Mozete li mi reci nesto vise o Alfa Romeo 156 1.9 JTD?
Prica da se tesko nalaze i da su skupi rezervni delovi i da se tesko prodaje sam se naslusao, cak malo posumnjao da je preterano,ne znam, voleo bih cuti i iskustva vozaca.
Ono sto me vise zanima je, koliko je Alfa pouzdana, kako se ponasa u krivinama i sl. Da li cesto nesto otkazuje. Kakvi su motori?
Moj stil voznje je da doteram vrlo brzo do 4. brzine i pri njoj ne prelazim 60kmh, dok sa 5. idem 80... da li je to ok i koliko mogu ovekivati potrosnju?
Kod alfe mi se svidelo to sto je startna, udobna, ima lep enterijer, kao i spoljasnji izgled, ima sve od opreme. Dakle pricao o Alfi 2002/03 godiste.
Vidim da se krecu oko 4500.
Hvala puno!
[ Laki024 @ 05.10.2010. 09:24 ] @
Ewo ovako, vozim alfu 156 vec 2 godine, 2.0 benzinac sa gasom, sto mislim da je svakako bolji izbor nego 1.9 dizel.
Bilo koji motor da uzmes neces pogresiti motori su pouzdani.
Rezervih delova imas, i to po narudzbini stizu uglavnom za 1 dan, ukoliko ih nema na lageru, takodje ako ti zafali nesto otvori halloogalse imas alfi 156 u delovima takodje koliko hoces.
Sto se tice cena delova, cene su apsulutno kao za svaki auto te klase, ( u toj klasi je passat, laguna i sl ) mozda cak i jeftinije, naravno ima sta je jeftinije ima sta je skuplje.
Ono sto je generalno problem kod ovih alfa, je sto je mit u narodu da su skupi za odrzavanje nema delova, sto sve nije istina, dok za VW ima delova jeftiniji su za odrzavanje i sl, sto opet nije istina ima koji deo je jeftiniji a ima koji je mnogo skuplji, no da ne bi verovali ili ne verovali u ove mitove najbolje odi do prodavnice delova, pa pitaj posto su npr pakne, llezajevi, ili neki delovi za VW a koliko za alfu, uporedi cene, i iznenadices se koliko su skupi delovi za izvikani VW tog godinsta i te klase ( golf, passat )
I sad zbog svega ovak=ga dolazimo do toga da je pored Lancie Lybre, ovo jedan od najpotcenjenijih auta na nasem trzistu, tako da je svakako za te pare najbolja kupovina.
Jedini problem su zapravo nasi putevi i nas mentalitet odrzavanja, jer alfu ako ne odrzavas moze posle da npravi jako veliki trosak odjednom, a nasi putevi su generalno dosta losi, a posto je auto sportsog ogibljenja, uglavnom to dovodi do vece osetljivosti predneg trapa, na dobrom putu se alfa ni ne cuje.
Sto se tice tvog nacina voznje, to u ovom slucaju zaboravi, tako se cvozi gratski auto sa 1.1 ili eventualno 1.3 motorom, ovde do 60 neces moci da vozis u 4. nego u 3. 80 neces moc da vozis u 5. nego u 4. a optimalan potrosnja mu nije 5. 90km/h , nego je optimum takodje pomeren 110kmh u 5.
Sto se tice potrosnje racunaj taj dizel da ce ti trositi u gradu 7.5-8.5 , a van grada 5 znaci prosek nekih 6 litra. Meni moja alfa trosi grad 14-16 litara plina, van grada 10 litara, autoput 8 litara, a prosek mi je 11-12 litara plina.
I na kraju , najveca prednost ovog auta je ta, da veruj mi iz dosadsasnjeg iskustva skoro svaka ako ne i svaka devojka ce se pre okrenuti za 156 nego cak i za duplo slupljim golfom , pasatom, ili slicnog poularnog kalibra. 156-ica ti je godine kad je izasla i cuvena golf4 bila auto godine, e neki novinari su je nazivali i skulpturom na tockovima.
[ Zarko Silic @ 05.10.2010. 09:36 ] @
Citat:
Laki024: da veruj mi iz dosadsasnjeg iskustva skoro svaka ako ne i svaka devojka ce se pre okrenuti za 156 nego cak i za duplo slupljim golfom , pasatom, ili slicnog poularnog kalibra. 156-ica ti je godine kad je izasla i cuvena golf4 bila auto godine, e neki novinari su je nazivali i skulpturom na tockovima.
Fiatovi JTD motori su sam vrh savremenih dizel motora danas. Naravno, postoje diskusije i poređenja sa motorima drugih, pa se lome koplja koji su najbolji, ali budi siguran da su, kako sam već rekao u svetskom vrhu. 1.9 JTD - milina od motora, ugrađivan u desetine modela Fiata, Alfe, Lanće, Opela, Saab i još nekih. Potraži na wikipediji pojam JTD. Robustan, istrajan, sa dovoljno konja da povuče bilo kad, bilo gde. Samo nagazi !
Rezervni delovi ? Bez problema u više trgovačkih lanaca koji se bave delovima Fiat grupacije (Fiat, Alfa, Lanća). Cena servisa i održavanja ? Sasvim u rangu ostalih savremenih automobila. Pouzdanost ? Kvarovi ? Preporučujem veliki servis čim kupiš auto (250 - 300 EUR) i eventualno, po potrebi čišćenje kompletnog usisa. To će biti sasvim dovoljno za narednih 100.000 km, uz redovne male servise jednom godišnje (zamena ulja i filtera). Ne preterujem, ovo je sasvim realna procena.
Izgled Alfe 156 ? Pa šta još tu treba reći ? Možda nekom slepcu opisivati obline, miline, linije, detalje, farove ... Ko je zdravih očiju - reči su nepotrebne ! Jedinstvan spoj elegancije i sportskih linija. Čak i karavan verzija ima sportsku notu.
Kako se ponaša u krivinama ? Dečko, jel ti to pitaš za Alfa Romeo ? Nemoj da si neozbiljan.
E sad, konkretan primerak automobila - to je druga priča. Tu se nikad ne zna, bez obzira da li kupuješ Volvo, Fiat, Reno, Seat ili Alfu. Jedino, što možda ide kao minus Alfi je što je bije glas da je kupuju ljudi željni brze vožnje i teranja auta i motora do krajnjih granica. A ti je kupuješ polovnu. Ipak, za motor uopšte nemoj da brineš, bez obzira šta piše na cajgeru. Trap - onako, moguća su iznenađenja. Da li je udarana ili nije - to je već tvoja procena. Enterijer, ispravna elektronika (podizači stakala, retrovizori, klima ...) tu otvori četvore oči !
Ja vozim Lanću Lybru 1.9 JTD 2004, "mirniju sestru" 156-tice. Ista osnova, isti motor, slično (skoro isto) ogibljenje. Slična i oprema i elektronika. Samo su odnosi u menjaču drugačiji. Al' ostade mi Alfa neostvarena (zasad) želja.
I još nešto. Glavni pljuvači po Alfi su vlasnici punoletnih Golfa 2. Treba li tu komentara ?
Dakle, zaključak: izuzetno pouzdan motor u neverovatno lepom auomobilu. Ne, sigurno se ne kvari (WTF ?) više od drugih, delova ima, servis nije skup. Potrošnja dizela - umerena u normalnim uslovima vožnje.
I potpuno se slažem sa Lakijem da je to potcenjen model na tržištui polovnjaka u Srbiji. Tim bolje za nas, koji znamo istinu ! Za te pare - nema boljeg auta.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 05.10.2010. u 11:34 GMT+1]
[ Milan M. Radovic @ 05.10.2010. 11:01 ] @
Pa dobro, znaci definitivno ostaje favorit u odnosu na Stilo, koji mi je po B.
Sta da vam kazem, ja sam do skoro vozio Jugo 45, pa mislim da ce mi ovo biti avion :D hehe.
A Jugisha mi je priredjivao razna iznenadjenja... pa sam siguran da ce ovaj biti drugaciji.
Nije Stilo loš, ali Alfa je ipak neka druga dimenzija.
[ Milan M. Radovic @ 05.10.2010. 11:19 ] @
Citat:
Java Beograd: Nije Stilo loš, ali Alfa je ipak neka druga dimenzija.
Slazem se... u potpunosti nova dimenzija.
Imam jos mesec dana da dobro razmislim.
[ tdusko @ 05.10.2010. 11:22 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: Pa dobro, znaci definitivno ostaje favorit u odnosu na Stilo, koji mi je po B.
Sta da vam kazem, ja sam do skoro vozio Jugo 45, pa mislim da ce mi ovo biti avion :D hehe.
A Jugisha mi je priredjivao razna iznenadjenja... pa sam siguran da ce ovaj biti drugaciji.
U to me i jeste fora. Kada vec udje (mislim u auto i naravno ne baba) onda niko i ne treba da se okrece za njim. Ne samo da ne treba, vec je i nepozeljno biti preterano upadljiv.
[ pri3rak @ 05.10.2010. 13:08 ] @
Za tu namenu je stan kud i kamo bolji od automobila
[ Java Beograd @ 05.10.2010. 13:26 ] @
Citat:
zarsilic: U to me i jeste fora. Kada vec udje (mislim u auto i naravno ne baba) onda niko i ne treba da se okrece za njim. Ne samo da ne treba, vec je i nepozeljno biti preterano upadljiv.
