[ rale2rale @ 17.09.2010. 14:53 ] @
Pozdrav,

Jel neko možda imao iskustva sa Trayal Arcticom, češljao sam ovu temu o zimskim gumama , ali ne nađoh ništa!

Prodavac gde sam je video tvrdi da je bolja od winter1, ali kao im svaki prodavac hvali svog konja!!

[ zvekajlo @ 19.09.2010. 21:58 ] @
Pozdrav,pre neki dan resih da stavim zimske gume dok nije pocela guzva,plan je bio da stavim winter1, medjutim tokom istrazivanja cena odlucio sam se za trgovca koji nudi komplet uslugu,monaza i balansiranje.Pre sto je majstor otisao do magacina sa winterama,pitah ga i za opciju trayalovih guma ,on mi ponudi ARTICU jeftinija nekih650 dindzi od wintere,a ja kao i velika vecina naseg naroda sam bio nepoverljiv prema tom proizvodjacu i rekoh majstoru da donese da je odmerim od oka dali da ulazim u avanturu ARTICA.Medjutim posle par minuta iz magacina izlazi majstor sa 4 gume( ,moja procena je trajala celih 10 sekundi a odluka je bila
da montiram Articu.
-guma je mekana slicna winteri mozda za njansu i meksa
-sara izgleda veoma savremeno,mikro segmenti izuzetno elasticni
-sara izuzetno duboka 2mm dublja od wintere
-zavrsna obrada vrlodobra
-radjena na najnovijoj nemackoj masini za gume(majstor rece da su probnu seriju pustali nemci 5000 kom i da su kod njega doneli uzorke radi provere balansa ,on napunio magacin sa 400 kom)
-guma se razlikuje u odnosu na t 200,meksa je
Ponasanje u voznji odlicno po suvom(mozda sam poranio sa montazom?),tisa guma od letnjeg BRIGESTONE b250,udobnija preko neravnina,pumpa se na 2.2 bara,za zimu videcemo ali mislim da ce se pokazati dobro i po snegu
[ vaske71 @ 20.09.2010. 05:52 ] @
Citat:
Prodavac gde sam je video tvrdi da je bolja od winter1...


Prodavac lupeta i to zesce


Citat:
radjena na najnovijoj nemackoj masini za gume...


:-)

Hajde da nesto i ja napisem mada izbegavam ovakve teme jer je na kupcu da odluci , zar ne ?

Na dan kada izadje bolja zimska guma od Winter 1 i kada mi to ljudi sa ispitne stanice saopste – tada cete znati i vi – obecavam . Sada je stanje na nasem trzistu takvo, da se ovo nece uskoro dogoditi, bar ne jos nekoliko godina ...

Citat:
guma je mekana slicna winteri mozda za njansu i meksa
-sara izgleda veoma savremeno,mikro segmenti izuzetno elasticni
-sara izuzetno duboka 2mm dublja od wintere
-zavrsna obrada vrlodobra


Ono sto je najbitnije kod svake zimske gume bilo cije proizvodnje - je zavrsni materijal od kojeg se guma pravi i procenat indexa prijanjanja , (nazovimo ga lepljivosti po naski)tog materijala na klizavo tlo , kao i masina koja izbacuje gotov proizvod tj tu istu gumu .

Sam Tigar vise nema veze sa proizvodnjom bilo koje gume za automobile ,kamione ,avione (da i avione).Danasnji Tigar pravi obucu za sport od gume ( obucu za lov,ribolov itd) cizme i opanak .

Nekadasnji odvojeni Tigar tj AutoGuma sada se zove „Tigar Tires“ i to je jedan od najbitnijih delova Mislena , a dokaz tome je da je Mislen oodlucio da najveci deo masina za putnicku gumu - doveze bas ovde u Pirotu . Kod njih su ostale samo masine za sportski program ( za najbrze automobile i formulu 1) kao i masine za gume za najvece kamione odnosno Dampere (ostatak kamio-guma je kormoran u Rumuniji).

