|
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 21:28 ] @
| Stiglo mi pismo danas posto su me uslikali pre mesec dana na nekoj krivini dok sam isao na posao...
Kazna k'o kazna, ali ono sto je bilo insteresantno u celoj prici je tip uredjaja, ESO ES:
http://www.eso-elektronik.de/web/ES30.aspx?a=1
Pre neki mesec sam pominjao ove uredjaje ali me je iznenadilo da su ih vec pokupovali ovde do te mere da se na njih moze cesto naleteti...
Ovaj tip uredjaja se u DE zove "lichtschranke" iliti svetlosna barijera... princip funkcionisanja ovog uredjaja je fantasticno jednostavan i potpuno nemoguc za detekciju uz pomoc uredjaja koji se valjaju na trzistu protiv radara i/ili lasera.
Dok su uredjaji predhodne generacije iz ESO serije imali emiter svetlosti, sada su uspeli i to da eliminisu:
Sam uredjaj izgleda kao ET vanzemaljac ima nekoliko optickih senzora i postavljen je pod uglom od 90 stepeni na pravac puta - bukvalno kao foto-finish. Zbog tog ugla je potpuno neprimetan + kako je potpuno pasivan, nemoguce ga je detektovati sve i da nije pod uglom od 90 stepeni.
Brzina se proracunava uz pomoc procesiranja ulaza na senzorima, a kamere sa strane su tu da naprave fotografiju vozaca i registarskih tablica.
Uredjaj je u stanju da prati vise automobila, i odlicno radi u krivinama (sto sam imao prilike da iskusim), nema nikakve probleme pri operaciji pri losim vremenskim uslovima / nocu i, koliko sam uspeo da vidim po netu od ljudi koji su imali istu "srecu" - fotografije su ostre k'o noz...
--
Ono sto je u stvari velika novost je fakat da je uredjaj pasivan... Doduse u DE izgleda koriste WLAN (!!!) za kamere, ali to bi otprilike bilo sve od emitera... cuo sam da samo u DE koriste wireless iz nekih razloga, ali da je sasvim moguce koristiti kablove, u kojem slucaju je prilicno mrka kapa.
Ako ovo zazivi i van DE, mislim da ce to konacno zapecatiti sudbinu industrije jammera i detektora... Osim ako neko ne uspe da sudski obori sam nacin funkcionisanja ovog uredjaja sto je vrlo malo verovatno.
Prilicno nezgodan uredjaj... iskreno zelim propast firmi koja ga pravi :) |
[ Wi-Fi @ 14.09.2010. 22:21 ] @
Pridruzujem se zeljama , a zanima me sto mislis da dolazi kraj jammer-ima? Ok sto se tice detektora ali odgovarajuci jammer bi trebao da radi posao...
[ Zarko Silic @ 14.09.2010. 22:21 ] @
Ne moze se oboriti na sudu jer je pogreska u merenju takvim uredjajem manja od bilo kog dosadasnjeg, ali ipak ima mana:
1. Nocu se vidi da blica pa je moguce naglo zakociti a da se to nigde ne konstatuje i
2. Ne moze se postaviti bilo gde, a tamo gde se postavi lako se da primeti golim okom pa se opet naglim kocenjem nista ne detektuje.
To je , inace mana svih uredjaja koji neposredno, na malom rastojanju mere brzinu.
P.S. Jameri su potpuno nemocni kod ovako neposrednog nacina merenja.
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 22:30 ] @
Citat: Wi-Fi: Pridruzujem se zeljama :D, a zanima me sto mislis da dolazi kraj jammer-ima? Ok sto se tice detektora ali odgovarajuci jammer bi trebao da radi posao...
Jammer sluzi za zbunjivanje LIDAR-a (poznatijih kao "laseri") - svetlosna kapija funkcionise na sasvim drugom principu, sa "pasivnim" senzorima i pod specificnim uglom sa kojim se vrsi neposredno merenje sto rece Zare... protiv ovakvih uredjaja jammeri ne funkcionisu.
