[ alxns @ 04.10.2010. 14:09 ] @
Pozdrav svima! Dali neko zna nesto o onim ruskim motornim testerama sa ruckama gore i sa macem koji moze da se zakrece (kao sto je ova na slici)? Kako su se globalno pokazale, ima li delova za njih i slicno. Takodje, dali su dobre za secenje balvana na trupce (za cepanje)? Hvala unapred, Aco.

P.S.
Mislim da je proizvodjac "Druzhba" ali nisam siguran.

[Ovu poruku je menjao alxns dana 04.10.2010. u 16:08 GMT+1]
[ zasun @ 04.10.2010. 15:16 ] @
Ta testera je "DRUŽBA 4" i koristio sam ga skoro 20 godina, i zadnjih 7 godina mi stoji u garaži zbog problema sa paljenjem i rezervnim delovima (najbliži servis je u Batajnici, udaljenog 200 km od mog kraja). Ima jednostavan karburator, i posle određenog vremena korišćenja mora se zameniti membrana i okrugli gumeni valjčić. Ako se budeš pridržavao upustva za paljenje i ako se razumeš u dvotaktne motore, odlično će poslužiti za sečenje trupaca i za obaranje drveta. Teška je oko 10 kg, i može se koristiti za sečenje samo od pojasa na niže i veoma je bezbedna u radu.

Koristi mešavinu (olovni benzin sa 4% mineralnog ulja za podmazivanje).
[ zasun @ 05.10.2010. 06:13 ] @
Membrana je od gume i armirana je sa nekom mrežicom radi produžavanja veka trajanja jer ista za vreme rada usled usisa i potisa u cilindru nonstop vibrira radi pumpanja i doziranja goriva u karburator, a gumeni valjčić otvara i zatvara dovod goriva usled usisa i potisa u cilindru. Ako membrana pukne ili valjčić trajno deformiše, onda nema paljenja niti održavanja ler gasa. I nisu mnogo skupi originalni kod ovlašćenog servisa.

Svećica je standardna - ENKER F65P sa kratkim navojem i mora tačno da se podesi zazor za takvu testeru.

Lanac je standardan - broj zuba je 32, a korak je 0,404.

Što se tiče podmazivanja lanca, ako ima ručica poluge na levoj strani ručke onda nije automatsko podmazivanje i mora se ručno pokretati da bi se podmazivao lanac (mora se stalno obraćati pažnja na to). A ako nema ništa na levoj strani ručke onda je automatsko podmazivanje i koristi se standardno testerol ulje.

Što se tiče procedure paljenja, ume testera da bude problematična što se tiče paljenja tj. čudna je mašina i nepredvidljiva je.


Da bi se bez problema palila testera:

- prvi uslov je dobro podešen ugao paljenja (fabrički ili u ovlašćenom servisu jer ako se neovlašćeno dira teško je da se ispravno podesi ugao paljenja).

- drugi uslov je dobro cilindrično kućište i dobra karika za klip tj. da nisu previše istrošeni inače neće moći da se obezbedi dobar usis i potis tj. da se pali testera.

- treći uslov je ispravan karburator tj. da dobro dihtuje svuda sa ispravnom membranom i gumenim valjčićem i da je dobro podešen gas preko poluge ručice za povećavanje ili smanjivanje broja obrtaja motora.

- četvrti uslov je čist metalni filter na karburatoru za dovod vazduha.

- peti uslov je dobro zaptiveno kućište motora inače ne može da se pali testera.

- šesti uslov je tačan odnos mešavine od 6,5% tj. 15 litara benzina i 1 litar mineralnog ulja dvotaktol (pogrešio sam ne 4% i ako ima više od 6,5% ulja onda zagaravi svećicu pa ne može da se pali testera).

- sedmi uslov je čista svećica sa podešenim zazorom.



Procedura oko paljenja:

-otvori se ventil ispod rezervoara za gorivo za dovod goriva do karburatora položaj ručice na dole (kad se ne koristi testera tj. kad je ugašena, ventil uvek treba da bude zatvoren jer gumeni valjčić poneki put ne zatvara u potpunosti dovod goriva u karburator pa usled gravitacije isprazni skroz gorivo iz rezervoara)

-zavrtanj na karburatoru odviti za jedan krug u smeru na levo (suprotno od smera kazaljke na satu)

-pritisnuti dugme karburatora (tj. pritiskaš membranu unutar karburatora) sve dok gorivo ne počne da izlazi napolje u kapima iz karburatora preko metalnog filtera na dole

-onaj isti zavrtanj na karburatoru zavrneš za jedan krug u smeru na desno (tj. u smeru kazaljke na satu)

-nakon toga staviti starter (ručica sa sajlom) na svoje mesto i kratkim trzajem (ne izvlačiti sajlu do kraja) povući sajlu

-Kada je motor upaljen, skine se starter.


Čak i u slučaju pridržavanja procedure pre paljenja, ova testera ne pali uvek kako se očekuje.


Prilikom kupovine polovne testere, treba obratiti posebnu pažnju da uz testeru dobije i komplet alata i rezervnih delova za testeru.



[Ovu poruku je menjao zasun dana 05.10.2010. u 09:21 GMT+1]
[ alxns @ 06.10.2010. 01:36 ] @
Stvarno svaka cast i moja velika zahvalnost na ovako opsirnom odgovoru i informacijama! Aco
[ misskitin @ 14.12.2010. 19:45 ] @
Druze Zasun jel bi mogao da mi posaljes na PP kontakt telefon tog servisa iz Batajnice ili makar njihov naziv? Moj cale ima jednu takvu testeru i pre nekoliko god. je pukla klipnjaca... Mislio sam da je to jedina testera tog tipa na ovim prostorima, a jos manje sam ocekivao da postoji i servis sa delovima. Ne bi bilo lose da je popravim... Poz!
[ zasun @ 14.12.2010. 20:48 ] @
Tih ruskih testera ima kod nas iha, haa,.... i poslao sam ti podatke i brojeve telefona na pp. Prvo zovi njega na kućni broj.
[ aleksazr @ 08.02.2011. 22:12 ] @
Citat:
zasun: Tih ruskih testera ima kod nas iha, haa


Upravo zbog toga sto je imaju mnogi bi trebalo da napises javno ime servisa.
Meni, na primer, fali jedan manji deo za paljenje.
[ zasun @ 08.02.2011. 23:12 ] @
Pročitaj pravila ovog foruma. Nije dozvoljeno da nekog reklamiram sem ako moderator ne kaže drugačije.....

Kome treba, neka se javi, pa ću mu na pp poslati podatke.

Verovali ili ne, te ruske testere i dalje prave u mestu Permu u Rusiji, tako da i dalje neće biti problema oko rezervnih delova.

http://www.benzopily.ru/catalogue/k_druzhba-4m.shtml







[Ovu poruku je menjao zasun dana 10.02.2011. u 08:10 GMT+1]
[ Ivan 89 @ 08.04.2011. 21:15 ] @
Ja sam dobio od jednog komsije u kesi rasturen motor sa svim delovima, rukohvat sa rezervoarom i poteznicu, mac nije imala i ne mogu tacno da se setim sta jos.
Jednog dana resim da ja to cudo sklopim i da probam kako radi, i sve ja uradio i kad da probam nece, celi dan sam se zezao i nista, ima varnicu ima benzin sve po jusu al nece da upali.
Varnica je nekako jedva se videla nesto plavo bledo, i resim ja da zamenim bobinu, izvadim fabricku i sa platina izvucem zice i povezem na bobinu od auta na 12v na akumulator.
Palila je ko metak radila je super, uvek iz prve je palila, dal zbog bobine ili cega ne znam stvarno u glavnom ekstra je palila .
Eto ideje za one koje muci bobina za ove motorke provereno radi.

[ Ivan 89 @ 08.04.2011. 21:20 ] @
Zasto je tako bledu varnicu davala ni dan danas mi nije jasno niti izgorela a nece da radi.
[ Philus @ 16.04.2011. 17:22 ] @




Ja sam vlasnik ruske motorne testere,
Ural (2T3).

Pravili su ih pod imenom Druzba,Ural,
valjda i Dnjepar.
Jos ih prave,ne znam zasto...

Ja sam moju nasledio od dede,
on je bio prvi vlasnik.
Nesto malo je koristio moj cale.
Uz nju,covek nasledi i probleme.
Vise je cackana nego sto je radila.
I kad radi,trosi ko djavo.

Bas je malo radila,vise je stojala,
stalno neki problemi,i da nije nasledjena,
zavrsila bi u kantu.

I ako ima servis za njih,
verovatno je skuplje servisiranje nego ona sama.

Ko se razume u mehaniku,karburaciju,paljenje...
moze da je koristi.
Cak ne moze bilo ko da je koristi,samo vlasnik.
Ima svoj fazon za startovanje,koje samo vlasnik zna.
Nekad ni to ne pomogne...

Moj savet,ko se ne razume u sve gore navedeno,
bezite od nje!

Sva sreca,osim ruske,
imam jos tri testere,dve elektricne i jedna benz.
Te dodju ko melem... :)

Ko se ne razume u testere,narocito u benz,
a ima gde da utakne u struju,moj savet je elektricna testera.

