[ MatezYU @ 12.09.2010. 19:36 ] @
Interesuje me kako da ispustim antifriz iz bloka motora na puntu 1.2 2001 godiste?

Kada skinem crevo sto ide na hladnjak i ispustim sav antifriz iz sistema da li smem da upalim auto da otvori termostat i izbaci napolje vodu ili postoji neki sraf gde se ispusta ta preostala kolicina vode?
[ Nocni @ 12.09.2010. 23:22 ] @
Ne! Crknuce ti vodena pumpa tako... imas saraf na bloku za ispustanje...
[ MatezYU @ 13.09.2010. 09:42 ] @
U workshop-u za punta 2 kod zamene antifriza se nigde ne spominje taj sraf na bloku motora.
Tamo je procedura sledeca:
1. odvrne se cep od hladnjaka
2. skine se crevo sto ide od bloka motora do hladnjaka i ispusti sav antifriz
3. odvrne se cepov na hladnjaku (onaj mali za luftiranje) i ona slavina sto se nalazi kod creva koje vodi za radijator u kabini
4. vrati se crevo koje je bilo skinuto i stave nove selne
5. sipa se nov antifriz dok ne pocne da curi napolje korz onaj mali cep za luftiranje
6. taj mali se zatvori i nastavi se sa sipanjem dok ne pocne da curi na onoj slavini
7. doliva se do max-a i onda se upali auto i ostavi da radi dok se ne ukljuci ventilator jedno 2-3 puta

Nije mi jasno zasto ovde nema koraka za ispustanje antifriza iz bloka motora?
I gde se nalazi taj sraf? ako neko zna tacno gde je neka mi objasni ili postavi sliku.
[ vladd @ 13.09.2010. 10:54 ] @
Zasto prosto ne zagrejes motor toliko tek da termostat otvori, sto se konstatuje laganim grejanjem creva, i tada ispustis rashladnu tecnost, ili je imperativ menjati hladan antifriz?

Poz
[ komosarz @ 13.09.2010. 20:08 ] @
Ja ovako radim:
1.Prekidac grijanja okrenem u crveni polozaj
2.Skinem crijevo sa hladnjaka,cep
3.Kad tecnost izadje vratim crijevo,odvrnem plasticni saraf za odzracivanje
4.Sipam dok tecnost ne dodje do nivoa gdje je saraf za odzracivanje bio,zavrnem ga i to je to
[ MatezYU @ 01.10.2010. 07:44 ] @
Zamenio sam antifriz na dva puntaca do sad :)
Oba su benzinca 1.2 8v. Jedan je sa klimom a druge bez nje (ne znam da li ovo ima nekakve veze).
Kod ovog sa klimom sam se napatio - posle dosipanja antifriza ostalo je malo vazduha u sistemu pa sam luftirao par puta.
Evo kako sam odradio - ako nekog zanima pa mozda mu bude od koristi.
Upalio sam hladan motor i ostavio da radi. Stavio ruku na crevo koje izlazi iz bloka motora. Cim se crevo zagrejalo znaci da je termostat otvorio i poceo da pusta vrucu vodu iz bloka motora. Onda sam ugasio motor. Odvrnuo veliki cep na hladnjaku (gde se doliva antifriz) i mali plasticni cep na desnoj strani hladnjaka (za luftiranje). Odvrnuo sam i slavinu na sredini motora (koja vodi do radijatora - dva gumena creva sa plasticnim srafom). Naravno polozaj grejanja u kabini mi je bio postavljen na crveno (grejanje). Skinuo sam selnu sa creva koje vodi iz bloka motora do hladnjaka (selnu na hladnjaku).
Ispustio antifriz - sacekao jedno 5 min da se dobro ocedi. Potom sam vratio nazad crevo i zavrnuo selnu.
Napravio mesavinu Paraflu Up-a i destilovanje vode (u velikom plasticnom balonu od 6 litre - balon od vode za pice). Dosta je 2 litre Paraflu Up-a i 2 litre antifriza. Mesanjem, dobio sam 4 litre spremnog antifriza (50 % - 50 %). Poceo sam da sipam antifriz u sistem. Kada je pocelo da preliva na malom cepu na hladnjaku, zavrnem mali cep. Posle nastavim da sipam dok ne pocne da preliva na crevu sto vodi do radijatora. Nastavim da dolivam do Max crtice u posudi za antifriz. Posle ovog upalio sam auto. Sacekao da se dobro zagreje antifriz i da se ukljuci ventilator 2-3 puta. U medjuvremenu nije lose blago povecavati obrtaje motora. Onda sam ga ostavio malo da se ohladi i proverio nivo antifriza. Malo je spao pa sam jos malo dolio. U uputstvu pise da ukupno stane 4,2 litre antifriza ali meni je stalo malo vise od 3,5 litre (pretpostavljam da je u bloku motora ostalo pola litre). Ostalo mi je jos oko pola litre u kantici za dolivanje ako bude potrebe. Na puntu sa klimom posle zamene culo se cirkulisanje vode u bojleru u kabini. Upalio sam motor i lagano odvrtao srafic za luftiranje. Ne treba naglo odvrnuti sraf jer ce poceti naglo da izlazi napolje antifriz. Treba blago odvrnuti i biti strpljiv. Povremeno mozete turirati auto kako bi se ubrzao protok vode. Ovo luftiranje sam radio iz 2-3 puta. Posle krace voznje ponovo mi se desavalo da mi se stvori vazdusni cep u bojleru pa sam ponovio postupak dok skroz nije nestao.
Jos jedna napomena da kod verzije sa klimom pre ispustanja antifriza klima mora da bude iskljucena.
To bi bilo to!
[ tasicss @ 15.08.2015. 11:42 ] @
Ja ne znam na kom to puntu ste videli cep na hladnjaku? Punto ima zatvoreni sistem i jedini cep za dolivanje tecnosti je onaj na ekspanzionoj boci.
[ MatezYU @ 21.09.2015. 21:23 ] @
Ima mali plasticni srafic skroz sa desne strane hladnjaka.
[ tasicss @ 26.09.2015. 21:58 ] @
A jel ima negde sraf na bloku motora hteo bi da ispustim svu tecnost iz hladnjaka i naspem novu. Obicno svi stariji automobili ovo imaju ali kod Punta 1.9 nisam uspeo da nadjem.