|
[ karagac @ 15.09.2010. 23:11 ] @
| interesuje me kupovina skode favorit`91 god. plin, atest, 4 zimske gume od prosle zime jos u garanciji, 2 dobre letnje gume i dve onako osrednje, unutrasnjost dobro ocuvana i spolja nije los, nisam ga jos terao kod majstora na proveru motora i limarije...Vl;asnik ga ceni 1400 ali dace ga meni se cini i za 1200 e, registrovan je do kraj a marta
mene sad interesuje
- da li je ovo ok cena ili je skupo
- kakav je ovo auto za odrzavanje i kakav je potrosaqc,
- ima li delova za njega
-i da li se uopste isplati kupovina
Pozdrav |
[ inobradovic @ 16.09.2010. 09:18 ] @
po meni bolje kupi opel kadeta isto kodiste za iste pare.
[ Laki024 @ 16.09.2010. 12:17 ] @
Nemogu da verujem da jos uvek ima veverica koje su spremne da duplo pretplate neki auto.
Ajde da je jos auto u pitanju, ali ovo sto mislis nije ni auto.
Kao sto ti je vec odgovrio gledaj nekog nemca, ne bih ti preporucio kadeta zbog limarija, ali gledaj to godiste da nadjes nekog dobrog japanca, japanci nisu nikad bili na ceni, pa se daleko mozes uklopiti za te pare, a verovatno i manje.
Sretno
[ Java Beograd @ 16.09.2010. 12:43 ] @
1200 ?! Za Škodu favorit, dvadeset godina staru ? Čekaj, možda nisam razumeo. 1200 Eura ili 1200 dinara ? Šalu na stranu, to što on to ceni 1.400 to se graniči sa poznatom izjavom iz poznatog filma "... koji je to auto bolji od moskviča "
Ako pogledaš najposećeniji domaći sajt za kupovinu/prodaju polovnih automobila videćeš da je realna tržišna cena oko 500 EUR. (Dobije se kad od prijavljene cifre oduzmeš oko 10% ili 20%)
[ Java Beograd @ 16.09.2010. 12:45 ] @
Sad možda nešto kapiram. Ti si koliko vidim iz Kragujevca, a na pomenutom sajtu je ponuđen jedan primerak baš u Kragujevcu za 1.500. Ili sam loše povezao neke činjenice ?
[ Java Beograd @ 16.09.2010. 12:52 ] @
I da nastavim sa komentarima: auto sa plinom ima smisla kupovati kad se planira izuzetno velika kilometraža. Ovako star auto sigurno nećeš moći mnogo da raubuješ, (ima i on dušu) pa tako ne vidim svrhu kupovine auta sa ugrađenim plinom.
Potpuno razumem da imaš malo para pa si u stanju da kupiš samo punoletne primerke, ali škoda favorit za 1200 ?!?
Mali savet: kod automobila tih godišta limarija je presudna, pa se svakako orijentiši na kupovinu modela koji su imali najbolju zaštitu lima. Jer, mehaniku ćeš uvek moći da popraviš, ali kad limarija krene da propada - tu nema leka.
[ karagac @ 16.09.2010. 16:29 ] @
koja bi po tebi realna cena bila za ovaj auto
[ cozmo_im @ 16.09.2010. 16:40 ] @
500-600 evra.
A za oko 1500-1700 mozes naci sasvim solidnog japanca, dobre limarije.
[ karagac @ 16.09.2010. 17:29 ] @
za ove pare mogu po najposeceniojem sajtu za prodaju auta mogu naci samo japanca 5 godina starijeg od skode, sto se tice suze ima za iste pare ali je limarija(zadnji deo) u ocajnom stanju, a sto se tice istih primeraka skode u bg i ns vecina ih ceni oko 800 evra ali su u mnogo losijem stanju , vecina bez atesta na plin sa sr. gumama a i u bg mi je suzena mogucnost provere aotomobila dok bi ga u kgu detaljni pregledao. plin opet ako je vec ugradjen znaci posto je duplo jeftiniji.