Vidi sa da si oženjen i da razmišljaš samo o diskreciji. Ali, ne zaboravi, osim nas, matorih, ima ovde momaka koji žele da budu viđeni. Kao na primer postavljač teme. A ne da posle moraju da prepričavaju !
U to me i jeste fora. Kada vec udje (mislim u auto i naravno ne baba) onda niko i ne treba da se okrece za njim. Ne samo da ne treba, vec je i nepozeljno biti preterano upadljiv.
slažem se sa ovim. Mada, treba prvo da uđe
Nego, inače, jbeš kola za hvatanje riba. To nikad nije imalo nikakvog smisla. Bio sam u tom fazonu i štaznam, te što možeš da navataš na auto, bolje i da ne navatavaš...
[ Tyler Durden @ 05.10.2010. 13:31 ] @
Alfa je moja velika zelja.
Imacu jednom 159 benzinca (ili njenog nasljednika) pa makar mi to bilo zadnje :)
[ Milan M. Radovic @ 05.10.2010. 13:33 ] @
Citat:
Java Beograd: Vidi sa da si oženjen i da razmišljaš samo o diskreciji. :) :) :) Ali, ne zaboravi, osim nas, matorih, ima ovde momaka koji žele da budu viđeni. Kao na primer postavljač teme. A ne da posle moraju da prepričavaju !
Pa izmedju ostalog.... naravno tu je i zelja da jbm mu mater vozim nesto normalno i lepo... i brze i tako to....
Citat:
etjen: slažem se sa ovim. Mada, treba prvo da uđe :)
Nego, inače, jbeš kola za hvatanje riba. To nikad nije imalo nikakvog smisla. Bio sam u tom fazonu i štaznam, te što možeš da navataš na auto, bolje i da ne navatavaš... :)
Slazem se... mada zlo je sto se i pametne i dobre devojke loze na kola,a ne samo one F. Al dobro, da ne skrecemo s teme, ovde pricamo o Alfi,a ne o ribama..
[ Marko83 @ 05.10.2010. 13:54 ] @
Citat:
Tyler Durden: Alfa je moja velika zelja.
Imacu jednom 159 benzinca (ili njenog nasljednika) pa makar mi to bilo zadnje :)
+1 :)
[ Java Beograd @ 05.10.2010. 14:06 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: Pa izmedju ostalog.... naravno tu je i zelja da jbm mu mater vozim nesto normalno i lepo... i brze i tako to....
Sasvim tako. To je normalna i prirodna želja.
Pazi, Alfa Romeo nije fuckin' jeftini Opel ili nešto tako. Kao vlasnik Alfe postaješ član široke ali posebne porodice - vlasnika prefinjenih, sportskih, luksuznih automobila. Alfa Romeo je automobil sa integritetiom. Alfa ima "personality". Alfa Romeo je pojam u automobilizmu !
A na žalost (ili na sreću onih koji moraju da otvore novčanik) kod nas su maltene jeftiniji od pomenutog nemačkog brenda jeftinih radničko-seljačkih automobila.
[ Milan M. Radovic @ 05.10.2010. 14:22 ] @
Citat:
Java Beograd: Sasvim tako. To je normalna i prirodna želja.
Pazi, Alfa Romeo nije fuckin' jeftini Opel ili nešto tako. Kao vlasnik Alfe postaješ član široke ali posebne porodice - vlasnika prefinjenih, sportskih, luksuznih automobila. Alfa Romeo je automobil sa integritetiom. Alfa ima "personality". Alfa Romeo je pojam u automobilizmu !
A na žalost (ili na sreću onih koji moraju da otvore novčanik) kod nas su maltene jeftiniji od pomenutog nemačkog brenda jeftinih radničko-seljačkih automobila.
Pa sto se tice te cene, ja mogu bas toliko da dam... 4500, vise ne mogu, tj. mogu ali ne zelim.
E sad, kad sam cuo da je fuckin' letva volana za Corsu kostala 400 evra, bez ruku... onda kapiram da nije Alfa ne znam koliko skuplja... ispravi me ako gresim.
[ Java Beograd @ 05.10.2010. 14:50 ] @
Kad sam rekao "jeftin" Opel nisam mislio na konkretne cene delova, već na sam brend, na pojam u istoriji automobilizma, na poželjnost, na šmek, look & feel.
Inače, ne brini, osim ako ne slupaš auto (pu, pu, pu) na Alfi nećeš da menjaš letvu volana. Što se konkretne cene letve volana tiče - to zaista ne znam. Ali, imaš popularnu prodavnicu delova za Fiat/Alfa/Lanću koja ima sajt sa on-line kupovinom. Potraži na googlu. Ima "sport" u nazivu. Svi delovi imaju cene - pa uporedi.
[ jnk @ 05.10.2010. 14:50 ] @
Citat:
Pazi, Alfa Romeo nije fuckin' jeftini Opel ili nešto tako. Kao vlasnik Alfe postaješ član široke ali posebne porodice - vlasnika prefinjenih, sportskih, luksuznih automobila. Alfa Romeo je automobil sa integritetiom. Alfa ima "personality". Alfa Romeo je pojam u automobilizmu !
Neverovatno koje se priče ovde pričaju...
[ Slobodan Miskovic @ 05.10.2010. 14:57 ] @
Istinite stvari :)
Vozim lybru 8 meseci (20 000km do sada) i ne mogu da verujem da neko moze da u tom cenovnom rangu uzme bilo sta drugo osim Lancia ili AR 156.... Proseo sam dosta placeva, sedeo u stotinama automolia , desetinu vozio ali za 3000-4500e nema nista bolje od Lybre...
[ codeNO @ 05.10.2010. 14:58 ] @
Alfa Romeo JESTE fuckin' jeftini Opel, na zalost, ali IME Alfa je drugi pojam u odnosu na Opel. Komercijala je ucinila svoje i kao sto Java sebi uskoci u usta "1.9 JTD - milina od motora, ugrađivan u desetine modela Fiata, Alfe, Lanće, Opela, Saab i još nekih".- ako je isti motor onda se isplati vise uzeti Opel ako je tako>!!! Uvek ces biti poseban u Alfi koji god da vozis i bilo koje godiste ali uvek ces imati mali oblak iznad sebe da li ce danas da me auto namuci. I tacno, nije svaciji auto isti krs, vec treba paziti kad pazaris jer sto je stariji to ce neka muka vise da iskoci. Taj auto iako je bio Naj Auto te godine nije bio Naj Prodavaniji. Postoji razlog zasto nije i to nije moj sud vec vecine koja nije ga kupovala. Za VW jesu jeftini delovi ali u prodavci namerno dizu marze (zbog imena)i time izjednacavaju ili povecavaju razliku (taj info znam jer drug radi u prodavnici za delove). Znaci dobra strana je sto su delovi jeftiniji. Zbog cega onda ljudi izbegavaju Alfu, kvarovi su kod svih isti ali kod Alfe taj procenat kvarova je veci nego kod ostalih. Pa sad ti odluci, ako nadjes jeftiniji deo da li ce taj deo duze da traje nego kod npr VW Opel Fiat (koji su malo skuplji). Imalo je prica da se jos u garatnom roku desavaju grdni problemi sa Alfe dok npr Toyota VW ne, ali opet price.... Nadji dobru koju posle mozes za iste pare ili slicnu cenu i da prodas kad se navozas
[ Slobodan Miskovic @ 05.10.2010. 15:01 ] @
Sta mu vredi ako su delovi za VW jeftiniji u proizvodnji (ako su opste jeftiniji) ako su u prodavnici isti :) da nece u fabrici kupovati delove? :)
[ Java Beograd @ 05.10.2010. 15:04 ] @
Citat:
codeNO: Alfa Romeo JESTE fuckin' jeftini Opel, na zalost, ali IME Alfa je drugi pojam u odnosu na Opel. Komercijala je ucinila svoje i kao sto Java sebi uskoci u usta "1.9 JTD - milina od motora, ugrađivan u desetine modela Fiata, Alfe, Lanće, Opela, Saab i još nekih".- ako je isti motor onda se isplati vise uzeti Opel ako je tako>!!! Uvek ces biti poseban u Alfi koji god da vozis i bilo koje godiste
Pa lepo sam ti rekao, namerno dizu marze, i naravno da nece u fabriku po deo, nego da se pomiri sa istinom da su ti delovi skuplji, ali sto se tice Alfe taj deo ce mozda dva puta menjati u odnosu na jedan iz druge marke i time ce taj deo biti skuplji za Alfu.
Ali ako ti imas motor koji je i u Alfi i u Opelu, zasto ne kupiti Opel onda?? Covek se odlucio da hoce Alfu po emocijama a ne po Sta je bolje..i to je samo plus sto taj motor i u Opelu a ne da je Opel los
[ Java Beograd @ 05.10.2010. 15:14 ] @
Citat:
codeNO: Ali ako ti imas motor koji je i u Alfi i u Opelu, zasto ne kupiti Opel onda??
Zašto ? Jel' treba da kačim ovde slike ili možeš sam da potražiš na googlu ?
[ Slobodan Miskovic @ 05.10.2010. 15:15 ] @
Recimo zbog konfora i kvaliteta materijala unutra.
Btw. odakle ti podatak da ce dva puta cesce menjati delove za Alfu? :) Neki link, istrazivanje, ili je u pitanju urbana legenda?
