[ 08sale82 @ 16.08.2010. 16:54 ] @
| Imam problem. Kvačilo je samoštelujuće sa sajlom. Napeto - tvrdo je pa i visoko. Pitam majstore kažu odlično ne diraj ništa u redu je. Kaže meko je. Ali ne može biti meko. Ja probam kvačilo na jednoj astri klasik II prešla 40 000 tri godine stara i vidim šta je meko kvačilo. Kao gas - stisnuti papučicu kvačila isto kao i stisnuti papučicu gasa. Auto sam kupio pre 4 meseca uvežen iz Italije prešao 140 000. Problem je jer mi se dešavalo da se ugasi kad krećem iz mesta. Nekako sam se navikao i rešio tako što mu dam malo više gasa. U ostalim upotrebama kvačila nema problema. Pre peugeota vozio sam yuga 55devet godina. Yugo ko yugo kvačilo nije meko iako sam promenio lamelu i potisni ležaj posle dve godine, ali nikad mi se nije ugasio.
Što se mene tiče ja mogu da vozim, ali ne mogu drugi vozači u kući. Evo primera: ženska osoba koja je položila pre 13 godina, ali nije vozila uopšte i sada je uzela časove u auto školi jer je potpuno zaboravila da vozi. Uči na peugeot-ima 206 i 307 dizelima. Vozi ih, kaže da je na oba kvačilo meko kao gas. S našim ne može da krene. Veza između papučice i kvačila na njima je verovatno hidraulična jer su to mlađa auta.
Šta ja hoću da ptam ? Da li kvačila sa sajlom mogu biti meka kao sa hidraulikom ? I ako ne mogu da li ću dobiti nešto ako zamenim set kvačila ? Verovatno da hoću. Jeli imao neko iskustva sa ovim tipom kvačila ?
[Ovu poruku je menjao 08sale82 dana 16.08.2010. u 18:14 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao 08sale82 dana 16.08.2010. u 18:15 GMT+1] |
[ veselinovic @ 16.08.2010. 18:18 ] @
Reci mi jel se drma motor i trese auto kad krece?
Kvacilo sa sajlom treba da bude iste tvrdoce kao i hidraulicno osim u slucaju nekog serva.
[ 08sale82 @ 16.08.2010. 18:44 ] @
Ne. Kad krene (što je 10:1 u odnosu da se ugasi) krene normalno. Stvar je da je napeto-tvrdo. Gura te kad ga puštaš. Najverovatnije ću ga promeniti.
To što mi kažu da je dobro...ono može da se vozi, ali nije soft. Znači novo sa sajlom treba biti meko kao i ispravno sa hidraulikom ?
[ veselinovic @ 16.08.2010. 19:42 ] @
E onda je korpa kvacila garant ( ako jako gura nogu odozdo) i ne trza kad krece.
Pogledaj malo ima li neka mogucnost na polugama da se sredi.
[ vidan kv @ 16.08.2010. 19:55 ] @
........problem ćeš rešiti zamenom seta kvačila ali pod uslovom da uzmeš iz orginala(Valeo).......pozdrav!
[ 08sale82 @ 17.08.2010. 11:02 ] @
Pitao sam danas u prodavnici. Set kvacila Valeo 8000 din. Izgleda mi kao pristojno.
Sta ima u tom setu kvacila? Znam lamela, korpa, potisni ležaj. Kad kaže korpa jer tu ima i onih polugica i opruga ?