[ jablan @ 16.09.2010. 18:09 ] @
Ja mislim da je u tom cenovnom rangu Zastava najbolji izbor.
[ etjen @ 16.09.2010. 21:17 ] @
vidi jednu stvar - niko ti neće prodati dobar auto za ispod 1000 Eura. To je tako otkad ja pamtim...
Favorit je u principu bezveze auto oko kojeg se sigurno neće tući kupci. Ali, ako se tebi dopada, ja bih mu ponudio 1000 Eura ako je stvarno dobar. I to bih išao na varijantu uzmi ili ostavi.
Trebao bi da uzme, jer ne verujem da će dobiti bolju ponudu...
[ karagac @ 16.09.2010. 21:29 ] @
i ja sam mislio da idem na tu semu uzmi ili ostavi ali prvo cu dobro da proveim limariju kod druga na kanalu o n je limar vec 10 godina pa ce on odma da vidi kakv je , pogledacu mu motor i jos po neke sitnice , pa ce da vidimo
e a kad kazes bezveze auto mislis ruzan i star ili bas onako los, jer sam pricao sa nekim ljudima koji je imaju i zadovoljni su jedan moj majstor je ima 11 godina i prezadovoljan je?
i hvala na savetu
[ Laki024 @ 16.09.2010. 22:03 ] @
Vidi ovako, ako iams para na bacanje ti pretplati taj auto, pa plati duplo vise.
Sto se tice japanaca, licno sam prodavao japanca, sa atestiranim gasom , od oca prvi vlasnik ocuvan, motor besprekora, izdanje 90 ih, i mogu ti reci da sam ga jedva prodao, otprilike za te pare.
Sto se tice skode, generalno, tu je negde u klasi zasteve, ako ne i gore, ali tu je negde, jos tih godina, ( prednost zastave je mozda sto ima delova na svakom cosku )
A sad ako si mozda ti taj koji hoces da uvalis nekom tu skodu i tu je reklamiras, to je vec druga star, onda mi je jasno zasto vredi duplo vise nego sto realno vredi, a u svim drugim okolnostima mora da si velika veverica.
Skoda je i los, i ruzan, i star , i ..... a sto je mozda i najbatnije ovde u celoj prici posto je rec o kupovini iste, NIJE PRODAVAN polovan auto!
[ Miro Spiro @ 16.09.2010. 23:25 ] @
Nije bas skoda u klasi zastave ni u vrijeme proizvodnje favoritke a sada da ne govorim otkako ju je WV kupio.Danas su precijenjene ali auto koji je meni ostao u srcu jeste Felicia.Auto na kojem sam naucio voziti.Dijelova za motor bi trebalo da ima dok jos ima 1,3 MPI u feliciji ima i dijelova.A i Fabija 1,4 MPI je reciklaza doneke. Ta skoda je PRECIJENJENA.
Pozdrav
[ HoT_Steppa @ 17.09.2010. 08:46 ] @
Ukucao sam u "najpopularniji sajt za prodaju polovnjaka" u detaljnu pretragu cena od 1200 do 1500 evra ( to ti je 1000 do 1200 sa cenkanjem, toliko si rekao da bi dao) obavezno samo benzinac bez plina (jer taj koji ga je ugradio nije ga ugradio da bi mu stajao, benznci bez plina su dosta manje presli od ovih sa plinom), i godiste mladje od 1986. i levi volan i domace table i izaslo je 217 automobila. E sad pogledaj MALO BOLJE sta sve mozes da kupis za te pare...
baci pogled na nesto ovako:
http://www.polovniautomobili.com/oglas642141/ford_escort/
ili
http://www.polovniautomobili.com/oglas616404/ford_fiesta_11/
[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 17.09.2010. u 10:00 GMT+1]
[ Java Beograd @ 17.09.2010. 09:48 ] @
Generalno, IZUZETNO je teško prodati auto star 20 godina. Naravno, pri tome mislim da neko stvarno hoće da proda auto u razmunom vremenskom roku, a ne da ga prodaje mesecima i godinama i da moli Boga da ga ne proda. Jer, ponuda je ogromna, uvozni automobili EURO 3 već mogu da se nađu kao desetogodišnjaci, a cena im je bagatelna. Kakvu cenu onda očekivati za 20-to godišnjake !?