Dalje u nastavku teksta treba izvuci neke najbitnije cinjenice koje mozda i neznate a one su :

- Mislen je jedna od najstarijih i danas najmocnija firma na svetu i drzi najveci deo svetskog trzista, sa preko 30% (tj drzi najveci deo kolaca poput Intela u nasem it svetu )
- Mislen drzi takodje i najveci deo suma Kaucuka tj najkvalitetnijeg kaucuka na svetu (najbitniji materijal od koga se pravi guma )
- Njihove masine, su najvecim delom kod nas tj u „Tigar Tiresu“ , ostale su po drugim firmama evrope koje i nisu toliko bitne za nas u ovoj prici (Rumunija ,Madjarska Ceska Austrija, Nemacka etc...)
- Masine su najmodernije i najkvalitetnije na svetu za putnicku gumu – dokaz tome je sadasnja proizvodnja od 25000 guma na dan (uskoro ce biti 30000 otvaraju se jos 200 radnih mesta, skoro je bio Dinkic i potpisivao verovatno ste gledali na tv-u , ako ga uopste i gledate :-)) a od 20 do 25000 guma na dan, otpadne gume koje se bacaju su samo 1 ili 2 regala tj 35 ili70 guma – to je nekadasnja druga klasa, koja vise ne postoji (ista kao i prva klasa po kvalitetu ali je na primer osteceno slovo pa se baca) Dakle o sumnji u kvalitet bilo koje Tigar Tiresove gume koja izadje odavde je „apsurdno“ bilo sta reci...
- Tigrove nekadasnje masine, otisle su put Azije , (verovatno je neka i skrenula put nase druge srpske firme :-) i jeste nemacke su, (nagadjam naravno ;-)), ali ako je tako – ako je i treba - to su zaista dobre masine – ne sumnjajte u to
- Ironija u ovoj prici je to, sto ceo svet u nama vidi kvalitet (70 tak i vise zemalalja u svetu gde izvozimo ) a mi ga ne vidimo sami, nego konkretno za winter 1 - iako rusi sve rekorde po svetu a najvise u odnosu cena – kvalitet , mi ga uporedjujemo sa daleko - daleko nizim, primerima iz okruzenja .Dakle 6 Miliona guma za godinu ,prodaju se samo tako po svetu ali mi i dalje moramo da sumnjamo u nas Tigar Tiresov itekako nadgledani rad a Mislenovu najbolju svetsku tehnologiju ...
- Mi imamo najskuplju i najmoderniju masinu za ispitivanje pneumatika u okruzenju i ovo je veoma veoma bitna stavka - za nas obicne smrtnike .
Dakle, ne moze meni reci neka emisja o automobilizmu ili neka internet stranica itd ....koja je guma bolja , ta ili neka druga ,kada radnik koji radi na ispitnoj na najsavremenijoj masini , zna tacno koja guma (medju xxx guma) na koliko predjenih kilometara puca , pod kojim nagibom, pod kojom temperaturom , na koliko i kad proklizava i na koliko jos xxxx stvari guma zezne . Dakle te emisije , linkove i rekla-kazala price prodavaca , mozete okaciti slobodno macki o rep ...

Da ne bude zabune , nemojte misliti da necu da vam kazem, i nemojte mi slati pp za misljenje o gumama kao nekad, jer zaista sam u trci sa vremenom , a kada neka zimska guma iz okruzenja - makar slicne cene, bude bolja od winter 1, reci cu vam javno - ali to sada zaista nije slucaj, tako da - kada naidjete na prodavca koji ovako zestoko lupeta ko u gornjem slucaju – slobodno mu recite da ne smara .
Takodje postoje bolje gume od Winter 1, primer vam necu imenovati, ali nevolja je u tome sto je i guma skuplja za skoro 30 tak %

