[ alminic @ 07.10.2010. 21:00 ] @
Pozdrav članovima foruma !
Zanima me jedna stvar , dali neko zna kome se žaliti na neažurnost službenika u "agenciji za bezbednost saobraćaja" vezano za homologaciju tj. utvrđivanje dali automobil koji uvozim ispunjava norme euro3 ili ne ?!?! Vidite ja sam auto dovezao još 23. septembra na carinjenje u kraljevo i onda sam tek saznao da trebam da šaljem te papire u beograd na "homologaciju" a da auto ostavljam na carinskom parkingu koji naravno plaćam 150din po danu ,naravno sve dok se ne završi ta homologacija u beogradu ! i sad sam na čekanju !!! :( :(
Molim vas ako neko nešto zna kako da malo ubrzam taj proces u beogradu !!!
[ inobradovic @ 07.10.2010. 21:33 ] @
kao prvo da te utesim da je uobicajena cena za carinski parking 300din, kao drugo nema kome da se zalis nego ih zovi na tel i kumi moli lazi da ti sto pre zavrse.
[ sasa022 @ 07.10.2010. 21:34 ] @
Agenciji za bezbednost saobracaja nema veze sa ovim.

Ceo posao si trebao da prepustis nekoj proverenoj spediciji koja ima svoje carinsko skladiste.
Ovako ces se nacekati dok tvoj zahtev u Zavodu za standardizaciju dodje na red
[ alminic @ 07.10.2010. 21:43 ] @
ma nemaju ljudi ni telefone !!!! :D

a i išao sam preko špedicije nisam mogao to nikako sam da radim. i jeste agencija zadužena za to od 1.09.2010. god.
[ sasa022 @ 08.10.2010. 00:15 ] @
Citat:
VAŽNA INFORMACIJA O HOMOLOGACIJI MOTORNIH VOZILA, OPREME I DELOVA

Obaveštavamo vas da je 31. avgusta 2010. godine Institut za standardizaciju Srbije prestao da obavlja poslove homologacije motornih vozila i da su oni od 1. septembra 2010. godine preneti u nadležnost Agencije za bezbednost saobraćaja (u daljem tekstu: Agencija), Bulevar Mihajla Pupina 2 (Palata „Srbija” – istočno krilo), 11070 Beograd , telefoni: 214-50-89 i 214-49-62.

Poslovi u vezi sa homologacijom vozila obavljaju se u Sektoru za vozila, koji se nalazi u prostorijama Agencije u Bulevaru Milutina Milankovića 106, na Novom Beogradu (telefon još nemaju).
http://www.iss.rs/


:( - Nisam pratio vesti

Potvrdu bi trebali da izdaju u roku od 7 dana,osim u slucaju "specificnih situacija" kada se podnosi dodatna dokumentacija ( potvrda ) od proizvodjaca vozila.

Medjutim,posto je ovo Srbija,agencije-spediteri imaju prednost,a "obicni gradjani" moraju da sacekaju....
[ alminic @ 08.10.2010. 23:23 ] @
da, da ..... samo se postavlja pitanje koliko se ustvari čeka na jedan običan papir !!!
i sa kojom to specijalnom metodom oni utvrđuju dali je vozilo euro3 ili nije ?!?!

i još uvek nemam informaciju kome se žaliti ?!?
[ vladd @ 09.10.2010. 12:54 ] @
Pa znas kako, ovo je forum o automobilima, a ne o drzavnoj administraciji, i oni koji vec odvajaju vreme da se bave vozilom, mogu a ne moraju da su upoznati sa birokratskim detaljima, ponekad postoje informacije u regularnim aktivnostima, koje se periodicno menjaju razni uredbama, a za specificne slucajeve je pitanje da li i birokratija ima odgovor.
Ili ga treba iscediti od birokratije, mitom, nepotizmom, pritiskom ili poznanstvom...
Zalba nije pritisak..

Uglavnom, doticne homologacije i sluze da se ne bi uvozilo kojesta, i nastao haos. Postoje sporadicni slucajevi i situacije, kada je gradjaninu omoguceno da uveze vozilo, uz odredjene uslove.

