[ tdusko @ 05.09.2010. 08:32 ] @
Ne znam da li sam se nesto istripovao ali cini mi se da ovako nesto nisam video u BG-u. Naime, vozim se prvi put od kada je pusten bulevar, nailazim na raskrsnicu bulevara i Gospodara Vucica, smer od Vuka ka Mirjevu, stajem u desnu traku da skrenem u Gospodara Vucica kod Cvetka i na semaforu je full crveno i ispred mene jedan auto. Cekamo da se upali zeleno i posle par sekundi upali se zeleno za uslovno desno. Baja ispred mene posle zadrske od sekundu-dve krece i ja opusteno za njim, bila je noc oko 1h. E sad, u trenucima dok prolazim perifernim vidom sam video da se zeleno ugasilo i ja sam prosao FULL na crveno. Devojka koja je sedela kod mene na suvozacevom sedistu nije primetila, kaze:"sta bre lupas, sto bi se ugasilo tako brzo".

Sutra uvece opet ista raskrsnica, sve isto. Baja ispred mene krece i ja sobzirom da nisam imao nikoga iza ne krecem nego cekam par sekundi i stvarno zeleno se ugasi posle 5 sekundi.

E sad, kazite mi da li sam ja lud pa sam se istripovao i ovakvih raskrsnica ima jos po gradu ili je ovo neki mnogo ruzan bug koji jos nisu stigli da poprave jer je skoro pusten bulevar u promet. U tom kraju zivim vec 2 godine i cesto tuda prolazim ali cini mi se da pre nije bilo ovako.
[ StORM48 @ 05.09.2010. 09:52 ] @
Ništa novo u ovoj truleži.

Kapiram da oni neke stvari zaista rade namerno. Npr. ja i dalje nisam čuo nikakvo smisleno (ma... nisam čuo ni besmisleno!) objašnjenje zbog čega se po novom ZOBS-u prolazak kroz žuto tretira kao kroz crveno, ako najmanje 90% semafora nije usklađeno sa tim pravilom, tj. nema trepćuće zeleno, već se iz punog zelenog na svega pola sekunde prelazi u žuto, i odmah potom u crveno. Takvi semafori čoveka BUKVALNO nateraju da prođe barem nekoliko puta kroz žuto, u toku dana!

Jednom sam, znatiželje radi, NAMERNO vozio maksimalno koncentrisano na to da uvek prođem isključivo na zeleno i maksimalno izbegavam žuto i - nije vredelo. Na deonici Zemun - centar prošao sam barem jednom (a mislim čak i dva puta) na žuto, jer je isto bilo upaljeno prilikom mog gaženja zaustavne linije. To je scenario koji je NEMOGUĆE izbeći, osim ako preventivno ne zaustaviš auto na zeleno, ono - za svaki slučaj i onda čekaš da se uplali žuto/crveno.

Kriminal i namerno izazivanje lančanih sudara, zbog naglog kočenja onih koji primete promenu u trenutku kada su na par metara od semafora, a voze u okviru dozvoljenih 50km/h!

Pozdrav
[ bobiska @ 05.09.2010. 10:04 ] @
Da bi takve stvari shvatio mora da budeš neverovatno human i da imaš razumevanje za one koji su taj zakon pravili. Da li si video nekada prosečan profil lika koji je pravio zakon? Ima 60 godina, Titovu diplomu nečega, luduje uz Seku A. na partijskoj zabavi, takođe i dalje oslovljava ekipu sa "drugovi i drugarice" i hvali se da ne vezuje pojas, npr. Usput, još uvek mu je opsesija da upozna Beograd, da zna svaki kraj, svaku ulicu, to mu je trauma još iz internata, dok je preskako tramvajske šine da ga ne udari struja. I tako, dok ga voze u zatamnjenom Audiu, ni ne primećuje stanje sa semaforima, samo gleda da zapamti nazive ulica.
Lično, nisam neverovatno human.
[ m4rk0 @ 05.09.2010. 10:36 ] @
@StORM48

Mislim da se ne kaznjava prolazak na zuto ukoliko semafor nema trepcuce zeleno.
[ Horvat I @ 05.09.2010. 11:33 ] @
Citat:
m4rk0: @StORM48

Mislim da se ne kaznjava prolazak na zuto ukoliko semafor nema trepcuce zeleno.

Procitaj zakon
[ Jagnjeca brigada @ 05.09.2010. 12:05 ] @
Citat:
StORM48 tj. nema trepćuće zeleno, već se iz punog zelenog na svega pola sekunde prelazi u žuto, i odmah potom u crveno. Takvi semafori čoveka BUKVALNO nateraju da prođe barem nekoliko puta kroz žuto, u toku dana!


To sto nema trepcuceg zelenog je najveca glupost i ja sam zbog toga platio kaznu, do duse dok je bio na snazi stari zakon. Bukvalno sam procureo sa kolima kroz "crveno" tacnije zadnji tockove na kolima mi je uhvatilo crveno svetlo, vozio sam 50-60 km/h kada se upalilo zuto i odmah crveno (zelenog trepcuceg nema) kako sam bio 10 m ispred raskrsnice nisam mogao bezbedno da se zaustavim i prodjem kroz zuto. Narvno, panduri stajali iza semafora i naravno odmah kod sudije za prekrsaje... i naravno meni ne veruju nego panduru kao sluzbenom licu... i naravno platim kaznu...


Svega toga ne bi bilo da je bilno trepcuceg zelenog, a opet sa druge strane pandurima odgovara da nema trepcuceg zelenog kako bi ti naplatili kaznu.
[ tdusko @ 05.09.2010. 12:15 ] @
El mozes tek da zamislis koji je idiotluk ovo sa ovim iz nalsova teme gde em sto nema trepcuceg zelenog nego nema ni zutog!
[ pisac @ 05.09.2010. 13:15 ] @
Sta se bre tripujete zbog tih svetala? Pa u redu je ako uslovno zeleno traje 5 sekundi, verovatno posle toga treba da prelaze pesaci ili nesto slicno tome. Ko ne prodje, ne prodje, i to je to.

A sto se tice prolaska na zuto, uvek je bilo zabranjeno prolaziti na zuto ukoliko mozes bezbedno da se zaustavis ispred semafora (tj. ispred zutog svetla). Znaci, oduvek si bio u obavezi da stanes ispred zutog svetla i stojis, sem ako te zuto svetlo uhvati dok si vec u zaletu pred samim semaforom. To vazi i sada. I to tako i treba, tome u stvari i sluzi zuto svetlo.

Mada, u svim vecim gradovima, u celom svetu, zuto svetlo u stvari sluzi da vozac da gas kada ga vidi . To se zove "urbanizacija" i "brz tempo zivota" u kome svi negde zure da urade kojesta i naprave kojesta kako bi sutra imali mnogo kojecega i da bi obezbedili deci svakojake materijalne kojestarije od kojih ce im u stvari biti samo gore.
[ Yoba @ 05.09.2010. 13:34 ] @
realno, nema uopste potrebe za uslovnim semaforima u desno...stavis lepo uz zobs da je na svakom semaforu dozvoljeno USLOVNO UDESNO, bez obzira da li ima semafor ili ne....i resen problem....totalno je besmisleno cekati da ti se otvori semafor za skretanje udesno...
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2010. 14:08 ] @
@Yoba,

Nisam bas siguran da je to univerzalno dobra ideja. U Americi vazi to pravilo (da je svako skretanje na desno "uslovno") ali u USA su vecina ulica pod uglom od 90 stepeni i sa dobrom preglednoscu, na ravnom itd......

U Evropi imas dosta komplikovani situacija, ukljucenja sa malom preglednoscu, nagibe, itd... pa bi neko univerzalno "uslovno desno" znacilo i povecanu opasnost od udesa.

