[ grozda @ 30.08.2010. 08:29 ] @
Golf 2 dizel 1.6.


Da li se alternator ukljucuje odmah ili posle nekog vremena?
Imam utisak da alternator ukljucuje posle nekog vremena, naime kad se upali motor kao da ne daje struju, posle minut dva cuje se neko "klik" i svetla se blago pojacaju, kao da tek tada ukljuci alternator.

Kako da proverim da li je alternator ispravan i da li postoji uopste neka sklopka koja prebacuje kado punjenja ?

http://www.elitesecurity.org/t399294
[ vladd @ 30.08.2010. 09:50 ] @
To je jedna od manifestacija tog tipa alternatora.

Moze se uraditi ozbiljan remont, uz pregled svih delova, narocito rotora i zamena reglera.

Ponekad pomaze, da se popuste srafovi reglera i regler pritisne prema osovini(da cetkice bolje nalezu), pa dotegnu srafovi, a nejcesce se vlasnici naviknu, pa akon startovanja lagano dodaju gas, na oko 1500 obrtaja alternator proradi i zatim radi dokle god je motor upaljen.
Inace, na leru, moze da se dogodi da uporno ne dobija pobudu.

Neregularnost bi i kontrolna lampica trebala da pokazuje, a ne samo pojacavanje svetla.

Poz
[ grozda @ 30.08.2010. 22:32 ] @
Primetio sam da mi ne gori lampica za akumulator prilikom paljenja na instrument tabli. Mislio sam da je pregorela.
Kupio sam onaj digitalni kineski uredjaj za kontrolu ispravnosti akumulatora sa 3 led diode koji se gurne u umesto upaljaca.
Primetio sam da tek posle kraceg vremena pocne da se pali zelena lampica koja signalizira punjenje akumulatora.
Znaci da se alternator pali tek posle par minuta rada a uz to nikad ne svetli samo ona vec i zuta.
Kad se upali motor, trebalo bi da se zuta ugasi i svetli samo zelena kao signal da je alternator poceo da radi.

Izmerio sam napon pre paljenja i iznosi 12.1V, posle paljenja i par minuta napon skoci na 13.1 sto je znak da alternator radi ali da daje samo 13.1V !!!
Cim upalim svetla (koja su po zakonu neophodna) ona povuku struju i napon padne na 12.9V sto bi znacilo da se akumulator jedva dopunjava - moj zakljuck pa mi zelena dioda na uredjaju za kontrolu ne pali.

Danas sam sve konektore koji ulaze i izlaze iz alternatora i anlasera procistio (od oksidacije) i pocela je da mi svetli dioda za akumulator na instrument tabli.

Ovo sto alternator daje 13.1 - 13.2V, da li znaci da je potrebna njegova zamena ili se moze popraviti ?
[ vladd @ 31.08.2010. 09:46 ] @
To je malo nizi napon nego sto treba.

Ciscenje korozije kontakata je neophodan zahvat.

Kod nekih tipova alternatora, pomagalo je da se postavi dodatna masa na alternator.

Nizi napon je posledica lose mase, lose pobude(regler ili kontakti) i labavog kaisa.

Veliki remont bi podrazumevao proveru rotora, obradu prstenova za naleganje cetkica, zamenu diodnih ploca, i regler sa novim cetkicama..lezajevi se podrazumevaju..

Probaj jos da dodas posebnu masu za alternator i proveri situaciju.

Poz
[ grozda @ 01.09.2010. 08:38 ] @
Posto sam bio ocistio kontakte onih zica koje ulaze u alternator, proverio sam napone.

Ugasen motor: 12.3-12.4V
Upaljen, posle par minuta rada. 13.69V
Napon na samom alternatoru: 13.9V
Kada upalim svetla: ~13.5V

Znaci da od alternatora do akumulatora padne za 0.21V a nista nije iskljuceno ?

Akumulator je ISKRA.
[ Java Beograd @ 01.09.2010. 10:03 ] @
Ovde nešto nije u redu.

1.
Citat:
grozda: Primetio sam da mi ne gori lampica za akumulator prilikom paljenja na instrument tabli. Mislio sam da je pregorela.
Lampica za akumulator (zapravo "nedovoljno punjenje akumulatora") MORA da se upali kad se da kontakt (a motor još nije startovan). Ukoliko ne gori ta lampica, kvar treba potražiti u regleru alternatora.