Ja sam imao odličnog Fiat Tipo 1.4 ie, '91 godište. K'o zmaj, uz male pobleme limarije na zadnjim blatobranima. Dao oglas na 1.000,00 e u najpopularnijem oglasniku, i na najpopularnijem sajtu. I čekao. Dan, dva, nedelju, dve, tri ... NIKO se nije javio. (Redovno sam obnavljao oglase) Na kraju sam se ja javio trgovcima (otkupljivačima) i odvezli ga za 850 e. Šta sam drugo mogao da radim ? Da mi mesecima stoji u dvorištu, ne vožen, da mu istekne registracija ? Da i dalje ulažem kintu u njega ?
Zato, poslušaj savet što će ti čiča dati: javi se nekome (kao ja ) koji obnavlja oglas više puta, i koji je već shvatio da auto star 20 god. može da se proda samo u bescenje. Za to godište nikako nemoj da daješ preko 1.000 a i to ako je auto baš očuvan. Kad kažem auto, mislim na reno, pežo, VW, japanca, Ford, Fiat, Opel i slično. A Škoda, Moskvič, Zaporožac, Zastava i slični: plafon 500 - 600 e.
Ovaj što "prodaje" Škodu iz '91 za 1.500,00 e je izgubio kontakt sa realnošću, veruj mi na reč.
[ Java Beograd @ 17.09.2010. 09:54 ] @
Ovaj escort ima radio CD, električne prozore, putni računar (!), daljinsko zakljulavanje, metalik boju i servo volan. On je "mnogo svetlosnih godina" tehnološki ispred Škode i Zastava iz tog vremena !
[ inobradovic @ 17.09.2010. 09:58 ] @
da recimo uzmes i kadatea sa mnogo losom limarijom, uradis za 300-400e i opet si manje dao neko za tu skodu,i miran si sa limarijom bar 5 god.
[ etjen @ 17.09.2010. 10:11 ] @
Citat: karagac: i ja sam mislio da idem na tu semu uzmi ili ostavi ali prvo cu dobro da proveim limariju kod druga na kanalu o n je limar vec 10 godina pa ce on odma da vidi kakv je , pogledacu mu motor i jos po neke sitnice , pa ce da vidimo
e a kad kazes bezveze auto mislis ruzan i star ili bas onako los, jer sam pricao sa nekim ljudima koji je imaju i zadovoljni su jedan moj majstor je ima 11 godina i prezadovoljan je?
i hvala na savetu
Favorit je jednostavno zastareo auto. Niko ga ne želi i kupuje se samo ako je baš prilika (znaš od koga uzimaš ili nešto baš jeftino)
Nije to toliko loš auto ali ga je baš pregazilo vreme.
Mada može biti bolja kupovina od recimo nekog polu trulog Kadeta.
Rekao bih da je u klasi Keca, možda za nijansu bolji.
[ karagac @ 17.09.2010. 19:49 ] @
Hvala ljudi puno,videcu , gledao sam i ja sve ove automobile , i to gledam ve dva meseca ne zurim nigde, generalno0 mi se favorit svideo jer je u ekstra stanju ali stvarno ekstra, i moj problem je sto sam na poslu kada se preracuna skoro ceo dan tako da nemam vremena da odem dalje od kg-a da pogledam neki auto , a jos posto se slabo razumem tesko mi je da povedem nekog majstora jer skoro nijedan nece da krene, tako da ....videcemo,
svdela mi se ova fijesta 95 god ali mi se cini da je radjena limarija pozadi i to zesce ....videcemo mozda se pojavi nesto slicno u kg-u
[ karagac @ 17.09.2010. 23:15 ] @
[ HoT_Steppa @ 18.09.2010. 06:48 ] @
Ako uporedjujes R5 i Fiestu (sa linka), uporedjujes jedan auto na zalasku karijere (R5) i jedan koji se tek pojavio (Fiesta). Reno iz doba te Fieste je Clio 1, pa ga tako i uporedi.
