[ komosarz @ 30.09.2010. 15:07 ] @
Ugradio sam auto kuku na punta mk2 bez modula(elektrinike)pa svijetli sijalica na kontrolnoj tabli koja pokazuje kao da mi neradi neko od svjetala.
1.Ima li neko semu i objasnjenje kako se pravi taj modul,neka postavi link ili direktno ovdje
2.Sta ce se desiti ako budem vozio auto sa prikolicom bez modula...
3.Hvala i pozz...
[ vladd @ 01.10.2010. 10:43 ] @
Verovatno strujni senzor detektuje povecanu struju i javlja gresku.

Treba dovesti poseban plus sa accu, sa dodatnim osigurcem, a signal sa sijalica koristiti za paljenje relea koji ukljucuju svetla na prikolici.

Poz
[ Zarko Silic @ 01.10.2010. 11:48 ] @
Gotov modul za kuku mozes kupiti u prodavnicama autodelova. Raspitaj se u tvojoj okolini u prodavnicama koje prodaju delove za Fiata. (Moze se iskoristiti i modul za Golf 5 ako nadjes polovan).

Postoji i originalio resenje za novije tipove vozila, a postoje i univerzalni moduli. Ovi drugi su jeftiniji.


Citat:
komosarz: 2.Sta ce se desiti ako budem vozio auto sa prikolicom bez modula...


Mozda nista , a mozda ce centralna elektronika iskopcati svetla. Sve zavisi.
[ komosarz @ 02.10.2010. 20:16 ] @
Rece mi neki lik da se ta sijalcica pali zbog promjene otpora i da se vrlo jednostavno rjesava sa dodatkom po jednog otpornika ili po jednog releja koji se kopca posebno na stop,zmigavce,poziciju ...Ali nit znam tog tipa nit sam upamtio sta je u pitanju.Malo sam guglo i vidio da se moze rjesiti,ali nisam nasao nigdje semu pa sam zato i postavio ovdje.Pozz.
[ vladd @ 02.10.2010. 22:36 ] @
Moze i tako, ali moras dobro da poznajes rele, odnosno, rele+ otpornik ne smeju da povecaju struju koju meri procesor preko granice konstatovanja greske.

Da ne bi jurio "specijalna" relea, koja rade na 12V, a imaju otpor kalema "veci od nekoliko", radi se detekcija ukljucenosti sijalice(sa + kontakta sijalice, ukljucuje tranzistor(koji je na, spomenutom, dopunskom plusu sa accu), koji pali rele.
Neke "elektronike" imaju slozenije seme, sa integralnim kolima, komparatorima, koriste snazne fet-ove kao prekidace..

Postoji nekoliko varijanti resenja problema, i sva su solidna i pouzdana, i jednostavnija i komplikovanija, pitanje je koje mozes sam da uradis, odnosno, verzija zavisi od kolicine tvog poznavanja elektronike.

Poenta je samo da se ne preopterecuje postojeca linija za napajanje signalnih svetiljki, da procesor ne detektuje nepravilnost. Postoji nekoliko desetina mA "lufta" za doradu.

Poz
[ komosarz @ 03.10.2010. 19:54 ] @
Nisam neki elektronicar ,ali bih znao zalemiti odredjene elemente da imam semu...
Stvar je ovakva,recimo kad mi pregori pozicija od 10w ecu mi signalizira,ako umjesto nje stavim sijalcicu od 5w opet mi signalizira,znaci treba mi neki elemenat(relej,otpornik ili sl) koji ce trositi manje od recimo 3w(tako da daje pogresnu-dobru informaciju ECU),a da na svom izlazu daje normalnu voltazu od 12v.Jedino je nepoznanica sta je to i koliku ima vrijednost.Ja bih nesto skarabudzio da je moja prikolica,stavio bih led diode i gotova stvar,ali posudi od jedno ili drugog komsije,jbg nesmijem cackati oko tudje prikolice.Pozz.
[ Zarko Silic @ 03.10.2010. 20:33 ] @
Ne Zeljo, na pogresnom si putu.

Treba uraditi po propisu. Pogotovo ako je izvedba moguca i jednostavna kao sto je u tvom slucaju.

Tebi mozda treba sema, ali neko taj posao uradi bez seme jer je krajnje jednostavan. Zbog toga pronadji nekog iz tvog okruzenja koji to zna i ume da uradi profesionalno. Ipak je to Golf 5, a ne nekakav Hyndai

Mnogo je pametnije. Poslusaj savet.
[ vladd @ 03.10.2010. 21:55 ] @
Ako se ne razumes, ne petljaj.

Sijalice zameni korektnim i kvalitetnim, malo je sto su kontakti i konektori na golfu losi, treba jos i sijalice da mu osakatis

Poz
[ komosarz @ 04.10.2010. 18:56 ] @
Ok,rjesicu to u buducnosti...
[ komosarz @ 05.10.2010. 14:39 ] @
I rjesenje je nadjeno.I to vise.Zasto komplikovano kad moze jednostavno.
1.Otici u ovlasceni servis i kupiti odgovarajuci modul,a tu te puknu po dzepu da ti se pocne vrtiti u glavi
2.Otici na auto otpad i sretan si ako prodjes sa 25-30eur iako nije odgovarajuci za vas auto,ali radi(samo ga treba korektno spojiti auto elektricar)
3.Prikipcati(spojiti) na oborena svjetla poziciju od autoprikolice,a zmigavce i stop svjetla ostaviti kako jest jer ne dajes stalno zmigavce i ne stiskas stalno kocnicu
4.Rjesenje koje je najjeftinije i za mene najbolje.Sidjem u garazu nadjem neki stari Cajavcev relej i spojim ga na sljedeci nacin:
-na stopicu oznake 30 spojim stalni + napon sa akumulatora(obavezno staviti osigurac)
-na stopicu 86 spojim masu sa auta
-na stopicu 85 spojim dolazni kabal sa pozicije(stop ili zmigavce)
-na stopicu 87 spojim odlazni kabal koji ide na autoprikolicu(pozicija,stop ili zmigavci)
Da napomenem da za poziciju i stop ide po jedan relej,a za zmigavce 2 releja.
E sad da ne kazete kako sam ja "pametan" tu ima zasluge i komsija autoelektricar kojem sam iznio svoju ideju ,a on mi jepomogao sa svojim savjetima.
Dobro ima i ovo uticaja
Citat:
vladd: Verovatno strujni senzor detektuje povecanu struju i javlja gresku.

Treba dovesti poseban plus sa accu, sa dodatnim osigurcem, a signal sa sijalica koristiti za paljenje relea koji ukljucuju svetla na prikolici.

Poz


Pozz...