Pozz

[ alxns @ 21.09.2011. 14:52 ] @
Evo opet i mene posle duze pauze, nisam pratio temu pa sam mislio da je vec odavno zaboravljena, iznenadilo me kad sam video koliko je novih postova.
Elem, ja sam zimus promenio karburator na ovoj mojoj (Ural), novi fabricki me kostao 1200din, promenio lanac (1000din) i ustelovao je, pali kao zmaj i na -20. Istina ima fazon kako se pali, kako je i Zasun rekao, ali kad udjes u stos nije nikakav problem. Kad je sve ispravno i znas kako pali uvek iz 2-3 povlacenja, koja god da je temperatura. Isekao sam sa njom 10 metara drva zimus. Ne bih je menjao ni za najnoviji Stihl. Neki dan je komsija kupio dve (Druzbu i Ural) stare, u "neispravnom" stanju za 30 evra obe. Uzeo sam Ural, ista kao moja, bila je puna nekog razredjivaca (valjda neko hteo da je konzervira) koji je rastvorio prljavstinu i napravio haos od mulja i taloga u rezervaru i slavini jer je godinama stajala tako. Isprao sam rezervar, produvao karburator i odgusio dizne - i verovali ili ne upalila je kao metak posle drugog povlacenja.
Po meni su ovo fantasticne testere. Izuzetno jake, otporne, jeftine za odrzavanje. Zapravo ih ne bih menjao ni za Stihl. Samo treba imati osecaj za njih, nisu za one koji su navikli sve da rade "na dugme".
[ paterson @ 21.09.2011. 22:10 ] @
Citat:
alxns:  Isekao sam sa njom 10 metara drva zimus. Ne bih je menjao ni za najnoviji Stihl.

Po meni su ovo fantasticne testere. Izuzetno jake, otporne, jeftine za odrzavanje. Zapravo ih ne bih menjao ni za Stihl. Samo treba imati osecaj za njih, nisu za one koji su navikli sve da rade "na dugme".

Budite iskreni, a da li troše više ili manje goriva u odnosu na Stihl, Husqvarna, Dolmar,.......?
[ lesevickv @ 10.10.2011. 15:48 ] @
Ako nijeproblem i ja jurim neke delove oko te ruske testere pa ako bi neko mogao da mi dostavi broj tih iz Batajnice... Hvala
[ paterson @ 10.10.2011. 19:33 ] @
Poslato na Vašu privatnu poruku (obeleženo crvenim okvirom) ispod Vašeg username. Tek posle 5 postova imate pravo da odgovarate na privatnu poruku.
[ mirkopet @ 06.11.2011. 22:18 ] @
Pozdrav svima,mozeli mi neko poslati broj tog servisera iz Batajnice, na pp ili email? Hvala unapred!!
[ Darko Zivkovic @ 06.11.2011. 22:47 ] @
koliko trosi na 10 metara secenja na trupcice , dva ili tri reza po metru ????
[ mirkopet @ 07.11.2011. 12:31 ] @
druze nebi znao da ti tacno kazem posto imam malu hoskvarnu koja mi je do sad lepo sluzila ali sada je pocela da zeza(nece u deblje drvo) pa sam morao da izvucem staru dedinu testeru koja guta trupce ali i gorivo!! dosta je teska (prazna 14kg + 1.5l goriva u rezervaru) i zna da zeza paljenje!!!! ali je dobra za obaranje drveca i seckanje trupcica posto je mnogo jaka . karburator je mnogo prost lako se popravlja ali zato mnogo trosi. racunaj da ce ti potrositi duplo vise goriva nego stilka ili neka slicna.sve u svemu naostri lanac i kupi kantu benzina pa sto ne potrosis sipas u auto :-)! pozz
[ Darko Zivkovic @ 07.11.2011. 13:25 ] @
Voleo bih da imam jednu ovakvu i ako naletim na nju kupicu je sigurno pa zato pitam cisto da imam predstavu kakva je , vredi li . A koje ulje za lanac koristi i kako stoji sa tom potrosnjom njega i koliko je lanac zuba na njoj i moze li da se koriste ovi da kazem standardni sto se koriste na ovim poznatim testerama ??
[ paterson @ 07.11.2011. 17:05 ] @
Citat:
Darko Zivkovic: Voleo bih da imam jednu ovakvu i ako naletim na nju kupicu je sigurno pa zato pitam cisto da imam predstavu kakva je , vredi li . A koje ulje za lanac koristi i kako stoji sa tom potrosnjom njega i koliko je lanac zuba na njoj i moze li da se koriste ovi da kazem standardni sto se koriste na ovim poznatim testerama ??

Vidi se da uopšte ne čitaš od početka, nego čitaš samo zadnji post.

Sve tu piše ono što je @zasun napisao detaljno o toj testeri.

Što se tiče potrošnje, nešto je malo poprilično veća potrošnja u odnosu na modernije zapadne testere.
[ Darko_zed @ 07.11.2011. 17:11 ] @
Citat:
paterson: Vidi se da uopšte ne čitaš od početka, nego čitaš samo zadnji post.

Sve tu piše ono što je @zasun napisao detaljno o toj testeri.

Što se tiče potrošnje, nešto je malo poprilično veća potrošnja u odnosu na modernije zapadne testere.


hvala @paterson ,
nisam uopste primetio za lanac i ulje da je vec pisano o tome doduse sam onako na brzaka prelistao starije postove .
koliko je to malo poprilicno , nije valjda duplo ??
Pozdrav
[ paterson @ 07.11.2011. 17:25 ] @
Citat:
Darko_zed: ...nije valjda duplo :D ??
Pozdrav

Skoro ali ne duplo.
[ Darko_zed @ 07.11.2011. 17:54 ] @
pazi mozda se i isplati ako duplo brze sa njom seces to jest ima snage i kad krene u gomilu drva (u ram recimo) ne gusi se .
[ paterson @ 07.11.2011. 18:10 ] @
Citat:
Darko_zed: pazi mozda se i isplati ako duplo brze sa njom seces to jest ima snage i kad krene u gomilu drva (u ram recimo) ne gusi se .

Ako je lanac znalački dobro naoštren (teško da bude dobro naoštren lanac bez pomoćnog alata za ručno oštrenje pod tačnim uglom kakav ima Huskvarna za sve tipove lanaca i košta oko 600 dinara za taj tip, a za druge tipove oko 800 din) i da nema iskošenih zuba na obe strane (ako su iskošeni - znak je da nisu zubi bili blagovremeno oštreni što se vidi po piljevini - što je sitnija to su zubi tupiji), onda može i sa pola gasa (manja je potrošnja goriva nego sa punim gasom) sasvim komotno da reže i naslagana drva debljine oko 40 cm. Radio sam sa tom testerom mnogo puta.
[ Darko_zed @ 07.11.2011. 20:30 ] @
Pa to je extra znaci , ima li ko na prodaju ovu motornu testeru ???
[ mirkopet @ 07.11.2011. 22:02 ] @
druze mora da si mazohista! sa ovom testerom jedan dan radis a dva bolujes od ruku i ledja ps.nerviranje ako nece da upali je pride! ako mene pitas hoskvarna je zakon, posle deset godina sad se prvi put pokvarila a isekla je ne znam ni sam koliko drva!!!

ja sam lanac ostrio u stilovom servisu, ekstra su mi naostrili,ide kao u sir!
pozz
[ Darko_zed @ 07.11.2011. 22:26 ] @
ma treba mi malo za bildovanje ,a pre svega zbog izgleda i jednostavno mi je zapala za oko . Iskreno mi se ne svidja naziv te tvoje testere hos''kvarna'' nekako mi deluje kao maler ali verujem ti da je lakse sa njom nego sa ovom ruskom tegobijom , ali merak nema cenu .Pozdrav
[ mirkopet @ 07.11.2011. 22:37 ] @
paterson objasni mi kako da nastelujem karburator i kakavu funkciju ima onaj sraf na karburatoru, ja ga okrecem levo desno ali nema neke razlike !? kad je hladna upali ko mina a kad se zagreje nece!! planiram da zamenim membranu i gumeni valjcic ,pretpostavljam da je to u pitanju ne znam sta moze drugo da bude?! pozz
[ paterson @ 07.11.2011. 23:33 ] @
@mirkopet,
šrafić na karburatoru nema šta da se našteluje i nema nikakve razlike pomeranjem šrafića na levo ili desno.

Gumeni tvrdi valjčić se deformiše tokom eksploatacije testere, pa propušta stalno benzin i na taj način se presisa motor i zato ne može da se upali. Hladan motor je mogao da se upali jer je ventil ispod rezervoara goriva neposredno pre paljenja bio u zatvorenom položaju, a dotle je bio suv karburator i svećica usled isparenja mešavine benzina i ulja.

