Ljudi, evo dajem konkurs za najludje avanturiste u Srbiji za putovanje automobilom za Tajland....
Ovo činim iz razloga sto je mnogo sigurnije da ide dvoje auta na tako dugo putovanje nego jedno, a nas je cetvoro.
Duzina čitavog putovanja je oko 12000 kilometara. U planu nam je da za oko 15 dana stignemo u Tajland, sa usputnim stajanjima.
A i evo sta je potrebno sve i šta bi trebalo ponijeti:
1.Vaučer za Ukrajinu (15eur)
2.Viza za Kazahstan (oko 40eur)
3.Viza za Kinu (60 eur)
4.Viza za Tajland (30 eur)
5.Viza za Laos (30 eur, vadi se na granici s Kinom)
6.Odraditi detaljan tehnički pregled auta pre putovanja (Ukoliko je starije)
7.Pripremiti sva dokumenta
8.Ostaviti dio novca na racunu u Banci, a dio nositi sa sobom (radi sigurnosti)
Sve dalje što se budem informisao kako ćemo na put, pisaću ovdje...
Prosječna cijena za gorivo je 400eur u jednom pravcu (računato za dizel sa prosječnom potrošnjom od 5l)
Putevi su relativno dobri, mozete vidjeti slicice na google earth.
Plan je da se ostane u Tajlandu oko 20 dana.
Polazak sljedeće godine u junu-julu...
Sva pitanja slobodno šaljite
[ 3way @ 10.10.2010. 15:02 ] @
Zasto fali Rusija?
Koliko vidim mapa postoji...
[ crnimilosradojevic @ 10.10.2010. 15:32 ] @
Postoji, ali nema rute kuda treba da se prodje jer nisu označene ulice...
[ Izvoljski @ 10.10.2010. 18:44 ] @
crni, samo da te obavestim da u Tajland ne mozes uci kopneno vec samo preko auerodroma. :-)
[ djole_za @ 10.10.2010. 18:52 ] @
a bre kolega? :D
[ djricky @ 10.10.2010. 19:09 ] @
Citat:
Izvoljski: crni, samo da te obavestim da u Tajland ne mozes uci kopneno vec samo preko auerodroma. :-)
wtf? odakle ti ova informacija? zasto ne bi mogao?
[ Ivan Dimkovic @ 10.10.2010. 19:19 ] @
Najpametnije je okrenuti ambasadu Tajlanda i lepo se raspitati.
Svakome ko se upusta u putovanje kroz Aziju kopnom preporucujem da pre puta nekoliko puta proveri sve informacije i da uzme vizit karte od osoba koje su izdavale vize ili davale informacije - zlu ne trebalo.
[ vidan kv @ 10.10.2010. 19:21 ] @
............Čime nameravate da putujete tj. kojim vozilima?
[ mmix @ 10.10.2010. 19:29 ] @
Malo mi je neverovatna racunica od 5l/100 i 12000km za 15 dana, narocito sa obzirom na konfiguraciju terena i zemlje kroz koje prolazite. Al ajde.
Mogli bi da kontaktirate SAT, neke firme i slicno. Ako se vec upustate u tu avanturu onda da bar izvucete kintu za gorivo, klopu i smestaj da ne dajete iz dzepa Nista vas ne kosta da propitate par potencijalnih spoznora
[ mmix @ 10.10.2010. 19:37 ] @
Re 12000km za 15 dana, evo ti slike autoputa na ruti kroz kazahstan, ne verujem da cete jos koliko od rumunije ostvarivati neke vece brzine.
Pogledaj i druge panoramio slike, narocito planinski deo u Kini. Ne bi da bude da vas ubedjujem da ne idete ali mi se nekako cini da ovo ipak nije put za dva C-class consumer automobila.
[ Tyler Durden @ 10.10.2010. 19:46 ] @
Ja bih samo da dodam kako ce vam vrijeme moguce biti losije u junu-julu. Idealan period je novembar/decembar do februar/mart.
Ja sam bio prosli februar i Tajland je fenomenalan.
Ideja je svakako ambiciozna, ali ne i neostvariva. Samo se dobro raspitajte za sve.
[ mmix @ 10.10.2010. 20:40 ] @
Ne znam dal ste jos o necemu razmisljali u finansijskom i logistickom planiranju.
TO je ukupno 24000km. Za to vreme vas ceka bar 3 do 6 zameni ulja u zavisnosti od toga kakvo nadjete, vrlo verovatno bar jedna zamena guma usled kvaliteta puteva, da ne pominjem potencijalne kvarove vozila (bilo bi zgono da bar neko od vas ume da otkloni neki jednostavniji kvar), spavanje u kolima, itd.
I ne bi se ja mnogo oslanjao na google maps, obavezno navigacija sa azuriranim mapa (moze i to da padne kao deo sponzorstva)
Iskreno, super je to avantura ali meni bi bilo totalno bezveze da prodjem celu aziju po duzini a da nigde ne stajem da iskusim lokalne ambijente, hranu i ostalo. U cemu je draz celodnevnog sibanja autom, zar je cilj samo stici na odrediste?
[ Slobodan Miskovic @ 10.10.2010. 20:42 ] @
Ovako se isplati ici samo vozilima koja su jos min. 50 000 Km u garanciji. Sve drugo je kocka. :)
[ Izvoljski @ 10.10.2010. 21:36 ] @
Elem,
kad sam bio klinac secam se jedne emisije gde je isla ekipa sa kamerom i tri golfa keca zuto smedje boje cini mi se SA registracije od Cileao do Aljaske i tako pravili reportazu. To je bila onako bas fest ekspedicija, golfovi natovareni do daske i bas je bilo uzbudljivo gledati ih...
[ jnk @ 10.10.2010. 21:41 ] @
Kolko ja znam u julu nije sezona za tajland tj. tada su kišni periodi i velika vlažnost vazduha. Takođe, za neke zemlje azije mislim da ne važi zeleni karton nego je potreban takozvani carnet du passage i to se treba raspitati dodatno u auto moto savezu.
Išli su naši ljudi i motorima na put oko sveta tako da samo napred i dobro sve isplanirajte pa onda kad se vratite napišite putopis.
[ ventura @ 10.10.2010. 22:13 ] @
Citat:
crnimilosradojevic:
2.Viza za Kazahstan (oko 40eur)
Tu imaš nekoliko problema. Prvi je da viza za Kazahstan ne košta 40 evra već skoro 500 dolara (kada se saberu svi troškovi), a drugo je da Kazahstan ne izdaje turističke već isključivo poslovne vize, što znači da ćeš morati da nađeš neku firmu da ti šalje pozivno pismo, plaća garancije, plaća takse, i genralno da se cima oko toga 30-45 dana, što nije mala stvar.
Citat:
crnimilosradojevic:
3.Viza za Kinu (60 eur)
Oko vize za Kinu nećete imati problema, ali da li si proverio da li uopšte možeš privatnim autom ući u Kinu?
Sa motorom sigurno ne možeš da uđeš, a ako ne možeš sa motorom, pitanje je da li možeš i sa autom. Treba proveriti.
Citat:
crnimilosradojevic:
Prosječna cijena za gorivo je 400eur u jednom pravcu (računato za dizel sa prosječnom potrošnjom od 5l)
Definitivno ti treba novi kalkulator, taj što imaš je pokvaren.
Jeste da je gorivo u Kazahstanu skoro džabe, ali mu je i kvalitet skoro nikakav.. Dakle očekuj da ćeš nakon izlaska iz Ukrajine u auto sipati malo finije lož ulje. Na potrošnju od 5 litara zaboravite, čak i ako budete išli skuterom. Dakle računajte na minimalno 10 litara goriva. Sledeće, proverite koliko koštaju putarine/vinjete da i tu ne bi bilo iznenađenja.
