[ dellco @ 22.08.2010. 19:30 ] @
Nedavno sam zaokretao razvodnik kod yuga 55 i sad mi lupkaju ventili kad dam naglo gas ili kad idem uzbrdo. Auto ima dobar start ali ne izvlaci maximalnu brzinu.
Interesuje me da li sad je kod mene preuranjeno predpaljenje ili je zakasnjeno (obzirom da lupaju ventili) i na koju stranu da korigujem razvodnik kako bi bilo sve kako treba.
[ Java Beograd @ 23.08.2010. 08:38 ] @
Vrati ga gde je bio ! Mala šala, naravno.

Imaš dve verijante: da posao uradiš profi kod majstora ili sam, motodom štapa i kanapa.

Profesionalno, podešavanje predpaljenja se radi uz stoboskopsku lampu i očitavanje ugla položaja radilice koji je ugraviran na remenici radilice ili na samom zamajcu. Ovim putem se ugao predpaljenja može postaviti tačno kako je proizvođač deklarisao.

Metoda štapa i kanapa. Uradi sledeće: zagrejan auto pusti da radi u leru. Oslobodi razvodnik i rotiraj ga levo ili desno osluškujući motor pri tom, ili ako imaš obrtomer - posmatrajući broj obrtaja. Tamo gde se motor okreće najbrže (po zvuku ili po obrtometru) tamo je najbolji položaj za razvodnik. Stegni razvodnik i obeleži položaj. Napravi probnu vožnju. Rotiraj razvodnik malo u desno, i napravi opet probnu vožnju. Zatim opet rotiraj razvodnik malo u levo (od osnovnog položaja) i napravi još jednu probnu vožnju. Fiksiraj razvodnik tamo gde motor najbolje vuče.