[ goat @ 18.08.2010. 14:41 ] @
korpa ti je:
poklopac spojke+potisna ploča+opruga (tanjirasta u poslednje 2 decenije)+elementi koje drže te delove zajedno (zakovice, limčići i sl)
na slici je stari tip (liven poklopac spojke i cilindrično zavojne opruge) ... poklopac spojke je na putničkim vozilima uglavnom od čeličnog lima... zavojne cilindrične opruge su zamnenjene jednom tanjirastom... poklopac spojke na teretnjacima i autobusima su odlivci (znam iz prve ruke
)
nema više grafitnih potisnih ležaja.. sada su aksijalno kotrljajni
inače set ti je od zamašnjka (zamajca) do potisnog ležaja
[ 08sale82 @ 18.08.2010. 15:13 ] @
Citat:
goat: korpa ti je:
poklopac spojke+potisna ploča+opruga (tanjirasta u poslednje 2 decenije)+elementi koje drže te delove zajedno (zakovice, limčići i sl)
na slici je stari tip (liven poklopac spojke i cilindrično zavojne opruge) ... poklopac spojke je na putničkim vozilima uglavnom od čeličnog lima... zavojne cilindrične opruge su zamnenjene jednom tanjirastom...
Misliš ovako
Citat:
goat:
inače set ti je od zamašnjka (zamajca) do potisnog ležaja
Znam. Pitao sam šta ima jer nikad to nisam držao u rukama, ali sam odmah posle pitanja bio siguran da ima sve što si rekao.
Citat:
goat:
opruga (tanjirasta u poslednje 2 decenije)
Saznao sam i to što se vidi iz ovog foruma
klik.
Svakako hvala ti na trudu.
[ goat @ 18.08.2010. 20:57 ] @
i tanjirasta opruga nema linearnu karakteristiku (dijagram sila-ugib) kao zavojna, tako da u oblastima razdvajanja njena krutost ima pad tako da pedala spojnice postaje "meka".... a u oblasti spajanja ima strmu karateristiku, ono što treba (mali priraštaj ugiba-veliki priraštaj pritisne sile).... jednostavnija konstrukcija.... pouzdanija.... pravo malo inženjersko otkrovenje...
pozz
[ 08sale82 @ 04.09.2010. 21:41 ] @
Kupio sam set kvačila Valeo. Potisni ležaj je nešto ekscentričan. Da li je moguće da sam toliki baksuz ili možda to tako treba da bude ?
[ etjen @ 05.09.2010. 10:32 ] @
iako majstori rado preporuče Valeo, ja sam za to da kad se menja nešto tako bitno (i retko) kao što je kvačilo obavezno kupi originalni deo koji je namenio proizvođač kola. Mislim, radiće i Valeo, ali nikad nije to ''to''
[ 08sale82 @ 06.09.2010. 15:05 ] @
U redu je sve. Taj deo na ležaju "radi".
[ 08sale82 @ 07.09.2010. 17:28 ] @
Evo da obavestim i prenesem utiske. Sad sam došao od majstora.
Zamenio sam kvačilo i SAVRŠENO JE ! Meko je ko bebina guza, svila, pamuk. Mekše od gasa. Sajla je u redu.
Što se mene tiče ova tema može da se izbriše, ali možda će nekome koristiti jer imam i ja šta da kažem.
Otišla je korpa, potisni ležaj je baš urezao krug na oprugama. Lamela nije, malčice su se pojele obloge i one oprugice.
Nemoj niko da vas laže kao što su mene lagali da je kvačilo u redu, a ono je napeto, tvrdo, gura nogu, visoko hvata.
Ja sam opisao u prvom postu da mi je majstor rekao da je kvačilo dobro i meko. Jedan mi je pre tri dana rekao da je to dobro kvačilo, da ne diram ništa i da mi ne garantuje da će biti mekše i niže ako promenim. Neki su rekli da prvo treba menjati sajlu. Ja nisam verovao da je problem u sajli, verovao sam da je problem u kvačilu i ljudi su rekli da je otišla korpa i bili smo u pravu. Hvala im na tome.
Nije tačno da kvačilo na ovom autu ne može biti meko. Može, itekako može.
Još plus majstor mi je rekao da je uvoznik od koga sam ja kupio auto menjao samo potisni ležaj koji mislim da nije onakav kakav dolazi u setu Valeo. Verovatno to nije moglo uopšte da se vozi pa mangup zamenio samo ležaj da bi koliko toliko moglo. Vodite računa o kvačilu kad kupujete vozilo, i ako nije mekano računajte na investiciju od 130 eura (manje/više zavisno od auta).
Pozdrav !
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.