Onaj put koji ste označili kroz Kazahstan je dobrim delom utabani zemljani put.. Dobro ste se potrudili da izbegnete jedinu deonicu normalnog puta kroz Kazahstan :)
Ja bi za vaš put odokativno računao na 3000 evra po osobi (bez troškova na Tajlandu, i uz maksimalnu štednju tipa spavanje u šatorima i sl.).. Bez toga da krećete na toliki put je ludost...
Citat:
jnk:
Kolko ja znam u julu nije sezona za tajland tj. tada su kišni periodi i velika vlažnost vazduha. Takođe, za neke zemlje azije mislim da ne važi zeleni karton nego je potreban takozvani carnet du passage i to se treba raspitati dodatno u auto moto savezu.
Zeleni karton i ATA Carnet nisu ista stvar... Prvo je osigranje vozila u inostranstvu a drugo su dokumenta za privremeni uvoz vozila u državu... Kada se putuje motorima obavezno je imati karnet za motor i za svu opremu koja se nosi, za auto je moguće, ali pošto karnet nije skup, ja ne bi rizikovao već bi ga izvadio pa nek stoji za svaki slučaj...
Takođe bih preporučio vozilo koje ima bar koliko toliko sposobnosti za offroad, znači neku golf klasu bih otpisao.
[ vidan kv @ 10.10.2010. 23:00 ] @
.......ja sam baš iz razloga koje su mnogi naveli i pitao kojim vozilima nameravate da putujete......jer toliko naprezanje vozila za tako kratak vremenski period ume da bude poprilično pogubno za novo vozilo a prepostavljam da planirate putovanje polovnim......drugo:nivo pomoći koju vam neko tamo može pružiti je poprilično diskutabilan.......mislim,ideja vam je super(nije da nisam i sam imao sličnih,svojevremeno) ali vam OGROMNA logistika treba.Ukoliko sve detaljno isplanirate možete i naći zainteresovane auto kuće koje bi vam mogle pružiti podršku......pozzz!
[ crnimilosradojevic @ 10.10.2010. 23:11 ] @
Citat:
ventura: Tu imaš nekoliko problema. Prvi je da viza za Kazahstan ne košta 40 evra već skoro 500 dolara (kada se saberu svi troškovi), a drugo je da Kazahstan ne izdaje turističke već isključivo poslovne vize, što znači da ćeš morati da nađeš neku firmu da ti šalje pozivno pismo, plaća garancije, plaća takse, i genralno da se cima oko toga 30-45 dana, što nije mala stvar.
To jeste, ali je fora u tome sto mi trazimo tranzitnu vizu i ne idemo preko agencije, vec bi u Zagrebu izvadili vizu.
Sada samo okvirno posmatram i što rekoh najbolje da se pripremim za put, jer nije malo. Dalje što se tiče Kazahstana, ima kvalitetnih goriva, ali ne svuda treba pročeprkati koliko i šta. Cene hrane je mnogo niža u svim krajevima kuda prolazimo, nego kod nas. Planiran je 24h vožnje pa 24h odmora (otprilike, tj zavisno gdje budemo stajali), biće tri vozača na razmjenu. Što se tiče puta, put je tu i tamo kroz Kazahstan, ali nije čitav takav...
Citat:
ventura:
Definitivno ti treba novi kalkulator, taj što imaš je pokvaren.
Jeste da je gorivo u Kazahstanu skoro džabe, ali mu je i kvalitet skoro nikakav.. Dakle očekuj da ćeš nakon izlaska iz Ukrajine u auto sipati malo finije lož ulje. Na potrošnju od 5 litara zaboravite, čak i ako budete išli skuterom. Dakle računajte na minimalno 10 litara goriva. Sledeće, proverite koliko koštaju putarine/vinjete da i tu ne bi bilo iznenađenja.
Onaj put koji ste označili kroz Kazahstan je dobrim delom utabani zemljani put.. Dobro ste se potrudili da izbegnete jedinu deonicu normalnog puta kroz Kazahstan :)
Ja bi za vaš put odokativno računao na 3000 evra po osobi (bez troškova na Tajlandu, i uz maksimalnu štednju tipa spavanje u šatorima i sl.).. Bez toga da krećete na toliki put je ludost...
Lol, pa ne vozim bager :) Što se tiče novca 12000eura da ponesemo? Izgleda je i tebi pokvaren kalkulator. :P Sa tim bi i čamcem stigao do tajlanda, i to sve uz obalu da idem.
Što se tiče vremena, to bih volio da idem u februar, ali ima više razloga zašto ne: Putevi su zaleđeni svuda, ali baš svuda do juga Kine, pa je baš zeznuto voziti takvim putem, privatne obaveze i sl.
Citat:
mmix: Ne znam dal ste jos o necemu razmisljali u finansijskom i logistickom planiranju.
TO je ukupno 24000km. Za to vreme vas ceka bar 3 do 6 zameni ulja u zavisnosti od toga kakvo nadjete, vrlo verovatno bar jedna zamena guma usled kvaliteta puteva, da ne pominjem potencijalne kvarove vozila (bilo bi zgono da bar neko od vas ume da otkloni neki jednostavniji kvar), spavanje u kolima, itd.
I ne bi se ja mnogo oslanjao na google maps, obavezno navigacija sa azuriranim mapa (moze i to da padne kao deo sponzorstva)
Iskreno, super je to avantura ali meni bi bilo totalno bezveze da prodjem celu aziju po duzini a da nigde ne stajem da iskusim lokalne ambijente, hranu i ostalo. U cemu je draz celodnevnog sibanja autom, zar je cilj samo stici na odrediste?
Da, ali zbog toga bi bilo poželjno da se još neko da se nađe, ko bi išao svojim autom, za nedaj bože. ali naravno sve mora prvo da se prouči dobro... Daleko je Jul...
Citat:
mmix: Malo mi je neverovatna racunica od 5l/100 i 12000km za 15 dana, narocito sa obzirom na konfiguraciju terena i zemlje kroz koje prolazite. Al ajde.
Mogli bi da kontaktirate SAT, neke firme i slicno. Ako se vec upustate u tu avanturu onda da bar izvucete kintu za gorivo, klopu i smestaj da ne dajete iz dzepa ;) Nista vas ne kosta da propitate par potencijalnih spoznora :)
Proračun je urađen teorijski, računa se još minimum 30% više. Vidjećemo za sponzorstvo, naravno... Svaki dinar je bitan :)
[ ventura @ 10.10.2010. 23:39 ] @
Citat:
crnimilosradojevic:
To jeste, ali je fora u tome sto mi trazimo tranzitnu vizu i ne idemo preko agencije, vec bi u Zagrebu izvadili vizu.
Ne znam na koju foru da izvadiš vizu u Zagrebu, kad tamo nema ni konzulata? Ja vizu za Kazahstan vadim u Istanbulu ili Beču, to je najbliže. Druga opcija je da vizu izvadiš na aerodromu (samo jedan ulazak), ali to tebi nije opcija.
Citat:
crnimilosradojevic:
Lol, pa ne vozim bager :) Što se tiče novca 12000eura da ponesemo? Izgleda je i tebi pokvaren kalkulator. :P Sa tim bi i čamcem stigao do tajlanda, i to sve uz obalu da idem.
A šta voziš? Skuter od 50 kubika?
Budimo realni, vozićeš natovaren auto, na lož ulje, po ko zna kakvim putevima i gudurama, i računaćeš da ti troši 5 litara.. Lepo, samo je nezgodno kad ti auto stane negde na pola puta jer si potrošio budžet za gorivo.
