[ dakiki @ 27.09.2010. 21:49 ] @
Da li neko zna,kkoliko bi kostala reparacije fice...znaci da bude u voznom stanju i naravno ofarban uradjena limarija,enterijer uradjen....okvirno koliko bi to kostalo? |
[ dakiki @ 27.09.2010. 21:49 ] @
[ vidan kv @ 27.09.2010. 22:53 ] @
............ako si mislio na istinsku reparaciju......ljudski da se odradi.....pa barem 1500€........pozzzz
[ Java Beograd @ 28.09.2010. 08:58 ] @
Reparacija oldtimera nije posao "u rukavicama". Kao, sad, ti nekom platiš, i on sve završi. Tako može da se radi redovan servis nekog savremenog automobila u nekom ovlašćenom servisu, ali ne i reparacija fiće.
Da pojasnim na primeru: - Treba ti prednje krilo. U radnjama - nema. Ali čuo si da u Smederevu ima neki lik kome je to ostalo na lageru. Cena 8.000 din. Plus put do Smedereva i nazad - izađe 150 EUR. Ali, slučajno možeš čuješ, da od šuraka pašenog ima u dvorištu trulog fiću, ne zna šta će sa njim, a eto, baš desno krilo je sasvim ok. Daje za dž samo da se reši bede. ... Đunta, regler, dinamo, auspuh. Primera je hiljadu Dakle, može da košta i svega par stotina ili možda par hiljada EUR. Sa jako rastegljivom konačnim rezultatom. Zavisi koliko sebe uložiš u sve to. [ dakiki @ 28.09.2010. 11:51 ] @
hvala na odgovorima...pa znas kako ,mislio sam na reparaciju u bukvalnom smislu,ne da bude samo u voznom stanju da se kotrlja i te fore,nego da se recimo ceo enterijer obnovi,a ako ne moze da obnovi postojeci da se stavi novi.naravno ceo da se ofarba ponovo. ma znas kad vidis stari americki auto da izgleda kao nov...znaci ozbiljno da se uradi...imam prostora za biznis,ali bi prvo uradio jednog ficu za sebe i ujedno da ti ljudi koji su zaljubljenici u stare automobile i pare im ne predstavljaju problem :) vide kako izgleda i da ja vidim dal se to njima svidja...jer nisam jos ni jednog ficu ovde video..a stvarno imaju sve i svasta....e da ne zivim u Srbiji
[ vladd @ 28.09.2010. 14:34 ] @
To je u tom slucaju dosta novca, posebno sto se kod nas tesko mogu naci pribor i opema za rad, a da nisu bar duplo precenjeni.
Nesto alata se moze naci, ali sistemi za peskiranje, za zastitu metala, razne maze i hemije, od elektrolita do dvokomponentnih plastika ili guma, prosto nema, ili nesto moze da se nadje, ali zza gradjevinarstvo... Cak je i sitna mehanika nezgodna za nabavku(potrebna je firma, kupuje se na veliko) I kablove za instalaciju je tesko naci, nove, krpiti sa kablovima sa otpada je naporan i relativno los posao. Prosto nema dovoljno uslova za zadovoljavajuc rad, pa su takvi i rezultati, nezadovoljavajuci. Moguca je reparacija, ali ne i restauracija, bar da kosta manje od 10k€, uz jako puno utrosenog vremena... Poz [ Java Beograd @ 28.09.2010. 15:15 ] @
Citat: dakiki: ... ma znas kad vidis stari americki auto da izgleda kao nov...znaci ozbiljno da se uradi...imam prostora za biznis Eeeeeeee Ovo može, ali u Americi. :) Šala mala, naravno, ali sam mislio ozbiljno. Da bi se ozbiljno bavio "custom built" i reparacijom automobila (as seen on Discovery Channel), kao i restauracijom oldtimera treba ti veeeelika podrška male privrede. Za utehu, nije Srbija crna ovca. To se može u Americi, u Velikoj Britaniji i u Nemačkoj. U Fransuskoj i Italiji - nategnuto, jedva ponešto. A drugde na kugli zemaljskoj - jok. Ako pratiš neki od mnogih serijala na pomenutom TV kanalu (ili nekom drugom) videćeš kako oni olako kupe (na primer) novi novcijati ceo prednji trap, sve sa letvom volana i servo upravljačem, i naravno, disk kočnice, samoventilirajuće. Dobavljač im to dopremi u roku