Pozdrav


[Ovu poruku je menjao vaske71 dana 20.09.2010. u 07:04 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vaske71 dana 20.09.2010. u 07:07 GMT+1]
[ Java Beograd @ 20.09.2010. 07:29 ] @
Citat:
Takodje postoje bolje gume od Winter 1, primer vam necu imenovati, ali nevolja je u tome sto je i guma skuplja za skoro 30 tak %

Pozdrav

Pozdrav i tebi Vaske. A zašto nećeš da imenukeš te bolje gume ? Mislim, ako već diskutujemo ... Čemu tajnovitost ? Verovatno ovde ima nas kojma 30% ne predstavlja neki problem.
[ jnk @ 20.09.2010. 08:17 ] @
trajal gume jesu ovde tema ali mislim da nisu vredne komentara. Trajal je skoro bio pred raskidom ugovora o privatizaciji a pre privatizacije je bio poznat samo kao nužno zlo namenjeno prvenstveno za jugiće i stojadine a sama guma se nikako nije mogla porediti sa bilo kojim poznatim gumama.


A što se tiče wintere, pa vaske sad je ti nahvali bogzna kako ali činjenica je da je wintera dobra samo za sneg a da je za sve ostale uslove daleko ispod konkurencije(ne ubrajam trajal) i to je bilo po raznim testovima a i po mom ličnom utisku.
[ Deep|Blue @ 20.09.2010. 09:10 ] @
Wintera jeste realno bolja od Savinih zimskih guma u svim uslovima.
Odlicna je po snegu.
Prosecna je zimi po suvom i vlaznom kolovozu.

Ne bih se smeo usuditi da kazem da je Trayal T2000 upotrebljiv kao pneumatik za vozila. Za drzanje suncobrana (u saradnji sa betonom) ili kao odbojnik za brodove je sasvim upotrebljiv.
Za tu novu arcticu nisam cuo ali sam pun sumnje u Trayalove proizvode. Dodatni razlog sa sumnju jeste i prica tog vulkanizera
"... majstor rece da su probnu seriju pustali nemci 5000 kom i da su kod njega doneli uzorke radi provere balansa ,on napunio magacin sa 400 kom ..."
Gde bas njega nadjose
[ bakara @ 20.09.2010. 10:30 ] @
Citat:
vaske71:... tako da - kada naidjete na prodavca koji ovako zestoko lupeta ko u gornjem slucaju – slobodno mu recite da ne smara

Ceo tvoj post sam mogao brisati zbog ovoga a i zato sto ko papagaj samo hvalis taj tigar i ako nista ne znas o gumi o kojoj je rec.
[ vaske71 @ 20.09.2010. 19:34 ] @
Ja samo pisem ono sto je apsolutna istina sto se tice "zimske gume" .Istina je ta da u cenovnom rangu u kome se prodaju "winter 1" zasada nema konkurencije .S'druge strane ironija za nas obicne gradjane je ta sto su TigarTiresove gume mnogo jeftinije po evropi nego kod nas .Nisam ekonomista pa i nisam merodavan da znam ,zbog cega su cene mnogo nize nego kod nas , ali jeste tako .

Code:
... i ako nista ne znas o gumi o kojoj je rec. 


Tacno je da ne znam, ali da se pojavi guma u istom cenovnom rangu koja je bolja od vinter 1 , ja bih to medju prvima saznao (za dan ,dva max) a potom bi odmah saznali i vi
Code:

A zašto nećeš da imenukeš te bolje gume ? Mislim, ako već diskutujemo ... 