Što se tiče moje računice, kažem da je odokativna... Ali ajde ugrubo stavimo na papir:
Automobil:
12000km puta, 10l/100km, 1 € prosečna cena goriva = 1200 evra
Putarine/Vinjete, pojma nemam tačno al da kažemo 300 evra
Nove gume za auto, 600 evra
Nešto rezervnih delova i budžet za nepredviđene popravke 500 evra
Ukupno po automobilu: 2600 evra (1300 po putniku)
Putnik (samo u toku puta):
Vize i vađenje istih 1000 evra (aj da kažemo da sve završiš u Beču, i da te neko časti 500 dolara za Kazahstansku vizu :) )
Nabavka najosnovnije opreme za kampovanje 200 evra (i to pod uslovom da pozajmiš masu stvari)
Hrana i voda za 15x2 dana, 20 evra/dan, 600 evra
Razni neplanirani troškovi, 300 evra
Fond za nedajbože 500 evra
Grand total: 3700 evra
Dakle to je veoma gruba cifra za put (verovatno nisam naveo masu stvari). E sada na Tajlandu računaj još 20-30 evra po danu, i dobićeš finalnu cifru...
Ajde da vidimo tvoju računicu.
I još jedan savet, ako se ide autom u te krajeve pametno je da se ide Tojotom, jer to je po Aziji ko WV kod nas... Svaki majstor zna da ga popravi i na svakoj trafici možeš naći delove... Takođe treba da idete sa autima za jednokratnu upotrebu... Jer ako ti se nakon Ukrajine pokvari auto, više ti se isplati da ga ostaviš tamo na nekom otpadu nego šlep nazad.
[ Crveni011 @ 11.10.2010. 00:22 ] @
400 eura do Tajlanda, teski optimizam. Ja pre neki dan isao do Beca pa potrosili po 100 eura za prevoz... A ovo 5 l/100 km zvuci malo smesno, odmah sam stekao utisak da si neki lik koji voli mnogo da masta pa je napravio ovakav post. Toliku potrosnju ima hibrid kada se vozi na savrsenom auto putu, bilo koji auto sa 4 osobe natovaren do maksimuma po onakvim putevima ne moze da trosi ispod 10... A tek kada bi pogledao koji visinske razlike treba da savladate... Osecam da kroz Kinu se ide od nivoa mora pa na jedno 4000 metara i tako 100 puta XD
[ crnimilosradojevic @ 11.10.2010. 02:19 ] @
E sad, ajde kad već reče da izračunam.
Pretpostavimo da ću na čitavom putu auto troši 10 litara (mada neće, računajući na to da sam Ford Fiestom stigao do Crne Gore-Berane za 15-20eur, više puta)
E sad, hajde da računamo:
1. Srbija i Rumunija - oko 1100 kilometara, cijena goriva oko 1EUR
2. Ukrajina - oko 1000 kilometara, cijena goriva oko 0.48EUR
3. Rusija - oko 700 kilometara, cijena goriva oko 0.43EUR
4. Kazahstan - oko 3800 kilometara, cijena goriva oko 0.34EUR
5. Kina - oko 5000 kilometara, cijena goriva oko 0.83EUR
6. Tajland oko 300 kilometara, cijena goriva oko 0.67EUR
Ukupno:10*(11*1+10*0.48+7*0.43+38*0.34+50*0.83+3*0.67)= 752 eura (1200 eura ? )
Evo linkova za Kazahstansku vizu Kazahstanska viza,
a evo čak se i priča da će biti ukinute kako je već neko pomenuo: Vize za Kazahstan
al eto neka bude 50$, tj 100$ ukupno
Hrana je najmanji problem bar jedno 7 dana.
Usput da kažem da se cijene određenih proizvoda razlikuje u određenim krajevima, tako da ću koristiti optimalac, tipa ako budem išao benzincem, trošiću plin u Kini, a benzin u Kazahstanu ili recimo kupiću vodu za 5-6 dana dok sam u Kazahstanu itd...
Ovoliki put se ne može odokativno ocijeniti zato što ako gorivo smanjiš samo za 1 cent, ušteda će biti 24eur ili obrnuto... Eto samo zbog toga.
Citat:
Crveni011: 400 eura do Tajlanda, teski optimizam. Ja pre neki dan isao do Beca pa potrosili po 100 eura za prevoz... A ovo 5 l/100 km zvuci malo smesno, odmah sam stekao utisak da si neki lik koji voli mnogo da masta pa je napravio ovakav post. Toliku potrosnju ima hibrid kada se vozi na savrsenom auto putu, bilo koji auto sa 4 osobe natovaren do maksimuma po onakvim putevima ne moze da trosi ispod 10... A tek kada bi pogledao koji visinske razlike treba da savladate... Osecam da kroz Kinu se ide od nivoa mora pa na jedno 4000 metara i tako 100 puta XD
Potrošnja takođe zavisi kako voziš, i tu postoji optimalno, recimo, loš put = veće trenje, pa samim tim i veći broj obrtaja, pa logično treba smanjiti brzinu.
Kod novih puteva optimalna brzina je oko 60-80km/h dok je kod starih 50-70km/h.
Primjer: 1. Vožnja Fordom Fiestom Beograd - Berane = 6h 00m potrošnja 22-23L
2. Vožnja istim autom nedelju dana kasnije isti vremenski uslovi, isti put = 7h 30m potrošnja 15-18L
Tako da broj obrtaja/km je najbitniji faktor u potrošnji...
Što se tiče Kine, jedina uzbrdica je na ulazu sa otporom otprilike 8% i pravim putem i to do 2100m i poslije se spušta i nema više...
Ne kažem da ne treba ponijeti više novca, ali ne treba ni pretjerivati sa procjenom jer bi trebao da prodam kuću da bih otišao u tajland
[ ctrl alt del @ 11.10.2010. 06:10 ] @
Čekaj, jel ti to planiraš da kreneš ford fijestom?
[ Slobodan Miskovic @ 11.10.2010. 08:18 ] @
Evo ti moja racunica, ja sam pre 2 meseca isao malo po EU kolima, ukupno oko 4200Km. Sofija - Zrenjanin - Budimpesta - Bec - Numberg - Frankfurt - Luxemburg - Lozana - Zeneva - (Vaduz) Lihenstajn - Bec - Budimpesta - Zrenjanin - Sofija.
Za gorivo i vinjete je otislo oko 500e. Automobil je Lancia Lybra 1.6 benzin. Tako da bi racunao 100e na 1000Km u vasem slucaju. Ovo je gruba cifra i verovatno ce vam trebati vise para jer je u EU gorivo mnogo boljeg kvaliteta od goriva u Aziji + putevi su perfektni u odnosu na Azijske.
Znaci ako svako ponese po 3000e to ce biti dovoljno ali samo ako ne bude vecih problema sa kolima. Perfektan automobil za tako nesto jeste Toyota 4runner, NIssan Patrol ili slicno, sve ostalo je velika kocka...
[ mmix @ 11.10.2010. 08:25 ] @
I naravno pod uslovom da ne naletite na talibanske blokade
[ deerbeer @ 11.10.2010. 08:39 ] @
^ Hehe .. i ko zna kakva ih jos hajducija ceka na putu da naplati prolaz kroz njihovu rampu :)
[ Java Beograd @ 11.10.2010. 08:45 ] @
Mala upadica.
Nadam se znate da evre nikako ne treba nositi. Važnost, značaj i poželjnost evropske valute na istoku prestaje negde kod granica bivšeg SSSR-a. U zemljama koje planirate da posetite je verovatno ni ne poznaju. Toliko da je možda neke lokalne menjačnice niti ne prihvataju. Zato - dolare u džep.
