|
[ Boobec @ 30.08.2010. 21:18 ] @
| VW 1.9 TDI, ALH Motor, 2000g
Problem je vec postojao, isao na dijagnostiku, obilazio majstore...
Cistio sam turbinu, usis i zapusen egr...I tad je isao super, bas kako bi trebalo, ali posle mesec dana javlja se isti problem (ranije je gasio turbinu preko 3000 obrtaja, stanem/ugasim/upalim i o5 trom, bez obzira sto vozim na nizim obrtajima, dok ne stoji malo duze ugasen, tek onda se vrati u normalu), a sad kada predje 3000 obrtaja oseti se da oslabi i izbaci gresku na bordu (proveravao sam skoro 19586 EGR SYSTEM, ali toga je bilo i kada je dobro isao, to je valjda zato sto je zatvoren ako se ne varam, ali cisto da pomenem).
I izbacuje ulje malo na egr ventilu.
Znaci toliko se otrombolji da nece preko 120 da ide, a pre ciscenja turbine i sve ovo sto sam ti gore naveo da je radjeno je isao do oko 140 pa tek onda ugasi i okilavi.
Kada upalim i vozim onako po ulicicama lepo poteze, ali kad izadjem na a.put preko 120 nikako, i to jedva.
Cak sam cuo da je neko imao slican problem i da se jednostavno sam otklonio posle malo duze voznje na a.putu.
Ovo traje vec neko vreme i nikako da resim problem, sto je najgore od majstora do majstora svi govore razlicito.
Pomoc!?!?!? |
[ vladd @ 31.08.2010. 09:38 ] @
Mislim da je krajnje vreme da zamenis EGR i katalizator.
Poz
[ tdusko @ 31.08.2010. 11:32 ] @
Uz ovo sto Vladd kaze sto mislim da je 99% tacno, postoje i neki ventili(ili samo jedan) koji regulisu rad turbine. Meni je to otislo bilo doduse na astri turbo dizel ali predpostavljam da svaki turbo dizel ima tako nesto. Znam da jtd ima.
[ Nocni @ 31.08.2010. 12:16 ] @
Ne ide to tako... treba da nadjes majstora koji ce to da popravi... vozilo treba ispitati detaljno... moze da bude protokomjer, ventil za regulaciju pritiska turbine, garez u usisnoj grani, egr, los katalizator, poluge, krilca, turbina, vakuum pumpa, vakuum crijeva, pritisak kroz intercooler, ecu...
Imas vise majstora ovdje na forumu autoelektronika koji to mogu da rijese... Ovo sto kazes od majstora do majstora svi govore razlicito... nema potrebe da ti majstor bilo sta objasnjava... ti njemu ostavis auto i on nek te zovne kad bude gotovo, auto se proba i ako je problem rijesen platis, ako ga i dalje ubacuje u rezervni program ne platis i to je to... nema potrebe za filozofiranjem...
[ vaske2 @ 31.08.2010. 14:54 ] @
Da ne pokrecem novu temu...i kod mene je poceo problem sa turbinom s tim sto sam vec posetio jednog eminentnog majstora ali sam zbunjen njegovim savetom pa bih hteo da cujem jos necije misljenje.Naime...pre izvesnog vremena mi se u voznji poceo cuti rezak zvizduh negde na 2000-2500 obrtaja da bi sa prelaskom 3000 obrtaja prestao da se cuje.Auto se u voznji ponasa normalno,povlaci dobro,ne pali nikakve lampice,nema potrosnju ulja niti dimi na izduvu...covek bi pomislio da tako treba da se cuje.Ipak...posle odlaska kod pomenutog majstora i posto je covek provozao auto konstatovao je da se cuje turbina zbog toga jer se dobila zazor u biksni.Nazvao sam jedan ovlasceni Bosch servis u Vojvodini koji remontuje turbine koje im se mogu poslati brzom postom.Naravno potreban je majstor da je skine ali.....majstor kaze da ne diramo nista,da to tako moze jos dugo da ide bez ikakvih posledica i da in ima musterije koje vec 2 godine tako voze bez ikakvih problema.Mene zabrinjava da li duzom voznjom mogu vise ostetiti turbinu pogotovo zato jer u Bosch servisu kazu da ako je samo to upitanju cena popravke i nije toliko visoka(oko 15000din).Napominjem da sam vec presao 20-tak hiljada i da i dalje nemam nikakve druge simptome da nesto nije u redu a motor je 1,3 mjet od 90ks na kojem je turbo sa promenljivom varijabilnom geometrijom.