@Zare,
Jeste tacno to sto kazes za postavljanje, ali mogu jako lepo da se zamaskiraju,
Recimo glavni modul iza nekog zbuna / stuba tako da ga nije moguce videti iz smera dolaska dok vec nisi u njegovom "vidokrugu":
Ili, kameru ispod ograde:
Ja sam ih vec nekoliko puta video na vreme - i uspeo da ukocim, ali van auto puta i pri brzinama ~70 km/h.... Na auto putu ako nabiju ovaj glavni modul iza nekog stuba (most, recimo) i ako ides 150+ km/h, nisam siguran da kameru mozes da uocis odmah - a moze da se desi i da bude vec kasno (tj. da te je glavni modul vec "premerio")...
Kao sto rekoh... gadna naprava :(
Doduse, u mojoj okolini Nemci koriste PoliScan Speed uredjaje na auto putevima - oni su daleko lakse uocljivi i funkcionisu na LIDAR principu, sto ih cini ranjivim na jammer-e.
[ Wi-Fi @ 14.09.2010. 22:34 ] @
Znam ja kako funkcionise jammer, ali mi ovo nije bas najjasnije. Ta "svetlosna kapija/barijera" jeste pasivna i senzori reaguju na promenu intenziteta svetlosti/prekid snopa, jel' tako? Ako ti na autu imas izvor svetlosti - nema prekida...
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 22:36 ] @
Citat: zarsilic
Ne moze se oboriti na sudu jer je pogreska u merenju takvim uredjajem manja od bilo kog dosadasnjeg
A da... bila je ovde kratka "pobeda" posto su eksperti dokazali da specificna verzija softvera ESO ES 3.0 daje pogresna merenja u odredjenim situacijama:
http://www.pressemitteilungen-...-unter-umstaenden-unzulaessig/ (DE tekst)
Ali to je bilo kratkog veka, naravno da je bag ispravljen vrlo brzo... Doduse oni koji su uslikani sa tom verzijom softvera su imali srece.
Bezvezna stvar je sto ti nisu dostupni podaci o verziji softvera dok ne angazujes advokata... gomila ljudi to ne uradi :)
Citat: Wi-Fi
Znam ja kako funkcionise jammer, ali mi ovo nije bas najjasnije. Ta "svetlosna kapija/barijera" jeste pasivna i senzori reaguju na promenu intenziteta svetlosti/prekid snopa, jel' tako? Ako ti na autu imas izvor svetlosti - nema prekida...
Problem je sto je senzor (tj. senzori) pod uglom od 90", dakle ne bije u prednji deo automobila kao klasican LIDAR, vec u bocni "profil"- i verovatno radi tako sto prvo istrenira sebe na pozadinu, i onda uocava svaku promenu kakva god ona bila.
Jedino ako bi mozda imao sa obe strane auta gomilu strobova koji bi se palili i gasili po nekom slucajnom principu mnogo puta u sekundi tako da zbune senzore i koje bi morao da drzis ukljucene sve vreme... ali cini mi se da bi te i za to zaustavili mnogo ranije posto to spada u ugrozavanje drugih ucesnika u saobracaju :)
[ Wi-Fi @ 14.09.2010. 22:41 ] @
Zavisi koji su deo spektra... Traba nam vise tehnickih detalja Bas tako nesto (x puta/sec) mi i pada na pamet. Uostalom, ni "klasican" jammer nije mnogo drugaciji, i on moze da radi non-stop
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 22:45 ] @
Pa radi se o vidljivom delu spektra - senzor je foto celija zapravo (tj. nekoliko njih)...