[ mmix @ 11.10.2010. 08:55 ] @
I da, zaboravih vrlo vaznu stvar o kojoj sigurno niste razmisljali. Zdravstveno/putnicko osiguranje i mozda medjunarodna clanarina AMSSa. Prvo vam treba za ne daj boze da vam se nesto desi (za medicinski transport kuci bi verovatno morao da prodas kucu) a drugo za pomoc na putu ako negde zaglavite pod uslovom da ta zemlja ima dogovor sa nasim AMSSom, najbolje je da svratis do njih i da vidis sta i da li ista nude istocno od evrope.
[ ventura @ 11.10.2010. 09:02 ] @
Citat:
crnimilosradojevic:
Pretpostavimo da ću na čitavom putu auto troši 10 litara (mada neće, računajući na to da sam Ford Fiestom stigao do Crne Gore-Berane za 15-20eur, više puta)
E sad, hajde da računamo:
...
Ukupno:10*(11*1+10*0.48+7*0.43+38*0.34+50*0.83+3*0.67)= 752 eura (1200 eura ? )
E super :)
752 evra, a onda se na Tajlandu okreneš nazad, i potrošiš još toliko :)
(ja sam napravio z*jeb pa računao samo gorivo u jednom smeru)
Gledaj, ja u pasošu imam više Kazahstanskih viza nego što ima postova na toj temi.
E sada, koliko vidim na toj temi, niko od dotičnih nije video Kazahstan osim na TV-u. Kazahstan je jedna mnogo bogata ex sovijet republika. U Kazahstan ne dolaze turisti, već dolaze isključivo oni što moraju (poslom). Kako u Kazahstan uglavnom dolaze naftaši/bankari/igre na sreću/telekom ljudi, njima nije problem da plate 500 dolara vizu (da li sam napomenuo da moraš da imaš nekoga ko će da položi garanciju za tebe, koja mu se posle vraća kada ti izađeš iz zemlje). Tih 500 dolara nije problem za onoga ko mora tamo, ali za turiste jeste. Kako njih boli uvo za turiste, situacija je i dalje takva.
Ajde da predpostavimo da si našao neku firmu koja se iscimala da ti pošalje pozivno pismo (registrovano pre toga u njihovom ministarstvu, overeno, garancija položena i poplaćene sve takse) ti moraš da odeš u konzulat. Nažalost, prvi put čujem da u Zagrebu postoji konzulat, a lično sam bio u konzulatu u Budimpešti pa sam produžio za Beč jer oni nisu nadležni za ex-YU već konzulat u Beču.
Kazahstan nema šanse da ukine vize, jer vize trebaju bukvalno svi. Jedino ex-CCCP ne treba vize, ostatak sveta staje u red.
Citat:
crnimilosradojevic:
Usput da kažem da se cijene određenih proizvoda razlikuje u određenim krajevima, tako da ću koristiti optimalac, tipa ako budem išao benzincem, trošiću plin u Kini, a benzin u Kazahstanu ili recimo kupiću vodu za 5-6 dana dok sam u Kazahstanu itd...
Nadam se da ne računaš ozbiljno na plinske pumpe u Kini?
To je ko da neki stranac hoće da obiđe evropu električnim autom, pa je googlao po netu i naleteo na članak da je u Srbiji postavljena 'pumpa' za elektro automobile ispred skupštine i kaže - "e super, i u Srbiji ima elektro stanica, tako da ću se navozati ja sa svojim električnim automobilom po Srbji"
Citat:
crnimilosradojevic:
Što se tiče Kine, jedina uzbrdica je na ulazu sa otporom otprilike 8% i pravim putem i to do 2100m i poslije se spušta i nema više... ;)
Te planine su nastavak mother fuckin himelaja, sve sa gomilom vrhova na 5-6-7 hiljada metara... Ono, nije to vršački breg pa kao nema veze... Ko zna koliko stotina (možda čak i hiljadu) kilometara ćete voziti po gudurama dok se ne spustite u Kinesku ravnicu..
Citat:
crnimilosradojevic:
Ne kažem da ne treba ponijeti više novca, ali ne treba ni pretjerivati sa procjenom jer bi trebao da prodam kuću da bih otišao u tajland :)
Znaš kako, bolje da na vreme razmisliš koliko novca ti treba, pa odustaneš na vreme ako nemaš dovoljno, nego da kreneš na put na osnovu nekih maštarija, pa da tvoji stvarno moraju da prodaju kuću da bi te vratili odande.
[ etjen @ 11.10.2010. 09:11 ] @
molim da se pokretač teme ne ljuti, ne mislim ništa loše, ali je meni ova priča do bola neozbiljna.
Mislim da je ventura u ovoj priči daleko realniji.
Ima gomila nepoznanica na tom putu. Najprostija od svih-pokvari ti se auto-što će se sigurno desiti, treba naći servis i eto neplaniranih troškova(pod uslovom da uopšte dođeš do servisa-i da takav postoji)
Sve mi se čini da ste se vi okupili u fazonu kao da idete do mora, pa ono, idemo mojim kolima, ma jok idemo mojim! Ma jok, moj manje troši, ajmo mojim:)
Taj put je ultra komplikovan, to bez solidne logistike i gomile novca(sponzorstva) uopšte ne pokušavati.
Ovaj put dobra volja vam nije dovoljna...
sve i sa 5 novih novcatih Fijesti :)
[ Java Beograd @ 11.10.2010. 09:18 ] @
[ mmix @ 11.10.2010. 09:32 ] @
Ventura, samo tren, to sto ti pricas je boravisna viza (ekvivalent C vizi sengena), ono o cemu on prica je 5-dnevna tranzitna viza (B)
[ DrJekyll @ 11.10.2010. 09:44 ] @
Mislim da je cozmo-va toyota savrsena za ovu avanturu, samo ako pristane da podje s vama :)
[ ventura @ 11.10.2010. 09:51 ] @
Citat:
mmix: Ventura, samo tren, to sto ti pricas je boravisna viza (ekvivalent C vizi sengena), ono o cemu on prica je 5-dnevna tranzitna viza (B)
Nije boravišna (to tek nema šanse da dobiješ), ja sam išao uglavnom na poslovnu (posetioc), samo sam poslednji put dobio 'radnu' vizu na godinu dana (da bi imao multi ulaske), a procedura za dobijanje te vize je trajala oko 9 meseci, uključujući nostrifikaciju diplome, raspisivanje lokalnog konkursa, i sve što ide uz to...
Turističke vize su izbacili, jer da nisu, ko bi im plaćao 500 dolara poslovne vize već bi svi išli turistički..
[ Slobodan Miskovic @ 11.10.2010. 09:57 ] @
To vazi za Srbistan i njihove rezidente :) Recimo ako si rezident jedne od ovih zemalja ne treba ti ni invitation.
Citat:
Citizens of the following countries may receive single entry tourist visa at diplomatic representatives of Kazakhstan without invitation:
Australia, Austria, Belgium, the Great Britain, Greece, Denmark, Ireland, Iceland, Spain, Italy, Canada, Liechtenstein, Luxembourg, Malaysia, Monaco, Holland, Norway, Portugal, Singapore, the USA, Finland, France, Germany, Switzerland, Sweden, Japan, New Zealand.
Single entry up to 30 days tourist visa abroad for 3 days will cost 30 US$, within 1 day - 40 US$;
- Double-entry visa to 60 days will cost tourists for 3 days in 90 US$, 1 day - 120 US$;
- Triple-entry visa to 90 days - US$ 115, and 150 US$, respectively.
Extra charge for visas on the territory of Kazakhstan is not provided.