Zbog toga, koliko znam, u vecini evropskih zemalja nemas to pravilo, vec se "uslovno desno" kao pravo daje samo u slucajevima kada je to bezbedno i to se obelezava sa odgovarajucim znakom zakacenim na/pored semafora.
[ m4rk0 @ 05.09.2010. 14:09 ] @
@Horvat I

Ne treba da citam, verujem ti na rec.

Ja ne prolazim na zuto, ali desava se na semaforima koji nemaju treptajuce zeleno, da te "prepadne" zuto kad si na pola metra od semafora i tu ces ili proci na zuto ili ce te neko zalepiti od pozadi zato sto si krvnicki zakocio. Zar nije u takvim slucajevima dozvoljeno (i na kraju krajeva bezbednije) proci kroz zuto ? Kod semafora sa treptajuceim zelenim vec nema opravdanja za prolazak na zuto.
[ makis @ 05.09.2010. 14:32 ] @
@dusko

Znam semafor o kom pričaš. I ranije je tu bilo uslovno skretanje desno. Međutim nije mi jasno, ako je tako kao što pričaš, zašto tako kratko traje jer apsolutno nema nikakvih razloga da ne bude stalno upaljeno uzevši u obzir stanje raskrsnice. Onaj koga moraš da propustiš su jedino pešaci ili neko ko će eventualno da radi polukružno (što je jako retko). Koliko god puta sam prošao i pešaci su bili retkost. Stoga apel za gradski sekretarijat :D

Elem, malo je off topic ali vezano je za uslovno skretanje a mislim da većina vozača ima, ili je bar doživelo, sličnu situaciju. Naime, ovo se odnosi na one koji prvi put prilaze raskrsnici ili bolje rečeno oni koji je ne poznaju. Voziš recimo kroz Voje Ilića iz pravca Krsta. (Za sada prepostavimo da ne postoji žuta traka). Dakle, ideš desnom trakom standardno. Nailaziš na raskrsnicu kod ATŠ-a ul. Voje Ilića i Gospodara Vučića. Na kolovozu 50ak metara od raskrsnice je strelica za pravo. Pretpostavka je da si prvi na semaforu u toj traci a da je kolona iza tebe. Tik pred raskrsnicu na kolovozu je strelica i za pravo i za desno. Naravno idem pravo međutim na semaforu je uslovno desno zeleno. Iza mene vozila trube kao šašava i traže da se pomerim, tj. da izađem na pešački, zgazim po kog pešaka :D da bi oni iza skrenuli uslovno desno. Ova raskrsnica mi je prva pala na pamet a ima ih po gradu pun k... Dakle, onaj ko ne zna, šta da radi? Tačnije, da li on krši neko pravilo, ono tipa usporavanje saobraćaja i slična sr... Ja znam šta bih uradio, ali meni je hladna glava :)
[ StORM48 @ 05.09.2010. 14:33 ] @
@m4rk0
Bilo bi logično da je dozvoljeno, ali NIJE. U tome i jeste štos.

Pozdrav
[ Yoba @ 05.09.2010. 14:43 ] @
@Ivan

pa pazi, isto tako mozes reci da time sto nemas po defaultu udesno ti je manji protok saobracaja ->duze vremen zadrzavanja na kolovozu -> veca verovtnoca za udesom....mislim, to je komplexna stvar, da bi proglasio po defaultu udesno za povecanje udesa.


ali, fakat je da bi time pospesio protok saobracaja i izbegao glupave situacije, 2 ujutur, nema nikoga, cekas na fking semaforu....
[ Marko_L @ 05.09.2010. 14:56 ] @
Citat:
Sta se bre tripujete zbog tih svetala? Pa u redu je ako uslovno zeleno traje 5 sekundi, verovatno posle toga treba da prelaze pesaci ili nesto slicno tome. Ko ne prodje, ne prodje, i to je to.

Ti izgleda nisi upoznat sa tim čemu služi uslovno desno. Kao što samo ime kaže, ono ti dozvoljava da skreneš udesno tek onda kada se ispune uslovi za to, tj. kada propustiš sve one (vozila i pešake) koji imaju redovno zeleno. Znači, nema nikakve veze sa time što pešaci treba da pređu. Ako je tebi upaljeno uslovno zeleno, a njima redovno, oni svakako imaju prednost i imaju puno pravo da pređu ulicu, a ti moraš da ih propustiš. Međutim, ukoliko nema pešaka koji čekaju da pređu (ili su već prešli) i nema vozila koja te seku, uslovno zeleno ti dozvoljava da skreneš, bez potrebe da čekaš da se upali zeleno. Samim tim, besmisleno je da to zeleno traje 5 sekundi. Ono treba da bude uključeno sve dok je uključeno zeleno pešacima i vozilima koja ti seku put. Posle toga ti se pali redovno zeleno. U suprotnom, bolje onda da ga nema uopšte, jer ne služi ničemu osim da se neko zezne i plati kaznu. Ipak, verujem da je u pitanju neki kvar ili loša kalibracija semafora.
Citat:
Mada, u svim vecim gradovima, u celom svetu, zuto svetlo u stvari sluzi da vozac da gas kada ga vidi . To se zove "urbanizacija" i "brz tempo zivota" u kome svi negde zure da urade kojesta i naprave kojesta kako bi sutra imali mnogo kojecega i da bi obezbedili deci svakojake materijalne kojestarije od kojih ce im u stvari biti samo gore.

Ne mora da znači. Postoje situacije kada je prilično nezgodno naglo kočiti, recimo ako ima dosta vozila iza tebe, pogotovo ako ti se nabiju uz branik i vidiš da nemaju nameru da stanu, jer očigledno misle da ima vremena da svi prođete pre nego što se upali crveno. U takvim situacijama, naglo kočenje bez problema može izazvati lančani sudar i mnogo je bezbednije proći kroz žuto ili čak crveno (ako nije upaljeno duže od sekudnu dve, s obzirom da na ostalim semaforima iz pravca koji te seku postoji zadrška), nego stati u mestu i brojati koliko će automobila da se zakuca u tebe. Evo, situacija od pre neki dan. Primetim na nekih 10 metara od semafora trepćuće zeleno. Naravno, s obzirom da sam išao oko 50km/h po ograničenju, verovatno sam mogao da stanem uz naglo kočenje, ali bacim pogled u retrovizor i vidim na metar iza sebe kombi vozilo koje nema nameru da stane. I šta sad, da kočim i sigurno izazovem sudar (jer taj kombi sigurno ima duži zaustavni put od mene) ili da nastavim dalje. Odlučim da nastavim i prođem taman toliko da me ne uhvati žuto, kad pogledam opet u retrovizor, još jedno 5 vozila je prošlo kroz isti taj semafor. Znači, barem jedan od njih je morao proći kroz crveno. I onda ti takvima treba naglo da kočiš. Mislim, ne bih sigurno bio kriv ja što sam kočio da stanem na semaforu, nego onaj koji se ukucao u mene, ali džaba kada bih ja bio taj koji bi morao da čupa kombi iz gepeka :) Naravno, kada iza mene nema vozila ili drže normalno odstojanje, onda stajem čim vidim trepćuće zeleno, makar video da mogu da prođem pre nego što se upali žuto.

Poenta je da zakon, odnosno primena zakona treba da bude fleksibilnija i da uzme u obzir konkretnu situaciju, tj. da li je u datoj situaciji bilo bezbednije kočiti ili proći kroz polužuto ili žuto. No, zakon kod nas ne postoji radi bezbednosti, već se koristi u svrhe punjenja budžeta, tako da kaznu plaćaš bez obzira na to da li si ti uradio zato što si bahat vozač ili zato što si hteo da izbegneš još veće sra*e.
Citat:
Nisam bas siguran da je to univerzalno dobra ideja. U Americi vazi to pravilo (da je svako skretanje na desno "uslovno") ali u USA su vecina ulica pod uglom od 90 stepeni i sa dobrom preglednoscu, na ravnom itd......