Elastična membrana jednog dana pukne tokom eksploatacije (ne vidi se baš dobro golim okom, a vidi se da je dosta deformisana), pa ne može efikasno da radi potis i usis goriva. Probajte da zamenite i valjak i membranu i vodite računa da prilikom šrafljenja svi šrafovi budu jednako zategnuti u krug kako bi karburator bio dobro zaptiven odn. suv tj. da gorivo ne probija između kućišta karburatora i membrane (proba - otvara se ventil rezervoara i rukom pritisneš membranu nekoliko puta sve dok ne izlazi gorivo preko filtera za vazduh i sačekaš da čistim i suvim prstom vidiš da li je suv na najnižem okruglom delu karburatora).

Drugo, testera prilikom rukovanja ne zamara uopšte jer se naslanja svojom težinom na trupac i pušta se da sama svojom težinom reže na dole.
[ Darko_zed @ 08.11.2011. 00:20 ] @
Citat:
Drugo, testera prilikom rukovanja ne zamara uopšte jer se naslanja svojom težinom na trupac i pušta se da sama svojom težinom reže na dole.

E to sam hteo da cujem , pa s obzirom da ima 10+ kilograma sasvim je dovoljna ta tezina prilikom secenja
[ mirkopet @ 08.11.2011. 21:48 ] @
@paterson,
ako smo se dobro razumeli mislio sam na sraf sa oprugicom ,predpostavljam da se vazduh steluje sa njim? neverujem da je neko busio kanale po karburatoru tek onako?! mada nikad se nezna bacuska je to !! pozz
[ paterson @ 08.11.2011. 22:07 ] @
Citat:
mirkopet: @paterson,
ako smo se dobro razumeli mislio sam na sraf sa oprugicom ,predpostavljam da se vazduh steluje sa njim? neverujem da je neko busio kanale po karburatoru tek onako?! mada nikad se nezna bacuska je to :-) !! pozz

Jesmo, razumeli smo se dobro. Taj šrafić sa oprugom (u ruskom prospektu piše: igla malogo gaza) reguliše protok goriva, a ne vazduha. Protok vazduha se reguliše uz pomoć zavrtnja na ručici gasa.



[Ovu poruku je menjao paterson dana 08.11.2011. u 23:22 GMT+1]
[ paterson @ 10.11.2011. 22:42 ] @
Poređenje

Način paljenja ruske motorne testere DRUŽBA 4 ELEKTRON

sa originalnim ugrađenim karburatorom - teže paljenje i teže držanje rada testere:



sa neoriginalnim karburatorom drugog proizvođača - lakše paljenje i lakše držanje rada testere:



[ mirkopet @ 12.11.2011. 19:54 ] @
od cega li je ovaj karburator ???
[ paterson @ 13.11.2011. 00:28 ] @
Citat:
mirkopet: od cega li je ovaj karburator ???

Od aluminijuma je karburator.

No šalu na stranu, zaista ne znam koja je firma proizvodila ovaj karburator, a verovatno se može nabaviti odgovarajući od Beogradskog proizvođača "IPM" mada lično ne verujem.

Na Google pretraživaču za "carburator motogenerator GS 650" stalno prezentira SUZUKI motocikle, a nikako proizvođača.....

Citat:
Drujba 4 Electron - fabricatie 1992, carburator motogenerator GS 650

Druzba 4 Electron - fabricatie 1992. Carburator motogenerator GS 650, piston si segmenti noi, rulmenti ambielaj noi, semeringuri ambielaj noi, lama si lant noi.
Carburatorul relizeaza o pornire usoara la rece (prezinta clapeta de soc). A redus considerabil consumul de benzina cu ~40 %. Permite o functionare la relanti a motorului si dezvolta o putere net superioara vechiului carburator.
Vechiul carburator de conceptie ruseasca ( simplu constructiv) se dovedeste a fi foarte problematic indiferent de reglaje, motorul nu tine relantiul si se plafoneaza in sarcina si turatii mari. Porneste greu la cald si are consum foarte mare de combustibil

Google translate from Romania to Serbia

Družba 4 Elektron - proizvodnja 1992. Motorni karburator GS 650, klipnih i prstenovi novih ležajeva ambielaj nove ambielaj semeringuri novo sečivo i lanac nas.
Relizeaza karburator lakog pokretanja hladnog (režanj predstavlja šok).Značajno smanjena potrošnja benzina ~ 40%. Omogućava motor radi na stanju mirovanja i moć superioran u odnosu na stari karburator.
Stare ruske karburator dizajn (jednostavne konstrukcije) se ispostavi da je veoma problematično, bez obzira na podešavanja, motor u stanju mirovanja brzinu i ne možete kape u trudnoći i velikim brzinama. Hard počinje toplo i ima veoma visoku potrošnju goriva
[ paterson @ 13.11.2011. 07:49 ] @
Nešto sam našao na rumunskom sajtu o toj testeri, ali nisam siguran da će nešto mnogo pomoći u vezi karburatora.

Citat:
Karburator njegov ruski konstrukcija je težak problem, mi podesiti i radi dobro za vreme onda opet početi da brine pa sam mislio da se prilagode drugim karburator skuter ili nešto drugo.
Prijatelj je imao rasklopljeni motor Motorni pa sam kupio i imam karburator (preostali delovi i nadam se da nađu korisne)
Pored problema prilagođavanja i pokretanje veoma važno je consumuli od benzina. Rezervoar je 1.5l-1.6l i oštre lanac dostigao samo korpu i neke drveta. Za koji ja koristim dosta često i odlučio sam da imlocuiesc Motorni stari karburator.


Citat:
Vraćajući se promeni carburatoruli: sam flasensele montažu za unos i filter za vazduh od 2mm debljine trake. Dve mesingane čaure na njima sam napravio prijatelj koji je postao, prirubnica koja se pojavljuje na slici nisam ga koristio tu nema udela ili da mi pomogne. Filter za vazduh Huskvarna je želeo da se napravi jedna, već to znači da druge modifcari i druge pare, tako da sam sve koristi na nju.
Gasa kabl sam napravio od kabla bicikl menjača.
Motorni karburator je GS650 (dva puta i 65cm3) neki kineski veruju, je šok i gasa režanj ne poklopcem podešavanje. Nakon male korekcije održava u stanju mirovanja brzinu i hladno parneste "četvrt" i što je najvažnije umanjila njegova comsumul kape i više nije na čelu. Sa kamiona 2.5l sam rez drvo, ono što ja mislim da je veoma dobar. Što sam više kao sada zvuk motora, slično kako je motor, ali pokušajte da se ne tako velika sila motorelor stari problem je pouzdanost i ne žele da budu nešto u njemu nagadanju.











[ paterson @ 18.11.2011. 05:20 ] @
Citat:
paterson: Nešto sam našao na rumunskom sajtu o toj testeri, ali nisam siguran da će nešto mnogo pomoći u vezi karburatora.


Ako ima nekog ko zna rumunski jezik, zamolio bih da na gore rumunskom sajtu pogleda kao i ona YOUTUBE snimka na rumunskom jeziku od koje mašine je korišćen ovaj gore karburator umesto originalnog nepouzdanog karburatora za paljenje i rad testere.

Posle višednevnih traganja, nisam uspeo da utvrdim od koje mašine je korišćen karburator za rusku motornu testeru.

Zahvaljujem.
[ dorazr @ 22.11.2011. 23:07 ] @
Ko bi voleo da je ima..imam ja jednu na prodaju.
[ paterson @ 23.11.2011. 06:00 ] @
Pravilo je ovog foruma da nije dozvoljeno reklamiranje, tako da će moderator izbrisati Vaš prvi post.

Posle upisanih 5 postova, imate mogućnost da šaljete reklame na privatne poruke (pp) meni i drugima....

Koliko je stara, cena i u kakvom je stanju?
[ dorazr @ 23.11.2011. 07:40 ] @
Sad bi ja trebalo da vam odgovorim na pitanje a zabranjeno je..:D
[ dorazr @ 23.11.2011. 08:01 ] @
Postavih ja pet postova..ali nista..moram da cekam jos sedam dana da bi mogla poruku da vam posaljem..e pa lepo..u medjuvremenu probajte da "izguglate", sigurno cete je naci na poznatom sajtu za trgovinu kojecime. :D
[ paterson @ 15.12.2011. 02:49 ] @
Neobičan novi originalni karburator za tu testeru.

Trebalo bi da je bolji u odnosu na pređašnji.





[Ovu poruku je menjao paterson dana 15.12.2011. u 18:11 GMT+1]
[ KobraBane @ 10.01.2012. 22:10 ] @
Mozete li i meni poslati broj od tog iz Batajnice?
[ paterson @ 16.01.2012. 23:15 ] @
Poslato na Vašu privatnu poruku (obeleženo crvenim okvirom) gore ispod Vašeg username.

Tek posle nedelju dana od registracije imate pravo da odgovarate na privatne poruke.
[ paterson @ 01.02.2012. 17:54 ] @
http://shop-dudishev.ru/index....n=com_virtuemart&Itemid=80

Ruska motorna testera kao mini elektro-agregat.



Citat:
Mobilьnaя mini эlektrostanciя svoimi rukami

*Primečanie:Dannaя tehničeskaя dokumentaciя i denьgi za neё vozvratu ne podležat, t.k. эta poleznaя informaciя uže možet bыtь ispolьzovana bez našego vedoma.