[ vladd @ 05.10.2010. 15:33 ] @
Ni urbani mit ni legenda nego prosto bup!.. ostrascenost lepotom VAG grupe.
Delovi kostaju koliko kostaju, problem je jedino sto Alfa ne trpi rezim "vozi dok ne otpadne". Ne prija joj balkanski sindrom
Zbog svoje koncepcije, i pretenzija ne sportske afinitete, vise nego da je porodicno vozilo, neophodne su zamene delova novim, a ne "dobrim" a polovnim.
Alfa se ne moze odrzavati kroz auto-otpad, sto se trapa i pogonske grupe tice. Mogu da se kupuju polovni ukrasi i dugmici...
Sto se delova tice, nesto je jeftino nesto nije, uglavnom, ono sto bi se uporedjivalo, oko redovnog servisa, tecnosti i filteri, kosta slicno.
Postoje delovi koji se menjaju i kostaju, na Alfi, kojih prosto nema na VW-u, drugacija jeftinija konstrukcija trapa VW-a, nosi svoje "prednosti", samo kod nabavke delova..u voznji je druga prica...
Ne znam kome Opel pade na pamet...
Poz
[ tdusko @ 05.10.2010. 15:52 ] @
Ja vozim astru g koja je u super stanju, a "drpio" sam od kolege alfu 147 par puta i provozao. Da se ne lazemo, razlika je ogromna. Pocev od kvaliteta enterijera, polozaja za volanom, kvacila, menjaca, spoljasnjeg izgleda, lezanja na putu... Jednostavno, zadovoljstvo koje imam dok vozim alfu je mnogo veca nego kod astre.
U celoj toj prici mi jedino nije jasno zasto i dalje vozim astru :(
[ etjen @ 05.10.2010. 15:57 ] @
tja, jedino zbog kasnije prodaje :)
pa ko šta više voli :)
[ Zarko Silic @ 05.10.2010. 17:27 ] @
Citat:
Java Beograd:Pazi, Alfa Romeo nije fuckin' jeftini Opel ili nešto tako. Kao vlasnik Alfe postaješ član široke ali posebne porodice -
Ali sad tek pazi, kupovinom Alfe postajes clan jedne porodice i siroke i dugacke, najvece. .
[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 16.09.2011. u 15:13 GMT+1]
[ deki77 @ 05.10.2010. 19:57 ] @
Posebna naravno
[ codeNO @ 05.10.2010. 20:56 ] @
AMAN BRE Nije BUP nego citaj malo. Kucaj sam na google kvarovi Alfa 156 pa ces videti od ljudi koji voze koje su imali sve kvarove. Prvo je elektronika i to masovno, od sijalica do rada klime i pucanja sajle na el prozorima. Posle ide vesanje i to sve u kompletu. Rekao sam da nije svaki auto isti ali na uzorku od 1000 automobila Alfa je imala najveci broj kvarova u garantnom roku u odnosu na pomenuti VW za zapadnu Evropu. A zna se da najvecu pouzdanost imaju modeli Toyote u skoro svim kategorijama. VW je pomenut samo jer je neko odmah poceo da ga poredi sa istim. I da...ne vozim nista iz VW grupe i ne interesuje me ni jedan model. Rekao sam lepo da covek hoce da se odluci za Alfu iz emocija, i to podrazumeva ceo osecaj od voznje do izgleda i da je to ok samo da obrati paznju kad kupuje na ove gore kvarove. Da bar kad gleda auto sve sijalice i elektronika radi i da nema neprijatnog lupanja iz prednjeg podvozja na rupama na probnoj voznji, posle sta mu bude. I VW G2 je ruzan pa ga opet svi voze ko radi u privatnoj reziji, omadjijani verovatno...I jeste to da svi koji voze vw voze dok ne stane jer nema izmedju a za alfu se to ne moze reci i gotovo.
[ DrJekyll @ 05.10.2010. 21:27 ] @
ukucaj u google kvarovi golf i izaci ce ista lista, nije internet uopste relevantan za to
[ inobradovic @ 05.10.2010. 21:33 ] @
imao sam alfu 147 i 156, i 156 je pravi izbor ima mesta udobna i ostalo,manje bitno za ovu temu, bitnije je da sam prodao 156 pre 2 ipo godine prijatelju sa nekih 180oookm koje je vozi i dan danas i koje je mislim samo jednom menjao ulje i koji je potpuno nemaran sa kolima i po pitanju voznje,cistoce a tek odrzavanja da ne pricam.
evo i posle 2 ipo god sluzi ga bez ikakvih problema.
moj savet je ako uzimas 156 uzmi je sto mladju jer su resene neke stvari koje su pravile probleme u prvim serijama.
[ vilil1 @ 05.10.2010. 22:09 ] @
Alfe su prelepe. Zaista. Nema ruzne Alfe. Ali, meni je najzanimljivije kako se opravdava visoka cena za te automobile.
Citat:
Java Beograd: Kao vlasnik Alfe postaješ član široke ali posebne porodice - vlasnika prefinjenih, sportskih, luksuznih automobila. Alfa Romeo je automobil sa integritetiom. Alfa ima "personality".
Otprilike tako pise i na raznim svetskim sajtovima. Nigde ne pise da je Alfa kvalitetan auto, samo neko zavlacenje ljudi da misle da su i oni nesto posebno ako je voze. Udarna prica je bas kao sto je Java napisao. Kvalitet i ne opravdava tu cenu, ali ako vozis Alfu, ti si nesto posebno!? Masa ljudi, vozaca Alfe, je kritikuje, ali isticu da ce i dalje voziti samo Alfu, jer eto, to je nesto sto obican svet ne razume.
He...to me jako podseca na ljude koji su vozili, i jos uvek voze, Spaceke, ili neke slicne, tzv. kultne automobile.
[ jnk @ 05.10.2010. 22:42 ] @
Alfi ću da priznam jedino da ima smeo eksterijer. 156ica je stvarno za svoje doba bila dizajnerski mnogo ispred svog vremena. 159ka je takođe najlepša u klasi. 166ica isto.
čak i da zanemarim reputaciju alfe kao najkvarljivijeg automobila, kome se kvare sitnice koje drugi ne bi mogli da zamisle, kome je trap uveliko poznat kao vrlo osetljiv, da zanemarimo da je depresijacija NAJVEĆA od svih ostalih i da se fokusiramo na dobre osobine. Vozio sam 159ku i nisam bio impresioniran kvalitetom enterijera(da se razumemo bolji je od astre ili stila ali alfa treba da spada u višu klasu) niti sam osetio tu strast o kojoj svi pričaju. Automobil se u vožnji oseća kao odsutan iako dobro leži uopšte nema dobar feedback sa podlogom. U poređenju sa bmw 3ojkom nema šta da traži ni po ležanju, ni kvalitetu. ni udobnosti a ni po zabavi u vožnji, ali su zato po ceni vrlo slični.
Ali zato će gomila vozača alfe uvek imati potrebu da drugima dokazuje kako je njihov auto bolji od golfa dvojke(plex?), kako su oni deo neke elitističke zajednice i kako oni znaju nešto što mi smrtnici koji vozimo dvojke dizele ne znamo.
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 08:10 ] @
Citat:
vilil1: Alfe su prelepe. Zaista. Nema ruzne Alfe. Ali, meni je najzanimljivije kako se opravdava visoka cena za te automobile.
Upravo o tome pričamo. Pogledaj cene polovnih Alfi na najposećenijem domaćem sajtu za polovne automobile. I uporedi sa radničko-seljačkim modelima Opela, Škode, Citroena, Fijata. Kad uporediš, onda dođi na [es] pa pi[i o visokim cenama.
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 08:26 ] @
Zanimljivo je da reputaciju kvarljivog automobila (WTF ?!) Alfa ima samo u Srbiji.
Pitanje za "poznavaoce": šta se to zaboga na Alfi više kvari nego na drugim automobilima ?
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 08:28 ] @
Citat:
jnk: ... Vozio sam 159ku i nisam bio impresioniran kvalitetom enterijera
Ma da, krš samo takav. Ne bi ja OVO vozio ni da mi ga džabe daju.
Pa čekaj malo, ako alfa najviše gubi na vrednosti i u evropi a i kod nas, ludih Srba, šta to onda govori o alfi? Da je kvalitetan, pouzdan automobil ali su ljudi idioti pa to ne shvataju ili pak govori nešto drugo? Samim tim što alfa koja spada u luksuznu klasu automobila i ima luksuznu cenu za nov auto, kao polovni automobil ima cenovni rang radničkih automobila tipa opel astra ili golf, mnogo govori o alfi kao o prevoznom sredstvu.
Doduše dolaskom 159ke se pouzdanost znatno popravila u odnosu na 156icu ali i dalje je to među najgorima u klasi i ne može se porediti sa recimo bmwom sa kim alfa želi da se poredi.
[ jnk @ 06.10.2010. 08:34 ] @
Alfa nema takvu reputaciju samo u srbiji i to čak ni najzagriženiji alfa manijaci ne spore. Najviše tome idu u prilog cene polovnih alfi u inostranstvu.
I ova alfa što si postavio očigledno je neka najnapucanija sa kožnom tablom i sportskim volanom. Ja sam vozio 159ku bez kože sa svetlim enterijerom i time nisam bio impresioniran. Treba li da napominjem da je automobil imao 80k km a već su se čuli zvukovi iz letve volana pri motanju u mestu.