Najbliza cenovno (skuplja tih 30-tak %) a bolja zimska guma od vinter1 je Kormoran

Uh izvinjavam se jos ne mogu da se prilagodim sajtu

[ Nocni @ 20.09.2010. 19:46 ] @
^To si ti odredio ili ti je neko rekao?
kakav kormoran, kakvih 30%... Ima na stotine guma boljih od tigra o kojima ti ne znas nista jer ih nisi testirao a nisi ih ni vozio...
Raspolazes sa nekim internim miselinovim podacima koje ponavljas kao papagaj...
Zasto ne kazes rezultate tih vasih testiranja i narocito podatak koji je upucenijima poznat, da tigrove gume izbacuju bajlage sa unutrasnje strane na bokovima... ne vidi se spolja ali je vrlo rizicno na tezim vozilima voziti sa takvom gumom... radi se o ostecenju strukture platna gume... vec govoris smijesne stvari "ako se pojavi bolja ja cu biti obavijesten" - kako ces biti obavijesten kad sebe nazivas "obicnim gradjaninom"? ova tvoja prica je ista kao kod onih smaraca koji prodaju kirbi...

edit: Da se ne shvati pogresno zbog naslova teme... mislim sve najgore o trayal gumama... mislim da je tigar svakako bolji kao sto je uvijek i bio...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 20.09.2010. u 21:08 GMT+1]
[ vaske71 @ 20.09.2010. 20:09 ] @
Ok , kako kazes , ne nameravam da pretvaram ovu temu u beskonacna ubedjivanja - sto neko rece "suvise sam mator za prepucavanja "
Mada i mnogo pricam a niko me ne tera ...

Sve je bolje od Mislena tj Tigar Tiresa - samo napred

Ja sam zavrsio na ovu temu .
Pozdrav

[ vladd @ 20.09.2010. 21:24 ] @
Apsolutna istina da je tigar u svom cenovnom rangu u ceni 50 evra u Srbiji, a u EU je 55. Gume koje kostaju 70 i 120 evra u EU, u Srbiji se prodaju za 140 i 220 evra.

Toliko o "cenovnom" rangu, i "slobodnom trzistu". Vestacki nabildovane cene...

U cenovnom rangu Winter1 gume bolje su Sava i Kumho. Tigrova wintera je pala na ADAC-ovom ispitu(2008-a godina) kao prilicno nebezbedna guma, sa povecanim zaustavnim tragom na suvom kolovozu. Takodje i lose ponasanje na mokrom, sto je situacija koja traje veci deo zime kod nas.

Ako neko zeli kompletno dobru zimsku gumu, bez dodatnih iznenadjenja u voznji po realno razlicitim zimskim uslovima koji vladaju u Srbiji, izabrace neku bolju gumu.

Finansijski aspekt odlucuje se za winter1 gumu, uz (ne)poznavanje i lose strane doticnih guma.

Sto se tice dileme i teme, ne treba praviti izbor izmedju zla i veceg zla. Wintera ima dovoljno losih osobina da uposli osrednjeg vozaca, pa ne treba vuci djavola za rep sa jos gorom gumom.

Usteda je usteda, ali bezbednost jednog trenutka nema cenu..

Poz
[ jnk @ 20.09.2010. 21:44 ] @
^


@vaske

lako je samo otići i reći neću da se raspravljam. ako već uzmeš i iznosiš neke podatke onda uzmi i daj odgovor na pitanja koja su ti postavljena. niko ne spori da je tigar neuporedivo bolji od trajala, ali poenta je da je wintera dobra samo za sneg i za slabe(male) automobile koji nemaju potrebe za nekim većim performansama na suvom i mokrom.
[ zvekajlo @ 20.09.2010. 22:00 ] @
Diskusija o Trajal ARTICI je krenula u smeru prema Pirotu,a trebalo bi da idemo ka Krusevcu,nebavim se prodajom guma i izneo sam licne utiske.Veceras je Mrkonja izjavio da nisu potrebne 4 zimske gume vec 2 na pogonskim tockovima,pa ljudi otidjite do prodavnica uporedite gume i mislim da cete videti pomak u kvalitetu Trayalovih guma(mislim na najnovije "taze modele" u mom slucaj ARTICA) ,a mozda se nekome i svide gume pa ih pazari.Aktivni vozac sam 4 godine=40000km ,35000 na tigru Winteri i siguri, zadovoljan sam koliko para toliko muzike,pricu sa Trajal Articom cu zavrsiti za 2-3 godine i tada cu reci konacni utisak.Besmisleno je uporedjivati starije modele Trajala sa novima kojima treba dati sansu.
[ cozmo_im @ 21.09.2010. 08:12 ] @
Citat:
vladd
U cenovnom rangu Winter1 gume bolje su Sava i Kumho. Tigrova wintera je pala na ADAC-ovom ispitu(2008-a godina) kao prilicno nebezbedna guma, sa povecanim zaustavnim tragom na suvom kolovozu. Takodje i lose ponasanje na mokrom, sto je situacija koja traje veci deo zime kod nas.
Poz