U Evropi imas dosta komplikovani situacija, ukljucenja sa malom preglednoscu, nagibe, itd... pa bi neko univerzalno "uslovno desno" znacilo i povecanu opasnost od udesa.

Zbog toga, koliko znam, u vecini evropskih zemalja nemas to pravilo, vec se "uslovno desno" kao pravo daje samo u slucajevima kada je to bezbedno i to se obelezava sa odgovarajucim znakom zakacenim na/pored semafora.

Bezbednost kod uslovnog zelenog zavisi ponajviše od samog vozača. Znači, ako ispoštuješ proceduru da polako priđeš liniji preglednosti, dobro osmotriš okolinu, pogotovo pravac iz koga nailaze vozila koja te seku, pa tek onda prođeš, onda nema problema. Problem je u vozačima koji uslovno zeleno posmatraju kao bilo koje zeleno, pa onda prođu tuda punom brzinom, a on sigurno ne može pri punoj brzini sagledati kompletnu situaciju u raskrsnici. Takvima je svejedno da li prolaze na uslovno zeleno na uzbrdici ili ravnom putu, on je opasan, pa je opasan. Normalan vozač će bez obzira na to kakav je put, usporiti, sagledati situaciju i proći tek kad je siguran da može bezbedno da skrene.

[Ovu poruku je menjao Marko_L dana 05.09.2010. u 16:06 GMT+1]
[ pisac @ 05.09.2010. 15:27 ] @
Ne mora da mi objasnjavas sta znaci "uslovno" posto mi je to sasvim jasno. Nego, u gradu imas i semafore koji su upravo tako podeseni da ne dovode u konflikt vozace i pesake (iako naravno pesaci imaju prednost ukoliko je i jednim i drugim zeleno). Onda se uvek nadju mudri pesaci koji misle da ako je (nekim) kolima crveno onda oni mogu da trckaraju po zebri iako je i njima crveno.
[ ventura @ 05.09.2010. 16:19 ] @
Citat:
Ivan Dimkovic: @
Nisam bas siguran da je to univerzalno dobra ideja. U Americi vazi to pravilo (da je svako skretanje na desno "uslovno") ali u USA su vecina ulica pod uglom od 90 stepeni i sa dobrom preglednoscu, na ravnom itd......

U Makedoniji je takođe takav zakon na snazi poslednjih 5-6 godina... Izbacili su uslovne semafore i uveli pravilo da je na svakom semaforu dozvoljeno uslovno skretanje u desno... Ne znam kako im se to odrazilo na bezbednost u saobraćaju, a i ako jeste, primetio sam da je dosta ljudi shvatilo fakultativno i crveno svetlo na semaforu, pa je moguće da to nešto malo utiče na bezbednost :)
[ Vole Domu @ 05.09.2010. 16:55 ] @
meni se desilo vise puta da sam u traci iz koje je dozvoljeno i pravo i desno, a upali se strelica za desno. u traci pored mene koja je samo za pravo su neka druga kola, i u vecini slucajeva ovi iza mene to skapiraju i nista, ali par puta mi se desilo da neki majmuni trube...
[ tdusko @ 05.09.2010. 18:20 ] @
Evo malopre sam prosao kroz istu raskrsnicu i provalio sam da se nakon gasenja uslovnog zelenog nakon 5-10 sekundi pali regularno zeleno tako da sam sada skoro 100% ubedjen da je u pitanju bug ali mnogo ruzan bug jer je idealan za sitna cukanja. Znas ono, krene cela kolona i onaj prvi kome se ugasi zeleno ce sigurno refleksno da zabode kocaljku i ostali ce da se naredjaju pozadi.
[ X Files @ 05.09.2010. 18:54 ] @
Izgleda da postoji bitna razlika u stilu voznje u BG-u i manjim gradovima. Desilo mi se vec nekoliko puta da u BG-u prodjem kroz nekoliko ulica na rano crveno svetlo, o zutom da ne pricam. Ne zato sto ja to zelim, nego zato sto to zele oni iza mene koji su udaljeni od mog branika 50cm, voze barem 60km/h i cuje se dodavanje gasa kada se pojavi crveno. Kao da je uobicajeno da se barem jos 3 vozila provuku. Ok, postujem pravila u kuci, tako je valjda bezbednije :)


Sto se tice zutog svetla, ja sam bio siguran da se ta odredba zakona (nisam citao) odnosi na trenutak kretanja vozila, a ne trenutak zaustavljanja vozila. Sada vidim (nakon komentara u temi) da sam bio u zabludi.

Ubedjen sam da je na sudu lako dokazivo da je svakom coveku s ove planete (u realnoj situaciji na raskrsnici, ne laboratorijskoj) potrebno od 0,5s-1,0s od trenutka uocavanja svetla do trenutka reakcije (kocenja). Pogotovo ako se tome doda i operacija "pogled u centralni retrovizor" da se vidi da li ce kocenje nekoga ugroziti. Hocu reci, pravilo se kosi sa osnovnim biohemijskim procesima organizma. Mogu da zamislim trtarose, koji ce zakociti i na zeleno od straha da se ne pojavi zuto :)

Zato valjda i sluzi to zuto.



Sto se tice zelenog svetla koje traje 5 sekundi, ima toga i drugde. Olaksavajuca okolnost je sto taj znak ne vidi policija ako im ides u susret :) A na ulazu u Sabac (iz pravca Loznice) sam video i zeleno svetlo za skretanje ulevo (kod OMV-ove pumpe) koje traje oko 5-6 sekundi.
[ Ivan Dimkovic @ 05.09.2010. 19:11 ] @
@Yoba,

Pazi problem je sasvim druge prirode - k'o sto Ventura rece, problem je u samoj kulturi voznje. Ako drzava kaze "uslovno zeleno je uvek OK" naci ce se genijalci koji ce svako crveno tretirati kao "uslovno", sto nikako nije dobro.

A sto se zadrzavanja na kolovozu tice:

Citat:

ali, fakat je da bi time pospesio protok saobracaja i izbegao glupave situacije, 2 ujutur, nema nikoga, cekas na fking semaforu....


Ovo se lako resava gasenjem semafora nocu na mestima gde je nocu protok dovoljno mali + koriscenjem induktivnih senzora..

Na zalost, ovo je iz nekih iracionalnih razloga visa matematika vec vise decenija po Beogradu bar... nije da su u pitanju neke zesce pare da se takvi sistemi uvedu, nego nesto sasvim drugo :(

Beogradu odavno treba kompletno kompjuterski kontrolisan sistem semafora, sa meracima protoka i induktivnim senzorima u svakom slucaju.
[ tdusko @ 05.09.2010. 19:11 ] @
Pazi, zeleno regularno svetlo koje traje toliko kratko je ok, ima toga po BG-u. Na primer cuveni semafor za levo kod skupstine. Ali ovdo je uslovno koje bi trebalo da traje dok se ne upali regularno zeleno
[ BoysBVS @ 05.09.2010. 19:29 ] @
Beogradjani, nemoj da se zalite na vas saobracaj! Ne vozite vi po Kikindi gde sve stane kad naidju dve babe na bajsu koje nemaju pojma o saobracajnim propisima a pogotovo ne znaju cemu sluzi semafor. A vozaci automobila ovde nisu nista bolji od baba. Na zeleno prodje max 2 auta jer ljudi stede lamelu... Nije ni bitno uslovno zeleno, bitno je da se brzo (citaj normalno) vozi... Pozdrav
[ pisac @ 05.09.2010. 19:40 ] @
Citat:
X Files:Mogu da zamislim trtarose, koji ce zakociti i na zeleno od straha da se ne pojavi zuto :)


Ja video (davno), stao čovek na trepćuće zeleno. Međutim, to je bilo trepćuće zeleno kod Ćalija, koje je (davno beše) trajalo nekih 7-8 sekundi, pa tek onda žuto pa crveno. I tip ladno stane na trepćuće zeleno i stoji...
[ Vole Domu @ 05.09.2010. 20:51 ] @
meni samo nije jasno koja je poenta zutog svetla ako ne smes da prodjes kroz njega kao ni kroz crveno?
zasto onda ne uvedu da svaki semafor ima samo dve boje - crvenu i zelenu, jer je ionako vec zuto=crveno?!
[ djordje1979 @ 05.09.2010. 21:09 ] @
Citat:
Vole Domu: meni samo nije jasno koja je poenta zutog svetla ako ne smes da prodjes kroz njega kao ni kroz crveno?
zasto onda ne uvedu da svaki semafor ima samo dve boje - crvenu i zelenu, jer je ionako vec zuto=crveno?!

