[ luka-d @ 11.08.2010. 06:05 ] @
VW Vento 1996.god 1.9TDI 66kw/90ks presao oko 243.000km potorsnja ulja da li je normalno da ovaj auto potrosi oko jedan litar ulja na nekih 5500-6000 km preso je 243000km sta je tu moguc uzroc. Auto je vozen dosta po otvorenom ali i po gradu.

[Ovu poruku je menjao luka-d dana 11.08.2010. u 07:24 GMT+1]
[ zoka666 @ 11.08.2010. 10:21 ] @
kad bude trosio 1 litru na 2000 km, onda je problem. Tako da samo tjeraj jos 243 000 km
[ cozmo_im @ 11.08.2010. 10:30 ] @
Normalna potrosnja ulja. Teraj to.
[ etjen @ 11.08.2010. 10:44 ] @
bogami opasno. Da je na 40000km pola litre to bi bilo OK. Ovako, bolje ti to prodaj što pre... :D



Naravno, sarkazam. Najnormalnija potrošnja ulja, samo vozi!
[ AstralPro @ 11.08.2010. 20:57 ] @
Goni samo! I ponekad zameni ulje, bar na 10.000 km i nemoj da stedis na istom.
Pozdrav
[ luka-d @ 12.08.2010. 14:20 ] @
Evo jos jedno pitanjce nemogu nigde da nadjem neki service manual ili neku dokumentaciju oko motora. Recimo vezano za ulje koje se sipa kolko se sipa i tako to a i ako se pojedine stvari menjaju, bar ono sto vlasnik moze sam. Ako neko ima ili zna gde da trazim taj service manual neka javi na PM ili neka da link ovde. Ja sam se bas namucio juce i danas ceo dan u nadi da cu naci Haynes Service and Repair manual ali bez uspesno.
[ Zarko Silic @ 12.08.2010. 15:19 ] @
Kolicina 4,2 L (ako se manja i filter)

Kvalitet VW 50.500

[ luka-d @ 12.08.2010. 17:31 ] @
Cak sam hteo da kupim taj Haynes ali to su auti za englesko trziste sem polozaja volja ne znam dal se razlikuju u jos necemu u odnosu na nase evropske desnjake.
[ luka-d @ 13.08.2010. 21:24 ] @
Imam jedno pitanje posto sam proveravo ulje juce i vidim da je na MAX crti pa sam malo svrljo po netu i nisam sasvim siguran dal je to lose kad je na MAX.
[ etjen @ 13.08.2010. 22:25 ] @
nije. Tako treba. Dok je od minimuma do maksimuma, sve je u redu.
[ luka-d @ 13.08.2010. 22:35 ] @
Nesto sam se poplasio kad su pricali da ako ima previse ulja oce da strada katalizator, lamda sonda, radilica onda stalno pljuska po povrsini ulja koja onda pravi slap efekat tj mehurice koje posle ususa pumpa za ulje zajedno sa muljom i onda strada i pumpa za ulje.
[ vladd @ 14.08.2010. 15:53 ] @
To je veelika bajka.

Dovoljno je razmisliti sta su mehurici, i sta im se desava pod pritiskom

Uzgred, koji "mulj".

To se ne sme dozvoliti vozilima tipa ovog u naslovu, zamena ulja jednom godisnje ili na 7000 km. Filter menjati kod sveke druge-trece promene ulja i nema "mulja"

Poz
[ goat @ 14.08.2010. 19:09 ] @
Citat:
vladd
To se ne sme dozvoliti vozilima tipa ovog u naslovu, zamena ulja jednom godisnje ili na 7000 km. Filter menjati kod sveke druge-trece promene ulja i nema "mulja"

Poz


mala ispravka... filter se menja obavezno kada i ulje... nisu u pitanju samo metalni opiljci ili druge nešistoće... ima tu malo i hemije... zaostalo ulje u filteru kontaminira novo tako da nastaje efekat "polunovog ulja"... ovo je naročito izraženo u našim eksploatacionim uslovima u kojima se često sadržaj sumpora u dizel gorivu ne prikazuje realno...