Ovo NIJE tacno. Ustvari jeste - na vozilima od preko 1300kg na kojima je testirana ta guma. Winter1 je guma za laksa vozila. Na mom vozilu se bolje ponasa po mokrom nego Miselinka letnja (probao, vozio.... nemoj me ubedjivati u suprotno). Na toplom ima isto ponasanje kao i neka letnja guma, ali nisam je vozio na +30 pa ne mogu da sudim. U periodu decembar-april odlicno me sluzi na mokrom, odlican zaustavni put, odlicno lezanje auta, nikakvu razliku u odnosu na Miselin ili Dunlop nisam primetio. A, kazem, ne znam kakva je na prolecnim i letnjim temperaturama jer tad stavljam - letnju gumu.

Znaci, u periodu decembar-april ja imam odlicna iskustva sa Winter1 gumom u odnosu na bilo koju letnju gumu.

Moj auto ima 965kg, kao i Puntic, pa je zakljucak logican.

Ono sto znam, a i Zare je rekao, da Winter1 se losije ponasa na tezim vozilima. Znaci na vozila tipa Passat, Golf VI, Auris ili slicno ne bih je stavljao, postoje bolje zimske gume za ta vozila.

Za klasu Punta, Yarisa, Fieste, Sandera, Clia... odlicna je i bolja od svake letnje kad su mokri kolovozi a napolju ispod 10 stepeni.
[ jnk @ 21.09.2010. 08:21 ] @
cozmo meni na swiftu 1.3 od 865 kg kleber letnje gume drže asfalt 3 puta bolje od winter1 po mokrom i suvom a to je i logično. Wintere su toliko meke da se volan tri puta lakše okreće u mestu nego sa letnjim. Isto tako pri naglom gasu mnogo lakše proklizava. da ne pominjem da toliko lagan automobil sa 155mm širinom gume može proći po bilo kakvom snegu.
[ vladd @ 21.09.2010. 10:04 ] @
Citat:
cozmo_im: Ovo NIJE tacno. Ustvari jeste - na vozilima od preko 1300kg...


Recimo da ne znam sta vozis(), ovaj post vrvi od losih zakljucaka.

Nikako da pronadjemo resenje, neki bi da izvlace povrsne zakljucke, koji nisu tacni.

Tezinski indeks na Winteri pokriva sva vozila srednje klase, nikakva "laksa" i teza vozila nemaju veze sa mozgom, naprotiv teza vozila bi ostvarila bolju silu trenja na suvom kolovozu.

Nikako da konstatujemo sta to ne valja na winter1 gumi, da li je to preterano "projektovana sara", koja pokazuje neke dobre rezultate na snegu, ali zato na suvom je opasna, da li je to kvalitet gazeceg sloja, koji se na tvrdoj podlozi previse deformise, i ima nedefinisane karakteristike...

Ako neko tokom zime vozi 20-40km na sat, potpuno mu je sve jedno da li je dijagonalna ili zimska radijalna guma na tocku, po suvom asvaltu..ekstremno mala brzina je vec garant bezbednosti.