Tvoj auto samim kretanjem menja "pozadinu" i ti tu nista ne mozes osim ako ne uspes da napravis "invisible cloak" tj. da auto emituje "sliku pozadine" sa boka pa da foto celija ne primeti da se nesto menja ispred nje :)
Gadna je ovo stvar... mislim bilo je samo pitanje vremena, danasnji CPU-ovi su u stanju da tako dobro analiziraju video feed tako da im vise nije potrebno ama bas nista osim same slike puta pod pravim uglom da dodju do informacije o brzini objekta koji prolazi kroz "kapiju" :(
Jedina pouzdana stvar protiv ovog zla je dojava (ili nocu da vidis kako "blica" sto Zare pomenu)... Ali i tu neko mora biti prvi.
U slucaju pre mesec dana, taj "prvi" sam bio ja - 15 minuta posle mene je bila dojava na radiju i na www.blitzer.de
Nadajmo se samo da ovo nece biti uspesno na trzistu ili da ce ova firma propasti do tada (a patenti da ostanu bankarima koji nece znati sta ce sa njima :)
[ Zarko Silic @ 14.09.2010. 22:50 ] @
Svetla na vozilima opste ne uticu na rad jednog ovakvog uredjaja ma koliko da ih ima i ma koliko da su jaka.
Metoda je skoro idealna i ne postoji odbrana. Obicno je sistem stapa i kanapa delotvoran.
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 22:56 ] @
Pa da :(
Ostaje stara dobra dojava, kao i fakat da su obicno propisana mesta gde se mobilna merenja vrse (par u DE/NL koliko znam) - tj. murija ne moze da stane gde hoce i da zabode ovo, vec iskljucivo na predvidjenim mestima... kojih nema beskonacno.
Na zalost, vreme radara i mogucnosti detekcije istih na par stotina metara definitivno polako prolazi...
Bas pre neki dan u Stutgartu postavise nove 2 kamere, PoliScan Speed LIDAR bazirane... tehnologija napreduje i matori radari i indukcione petlje idu u penziju.. vec su LIDAR-i gadni zato sto je obicno samo jamming uspesan (a tada postoji opasnost da se to detektuje i obavesti murija da vas pojuri) a ove svetlosne kapije su jos gore, posto se ne mogu otkriti...
Osim ako neko ne smisli neku novu metodu detekcije..
Neko je na DE forumima provalio da ESO uredjaji komuniciraju preko bezzicnog spektra na odredjenim frekvencijama... Mada, pretpostavljam da je proizvodjac dovoljno pametan da koristi spread-spectrum tehnologiju...
Sve u svemu... pazite se ako prolazite kroz DE... dok i u Srbiji ne pokupe ovo.
[ Wi-Fi @ 14.09.2010. 22:59 ] @
Da. Bond, James Bond i nevidljivi Vanquish... Do propasti firme ili nekog resenja, autoputem treba voziti sa ovako necim http://www.youtube.com/watch?v=JwiIkkYFaoM&feature=related i kacigom na glavi (naravno - iz bezbednosnih razloga)
[ Ivan Dimkovic @ 14.09.2010. 23:01 ] @
Kao i obicno... Rus resio problem :)
[ Wi-Fi @ 14.09.2010. 23:02 ] @
Ima jos par resenja, ali ovo je najbolje. Al' ni manje ni vise nego FBI
[ vladd @ 14.09.2010. 23:06 ] @
Aha, eto krse EU propis, u 70cm bandu imaju preko 10mW, tj 50 , za radio kontrolu kamera.
Izgleda da ce pokrivanje tablica i brza voznja kola sa kacigom postati obicaj
Poz
[ Nocni @ 14.09.2010. 23:55 ] @
USA je potrosila stotine hiljada da napravi hemijsku olovku za astronaute koja bez problema pise u bestezinskom stanju. Rus je svojim astronautima dao obicne grafitne olovke.
[ milanche @ 15.09.2010. 07:32 ] @
U severnoj Kaliforniji imaju vec sigurno 5 godina kamere na svakoj vecoj raskrsnici. U vecini slucajeva sluze
za pasivan nadzor (tj. ako se desi neki zlocin, onda pregledaju snimke da vide da li je neki osumnjiceni tuda
prosao).
