[ Mardz Simpson @ 01.09.2010. 19:54 ] @
Poslali smo e-mail sledece sadrzine na vise e-adresa ministarstva
Interesuje me da li cemo dobiti bilo kakav odgovor....

Poštovani,


Ovim putem želim da skrenem pažnju vaše inspekcije na rad turističke agencije "IDEJA" iz Zrenjanina, preko koje sam letovao ove godine u Grčkoj i vodio sa sobom veću grupu dece i roditelja, članova sportske organizacije u kojoj sam predsednik.


Krenuli smo 20. avgusta u Stavros autobusom koji je imao oko 90 sedišta na dva sprata. Autobus je vlasništvo navedene agencije. Detaljnije o agenciji na njihovom sajtu:


http://www.idejaturs.com/index.htm


Grupa iz Požarevca i okoline koju sam ja vodio ušla je u autobus na stajalištu kod Mihajlovca u 19:00, dok su ostali putnici iz Zrenjanina, Beograda, Obrenovca... - ušli u autobus još i 3 sata ranije. Autobus se pokvario kod Predejana, posle nepotrebno dugog stajanja u motelu. Autobus su najpre vukli kamionom, ali su brzo odustali i mi smo čekali pored puta u 2 ujutru da vođa puta, gospođica Maja, ubedi telefonom gospodina Boška Stojanovića, vlasnika agencije, da pošalje druge autobuse. Napominjem da je u autobusu bilo dosta male dece, uključujući i bebu starosti 5 meseci.


Konačno, agencija je iznajmila dva autobusa negde iz Leskovca i oni su došli po nas posle sat ipo. Pretovarivali smo prtljag i krenuli dalje. Nismo se vozili ni sat vremena, kada je i jedan od ovih "novih" autobusa stao zbog kvara. Vozači su uspeli da otklone kvar tokom sledećih 90 minuta. U Stavros smo stigli 21. avgusta u 15:30 popodne, tako da su pojedini koji su krenuli iz Zrenjanina putovali ravno 24 sata, a mi iz Požarevca 20 sati... Time smo izgubili praktično čitav dan letovanja. Kada sam ovo pomenuo gospodinu Bošku (koji je bio u Stavrosu u to vreme) i predložio da bar na neki način kompenzuje to putnicima, odgovorio je da je to nemoguće.


Tokom sledećih 9 dana nismo imali većih problema, osim što su se vlasnici vila jako retko pojavljivali, pa je bilo par neprijatnosti sa nestankom struje/iskakanjem osigurača, zbog čega smo bili bez struje uveče i po nekoliko sati, jer je traženje vlasnika telefonom i njihov dolazak trajao dugo. Slične situacije smo imali i kada su se dva ili tri puta vrata na pojedinim sobama zatvarala od promaje, a ključevi su ostajali unutra - trebalo je po par sati da se pojave vlasnici vila i otključaju sobe. Ono što smo takođe tolerantno shvatili kao splet okolnosti bilo je i da su se u dve vile slomili kreveti, u jednoj krevet u kome je spavala majka sa bebicom od 5 meseci, u drugoj krevet u kome je spavao dečak sa majkom... Trebalo je 2 dana da se predstavnici agencije i vlasnici vila nekako organizuju i poprave ove krevete. U međuvremenu, sve pozive smo morali da obavljamo sa naših mobilnih telefona, pa je ukupan trošak samo na ovo telefoniranje prevazišao najmanje stotinak evra.


U povratku, sasvim bespotrebno, vlasnik agencije "Ideja" je naredio vozačima da se iz Stavrosa prema Srbiji krene još u 16:00 po srpskom vremenu. Autobus kojim smo krenuli bio je isti onaj koji se pokvario 10 dana ranije. Čim smo krenuli, videlo se da u autobusu ne radi klima, da nije ni malo rashlađen pred polazak i da su vozači vidno umorni od prethodne ture. Već negde kod Soluna autobus se pregrejao, ugasio i tu smo stajali skoro cela dva sata da bi se otklonio kvar na rashladnom sistemu. Navodno popravljen, autobus je krenuo dalje, da bi na prvoj benzinskoj pumpi vozači ponovo legli ispod autobusa i ponovo pokušavali da reše kvar. Protestvovao sam kod gospođice Maje, vođe puta, i rekao joj da obavesti gospodna Boška da niko od putnika ne želi da uđe u autobus i da krene u Makedoniju sa rizikom da ponovo u noći budemo ostavljeni u kvaru. Vozači su nas ubeđivali da je autobus sada popravljen, iako su uz to dodavali da bi u tom trenutku, da mogu, najradije spakovali torbe i otišli i sami drugim prevozom. Pozvao sam gospodina Boška i upozorio ga da ću obavestiti pograničnu policiju i ambasadu Republike Srbije u Makedniji i tražiti zaštitu od njih, jer Boško nije želeo ni da pomišlja o ponovnom angažovanju drugih autobusa.