od 48 sati, oni ugrade (!) i sve paše ! Od fuckin' kočionog creva do poslednje rupe za šraf ! Alo !? A reastaurira se na primer neki Plimuth iz '72. Zamisli sebe u restauricaiji Fiće iz '72 !? Kao, sad ti naručiš novi prednji trap, i donesu ti na adresu garaže ?! Da ne pominjem gomilu ostalih generičkih delova koje mora da obezbedi široka mreža dobavljača: kaiševi, filteri, klipovi, dihtunzi, gumice, kablovi, konektori ... Ipak, nemoj da misliš da su restaurirani i custom built atomobili ugodni za vožnju. Ipak su to u 99% slučajeva automobili za izložbe i za kolekcionare. Automobili koji drežde i dosađuju se preko 360 dana u godini u suvoj i toploj garaži, i onda se provozaju par puta godišnje, nedeljom kad se ide u crkvu. Pojedinac praktično ne može sam da održava ovakav auto. "Custom build" zaobilazi sve moguće procedure ugradnje (koje su precizno definisane kod serijske proizvodnje), zaobilazi naravno i kontrolu kvaliteta (ako izuzmemo gazdinu probnu vožnju na kraju epizode). Ako bi se ozbiljno eksploatisao u svakodnevnoj vožnji, onda bi morao svakih mesec dana na novo budženje, popravljanje, doterivanje. Da ne pominjem da, iako spolja sjajni, ovi automobili uglavnom imaju tek poneki deo od gomile opreme svojstvene današnjim automobilima. (ABS, ASR, ESP, vazdušni jastuci i zavese, klima i tako redom) Stoga, ako si ljubitelj i zanesenjak - počni sa jednim fićom. Na biznis, i zaradu u ovoj delatnosti - zaboravi. Da, sad se setih: tržište je najbitnije. U pomenutoj Americi ćeš relativno lako da prodaš custom bult ili reparirani model za 30.000, 40.000, 60.000 i više dolara. Kome ćeš to ovde da prodaš ? Lokalnom dileru kokaina ? [ dakiki @ 28.09.2010. 16:53 ] @
Citat: Java Beograd: Eeeeeeee Ovo može, ali u Americi. :) Šala mala, naravno, ali sam mislio ozbiljno. Da bi se ozbiljno bavio "custom built" i reparacijom automobila (as seen on Discovery Channel), kao i restauracijom oldtimera treba ti veeeelika podrška male privrede. Za utehu, nije Srbija crna ovca. To se može u Americi, u Velikoj Britaniji i u Nemačkoj. U Fransuskoj i Italiji - nategnuto, jedva ponešto. A drugde na kugli zemaljskoj - jok. Ako pratiš neki od mnogih serijala na pomenutom TV kanalu (ili nekom drugom) videćeš kako oni olako kupe (na primer) novi novcijati ceo prednji trap, sve sa letvom volana i servo upravljačem, i naravno, disk kočnice, samoventilirajuće. Dobavljač im to dopremi u roku od 48 sati, oni ugrade (!) i sve paše ! Od fuckin' kočionog creva do poslednje rupe za šraf ! Alo !? A reastaurira se na primer neki Plimuth iz '72. Zamisli sebe u restauricaiji Fiće iz '72 !? Kao, sad ti naručiš novi prednji trap, i donesu ti na adresu garaže ?! Da ne pominjem gomilu ostalih generičkih delova koje mora da obezbedi široka mreža dobavljača: kaiševi, filteri, klipovi, dihtunzi, gumice, kablovi, konektori ... Ipak, nemoj da misliš da su restaurirani i custom built atomobili ugodni za vožnju. Ipak su to u 99% slučajeva automobili za izložbe i za kolekcionare. Automobili koji drežde i dosađuju se preko 360 dana u godini u suvoj i toploj garaži, i onda se provozaju par puta godišnje, nedeljom kad se ide u crkvu. Pojedinac praktično ne može sam da održava ovakav auto. "Custom build" zaobilazi sve moguće procedure ugradnje (koje su precizno definisane kod serijske proizvodnje), zaobilazi naravno i kontrolu kvaliteta (ako izuzmemo gazdinu probnu vožnju na kraju epizode). Ako bi se ozbiljno eksploatisao u svakodnevnoj vožnji, onda bi morao svakih mesec dana na novo budženje, popravljanje, doterivanje. Da