[ jnk @ 11.10.2010. 10:39 ] @
Citat:
etjen:
Ima gomila nepoznanica na tom putu. Najprostija od svih-pokvari ti se auto-što će se sigurno desiti, treba naći servis i eto neplaniranih troškova(pod uslovom da uopšte dođeš do servisa-i da takav postoji)
Zašto bi se ovo sigurno desilo? Ja ne bih imao taj strah ako bih išao sa automobilom tipa honda/toyota, mada ne bi me bio strah ni sa nekim nemačkim automobilom da krenem jer to je u krajnjem slučaju maksimum 30k km a retko koji auto će te ostaviti na putu za toliko vreme. Nadam se sad neće započeti priča japanci vs italijani i slično.
Pogledajte sajt www.theridearound2010.me koji opisuje putovanje trojice Crnogoraca koji su motorima obišli ceo svet i njihova iskustva a u poređenju sa njima ovaj put je ništa lakše. Ovo nije jedini slučaj ima ih bar 5 koji su sa ovih prostora tako nešto odradili kao i slične ture po aziji ili africi. Što će reći sve se može ako se ima dobra volja i dobro se isplanira. Tako da slobodno dajte malo više optimizma
[ vukad @ 11.10.2010. 10:40 ] @
Sporazum o ukidanju viza je potpisan prosle nedelje pa ako budes imao srece mozda bude i ratifikovan pre tvog puta.
Slobodan Miskovic: To vazi za Srbistan i njihove rezidente :) Recimo ako si rezident jedne od ovih zemalja ne treba ti ni invitation.
Hehhee viđao sam na aerodromu likove koji su poverovali tok dokumentu (Italijani), pa su se vratili nazad sledećim letom :)
Ne znam tačno šta je razlog, možda to važi u konzulatu, ali ne i za vize koje se vade na aerodromu... Viđao sam i likove koji su dolazili sa pozivnim pismima samo od firme (bez da je prošlo kroz ministarstvo), ali ja obično već dobijem vizu i prođem, tako da ne vidim šta se desi na kraju... Verovatno i oni sačekaju drugi let..
Auu znaci jos malo pa cemo moci do Pacifika bez vize :)
[ mmix @ 11.10.2010. 10:55 ] @
Pa mozes i sad al odozgo
U cemu je bre fora sa tim Kazahstanom, sto su toliko istripovani? Ne verujem da je samo da bi uzimali 500$ za vize? Ja sam mislio da je to neka vukoje*ina koju svi izbegavaju u sirokom luku (a ni pos likama ne izgleda nista veselije), sad ispade da je buduca hardline regionalna sila
[ ventura @ 11.10.2010. 11:34 ] @
Citat:
mmix:
U cemu je bre fora sa tim Kazahstanom, sto su toliko istripovani? Ne verujem da je samo da bi uzimali 500$ za vize? Ja sam mislio da je to neka vukoje*ina koju svi izbegavaju u sirokom luku (a ni pos likama ne izgleda nista veselije), sad ispade da je buduca hardline regionalna sila :)
Pa pazi, kao država imaju jako mnogo love (imaju ogromne količine prirodnog gasa, nafte i ruda), a relativno malo stanovnika (10-tak miliona)... Turista nema uopšte (nema se šta ni videti), a oni koji dolaze poslom su uglavnom iz ogromnih naftnih kompanija (tipa Exxon, BP i sl.), bude tu i poneki bankar, telekomunikacije i kazino industrije... Kako industriju nemaju skoro nikakvu (osim rudarske), niko im sa te strane ni ne dolazi... Znači stranac koji dolazi tamo dolazi zato što mora, i kompanija koja ga šalje, ako već plaćaš 300 dolara za noć u pristojnom hotelu, a 150 dolara u šupi, računaju da možeš platiti i 500 dolara vizu... Tj. vizu na aerodromu ti platiš nešto sitno tipa 70 dolara ili tako nešto, ali onaj ko te poziva plaća gomilu taksi, plus polaže neku garanciju (ne znam tačno kolika je cifra, da ne lupim) koju dobija nazad kada donese potvrdu da si izašao iz zemlje..
A što to rade, bem li ga... Čim rade izgleda da im se može...
[ etjen @ 11.10.2010. 13:01 ] @
Citat:
jnk: Zašto bi se ovo sigurno desilo? Ja ne bih imao taj strah ako bih išao sa automobilom tipa honda/toyota, mada ne bi me bio strah ni sa nekim nemačkim automobilom da krenem jer to je u krajnjem slučaju maksimum 30k km a retko koji auto će te ostaviti na putu za toliko vreme. Nadam se sad neće započeti priča japanci vs italijani i slično.
Pogledajte sajt www.theridearound2010.me koji opisuje putovanje trojice Crnogoraca koji su motorima obišli ceo svet i njihova iskustva a u poređenju sa njima ovaj put je ništa lakše. Ovo nije jedini slučaj ima ih bar 5 koji su sa ovih prostora tako nešto odradili kao i slične ture po aziji ili africi. Što će reći sve se može ako se ima dobra volja i dobro se isplanira. Tako da slobodno dajte malo više optimizma :)
ogromne su šanse da se nešto desi sa kolima na tako dugačkom putu i u lošim uslovima.
Prvo što mi pada na pamet je loše gorivo, pa onda recimo upadanje u neku rupu i problem sa trapom(pucanje više od jedne gume). Pa onda recimo gomila prašine na zemljanim putevima koja može da napravi problem u usisu., pa onda npr, pošto treba menjati ulje/filtere-koga ćeš naći da ti to odradi a da imaš poverenja u to što ti sipa/stavlja.... i tako dalje...
Sve u svemu, bez veće podrške, ne bih kretao na takav put.
[ etjen @ 11.10.2010. 13:03 ] @
Citat:
Mislim da je cozmo-va toyota savrsena za ovu avanturu, samo ako pristane da podje s vama
naravno, ovo što sam u prethodnom postu napisao se ne odnosi na ovaj citirani slučaj
[ jnk @ 11.10.2010. 13:29 ] @
Ako krećeš na toliki put svestan si da moraš poneti bar dve rezervne gume i ulje za zamenu(koje sam moraš zameniti), takođe i nekoliko filtera vazduha, goriva i ulja i to je ono minimum minimuma.
[ ventura @ 11.10.2010. 13:54 ] @
Po tim krajevima je najbolje ići Toyotom... To je tamo narodni auto, i ima majstora i delova na svakom koraku... Ford verovatno nisu videli nikad u životu, a od Evropskih automobila mogu se naći stari mercedesi i tek pokoji BMW.. Ostalo sve je na nivou statističke greške..
[ crnimilosradojevic @ 11.10.2010. 13:57 ] @
U svakom slucaju biće testiranje, na nekoj kraćoj relaciji, tako da bi se lakše računali troškovi, a i malo provoda nije na odmet, zar ne?
P.S. Kad kažem malo, mislim na 3-4000km puta u oba pravca
Tad će se već razjasniti šta, kako i koliko i mislim da tako mogu preciznije odrediti koliko treba novca, vremena i novca...
[ gajo2 @ 11.10.2010. 14:08 ] @
A zašto morate baš kolima da idete, zašto ne voz, bus, maršrutka, magarac, bicikl...? :) Em mislim da vam je jeftinije da idete nekim drugim prevoznim sredstvom, em je udobnije (ne morate da sedite 24h natrpani u autu), nema popravki, zelenih karti, registracija, korumpirane policije...
Pre dve godine sam išao tako na jedan eurotrip, nas je bilo 5 u autu, prešli smo oko 6000 km i stvarno je ispalo jeftino, oko 100 evra po osobi... ali sedenje u autu, ponekad i 10 sati na dan, mnogo izmori čoveka. Da ne govorim o vozačima, posle par nedelja takve vožnje čovek je jednostavno mrtav umoran. Moraš shvatiti da će to biti jako naporno, ne verujem da možete da vozite 24h pa 24h odmor pa opet nazad na put, posle nedelju dana ćete stići tamo negde do kineske granice a nećete moći oči da otvorite od umora. I kakva je to onda avantura, nećete ništa ni videti jer ćete samo tražiti mesto gde da prespavate... Zato su te kamiondžije toliko i plaćeni, jer je to naporan posao.