Pošto smo nekako uspeli da krenemo, autobus je ponovo stao kod fri-šopa između grčke i makedonske granice i tu smo proveli umesto najavljenih 30 minuta sledeća dva sata - koliko je vozačima trebalo da ponovo "otklone" kvar oko hlađenja motora. U tome im je pomogao i vozač jednog drugog autobusa od druge agencije. Sedam putnika iz našeg autobusa su, uplašeni razvojem situacije, ušli u taj drugi autobus i njim otputovali za Srbiju. Da je bilo dovoljno mesta, verovatno bi i svi mi ostali uradili isto.


Lično sam morao da smirim preostalih 70-ak putnika da u panici ne izbije veća svađa sa vozačima (koji su, uzgred, bili rastrzani između tvrdoglavosti svog poslodavca i problema koji su morali da reše, i koje mi kao putnici nikako ne možemo da krivimo za sve što se desilo). Takođe, naglašavam da ne smatramo odgovornom ni gospođicu Maju, koja je takođe od strane svog poslodavca bukvalno stavljena pred svršen čin, poslata da bude vođa puta ljudima u pokvarenom autobusu, bez pomoći i podrške od strane Boška Stojanovića, direktora agencije "Ideja".


Otišao sam do pogranične makedonske policije i obavestio ih o svemu, a oni su mi dali broj telefona ambasade Republike Srbije u Makedoniji, koju sam i pozvao. Iz ambasade su me preusmerili na konzulat i ljubazno osoblje mi je reklo da vlasnik agencije mora da nam nabavi ili drugi autobus, ili da nas smesti u hotel dok ne reši kvar. Vratio sam se do pokvarenog autobusa i o ovome obavestio vođu puta Maju, vozače i ostale putnike. Maja je pokušala da obavestti vlasnika agencije "Ideja" Boška, ali još jednom, on nije hteo ni da čuje o ovim "rešenjima" koja su predložena iz konzulata.


Na sređu, vozači su nekako uspeli da osposobe rashladni sistem i krenuli smo iza ponoći u Makedoniju. Kiša je padala duž celog puta kroz Srbiju, pa je verovatno to doprinelo da više nemamo kvarove do Požarevca. (Loša strana bila je to što je iznad prednjih sedišta na gornjem spratu autobusa krov počeo da prokišnjava!)


Sa još jednom nepotrebno dugom pauzom u motelu Predejane, uspeli smo da stignemo do Požarevca u 7 ujutru. Ostali su putnici nastavili za Beograd, gde im se još jednom pokvario autobus (!!!), pa je put za one putnike koji su išli do Zrenjanina trajao skoro do podne, odnosno 20 sati ukupno.


Smatramo da smo oštećeni i maltretirani u odlasku i povratku, da je agencija "Ideja" neodgovorno krenula pokvarenim autobusom i prema Grčkoj i iz Grčke i da se vlasnik agencije ponašao neprimereno situaciji. Oštećeni smo i finansijski troškovima za telefoniranje (posebno ja, jer sam morao stalno da nastupam u ime grupe od 38 putnika koju sam poveo), kupovinom dodatne hrane zbog predugog putovanja, gubitkom čitavog jednog dana boravka u Grčkoj... Dodajem i to da je vlasnik agencije uzeo dve rate od naše grupe još u martu i maju, pa nas je naknadno ucenjivao dopunskim zahtevima i ukidanjem obećanih popusta za grupu i za decu - čime je "uspeo" da nam naplati oko 300 eura više nego što je trebalo. (naplatio je i troškve puta za tri putnika koji su došli u Stavros svojim autom, naplatio je i deci i odraslima istu cenu karte, iako je trebalo da bude jeftinije za decu do 12 godina, obećani gratis nam nije dao, itd....)


Molim da vaša inspekcija izvrši kontrolu rada pomenute agencije. Smatram da će šteta koja nam je naneta biti kompenzovana vraćanjem najmanje 1/9 uplaćenog novca, odnosno makar za dan koji smo, greškom agencije, izgubili u putu, umesto na letovanju. Na to dolaze i troškovi koje smo imali oko telefoniranja zbog kvarova i pregovaranja sa vlasnikom agencije. Konačno, sklon sam sumnji da nam je nepotrebno uzeto po 11 evra po svakom putniku za evropsko osiguranje, jer polisu nismo ni videli, verovatno je izvađena grupna polisa osiguranja, koja je mnogo jeftinija.