Dannaя važnaя informaciя ne možet bыtь peredana tretьim licam bez našego razrešeniя.

Prinimaem predvaritelьnыe zakazы na teh dokumentaciю.

Referat

Mobilьnaя эlektrostanciя prednaznačena dlя obespečeniя avtonomnogo эlektropitaniя potrebiteleй naprяženiem postoяnnogo toka 12 volьt, a pri ispolьzovanii preobrazovatelя naprяženiя - naprяženiem peremennogo toka 220 volьt.

Mobilьnaя эlektrostanciя možet bыtь široko ispolьzovana v častnыh domah, kottedžah, v stroitelьstve, pri remontnыh rabotah, v masterskoй, v sadu, v garaže. Vozmožno ispolьzovatь ee voobщe vezde v kačestve rezervnogo ili avariйnogo istočnika эlektropitaniя.

Peredvižnaя эlektrostanciя sozdana dlя obespečeniя neobhodimыm količestvom эnergii nužnogo mesta. Ona osobenno udobna dlя эkspluatacii v otdalennoй mestnosti, gde net dostupa k podstanciяm.

Mobilьnыe эlektrostancii bыli vostrebovanы eщe v sovetskoe vremя i do sih por ne poterяli svoeй aktualьnosti.

Dostoinstvom perenosnoй эlektrostancii яvlяetsя ee mobilьnostь, vozmožnostь primeneniя v lюboй moment. Ee kompaktnaя forma obespečivaet horošuю manevrennostь.

Svoя sobstvennaя эlektrostanciя dlя rezervnogo эlektrosnabženiя – vovse ne roskošь, a neobhodimoe uslovie komforta i spokoйstviя, k kotoromu stremitsя čelovek, obladaющiй zagorodnыm domom.

Эto samoe prostoe i nedorogoe rešenie, esli Vam neobhodimo zastrahovatьsя ot vnezapnogo otklюčeniя эlektroэnergii, obespečiv rabotu samыh neobhodimыh «v hozяйstve» эlektropriborov.

Sredi preimuщestv možno nazvatь sleduющie:

- kompaktnostь.

- mobilьnostь.

- prostota v эkspluatacii.

- otnositelьno nizkaя sebestoimostь.

- vozmožnostь izgotovleniя svoimi rukami iz područnыh materialov.

Predlagaem tehnologiю samostoяtelьnogo izgotovleniя peredvižnoй эlektrostancii. V komplekt materialov vhodяt čerteži s podrobnыm i pošagovыm opisaniem processa izgotovleniя, kak samoй perenosnoй эlektrostancii, tak i samostoяtelьnogo izgotovlenie preobrazovatelя naprяženiя. Vam budet rasskazano o principe deйstviя, эkspluatacii, merah bezopasnosti i rekomendacii po usoveršenstvovaniю mobilьnoй эlektrostancii.
[ svsale @ 01.02.2012. 20:33 ] @
Pozdrav svima. I meni bi trebao broj telefona servisa u Batajnice. Da li neko može da mi pošalje na pp ili email.
Hvala
[ miloss1991 @ 21.02.2012. 15:36 ] @
I meni treba broj telefona servisa, ako neko hoce da mi posalje na pp, bio bih zahvalan. pozdrav
[ pepijan @ 22.03.2012. 17:22 ] @
Help ! Treba mi hitno tel. broj servisa ruskih motornih testera iz Batajnice . Unapred hvala
[ simke747 @ 12.04.2012. 20:11 ] @
Molio bih nekoga da mi prosledi broj telefona servisa za ove motorne testere iz Batajnice na email. Ovu testeru sam nasledio od dede i vec godinama pokusavam da je dovedem u funkcionalno stanje, ali bez uspeha...
[ dejan351 @ 16.04.2012. 11:40 ] @
ako ima nekog na forumu neka posalje taj sada vec fzmozni broj servisera iz batajnice,hvala unpred
[ paterson @ 10.06.2012. 09:33 ] @
Družba 4 Electron

[ paterson @ 10.06.2012. 16:55 ] @
Rusian chainsaw-Ruska motorna testera-Družba-4;Druzba-4;druzhba-4;Drujba-4.

[ alxns @ 15.07.2012. 12:59 ] @
Au, nije me bilo dosta vremena na forumu vidim tema se razradila preko svake ocekivane mere :-))
Evo i od mene mali doprinos sto se tice potrosnje Urala (to je ona veca od "Druzbe", sa duguljastim rezervoarom i automatskim podmazom lanca), sa punim rezervoarom (oko 2L) je sekla 1-1,5 metara drva na tri reza. Ali, ja secem na taj nacin da napravim ogradicu od 4 kolca izmedju kojih naslazem drva oko metar visine i 40cm sirine i onda krenem odozgo i samo spustim mac do kraja i to ponovim tri puta (prvo sa strana a onda kroz sredinu). Neuporedivo je brze nego seckati komad po komad jer ovako sa tri reza prakticno stucem trecinu metra drva. Ali zato i trosi znacajno vise. A ne treba napominjati koliko je ovde znacajna snaga i izdrzljivost testere, sto je ovima (ja licno preferiram Ural) zaista jaca strana. Sto se ulja za lanac tice ja sam stavljao preradjeno od kola i nisam ni merio koliko trosi, ali recimo da ode oko 1 rezervar ulja na dva rezervara goriva.

Ne znam u vezi tih problema sa paljenjem, ja sam samo jednu Druzbu probao da upalim i nisam uspeo, verovatno zbog loseg karburatora. Ali Ural (koji ima i znacajno drugaciji karburator) sam uvek palio bez problema, leti, zimi, vruc, hladan, nebitno. Ako je ispravan i nastelovan karburator i, najvaznije, ako se ispostuje procedura paljenja koja jeste specificna, uvek, ali uvek pali najvise iz treceg poteza. Cak i jednu sto je stajala godinama napunjena nekim razredjivacem (valjda je neko mislio da ce je konzervirati tako) sam nakon ciscenja upalio, verovali ili ne, iz drugog poteza.
[ mirkopet @ 22.09.2012. 23:03 ] @
pozdrav svima :)
ima li neko nove brojeve telefona firme koja zastupa i prodaje ove testere(ako jos postoji) ,kao i majstora iz batajnice.
majstor je nedostupan a kada zovem firmu izbacuje nepostojeci broj?!
trba mi membrana za karburator i ostali dihtunzi.
ako neko ima brojeve neka mi posalje pp.
unapred zahvalan!!
[ paterson @ 22.09.2012. 23:14 ] @
Poslato na pp.
[ mirkopet @ 25.09.2012. 18:21 ] @
dobio sam majstora na fiksni.
puno hvala!!!!!!!!
[ Dusai @ 07.04.2013. 09:27 ] @
Pozdrav svim učesnicima foruma,

skoro sam nabavio jednu motorku Družba, nisam dobio uređaj za paljenje pa ako bi neko imao da proda ili gde se može nabaviti, da mi pomogne, kao i za ostale delove. Takođe ako bi neko mogao da pošalje tel. servisa u Batajnici.

Hvala unapred!
[ paterson @ 07.04.2013. 10:45 ] @
Poslato na pp.
[ Dusai @ 07.04.2013. 15:06 ] @

Hvala za informacije, javim se kad upali testera!!
[ vojkanrandja @ 23.05.2013. 09:21 ] @
Ja doduše imam TAJGU tj.dve iste a imam i URAL-ku koja je u penziji.Ural je toliko jak da ako hoćeš vrhom mača da sečeš hoće da te odvuče do trupca tj jače da cimne.Šta ćeš danak neiskustvu.Potrošnja? pa koliko para toliko i muzike,za snagu koju daje nije velika naravno ako niste nervozni sa gasom.Uglavnom sa pola gasa seče sasvim OK a potrošnja je drastično manja.Trenutno koristim tajgu i mislim (iz mog iskustva)da iako je lakša od urala više bole ledja i ruke zdog same konstrukcije.Preteška je iako ima savremen oblik i ergonomiju.
Patersone šalji i meni broj servisa jer mi je crkla elektronika na ovoj drugoj tajgi pa da je napravim.A ako neko zna kako (i čime) da rastopim onu plastiku kojom je zalivena elektronika dobro bi mi došlo.Ja elektroniku mogu da popravim ali ne mogu da je skinem tj. izvadim iz kućišta.
Pozdrav svima
[ paterson @ 23.05.2013. 22:44 ] @
Citat:
vojkanrandja: Ja doduše imam TAJGU tj.dve iste a imam i URAL-ku koja je u penziji.Ural je toliko jak da ako hoćeš vrhom mača da sečeš hoće da te odvuče do trupca tj jače da cimne.Šta ćeš danak neiskustvu.Potrošnja? pa koliko para toliko i muzike,za snagu koju daje nije velika naravno ako niste nervozni sa gasom.Uglavnom sa pola gasa seče sasvim OK a potrošnja je drastično manja.Trenutno koristim tajgu i mislim (iz mog iskustva)da iako je lakša od urala više bole ledja i ruke zdog same konstrukcije.Preteška je iako ima savremen oblik i ergonomiju.













Koja "Tajga"?

"214" ili "245"?