Bolje idite vozom ili avionom, a kad stignete do Tajlanda pravac rent-a-car pa se vozikajte ako vam to toliko prija...
[ tdusko @ 11.10.2010. 15:09 ] @
Citat:
ventura: Po tim krajevima je najbolje ići Toyotom... To je tamo narodni auto, i ima majstora i delova na svakom koraku... Ford verovatno nisu videli nikad u životu, a od Evropskih automobila mogu se naći stari mercedesi i tek pokoji BMW.. Ostalo sve je na nivou statističke greške..
Onda je problem resen! Prodajte fiestu, kupite mercedes 123 dizel. Em sto nijedan drugi auto nece podneti bolje tu torturu, em ide i na zejtin, em je veliki i udoban, moze svasta da stane u njega, em nema sile da se pokvari. Za ostatak para cete platiti gorivo do tamo i nazad.
Inace, postojanje planina i brda se nikada ne racunaju u dodatnu potrosnju jer se povecana potrosnju na usponu uvek kompenzuje spustom, naravno ako se racuna za oba smera.
[ gajo2 @ 11.10.2010. 16:34 ] @
Citat:
tdusko: Inace, postojanje planina i brda se nikada ne racunaju u dodatnu potrosnju jer se povecana potrosnju na usponu uvek kompenzuje spustom, naravno ako se racuna za oba smera.
Znači ako treba da pređeš 1000 km, i na svakih 100 km moraš da se popneš 3000 metara pa i da se spustiš toliko, onda se troši isto toliko benzina ko da si prešao 1000 km ravnice?
[ Slobodan Miskovic @ 11.10.2010. 16:38 ] @
U teoriji da.
[ Izvoljski @ 11.10.2010. 16:46 ] @
imam jedan predlog:
zasto ne odete kolima do recimo Helsinkija via Moskva ? Prvo ici cete malo preko Istok da osetite truckavicu, drugo naputovacete se dosta i to nek vam bude generalna proba. Da vidite otprilike koliko i sta mozete da podnesete.
Posle sedite lepo u avion i via. :-I
[ tdusko @ 11.10.2010. 16:54 ] @
Citat:
gajo2: Znači ako treba da pređeš 1000 km, i na svakih 100 km moraš da se popneš 3000 metara pa i da se spustiš toliko, onda se troši isto toliko benzina ko da si prešao 1000 km ravnice?
Tako je.
[ gajo2 @ 11.10.2010. 17:43 ] @
Čekaj malo, imaš jednu pravu liniju i jednu krivu
U prvom slučaju putujes 1000 km, u drugom (300 gore + 300 dole) * 3 = 1800 km i to je jednako 1000 km? Pa čak i ako nadoknadiš uspon sa spustom, i onda si putovao više od 1000 km.
[ vilil1 @ 11.10.2010. 18:43 ] @
He, he, napravi ti Gajo od 1000km. predjenog puta, 1800km. Jbg. ako docrtas jos neko brdo, mozda i kilometraza naraste. :)
Inace za duga putovanja, max. troje u kolima. Sve preko toga je obicno maltretiranje. Idealno bi bilo dvoje, i to da su oba vozaca.
[ pisac @ 11.10.2010. 19:19 ] @
Više se goriva troši kada ideš uzbrdo-nizbrdo, a više se troše i lamela i kočnice i gume.
Nego, kakve su to predložene zamene ulja na svakih 4000km? Na putu od 24000km može da zameni polusintetičko ulje samo jednom, i to na 12000km kada stigne na Tajland. Ponese ulje i filter od kuće, i to je to. Možda će mu eventualno trebati par filtera za vazduh i gorivo. I naravno ručna pumpa i 2 rezervne gume i tuce onih živih guma za instant krpljenje bušotina.
Nego, ja ne bih išao toliko daleko na potpuno nepoznat teren sa jednim vozilom nikada. Znači, obavezno dvoja kola, i dve sajle za vuču različitog tipa.
Što se tiče toga da li se može ići sa Fijestom ili ne, ja znam porodicu koja je obišla Evropu i deo Azije sa Trabantom
[ deerbeer @ 11.10.2010. 19:21 ] @
Citat:
He, he, napravi ti Gajo od 1000km. predjenog puta, 1800km. Jbg. ako docrtas jos neko brdo, mozda i kilometraza naraste.
Hehe , ovaj crtez mu dodje kao da deci objasnjavas razliku izmedju vazdusne i drumske putanje
[ crnimilosradojevic @ 11.10.2010. 19:47 ] @
E ovako je plan, sve se detaljno proracuna i onda na papir, pa onda u sve televizije Srbije, da se da ponuda sa dvije opcije:
Prva je da se ponudi besplatan put reporteru sa nama, s tim sto ne cenzurise reklame na nama autu itd...
A druga vec da oni budu sponzori puta.
U oba slucaja, dobijaju potpuno pravo na snimke, osim cenzurisanja reklama
Onda se gledaju odgovori na ponude i u slucaju da ima druge, prihvata se i to je to, a ako je u slucaju prva, traze se maksimum dva sponzora, koji bi sponzorisali put, recimo neka auto kuca da nam obezbedi auto, dok recimo NIS da nam obezbedi novac za gorivo...(Ove dve firme su primer)
Ovo je samo jedna od mogucnosti...
A za test, pa sto da ne...
[ tdusko @ 11.10.2010. 19:53 ] @
Citat:
gajo2: Čekaj malo, imaš jednu pravu liniju i jednu krivu
U prvom slučaju putujes 1000 km, u drugom (300 gore + 300 dole) * 3 = 1800 km i to je jednako 1000 km? Pa čak i ako nadoknadiš uspon sa spustom, i onda si putovao više od 1000 km.
Cek' bre, el si ti ozbiljan?
Ja nikada nisam primetio da mi je potrosnja rasla kada sam vozio u brdovitim predelima u odnosu na ravnicarski pod uslovom da sam odrzavao prosecnu brzinu istom. Evo bas juce sam testirao potrosnju kroz Hrvatsku i Sloveniju. Kako sam iz Srbije usao u Hrvatsku napunio sam rezervoar na prvoj Ininoj pumpi. Kod Zagreba sam dopunio rezervoar isto na Ininoj pumpi (uvali mi baja na naplatnoj rampi gomilu nekih kuna pa rekoh da ih se ratosiljam). Oba puta sam resetovao prosecnu potrosnju i brzinu, uvek to radim. Posle prvog tankanja prosek mi je bio 5.8 litara, a posle drugog kada sam ulazio u Italiju prosek mi je bio 5.5 litara. Prosecna brzina na prvoj deonici 105 kilometara/h, a na drugoj 108, znaci jos sam i povecao brzinu. Ko god je jednom prosao ovom rutom zna da je Hrvatska ravna kao tepsija, a da od Zagreba pocinju usponi i spustovi.
Ali jbga, sta znam ja, mozda je to samo privid. Mozda je Slovenija ravna, a to ste se meni cini da je brdovita to mora da je neka prirodna anomalija.
[ gajo2 @ 11.10.2010. 20:49 ] @
Pretpostavljam da si išao autocestom koja se ne penje na planine nego ide preko dolina i po potrebi probuši neku planinu... jesi se penjao po planinama? Jesi video oblake ispod sebe? Ako ne, onda pretpostavljam da je visinska razlika koju si napravio minimalna, zato se i ne oseti razlika u potrošnji benzina.
