[ stonex @ 29.09.2010. 21:28 ] @
Gde je najbolje pranje motora automobila u Beogradu i po mogućstvu cena da je pristupačna !?
[ vladd @ 30.09.2010. 00:15 ] @
Nigde. Svuda napadaju sa karcerom, smrkovima..

Krpu i cetkicu u ruke, svaki dan po jedan deo, za tri cetiri dana motor blista..gotovo besplatno. Ako pazaris par sprejcica, bice motor cist godinama onako kako zelis.

Ako je automobil novijeg tipa, nije ni preporucljivo nalivati motor vodom.

Poz
[ Java Beograd @ 30.09.2010. 08:00 ] @
Ne znam kakva te je muka naterala da pereš motor !? Sigurno je neka veeeeeelika muka, jer je pranje motora suluda operacija koja se nikako, ali nikako, nikako ne preporučuje. Kod starijih modela gde su strujni uređaji u motornom prostoru bili samo bobina, razvodnik paljenja i svećice - bilo je lako. Nakon zalivanja vodom se ovo kompresorom osuši i - vozi Miško ! Savremeni automobili u motornom prostoru imaju više desetina senzora, i još više konektora. Kontakti u njima su uglavnom diht gumicama dobro izolovani od vlage i prašine, ali, brate, kad ga mlaz vode pod pritiskom "opali" nema te diht gumice koja će da spreči prodor vlage. Neretko se i ceo konektor bukvalno odvali pod snagom mlaza vode. Zato, moj iskren savet - zaboravi pranje motora.

- Ako si baš baš rešio da motor bude čist, onda kupi sprej za odmašćivanje motora pa polako, sprejom i krpom.
- Ako pereš motor da bi prodao auto, bolje nemoj, jer je čist motor prvi "znak za uzbunu", i kupac odmah postaje podozriv.


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 30.09.2010. u 10:38 GMT+1]
[ stonex @ 03.10.2010. 10:30 ] @
Ma nije neki auto , Golf 3 , 1992. god . TD . Ružno mi bre , kada dignem haubu pa ga vidim onako prljavog .
[ cozmo_im @ 03.10.2010. 12:08 ] @
U principu samo karburatorske motore sa razvodnikom paljenja nije problem oprati. Sve ostalo - ishod je neizvestan.

Kod starih motora koji nemaju ubrizgavanje, ECU i senozre, samo zastitis razvodnik sa kapom, operes motor, isusis kompresorom, skines zastitu (obicno neku kesicu) sa razvodnika i vozi misko.

Kao sto rece Java, kod motora kao sto je tvoj, a koji ima dosta senzora, ECU, nije preporucljivo pranje motora.

Da ne bude posle zasto mi instrument tabla svetli ko novogodisnja jelka.
[ etjen @ 03.10.2010. 13:30 ] @
ovo što je vladd rekao je dobar savet. Imaš da kupiš sprejeve za odmašćivanje motora. Isprskaš motor, malo sačekaš, uzmeš plastičnu flašu sa vodom (probušiš čep) i parcijalno ispereš metalne delove motora. Za ostatak krpicom i nekom četkom lagano...
[ cozmo_im @ 03.10.2010. 20:18 ] @
Moze i laganica crevom, lagan mlaz uz malo ribanja. Mlaz pod pritiskom moze da pokida kablice, senzore...

Paznja: hladan motor se pere hladnom, zagrejan toplom vodom.
[ Zarko Silic @ 03.10.2010. 20:47 ] @
1. TD iz 92. nema ECU, a i da ima, nebitno je u slucaju VWa.

2. Motor treba i dozvoljeno je prati samo kada je hladan (nezavisno koji tip je i ko je proizvodjac). Znaci oteras ga kod nekog na pranje: ne valja. Mora stojati najmanje 3 sata leti, ili 1 sat zimi. Minimum.

3. Tvoj motor slobodno mozes prati svaki dan ako zelis. Ne mozesa mu nista nauditi. (Naravno: samo hladan).