Java Beograd: Ja sam vozio bembaru sa samo 35k km kome je zadnji trap lupao kao da je šinobus. I sad ? Ko šta ovde dokazuje ?
Pa ja mislim da je tu sve stvar cuvanja kola... naravno da ima veze i kvalitet. BMW svi gule i unistavaju, sto je slucaj mozda i sa Alfama, ne svakom naravno. Ma koiliko auto bio dobar, nijedan nece dugo kad ga gulis i cepas iz mesta. Drugo, ja ovde pricam o polovnoj Alfi 156, pa nisam siguran da bi drugacija prica bila i za polovan BMW, sigurno bi bio izgazen..
Gledajuci sve postove do sad... ne vidim da je neko ko je rekao lose o alfi i vozio alfu... sto znaci da tu mozda ima i neke ljubomore.. ne znam ili ko zna sta, ne opravdavam ni jednu ni drugu stranu. Takodje vidim da ljudi voze alfe i dan danas... sto nove,sto starije. Ne bih voleo da uzmem, pa da za 5-10 godina moram da je prodam iz moranja... opet, nisam siguran da bi se i stilo drugacije ponasao za 10 godina. Da li ima neko ko duze vozi 156?
[ jnk @ 06.10.2010. 09:14 ] @
5-10 godina? Pa ko planira da vozi alfu toliko samo ću mu reći good luck
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 09:14 ] @
Citat:
Milan M. Radovic:... ne vidim da je neko ko je rekao lose o alfi i vozio alfu...
Ovde ide još jedna urbana legenda: Vlasnici Alfe kriju da se Alfa kvari i lažu da su zadovoljni. Sve da se ne bi obrukali.
[ pri3rak @ 06.10.2010. 09:14 ] @
I čisto onako radi statistike...
Broj prodatih vozila u Srbiji po markama i mesecima u 2010. godini - od januara do avgusta
Alfa Romeo - ukupno - 1
Lancia - ukupno - 1
Fiat(bez zastave10) - ukupno - 83
VW - ukupno - 1414
Škoda - ukupno - 1998
audi - ukupno - 307
seat - ukupno - 226
Pa ako ubacis z10 onda je i vw cava cisto statistike radi :) Ako se ne blene samo u tehniku vw jeste neprepoznatljivi smor od auta.Danas su evropski pandan (no1) japanskom dizajnu 80tih godina :)
[ Markoxxx @ 06.10.2010. 10:08 ] @
Nije mi jasan ovaj podatak, verovatno sa googla o kvarovima,
koliko je procentualno afla na trzusti u odnosu na VW i OPEL ?
cisto onako radi statistike....?
[ inobradovic @ 06.10.2010. 10:33 ] @
mogu jos dodati da po oglasima ima alfi cinimi se vise nego ostalih automobila sa crknutim motorom.
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 10:52 ] @
Citat:
inobradovic: mogu jos dodati da po oglasima ima alfi cinimi se vise nego ostalih automobila sa crknutim motorom.
[ jnk @ 06.10.2010. 11:07 ] @
Nevezano za alfu ali ljudi generalno ne vole za išta što poseduju da kažu da je loše pa samim tim lažu za potrošnju goriva i kolko im se kvari automobil da bi sami sebe ubedili da su dobro pazarili.
[ vilil1 @ 06.10.2010. 12:04 ] @
Citat:
Java Beograd: Pogledaj cene polovnih Alfi na najposećenijem domaćem sajtu za polovne automobile. I uporedi sa radničko-seljačkim modelima Opela, Škode, Citroena, Fijata. Kad uporediš, onda dođi na [es] pa pi[i o visokim cenama.
Poredis neuporedivo. Kao sto @jnk kaze, Alfa 156 (159), se poredi sa BMW 3, Audi A4...To je ta klasa, to su te cene. Kvalitet.. Mislim da Alfa kaska za ostalima.
[ Milan M. Radovic @ 06.10.2010. 12:14 ] @
Ok, a cena od 4500, jel to ok cena? Nije preniska pa da je sigurno u raspadnom stanju... ili je ok? Ok,kapiram da cu moci da pucam na one oglase i od 4700 pa da spustam...
[ Laki024 @ 06.10.2010. 12:25 ] @
Ta cena bi da su relane cene kod nas bila preniska, jer ne moze alfa 156 star 7-8-9 godina da kosta isto kao i malo bolji punto slicnog godista. naslednik alfe 156 alfa 159 koja kosta 27000eur nova, dok punto kosta u dizel varijanti 8-9000eur nov, znaci da su realne cene ako punto star 8-9 godina kosta 2500-3000eur, onda bi alfi 156 realna cena bila 8000-9000eur, sto je po meni i realno, ali posto kupujes, bolje po tebe sto je ovaj auto zbog mitova duplo potcenjen.
Koliko-toliko hteo to da priznam ili ne ljudi su cudni pre ce dati 3500-4000eur za punto 2002-2003god, ako je ono u odlicnom stanju, nego za alfu 156 , jer je kao skupa za odrezavanje, supi delovi i slicni mitovi, i dace silne pare za neki upaljac od auta.
E sad , sto se tice cena i sl, treba da ukalkulises sve, prepis ce te izaci oko 200eur, ako neije registrovan registracija 300eur, obrati paznju na trap, uopste na sve sve, trap zna da bude najosetljivilji deo.
I sad opet, ako kuopis taj auto, ako ne pokaze servisnu i racun da je nedavno uradjen velikui servis, racunaj zamena spanera, kaiseva, ulja filtera, i sl, znaci jedan kompletan veliki servis cim kupis auto, ( bilo a kupis alfu ili stilo ili sl isto kosta ) racunaj na oko 500eur jos na cenu, koliko zapravo kosta veliki servis koji se radi 80000-100000km
[ polke @ 06.10.2010. 12:35 ] @
Druze,
Fenomenalan auto si izabrao, ali...
Da kupujes nov auto, rekao bih ti: Samo napred!, ali posto je polovna u pitanju, otvori cetvore oci i vozi je kod DOBROG majstora koji ih je vec radio, on ce ti najbolje reci da li valja ili ne.
Alfa mi je za polovnjaka suvise osetljiva, ne moze da izdrzi tu torturu kao bmw ili jos bolje honda. Ako zaista hoces da je zadrzavas duze vreme, proveri koliko kosta veliki servis, kompletan trap i rezervni delovi, pa se onda odluci. Nije nemoguce naci neku u dobrom stanju, ali budi obazriv i ne kupuj auto na prvu loptu.
=====
edit: preduhitri me Talicni...
[ Java Beograd @ 06.10.2010. 12:36 ] @
Citat:
vilil1: Poredis neuporedivo. Kao sto @jnk kaze, Alfa 156 (159), se poredi sa BMW 3, Audi A4...To je ta klasa, to su te cene. Kvalitet.. Mislim da Alfa kaska za ostalima.
Upravo suprotno: poredim cene. A cene su i te kako uporedive. Vazda bile.
Dakle, Alfa 156, oko 6-7 godina stara, oko 4.500 EUR. I to je, kako kažeš klasa BMW3, Audi A4. A pogledaj njihove cene. I dalje tvrdim da je Alfa 156 najbolji auto među polovnjacima oji se može naći za pomenute novce. Naravno, posle Lanće Lybre.
[ Milan M. Radovic @ 06.10.2010. 12:52 ] @
Citat:
Laki024: Ta cena bi da su relane cene kod nas bila preniska, jer ne moze alfa 156 star 7-8-9 godina da kosta isto kao i malo bolji punto slicnog godista. naslednik alfe 156 alfa 159 koja kosta 27000eur nova, dok punto kosta u dizel varijanti 8-9000eur nov, znaci da su realne cene ako punto star 8-9 godina kosta 2500-3000eur, onda bi alfi 156 realna cena bila 8000-9000eur, sto je po meni i realno, ali posto kupujes, bolje po tebe sto je ovaj auto zbog mitova duplo potcenjen.
Koliko-toliko hteo to da priznam ili ne ljudi su cudni pre ce dati 3500-4000eur za punto 2002-2003god, ako je ono u odlicnom stanju, nego za alfu 156 , jer je kao skupa za odrezavanje, supi delovi i slicni mitovi, i dace silne pare za neki upaljac od auta.
E sad , sto se tice cena i sl, treba da ukalkulises sve, prepis ce te izaci oko 200eur, ako neije registrovan registracija 300eur, obrati paznju na trap, uopste na sve sve, trap zna da bude najosetljivilji deo.
I sad opet, ako kuopis taj auto, ako ne pokaze servisnu i racun da je nedavno uradjen velikui servis, racunaj zamena spanera, kaiseva, ulja filtera, i sl, znaci jedan kompletan veliki servis cim kupis auto, ( bilo a kupis alfu ili stilo ili sl isto kosta ) racunaj na oko 500eur jos na cenu, koliko zapravo kosta veliki servis koji se radi 80000-100000km
Znaci, da gledam ove za 4500 ,pa da spustim za cenu prepisa 200e + 300e servis...
[ Laki024 @ 06.10.2010. 13:00 ] @
Veliki servis za alfu ali i za sve automobile tog godista ako se radi kompelt veliki servis sto bi bilo preporucljivo je oko 400 a ne 300eur.
Prepis ti je oko 200
A tesko ces toliko spustiti cenu osim ako nesto drasticno nije u redu sa autom.
Cene velikih servisa mozes naci na sajtu, pa googlaj.