Ti me pokušavaš ubediti da se potroši ista količina benzina/energije kad pređeš Himalaje i kad pređeš ravnicu?!
[ tdusko @ 11.10.2010. 21:29 ] @
^ E jbga sad, znaci "il' oblaci il' nista" :)
Ne kazem ja da sam se peo po planincugama ali osetno u tih 200-250 kilometara ima vise uspona nego u predhodnih 250 kilometara. Pa majku mu, valjda bi bar litar goriva vise potrosio da je ta tvoja teza tacna, a ja sam cak potrosio manje 100-200 grama.
Inace, na pomenutoj deonici kroz Sloveniju bude i po 5-7 stepeni temperaturne razlike. Nisu bas Himalaji ali da je ravno nije sigurno.
[ ventura @ 11.10.2010. 21:32 ] @
Citat:
crnimilosradojevic: E ovako je plan, sve se detaljno proracuna i onda na papir, pa onda u sve televizije Srbije, da se da ponuda sa dvije opcije:
Prva je da se ponudi besplatan put reporteru sa nama, s tim sto ne cenzurise reklame na nama autu itd...
A druga vec da oni budu sponzori puta.
U oba slucaja, dobijaju potpuno pravo na snimke, osim cenzurisanja reklama
Onda se gledaju odgovori na ponude i u slucaju da ima druge, prihvata se i to je to, a ako je u slucaju prva, traze se maksimum dva sponzora, koji bi sponzorisali put, recimo neka auto kuca da nam obezbedi auto, dok recimo NIS da nam obezbedi novac za gorivo...(Ove dve firme su primer)
A zašto bi te neko sponzorisao?
Ideš autom na Tajland? Ono, interesantno, ali no big deal... Nažuljaćete d*peta na sedištima i to je to.. Nema nikakve specijalne avanture... Čak je i takvog putovanje motorom relativno neinteresantno sponzorima.. A motor je gomilu puta atraktivniji od auta - padneš, polomi se kofer, uvališ u blato, ideš kroz potoke, makadame, šume.. Ono kao, nešto se dešava...
Da te sponozoriše neka auto kuća, bem li ga, ni to nije neka opcija... Ajde da računamo da ste zamislili da vas auto kuća sponzoriše u smislu da testirate auto do Tajlanda i nazad, ono kao 25.000 km u 2 meseca... Međutim u svakoj auto kući imaš masu klijenata koji svake godine pređu 100.000 km, a što je mnogo više od tog vašeg putovanje, pa ni njih ne sponzorišu, iako mnogo ozbilnije 'testiraju' auto...
Tako da ako hoćeš da ideš na taj put, jedina je opcija da sam obezbediš lovu.. Na sponzore nemoj da se oslanjaš jer je to skoro neizvodljivo...
[ goran.mg @ 11.10.2010. 21:50 ] @
Poznajem coveka koji je, negde '70-tih, isao sa bubom do Indije i odna je djorao za kartu nazad. Potrebno je da imas bar dve rezervne gume, mehanicara, gomilu rezevnih delova, znaje ruskog i engleskog jezika, dobro razradjenu rutu sa sigurnim prenocistima... On se nije pokajao uprkos ogromnim problemima koje je imao. Ali to su bile mnogo sigurnije '70-te...
Ti me pokušavaš ubediti da se potroši ista količina benzina/energije kad pređeš Himalaje i kad pređeš ravnicu?!
Ljudi pokušavaju da ti kažu da je za istu razdaljinu po brdima (a da se pri tome dole ide isto koliko i gore) i na ravnom potroši, u osnovi, isto goriva.
I tu nema ništa sporno.
Ideš autom na Tajland? Ono, interesantno, ali no big deal... Nažuljaćete d*peta na sedištima i to je to.. Nema nikakve specijalne avanture... Čak je i takvog putovanje motorom relativno neinteresantno sponzorima.. A motor je gomilu puta atraktivniji od auta - padneš, polomi se kofer, uvališ u blato, ideš kroz potoke, makadame, šume.. Ono kao, nešto se dešava...
Ako će neko mene da sponzoriše ja bih išao biciklom na Tajland! Automombil? Pih!
Citat:
etjen: Ljudi pokušavaju da ti kažu da je za istu razdaljinu po brdima (a da se pri tome dole ide isto koliko i gore) i na ravnom potroši, u osnovi, isto goriva.
I tu nema ništa sporno.
Šališ se naravno?
[ 3way @ 11.10.2010. 22:55 ] @
Citat:
crnimilosradojevic: E ovako je plan, sve se detaljno proracuna i onda na papir, pa onda u sve televizije Srbije, da se da ponuda sa dvije opcije:
Prva je da se ponudi besplatan put reporteru sa nama, s tim sto ne cenzurise reklame na nama autu itd...
A druga vec da oni budu sponzori puta.
Uf, ovo za televizije ce tesko da ti uspe, osim ako ne slozis neku neverovatnu pricu...Provereno...
[ DrJekyll @ 11.10.2010. 23:30 ] @
To je televizijama bilo interesantn o pre 30tak godina, a danas svaka susa moze od beca do bankgoka avionom za 300e
[ Wisher_SiD @ 11.10.2010. 23:56 ] @
Naravno da racunamo na to da sve pare treba da skupimo sami,ideja za sponzora je samo dodatno,APP... Uglavnom,jedan od razloga zasto je i postavljen ovaj topic je da bi nasli jos jednog vozaca/auto koji bi isao na takav put,pa ako se i desi nekome nesto sa kolima da imamo drugi za vucu,delove,gume (naravno,zavisi kojim kolima bi isli)... A to da idemo avionom,vozom,itd... Pa u cemu je poenta puta,ako nista ne vidis? Jeste da je naporno,ali uvek mozemo da stanemo,odmorimo i razgedamo...
[Ovu poruku je menjao Wisher_SiD dana 12.10.2010. u 01:44 GMT+1]
crni:E ovako je plan, sve se detaljno proracuna i onda na papir, pa onda u sve televizije Srbije, da se da ponuda sa dvije opcije:
Prva je da se ponudi besplatan put reporteru sa nama, s tim sto ne cenzurise reklame na nama autu itd...
A druga vec da oni budu sponzori puta.
Već vidim reklamu Raiffeisen lizinga na raspaloj Opel Corsi. Taman da im posao skroz propadne.
P.S. - Baš mi je bilo zanimljivo da čitam venturine komentare
[ pctel @ 12.10.2010. 19:17 ] @
Mi smo u principu mnogo razmazen narod - ako nemas 5.000 EUR u dzepu ne kreci na put....
Pocetkom ovog leta podelio sam kucu sa couchsurfer-ima, bilo ih je izmedju ostalog iz Rusije i Litvanije, obisli celu Evropu sa par stotina evra. A ni auto nisu imali, stanu tako pored puta i stopiraju kamione. Njih pominjem zbog vece daljine, ovi iz EU zemalja su bili svakodnevna pojava. Ponesu tako 400-500 EUR i za te pare mesec dana lutaju po raznim drzavama, nekad planski, a nekad gde ih put nanese. Hrvati su pre par dana napravili svetsko prvenstvo u stopiranju, krenuli iz zagreba njih 50-ak, stopiraju do Istambula, pa ko pre stigne. Nego, da se vratim na temu - treba naravno imati plan za svaku situaciju, krenuti automobilom koji u slucaju krupnijeg kvara mozes bez plakanja da ostavis i nastavis vozom ili autostopom. Za sitnije kvarove trebalo bi znati ponesto popraviti. Nije da ne postoji bas nikakav rizik, ali u tome je car avanture. Verovatno cete se namuciti u svakom smislu, nekad ce vam mozda izgledati da je bolje bilo da ste ostali u krevetu i uzivali u toplom porodicnom rucku, ali imacete cega da se secate verovatno do kraja zivota.