[ Markoxxx @ 21.09.2010. 14:16 ] @
za te pare mozes naci i feliciju....
[ karagac @ 21.09.2010. 23:35 ] @
[ Laki024 @ 22.09.2010. 09:29 ] @
@ karagac
Vec sam odgovorio jednom, da ta skoda sto hoces da kupis relano ne vredi 50% tog iznosa, ali ako si vevarica samo izvoli.
potpisujem ovo sto je napisao Markoxxx , dzabe stavljas linkove, i slicno, treba naci nekoga kome je hitno, ili ko nezna kako da proda, mozda neces naci BAS skodu feliciju, ali da ces naci auto ispod cene 300-400-500 ili mozda i vise EUR to je sigurno.
Ali za to je potrebno da iams strpljenja, da pratis oglase, da cim izadje stampani pre svega po povoljnoj ceni odmah reagujes, da dajes oglase potraznje i da si strpljiv pre svega, jer ti si taj sto imas kesh u ruci, i kapital je do tog trenutka do tebe.
Samo ovo sto sam ti pisao, takvi kao ti mogu da procitaju, ali nemogu da shvate, a jos manje da primene u praksi.
Zato kazem trgovina makar koliko jednostavno izgeldala ipak nije za svakoga. Ovo je savat koji ti mogu dati, nadji nekog ko s razume u kola, a pre svega u trgovinu, cak i da ga castis nesto para, opet ces proci mnogo bolje, nego da ides sam.
molo offa
Znam coveka licno ovako ko je pre 2 godine Yugo 90 sa gasom preplatio u to vreme 500-600eur , kupio ga je za 1500eur, iako Yugici u to vreme kad su se prodavali i bili precenjeni nisu vredeli sa gasom vise od 1000. bio je "jako dobar Yugo" po recima covekla kad ga je kupovao.
Nije ni gledao da li je na covekovom imenu, (tj da li kupuje od preprodavca ) nije ni gledao da li je gas upisan u saobracajnu ( atest ga je kostao 100eur ) , otistla mu je letva volana, jos par stvari jos 200eur, onda, prosle zime pravio generalku jos 200eur, sve u svemu nije sa njom prosao 10.000km, a troskovi odrzavanaj su ga kostali 700-800eur, ( to vam je cc 8 din/km samo ilustracije radi koliko je YUgo i slicni automobili "jeftini" za odrzavanje cena odrzavanja kod stranih automobila kosta uglavnom do 3 (tri) dinara po kilometru ) i evo posle pola godine prodavanja, sad ga je uspeo prodati sa atestiranim gasom, uradjenom generalkom jedva za 600eur.
Doduse covek priznaje da trgovin nije za njega i ne razume se.
Znam jos puno ovakvih primera.
Ti razmisli i procitaj 2 puta ovaj moj post, pa donesi zakljucak da li ta dobra skoda favorit vredi 1200 ili koji evro vise ili ne
[ karagac @ 22.09.2010. 22:48 ] @
opet ti sa vevericom , prvo u trgovinu se razumem mnogo posto se time bavim vec mnooogo godina, i dobar sam u prodaji ali nekih stvari koje nemaju veze sa kolima tako da sam ovde trazio savet o kupovini ove skode znam da je ovo mnogo za ovaj aoto i nisam ga uzeo nego ga je cova prodao nekom drugom liku , ja u startu nisam htreo da dam ni 800 e za ovaj auto ali sam za svaki slucaj pitao ovde na forumu da vidim sta drugi imaju da kazu u tome, ne mogu mene da zeznu prodavci pricama , nego sam auto pre par dana detaljno, ali detaljno proverio i u super je ne u ekstra je stanju, ali nije hteo da ga da jeftinije i ja sam odustao.