Upravo sam i ja hteo ovo reci. Svaka sledeca boja posle zute je besmislena. Jer vec na zuto nije dozvoljenno proci.
Jedino ako su zakon krojili tako da kokosari mogu da klepaju 'iljadarke.
[ Predrag Supurovic @ 05.09.2010. 21:14 ] @
Ja sam počeo da stajem na trepćuće zeleno jer nikad ne znaš koliko će još da trepće, a plavci samo čekaju iza ćoška da deru.
[ jnk @ 05.09.2010. 21:55 ] @
Citat:
Vole Domu: meni samo nije jasno koja je poenta zutog svetla ako ne smes da prodjes kroz njega kao ni kroz crveno?
zasto onda ne uvedu da svaki semafor ima samo dve boje - crvenu i zelenu, jer je ionako vec zuto=crveno?!


Poenta je da u trenutku kada se uključi crveno ti moraš da si van raskrsnice, a ukoliko prolaziš na žuto vrlo verovatno ćeš završiti u pola raskrsnice kada na semaforu bude crveno.

Ne znam šta im je teško da na SVE semafore stave trepćuće zeleno.
[ djordje1979 @ 05.09.2010. 22:09 ] @
^ Samo nam jos reci da je protivzakonito naci se na pola raskrsnice kad se upali crveno. LOL
[ Horvat I @ 05.09.2010. 22:43 ] @
Jeste, jer ako vidis da ne mozes proci kroz raskrsnicu ne mes uci u nju
[ djordje1979 @ 06.09.2010. 02:09 ] @
^ To nije tema, moze da se prodje kroz raskrsnicu.
[ vilil1 @ 06.09.2010. 10:13 ] @
Član 142.
Svetlosni saobraćajni znakovi iz člana 137. stav 1. i čl. 138. i 140. ovog
zakona imaju sledeće značenje:

......

2) žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može
bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka,

......
[ karadima @ 06.09.2010. 10:48 ] @


mnogi koji putuju na relaciji Pancevo - Beograd znaju za cuveni semafor koji ima uslovnu na desno a dok mu gori crveno za pravo stoji da je i crveno za desno...

Nesto ga nisu nastelovali :D

[ jnk @ 06.09.2010. 11:06 ] @
Citat:
djordje1979: ^ Samo nam jos reci da je protivzakonito naci se na pola raskrsnice kad se upali crveno. LOL


da, jeste. lol. kazna 5 hiljada RSD.

ugao Kneza Miloša i Kralja Milana
[ dule_ns @ 06.09.2010. 11:42 ] @
Citat:
jnk: Poenta je da u trenutku kada se uključi crveno ti moraš da si van raskrsnice, a ukoliko prolaziš na žuto vrlo verovatno ćeš završiti u pola raskrsnice kada na semaforu bude crveno.

Ne znam šta im je teško da na SVE semafore stave trepćuće zeleno.


Ne shvatam ovo objašnjenje. Semafor je uputstvo meni da li smem da prođem ili ne.

Ranije je bilo:
1) crveno - zabranjeno
2) žuto - dozvoljeno ako ne možeš sigurno da zakočiš, inače zabranjeno
3) zeleno dozvoljeno

a sada imamo:

Citat:
Član 142.
Svetlosni saobraćajni znakovi iz člana 137. stav 1. i čl. 138. i 140. ovog
zakona imaju sledeće značenje:
1) crveno svetlo – zabranjen prolaz,
2) žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može
bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka,
3) zeleno svetlo – dozvoljen prolaz,
4) istovremeno uključeno žuto i crveno svetlo – zabranjen prolaz i
nagoveštaj da će se uključiti zeleno svetlo,
5) trepćuće žuto svetlo – obaveza za sve učesnike u saobraćaju da se kreću
uz povećanu opreznost,
6) trepćuće zeleno svetlo – dozvoljen prolaz i nagoveštaj skorog prestanka
dozvoljenog prolaza uključenjem žutog, a zatim crvenog svetla.


Znači, kad postoji trepćuće zeleno na semaforu (stav 6) tada je zabranjno i na žuto i na crveno (eksplicitno piše). Što onda znači da nema nikakve razlike između žutog i crvenog. Što onda znači da je trepćuće zeleno postalo žuto (ali sad ne mogu da te kazne ako prođeš kroz trepćuće zeleno, ranije je kroz žuto moglo).
[ Dejan Carić @ 06.09.2010. 11:54 ] @
Citat:
karadima: mnogi koji putuju na relaciji Pancevo - Beograd znaju za cuveni semafor koji ima uslovnu na desno a dok mu gori crveno za pravo stoji da je i crveno za desno...

Nesto ga nisu nastelovali :D


To uslovno zeleno znači da je dozvoljeno da skreneš na burek kod Grge :)
[ pisac @ 06.09.2010. 14:43 ] @
Citat:
dule_ns: Znači, kad postoji trepćuće zeleno na semaforu (stav 6) tada je zabranjno i na žuto i na crveno (eksplicitno piše). Što onda znači da nema nikakve razlike između žutog i crvenog. Što onda znači da je trepćuće zeleno postalo žuto (ali sad ne mogu da te kazne ako prođeš kroz trepćuće zeleno, ranije je kroz žuto moglo).


Ne, ne piše. Lepo piše da trepćuće zeleno svetlo nagoveštava skori prestanak, ali nigde ne piše da baš žuto svetlo predstavlja taj prestanak. Za žuto svetlo pogledaj tačku 2, i to je to.

Citat:
karadima: mnogi koji putuju na relaciji Pancevo - Beograd znaju za cuveni semafor koji ima uslovnu na desno a dok mu gori crveno za pravo stoji da je i crveno za desno...

Nesto ga nisu nastelovali :D



Ne znam tu raskrsnicu, ali meni ovde deluje sve u redu. Verovatno postoji i semafor za levo koji se ne vidi na slici, ili je skretanje levo zabranjeno. To što istovremeno gori crveno za desno i uslovno zeleno za desno, to je sasvim u redu, i znači da samo uslovno možeš da skreneš desno.
[ Yoba @ 06.09.2010. 19:54 ] @
E Ivane ti si lud covek, sanjas centralni sistem semafora, pa to ne da nece biti skoro, nece za 'iljadu godina.


Pazi, kada oni ne umeju da iznivelisu fking saht i asfalt, ono, nema nigde da je to iznivelisano. I ono sto urade nanovo prorapdne posle mesec, dve, kao da je to ne znam kakva nauka...



...max domet, papir, proglasiti na papiru default desno OK i poboljsati saobracaj.



