|
[ vladd @ 26.09.2010. 11:57 ] @
Zavisno od struje motora, recimo 5-8A, otpornici (tri na red) ukupno ne bi trebali da imaju vise od1,5oma ili 1 om, snage minimum 10W. Znaci, 3x 0,5/10W(za struju 5A) ili 3x0,3oma 10W za 8A.
Uz struju 5A, pri otporniku 1,5 oma, pad napona je 7,5V, na motoru bi bilo 5-6v, za najsporiji rad.
Pozeljna je sto veca snaga, i velicina(koliko prostor dozvoli) otpornika, da ne bi bilo pregrevanja, topljenja plastika i eventualnog pozara.
Postoje otpornici u metalnom kucistu, koje se moze zakaciti na hladnjak, ili parce aluminijuma, snage25-30W, a prihvatljivih dimenzija, medjutim, mislim da bi bili skuplji od regularnog rezervnog dela.
Poz
[ veselinovic @ 26.09.2010. 15:33 ] @
A prije zamjene otpornika provjeri piksne na motoru, jer je problem sto motor nije imao snage da se pokrene na nizim brzinama.
Zbog ukocenog rotora su i vrisnuli otpornici, inace vrlo robusni kod vagena.
[ Zeleni zub @ 27.09.2010. 22:23 ] @
Ovde sam nasao da je snaga ventilatora 150W.
http://www.alibaba.com/product...SAT_AUDI_80_Heater_Blower.html
Sto znaci da je struja 12-13A pa onda da racunam otpornike i snage po kljucu kako je vladd napisao (tnx !)
Juce sam u jednom rasturenom Renou 18 iz 1983. godine pronasao deo slican ovom koji meni treba:
Radi se o dve spirale od neke otporne zice, dva samonoseca kalema redno vezana, precnik kalema je oko 10 mm i kalemovi imaju 12 + 20 navojaka.
Sve je to pricvrsceno za bakelitnu plocicu sa urednim klemicama za kontakt. Izvadjeno iz ventilatora ovog starog auta, na ventilatoru je pisalo 514 664 59, samo ne mogu da nadjem njegovu snagu da vidim za koju struju je on dimenzionisan.
Nisam stigao danas da izmerim otpore kalemova ali cu to uraditi ovih dana i izvesticu vas da li ovo 'pije vodu'...
[ Zeleni zub @ 27.09.2010. 22:30 ] @
[ vidan kv @ 27.09.2010. 22:58 ] @
A da odeš do nekog majstora "lokalca" garantujm da nebi koštala popravka preko 30€....deo,rad,zezanje......imaš odličnog električara u PN koji je i ovde na forumu....mislim bio je,al sve jedno možeš da ga pronađeš
[ vladd @ 28.09.2010. 09:57 ] @
Gledaj da po otporniku imas pad napona oko 2-3V.
Uostalom, ako vec pravis skalameriju, mozes samda prilagodis brzine po zelji, recimo da prvi otpornik bude nesto veci, da skida 3-4V, npr, mada, po meni najjednostavnije je, za ovaj slucaj, postaviti tri otpornika po 0,22oma, bar po 10W(disipacija je oko 2,5W po otporniku) pa probaj, da li ti odgovara raspored brzina, i koliko se greju komponente.
Tesko se mere otpori 0,2oma unimerom, kod standardnih unimera kablovi mogu da imaju 0,1-0,2 oma.
Preciznije se meri tako sto se otpornici zakace na strujni izvor, recimo 1-2A, i meri napon na otporniku..otpor se sracuna..
Poz
[ Zeleni zub @ 04.10.2010. 21:59 ] @
@vidan kv
Ih, moze to i jeftinije
S obzirom da sam uspeo da skinem deo bez nekih vecih problema (otkace se samo dva konektora) onda je najveca stavka zapravo deo. Nikako da odem do otpada i da ga kupim i sam namestim.
@vladd
Mislio sam da budzim te otpornike kako si predlozio, medjutim, zalemio sam samo na starom reostatu dve zice, kratkospojivsi jedan stepen, mislim izmedju druge i trece brzine i to je radilo nekoliko minuta. Ali se reostat naravno grejao da se posle 20-ak sekundi nikako nije mogao drzati rukom. A onda se posle par minuta i kalaj otopio na spoju koji sam dodao !
Tako da necu da rizikujem sa takvim temperaturama, jer reostat bukvalno lebdi u onom lezistu, budzevina bi mozda dodirivala nesto sto ne treba.
Nego, nabavicu deo na otpadu, biksne za sada necu da diram...
PS
U Paracinu i obliznjem selu postoje dva sjajna autoelektricara, ali sladje je ako se nesto sredi uz svojih 10 (nenagorenih ) prstiju...
Hvala svima na ucescu u temi !
[ vladd @ 05.10.2010. 09:53 ] @
Citat: Zeleni zub: ... Ali se reostat naravno grejao da se posle 20-ak sekundi nikako nije mogao drzati rukom. A onda se posle par minuta i kalaj otopio na spoju koji sam dodao !
Tako da necu da rizikujem sa takvim temperaturama, jer reostat bukvalno lebdi u onom lezistu, budzevina bi mozda dodirivala nesto sto ne treba.
Ako se bas dobro ne razumes u struju, onda ne diraj nista. Upozoren si na kuvanje otpornika. Istina nigde nije spomenuto lemljenje(ipak nisam ja ucitelj eletrotehnike ), ali to je nesto sto se podrazumeva kada se neko "razume u struju"..
Za strujice preko 2 Ampera izbegavati, bolje receno nije dobro lemljenje. Mora da postoji upresovan neoksidisan, dobar kontakt, a lem preko toga moze da glumi zastitu.
Lem je takodje zabranjen na mestima koja imaju tendenciju pregrevanja .
Samo lemno mesto, uz losu pripremu zica, moze da ima 0,1om prelazni otpor, uz 10A, na lemnom mestu se razvija 1W grejne snage..
Otpornik koji si koristio teba da je bar 20W, a idealno bi bilo i veci, za to cudo od motora...
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|