2.
Citat:
grozda:Ugasen motor: 12.3-12.4V
Ovo je donja granica do koje se akumulator može smatrati ispravnim. (ili čak ispod granice) Koliko je star ? Možda mu je vreme za zamenu.

3.
Citat:
grozda: Upaljen, posle par minuta rada. 13.69V
Napon na samom alternatoru: 13.9V
Kada upalim svetla: ~13.5V
Alternator treba da daje oko 14.7 na ler gasu (zagrejan motor), kad su svi potrošači isključeni. Kada je uključen samo jedan od većih potrošača (samo svetla na primer) napon ne sme značajno da opadne. Mogući uzroci: regler, diodna ploča alternatora, loš akumulator. Ili, čak kombinacija tih kvarova. Tek sa više većih potrošača (svetla, stop svetla, grejač stakla, ventilator grejanja na max ...) napon sme toliko da opadne.

4.
Citat:
grozda: Znaci da od alternatora do akumulatora padne za 0.21V a nista nije iskljuceno ?
I ovo je čudno. Rekao bih da ukazuje na loš akumulator, mada, "mož' da bidne al' ne mora da znači".




[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 01.09.2010. u 11:30 GMT+1]
[ grozda @ 01.09.2010. 21:00 ] @
1.
Citat:
Lampica za akumulator (zapravo "nedovoljno punjenje akumulatora") MORA da se upali kad se da kontakt (a motor još nije startovan). Ukoliko ne gori ta lampica, kvar treba potražiti u regleru alternatora.


Posle ciscenja kontakta lampica je proradila.

2.
Citat:
Ovo je donja granica do koje se akumulator može smatrati ispravnim. (ili čak ispod granice) Koliko je star ? Možda mu je vreme za zamenu.

Akumulator je pod garancijom, zamenjen pre 8 meseci

3.
Citat:
Alternator treba da daje oko 14.7 na ler gasu (zagrejan motor), kad su svi potrošači isključeni. Kada je uključen samo jedan od većih potrošača (samo svetla na primer) napon ne sme značajno da opadne. Mogući uzroci: regler, diodna ploča alternatora, loš akumulator. Ili, čak kombinacija tih kvarova. Tek sa više većih potrošača (svetla, stop svetla, grejač stakla, ventilator grejanja na max ...) napon sme toliko da opadne.

Znaci da od alternatora do akumulatora padne za 0.21V a nista nije iskljuceno ?
I ovo je čudno. Rekao bih da ukazuje na loš akumulator, mada, "mož' da bidne al' ne mora da znači".


mozda negde gubi na masu, jer dok dodje od alternatora do akumulatora izgubi se 0.2v

Za vikend bi trebalo da odem do elektricara pa cu valjda nesto otkriti ... za sada pali uvek i nije mi se desilo u zadnjih mesec dana da me izneveri, ali nekako sve pod frku palim motor, sve mislim zeznuce me i samo gledam u one led diodice :)
[ grozda @ 02.09.2010. 20:16 ] @
Zamenio sam Regler danas i napon se popravio :)
Posle par minuta rada i akumulator se dopunio i pokazuje oko 12.7V kod iskljucenog motora a 14V kod upaljenog.

Sada mi i onaj test uredjaj za akumulatore pokazuje zeleno, = ok je punjenje. Videcu posle malo duze voznje kako ce se ponasati, mada mi se cini da je za sada OK jer je vrlo brzo dopunio sa 12.1V (koiko je bilo pre paljenje i zamene reglera) na 12.7V posle zamene i 10-ak minuta rada u leru.

[ Java Beograd @ 03.09.2010. 07:51 ] @
Da, regler je leko zameniti a i ne košta mnogo. Dobro je da si rešio problem.
[ mkvb @ 03.09.2010. 08:33 ] @
A jel ti se jos uvek cuje onak klip posle minut dva? Jel i sada primecujes posle tog klika mali skok napona?

Tako je i meni na golfu, taj klik je u stvari relej grejaca, tek tada iskljuci grejace i logicno je da ima skok napona. Iako ti se iskljuci zuti led od grejaca oni i dalje rade, to ti samo termo davac u glavi motora daje informaciju da je moguce paljenje, tek kada cujes taj klik grejaci vise ne rade.
[ grozda @ 04.09.2010. 10:18 ] @
Da, cuje se ... za to vreme primetio sam da je i onaj kabl koji vodi ka grejacima bas topao da ne kazem vruc.