posto kupujem jeftiniji auto strpljiv sam i polako gledam sve oglase idem po parkinzima i trazim nesti interesantno, i nemoj odma da se palis i da prodajes te price kao vevericai tako to nego mi nadji , ako si toliki poznavalac neki auto i posalji mi telefon ili link, pa da vidimo
[ karagac @ 22.09.2010. 22:57 ] @
a sta mislite o ford fiesti od 90 do 95 godista ili o suzuki sviftu
[ pudar @ 23.09.2010. 04:52 ] @
Ljudi su u pravu,to je serpa sa poklopcem. Stvarno bi za te pare mogao da kupis bar auto sa Zapada ili sa dalekog Istoka. Mozda je on sad lep(neko ga bas cuvao,mazio u garazi),ali se bojim da ce na prolece sav da procveta(pa i vreme mu je) i sledece godine - truo do prozora! To je auto iz jako loseg perioda za istocnu auto-industriju(bilo je tih favorita dosta svojevremeno,ali ih je "pojela zima" - slicno su prosli kao i ALEKO). Vozices 2 godine,on ce da se raspadne,zaustavljace te policija(ono,stara skoda-mora da nesto ne radi),moraces nekog da zaposlis da ti juri delove,pa da ih cekas nedelju-dve,a kad stignu - cena ko za novu OKTAVIJU!!! I na kraju ces da molis cigane da ti daju 30e za "spaceka"(i to pod uslovom da je dobar akumulator!). Man' se corava posla!
[ etjen @ 23.09.2010. 09:24 ] @
napali ste čoveka za tu Škodu kao da hoće da da 3000 Eura za nju!
Ja sam i dalje ličnog mišljenja da ti niko neće prodati dobar auto za manje od 1000, bez obzira koji je auto u pitanju.
te priče da možeš za par stotima da kupiš odličan auto (ma koliko star i ma koliko mu hitno bilo) su mi smešne.
Ako mu je hitno da nema para pa da prodaje auto za 500-600 Eura i te pare su mu bitne, možeš da zamisliš kako ga je održavao onda i koliko je zaista ''ko čaša''...
[ Java Beograd @ 23.09.2010. 09:44 ] @
@etjen
Vidi se da nisi prodavao punoletan polovan auto.
Kao prvo, moraš biti svesan da kad se kaže za neki auto star 20 godina da je dobar - to moraš da prihvatiš relativno. To otrpilike znači:
- da je limarija u takvom stanju da osim par manjih problema ne mora da se generalno radi
- da su osnovni sistemi: kočenje, hlađenje, kvačilo, karburator, izduv u ispravnom stanju. Elektrika uglavnom ispravna (farovi, brisači, i ostalo najosnovnije)
- da motor ima zadovoljavajuću kompresiju - ne mora da se radi generalna u narednih par godina - tj. nema plavi dim i ne duva na iberlaufu
Auto se prodaje za onoliko koliko određuje tržište. Danas, u Srbiji je velika ponuda polovnjaka starih oko 10 godina, koji zadovoljavaju Euro 3 normu. I oni se cene oko 1.500 do 2.000 EUR. Shodno tome, 20 godina star auto nikako ne može da košta 1.500 EUR.
Prodaja polovnog automobila starog 20 godina je uvek hitna. Ne prodaš li ga za mesec (dva najviše) veeeelika je verovatnoća da ga nikad nećeš prodati. Škodu favorit možda neće ni autootpadi. Ili, ako hoće onda bi platili 100 - 200 EUR. U međuvremenu, dok prodavac punoletne Škode čeka pravog kupca koji bi platio 1.500 (vevericu) ta ista škoda stoji i truli. Registracija ističe za koji mesec, dolazi zima i teže paljenje (kupac hoće da vidi da auto upali iz prve), akumulator slabi, gume se ispumpavaju. Dakle, taj koji "neće prodati auto za manje od 1.000" biće prisiljen da u auto koji prodaje ulaže kintu i dalje, ne bi li ga održao u stanju da može da se proda.
Šta je bolje ? Prodati auto za 800 ili u njega uložiti još 200 pa onda i dalje čekati kupca za 1.500 ? Šta ako se kupac opšte ne pojavi ? Upravo sam zato i napisao da onaj ko prodaje punoletnu škodu za 1.500 nema kontakta sa realnošću. Shvatiće dogodine u proleće, ali biće kasno.