pozz
[ vladd @ 14.08.2010. 19:41 ] @
Uvek saglasan, pogotovo s obzirom na nestabilnost sintetike. Ali privikavanje na redovno odrzavanje nekako treba postepeno....

http://pics.tdiclub.com/data/500/2929traditionaloilchange.pdf

Poz
[ luka-d @ 16.08.2010. 22:25 ] @
Ljidi imam jedan problem naime danas kad sam se vracao po ovoj kisi sa kolima nazad kuci nastao je problem sa menjacem. Nece u trecu zamalo da napravim crash gledam u menjac i probavam i kad sam pogledo ispred a ono auto na 5 metara kad sam lego na kocnicu zustavio sam se ti uz njega srecom nove su plocice i ABS je uradio svoje. Elem znaci nece u trecu neki out nece ni u cetvrtu a nekad nece ni u prvu a nekad ide sve glatko a desavalo se da delimicno upadne pa kad krenem iskoci iz brzine. Pricao sam sa majstorm on me je pitao kakvo mi je kvacilo ja reko mekano, kako razdvaja ja reko na pola ga razdvaja rece mi da je najverovatnije neki brojac brzina da treba to da se nasteluje. Ja sam mislio kad vec idem da mi zameni i ulje u menjacu.

[Ovu poruku je menjao luka-d dana 17.08.2010. u 10:40 GMT+1]
[ luka-d @ 28.08.2010. 18:06 ] @
Evo problem je resen. Zamenjen mehanizam menjaca - birac brzina.
[ luka-d @ 07.09.2010. 12:36 ] @
Ljudi poceo auto da mi prozdire ulje na 50km vozje po otvorenom malo brze voznje popio je oko pola litre ulja. Primetio sam da na vecim obrtajima dok stojim znaci u leru mnogo dimi i da je auspuh masniji po ivicama.
[ Nocni @ 07.09.2010. 13:54 ] @
Ako nigdje ne prosipa ulje onda ti je crkao motor... treba uraditi generalnu ili zamjeniti motor... sta je bolje da uradis zavisi od cijene zahvata/zamjene i od garancije koju ces dobiti... u svakom slucaju prvi korak je mjerenje kompresije.
[ luka-d @ 07.09.2010. 14:04 ] @
Pricao sam sa majstorom on kaze da sumnja na turbinu da je ona otisla i da on u principu prosipa ulje kroz izduv. Evo sad se spremam da odem da pogleda.
[ luka-d @ 08.09.2010. 11:51 ] @
Bio sam kod svog majstora i po nejgovij nekoj proceni on tipuje da je turbina 99% i sad u sledecu sredu idem kod majstora na novi bg Savski Nasip 42 da preglada turbinu.
[ etjen @ 08.09.2010. 12:06 ] @
ti si baš ''ubo'' sa tim kolima :(
[ luka-d @ 08.09.2010. 18:28 ] @
*ebi ga za te pare i tog godista auto nije ni moglo da se prodje bez popravke.
[ luka-d @ 13.09.2010. 11:44 ] @
Zna li ko od vas gde ima i koliko kosta nova turbina za ovog venta.
[ Nocni @ 13.09.2010. 13:01 ] @
A bogami rijetko ko kupuje novu turbinu za 15 godina star auto... vecinom se remontuje ili se uzme polovna... Nova ti je turbina 1.135 € + PDV!
Jos ces vjerovatno morati da cekas jer nece imati na stanju...
Evo ti i slika
[ luka-d @ 13.09.2010. 16:05 ] @
Bog te vido sto je SKUPA jos se ja nosim mislju da ako bude potrebno uzmem turbinu novu kad ono kosta ko 1/3 auta.
[ luka-d @ 14.09.2010. 21:07 ] @
Evo i ja danas instalirah ETKU pa mi nije bas naj jasnije to oko cene turbine ima ista stvar dosta jeftini je u tom elektronskom katalogu. Kako da znam da je ta skuplja turbina za moj auto kad ima vise razlicitih za isti model.
[ Zarko Silic @ 14.09.2010. 21:33 ] @
http://cgi.ebay.de/Turbolader-...C3%B6r&hash=item483aeac32d



Ima i kod nas znatno jeftinije od te iz ETKE samo malo procunjaj.



