin? Sta biste vi za te "male" kilometraze, do 10.000 godisnje ?

kad bih mogao da biram, ja bih uzeo mercedesa.
[ Marko_L @ 15.08.2010. 12:04 ] @
Citat:
Ma auto je stvarno luksuz. Za 200e koliko ce te mesecno kostati auto, mozes da se vozis taksijem kad god ti zatreba i ne razmisljas i ne robujes novom autu :)

Procene o tome da li je auto luksuz i da li je isplativije koristiti taxi se ne mogu donositi paušalno. Svako ima neku svoju računica koja zavisi od dosta faktora, kao što su lokacija gde živiš, kakve su tvoje potrebe, kakvim se poslom baviš, da li imaš porodicu ili živiš sam, gde i koliko često putuješ, gde i koliko često obavljaš nabavku životnih potrepština, i slično. Recimo, nije isto ako radiš privatno i često si na terenu i trebaš da obiđeš 5 klijenata dnevno, a uz to nosiš sa sobom laptop, raznu opremu, alat... ili ako radiš na fiksnoj lokaciji, na kojoj već imaš sve što ti treba. Nije isto ako imaš porodicu, pa često imaš potrebu da odvedeš dete kod lekara ili u vrtić, koji mogu biti dosta udaljeni od tvoje kuće i kad živiš sam, pa nemaš te potrebe. Nije isto ako kupovinu namirnica obavljaš od danas za sutra u nekoj lokalnoj prodavnici ili ako 2-3 puta mesečno ideš u neki hipermarket i kupuješ za narednih 15-20 dana. Takođe je jako bitno i kakve su tvoje generalne dnevne potrebe za mobilnošću, tj. koliko često se dešava da moraš negde hitno da odeš u kom slučaju mnogo znači da možeš odmah da sedneš u auto i kreneš, umesto da izgubiš pola sata ili više tražeći slobodno taxi vozilo.

Sve u svemu, svako treba sam da napravi računicu, tako što će sve ove stavke da stavi na papir, sabere koliko ga sve to košta sada (u novcu, potrošenom vremenu, zdravlju, itd.), a koliko bi ga koštalo to isto sa autom. Tek kada se napravi takva kalkulacija, jasno se vidi da li se auto isplati ili ne.
[ ASTRA RENT @ 20.08.2010. 12:20 ] @
Poznato je da je dizel auto skuplji od benzinca ,znaci u startu treba izdvojiti vise par hiljada eura.Pa su iskusni ljudi izracunali da je najbolje kupiti dizelas koji je star oko tri godine,ili nov benzinac..Inace opste poznata stvar,postoje tu i neke nijanse ali to je zanemarljivo.Pozzz.
[ Nocni @ 20.08.2010. 13:36 ] @
^^ Pojasni nam...
Koji iskusni ljudi?
Kako su to izračunali?
Šta je opšte poznata stvar?
Koje su to nijanse koje su zanemarljive?

U odnosu na to kako su ti "iskusni izračunali" po meni je skroz obratno... ako se kupuje auto bolje je uzeti novog ili što novijeg dizela a benzinac može i koju godinu da bude stariji isto će biti odličan...
[ besigre @ 21.08.2010. 14:20 ] @
Najskuplje je imat stari auto bez obzira dal je benzinac ili diesel. Ako se hoće uštediti samo novi auto. Auto je ionako samo trošak ako se ne iznajmljuje, a prve dvije godine novog automobila trošak je samo gorivo.
[ pringles80 @ 21.08.2010. 18:32 ] @
Citat:
besigre: ..a prve dvije godine novog automobila trošak je samo gorivo.


I redovan servis koji je kod nekih auta i duplo jeftiniji za benzin nego za dizel motor.
[ grozda @ 22.08.2010. 18:20 ] @
Sta li se to kod dizela toliko vise menja nego kod benzinca pa je skuplje osim filtera za dizel. Sa druge strane benzinac ima svecice a kod dizela se to ne menja?
[ vujkev @ 22.08.2010. 18:57 ] @
^ imaš dizne koje su xyz puta skuplje od svećica :)

Imam dizela i sledeći auto koji kupujem sigurno neće biti dizelaš. Računica je po meni jednostavna, ne isplati se (barem u mom slučaju). Auto sam platio 1000e skuplje zato što je dizelaš, cena dizela je trenutno malo manja od benzina (a mislim da će uskoro biti i veća od benzina), servis dizelaša je skuplji .... i s' obzirom da sam prosečno prelazio 10.000 km godišnje (uglavnom po gradu) ne isplati se.