ne pominjem da, iako spolja sjajni, ovi automobili uglavnom imaju tek poneki deo od gomile opreme svojstvene današnjim automobilima. (ABS, ASR, ESP, vazdušni jastuci i zavese, klima i tako redom) Stoga, ako si ljubitelj i zanesenjak - počni sa jednim fićom. Na biznis, i zaradu u ovoj delatnosti - zaboravi. Da, sad se setih: tržište je najbitnije. U pomenutoj Americi ćeš relativno lako da prodaš custom bult ili reparirani model za 30.000, 40.000, 60.000 i više dolara. Kome ćeš to ovde da prodaš ? Lokalnom dileru kokaina ? napisao sam da ne zivim u srbiji...drugo ako nesto ne mogu da uradim u srbiji uradio bi ovde u svedskoj.pre neki dan sam dosao na tu ideju,jer sam bio na nekoliko izlozbi i vidjam svakodnevno ljude koje veoze automobile pa cak iz cetrdesetih godina. i stvarno svasta voze od mini morisa,do spaceka,bube,mustanga,ima dosta americkih,bas dosta...ali nigde nisam video da neko vozi ficu,a poenta je da imas nesto sto nema niko ;) znam da u srbiji lako mogu da nedjem ficu i to do 200e max.pa sam mislio uzmem nekoliko i od toga skrpim bar jednog.sto se tice mehanike to mi nije problem ,ni limarija ni farbanje.jedini problem bi mi bio mozda za delove..nego me zanimalo misljenje drugih,da vidim od prilike koliko mi treba za pocetak para i tako to.u krajnjem slucaju ocu da imam za sebe,ne moram nista da zaradim... [ vladd @ 28.09.2010. 17:15 ] @
Jedno par hiljada evra za boravak u Srbiji, nabavljajuci jednog do dva vozila, mada nije lose izabrati jedno vozilo i nesto delova.
Bitna je zadnja greda, ispod zadnjeg sedista, ramena zadnjih tockova i dinama i starter motora. Recimo da nabavis koji motor i menjac ekstra. Na zapadu se ostatak delova moze naci, nesto lako a nesto teze. Problem su kederi i gume, gibanj, a ostali detalji, kocnice, tj dobosi, felne, mogu da budu problem ako ne zelis da menjaspostojeci tip. Gledaj da pronadjes farove i zmigavce, bizuteriju karoserije, mada je Italija meka za te delove. Postoje fice od 200 evra, ali su na razne nacine krpljeni ili budzeni. Motor i oprema nije veci problem, postoje delovi Fiata, pa i IMR-a, pumpa za vodu moze da bude problem, i nekada je hladnjak bio problematican, mada je tu moguca varijanta da se uradi bolje i pouzdanije nego fabricka mehanicka klapna sa vostanim termostatom. Gledaj da Fica bude sto kompletniji sa ispravnim bravama, lajsnama, ramovima stakla, da nema naprsla stakla... Malo je veci spisak teze nabavljivih detalja, ali to je oldtajmer, Poz P.S. Uzgred, mozes da napravis dobar biznis na ebay-u. Cene su x100 http://cgi.ebay.com/ebaymotors...sories&hash=item3a591b38ad [Ovu poruku je menjao vladd dana 28.09.2010. u 18:25 GMT+1] [ goat @ 28.09.2010. 20:02 ] @
ja sam to hteo da uradim sa P-126...
kupio sam je za 150E.... i tako pojurim ovo pojurim ono, treba ovo treba ono.... kada sam se preračunao u pola posla, već sam stigao do 700-800E!... onda sam suzio krug želja (pogotovo onda kada sam je prvi put povezao... ).... znači za dobru reparaciju fiće treba 1500-2500E [ etjen @ 28.09.2010. 20:04 ] @
http://www.polovniautomobili.c..._218_to=0&selectedRegion=0
ima ih koliko hoćeš. Ima sasvim finih do soma eura... [ ventura @ 28.09.2010. 20:15 ] @
Reparacija/Restauracija fiće zbog biznisa je izuzetno glup potez... Reparirani fića je i dalje - fića. Mali, neugledan i neudoban auto. Reparirani fića može da ima samo sentimentalnu vrednost za nekoga, međutim teško da ćeš takve ljude naći u Švedskoj, a kod nas će za 10.000 evra ljudi pre kupiti polovnog pasata, nego repariranog fiću u savršenom stanju.