Za VW ima svega za sitne pare :)




[ luka-d @ 14.09.2010. 21:50 ] @
E ova sa linka je mnogo pristupacnija samo posto sam ja jos nov u auto svetu kako da znam koja sve turbina ide na moj auto posto ja nebi nista budzio da ne **ebem motor nego bi stavio ono sto je fabricki vec bilo na njemu.
[ Zarko Silic @ 14.09.2010. 22:02 ] @
Imas na PP detaljno resenje za tvoj problem.
[ Nocni @ 14.09.2010. 22:17 ] @
Nisi napisao ni brioj sasije a ni slovnu oznaku motora ali za '96 je ta skuplja turbina...
Od drugih varijanti... bolja ti je polovna turbina ako je dobra nego remont koji se radi kod nas na vise mjesta... inace, remont turbine se nigdje ne radi bez na ovim nasim prostorima i to je dobra varianta jedino ako ces da prodas auto...
U zadnje vrijeme nicu kao pecurke ti turbo servisi svuda...
[ luka-d @ 14.09.2010. 22:46 ] @
Kako da znam koja mi je slovna oznaka motora. Imam broj motora u saobracajno koji pocinje sa 1Z....... predpostavljam da je to.
[ Nocni @ 14.09.2010. 22:53 ] @
Prvo idu ta 3 slova pa 6 brojeva... osim sto imas utisnuto na bloku motora, broj imas i na poklopcu zupcastog kaisa odozgo a imas slovnu oznaku motora i na naljepnici u gepeku koja je sa strane pored rezervnog tocka...

Editovao si to 1Z pa sam dzabe kucao... da to ti je oznaka...
[ luka-d @ 14.09.2010. 23:02 ] @
Dobro je onda je jeftinija turbina za njega. Nadjoh na netu neki sajt koji navodno prodaje te turbine nove samo sto se nalaze u americi i nova bi me izasla bez carin i poreze ukoliko se oducim da porucujem 450e
[ luka-d @ 14.09.2010. 23:30 ] @
Zna li neko od vas nesto o ovom servisu za koji sam dobio preporuku a to je servis na Novom Beogradu Savski Nasip 42. Izvinjavam se ako ispada da reklamiram nije mi to namera da bilo koga reklamiram.
[ luka-d @ 15.09.2010. 17:52 ] @
Stvari stoje ovako svako kaze nesto drugo. Mislim da cu da se strpim malo skupim pare i da krenem sa otvaranjem motora i turbine da proverimo sta treba da se uradi na motoru, dal treba karike, leteci lezajevi, glava, semerinzi, turbo........ Pa kad se sve to otvori zameni sta treba da se zameni onda sam brate 100% siguran sta imam i kolko ce da traje i kolko vredi.
[ luka-d @ 22.09.2010. 11:29 ] @
Ovako ajmo jedno pitanje ima li medju vama neko ko je serviser za VW vozila zanima me kolko mi u najgorem slucaju treba para za FUL GENERALNU motora na mom vozilu a to je VW Vento 1996. god tip motora 1Z presao 245000km kod mene presao oko 1000-1200km za tu moju predjenu kilometrazu potrosio ili propisao kroz turbinu 5.5L ulja. Znaci resio sam da skupim pare i da apsolutno sve opravim na njemu pa ako neko zna kolko to moze da kosta.
[ cozmo_im @ 22.09.2010. 11:31 ] @
Ima. Moj burazer radi u Porsche SCG na VW vozilima. Takodje ima i svoj servis sa kompletnom dijagnostikom.