Teorija lakih vozila je besmislena, ispada da je wintea najbolja ako se kupi, a ne poseduje se vozilo

Bolje da se pozabavimo kvalitetom gume, i eventualnim posledicama takvog kvaliteta, i prilagodjenjem voznje, a ne da se valjamo u predrasudama.

Tigar je u solidnom vlasnistvu Michelina, pa ne verujem da bi Tigar dozolio sebi da se igra oznakama na gumi.

Postoji tezinski indeks 81, ali postoji i 91..

Poz
[ inobradovic @ 21.09.2010. 10:25 ] @
kako je tigar skocio pre nekoliko godina nekoliko stepenika na lestvici tako je mozda sad uradio trajal, novi modelu su savremeniji mozda i bolji bar bi trebali, zato treba proveta tj TEST.
ima li neko neke testove konkretne ?
[ rale2rale @ 21.09.2010. 10:44 ] @
Evo i slike, ako koga zanima
[ cozmo_im @ 21.09.2010. 10:59 ] @
@vladd

Ja sam izneo svoje iskustvo. A ono je takvo kakvo je. Na suvom kolovozu, u periodu decembar - kraj marta nikakvu razliku nisam osetio u odnosu na Miselinku. Mozda zato sto je prosek temperatura bio ispod 10 stepeni pa je zimska guma radila to zasta je namenjena:) Isto je vazilo i za mokar kolovoz. Ali sam zato ispod 0 stepeni i na suvom i na mokrom osetio drasticnu razliku u odnosu na letnje! Em se dosta stvrdnu, em kad je sklisko (rosa, izmaglica) a oko 0 stepeni prosto je razlika nebo i zemlja.

Vozio sam je i 160 i 170 kmh na autoputu i ne vidim razliku u odnosu na letnju u NAVEDENIM MESECIMA koriscenja. Dakle JA NE ZNAM kako se Winter1 ponasa od aprila do oktobra, u mesecima kad je temperatura preko 25, 30, 35, 40. Stvarno je nisam tad probao.

Jednostavno tada vozim letnje gume i ne razmisljam uopste o karakteristikama zimske jer ona NIJE namenjena za te uslove i tacka.

Znaci, u periodu decembar - kraj marta (recimo da ih montiram krajem novembra ili 1.12 i skidam krajem marta) meni su se Wintere, Winter1, Sava zimske pokazale na suvom ili mokrom isto kao i letnje a na snegu, blatu i bljuzgi drasticno bolje nego najkvalitetnije letnje gume koje sam imao (Miselin i Dunlop). A kada temperatura padne na oko 0 u svim uslovima zimske su nekako bolje.

Inace, bez obzira sto Winter1 guma postoji u svim "formatima", iz iskustva nekih ljudi koji imaju OGROMNE vozne parkove (do 500 vozila) su se perfektno pokazale na laksim vozilima (Pezo 206, Polo, Yaris, Punto i slicno) a losije na tezim vozilima (Doblo, Partner, Golf V recimo, Passat i tezi automobili). Verovatno je to taj cenovni rang i optimizovane su za ovu klasu koju sam napomenuo.

[ BrunoMezeti @ 05.11.2010. 23:26 ] @
VW Caddy 1998 god, 1.9 SDI trežak mnogo i nenatovaren. WINTERA na svim točkovima, neskida se ni leti ni zimi, prelazi 60000km, i ok se pokazala na -20 i na +35. Brzine do 130 km/h. Sada ću da stavim Arcticu i isto tako, imao sam T200, ali je malo prešla, "pojela" se iznutra, e sada kada su zamenjena ramena i spone na proveru stavljam Arcticu na sve temparature i vremenske uslove. I ja sam taj koji će prvi saznati kako je pretrpela sve sezone i 60000.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 06.11.2010. u 01:58 GMT+1]