Da si ranije pitao na forumu, rekli bismo da ne kupujes nista sto nije na listingu carine u vezi euro 3 norme, posto naknadno nastaju problemi u koje si zapao. A resenje je relativno neizvesno.

Ali postoje situacije kada se jednostavno postane vlasnik nekog vozila..poklonom, nasledstvom..pa je uprilicena i nekakva procedura.

Zalbom neces nista postici, posto prosto ne mozes nikome da se zalis, a mozes da dobijes i nepovoljan odgovor, da tvoje vozilo NE odgovara homologaciji dozvoljenoj za uvoz.

Nije to "obican" papir, vec homologacioni papir, a to je jedan vrlo ozbiljan dokument.

Posebno, ako je neka drzavna institucija preuzela nekakvu odgovornost 1. Septembra, ne vidim realno ocekivanje da ce u kratkom roku biti azurni, i resiti sve nastale, pa i homologacione, probleme i pojedinacne slucajeve.


Poz
[ alminic @ 09.10.2010. 16:30 ] @
Citat:
vladd: Pa znas kako, ovo je forum o automobilima, a ne o drzavnoj administraciji, i oni koji vec odvajaju vreme da se bave vozilom, mogu a ne moraju da su upoznati sa birokratskim detaljima, ponekad postoje informacije u regularnim aktivnostima, koje se periodicno menjaju razni uredbama, a za specificne slucajeve je pitanje da li i birokratija ima odgovor.
Ili ga treba iscediti od birokratije, mitom, nepotizmom, pritiskom ili poznanstvom...
Zalba nije pritisak..

Uglavnom, doticne homologacije i sluze da se ne bi uvozilo kojesta, i nastao haos. Postoje sporadicni slucajevi i situacije, kada je gradjaninu omoguceno da uveze vozilo, uz odredjene uslove.

Da si ranije pitao na forumu, rekli bismo da ne kupujes nista sto nije na listingu carine u vezi euro 3 norme, posto naknadno nastaju problemi u koje si zapao. A resenje je relativno neizvesno.

Ali postoje situacije kada se jednostavno postane vlasnik nekog vozila..poklonom, nasledstvom..pa je uprilicena i nekakva procedura.

Zalbom neces nista postici, posto prosto ne mozes nikome da se zalis, a mozes da dobijes i nepovoljan odgovor, da tvoje vozilo NE odgovara homologaciji dozvoljenoj za uvoz.

Nije to "obican" papir, vec homologacioni papir, a to je jedan vrlo ozbiljan dokument.

Posebno, ako je neka drzavna institucija preuzela nekakvu odgovornost 1. Septembra, ne vidim realno ocekivanje da ce u kratkom roku biti azurni, i resiti sve nastale, pa i homologacione, probleme i pojedinacne slucajeve.


Poz


jesi u pravu za mnoge gore pomenute stvari , ali da sam znao da ću imati toliko zajebancija oko uvoza jednog automobila , koji inače zadovoljava euro3 norme, ne bih ga ni uvozio ...

e sad, suština samog problema leži u ulasku Republike Slovenije u evropsku uniju !!!

dakle auto koji sam kupio proizveden je 2002. god. i na listi je euro3 vozila , jer stvarno bi bilo glupo da kupim vozilo koje to nije i da pokušavam da ga uvezem bez neke već unapred dogovorene debele veze na carini ili gde već.

Objašnjenje, za svu ovu moju nastalu problematiku koje sam naravno dobio od špeditera je ustvari to da je problem u godini ulaska r.slovenije u eu , tačnije to se desilo 2004. god. a auto je proizveden 2002.god i sad zbog toga mora da se utvrđuje verodostojnost postojeće originalne homologacije proizvođača koje vozilo poseduje ?!?!?!