Naravno, uvek je moguće da naleti neka veverica, to stoji. Isto kao što je i uvek moguće da dobiješ na Loto-u zar ne ?
[ bakara @ 23.09.2010. 10:24 ] @
Citat: Java Beograd: @etjen
Vidi se da nisi prodavao punoletan polovan auto.
Kao prvo, moraš biti svesan da kad se kaže za neki auto star 20 godina da je dobar - to moraš da prihvatiš relativno. To otrpilike znači:
- da je limarija u takvom stanju da osim par manjih problema ne mora da se generalno radi
- da su osnovni sistemi: kočenje, hlađenje, kvačilo, karburator, izduv u ispravnom stanju. Elektrika uglavnom ispravna (farovi, brisači, i ostalo najosnovnije)
- da motor ima zadovoljavajuću kompresiju - ne mora da se radi generalna u narednih par godina - tj. nema plavi dim i ne duva na iberlaufu
Vidis ja imam takav bas jedan auto u dvoristu...i prodavao sam ga do pre mesec dana, prodaja naravno ne ide ali je bio dosao jedan i nudio 650€ i ja sam jednostavno odustao od prodaje jer sa tim parama realno ne mogu da kupim gume i odradim servis na drugom autu a treba da dam taj kome je sve vec uradjeno i registrovan je.
[ Java Beograd @ 23.09.2010. 10:56 ] @
Odustao od prodaje - znači sačuvaćeš auto za sebe. Sasvim OK, ako ćeš taj auto da voziš. Ipak, njemu vreme ide, i realno je očekivati da mu sledeće godine u ovo vreme tržišna cena bude još niža, zar ne ?
Pošto sam ja kupio novi auto (doduše polovni) nije bilo šanse da odustanem od prodaje. Dva auta mi ne trebaju, a ni nemam para za održavanje. I zašto bih dalje trošio kintu na punoletnog ? Probao da prodam za 1.000, čekao kupca par nedelja, i na kraju ga dao onoliko koliko su ponudili. 850. To je to. Shvatio sam da je to neki plafon, i što vreme više ide - plafon se spušta !
[ bakara @ 23.09.2010. 11:25 ] @
Citat: Java Beograd: Odustao od prodaje - znači sačuvaćeš auto za sebe. Sasvim OK, ako ćeš taj auto da voziš. Ipak, njemu vreme ide, i realno je očekivati da mu sledeće godine u ovo vreme tržišna cena bude još niža, zar ne ?
Vozice supruga, potpuno je ispravan a hteo sam da ga prodam da bi uzeo nesto novije, ovako je besmisleno da prodam taj i dam jos 2-3000€ za neki desetak godina mladji.
Stvar je u tome da necu da prodam potpuno ispravno vozilo za dzabe, da mu nesto fali dao bih ga i za 500€
[ jnk @ 23.09.2010. 12:35 ] @
Ljudi se žale kako prodaja ne ide i to opravdavaju nekakvom krizom a nisu ni svesni da mora da se uradi jedna SMENA cena na našem tržištu. Ispravan automobil ranga golfa dvojke star 20-25 godina bi trebalo da se prodaje za max 500e i tada bi išla prodaja. Dok kod nas još uvek ima bisera tipa golf 2 ko čaša za 2700 eur - http://www.polovniautomobili.c...s618061/volkswagen_golf_2_gtd/
Nikoga ne zanima da li si ti radio servis, menjao mu gume i slično, automobilu opada cena i to je to. Ti ako nećeš da prodaš ima ko hoće i dobro je da ljudi polako počinju to da shvataju i onaj ko stvarno hoće da proda a ne da prodaje auto on će ga prodati za mnogo manju cenu nego što je prosek u oglasima.
[ cozmo_im @ 23.09.2010. 12:58 ] @
Verovali ili ne, mene ljudi ganjaju za Corollu 1990.