Upustvo za "Tajga 214"

http://www.benzopily.ru/catalogue/k_tayga-245.shtml

Citat:
vojkanrandja:Patersone šalji i meni broj servisa jer mi je crkla elektronika na ovoj drugoj tajgi pa da je napravim.A ako neko zna kako (i čime) da rastopim onu plastiku kojom je zalivena elektronika dobro bi mi došlo.Ja elektroniku mogu da popravim ali ne mogu da je skinem tj. izvadim iz kućišta.
Pozdrav svima


Poslato na pp.

[Ovu poruku je menjao paterson dana 23.05.2013. u 23:55 GMT+1]
[ vojkanrandja @ 04.06.2013. 19:10 ] @
245 obe hvala na linku i uputstvima
[ maestral1 @ 09.07.2013. 11:10 ] @
Nasledila sam od oca motornu testeru Taiga. Stajala je par godina i nismo uspeli da je upalimo. Molim vas da mi posaljete telefon ili neki drugi podatak da bih mogla da pronadjem majstora iz Batajnice. Hvala unapred
[ paterson @ 09.07.2013. 20:05 ] @
Poslato na pp.
[ maestral1 @ 09.07.2013. 21:09 ] @
Hvala!
[ dokini @ 07.10.2013. 11:45 ] @
Dobar dan svima i puno pozdrava .Da li iko moze da mi da informaciju ili ako moze da dodje do toga,Potreban mi je magnet sa bobino i tranzistorskom plocom ili da mi da informaciju da li moze nekako da se izvuce iz plastike kojom je zalivena tranzistorska ploca.Imam Druzba testeru kojoj je ovo otkazalo od stajanja malte nova je zeleo bih da je osposobim puno hvala unapred !

[ paterson @ 07.10.2013. 21:00 ] @
@dokini,

moj lični savet je da ne radite ništa na svoju ruku kao što sam ja pokušao sam "popraviti" u vreme devedestih godina prošlog veka, pa od tog sam napravio još gore.

Najbolje je da se obratite ovlašćenom serviseru u Batajnici. Javite se ako ste zainteresovani za kontakt broj telefona preko pp.
[ dokini @ 09.10.2013. 10:04 ] @
Posto sam prijavljen pre par dana forum mi neda da saljem PP poruke Kako mozete da mi posaljete broj servis za testereiz Batajnice unapred hvala .
[ paterson @ 09.10.2013. 17:59 ] @
I nisam ni mislio da mi šaljete preko pp jer se nisam jasno izrazio, a znam da kao novi član možete prvih sedam dana (mislim) samo primati pp.

Poslato na Vaš pp.
[ Vladimirtech @ 13.10.2013. 21:45 ] @
Ne mogu da verujem da su ove testere jos u funkciji tj da jos nisu prevazidjene, msm na ove ural sa velikom ruckom ... hi hi moji stari su je zvali Gorbacov ... Inace treba znati startovati, potrosac je veci, i treba da se imaju celicne ruke za nju... Uz nju je stric obicno nosio kompletan alat za generalnu usred sume .
[ 2006985 @ 19.10.2013. 00:43 ] @
Moj otac ih ima kući jedno 10komada, i 5 njih još uvek rade kao zmajevi. Azdaja, seče kao luda i naravno troši.
Pre nekih 19-20 godina je na neki ram od nekog starog automatik motrocikla nakacio motor od družbe 4 sa pravljenim pogonskim zupčanikom. Sećam se da je taj motor išao kao lud. Najveći problem je bilo upaliti ga na kiks ali mogao je da razvije preko 80km/h. Šteta što ta cela skalamerija još uvek nije u funkciji da vam okačim slike.
Jel je moguće negde kupiti novo elektronsko paljenje za ove testere? Jel još uvek postoji prodavnica u pazovi(staroj/novoj) koja prodaje njihove delove?
Ili je taj servis u Batajnici jedini preko koga mogu da se nabave delovi?
Jel može neki kontakt i meni na pp.

[Ovu poruku je menjao 2006985 dana 19.10.2013. u 19:18 GMT+1]
[ paterson @ 19.10.2013. 00:48 ] @
Citat:
2006985: ...............
Jel je moguće negde kupiti novo elektronsko paljenje za ove testere? Jel još uvek postoji prodavnica u pazovi(staroj/novoj) koja prodaje njihove delove?
Ili je taj servis u Batajnici jedini preko koga mogu da se nabave delovi?
Jel može neki kontakt i meni na pp.

Može. Poslato!
[ vnevajda @ 22.02.2014. 11:38 ] @
Firma koja je prodavala ruske testere je Intertexna u Novoj Pazovi,ali ona vise ne postoji od 2004g ali je serviser Vlada iz Batajnice i on popravlja u svojoj kuci na predzadnjoj stanici 73 i ne znam koliko on ima delova za njih, inace i ja sam radio u Intertehni do samog kraja u maloprodaji u Novoj Pazovi.
[ paterson @ 22.02.2014. 13:10 ] @
Citat:
vnevajda: ...... i ne znam koliko on ima delova za njih.....

Što se tiče rezervnih delova, fabrika u Permu i dalje proizvodi te ruske testere, tako da će i dalje biti rezervnih delova.

Znači, ostaje samo snalažljivost majstora oko nabavke rezervnih delova iz Rusije.
[ vnevajda @ 22.02.2014. 13:43 ] @
To je vojna fabrika u Pernu kao kod nas Krusik u Valjevu a u Moskvi na istocnoj pijaci ima delova za njih donose Rusi ja imam 4 tajge i na svi m su pocrkali magneti to im je boljka to je neka ruska tehnologija i zato su zalivene plastikom,ne znam da li je neko kod nas provalio te magnete.Ima dve vrste Tajge, kao i druzbe ,jedna sa platinom a druga sa magnetom,te sa platinom koriste platine od jugica,ali ih ima malo dok ove sa magnetom ima dosta,ja mislim da je Intertehne uvezla oko 3000kom tih testera.Osim Vlade ima jos jedan tip koji prodaje delove za ruske testere Zove se Kica i na konjarniku stanuje ako ti nesto treba potrudicu se da ti nabavim njegov telefon,pozzz
[ paterson @ 22.02.2014. 15:09 ] @
Citat:
vnevajda: .....Osim Vlade ima jos jedan tip koji prodaje delove za ruske testere. Zove se Kica i na konjarniku stanuje ako ti nesto treba potrudicu se da ti nabavim njegov telefon,pozzz

Znači, pored servisera Vlade iz Batajnice imamo i prodavca delova za ruske testere Kiću iz Konjarnika u Beogradu.

Ne bi bilo loše da mi date njegov broj telefona i adresu na pp (Privatna Poruka), ali da biste mogli da koristite pp moraćete zadovoljiti neke uslove prema ovom forumu ELITEMADZONE (ne znam da li je u pitanju broj poruka ili vremenski termin - davno je to bilo).
[ vnevajda @ 22.02.2014. 17:36 ] @
Citao sam ovu temu od pocetka ali nisam ukapirao da li se i vi bavite popravkom testera ili imate testru pa je sami popravljate,pri kupovini u Intertehni dobijate i upustvo za popravku pa onaj ko malo zna moze i sam popraviti,sa Kicom se odavno nisam cuo a izgleda da je promenio broj ali u subotu na Bubanj potoku cu ga naci pa vam saljem broj,nesmatram da je ovo reklama nekome vec pomoc da bi nesto sto vec imamo popravili razmenili misljenje,da niste mozda stupili u kontakt sa nekim rusom ili sa nekim ko se razume u magnete pozz
[ pesicdraganruki @ 08.03.2014. 14:52 ] @
Potrebno mi je elektronsko paljenje za rusku Tajgu...95 godiste...hitnoIli odgovor ili resenje mog problema
Unapred zahvalan
[ vnevajda @ 08.03.2014. 16:02 ] @
Ja sam prodavao te testere,i rezervne delove ali i ja imam dve testere i nemam megnete jedino ako imate nekog u Moskvi pa da vam donese pozz
[ paterson @ 08.03.2014. 17:33 ] @
Pokušajte da uspostavite vezu sa majstorom iz Batajnice.

Možda ima.

Dobićete broj telefona na Vašoj pp.
[ vnevajda @ 08.03.2014. 21:25 ] @
Znam ja odlicno Vladu iz Batajnice on je bio serviser tih testera ali ja mislim da i on vise nema tih magneta, ne znam da li se neko cuo sa njim,ili bio kod njega pa mu on napravio, ali ako je neko bio kod njega i zavrsio mu testeru neka se javi da cujemo ima li ili nema pozz
[ hannibal92 @ 14.04.2014. 14:15 ] @
pozz... Ja imam tu testeru pa me zanima gde bih mogao nabaviti paljenje za nju?
[ vnevajda @ 14.04.2014. 19:27 ] @
>
[ paterson @ 29.12.2014. 00:11 ] @









[ paterson @ 05.01.2015. 08:37 ] @


http://dachniku.com/vse-dlya-d...gouborshhik-svoimi-rukami.html












Šnek lučše vsego sobiratь v gotovыh posadočnыh mestah.