Uglavnom ja kad sam u ovlastenom serviu radio ovaj veliki servis nedavnom znam da me je ovoliko izaslo, a da je potpuno ista cena i za stilo, posto mi je riljatelj posle mene radio veliki servis na stilu koji je uvezao, a otprilike ti se ovde krecu cene velikog servisa.
Menja se ulje 5-6 litara 3000din, fiter ulja 800, fiter vazduha 1000, 3 kaisa su oko 7000-8000, i ima jos 4-5 spanera po 4000-5000din, + trkac spanera isto oko 5000din, najcesce treba i vodena pumpa koja je 6000-7000i to sve dalje tu cenu kojusam naveo.
[Ovu poruku je menjao Laki024 dana 06.10.2010. u 14:18 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 06.10.2010. 13:24 ] @
Citat:
jnk: Nevezano za alfu ali ljudi generalno ne vole za išta što poseduju da kažu da je loše
Nisi bas sasvim u pravu.
Spomenucu samo naseg cenjenog moderatora Vladda koji premanentno pljuje po VWu mada ga, kako navodi, poseduje.
I ne samo to, on je morao da kupi 4 (cetiri) Folcvagena za redom da bi se 100% uverio kako je rec o losem nemackom proizvodu te kako je rec o najobicnijoj otimacini novca.
Zaista za pohvalu.
Nema sta.
[ Milan M. Radovic @ 06.10.2010. 14:44 ] @
ok.. ja sam ostao af-skroz u konfuziji....:D
[ jnk @ 06.10.2010. 15:42 ] @
Ako ti se baš sviđa alfa 156 i imaš te novce, kada nađeš neku odvedi ga kod deše na lekino brdo u beogradu i nek odradi komplet proveru i ispostavi ti predračun koliko bi te koštala popravka trapa a biće je 95%. Njega preporučuje većina ljudi što vozi alfe.
*****
*****
Ja ti ne kažem nemoj uzimati 156icu nego ako uzimaš budi svestan da to nije auto poput honde gde samo sipaš i voziš nego ćeš morati mnogo češće da se cimaš do servisa i samim tim mu je i cena zbog toga manja a ne zbog nekih imaginarnih mitova. Uzmi u obzir i da je trenutno kriza tako da to što vidiš u oglasima znaj da nema veze sa realnošću. Ja bih ti preporučio da ako ti se neki automobil svidi ti daš ponudu pa makar ona bila i 3000 eur a u startu je 4500 jer se danas retko šta prodaje i retki su kupci sa kešom znači treba biti maksimalno bezobrazan. 156ica će ti se svideti i sigurno ćeš dok je voziš(onih 5% vremena dok sve radi savršeno) biti najsrećniji čovek na svetu ;)
vladd: Ovakva vrsta podatak nije po pravilniku ES_a
[Ovu poruku je menjao vladd dana 08.10.2010. u 13:05 GMT+1]
[ vilil1 @ 06.10.2010. 15:49 ] @
Citat:
Java Beograd: Upravo suprotno: poredim cene. A cene su i te kako uporedive. Vazda bile.
Dakle, Alfa 156, oko 6-7 godina stara, oko 4.500 EUR. I to je, kako kažeš klasa BMW3, Audi A4. A pogledaj njihove cene. I dalje tvrdim da je Alfa 156 najbolji auto među polovnjacima oji se može naći za pomenute novce. Naravno, posle Lanće Lybre.
I sta nam to govori? Cene novih automobila su otprilike iste, slicne. Onda, odjednom, polovne Alfe su jeftinije u odnosu na konkurenciju.
Pravo pitanje bi bilo, ako je Alfa po kvalitetu slicna BMWu...kako to da polovnim Alfama tako drasticno padne cena? Da li je zaista kvalitet na nivou cena koje Alfe drze kao nove? Ili je kvalitet dosta nizi od konkurencije, sto se i vidi tokom upotrebe, pa se onda snizava cena da bi se auto prodao!?
[ renne @ 06.10.2010. 16:03 ] @
Vozim AR 147 1.6, pre toga svašta prošlo kroz garažu (Dva renoa, jedan VW, jugo, Ford Focus), i sada se često pitam zašto od prvog dana nisam vozio samo Alfu.
Enterijer super, eksterijer još lepši, udobna, konforna, vrza, startna. Svaka preporuka
Veliki servis pre mesec dana platio 28.000 dinara.
Sve u svemu, preporuka, dobro pogledaj tu od 4500€ pa ako je sve OK kupuj.
Možeš i da odeš na domaći AR forum i tamo se dodatno posavetuješ sa stručnjacima.
[ Wi-Fi @ 06.10.2010. 16:55 ] @
@ Milan M. Radovic: Alfu kod
1) limara
2) mehanicara
3) elektricara
i ako je sve u redu - uzimaj.
Ortak je uzeo pre 3-4 meseca 156 2.0 TS, sa nekih 160.000km za 4k€, odlicno auto ide a i izgleda.
Sto se tice Alfa vs. BMW, oni mogu biti konkurencija samo na papiru, eventualno po ceni novih automobila, a zapravo ne.
[ peromalosutra @ 06.10.2010. 16:57 ] @
Sto se tice dugotrajnosti, vozim Alfu 146, 2000-to godiste, kupljena polovna prije 2 godine. Otisao sam 2 puta na more i nazad sa njom, vozena je i po snjegu/ledu na minusu na planini, po ljeti u gradskim vrucinama sa upaljenom klimom itd, znaci svi moguci realni uslovi na koje vozac moze da naleti i u svakom trenutku sam bio sasvim zadovoljan ponasanjem auta kao i pouzdanoscu. U ove dve godine, nakon otklanjanja par sitnica koje sam primjetio nakon kupovine, osim redovnih servisa i mijenjanja ulja nisam imao vecih problema.
Moja jedina zamjerka je potrosnja koja zna biti malo veca, ali kako ne prelazim velike kilometraze ovo mi nije problem i mogu izaci na kraj sa tim. Takodje na potrosnju dosta utice stil voznje, ako cesto spustas u nizu brzinu kada ubrzavas i tjeras ju u obrtaje, ne treba se cuditi i cesati kada se stane na pumpu, vec fino plati zadovoljstvo. :)
Djevojka ima 156-icu par godina i ima slicna iskustva.
Ako se prate uputstva iz service manuala i naravno ako je auto u dobrom stanju prilikom kupovine (sto treba da konstatuje majstor i da se provjeri kroz voznju, obavezna autodijagnostika) ne bi trebao da imas nikakvih problema, bar prema mom licnom iskustvu.
[ Milan M. Radovic @ 07.10.2010. 10:26 ] @
Da, jasno mi je. Alfa jednostavno ne moze da se vozi tek tako, mora na servis.
Nek crkava 3 puta manje nego jugo i meni je ok... Mislim, navikao sam na drndanja, kvarove i sl. Jbt na onom Jugicu sam za cetiri godine (50K Km) menjao 4-5 puta dihtung glave, 2 puta lanac motora (bregasta<->radilica), jedno 4 puta pumpu, 3 puta platine crkavale, 2 puta letva, 1 amortizeri, 1 karike.... i na kraju je otisao u pm... nije mu bilo spasa... Nisam smeo na duze od 50km van grada, nisam mogao zapregu bre da preteknem.... Koliko da je god jugo jeftin, pa bas i nije.... malo malo al cesto... tako da kapiram da ne moze gore od ovog alfa biti :) hehehe
Naravno ne pravim ovde poredjenje... jer tu nema poredjenja, ali samo kazem moje predjasnje iskustvo...
[ Laki024 @ 07.10.2010. 11:05 ] @
Nema poredjenja ali Yugo ti je najskuplji auto za odrzavanje BEZ KONKURENCIJE i da su delovi dzabe bukvalno dzaba i onda ga toloko puta nosis kod majstora da nemas para da platis vec majstora a kamoli deo.
Ove greske ( tipicne za Yugo ) sto si nabrojao, kod alfe ili bilo kog zapadnog auta ( ako se dese ), desice se jednom u 300.000-500.000km ili ni onda.
Redovan servis je malo skuplji, ali ako se pridrzavas osim potrosnjih materijala tipa pakne, svecice, spone, ne bi trebalo da bude vecih problema, dobro ponekad se desi malo vec kvar, ali sto se vozi to se i kvari.
Ali opet se vracam na isto, ljudi su kod nas ludi, pre ce dati 1000eur za Yugo u po njihovom vidjenju odlicnom stanju, da bu posle izvesnog vremena promenili sve na njemu, nego npr za Alfu33 slicnog godista jer su "skupi delovi"
Evo ti jos jedan dokaz nebouloze i mitova kod naseg naroda, za tvoju infosrmacinju verovao ili ne pre 2-3 godine Yugo 90-ih godina je bio ubedljivo BEZ KONKURENCIJE najprodavaniji polovni auto, sad nesto slabije ide, ali i dalje je najprodavaniji auto, stiim sto se sada traze nesto mladji primerci, a proizvedeni pre 90-te se dosta teze prodavaju.
POzdrav
[ popovicvl @ 08.10.2010. 11:53 ] @
U ovo vreme tranzicije sto bi rekli mnogi politicari, ljudi koji vredno rade imaju malo vremena za sebe, porodicu i prijatelje. Radi se od jutra do sutra.
Da normalan covek ne bi prolupao i poceo da pije lekove za smirenje, mora da se malo prepusti uzivanju u zivotu. Neko voli da sedi po kaficima, neko voli da izlazi, neko placa kurve, a neko voli da sedne u auto i provoza se malo, za svakog po nesto.