a sad ako ćemo da se upuštamo u temu dokazivanja euro3 standarda, koji se inače odnosi na emisiju štetnih gasova koje vozilo tj. motor emituje u vazduh i time zagađuje životnu sredinu, to je nešto sasvim drugo! i sci znamo kako se to ispituje i da to može da se uradi na bukvalnom svakom tehničkom pregledu !!! ali to opet nije tema za ovaj forum i mi na to nem ožemo da utičemo.
[ vladd @ 09.10.2010. 18:28 ] @
Ne treba da brkas i uproscavas stvari do preteranih dimenzija.
Ne dokazuje se euro 3 standard na tehnickom pregledu. Na tehnickom pregledu se pokazuje ispravnost konkretnog vozila, posto je moguca i realna situacija da i vozilo euro4 standarda zagadjuje okolinu zbog neke neispravnosti.

Homologacija je usaglasavanje i usvajanje standarda. Moguce je neke stavke ispitivati, laboratorijski, ali se u najvecem delu posla vrsi usaglasavanje, proucavanje dokumentacije, sertifikata..birokratski a ne tehnicki posao.

Najbrze se uvozi vozilo koje je na dozvoljenoj listi, tzv listingu euro 3, koji smo postavljali i na forumu, i pdf fajlu i link.

Van te liste najbrze obavljaju posao spediteri i agencije. Samostalo ako se upustis u posao, moraces da ga nadzires svakoga trenutka i da znas gde se nalazi zahtev koji si podneo. Ako padne na dno neke gomile, a velike su sanse za to, moraces veliki rudarski posao da obavis da bi to izneo na povrsinu.

Poz
[ alminic @ 09.10.2010. 19:21 ] @
vidi stvarno nemam nameru da se ubeđujem nisakim oko toga šta se gde radi i kako i dali ja uprošćavam ili ne ....

čisto me interesuje dali je još neko od članova foruma imao ili ima isti ili sličan problem ?!?!?

i jel' ima neko moguće rešenje istog ?!? ništa više ...
[ sasa022 @ 09.10.2010. 20:41 ] @
Citat:
Najbrze se uvozi vozilo koje je na dozvoljenoj listi, tzv listingu euro 3, koji smo postavljali i na forumu, i pdf fajlu


@vladd

Ovo jednostavno nije tako,jer bez potvrde Instituta ( od 1.9 Agencije za bezbednost ) za svaki pojedinacni slucaj od uvoza nema nista.

Ne bih sad vise o azurnosti nase administracije i na temu sta bi bilo kad bi bilo...

@alminic

Bilo je i bice problema jer administracija nam je takva kakva jeste...

Da spediter "ima vezu" vec bi imao potvrdu ( u roku od 7 dana ),ali bi tu uslugu i dodatno platio.
Ovako ces najverovatnije cekati oko 3 nedelje i onda ce potvrda stici.
[ alminic @ 09.10.2010. 21:35 ] @
ok sale , da sačekamo još jednu nedelju i da vidimo šta će se dešavati ....
[ vladd @ 10.10.2010. 12:40 ] @
Nemoj da CEKAS, idi davi ih telefonom, licno, ako samo cekas, mogu da te zaborave..


Poz
[ alminic @ 10.10.2010. 15:53 ] @
hahaha ... vidi da sam ja u beogradu, tu bi moguće pala i neka krv !!! al ovako sam 200 km daleko :( , a slao sam burazera i dva puta je poljubio vrata !!!! od sutra počinjem da ih davim telefonski, ali mislim da to stvarno neće uroditi plodom.
[ inobradovic @ 15.10.2010. 10:18 ] @
koliko kosta utvrdjivanje euro 3 norme ?
[ alminic @ 15.10.2010. 20:10 ] @
mislim da je oko 2.700,00 dinara
[ sasa022 @ 16.10.2010. 05:27 ] @
@inobradovic

Agenciji za bezbednost saobracaja se podnosi potvrda o uplati administrativne takse - 2670 dinara.
"preko veze" je cena 2-3 puta veca,ali se potvrda dobija za oko nedelju dana.

Agencija moze da zatrazi i dodatnu dokumentaciju,pa i to moze da kosta.
[ inobradovic @ 16.10.2010. 15:10 ] @
hvala puno na odgovoru.