Vыkroйka dlя dvuh poludiskov (vitkov spirali).









http://zapivo.net/vtorayazhisnveshey/item/snegouborhik-benzopila















[ vnevajda @ 05.01.2015. 10:08 ] @
>
[ paterson @ 05.01.2015. 15:59 ] @
Citat:


Šta znači taj znak ">"? Ovo je već drugi put da stavljate potpuno nerazumljivi znak.

Ako imate šta da pišete, napišite, a ako nemate šta da pišete onda nemojte više stavljati ">".

Trudim se da oživim temu o ruskoj testeri kako bi drugi korisnici ruske testere informisali za šta bi se ista mogla iskoristiti za nešto drugo, a ne samo za testerisanje.
[ gilopile @ 05.01.2015. 16:37 ] @
A kakve veze ima cistac snega sa motornom testerom? Hmm, samo pitam...

A i nisu im nesto ti cistaci. Vise se iscimas sa njima nego da odlopatas :)
[ vnevajda @ 05.01.2015. 17:05 ] @
Izvini ,nisam obratio paznju,radi se o tome da sam ispod mog mejla napisao odgovor ali to ovde ne prolazi treba se logovati,nadam se da primas izvinjenje,ali radi se o tome da su meni stigle slike ruskih recepata za neku hranu a ne kako se mogu koristiti ruske testere u razne svrhe pa kao i cistac snega i to je ok ali niko se nije javio dali mu je Vlada iz Batajnice popravio testeru da li je stavio novi magnet ili sta vec ili je to opet neka zabrana administratora pa molim predhodnike ako mogu da se jave da vidimo sta se desilo pozz Vasa
[ paterson @ 05.01.2015. 21:29 ] @
Citat:
vnevajda: ... ali niko se nije javio dali mu je Vlada iz Batajnice popravio testeru da li je stavio novi magnet ili sta vec ili je to opet neka zabrana administratora pa molim predhodnike ako mogu da se jave da vidimo sta se desilo pozz Vasa

Ne, nije u pitanju zabrana administratora (zabrana je samo javno reklamiranje tj. broj telefona i adresa) nego je u pitanju nemarnost korisnika odn. kad im nešto treba pa se ovde javljaju za pomoć, a kad su rešili problem, a u to sam siguran, okreću na drugu stranu i ne razmišljaju uopšte da pišu ovde reči pohvale.
[ vnevajda @ 06.01.2015. 16:02 ] @
Evo na limundu se prodaje druzba 4m na rucnom alatu i cena pocetna 1999rsd i ima jos 4dana do isteka licitacije pa kome treba nek izvoli pozz
[ paterson @ 06.01.2015. 16:13 ] @
Citat:
vnevajda: Evo na limundu se prodaje druzba 4m na rucnom alatu i cena pocetna 1999rsd i ima jos 4dana do isteka licitacije pa kome treba nek izvoli pozz

Link?

Da li možete da postavite link ka limundu da bismo videli?
[ vnevajda @ 06.01.2015. 17:12 ] @
Ne vredi ne znam ali prosto ko pasulj,udjes u limundo pa u masine i alate pa u rucni alat i na kraju testere i na prvoj strani trenutno 13 po redu je druzba 4m pozz
[ paterson @ 06.01.2015. 19:40 ] @
Citat:
vnevajda: Ne vredi ne znam ali prosto ko pasulj,udjes u limundo pa u masine i alate pa u rucni alat i na kraju testere i na prvoj strani trenutno 13 po redu je druzba 4m pozz

Da, prosto ko pasulj kad uđete, a ne znate da markirate i da kopirate i pastujete link ovde na forum. I to je prosto ko pasulj - tek kad stignete do družbe 4m, potražite gore na vrhu web adresu, markirajte mišem celu web adresu, pa desnim klikom na mišu kliknite na "Copy", pa onda se vratite na ovaj forum i opet desnim klikom na mišu kliknite na "Paste" i to je to. Prosto ko pasulj.

Ništa nam ne vredi vaš post "eve ga ima na limundu družba 4m....." a bez linka.

EDIT:

Našao sam i evo link:

http://www.limundo.com/kupovin...-testera-ruska-druzba/32247497

Treba da shvatite da većina čitalaca nisu strpljivi tj. NEĆE da gube vreme pretražujući prema vašim uputstvima "idite tu, tu, tu, .... i tu..."

[Ovu poruku je menjao paterson dana 06.01.2015. u 21:05 GMT+1]
[ paterson @ 07.01.2015. 04:39 ] @




[ vnevajda @ 07.01.2015. 13:08 ] @
Gde nalazis ove slike,svaka cast,evo na kupujem prodajem Zoran iz Varvarina prodaje magnet od tajge 245 i trazi 1500rsd pa kome treba njegov telefon 063 880 7912 pozz
[ Ivan 89 @ 18.01.2015. 23:13 ] @
I ja nabavih dve Druzba 4 testere jedna narandzasta a druga zelena a obe bez maca i lanca.
Narandzastu sam ocistio i upalio a zelenu tek sledi ribanje pa palenje.
Inace kako se to cudo gasi nema dugmeta vezanog za platine a nista ni na karburatoru, nije valjda da se zavrne gorivo i ona se ugasi.
Ja sam pre nekoliko godina cackao jednu komsijinu al jedino mi rucke ostale u glavi a sve ostalo sam zaboravio.
Zanima me mesanje dvotaktola i benzina nije mi bas jasno sto je zasun napisao
Citat:
zasun:
- šesti uslov je tačan odnos mešavine od 6,5% tj. 15 litara benzina i 1 litar mineralnog ulja dvotaktol (pogrešio sam ne 4% i ako ima više od 6,5% ulja onda zagaravi svećicu pa ne može da se pali testera).

Dal treba 4% ili 6.5% u glavnom preko 6.5% nije dobro.
Ako bi ste mogli i meni javiti porukom gde bih mogao naci rezervne delove u srbiji ako mi zatrebaju.
[ paterson @ 19.01.2015. 00:37 ] @
Citat:
Ivan 89: ..............
Zanima me mesanje dvotaktola i benzina nije mi bas jasno sto je zasun napisao

Dal treba 4% ili 6.5% u glavnom preko 6.5% nije dobro.
Ako bi ste mogli i meni javiti porukom gde bih mogao naci rezervne delove u srbiji ako mi zatrebaju.

Postato na pp.

Prema mom uputstvu koji sam dobio sa testerom piše 6,5 % tj. 15 litara REGULAR benzina i 1 litar dvotaktola.
[ Ivan 89 @ 21.01.2015. 23:31 ] @
Prodjose praznici i doslo vreme da rasturim i drugu druzbu da je sredim.
Interesantno na oko te moje druzbe testere izgledaju slicno a paljenje i kvacilo se razlikuju cak ta zelena ima na platinama cep sa lancicem koji se odvija spolja radi lakseg stelovanja palenja.
Narandzasta ima jednu veliku bobinu i platine a ona zelena ima dve bobine i platine odnosno jedna je dinama a drugo bobina i vezane su redno.
Zna li neko koje su odprilike godiste te druzbe.
[ Ivan 89 @ 23.01.2015. 00:14 ] @
Jutros sam palio narandzastu i sa svecicom nastelovanom na 0.6mm onom srednjom i mesavinom od 6% motor ne moze da upali malo uhvati i zamasti svecicu i nista, posle stavim malu svecicu od stihl motorne testere koja ima dosta manji razmak izmedju elektroda i motor upali al dimi gore no parna lokomotiva a i dosta je mlitava po gasu .
Koristio sam http://www.adeco.rs/i2.php?mid...p;l=1&mname=Motorna%20ulja 2T MIX UNIVERZAL dvotaktno ulje.
Da nije malo previse tih 6.5% mozda su danasnja ulja dosta kvalitetnija pa bi trebala manja doza.
I dalje stoji ono pitanje za gasenje, kada zatvorim benzin motor sve vise i vise dobija turazu sve dok se ne ugasi mada maksimalni broj obrtaja turaze prelazi bar 20% maksimalni gas na rucici.
Dal se to normalno desava kod svakog ili samo kod mene.
[ knezina @ 05.02.2015. 08:30 ] @
Citat:
aleksazr:
Citat:
zasun: Tih ruskih testera ima kod nas iha, haa


Upravo zbog toga sto je imaju mnogi bi trebalo da napises javno ime servisa.
Meni, na primer, fali jedan manji deo za paljenje.

[ knezina @ 05.02.2015. 08:35 ] @
Dobar dan svima.
neko je napisao da u batajnici postoji neki servis za ruske motorne testere. Imam testeru ZiD, mošnost, d2.6 kwt, lanac380mm, i treba da menjam membrane za karburator pa ako neko moze da pomogne unapred hvala.
[ paterson @ 06.02.2015. 05:11 ] @
Citat:
knezina: Dobar dan svima.
neko je napisao da u batajnici postoji neki servis za ruske motorne testere. Imam testeru ZiD, mošnost, d2.6 kwt, lanac380mm, i treba da menjam membrane za karburator pa ako neko moze da pomogne unapred hvala.