[ Boobec @ 31.08.2010. 21:16 ] @
Zamenio sam i elektromagnetni ventil turbine, i takodje nije pomoglo.
A kazem to za majstore da mi svako kaze razlicito, neki pominju da je potrebno ponovo da se ocisti turbina i usis, ako ce da resi moj problem onda ok, ali sam to vec radio i bilo je ok mesec dana.
Pominju mi i vakum pumpu.
Malo sam se raspitivao, pa mi kazu da retko ko to prodaje bez turbine.Jel ima neko iskustva sa time?Koja je cena i gde bi moglo da se nadje?
Katalizator sam planirao da skinem, a probacu negde da pozajmim egr pa da vidim dal je do njega.
[ Dr.sima @ 02.09.2010. 09:56 ] @
@vaske2 U principu mozes da vozis a moze i da se razleti u komade i da napravi katastrofu u motoru. Ja sam na mom autu radio remont cim je pocela da zvizdi. Mada, iz mog iskustva sa majstorima bi bilo bolje da sam nasao na otpadu neku drugu polovnu. Ja sam vracao turbinu majstoru tri puta dok mi na kraju nije vratio novac, jel je turbina svaki put isto zvizdala Na kraju sam je odneo u specijalizovani servis u Beogradu, gde je problem i resen.
[ Boobec @ 05.09.2010. 11:59 ] @
Citat: vladd: Mislim da je krajnje vreme da zamenis EGR i katalizator.
Poz
Jel moze da se samo skine egr i da se ocisti ili mora da se menja?
Jel ok da samo skinem katalizator?
[ vladd @ 06.09.2010. 11:01 ] @
Skidanje katalizatora pravi par problema. Jedan je sa propisima o zagadjenju, ali to, predpostavljam nije neka griza savesti, i ne kontrolise se dovoljno.
Drugi problem je rad lambda sonde.
Sto se EGR-a tice, treba se zapitati cemu sluzi, i zasto se zabljuzgao.
Posto sluzi da recirkulira izduvne gasove, i da im obezbedi da imaju sto manje stetnih gasova(i produkata nepotpunog sagorevanja), moze se zakljuciti, da je los rad EGR-a doveo do prljanja egr-a i zacepljenja katalizatora.
Sta bi se dobilo ciscenjem. Prividno laksi rad motora u jednom kracem periodu(posto egr i dalje lose radi), nakon cega sledi novo zaprljanje...
Zakljucak je da se ili treba naviknuti na los rad motora, periodicno ronjenje po haubi i besomucno ciscenje necega sto nekorektno radi, ili zameniti oba dela i prosto "odrzavati" vozilo..pa koliko kosta, kalkulacija odrzavanja je posebna stavka..
Ta vozila prosto kostaju... kada im dodje vreme...ili postaju krsine...
Poz
[ Boobec @ 01.10.2010. 19:13 ] @
Obisao sam par majstora i upucuju me kod coveka koji radi turbine.
Prvo sto se primecuje jeste da je turbina skroz masna, moze li t ista da znaci ili da ukazuje na tacan problem.
U prethodnim postovima smo zakljucili da se radi o egr-u, a ovi me salju na remont turbine koji ce "sigurno" resiti problem.
A ne zavrsava mi posao da mi neko odradi nesto, da platim i da me ponovo zeza za koji dan
Samo da podsetim da sam vec cistio turbinu i usis i zatvoren egr, radilo kako treba vrlo kratko i o5 ne valja.
Jel ima neko jos neki savet...ili ako znate jos kog pouzdanog majstora za turbine u bg-u da je realan (to kazem jer sam dobio savete da ce mi uzeti od 200-300e bez obzira sta je sa turbinom, retko ko ce mi reci da je bilo poterebno samo ciscenje ili razradjivanje vakum sistema, ako je do toga, koje ide od 50-100e)
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|