Ako krenu da petljaju sa centralnim systemom semafora, naj*li smo nacisto, to ce sigurno biti gore....
[ Backy @ 07.09.2010. 12:15 ] @
na semaforu iz prvog posta postoji taster za pešake... da nema možda to neke veze?
[ Blue82 @ 07.09.2010. 19:25 ] @
Ne znam za taj semafor kao ni da li se svetlo zaista gasi za 5s ali mozda tu ima nesto i od ovoga...

Ne bih bas dao glavu za ovo sto cu reci, ali mozda se to uslovno zeleno pali u slucaju kada je za pravo crveno a zeleno vozilima koji idu iz kontra pravca(pod pravim uglom u odnosu na nas). Tada nam je uslovno desno otvoreno i znaci da ih moramo propustiti. Ali kada se njima zatvori semafor nama se gasi uslovno zeleno jer se otvorilo redovno zeleno a uslov se gubi posto nemamo koga pa propustimo (mi smo glavni) posto je onima pod uglom od 90 stepeni sada zabranjen prolaz. Tako se moze steci utisak da nam zeleno traje mnogo kratko ali nepostojanje zelenog ne znaci i zabranu prolaska. Lepse receno tu nam je stalno dozovoljen prolaz, samo je pitanje da li nekoga moramo propustiti ili smo mi "glavni".

E sad davno bese polaganje vozackog, iskreno ne secam se bas ni da smo nesto ucili o tome ali deluje mi logicno, sto ne znaci da ne gresim.
[ tdusko @ 07.09.2010. 21:04 ] @
^Nisi pazljivo citao sta sam pisao. Uslovno zeleno se gasi nakon 5 sekundi i nakon toga narednih 5 sekundi je crveno posle cega se pali redovno zeleno. Sobzirom da je ovo ocigledan bug, moguce da su u medjuvremenu vec popravili to.
[ pisac @ 09.09.2010. 19:46 ] @
Imam ja jedno pametno pitanje koje me odavno zanima:

Nailaziš na poprečnu ulicu koja ima odvojene trake za svaki smer. U tvojoj ulici je crveno ali imaš uslovno zeleno za skretanje u desno. U poprečnoj ulici na desnoj strani je vozačima zeleno da voze (sa desna na levo) a vozačima levo je crveno (sa leva na desno).

I onda se dešava sledeće: Ti skrećeš desno na svoje uslovno zeleno, a vozač iz poprečne ulice koji ima zeleno uradi polukružno levo i ulazi u istu traku u koju ulaziš i ti.

Ko tu ima prednost?

Po meni naravno ima prednost vozač koji radi polukružno, jer on ima puno zeleno, a ti imaš samo uslovno. Međutim, iz prakse možete videti da vozači koji skreću desno na uslovno zeleno nikada ne propuštaju takve koji rade polukružno, jer su ubeđeni da imaju prednost (koju bi stvarno i imali da tu ne postoje semafori, ali pošto postoje onda mi se čini da nemaju prednost)
[ StORM48 @ 09.09.2010. 20:58 ] @
@pisac
Baš juče sam imao situaciju sa jednim takvim Šumaherom, koji je svoje uslovno protumačio kao apsolutno i uleteo mi na milimetar ispred auta. A čak nije ni ostao u desnoj traci, nego je izleteo direktno u levu.

Ali, često to i nije bahatost, nego Šabanizam - on verovatno i ne zna ko ima prednost, a takvih je pun q u ovoj zemlji.

Bila je skoro neka anketa... ispostavilo se da skoro polovina vozača pojma nema značenje znaka:


Kakvi moroni krstare po gradu, to je teško poverovati, ukoliko niste i sami vozač.

Pozdrav
[ Marko_L @ 10.09.2010. 00:21 ] @
Citat:
Po meni naravno ima prednost vozač koji radi polukružno, jer on ima puno zeleno, a ti imaš samo uslovno. Međutim, iz prakse možete videti da vozači koji skreću desno na uslovno zeleno nikada ne propuštaju takve koji rade polukružno, jer su ubeđeni da imaju prednost (koju bi stvarno i imali da tu ne postoje semafori, ali pošto postoje onda mi se čini da nemaju prednost)

Tačno tako. Ako ima semafora, onda prednost ima taj što radi polukružno, jer ima redovno zeleno. Ako nema semafora, onda prednost ima ovaj drugi zbog pravila desne strane. Naravno, mnogi vozači to ne znaju, pa često viđam da ovi što rade polukružno propuštaju sve žive bez obzira da li imaju ili nemaju prednost, a i ovi što ga seku ga takođe ne je8u 5%, pa mu dođe neko nepisano pravilo među vozačima u Srbiji da onaj ko radi polukružno nikad nema prednost ni nad kim, osim ako se ne izbori za istu tako što će da uleti, pa šta mu bog da. Zbog toga stranci imaju puno problema kada voze po našim krajevima. Ovaj jedan Grk što je bio kod mene u gostima umalo ne izginu poslednji put kad je dolazio tako što je pokušao da napravi polukružno prošavši kroz redovno zeleno, a iseče ga neki ludak koji je u punoj brzini prošao kroz uslovno zeleno. Pitao me posle "Šta ovo bi ? Pa ja sam imao prednost ?", pa sam morao da mu objašnjavam da mi u Srbiji imamo dva pravilnika, onaj propisan zakonom koji nije mnogo bitan i ovaj drugi koji su vozači sami kreirali i usvojili, samo je problem sa tim drugim što ga nigde neće naći napismeno, nego će morati da ga uči na praktičnoj nastavi vozeći se kroz Srbiju.
[ dule_ns @ 10.09.2010. 08:40 ] @
Citat:
pisac: Ne znam tu raskrsnicu, ali meni ovde deluje sve u redu. Verovatno postoji i semafor za levo koji se ne vidi na slici, ili je skretanje levo zabranjeno. To što istovremeno gori crveno za desno i uslovno zeleno za desno, to je sasvim u redu, i znači da samo uslovno možeš da skreneš desno.


A u tački 2 piše:

Citat:
2) žuto svetlo – zabranjen prolaz, osim u slučaju kada se vozilo ne može
bezbedno zaustaviti ispred navedenog znaka,


I kad ja dođem pred sudiju a sudija mi kaže, slušaj dečko, imao si 5 sekundi trepćućeg, da si počeo da kočiš na vreme mogao bi sigurno da se zaustaviš. I bam kazna. I onda nema nikakve razlike između žutog i crvenog.

Najbolje bi bilo da se javi neko ko je imao lično iskustvo, znači postojalo trepćuće zeleno, on prošao kroz žuto, na sudu se dogodilo to i to. Meni se to još nije dogodilo ali ako će za to kažnjavati da znam šta da radim, ne plaćaju mi se kazne.
[ pisac @ 10.09.2010. 09:23 ] @
A ti kaži sudiji da ne smeš da staneš pred zelenim svetlom, čak ni kada je trepćuće. Prema tome, situacija je potpuno ista kao i da nema trepćućeg zelenog: u jednom trenutku se može upaliti žuto baš kada prolaziš pored semafora, i ne postoji šansa da se bezbedno zaustaviš.
[ pisac @ 10.09.2010. 09:27 ] @
Citat:
Marko_L: Ovaj jedan Grk ...

U Grčkoj nemaju uslovno zeleno, nego uslovno trepćuće žuto. To odmah govori vozačima da nemaju prednost, pa je čovek navikao da tamo svi znaju da nemaju prednost. To bi trebalo i ovde da se uvede, jer je mnogo logičnije.
[ X Files @ 10.09.2010. 10:28 ] @
Citat:

Citat:
pisac: Sta se bre tripujete zbog tih svetala? Pa u redu je ako uslovno zeleno traje 5 sekundi, verovatno posle toga treba da prelaze pesaci ili nesto slicno tome. Ko ne prodje, ne prodje, i to je to.