Ako se dobro sećam neke emisije (mislim da je bila na discovery-u) analizirano je da li se više isplati kupovina dizelaša ili benzinca. Po mom sećanju dizel se isplati samo posle pređenih 150.000+ km.
[ vjamovic @ 22.08.2010. 20:40 ] @

Uz dilemu Benzinac ili dizelas ?

Kakvo je iskustvo onih koji voze oba a gledano na voznju po Beogradu sa novim ograničenjm od 40 Km/h ?

Vozim BMW kockicku 3128 i benzinac koji mi je optimalan na 3000 obrtaja
i tu sa 40 Km/h u 3. brzini mu sporo u 2. brzini mnogo kako je sa dizelašima
na 40 Km/h u gradskoj vožnji sa obzirom da oni optimalno voze na nešto manje obrataja ?
[ etjen @ 22.08.2010. 21:23 ] @
moderni dizelaši su optimalni na svakom broju obrtaja :). To im i jeste jedna velika prednost.

Naravno gore navedeno ne mislim bukvalno na svakom broju... Ali praktično od 1500-3000(3500rpm) iskorišćenost je maksimalna. A to su upravo obrtaji koji se najčešće koriste u gradskoj vožnji. Dakle, uvek ima ''snage''
[ centaur @ 22.08.2010. 22:24 ] @
Sad vozim benzinca (i20), pre njega sam vozio dizelasa (Fabia).
Snaga koju ima dizelas na malom broju obrtaja je ono sto me vise nikad nece naterati da kupim benzinca.
[ grozda @ 23.08.2010. 01:21 ] @
Dizel motori imaju daleko vecu iskoriscenost energije od benzinskih, oko 40-45 % prema 25% kod benzinca, otud daleko manja potrosnja dizela.
Dok sam imao Yugica, trosio je preko 10l po gradu, sada Golf2 ne trosi vise od 8 ma kako ga gazio.

A za dizne kod dizelasa, pa one se valjda ne menjaju tako cesto kao svecice kod benzinca.
Eventualno prociste ako se zapuse. Ne znam ni da li je predvidjeno nekim servisnim intervalom da se vrsi njihova zamena.

[ Vasojevic @ 30.08.2010. 15:17 ] @
Dilema, benzinac ili dizelas?
za mene dizelas manje trosi,koliko-toliko,
jeftinije gorivo, koliko-toliko,
motor duze traje (podmazivanje je bolje kod cilindara),
Vise ces dobiti kad ga budes prodavao opet,
mislim i da ces doci lakse i do goriva u nekim mjestima...
pozzzz.
[ Nebojsa Milanovic @ 30.08.2010. 15:48 ] @
Ja bih samo napomenuo da je previše grubo aute deliti na benzince i dizelaše.

Ima i jako dobrih benzinaca (po mom mišljenju to su trenutno najbolji motori na svetu, VW TSI), koji su po apsolutnim, a naročito po nekim relativnim kriterijumima bolji od većine dizelaša, ali sa druge strane ima i veoma dobrih dizelaša koji su bolji od velike većine benzinaca, računajući tu u turbo-benzince (ali po meni ne i TSI benzince).

Tako da, ne treba uopštavati, nego treba posmatrati konkretan motor (ili više njih) i porediti ih, pri čemu treba uzeti u obzir i lične, što preferencije, što potrebe kupca.
[ Zarko Silic @ 30.08.2010. 16:36 ] @
Do 20.000 km godisnje, benzinca.
Preko 30.000 km godisnje, dizelasa.
Za one koji prelaze ispod 5.000 km godisnje najbolji je TAXI. ;)


Nema tu mnogo mudrosti.
[ DrJekyll @ 30.08.2010. 16:50 ] @
A sta da rade ovi sto prelaze 20.001-29.999?
[ Zarko Silic @ 30.08.2010. 16:55 ] @
Znao sam da ce se neko pametan javiti sa ovim pitanjem .


Pa oni izmedju, neka biraju boju.
[ Ivan Dimkovic @ 30.08.2010. 17:25 ] @
Citat:
zarsilic: Do 20.000 km godisnje, benzinca.
Preko 30.000 km godisnje, dizelasa.
Za one koji prelaze ispod 5.000 km godisnje najbolji je TAXI. ;)


Nema tu mnogo mudrosti.


Hehe... upravo... ^ ovo gore je cista finansijska konstrukcija koja je priblizno tacna. Dizelima gotovo uvek uracunaju 'premium' pa su obicno skuplji - taman toliko da se do nekih 30K km i ne isplate. Ja prelazim oko 25 hiljada km godisnje +/- hiljad-dve i cisto finansijski mi je svejedno - dizeli koji mene zanimaju su taman nekoliko hiljada skuplji, sto mu dodje razlika u gorivu :-)

Ima i toga sto Nebojsa kaze, svaki motor je poseban - danas ima i prilicno stedljivih benzinaca, te vrlo sportskih dizelasa... tako da covek treba bas da uporedi neki konkretni model - nije svaki benzinac isti, a ni dizel.