Ako treba kontakt, poslacu ti privatnu poruku.

Sigurno ces jeftinije proci bez uticaja na kvalitet radova.
[ luka-d @ 22.09.2010. 11:43 ] @
Moze kontakt da porazgovaram sa covekom pa da znam odokativno kolko kesa da skupim.
[ luka-d @ 30.09.2010. 01:02 ] @
Evo jedne primetne promene na autu. Posto jos nisam nista resio povodom auta primetio sam da vise nema onog gustog dima pri vecem broju obrtaja a to je izgleda bio uzrok gorivo sa Jugopetrolove pumpe. Posto sam sipao na OMV-u zadnja tri puta i verovatno istrosio svo gorivo koje sam sipao na Jugopetrol pumpi. Problem sa izbacivanjem ulja je jos prisutan sad nameravam da menjam turbinu polse treceg oktobra tad imam neki ispit pa cu najverovatnije da pojurim onaj kontakt od cozmo_im-a i onaj od zarsilic-a. Inace sipam samo D2.
[ DrJekyll @ 30.09.2010. 10:16 ] @
sipaj evrodizel mnogo ce bolje da ide a i kostace te skoro isto jer ce manje trositi, probaj
[ luka-d @ 02.10.2010. 11:08 ] @
Evo jos jednog problema s uljem koji se javio verovatno skoro a ja ga primetio juce. Na neki nacin ima veze sa uljem al ne u motoru nego u kocnicama. Primetim ja juce dok sam proveravo nivo ulja u motoru preko one sipke da je nesto mokro po ABS onoj metalnoj budzi. Pipnem ono masno reko sta je sad nije valjda i to otislo kao ono pusta ulje gumeno crevo koje izlazi iz onog malog rezervoara gde se sipa ulje za kocnice i kapalo po toj ABS kockici e sad ne znam dal smem to crevo da skratim za to malo jer je prvo jako ne pirstupacno doci do njega, drugo nisam uspeo da dobijem svog majstora pa pitao lika u radnji gde sam i bio danas da kupim to ulje DOT 4 sta da radim s tim crevom on kaze gde ide to crevo jel ako ide u servo kocnice onda je pod viokim pritiskom ja stvarno ne znam gde ide to crevo gledao sam ide dole negde vidi mu se kraj al je skuceno pa nemogu da provalim gde je ubodeno dal u taj servo ili negde drugde. Probacu da napravim slicicu pa cu da okacim.
[ luka-d @ 12.10.2010. 10:35 ] @
Resio sam crevo za ulje od kocnica. Ali mi se juce javio jedan problem koji se do sad nije javljao u voznji. Dakle ovako juce ujutru kad negde oko 9h upalim auto cekam nekih minut da se ugreje i krenem prva, druga na 2500 obrtaja pocen auto da kaslje - gusi se i drma se kao da oce da ugine pa me zanima dal to moze da bude do turbine koju jos uvek nisam odneo da opravku jel sam skupljao pare ili je nesto drugo. A ovo gusenje sto se desilo odma sam ugasio auto uplaio onda upalio sa gusenjem odma ugasim sacekam malo upalim isto al malkice slabije i iz treceg - cetvrtog puta uapli normalno i radi normalno odma se vratim na parking ugasim upalim sve uredu stiskam gas lagano pustam lagano sve ok. Stisnem naglo da nasvira obrtaje krene da se muci pustim gas kaslje gusi se drmusa ko ves masina. Upalim ono isto gusi ugasim upalim radio normalno. Mozde li da bude problem to da turbina nevraca ulje koje podmazuje nju na zad u motor i da ga na velikim obrtajima ugura sa vazduhom u prostor za sagorevanje a da to ulje naravno ne moze lepo da se sagori i onda gusi motor posto planiram a skinem taj turbo i da ga nosim u Uzice da ga porave ili da kupim nov. Samo ne znam dal ovo gusenje se desava od turbine ili nesto drugo. E da zaboravi da kazem pri prvom paljenju kad je skroz ladan malo vergla nekih 2-3 sekunde i upali al kad upali onda kao da nekih 2-3 sekunde nepravilno radi i onda se smiri. Imam utisak kao da mu treba nekolko sartovanja da izbaci to iz sebe.