Marko_L: Ti izgleda nisi upoznat sa tim čemu služi uslovno desno. Kao što samo ime kaže, ono ti dozvoljava da skreneš udesno tek onda kada se ispune uslovi za to, tj. kada propustiš sve one (vozila i pešake) koji imaju redovno zeleno. Znači, nema nikakve veze sa time što pešaci treba da pređu. Ako je tebi upaljeno uslovno zeleno, a njima redovno, oni svakako imaju prednost i imaju puno pravo da pređu ulicu, a ti moraš da ih propustiš. Međutim, ukoliko nema pešaka koji čekaju da pređu (ili su već prešli) i nema vozila koja te seku, uslovno zeleno ti dozvoljava da skreneš, bez potrebe da čekaš da se upali zeleno. Samim tim, besmisleno je da to zeleno traje 5 sekundi. Ono treba da bude uključeno sve dok je uključeno zeleno pešacima i vozilima koja ti seku put. Posle toga ti se pali redovno zeleno. U suprotnom, bolje onda da ga nema uopšte, jer ne služi ničemu osim da se neko zezne i plati kaznu. Ipak, verujem da je u pitanju neki kvar ili loša kalibracija semafora.


Ovakvih semafora, gde uslovno zeleno traje odredjeni broj sekundi a zatim se ugasi (nakon cega je i dalje full crveno) ima po Srbiji svuda.

Verovatno se radi o odredjenom tipu semafora i mislim da se ne radi o bug-u vec je tako projektovano. Iako je tacno i jasno ovo sto je napisao Marko_L (boldovao sam), u praksi postoji mozda dobar razlog za period te neutralne situacije (gde je prestalo uslovno zeleno).

Naime, vozaci koji ugledaju uslovno zeleno svetlo, skretace udesno dok god im je slobodan prolaz, tj. propustice i pesake i vozila s kojima se poprecno ukrstaju. To je Ok i to funkcionise.


Zaboravili smo samo na one pesake desno ispred (ne poprecno, nego uzduzno) koji na 2 milimeta od kolovoza kao zapete puske cekaju svoje redovno zeleno. Vozilo koje ima uslovno zeleno svetlo je u zaletu (tj.ne krece kao i ostala vozila iz mesta), nema informaciju o pravom trenutku ukljucivanja redovnog zelenog svetla za pesake (sem ako nije uslovno trepcuce), a pesaci dolaze u situaciju da na svoje redovno zeleno svetlo propustaju vozila koja su se "uslovno" tu zadesila. Da ne pominjem da pesak kad ugleda zeleno svetlo prvo zakoraci pa onda gleda levo/desno, a vozac koji je uslovno skrenuo zuri da se sto pre provuce (pre pesaka), pa su mogace i nezgode.

Nemojte mi samo reci da uslovnim skretanjem udesno nikada niste ostali zaglavljeni nasred pesackog prelaza (ni tamo ni ovamo), jer se upravo otvorilo redovno zeleno svetlo pesacima :)

Mislim, ne branim koncept tog kratkotrajnog uslovnog zelenog svetla, nego samo trazim razloge za njegovo postojanje. A koliko su ti razlozi opravdani drugo je pitanje. Verovatno postoji razlika i u tome kolika je raskrsnica, kakvi su njeni uglovi, kapacitet.
[ Marko_L @ 10.09.2010. 14:10 ] @
Citat:
Zaboravili smo samo na one pesake desno ispred (ne poprecno, nego uzduzno) koji na 2 milimeta od kolovoza kao zapete puske cekaju svoje redovno zeleno. Vozilo koje ima uslovno zeleno svetlo je u zaletu (tj.ne krece kao i ostala vozila iz mesta), nema informaciju o pravom trenutku ukljucivanja redovnog zelenog svetla za pesake (sem ako nije uslovno trepcuce), a pesaci dolaze u situaciju da na svoje redovno zeleno svetlo propustaju vozila koja su se "uslovno" tu zadesila. Da ne pominjem da pesak kad ugleda zeleno svetlo prvo zakoraci pa onda gleda levo/desno, a vozac koji je uslovno skrenuo zuri da se sto pre provuce (pre pesaka), pa su mogace i nezgode.

Pa vidiš, to je problem tih vozača koji uslovno zeleno posmatraju kao redovno zeleno, a ono to nije. Dakle, uslovno zeleno ne znači da imaš slobodan prolaz, već samo da ne moraš da se zaustavljaš kao da je crveno, ali ti i dalje nemaš prednost ni nad kim i moraš da paziš. Znači, situacije je otprilike slična kao da tu ne postoji semafor uopšte, već znak obrnutog trougla. Prema tome, na uslovno zeleno se ne zaleće i ne proleće, nego se maksimalno smanji brzina, a po potrebi zaustavi i dobro se osmotri okolina. Ako se radi o nepreglednoj raskrsnici, priđe se polako na liniju preglednosti (podrazumeva se da si prethodno propustio pešake koji ti seku put pre skretanja), pa se onda opetosmotri okolina. Prvo proveriš levu stranu, tj. pravac iz kojeg dolaze vozila koja te seku, onda obratiš pažnju na pešački na koji ćeš naići nakon skretanja ako ga ima, a da li je njima zeleno ili crveno, možeš proveriti tako što gledaš semafor za pešake na suprotnoj strani ulice. Onda kada se uveriš da je sve čisto, tek onda prolaziš, ali i dalje prateći ponašanje pešaka koji treba da pređu, jer ima kamikaza koji pretrčavaju i kad im je crveno. Tek kada prođeš skretanje i pešački na koji se nailazi neposredno nakon skretanja, daješ gas i pičiš dalje. I zlatno pravilo, ako nisi 100% siguran, recimo zbog nepreglednosti, stani i čekaj zeleno. Bolje da tu izgubiš 1-2 minuta ili manje, nego da ugrožavaš i svoj i tuđe života. Naravno, ako je gužva, naći će se ovi što će da trube i mašu rukama, ali hebi ga, vremenom se i na to ogugla. Ja barem tako radim i do sada nisam imao problema.

Dakle, problem najčešće imaju oni koji ne razlikuju uslovno i redovno zeleno i onda kroz uslovno proleću sa 50km/h i seku sve živo. Naravno da pri toj brzini ne možeš lepo da sagledaš situaciju, niti da pravovremeno primetiš vozila i pešake koje trebaš da propustiš. Živo me zanima šta oni zapravo time dobijaju. Evo, baš danas me jedan tako isekao prošavši kroz uslovno zeleno, ja na sirenu i kočnicu, on ništa, i naravno šta sad, ništa se nije desilo, nastavim ja tako iza njega i bio sam iza njega narednih 10km, i verovali ili ne, ni u jednom trenutku mi nije pobegao za više od 2-3 sekunde. Znači, on se taman malo zaleti, naiđe na semafor, stane i ja polagano stanem tik iza njega. Opet krenemo, opet se on malo zaleti, opet semafor, ja opet tik iza njega i sve tako. Znači kada sam posle 10km krenuo da se isključujem u drugu ulicu, on je bio možda 20 metara ispred mene. Hebo mater ako je stigao tamo gde je namerio i pola minuta brže nego da me je lepo propustio na semaforu, pogotovo što iza mene nije bilo nikoga (srećom, inače bi ono naglo kočenje moglo gore da se završi), pa je mogao mirno i staloženo da se uključi iza mene. Ali ne, on je svesno rizikovao i svoj i moj život da bi stigao negde 30 sekundi brže. Debilizam.

[Ovu poruku je menjao Marko_L dana 10.09.2010. u 15:20 GMT+1]
[ X Files @ 10.09.2010. 14:43 ] @
@Marko_L
Citat:
Dakle, problem najčešće imaju oni koji ne razlikuju uslovno i redovno zeleno i onda kroz uslovno proleću sa 50km/h i seku sve živo.