Pogledajte pp.
[ Ivan 89 @ 08.02.2015. 23:25 ] @
Ako bi hteo neko da slika za Druzbu 4 ko ima mac ali onaj deo gde se podmaziva ja nabavih jedan al izgleda da nema podmazivanje pa da mogu uporediti.

[ paterson @ 11.02.2015. 09:14 ] @
Slikaću kad budem bio u mogućnosti tj. kad budem imao vremena i zato Vas molim za strpljenje.
[ paterson @ 14.02.2015. 11:51 ] @
Evo slika.
[ Ivan 89 @ 15.02.2015. 17:11 ] @
Nisam uspeo probusiti rupicu, tvrd mac preko vise okalili ga muski.
Uzgred zaboravio sam se pohvaliti pazario sam trecu rusku druzbu elektron ko nova ali nema reduktor sa podmazivanjem nego obican al mac i lanac ganc novi.
Kad stignem da slikam budu i slike.
[ paterson @ 15.02.2015. 17:39 ] @
Ama čoveče, ne buši se uopšte rupa na maču!!!!!!!

Ulje za podmazivanje prolazi IZMEĐU KUĆIŠTA TESTERE I MAČA i izlazi ulje na vidljivo i samo usled gravitacije sklizne na dole i podmazuje donji deo mača i lanca !!!!!
[ Ivan 89 @ 15.02.2015. 19:54 ] @
Na drugoj slici sto si postavio vidi se mala rupica gde ulazi ulje u mac i podmazuje ga a ja tu rupicu nemam jer fabricki nije predvidjena za podmazivanje ali ja imam druga dva reduktora koji imaju podmazivanje pa sam mislio iskoristiti jedan od njih.
Videcu da slikam.
[ paterson @ 16.02.2015. 06:51 ] @
Pregled i analiza originalnog karburatora:



[Ovu poruku je menjao paterson dana 16.02.2015. u 08:16 GMT+1]
[ paterson @ 16.02.2015. 07:27 ] @
Generalna demontaža i montaža ruske motorne testere "Družba 4..":







Zbog problema sa paljenjem ruske motorne testere, remont u DIY:







[Ovu poruku je menjao paterson dana 16.02.2015. u 09:07 GMT+1]
[ paterson @ 16.02.2015. 08:42 ] @
Montaža bobine od auta na rusku motornu testeru radi lakšeg paljenja iste testere:



[ Ivan 89 @ 19.02.2015. 00:12 ] @
Nije dobra ona varijanta skidanja magneta sa pajserima sa drugog videa jer vrlo lako moze da se iskrivi pa da struze u magnet a moze i da se slomi.
Po pravilu to se skida specijalnim radapcigerom a ako njega nema i bez njega se moze.
Odvije se sraf za poteznicu sa magneta a zatim i matica sto drzi magnet i povade platne.
Zatim se uzme jedan malo duzi torban sraf i ubaci u sraf poteznice tako da navoj torban srafa izadje van srafa poteznice tamo gde se kaci poteznica a glava torban srafa udje u magnet i sraf poteznice da se zavije par krugova cisto da malo pritegne torban sraf.
Posle cekicem kuckati u torban sraf tamo gde je navoj ali ne previse jako pa opet malo dotezanje srafa poteznice ako se popustio pa kuckanje i sve tako dok se ne smakne sa konusa.
Tako se izbegava rizik od ostecenja magneta i ventilatora.
[ rakicslavoljub @ 04.12.2015. 08:57 ] @
Citat:
pepijan:
Help ! Treba mi hitno tel. broj servisa ruskih motornih testera iz Batajnice . Unapred hvala

[ paterson @ 04.12.2015. 09:53 ] @
Pogledajte gore na crveno polje "privatne poruke".
[ Windows123 @ 21.05.2016. 22:37 ] @
treba mi broj ovog iz Batajnice
[ Windows123 @ 21.05.2016. 22:49 ] @
Treba mi broj ovog iz Batajnice unapred hvala
[ paterson @ 22.05.2016. 06:32 ] @
Poslato na PP.
[ goat @ 04.06.2016. 11:04 ] @
Pozdrav svima

... šta mislite o tome da se od ove mašine napravi kosilica za travu?

.. zanimljiv mi je prenosni mehanizam sa centrifugalnim kvačilom i uglom od 90 stepeni... dušu dalo za kosilicu

trebam kosilicu koja može na kose terene ili da se dosta nakrene.. imam jednu sa 4-taktnim motorom Briggs, ne bih da je upropastim na kosinama

vidim u upustvu da ima "jaku" specifičnu potrošnju 750g/KWh pri punoj snazi.... tomosov UMO ima negde do 600g/kwh, mada je slabiji (2.1KW) i treba mu reduktor ...

[ paterson @ 05.06.2016. 05:34 ] @
Citat:
goat: ......... šta mislite o tome da se od ove mašine napravi kosilica za travu?

...... zanimljiv mi je prenosni mehanizam sa centrifugalnim kvačilom i uglom od 90 stepeni... dušu dalo za kosilicu :)

trebam kosilicu koja može na kose terene ili da se dosta nakrene.....


http://kudesov.narod.ru/



http://bazila.net/sad-i-ogorod/gazonokosilka-iz-benzopily.html






https://www.drive2.ru/b/4062246863888327064/



[Ovu poruku je menjao paterson dana 05.06.2016. u 10:01 GMT+1]
[ goat @ 05.06.2016. 17:27 ] @
.. e sada ima li razlike izmedju urala i druzbe?

ural ima oko 100ccm i 5ks, a druzba je ako se ne varam nekih 75ccm i 4ks?



[Ovu poruku je menjao goat dana 05.06.2016. u 19:08 GMT+1]
[ paterson @ 05.06.2016. 18:34 ] @
Ima razlike, ali po mom mišljenju neznatne.

Ural je malo jača mašina i malo brže i bolje kosi sa višom i gušćom travom u odnosu na Družbu sa kojom se takođe može isto da kosi kao i Ural samo se kosi usporenijim koracima u odnosu na Ural.

Pre oko 10 godina sam imao prilike uvideti na licu mesta kako je čovek sam napravio kosačicu sa Družbom i lepo je kosio svoje dvorište na kojoj nije bilo ni velike ni guste trave. Samo toliko mogu reći.



[Ovu poruku je menjao paterson dana 06.06.2016. u 06:14 GMT+1]
[ goat @ 11.06.2016. 20:20 ] @
... pazario sam jedan Ural-2... ima napredniji karburator u odnosu na Družbu, manju specifičnu potrošnju po katalogu (puna snaga 635g/KWh) - reda veličine kao Tomos-ov UMO-6... danas sam je disecirao zbog pranja, čišćenja i isključivanja uljne pumpe za podmazivanje lanca.... ima vrlo zanimljiva tehnička rešenja... odrađena je prilično pedantno, komplikovani siluminski tankozidni odlivci - malo neobično za Ruski proizvod..... sada mi malo žao što ću je preraditi na kosilicu...

... nego auspuh joj je prilično korodirao, već se pojavila rupa kao iglicom napravljena pa ako može na PP kontakt za delove




[ paterson @ 11.06.2016. 21:20 ] @
Citat:
goat:... nego auspuh joj je prilično korodirao, već se pojavila rupa kao iglicom napravljena pa ako može na PP kontakt za delove :)

imaš broj telefona na pp.
[ paterson @ 19.06.2016. 17:30 ] @
Citat:
Ivan 89:....Inace kako se to cudo gasi nema dugmeta vezanog za platine a nista ni na karburatoru, nije valjda da se zavrne gorivo i ona se ugasi.....

Ima na karburatoru u centru okruglog dela dugmence i njega treba samo držati prstom pritisnutim kako bi se testera "Družba4" ugasila.
[ goat @ 27.06.2016. 21:15 ] @
..a 'el neko uspeo da "ulovi" servisera sa pp?
[ plavis @ 07.10.2016. 10:57 ] @
Može li na pp kontakt od Vlade i Kiće. Imam Taigu 214 koja nema ni 5 radnih sati, ali su izgleda otišle membrane i ne mogu je upaliti.
[ paterson @ 02.01.2017. 22:53 ] @
Citat:
goat: ..a 'el neko uspeo da "ulovi" servisera sa pp?


Citat:
plavis: Može li na pp kontakt od Vlade i Kiće. ......


@plavis,

@goat je koliko vidim nije uspeo uspostaviti kontakt sa majstorom (serviserom) tj. žalio mi se preko "pp" tako da ne mogu obećati siguran kontakt jer sam rusku testeru DRUŽBA još 2003 godine zabatalio (problem sa paljenjem) i od tada nisam imao nikakav kontakt sa tim majstorom iz Batajnice.

No, bez obzira na sve to, dajem Vam preko "pp" fiksni broj telefona i pokušajte uz malo više sreće uspostaviti vezu.

Citat:
plavis: ...... Imam Taigu 214 koja nema ni 5 radnih sati, ali su izgleda otišle membrane i ne mogu je upaliti.