Inace, pretpostavljam da ima i do ukusa ako se auto ne kupuje samo kao "cash-flow" stvar... Neko voli visoke obrtaje sto nude benzinci, a neko voli veliku snagu na malom broju obrtaja, sto nudi dizel. Mada, danas ima i benzinaca koji su blizu dizelima sto se prenosa snage na tockove tice tj. pun potisak se dobija na niskom broju obrtaja.

Haha, nego pre neki dan - ostavio moj auto u BMW servisu da mi ugrade Power Kit (bitan zbog dodatnog hladjenja daleko vise nego zbog snage, a i ne menja garanciju ;-) i posto su naravno nesposobni da to urade za 4h koliko propisuje uputstvo, dadose mi BMW 320d dizelasa "EfficientDynamics" da koristim dok ne ubudze ovo... bog te mazo, taj auto k'o da ne trosi nista u pm :) Tacno jedno 2x manje trosi od mog auta... :)
[ tdusko @ 30.08.2010. 22:49 ] @
Taj "EfficientDynamics" prelazi 1600 Km sa jednim rezervoarom i sobzirom na snagu koju ima predstavlja svojevrsni biser.
[ Igor88 @ 03.09.2010. 09:37 ] @
Samo, ali samo benzinac - pa plin, ako ti je bitno da se voziš sa što manje love!
Primjer:
Golf 1.8 - 66KW
Potrosnja plina na otvorenom putu (znam da će sad da kažu da lažem): 7,3l/100km=7.3l x 0.9KM = 6.57 KM il`ti 3.35 "ojra" na 100km (to nema ni u crtanim filmovima) :-)
U gradu ne prelazi 11l/100km plina - zimi! Godisnje se pređe oko 22000km. Može se, he he!
Nema tog dizela koji će da se mjeri sa ovim brojkama, a ti kako hoćeš!
[ Golf 7 @ 04.09.2010. 21:30 ] @
Mozete vi da pricate sta god hocete ali ja imam Golfa 2 1986 godiste preso 280 000 i kad ga palim pali od prve a moj prijatelj ima benzinca Golfa 2 koji je preso 128 562 isto 1986 godiste i morao je da uradi generalku na motoru pa vi onda razmislite da li je bolji dizelas ili benzinac. Ja sam ga kupio 1998 godine i tad je bio preso 80 000 ja sam snjim od 1998 do danas presao 280 000 i jos nikako nisam radio generalku i ne namjeravam je raditi jer motor radi perfektno a mijenjam ulje svakih 8.000 a posle dva mjenjanja ulja mjenjam uljni filter. Moj golf je 1.6 koji trosi 5 do 6 l. i po otvorenom putu i po gradu a ako se slazete sa mnom to nije mnogo.Po zimi mi se nikad nije desilo da zapanem negdje a iako bi zapao moj 1.6 motor bi me izvukao. I samo jos nesto da kazem da je Golf 2 kralj među svim automobilima je stvoren za njiva, za makadamskih puteva a iza auto-puteva.
[ Nocni @ 04.09.2010. 22:51 ] @
Citat:
Golf 7: Mozete vi da pricate sta god hocete ali ja imam Golfa 2 1986 godiste preso 280 000 i kad ga palim pali od prve...
...Po zimi mi se nikad nije desilo da zapanem negdje a iako bi zapao moj 1.6 motor bi me izvukao. I samo jos nesto da kazem da je Golf 2 kralj među svim automobilima je stvoren za njiva, za makadamskih puteva a iza auto-puteva.


Sta ima iza auto puteva?

Kako to da je "kralj medju svim automobilima" stvoren "za njiva i makadamskih puteva" a nije traktor i nije terenac?
[ etjen @ 05.09.2010. 10:29 ] @
Citat:
Nocni: Sta ima iza auto puteva?



kupi Golfa, pa će saznaš
[ Golf 7 @ 05.09.2010. 10:35 ] @
Citat:
Nocni: Sta ima iza auto puteva? :D

Kako to da je "kralj medju svim automobilima" stvoren "za njiva i makadamskih puteva" a nije traktor i nije terenac? :p


Bas kako je etjen rekao kupi golfa pa ces da vidis on ti je u jednu ruku terenac a u jednu gradski automobil.




[Ovu poruku je menjao Golf 7 dana 05.09.2010. u 12:16 GMT+1]