Ovo najverovatnije i jeste odgovor zasto ono uslovno zeleno ne traje stalno, tj, da bi se ekskluzivno onemogucila zloupotreba pozicije, namerna ili nenamerna (zalet vozila od 50km/h + pesaci koji jurnu na svoje zeleno svetlo, ocekujuci da svakako imaju prvenstvo).

Mada iskreno, kada nastupi zeleno svetlo pesacima (koje i inace traje relativno kratko) malo je glupo da i tada cekaju i propustaju vozila koja su skretala uslovno udesno. Na vecim raskrsnicama, to moze biti i par vozila, taman da pesacima ponovo zasija crveno :)

Slazem se da je paznja vozaca ovde glavni faktor, ali mislim da prosecan vozac ove drzave uslovno zeleno dozivi kao da je nesto ukrao i gleda da sto pre klisne dok ne dodje murija.

E da, desavalo mi se i da STOJIM na UGASENOM uslovnom zelenom, a vozila iza mene trube li trube da ipak krenem :) Toliko o paznji i oprezu nasih vozaca.
[ Marko_L @ 10.09.2010. 15:42 ] @
Citat:
Ovo najverovatnije i jeste odgovor zasto ono uslovno zeleno ne traje stalno, tj, da bi se ekskluzivno onemogucila zloupotreba pozicije, namerna ili nenamerna (zalet vozila od 50km/h + pesaci koji jurnu na svoje zeleno svetlo, ocekujuci da svakako imaju prvenstvo).

Pa možda, ali ovo ima upravno suprotan efekat, jer kad ljudi znaju da uslovno zeleno traje 5 sekundi, gledaju da što pre prođu, tj. pre nego što istekne tih 5 sekundi, pa se još više zalete, a samim tim obraćaju manje pažnje na to šta se dešava u raskrsnici i da li će iseći nekoga.
Citat:
Mada iskreno, kada nastupi zeleno svetlo pesacima (koje i inace traje relativno kratko) malo je glupo da i tada cekaju i propustaju vozila koja su skretala uslovno udesno. Na vecim raskrsnicama, to moze biti i par vozila, taman da pesacima ponovo zasija crveno :)

Pa da, upravo zato i kažem da uslovno zeleno ne znači "Slobodno prođi", nego "Možeš da prođeš, ali ima da propustiš i mrava koji ti se našao na putu", a ti da bi to ispoštovao, nema sile da voziš brže od 10km/h dok prolaziš kroz uslovno zeleno, jer moraš da osmotriš i ulicu koju sečeš i oba pešačka, pa i trotoare koje spaja pešački, jer možda je neko već krenuo da prelazi ulicu ili ima nameru da zagazi na pečački.
Citat:
E da, desavalo mi se i da STOJIM na UGASENOM uslovnom zelenom, a vozila iza mene trube li trube da ipak krenem :) Toliko o paznji i oprezu nasih vozaca.

Nije to ništa, meni stalno sviraju, i to samo zato što poštujem propise. Recimo, kad naiđem na kamion koji ide sporo, izjednačim brzinu sa njim i ne pretičem dok ne naiđe dobra prilika za to, a pod dobrom prilikom smatram isprekidanu liniju, ravan put i da u daljini nema vozila iz suprotnog pravca kako ne bih uletao u makazice. A oni sviraju li sviraju, čak i kada je puna linija. Ma važi, ali ako će ti što sviraju da plate kaznu ako me zaustavi policija. Ili stanem da propustim pešaka koji je očigledno naumio da stupi na pešački, opet svirka iza i mahanje rukama, kao u fazonu "šta ga propuštaš, pa nije zagazio na pešački". Jeste, a šta ako zagazi baš u trenutku kada ja stignem do pešačkog, pa ne mogu da se zaustavim. Bolje onda da stanem, pokažem mu rukom da ga puštam i nastavim dalje kad prođe, nego da rizikujem da nosim nekoga na duši samo da bih uštedeo 2-3 sekunde. Ili kad primetim trepćuće zeleno u daljini, lepo pipnem kočnicu da ovima iza dam do znanja da ću da stanem i da na vreme uspore, a oni odma na sirenu. Pa pretiči ako ti se žuri, ja stajem, a ako me čukne otpozadi, zna se ko će biti kriv.

Ili pre neki dan, nailazim na situaciju gde je autobus stao na onoj uvučenoj stanici i to nije lepo ušao, nego mu zadnji deo ostao delimično na putu, a iz suprotnog smera kolona obilazi neku prepreku na putu (neka rupa ili kamen, nemam pojma, nisam video) znači, nit ima dovoljno mesta za bezbedan prolazak, niti lepo vidiš deo ispred autobusa, a ovi što izlaze iz autobusa imaju običaj da pretrče ulicu ne gledajući ništa. Ja naravno stanem i čekam da se autobus uključi, pa da nastavim za njim. Kad, ovaj iza mene legao na sirenu i svira li svira, još mi nešto besno maše rukama, kao da krenem. I ja tu ispizdim, i popnem se lepo na trotoar iza autobusa i reko evo ti pa se provlači. I baja krene, paf očeša neki kamion iz suprotnog pravca i umalo ne ubi nekog klinca što je krenuo da pretrčava. I uključim se ja tako posle autobusa, kad vidim ovog stao tu par metara ispred i hvata se za glavu. Tek onda sam video da češanje i nije bilo tako bezazlneo, pošto mu je falio levi retrovizor i imao je jednu lepu sportsku štraftu of fara do gepeka. Pa eto, kad je hteo da dobije na vremenu (čitavih 20 sekundi koliko je autobusu trebalo da krene), sad nek plaća popravku. Tako da, naučio sam da to trubljenje ignorišem. Ako nisam 100% siguran da mogu nešto bezbedno da uradim, ja to ne radim. Ako imam gde da se sklonim, sklonim se i pustim kamikaze da se provlače. Ako nemam, onda stojim dok se ne stvore uslovi da uradim šta sam naumio, a kome se ne sviđa, nek arči akumulator koristeći trubu, nemam ništa protiv, ili nek nabavi hovercraft pa nek leti.
[ sonus70 @ 11.09.2010. 15:39 ] @
Ajde kad smo kod pravila neka mi neko nešto objasni. Nema veze sa semaforima pa moderatori nek izdvoje u posebnu temu ako treba.

Ko se ikada spustio sa Iriškog venca prema Novom Sadu zna da radar često stoji na dnu , kod bivšeg skladišta soli 50 metara posle spajanja traka. 100 metara pre spajanja sa trakom koja vodi uzbrdo postoji znak koji ograničava brzinu na 60. Onda posle 50 metara postoji ono malo parče puta koje sa ove dve trake pravi trougao. Da li se to , na slici sam obeležio crvenom strelicom, računa kao raskrsnica. I dakle da li posle tog mesta smem ići 80 ili i dalje 60 km/h do table za Sremsku Kamenicu posle koje je, normalno ,50 na sat. Juče me zaustavio murkan ,nisu imali radar, pogledao putni nalog i dokumenta malo davio oko opreme i onako usput kaže "smanji malo brzinu prika." . Pa koliko je ovde dozvoljeno? Kaže "60". Po meni je 80 al sad nisam siguran.
A i iznervirao me u trenu sa onim "prika" kao da smo zajedno pišali u pesak k'o deca.
[ risp73 @ 11.09.2010. 20:07 ] @
Šta mislite koliki procenat građana je u stanju da pređe ovu ulicu u toku
trajanja zelenog svjetla (uključujući i one koji primjenjuju "niski start")?