Što se tiče membrane, nije uopšte problem napraviti ga koji je čak i bolji i trajniji od originalnog (napravio ga moj zet koji se inače bavi sa gumenim dihtunzima uopšte) tako da za Taigu 214 to ne bi trebalo biti problem.

http://translate.google.rs/tra...513%2F1%2Fdrujba_4_electron%2F

http://classiccar.3xforum.ro/i...iccar.3xforum.ro/ok_299292.jpg


P.S.
Nisam odustao od veoma robustne ruske testere samo kad bih rešio problem sa paljenjem (nikako da nađem novi neoriginalni karburator koji bi uvek upalio testeru iz prvog trzaja sajle).

[Ovu poruku je menjao paterson dana 03.01.2017. u 03:00 GMT+1]
[ vnevajda @ 02.01.2017. 23:39 ] @
Bio sam sa Kicom,nema ni Kica nista od delova a nema ni Vlada odavno neradi sa testerama, tako kaze Kica, zato se niko i nejavlja inace velika je razlika izmedju Druzbe i Urala uopste nisu iste testere ni po izgledu ni po delovima, Tajga 214 i 245 su bukvalno iste ali se razlikuju u paljenju,214 ima platinsku dugmad kao od jugica i moze da se koristi od njega a 245 ima elektroniku i tu nema pomozi boze,ali iz price sa Kicom te magnete radi neki elektronicar iz kragujevca koji prodaje razne elektronike u Bubanj potoku te subote ga nismo nasli ili sam ja dosao kasnije ili je on ranije otisao,ostaje samo pijaca u Moskvi, nisam nista pomogao ali ako nesto sazna neka pise pozzz
[ paterson @ 02.01.2017. 23:49 ] @
Citat:
vnevajda: Bio sam sa Kicom,nema ni Kica nista od delova a nema ni Vlada odavno neradi sa testerama, tako kaze Kica, zato se niko i nejavlja inace velika je razlika izmedju Druzbe i Urala uopste nisu iste testere ni po izgledu ni po delovima, Tajga 214 i 245 su bukvalno iste ali se razlikuju u paljenju,214 ima platinsku dugmad kao od jugica i moze da se koristi od njega a 245 ima elektroniku i tu nema pomozi boze,ali iz price sa Kicom te magnete radi neki elektronicar iz kragujevca koji prodaje razne elektronike u Bubanj potoku te subote ga nismo nasli ili sam ja dosao kasnije ili je on ranije otisao,ostaje samo pijaca u Moskvi, nisam nista pomogao ali ako nesto sazna neka pise pozzz


A ko nam može pomoći oko popravke tih ruskih testera u Srbiji?
[ pajapop @ 03.01.2017. 16:41 ] @

Mozda se ovde moze naci odgovor....mozda...:http://poljoinfo.com/showthread.php?973-Motorne-testere/page100
[ vnevajda @ 03.01.2017. 17:06 ] @
Pajapop jeste tacni su ti telefoni,ja sam radio u Intertehni i ona se raspala 2004g tu sad prodaju plocaste materijale u jednom delu a drugom francuska firma obradjuje delove za njihove automobile, nema ni Vlada delova i tacno to su njegovi telefoni i adresa, tu je mrka kapa pozzzz
[ paterson @ 01.04.2017. 07:33 ] @
DIY video uputstvo -kako sam popraviti karburator

[ deedee6 @ 05.11.2017. 10:24 ] @
[ klipcak @ 11.11.2017. 14:39 ] @
pozdrav nabavih ovo visenamensko rusko univerzlno cudo zvano ruska testera druzba sa platinama dali neko zna tacno stelovanje platinskog paljenja koliko pre GMT se vraca klip GDE JOJ JE PALJENJE ,gde otvaraju platine , koliki je zazor platina pa i svecica ? INACE SVE POHVALE ZA OVO RUSKO CUDO
[ paterson @ 11.11.2017. 16:33 ] @
Citat:
klipcak: pozdrav nabavih ovo visenamensko rusko univerzlno cudo zvano ruska testera druzba sa platinama dali neko zna tacno stelovanje platinskog paljenja koliko pre GMT se vraca klip GDE JOJ JE PALJENJE ,gde otvaraju platine , koliki je zazor platina pa i svecica ? INACE SVE POHVALE ZA OVO RUSKO CUDO


Ako znaš ruski, pokušaj izvući podatke iz priloga uputstva za rukovanje tom testerom, a imam delimično prevedeno o svim karakteristikama testere prilikom kupovine testere, ali ne u elektronskom obliku.

Što se tiče GMT, imam samo svojeručno pisani podatak 4,4 mm do GMT, a odakle mi taj podatak, ne sećam se. Pokušao sam sam uz pomoć šublera podesiti i nisam uspeo, pa sam morao lično nositi tu testeru do tog majstora, a on je samo vizuelno preko otvora gde je skinut karburator podesio GMT i proradila testera.

https://benzopilok.ru/brend/dr...ral/benzopila-4m-elektron.html
[ klipcak @ 12.11.2017. 09:17 ] @
hvala na info
[ klipcak @ 13.11.2017. 10:01 ] @
resio sam problem paljenja i stelovanja karburatora znaci nove karike nove platine odgvarajuci zazor na platinama 0,3mm svecica 0,6 paljenje 4mm pre gmt postavio bobinu od 12 volti od auta pali iz 3 /4 potez naravno treba se sve ispostovati procedura oko dihtovanja i sve na svom mestu a testera bila u vodi sa ovim poplavama i pre toga dugo nije radila sad je ko nova
[ paterson @ 13.11.2017. 14:31 ] @
Citat:
klipcak: resio sam problem paljenja i stelovanja karburatora znaci nove karike nove platine odgvarajuci zazor na platinama 0,3mm svecica 0,6 paljenje 4mm pre gmt postavio bobinu od 12 volti od auta pali iz 3 /4 potez naravno treba se sve ispostovati procedura oko dihtovanja i sve na svom mestu a testera bila u vodi sa ovim poplavama i pre toga dugo nije radila sad je ko nova

Kako si povezao bobinu od auta sa testerom?

Drugo, gde si našao nove karike, nove platine,......?

[Ovu poruku je menjao paterson dana 13.11.2017. u 16:23 GMT+1]
[ klipcak @ 13.11.2017. 19:59 ] @
imao sam da kazem tu srecu kada sam kupio jos jednu teseru dobio sam i dosta novih delova sa njom ta druga testera je elektron novija i ona funkcionise veoma dobro a ovu stariju sa platinama povezo sam jedna zica ide sa platina druga onaj sraf sa njenog paljenja vajda masa iskopirao sam sa jednog ruskog klipa na youtubu i funkcionise...
[ paterson @ 13.11.2017. 20:50 ] @
Citat:
klipcak:......... a ovu stariju sa platinama povezo sam jedna zica ide sa platina druga onaj sraf sa njenog paljenja vajda masa iskopirao sam sa jednog ruskog klipa na youtubu i funkcionise...

Link tog ruskog klipa na youtube?
[ klipcak @ 13.11.2017. 21:14 ] @
https://www.youtube.com/watch?v=s4oZzutDC-M&t=18s


ovde ima princip vezivanja bobine vidi se.
[ paterson @ 13.11.2017. 22:25 ] @
Sa gore youtube snimka se vidi da karburator nije originalan.

Zanimljivo, i to da je karburator takođe ruski: "KMP 100u 1992".



[ klipcak @ 19.12.2017. 15:08 ] @
imam cetri testere na prodaju druzba moze kupovina svih testera ili pojedinacno jedna je za delove ! ostale tri extra rade servisirane znaci kompletno nove karike membrane kontakt u poruci
[ paterson @ 01.01.2019. 13:07 ] @
Na ovom dole snimku se prikazuje kako se, u DIY režiji kod kuće, osposobljava "Družba" od potpuno prljave, zarđale, dugo stajale negde "u ćosku",.....do fizički očišćene, ofarbane i upotrebljive za sečenje trupaca.

Problem je nabavka delova.

[ paterson @ 11.01.2019. 14:02 ] @
Lik iz dole youtube snimka je na DRUŽBA testeru ugradio karburator od nekog motocikla ALPHA umesto originalnog, i što se vidi na snimku - uvek se upali ruska testera iz prvog trzaja.



Prema izgledu karburatora i nakon pretrage na internetu, rekao bih da je u pitanju ovaj dole karburator:

Karbюrator 152FMH(Alьfa) 110cc D=19-20mm //73 (?!)

















[Ovu poruku je menjao paterson dana 12.01.2019. u 13:14 GMT+1]
[ paterson @ 12.01.2019. 15:58 ] @
U vezi gore karburatora "za mopede" ALFA:

http://svnttwnt.appspot.com/moped-alfa-shema-karbyuratora.html














P.S.

Izgleda da sam našao priključak za rusku testeru sa kojim bi se mogao pričvrstiti karburator (pitanje je da li je odgovarajući
za spoljni prečnik od oko 21 mm otvora na cilindru ruske testere):

https://ru.aliexpress.com/item...i-VM24-Keihin/32427034363.html

















[Ovu poruku je menjao paterson dana 13.01.2019. u 04:33 GMT+1]
[ Mikisha @ 16.12.2020. 12:54 ] @
Poštovani,da li mogu dobiti kontakt kako da nabavim membranu za kmp 100su.liči na taigu 245.samo oznake zid i 1990.hvala