Stalno mi stavljaju vizitke (kupujem auto), a pre neki dan me startovao lik kod Rodica na NBGD-u i nudio 1800 (tacno tako) evra kad je video kakav je auto (100% ispravan i odrzavan).
Prosle nedelje me je covek na OMV pumpi pitao o autu i pitao dal je na prodaju.
Verovatno bi ga prodao u roku od 1 dan da ga stavim na sajt za polovnjake.
Tako da auto star 20 godina itekako moze da se proda ali zavisi od trzista. Te Corolle su ultra-mega cenjene i za njih nije problem jer je poznato da su pouzdane, tihe, brze, udobne, trajne.
Ali stari Renaulti, Fieste, Fiati, Pezoi... njih je nemoguce prodati tako lako zbog reputacije.
Takodje, kad odem u mesta tipa Smederevska Palanka i slicno, dobijam 10 ponuda za 2 dana za auto.
Treba samo znati sta gde i kako:)
[ jnk @ 23.09.2010. 13:05 ] @
Isto je tako poznata po limariji i opuštenom zadnjem kraju
[ Java Beograd @ 23.09.2010. 13:18 ] @
Te Corole su stvarno posebne. Ni novije Toyote nemaju tu reputaciju. Nešto slično kao sa VW Bubom, pre dosta godina. (Sad ih je ipak vreme potpuno zgazilo)
[ cozmo_im @ 23.09.2010. 13:26 ] @
Citat: jnk: Isto je tako poznata po limariji i opuštenom zadnjem kraju ;)
Netacno. Opusteni zadnji kraj je posledica srpskog mentaliteta - nemenjanja amortizera i zadnjih stabilizatora (logika "Dok ide dobro je").
Kad se menjaju amortizeri kad crknu (a ne da se vozi sa procurelim jedno 50.000), ili stabilizatori (ljudima su stabilizatori ispadali pa vozili tako, ludilo), problema, gle cuda - nema!
A limarija, evo ja sam pre 15 dana uradio rubove (poceli su da rdjaju kod branika zadnjeg) i PREVENTIVNO sam zamenio sajtne. Dakle, auto je proizveden 1989, vozi se od februara 1990 i tek sad je ispoljio taj problem.
Ulaganje nije bilo nesto preterano veliko, ne primecuje se da je bilo sta radjeno, a izdrzace sigurno jos 5 godina.
Doduse, ima dosta zapustenih i trulih jer ljudi po pravilu ne vode racuna o tome pa zapuste auto - sami su krivi.
Auto je onakav kakvim mu ti dozvolis da bude. Kupi nov i zapusti ga i nakon 5 godina je za otpad.
[ karagac @ 23.09.2010. 16:53 ] @
bre znam ja da treba da bude smena cena i da su ti automobili skupi i takodje znam sta se misli kada se za auto od 20 godina kaze u dobrom stanju, ali ako vec znate da mogu da kupim neki takav auto za ispod 1000 e odna mi pokazite to jer ja evo mesec dana intezivnog trazenja ne mogu takav da nadjem
i da sta mislite o ford fiesti 90 do 95
[ etjen @ 23.09.2010. 18:03 ] @
Citat: Java Beograd: @etjen
Vidi se da nisi prodavao punoletan polovan auto.
Kao prvo, moraš biti svesan da kad se kaže za neki auto star 20 godina da je dobar - to moraš da prihvatiš relativno. To otrpilike znači:
- da je limarija u takvom stanju da osim par manjih problema ne mora da se generalno radi
- da su osnovni sistemi: kočenje, hlađenje, kvačilo, karburator, izduv u ispravnom stanju. Elektrika uglavnom ispravna (farovi, brisači, i ostalo najosnovnije)
- da motor ima zadovoljavajuću kompresiju - ne mora da se radi generalna u narednih par godina - tj. nema plavi dim i ne duva na iberlaufu
Auto se prodaje za onoliko koliko određuje tržište. Danas, u Srbiji je velika ponuda polovnjaka starih oko 10 godina, koji zadovoljavaju Euro 3 normu. I oni se cene oko 1.500 do 2.000 EUR. Shodno tome, 20 godina star auto nikako ne može da košta 1.500 EUR.