Licno mislim da auto mora da bude nesto vise od kocije za prevoz jer je zivot kratak, pa moramo se prepustiti zadovoljstvu na svakom koraku. Licno se vodim ovom parolom, pa sam sebi uzeo Escort RS2000. Nije udoban, trosi, bruji, zahteva paznju, skupo placen, ali zato pici i ostavlja efekat amnezije na mozgu dok se vozim. Neko bi rekao (a rekli su) da sam budala i da sam mogao da kupim Golfa sa plinom, i....i sta, da se smorim i budem jos jedno ljudsko bice sto ga je zivot isisao.
Zato Milane brate uzmi Alfu i uzivaj dok si mlad.Neka trosi, ma neka se kvari, ali znaj da svako zadovoljstvo kosta. Ja sam se vozio u 5 156 (sto benzin, sto dizel),2 166 (prakticno nove, jedna je bila 2.4 JTD 5cilindara...mmmm), 3 147...da vozio sam se, nisamo stajali pored puta nego sta vise picili, uzivali. Malo zaboravili na tekuce probleme. Svaku zenu/devojku sa ukusom pitaj da li da kupis Alfu 156 rece ti DA i DA i DA.
Escorta necu prodavati dugo, ali u argelu cu sigurno dodati Alfu 156 2.0 JTS 2004-2005. O tome se nece ovde razgovarati.
[ vladd @ 08.10.2010. 12:23 ] @
Alfa je specifican auto. Sa naglaskom na sportski imidz i eleganciju, a ne na mazgarenje cementa u gepeku.
To sto je cena kao polovnog nesto manja od konkurencije je iz tog razloga, sto zahteva vecu brigu, kao pretenciozno sportski auto, i paznju vozaca o svakom delu postroja.
Ako neke stvari vozac moze da kontrolise sam, ne mora da ide u servis. Ali i takva paznja zahteva uslove, znanje i vreme, a ko to nema, zamena je servis i adekvatna kolicina novca.
Drugi vazan segment je odnos prema uocenim nepravilnostima. Svaki nedostatak motora, menjaca ili trapa, ako se ne remontuje u najkracem roku, izaziva lancanu reakciju troskova, pa cak, recimo na primer, ostecenje nosaca trapa zavarenih za karoseriju, sto je 99% nepopravljiv kvar. Balkanski sistem odrzavanja od Alfe pravi furdu, a ne polovan auto koji se moze nekako koristiti.
Ukratko, nedozvoljena je situacija "nesto lupka u trapu, ali nije strasno"... jeste...strasno je..cak i da je neka gumica..
Polako izlazimo is mentaliteta budzenja polovnim ili neispitanim zamenskim delovima, uvodimo polako ovbicaj redovnog servisiranja, i lagano stremimo prema tehnickom mentalitetu preventivnih pregleda, zarad informacije o stanju vozila.
Ne samo, kao nekad, pred veliki naporan put.
Uz redovne preglede i osmatranja, Alfa pruza izrazito uzivanje u voznji, mada treba stvoriti i svest, da svaka brza voznja(recimo preko 120, za druga vozila je neki drugi limit), na nasim nejasnim putevima, proizvodi dodatni trosak..
To su poprilicno "suzeni" uslovi za eksploataciju Alfe, sto je cini nepopularnom za vecinu vozaca, i u krajnjoj liniji, zahteva poseban oprez i istoriju vozila za buduceg kupca polovnjaka.
Znaci, alfica zahteva znatno vise truda, koji naravno vecina ne voli...iz raznih razloga, nemanja dodatnog novca za vozilo, nemanja znanja o vozilu, ili prosto nemanja vremena za petljanje oko i sa vozilom...
Poz
[ Java Beograd @ 08.10.2010. 13:17 ] @
Uplašili smo dečka !
Milane, kupi Alfu 156 JTD 1.9 i odmah uradi veliki servis. Imaćeš prelep auto sa preko 100 konja ispod haube, koji će po potrošnji goriva biti na nivou juga. Sigurno ćeš se u uživanju voziti bar narednih 100.000 km (sigurno i više) uz relativno malo ulaganja. Kad i ako se nešto pokvari - bože moj, popravićeš.
Kod savremenih automobila karoserija ne rđa, motor se ne dira pre 400.000 - 500.000 km. Ostaju sitnice. Ako kupiš auto koji nije udaran, i u standardnom je stanju za auto star 6-7-8 godina, tu i tamo, eventualno, ćeš imati sledeće intervencije na primer na trapu gumice balans štangle, stabilizatori, možda viljuška i slično - sve je pojedinačno do 50 EUR. Na motoru možda pumpa za vodu, termostat. Opet - sitnice. Na JTD 1.9 generalno, turbina ne crkava, kvačilo je dugotrajno.
Inače, jednom godišnje ulje i filteri (50 EUR bez ruku), jednom u dve tri godine - servis klime. I - to je to.
I još da potvrdim: čitaj postove na domaćem Alfa Romeo forumu. Biće ti neke stvari jasnije. Ali ne zaobilazi ni druge auto forume, tek toliko da vidiš da se svi automobili kvare.
[ Laki024 @ 08.10.2010. 13:24 ] @
Slezem se apsulutno sa prethodnim postovima.
Jedino se ne slazem sa Javom sledece, da je alfa 156 1.9JTD po potrosnji na nivou YUga. Mislim da je daleko ispod Yuga po potrosnji, posto Alfa 156 1.9JTD trosi u gradu 7-8 litara dizela, a retko koji Yugo u gradu trosi ispod 10 litara benzina, a ima koji i znacajno vise, zbog koncepcije motora iz perioda hitlera.
Pozdrav
[ Milan M. Radovic @ 08.10.2010. 14:52 ] @
Hvala :)
Evo samo jos par pitanja u vezi kupovine i necu vas vise smarati.
1) Koja godista da gledam?
2) Koje kilometraze?
3) Koja je na kraju realna cena za dobar 1.9 JTD (ovo sam vec dobio odgovor, ali da zakljucimo....), 4000,4500,4700?
Prema cemu da se vodim u sistemu eliminacija oglasa?
[ Slobodan Miskovic @ 08.10.2010. 14:59 ] @
Ovo drugo nemoj da gledas.
[ Java Beograd @ 08.10.2010. 15:43 ] @
Citat:
Milan M. Radovic: Hvala
Evo samo jos par pitanja u vezi kupovine i necu vas vise smarati.
1) Koja godista da gledam?
2) Koje kilometraze?
3) Koja je na kraju realna cena za dobar 1.9 JTD (ovo sam vec dobio odgovor, ali da zakljucimo....), 4000,4500,4700?
Prema cemu da se vodim u sistemu eliminacija oglasa?
Ovo sad prevazilazi okvire ove teme. Jer, odgovori su generalni.
- Godište: što novije.
- Kilometraže: nemoj da gledaš, menjaju ih svi ! Od vlasnika auta u Italiji, preko vlasnika placa u Italiji do ovog ovde vlasnika placa. Gledaj ukupno stanje očuvanosti auta.
- Nema realne cene. Postoji samo tržišna: u određenom momentu na određenom mestu.
- Obiđi što više placeva, sedi u što više automobila. Traži da vlasnik upali auto. Pitaj za dva ključa (obavezno) i za servisnu knjižicu. Idi sa nekim starijim. Na slici koju si zakačio na forumu ne deluješ previše ozbiljno. Ne nasedaj da su upravo dvojica 'tela da kupe baš taj primerak i da bi svakako trebalo da požuriš.
Potraži malo teme na ovom forumu, ima ih puno na kojima se do beskraja raspravljalo o kupovini polovnjaka. (Ja lično nemam više snage da opet raspredam o tome )
[ peromalosutra @ 08.10.2010. 16:40 ] @
[ jnk @ 08.10.2010. 20:46 ] @
Moja preporuka opet da budeš što bezobrazniji što se tiče cene jer se danas ništa ne prodaje i valja to iskoristiti.
I ako kupiš da okačiš slike ovde.
[ inobradovic @ 09.10.2010. 00:09 ] @
[quote]jnk: Moja preporuka opet da budeš što bezobrazniji što se tiče cene jer se danas ništa ne prodaje i valja to iskoristiti.
cista glupost, prodaje i to kako samo ti nisi dovoljno upucen.
[ Markoxxx @ 09.10.2010. 00:43 ] @
da, prodaje se, po cenama 20-30% nizim nego u oglasima...
sto bezobrazniji, to ces bolje proci... nadji nekoliko koji te zanimaju, ponudi drasticno manju cenu... neko od njih ce ubrzo pristati na tu cenu.. javice ti se sam ;)
pozdrav
[ DrJekyll @ 09.10.2010. 04:18 ] @
Nece niko dati auto 30% ispod realne cene, osim ako nije ukraden ili savijan o drvo, to su price za malu decu, a i ako bas odlucis da budes bezobrazan prvo dobro odmeri fizicku spremnost vlasnika jer mogao bi skupo da prodjes....