Reparacija fiće, da izgleda kao što gledaš na Discoveriju nema teoretske šanse da košta ispod 5.000 evra, i to pod uslovom da sve ti sam radiš, a novac trošiš na delove i eventualno neki posao koji ne možeš sam kvalitetno da uradiš (npr. lakiranje). Zajedno sa radnim satima ja bi gledao na cifru od oko 10.000 evra... Cifre od 1-2-3 hiljade evra za taj posao su smešne i nerealne... Odnosno, nerealno za to što ti hoćeš (potpuno repariran auto da izgleda kao nov). Međutim, tim tvojim krajevima je mnogo bliži Volvo P1800. Za one koji ne znaju kako izgleda taj auto: Ja nisam mogao da verujem da je Volvo napravio tako lep auto pre 50 godina, a onda počeo da pravi kockaste kontejnere na točkovima. Baš imam prijatelja iz Hrvatske koji me je pre par meseci pitao da li znam nekoga kome bi mogao da ga proda (u raspad stanju verovatno) za 4000 evra... Reparacija takvog auta bi bila možda nešto manje skuplja od fiće, a krajnji estetski i finansijski rezultat drastično veći... Za početak bi mogao da odradiš nešto sa možda čak i manjim rizikom, a to su američki automobili... Ako ne nađeš kupca u Evropi, u USA ga sasvim sigurno možeš prodati, a i 'originalne' delove je izuzetno jednostavno nabaviti... [ Stoj @ 28.09.2010. 20:22 ] @
Koštala me oko 3000evra ali svaki šraf je odrađen.Motor kompletno odrađen .Sve novo prepakovan.Unutrašnjost sve preuredjena i novo postavljena. A sedišta sašivena u dve boje .Vešanje i kočnice sve novo.kupljeni alu naplaci sa gumama.Puno koštalo ali je bolje urađena nego što je bila fabricka.Isplatilo se.
[ dakiki @ 28.09.2010. 21:19 ] @
ne znam,mislim da ce se lako naci kupac,ako ne u svedskoj ima ih u evropi svuda ...mada ovde stvarno sve mozes da prodas,ali bukvalno...a jos je zanimljivije kad niko nema nesto :) a stari automobili svarno drze cenu...evo nekih
http://www.blocket.se/vasterno..._29598425.htm?ca=23_11&w=3 a evo i za venturu :) http://www.blocket.se/alvsborg..._29797939.htm?ca=23_11&w=3 to su cene u krunama,podeli sa 10 i dobices u eurima ( to je okvirno,ali lakse za racunanje :) a iva dva su stvarno vrhunska http://www.blocket.se/kronober..._29797621.htm?ca=23_11&w=3 http://www.blocket.se/kalmar/C..._29795083.htm?ca=23_11&w=3 [ vlada-126 @ 28.10.2010. 13:16 ] @
U sustini primera koliko hoces za i protiv..................
Ja bih pre reparirao Fiat 500 ,on mi je super..................mislim da je lakse doci do delova.............. Ali ne bitno je sta bih ja uradio,meni je on lepsi atraktivniji i ima novih delova na trzistu....................ja sam hteo da kupim jedan za sebe ali za sada nista,ovde sam uspeo da nadjem jedan u ok stanju,covek trazio 4,spustio na 3.000 Eur videcemo........... Svaka reparacija pojede mnooooooogo novca na kraju i obicno iskosta x2 od predvidjenog,bar je meni tako bilo kad sam radio Spaleta Uostalom ako si mlad,imas volje zelje i mogucnosti-krenes pa ces sam videti da li ti je isplativo ili ne............cak i ako ne odlucis da radis dalje imaces jedan ok auto za sebe Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|