Prodaja polovnog automobila starog 20 godina je uvek hitna. Ne prodaš li ga za mesec (dva najviše) veeeelika je verovatnoća da ga nikad nećeš prodati. Škodu favorit možda neće ni autootpadi. Ili, ako hoće onda bi platili 100 - 200 EUR. U međuvremenu, dok prodavac punoletne Škode čeka pravog kupca koji bi platio 1.500 (vevericu) ta ista škoda stoji i truli. Registracija ističe za koji mesec, dolazi zima i teže paljenje (kupac hoće da vidi da auto upali iz prve), akumulator slabi, gume se ispumpavaju. Dakle, taj koji "neće prodati auto za manje od 1.000" biće prisiljen da u auto koji prodaje ulaže kintu i dalje, ne bi li ga održao u stanju da može da se proda.
Šta je bolje ? Prodati auto za 800 ili u njega uložiti još 200 pa onda i dalje čekati kupca za 1.500 ? Šta ako se kupac opšte ne pojavi ? Upravo sam zato i napisao da onaj ko prodaje punoletnu škodu za 1.500 nema kontakta sa realnošću. Shvatiće dogodine u proleće, ali biće kasno.
Naravno, uvek je moguće da naleti neka veverica, to stoji. Isto kao što je i uvek moguće da dobiješ na Loto-u zar ne ?
Činjenica je da se standardi razlikuju. Ja ne vidim što ne bi bio auto u dobrom-odličnom stanju bez obzira na godine.
Ne smeta mi ako je čuknut tu i tamo ili su mu rubovi načeti. Kada sedneš u auto i provozaš ga, jednostavno osetiš da li je taj auto pažen ili nije.
Imam ja par poznanika kojima ne bi dao ni tih 1000 Eura za kola koja imaju oko 10-tak godina, ali bih vrlo rado dao i preko 1000 eura za dobar primerak (po mojim standardima) recimo 5-ice, Clia, mazde 323, 626, Corolle ili slično...
[ HoT_Steppa @ 23.09.2010. 19:37 ] @
Citat: karagac:
i da sta mislite o ford fiesti 90 do 95
Ja ti napisah odavno, odlican mali autic, daleko podcenjen.
[ karagac @ 23.09.2010. 22:18 ] @
znam od onog tvog posta gde si mi pokazao onu crvenu fiesticu samo njih gledam, provericu prvo po kg jer mi je problem zbog posla da idem dalje a i zbog nemogucnosti da proverim detaljnije auto, inace ona crvena fiesta mi se bas svidja
[ Nocni @ 23.09.2010. 22:58 ] @
Od tih starijih auta koja se mogu uzeti za neke male pare strasno je dobra nisan mikra K11... to je od '92 pa do 2002... poznata je kao auto koje se najmanje kvarilo i bilo je na tim listama godinama na prvom mjestu... najbolji motor je 1.3 od 75 ks... svi majstori znaju da je to stravican kvalitet, idu i po 15 godina bez ijednog kvara...
Jedino je cosmova toyota mozda bolja od nje
[ etjen @ 23.09.2010. 23:00 ] @
čuj možda...
[ DrJekyll @ 24.09.2010. 06:59 ] @
Jos joj je sad i sredio limariju, mada kaze da uopste nije imala rdje nego je to uradio, onako, preventivno.
[ Markoxxx @ 26.09.2010. 22:36 ] @
ma moze da se nadje dobar auto za malo para, evo primer, ja sam pocetkom leta, imao 4 automobila, nisam mogao da dodjem do kesa, i zapelo mi nesto i prodao sam VW golf 2 1991 god, 1.8 sa plinom u poprilicno dobrom stanju za 1100e. u koji sam ja ulozio blizu 500e.
edit:
a hteo sam reci da felicija ima po oglasima za 1500-1600, i ta cena se moze skinuti jos malo...
[Ovu poruku je menjao Markoxxx dana 27.09.2010. u 00:07 GMT+1]
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|