Grupa od 38 putnika koju sam prevodio uplatila je agenciji "IDEJA" 6.139 eura. Zahtevaću na sve načine da nam se vrati najmanje jedna devetina ove sume, odnosno 682 eura. Ukoliko ovo ne bude bilo moguće posle vaše inspekcije, biću prinuđen da zadovoljenje potražim sudskim putem. O celokupnom aranžmanu čuvam sva dokumenta, uključujući prvobitnu ponudu koju smo dobili, ugovor, priznanice o blagovremeno izvršenim uplatama, a imam i svedoke koji su prisustvovali razgovorima sa vlasnikom agencije i putnike koji će posvedočiti kako smo prošli u putu prema Grčkoj i nazad prema Srbiji.


Molim da me izvestite o rezultatima vaše inspekcije.


S poštovanjem,


Dr med. Ivica Zdravković,

specijalista opšte medicine,

zaposlen u Ministarstvu pravde Republike Srbije

Predsednik Budo Saveta Srbije,

neprofitne nevladine borilačko-sportske organizacije

http://budoserbia.tripod.com

012/526-336, 064/269-259-1

Dositejeva 12/13

12000 Požarevac
[ jnk @ 01.09.2010. 22:03 ] @
Po meni je ovo pismo trebalo biti poslato vlasniku agencije prvo i videti da li hoće da vrati tih 689 eur a ako ne, onda će biti poslato na adrese pomenutih institucija.

p.s. znam da nije za utehu ali može to biti mnogo gore...
[ maliradojca @ 02.09.2010. 00:03 ] @
Ovo mu dodje kao da vam je Stiven King organizovao letovanje.
[ Mardz Simpson @ 02.09.2010. 05:47 ] @
Citat:
jnk: Po meni je ovo pismo trebalo biti poslato vlasniku agencije prvo i videti da li hoće da vrati tih 689 eur a ako ne, onda će biti poslato na adrese pomenutih institucija.

p.s. znam da nije za utehu ali može to biti mnogo gore...


Citat:
Kada sam ovo pomenuo gospodinu Bošku (koji je bio u Stavrosu u to vreme) i predložio da bar na neki način kompenzuje to putnicima, odgovorio je da je to nemoguće.


Gazda/vlasnik/direktor kako god agencije Ideja se svo vreme baskario na Grckom moru i kukao kako ga je kvar u dolasku kostao Eur 7500 i ponavljao kako ce sve biti u najboljem redu prilikom povratka.

Stoga je nas 70-ak ljudi pokupilo snage i napisale ovo pismo i prosledile nadleznim institucijama, jer nije ispunio obecanja, nego smo kao poslednji klosari stojali (svi izasli iz bus-a jer je bilo +40 u njemu) u zaustavnoj traci u sred Grcke 2 sata, gde nas je maltene uhvatio mrak, a on je bio svega 80km udaljen od nas.
Uh sto niko od nas nije okrenuo broj za hitne slucajeve sa mobilnog....
Zao mi je ponajvise dece jer jadni nisu imali ni vode za pice vise na toj vrucini, a Bosko je pio negde pinju koladu suncajuci se...
[ Kovacevic Vladimir @ 02.09.2010. 07:32 ] @
Razumem reakciju, jer se nije ostvarilo ono što se očekivalo.

Ali, to je tipično ponašanje i ugovarača letovanja i Agencije.

Ugovarač se "navuče" benefitom za gratis, koju mu Agencija daje na grupu.
Agencija se ponaša nekorektno, jer menja uslove (dodatna plaćanja) u toku već uspostavljenog Ugovora.

Dodatna nevolja (koja se može staviti u "vis major") inicira dalja merenja u miligrame, ocenjuje svaki secund boravka na, tako idealno zamišljenom letovanju.
Još kada se priča proširi na detalje odnosa vlasnici vila - gosti, a sve začini detetom od 5 meseci ...priča dobija svoju (dodatnu) dramaturgiju.
A Boško se baškari u Grčkoj, na 80 km., a nevolje u pansionu, a tek u autobusima!

To sve, što obuhvata jedno grupno putovanje i boravak, se može ugovoriti pre potpisivanja Ugovora.
Sva pitanja se mogu postaviti pre potpisivanja Ugovora, pa čak i šta u slučaju "vis major"-a.

Ne branim B.S. niti Agenciju, ali i to je tipično za novonastale vlasnike (turističkih bizMismena), što se moglo sve proveriti pre ugovaranja.

A ko ne shvata moguć (i ne idealan) ishod putovanja i boravak sa neizvesno kvlatitetnim uslugama/uslovima boravka u vilama Stavrosa...neka ide u privatnoj režiji, svojim automobilom.
Ali, ako krene sve van idealnog plana, kome ćemo onda pisati i ko je onda kriv?

Pozdrav


[ Mardz Simpson @ 03.09.2010. 08:38 ] @
Ukoliko za 8 dana ne odgovori agencija "Ideja" na zalbu, imamo arbritrazu kod YUTE