Medjutim, ima ih i gde se ne zadrzavaju samo na tome.
Negde pre tri godine sam na jednoj raskrsnici sam bio uslikan kako bez obaveznog punog stopa skrecem
desno na crvenom svetlu (sto je u Kaliforniji dozvoljeno, ako se naravno, napravi pun stop, tj, brzina = 0).
Na dve od cetiri slike se videlo vozilo kako prolazi + izbazdareno vreme u sec:msec:usec, na jednoj slici moja
faca iza sofersajbne, a na preostaloj registarska tablica.
Posto svakodnevno prolazim tuda, ne prodje nedelja da ne vidim bar jos jedno sevanje blica kojom ce nekog
srecnika da obraduju sa svezim fotkama.
Centar za storage i obradu snimaka je u Arizoni (tj. dobro su umrezeni i verovatno imaju bogatu infrastrukturu).
Odbrana na sudu je nemoguca misija, cak pokusaj osporavanja uzimaju odprilike kao blag pokusaj perjury-ja
(tj. laznog zaklinjanja/svedocenja), sto ne kaznjavaju odmah, ali uzimaju kao otezavajucu okolnost za bilo kakav
drugi sudski proces u kojem treba da svedocis.
[ grozda @ 15.09.2010. 09:05 ] @
kod nas ovi ... "DE zove "lichtschranke" iliti svetlosna barijera..." nece biti dugo u upotrebi.
Poznato je da se skidaju i demontiraju bakarni kablovi, a ako neko primeti ovo nestace za pola sata :)
U parkovima je Telekom postavljao Wireless internet access pointe u "zasticenim" kutijama pa su i to rasrafili i odneli :)
[ Count Zero @ 15.09.2010. 09:17 ] @
Haha, baš tako. Ili će morati da postave kamere koje će nadgledati kamere, koje će nadgledati panduri :)
[ srdjee @ 15.09.2010. 09:31 ] @
Hehe, prednosti i mane tehnoloskog razvoja
Mislim, samo je bilo pitanje vremena implementacije ovakvog sistema, a sporo ide jedino zahvaljujuci birokratiji i finansiranju od strane drzave.
[ Ivan Dimkovic @ 15.09.2010. 10:47 ] @
Citat: grozda: kod nas ovi ... "DE zove "lichtschranke" iliti svetlosna barijera..." nece biti dugo u upotrebi.
Poznato je da se skidaju i demontiraju bakarni kablovi, a ako neko primeti ovo nestace za pola sata :)
U parkovima je Telekom postavljao Wireless internet access pointe u "zasticenim" kutijama pa su i to rasrafili i odneli :)
ESO ES 3.0 je potpuno mobilan sistem... sve moze da se zapakuje u koferce :) A stize i sa mernim vozilom koje moze biti udaljeno vise desetina metara.
Primarna svrha ovog sistema su mobilna merenja koja su se do sada radila uz pomoc radara ili lasera... koji su bili ranjivi na radar detektore i laser jammer-e. Znaci, kada je lep dan panduri izadju na teren, u nekoj krivini u kojoj se vozi brzo ili iza nekog stuba/mosta nasade merni uredjaj, oko njega postave kamere... i onda lepo sednu u svoj mini-van:
I pijuckaju pice dok se fotke gomilaju... sistem radi autonomno, jedino na kraju smene mora neko da pogleda fotografije i da eventualno podesi kontrast/osvetljenje kako bi se videlo sve sta treba.
Postoji mogucnost fiksnog montiranja ali to je sekundarna svrha. Za fiksno montiranje postoje bolja resenja koja je jako tesko vandalizovati (induktivne petlje u asfaltu, recimo).
[ X Files @ 15.09.2010. 12:33 ] @
Citat: grozda: kod nas ovi ... "DE zove "lichtschranke" iliti svetlosna barijera..." nece biti dugo u upotrebi.