[Ovu poruku je menjao risp73 dana 12.09.2010. u 17:32 GMT+1]
[ Count Zero @ 11.09.2010. 20:14 ] @
[ AMDM @ 14.07.2012. 08:10 ] @
pronašao sam ovu temu pošto sam imao sličnu situaciju. naišao sam na raskrsnicu koja ima kamere naravno stoji uslovno levo ispred mene nije bilo nikoga u toj traci još malo dodam gas i kada sam već prolazio pored semafora kraičkom oka vidim da se ugasilo. naravno prošao sam jer šta da radim da naglo kočim izazvao bi udes jer pitanje dali bi vozilo iza mene zakočilo sa druge strane zaustavio bi se u sred raskrsnice. uslovno zeleno jako kratko traje, treptanja nema da bi upozorilo vozača da će se ugasiti. nevidim uopšte čemu služi onda bolje da ga izbace totalno. moje pitanje je ako neko zna kako kamere registruju ovakve slučajeve i koliko obično prođe vremena od dana prekršaja do dana kada dobijete kaznu poštom?
[ anon115774 @ 14.07.2012. 08:47 ] @
Uslovno levo?
[ AMDM @ 14.07.2012. 11:09 ] @
da postoji na toj raskrsnici uslovno levo verovatno zbog velike gužve. evo vidi se na slici.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.07.2012. 12:35 ] @
Iskreno,sad si me zbunio.Za uslovno desno znam,a ovo za levo je standardna signalizacija.Gde je tu dodadna signalizacija sa strelicom za levo.
Za desno se do kje crveno ,pali (odvojena)za desno u zasebnoj kucici..

[ mrkii @ 14.07.2012. 14:19 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Iskreno,sad si me zbunio.Za uslovno desno znam,a ovo za levo je standardna signalizacija.Gde je tu dodadna signalizacija sa strelicom za levo.
Za desno se do kje crveno ,pali (odvojena)za desno u zasebnoj kucici..

Cini mi se da postoji kucica, levo od trenutno upaljenog zelenog.
[ berazorica @ 14.07.2012. 14:24 ] @
To što u Novom Sadu sada postoji na svim većim raskrsnicama nije uslovno levo, nego posebno odvojeno zeleno za levo, pri čemu je i pešacima i vozilima, kojima sečeš put skrećući levo, crveno svetlo. Doduše, ne traje baš dugo i u nekom momentu svi ovi samo krenu, ali ipak olakšava skretanje levo i uspe da skrene bar 5-6 automobila. Kod uslovnog desno propuštaš sve kojima je bezuslovno zeleno.
[ AMDM @ 14.07.2012. 14:38 ] @
da u pravu ste to je ipak dodatna signalizacija za levo a ne uslovno levo ja sam se pogrešno izrazio. a dali neko zna u kom momentu kamere beleže taj prekršaj u nailasku vozila na raskrsnicu, prolasku ili kako?
ja se tu stvarno nisam mogao zaustaviti bezbedno znači bio sam paralelno sa semaforom kad sam video da se ugasila signalizacija za levo. ispadne da na dodatnu signalizaciju treba stati iako je zeleno jer nema trepćućeg upozorenja nego se odma gasi.
[ machiavelli @ 14.07.2012. 23:47 ] @
Raskrsnica kod Rakovackog nadvoznjaka, kod opstine - postoji uslovna strelica levo. Na toj raskrsnici se svaki dan mozete uveriti koliko su vozaci nepismeni....
[ ivan.mojsilovic @ 15.07.2012. 03:07 ] @
Citat:
AMDM:
da u pravu ste to je ipak dodatna signalizacija za levo a ne uslovno levo ja sam se pogrešno izrazio. a dali neko zna u kom momentu kamere beleže taj prekršaj u nailasku vozila na raskrsnicu, prolasku ili kako?
ja se tu stvarno nisam mogao zaustaviti bezbedno znači bio sam paralelno sa semaforom kad sam video da se ugasila signalizacija za levo. ispadne da na dodatnu signalizaciju treba stati iako je zeleno jer nema trepćućeg upozorenja nego se odma gasi.

Dobro pitanje. Zbog toga od kad su uveli kamere idem sa 20 na sat na semaforu da bih mogao da stanem na vreme. Par puta sam prosao i dan danas ne znam hoce li stici kazna ili ne. :(
[ Electronique Terminator @ 15.07.2012. 03:18 ] @
Citat:
ivan.mojsilovic: i dan danas ne znam hoce li stici kazna ili ne.(


Dont Wori !

'oče,stičiče,
samo je pitanje kada ?

To je jako " škatljivo" pitanje,
jer NE postoji "Logika" u slanju i dobijanju tih " Čestitki".

I da Ti kažem,
-TO nema u "tu Nemačku" _____to samo ovdi ima,

Pozdrav,
[ AMDM @ 15.07.2012. 06:43 ] @
Citat:
ivan.mojsilovic:
Citat:
AMDM:
da u pravu ste to je ipak dodatna signalizacija za levo a ne uslovno levo ja sam se pogrešno izrazio. a dali neko zna u kom momentu kamere beleže taj prekršaj u nailasku vozila na raskrsnicu, prolasku ili kako?
ja se tu stvarno nisam mogao zaustaviti bezbedno znači bio sam paralelno sa semaforom kad sam video da se ugasila signalizacija za levo. ispadne da na dodatnu signalizaciju treba stati iako je zeleno jer nema trepćućeg upozorenja nego se odma gasi.

Dobro pitanje. Zbog toga od kad su uveli kamere idem sa 20 na sat na semaforu da bih mogao da stanem na vreme. Par puta sam prosao i dan danas ne znam hoce li stici kazna ili ne. :(



kamere su u upotrebi već godinu dana ako se ne varam dali je moguće da niko još ništa nije dobio za to vreme? kako mogu retroaktivno poslati to nekome posle ko zna koliko vremena kad već čovek i zaboravi kad i gde se to desilo? mada kod nas je sve moguće.
[ ivan.mojsilovic @ 15.07.2012. 10:20 ] @
Citat:
AMDM:
Citat:
ivan.mojsilovic:
Citat:
AMDM:
da u pravu ste to je ipak dodatna signalizacija za levo a ne uslovno levo ja sam se pogrešno izrazio. a dali neko zna u kom momentu kamere beleže taj prekršaj u nailasku vozila na raskrsnicu, prolasku ili kako?
ja se tu stvarno nisam mogao zaustaviti bezbedno znači bio sam paralelno sa semaforom kad sam video da se ugasila signalizacija za levo. ispadne da na dodatnu signalizaciju treba stati iako je zeleno jer nema trepćućeg upozorenja nego se odma gasi.

Dobro pitanje. Zbog toga od kad su uveli kamere idem sa 20 na sat na semaforu da bih mogao da stanem na vreme. Par puta sam prosao i dan danas ne znam hoce li stici kazna ili ne. :(



kamere su u upotrebi već godinu dana ako se ne varam dali je moguće da niko još ništa nije dobio za to vreme? kako mogu retroaktivno poslati to nekome posle ko zna koliko vremena kad već čovek i zaboravi kad i gde se to desilo? mada kod nas je sve moguće.


Nemam pojma da li je nekome stiglo. Oni kazu da jeste. Taksisti mi kazu da snimaju prolazak kroz crveno ali da ne mere brzinu. Iskreno nemam pojma kako to cudo radi :)
[ Zarko Silic @ 16.07.2012. 00:20 ] @
Citat:
AMDM:
da u pravu ste to je ipak dodatna signalizacija za levo a ne uslovno levo ja sam se pogrešno izrazio. a dali neko zna u kom momentu kamere beleže taj prekršaj u nailasku vozila na raskrsnicu, prolasku ili kako?


Kada su kamere ukljucene snimanje je kontinualno i snima se prakticno sve. Cesto kamere nisu aktivirane.

Za sada snimci sa kamere na toj raskrsnici sluze samo ukoliko dodje do nekakve nezgode.
[ AMDM @ 16.07.2012. 05:34 ] @
hvala na informaciji :-)