[ etjen @ 09.10.2010. 09:38 ] @
još bolje bi prošao ako bi tražio da ti da auto i plus doplati nešto sitno, da imaš za prenos :)
Ali ozbiljno, ako prodavac daje suviše ispod cene, znači da nešto nije OK sa kolima. Vodi računa i o tome. Niko ti neće prodati dobar auto ispod cene, ali niko
[ jnk @ 09.10.2010. 11:19 ] @
Citat:
DrJekyll: Nece niko dati auto 30% ispod realne cene, osim ako nije ukraden ili savijan o drvo, to su price za malu decu, a i ako bas odlucis da budes bezobrazan prvo dobro odmeri fizicku spremnost vlasnika jer mogao bi skupo da prodjes....
Potpuno se slažem sa ovim s tim što smatram da je realna cena kako neko reče, ono što je tržište spremno da ponudi a ne nešto što je neko u svojoj glavi zacrtao kao realno bez obzira koliko to realno njemu zvučalo. Razlika je što u oglasima ima gomila njih koji "prodaju" automobil a cilj je naći nekog ko hoće da proda automobil. To da li je auto lupan ili ukraden treba proveriti bez obzira da li je mala ili velika cena jer je skoro podjednako verovatno.
[ DrJekyll @ 09.10.2010. 11:31 ] @
Slazem se, ako 10 njih cene auto 5000e a jedan ceni isti taj 6500e onda taj 'prodaje' auto i s njim treba biti bezobrazan.
[ vladd @ 09.10.2010. 12:38 ] @
A ja mislim da nije tema o psihopatologiji prodaje, vec o samoj Alfi.
Naravno da postoji realna donja trzisna cena, ako se prodaje za nijansu skuplje, za to treba da postoje nekakva opravdanja, a ne prosta ljubav trgovca prema novcu.
Na kupcu je da vidi da li ga ta razlika cini srecnim ili ovcom.
Sto se tice kritike pojedinih brendova, nisam smatrao da ce realno iznosenje nedostataka pojedinih vozila ujesti za srce odane fanove i graditelje mitova.
Jednostavno smatram da su automobili generalno precenjeni, nekada su imali garanciju 1 god i trajali 20, danas imaju 5 godina garancije i traju 5 godina.
Uz nesrazmerno vece cene, nabildovane fiktivnim ekoloskim potrebama, i to je valjda jedina, ali najveca oblast privrede planete, u kojoj tehnologija ne donosi pojeftinjenje vremenom, vec poskupljenje.
Vozila se kupuju i prodaju, a devojke se osvajaju..i ostavljaju..ljubav treba pravilno usmeriti..
Poz
[ DrJekyll @ 09.10.2010. 13:26 ] @
Ljubav ne cine samo zene J.clarkson je to jednom lepo objasnio 'ko smatra auto sredstom od tacke a do b taj ne voli automobile, ko ne voli automobile ne voli voznju, ko ne voli voznju ne postuje propise, ko ne postuje propise ne sme dobiti dozvolu'
[ Ilic Igor @ 09.10.2010. 14:59 ] @
Pozdrav Milane,
ja sam isto bio u dilem da li uzeti Alfu.
Da ne davim, promakao mi je extra primerak pasata i uleteo mi je drug sa extra ocuvanom Alfom 2.0 TS euro2.
Kad sam se raspitivao kod majstora i drugara, svi su kukali, gde ces Alfu to je Italijan te trapovi, ma uzas zivi bezi od toga uzimaj nemca i sl.
Posto druga znam od malena isao sam na poverenje, seo sam provozao sam i to je to uzeo sam je.
Skroz druga prica kada uzmes Alfu, au komsija sto jelepa, ma idu te Alfe ko zmajevi..., hocu da kazem od kad sam kupio Alfu od ljudi nisam cuo losu rec.
Pricam za domace Alfe, tj. koje nisu uvezene i vracane kilometraze i sl.
Za godinu dana sam presao 50.000 km nista ne cvili, krcka, trapovi su odlicni (fabricki), dnevno po 2-3 bunar rupe pogodim na lepome Beogradskom putu.
Naravno svako svoga konja hvali, rzmisli da uzmes benzinca, pa da ga prepakujes na plin (650e), razmisli i o toj kombinaciji.
Sad nesto nisam primetio da zevaju devojke u 156, mozda treba da izvadim ona dva decija sedista mozda bi se situacija promenila :p .
Ako si jos "zagrejan" posalji mi pp da te usmerim na par sajtova i da ti preporucim gde da se raspitas.
[ Java Beograd @ 09.10.2010. 19:15 ] @
Citat:
Ilic Igor: Sad nesto nisam primetio da zevaju devojke u 156, mozda treba da izvadim ona dva decija sedista mozda bi se situacija promenila .
Pokažeš burmu i kažeš: mala, diskrecija zagarantovana !
Nego, ne bih ja taj plin i to. Pusti ... To je za taksiste i špeditere. Dizel je za prave muškarce !
Nego, setih se one zablude da okačen CD sprečava policajce da ti izmere brzinu. Bože, koliko je ta zabluda dugo bila prisutna u Srbiji. Ma svaki drugi auto je ponosno nosio spasonosni CD ! I svako je imao samo jedan komentar: SVI KAŽU da ne može da te snimi radar ! Ovo sa "kvarljivošću" Alfe je potpuno ista priča: svi kažu ! Nema veze što to nije tačno, nema veze što pojma nemam o realnom stanju stvari, nema veze što lično nemam nikakvog iskustva, nema veze ovo ili ono ... Bitno je da svi kažu, Jer, ako, svi kažu, valjda je tako.
Drago mi je da se na ovoj temi javilo nekoliko vlasnika Alfe da potvrde moje reči još u prvim postovima.
[ Anjamen @ 18.10.2010. 13:19 ] @
Pošto su ovakve teme prepune papagajskih priča izneću ti ukratko moje iskustvo bez prethodnog udubljivanja u napisano:
- radi se o 156 1.9 jtd 115ks 2003. godište (restyling)
- kupljena ovde (nova), održavana u ovlašćenom servisu od prvog dana sa pravom servisnom knjižicom i računima (kod mene je od 89000km)
- iako sam kupio polovan auto dobio sam svu dokumentaciju i uputstva tako da sam bio srećan kao da sam uzeo nov auto :-)
-kako je dečko ko je održavao od prvog dana u međuvremenu postao sopstvenik specijalizovanog servisa za program koji uvozi Delta M (osim za BMW) ukazao sam mu poverenje za dalje održavanje;
-baš sam prošlog meseca ponovo merio potrošnju od čepa do čepa jer sam se sa jednim rezervoarom vozio ceo mesec isključivo po gradu od kuće do posla i "po kraju" - ispalo je da troši 6,84l/100km što me je prijatno iznenadilo jer računam da troši 7-8l/100km. Na otvorenom uz tempomat i brzinu do 100 km/h može još prijatnije da te iznenadi (putni računar pokazuje 3-4l/100km). Lično računam da na otvorenom troši oko 5l/100km jer ipak nekad poteram i malo brže (do 120km/h). Naravno da sa lakoćom možeš ići i mnooogo brže;
-turbo dizel je pri većim brzinama tiši od benzinca (imao sam hondu sivik na plin) tako da mogu uz vožnju i da čujem saputnike ili muziku a da ne ogluvim :-)
-letnje gume su 205/55/16 a zimske 185/65/15 tako da nisu preskupe za menjanje;
-4 polovne zimske felne (120evra);
-možeš sam menjati prednje sijalice bez većih odšrafljivanja;
Zamenio sam:
-ventilator kabine (polovni su 45-65 evra) jer je zbog zapušene drenaže (zemlja + jesenje lišće) postao zaleđen od vode koja ga je zalila posle kiše (po kupovini obavezno očisti drenažu - 1000 dinara)
-gornje crevo od interkulera do turbine (100evra i naručuje se kod uvoznika - stiže za 10 dana) na 100000km.
-zadnji diskovi (oba za 7000 dinara) i valeo pločice (3200 dinara)
-dve sajle ručne (original) ukupno 45 evra.
-prednje donje viljuške (jedna 60 evra)
-prednja gornja viljuška (zaboravio sam pošto je)
-gumice balans štangle - 3500 dinara
-šoferka (guardian - ista kakvoća kao i pilkington sa prve ugradnje) sa ugradnjom - 140 evra - u poznatom servisu za stakla.
Koliko se sećam cena malog servisa (ovlašćeni) za 1.9 jtd je manja nego za 1.3 mjet tako da nije bauk.
Lično nikad nisam slušao ostrašćene priče već kupovao auto po osećaju (posle pregleda u servisu, naravno).
Jer, ako mi se sviđa i ima funkcionalnosti koje mi trebaju - imam bar nešto.
Ko kupuje na osnovu ništačkih rezona ("samo da je jeftino i da radi") obično nema ništa (čak ni očekivanu uštedu)!
Kod kupovine polovnog auta upošte nije važna marka dok god je prodavac pismen čovek i član kluba ljubitelja!
Kažu da su od 2003. godine inženjeri ferarija umešali prste u razvoju alfi.
Meni je "ispao" jtd mada bih uzeo i benzinca da je bio "sa pedigreom" samo da je crvene boje :-).
Inače sam prvo gledao honde koje su iz tog perioda nepodnošljivo ružne pa fokuse ali me nisu "upecali" i eto neplanirano uzeh alfu.
Eto, valjda sam ti pomogao a ja odoh da tražim akumulator :-)
p.s.
ako kupiš, nemoj se raspravljati sa "prosvećenim" komšijama jer je njihova zavist neutaživa!