[Ovu poruku je menjao luka-d dana 12.10.2010. u 11:59 GMT+1]
[ luka-d @ 17.10.2010. 16:51 ] @
Ljudi treba mi brz odgovor juce sam popravio turbinu bio sam u Uzicu sutra treba da se montira na auto. Ocu da promenim ulje da predjem sa Valvoline 10W-40 na Castrol Magnatec 10W-40 jel potrebno neko ispiranje kad se prelazi sa jednog ulja na drugo i kako se to radi.
[ cozmo_im @ 17.10.2010. 16:56 ] @
Kakvo ispiranje... nema potrebe.
[ vaske2 @ 17.10.2010. 17:56 ] @
Pogotovo sto je i jedno i drugo polu-sintetika.
[ luka-d @ 17.10.2010. 18:06 ] @
Kako znam dal je ulje koje sipam polu sintetika nigde ne pise na njemu.

evo link sa slikom kutije http://www.eurocarparts.com/images/products/600x600/521770520.jpg
[ Nocni @ 17.10.2010. 19:54 ] @
Za to ispiranje nema potrebe ali treba prije montaze turbine isprati i ocistiti interkuler, i detaljno crijeva do njega i od njega koja ce ti biti puna garezi i ulja jer si vozio sa crknutom turbinom... takodje treba ocistiti usisnu granu i narocito egr ventil koji vraca dio izduvnih gasova u usis a takodje je bio na udaru od tolikog ulja u izduvu... sve treba skinuti sa auta i ocistiti da bude kao staklo... ali to ce znati majstor koji ti montira turbinu vjerovatno...

Ovaj valvolin sa linka je jedno od najgorih ulja koje se nude na ovim lokalnim trzistima, treba ga preskociti po mogucnosti...
[ luka-d @ 17.10.2010. 20:11 ] @
Ja sam hteo da predjem na ovo sa linka http://www.ap-sport.rs/prodavnica/images/detailed/2/99U408.jpg al ne znam sta sad da radim takodje mi je receno da nesmem da sipam sintetiku u ovaj motor tog godista da moze da dodje do pucanja bregaste osovine i drugih stvari. Mozda je ovo ulje malo skuplje al nije mi zao da dam para za nesto sto je kvalitetnije. Opet kazem ne znam koja je razlika izmedju jednog i drugog.
[ luka-d @ 17.10.2010. 21:12 ] @
Ovo za inter kuler mi je majstor odma reko jos kad je turbo bio skino kaze ovo mora da bude potpuno suvo crevo mora da ga cistimo - peremo.
[ luka-d @ 21.10.2010. 12:48 ] @
Evo da javim turbo je vracen sa remonta i okacen na auto sve ono sto je trebalo ocistiti je ocisceno zamenjeni filteri ulje i izgleda da je motor tj. mislim da nema sta drugo da bude posto sam presao 63.1km od kako sam izasao od majstora i nivo ulja se smanjio za nekih 1-2 mm na sipci bilo je na max.
[ luka-d @ 03.11.2010. 11:21 ] @
Pozdrav danas sam hteo da odem i proverim dizne nqa autu i lika iz Bosch servisa - Bosista mi reko da prvo probam da iskljucim EGR ventil pa onda da vidim kako ce da mi radi motor. Jel to EGR ovo sa slike. http://img340.imageshack.us/img340/9124/egrr.jpg I kako se to iskljucje.
[ luka-d @ 06.11.2010. 07:51 ] @
Pozdrav opet mi treba brz odgovor treba danas da idem da pazarim polovan motor verovatno cu da ugradim motor tamo koje ulje da sipam u njega.