Poznato je da se skidaju i demontiraju bakarni kablovi, a ako neko primeti ovo nestace za pola sata :)
U parkovima je Telekom postavljao Wireless internet access pointe u "zasticenim" kutijama pa su i to rasrafili i odneli :)
Sve što si spustio na zemlju i udaljio se 5 koraka - pozdravi se s tim :)
[ Zarko Silic @ 15.09.2010. 12:40 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: tj. murija ne moze da stane gde hoce i da zabode ovo, vec iskljucivo na predvidjenim mestima
Po novom zakonu ovo vazi i kod nas.
Trudimo se!
[ Ivan Dimkovic @ 15.09.2010. 14:23 ] @
Citat: milanche
U severnoj Kaliforniji imaju vec sigurno 5 godina kamere na svakoj vecoj raskrsnici. U vecini slucajeva sluze
za pasivan nadzor (tj. ako se desi neki zlocin, onda pregledaju snimke da vide da li je neki osumnjiceni tuda
prosao).
Medjutim, ima ih i gde se ne zadrzavaju samo na tome.
Negde pre tri godine sam na jednoj raskrsnici sam bio uslikan kako bez obaveznog punog stopa skrecem
desno na crvenom svetlu (sto je u Kaliforniji dozvoljeno, ako se naravno, napravi pun stop, tj, brzina = 0).
Na dve od cetiri slike se videlo vozilo kako prolazi + izbazdareno vreme u sec:msec:usec, na jednoj slici moja
faca iza sofersajbne, a na preostaloj registarska tablica.
Posto svakodnevno prolazim tuda, ne prodje nedelja da ne vidim bar jos jedno sevanje blica kojom ce nekog
srecnika da obraduju sa svezim fotkama.
Centar za storage i obradu snimaka je u Arizoni (tj. dobro su umrezeni i verovatno imaju bogatu infrastrukturu).
Hehe, budi ti srecan sto si u USA... u USA su "traffic enforcement" kamere jos i dalje prilicna retkost i prilicno su omrazene - desava se cak da ih postave pa posle skinu u raznim mestima jer je suvise nepopularno. U Zapadnoj EU bar su te kamere standardna stvar u svakom mestu... u vecim gradovima ih cesto ima trocifren broj :(
Kalifornija je tu i najbliza Evropi, ali gomila drugih USA drzava su bukvalno sloboda u poredjenju sa zapadnom EU recimo...
Cisto par stvari:
* U skoro svim EU drzavama su apsolutno zabranjeni bilo kakvi radar detektori, GPS uredjaji sa mapama kamera, itd...
* U USA samo par drzava (Kalifornija medju njima) brani radar detektore, dok GPS uredjaji sa speed-trap mapama nisu zabranjeni nigde
* U EU su standardne fiksne kamere, mobilne kamere, LIDAR-i, radari itd... u drzavama poput Holandije ih ono ima cesto nekoliko na kilometar
* U USA se gotovo sve manje-vise svodi na patrole sa radarskim i LIDAR pistoljima koje su relativno lako uocljive
* U EU skoro sve drzave sada imaju sisteme kaznenih poena u dozvoli, centralizovane registre itd...
* U USA samo neke drzave imaju kaznene poene u dozvoli
Sve u svemu, Evropa je prilicno strozija kada je brza voznja u pitanju :(
Citat:
Odbrana na sudu je nemoguca misija, cak pokusaj osporavanja uzimaju odprilike kao blag pokusaj perjury-ja
(tj. laznog zaklinjanja/svedocenja), sto ne kaznjavaju odmah, ali uzimaju kao otezavajucu okolnost za bilo kakav
drugi sudski proces u kojem treba da svedocis.
Ovo je totalno bez veze - ti kao optuzeni imas ustavna prava da se branis... Sasvim druga stvar je ako si pozvan kao svedok da svedocis, i tada imas obavezu da govoris istinu uz pretnju sankcijama.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|