[ HoT_Steppa @ 18.10.2010. 20:49 ] @
Citat:
Anjamen:
Kod kupovine polovnog auta upošte nije važna marka dok god je prodavac pismen čovek i član kluba ljubitelja!
Šaljem i svoju fotku ako treba za školske učionice
[ zoranjustme @ 12.12.2010. 21:50 ] @
Već 5 godina vozim Alfe. Prvo 155, a sada 156 2,4 JTD. Vidi ovako, košta me đavo i po da je registrujem, ali zadovoljstvo...toga nema kod drugih automobila. Ukoliko je kupiš, videćeš i sam: Pozdrav
[ maranelo @ 17.12.2010. 15:26 ] @
slucajno sam nabaso na vasu temu i eto ne mogu a da se ne ukljucim.Imam 156 dve godine na satu je 199000.Ove godine sam isao u spaniju na more sa njom.prosecna brzina kojom sam se kretao je od 120-140.Recimo da na 140 trosi 5.4 litre sa klimom 6.Na 15000 menjam ulje i na tu predjenu kilometrazu ne potrosi ulja nista.Od poslednjeg menjanja ulja presao sam 4000,ulje na meracu izgleda kao da sam ga malo cas sipao,ne da nije pocrenlo nego uopste boju nije promenulo.Sporno i boljka je kod modela 156 TRAP.Kako prednji tako i zadnji.Uslovi voznje u Srbiji su daleko ispod minimuma"solidnih puteva",tako da je neminovno ostecenje trapa cija zamena nije skupa.Nabrojacu par stavki gornje rame kinesko 4500 din,donje kinesko 6600,set korpa,lamela druk lezaj 15000 din.grejaci 700-1100.Sem ogibljenja obrati paznju na pleh i to je to.Sto se motora tice dizeli su odlicni.Uz put u istoj klasi skoro da niko ni blizu nije mogao da pridje(ako se izuzmu novi bmw-ovi serije 1 sa po dve turbine)
[ glackop @ 17.12.2010. 20:12 ] @
Onda cu se i ja ukljuciti samo da napomenem da sam prekljuce narucio putem neta i dobio gornje viljuske za 156 2.4 JTD po ceni od 3300,i nisu kineske vec SIR-italy,sto mozete i proveriti na sajtu koji je gore neko delimicno naveo,tako da zaista delovi nisu skupi kao sto su nekada bili.
[ stewuss je @ 21.12.2010. 06:53 ] @
Uh, samo ste me jos vise upalili!
Gledam AR 156 restyle 2004 1.9JTD.. Po nekoj mojoj racunici, a uz proveru kod drugara iz osiguranja, i 8v i 16v motori spadaju u istu cenovnu grupu (84 - 110KW), te sam resio da paznju obratim na 1.9 JTD 16v 140ks (ne 150ks - noviji motor, mozda i on upada u grupu - na samoj granici je sa 110KW) jer registacija dodje na isto + ti modeli imaju menjac sa 6 brzina. Kao rezervu i referencu posmatram poznatu AR JTD sa 115ks 2003. god sa pravih 95Kkm za koju covek, obzirom na stanje auta, trazi 6500e. Taj auto poznajem vec par godina, i moja procena je da je skuplji jedno 500e od neke realne, ali se placa sigurnost poznatog auta.
Moja dilema je - da li dati oko 6700e za auto sa placa, koji je (meni) lepsi, sa malo vise opreme, favorizovanom bojom i jaci ili ici na sigurnu varijantu (nema ulaganja, velikog servisa, novih diskova, zaista nista da se menja)?
P.S. Vise ste me upalili jer razmatram i gledam jos Megana i Corollu.
Poz
[ bora61 @ 21.12.2010. 07:06 ] @
Isto i sam gledam. I gledam i tako pa meseci.
Zvao sam prodavnice Alfinih delova oko aluminijumskih ramena x 4 kom, selen blolova, evr ventila itd. Ni jedan originalni deo ne kosta ispod 120 €. Znaci u staru posle kupovine treba dodati negde
oko 1500 € da bi bio siguran.
Razgovarao sam sa nekoliko vlasnika Alfe 156. I svi su mi reklji da im je trap mnogo nezan i da imaju povremeno problema sa elektronikom.
[ alagor2000 @ 21.12.2010. 08:25 ] @
Ako ti nesto znaci ja
sam imao alfu 146 1,4 twin sparks 100 KS,
to je bila voznja od benzinske do benzinske 13 litara min/100 km !
Motor mrtav ispod 3500-4000 o/min !
Dizel je pravo rjesenje !
[ Flo33 @ 26.12.2010. 23:45 ] @
Apropo AR-BMW zeleo bih da kazem da samo ta dva brenda vozim ceo vozacki vek (10 godina recimo) i tako ce ostati na dalje. Kada imam bmw-a secam se alfe, kada imam alfu, mislim o bmw-u :) istina je da alfe imaju neke glupe kvarove koji se redje javljaju kod ostalih proizvodjaca, ali i da je taj feeling nezamenjiv. Sada imam 3ku, i ako neko ima dobru 159ku nek se javi :) i da, samo dizelke dolaze u obzir, nikada vise benzina, ni ar ni bmw :)
[ miki-maserati @ 28.12.2010. 21:53 ] @
Ajde da kazem i ja koju rec o alfi 156 2,4 jtd imam je vec skoro 5 godina.za to vreme sam promenio turbinu viljuske sve 4 gumice na balans stangli termostat kais zupcasti i pk. auto ima 208000 to je sve ito uz potrosnju prosek 6,5 na 100 km.na pocetku nemojte da slusate svakog sta vam kaze jel ljudi nemaju pojima a pisu svasta to jes neproverene informacije.ALFA 156 je auto sa dusom auto koji se voli a da kazem da poznajem automobilizam malo vise znam skoro svaku fabriku od njenog pocetka svakog zanima nesto pa i mene bas to to jes kako su nastale i kako su se razvijale,svaka cas nemcima ali italijani su ispred njih pitate se kako...alfa je prva izmislila elektronsko ubrizgavanje,83god dok su nemci imali ka glave alfa opet uvodi prva u svetu komorail tehnologiju 17 novembra 1997.god a tu istu tehnologiju su izmislili italijani 94 godine i prodali licencu Bosu. italijanski dizajneri su napravili golfa 1 i podigli fabriku to jes folcvagena.tako si isto izvukli bmw iz siguran bankrot 62 godine nemogu sve detalje da vam pisem jer ima stvarno mnogo da se pise nemci su vredan narod i pametan oni neznaju da naprave ali znaju da kupe i tad da proizvode.folcvagena je bos unazadio sa dp ubrizgavanje to jes tdi motori sistem dizna pumpa koji su imali ugovor sa bosom do 2005 god i tad su odma poceli komonrail tehnoligiju.dok je konkurencija bila mnogo ispred njih.a sad oalfi alfa ima izrazito sportsko vesanje i viljuske stradaju samo od losi putevi delovi nisu skupi ko ne veruje ima na sajtu prodavnice sirom srbije pa pitajte viljuska donja BRIHT kosta 6000 din viljuska gornja 3400 S.I.R obe made in italy.imao sam ja i bmw 5 iz 92 god 2,5 tdi gornjo rame za njega kostalo je 10000 din a donje naj jeftinije 3500 din a oba izgledaju kao za zastavu 101 samo su veca pa vidite sami i menjao sam ih 2 puta u roku od 3 god.kupio sam 3 bos pumpe za njega isto u te 3 god vlasnici koji ih imaju znaju o cemu pricam.zakljucak italijani su bolji od nemce po osnovu cena kvalitet jeste da su imali propusti kroz istoriju ali nisu imali toliki koliko su ih imali nemacki automobili.
[ asus1 @ 17.01.2014. 10:11 ] @
@miki-maserati
Svaka čast jedan od naljboljih tekstvova o alfi!!!
[ vladd @ 17.01.2014. 12:46 ] @
@miki maserati
Nemoj da rusis urbane legende, kako su nemci najbolji proizvodjaci, a italijani trgovci..materijalni dokazi potvrdjuju, izgleda, da je obrnuto, a ti, posto to primecujes, spremi se za ban
Trgovina, propaganda, i zastita prava, na razne birkratske nacine..sustina su "necije" proizvodnje...
[ igorbabic84 @ 27.01.2014. 15:12 ] @
Alfa Romeo 156 ( fabricka oznaka 932) predstavljena je na Salonu automobila u Frankfurtu 1997. godine, kao naslednik modela 155.
Lepota italijanskog dizajna automobila doživela je jedan od svojih zvezdanih trenutaka 1997. godine prilikom predstavljanja Alfa Romea 156. Za razliku od svog uglastog prethodnika, modela 155, 156-ica je zavodljivim linijama momentalno privukla pažnju svetske javnosti i kupaca automobila. Vešto iskorišćeni dizajnerski trik sa sakrivenim kvakama na zadnjim vratima poslužio je da se ovaj model prihvati kao jedan kvazi kupe, što je samo pospešilo prodaju. Obli farovi uz karakterističan Alfin gril dominiraju prednjim delom 156-ice, a utisak snage dodatno naglašava poveći otvor za hladnjak. Pozadi su svetla takođe u prvom planu, jer je ovaj put iskorišćena ideja sa Alfe 33, na kojoj su svi pokazivači smešteni u jednoj liniji. Prćasti zadnji deo karoserije sa velikim branikom odaje utisak masivnosti, mada on nikako nije toliko velik kao kod nemačke konkurencije.