[ Horvat @ 12.10.2010. 19:31 ] @
zanimljiva vam je ideja i zelim vam da uspete u tome, samo ovo
Citat:
Wisher_SiD:Pa u cemu je poenta puta,ako nista ne vidis? Jeste da je naporno,ali uvek mozemo da stanemo,odmorimo i razgedamo... :)
ako si stalno za volanom, neces "nista" korisno videti
da barem na svakih par stotina km napravite mini stajaliste, da se malo prosetate medju narodom, ulicama mesta na koje vas je put naneo... al ovako samo zuljati dupe do tajlanda...
[ Wisher_SiD @ 12.10.2010. 19:34 ] @
Citat:
pctel: Mi smo u principu mnogo razmazen narod - ako nemas 5.000 EUR u dzepu ne kreci na put....
Pocetkom ovog leta podelio sam kucu sa couchsurfer-ima, bilo ih je izmedju ostalog iz Rusije i Litvanije, obisli celu Evropu sa par stotina evra. A ni auto nisu imali, stanu tako pored puta i stopiraju kamione. Njih pominjem zbog vece daljine, ovi iz EU zemalja su bili svakodnevna pojava. Ponesu tako 400-500 EUR i za te pare mesec dana lutaju po raznim drzavama, nekad planski, a nekad gde ih put nanese. Hrvati su pre par dana napravili svetsko prvenstvo u stopiranju, krenuli iz zagreba njih 50-ak, stopiraju do Istambula, pa ko pre stigne. Nego, da se vratim na temu - treba naravno imati plan za svaku situaciju, krenuti automobilom koji u slucaju krupnijeg kvara mozes bez plakanja da ostavis i nastavis vozom ili autostopom. Za sitnije kvarove trebalo bi znati ponesto popraviti. Nije da ne postoji bas nikakav rizik, ali u tome je car avanture. Verovatno cete se namuciti u svakom smislu, nekad ce vam mozda izgledati da je bolje bilo da ste ostali u krevetu i uzivali u toplom porodicnom rucku, ali imacete cega da se secate verovatno do kraja zivota.
O tome i pricamo! Znam dosta ljudi koji tako krenu sa par stotina evra po evropi da putuju,u avanturu...pre par meseci sam na putu za CG upoznao jednu Australijanku koja je isto tako sa par stotina evra dosla na Balkan,obisla ga celog i nastavila gore do Nemacke i dalje...
Citat:
Horvat: zanimljiva vam je ideja i zelim vam da uspete u tome, samo ovo
ako si stalno za volanom, neces "nista" korisno videti
da barem na svakih par stotina km napravite mini stajaliste, da se malo prosetate medju narodom, ulicama mesta na koje vas je put naneo... al ovako samo zuljati dupe do tajlanda...
Mogao si da podebljas i ostatak quote-a... To sam i rekao,da cemo stajati naravno,kad god hocemo/mozemo da razgledamo i prosetamo se...
[ Horvat @ 12.10.2010. 19:36 ] @
Citat:
Wisher_SiD: .pre par meseci sam na putu za CG upoznao jednu Australijanku koja je isto tako sa par stotina evra dosla na Balkan,
znaci molim te da mi das recept kako da posetim australiju sa par stotina e u dzepu, i jos usput da se tamo zjbavam
edit: pa ako mislite za toliko dana stici do tajlanda, necete se nagledati :] (naravno,ako vam to nije fiksno, izvinjavam se ;) )
[ Wisher_SiD @ 12.10.2010. 19:50 ] @
Citat:
Horvat: znaci molim te da mi das recept kako da posetim australiju sa par stotina e u dzepu, i jos usput da se tamo zjbavam
edit: pa ako mislite za toliko dana stici do tajlanda, necete se nagledati :] (naravno,ako vam to nije fiksno, izvinjavam se )
Ne racunam avionsku kartu sto je platila... 15 dana je samo okvirno...nigde ne zurimo
[ Horvat @ 12.10.2010. 19:57 ] @
to je vec drugo :]
btw, kojim jezicima se sluzite? (ne mora biti savrseno)
[ etjen @ 12.10.2010. 20:03 ] @
kazahstanskim
[ crnimilosradojevic @ 12.10.2010. 20:11 ] @
Ne znamo Japanski... Pardon, znamo i taj, jel tako Stefane?
[ Wisher_SiD @ 12.10.2010. 20:27 ] @
Hai,Milos-sama! Pa,ono...svi zajedno pricamo (nesto tecno,nesto osnovno,za komunikaciju): Engleski,Japanski,Ruski,Nemacki,Spanski i pomalo Francuskog...valjda ce biti dosta...
[ pctel @ 12.10.2010. 21:22 ] @
OK, posto vidim da ste resili, da napomenem par stvari kao iskusniji:
- niposto na avanturisticka putovanja ne voditi devojke. Sklone su panici u situaciji susreta sa paukom ili sitnim glodarom, da ne pominjemo prave opasnosti. Ja jesam za ravnopravnost polova, ali iz dana u dan redjace se situacije u kojima one nece zeleti da se ponasaju ravnopravno, napravice razdor i netrpeljivost u grupi jer ce jedni hteti da im omoguce konfor a drugi ce biti protiv toga...
- grupa mora da ima vodju, inace ako cetvoro dodje na raskrsnicu pa jedno hoce pravo, drugo levo, trece desno a cetvrto da se vrate nazad, svi ce pokusati da nametnu svoju volju a troje ce biti nezadovoljni i ljuti. Ovako, izabere se vodja i on kaze gde se ide, pa sad ako se meni ne ide tamo, jbg, zivot je takav, nema protesta, diktatura, sto se mora nije tesko... i na kraju budu svi srecni i zadovoljni. Vodja se moze menjati na dnevnom ili nedeljnom nivou. Znam da to izgleda bezveze, naizgled je bolje dogovarati se oko svacega, ali to vrlo brzo postaje totalni pakao!
- pretpostavljam da niste (jos) obezbedili saglasnost familije, pa racunajte da ce svi biti protiv vas. Racunajte i na to da ce neko podleci pritiscima i odustati, pa unapred definisite da li cete ici bez takvih, ili cete i vi otkazati.
To su vam otprilike tri najveca propusta koje neiskusni prave, pa bolje uciti na tudjim greskama nego na svojim.
[ mmix @ 12.10.2010. 23:04 ] @
Meni je samo malo smesno sto se ovaj put poredi sa avanturom australijke na balkanu :) Ako nju bilo sta snadje ovde autralijska ambasada nije daleko a hitna povratna karta avionom joj sigurno predstavlja manji problem nego vama ako se zaglavite u nekoj vukoje*ini bez prevoza, hrane ili pica za duze od 24 sata. Avantura jeste, ljudi su odvajkada avantuarisali ali su i ozbiljnije pristupali planiranju; ovo vase razmisljanje tipa "ma sta moze da se desi, jaci smo od sudbine" prestaje da vazi cim izadjete iz Srbije.
[ gajo2 @ 12.10.2010. 23:49 ] @
Ma može bez problema da se stigne do Tajlanda, evo oni iz Kluba putnika Srbije su obišli pola sveta sa par stotina evra u džepu. Samo nikako ne bi išao autom, pokvari ceo ugođaj ta 24h vožnja. Bolje je voziti se nekim busem ili vozom, usput upoznaš neke zanimljive likove, a ne da si izolovan od naroda i zatvoren u malom prostoru gde svi postaju nervozniji kako dani prolaze...
[ pisac @ 13.10.2010. 15:38 ] @
Ja bih išao s vama, al' mi neda žena
Bila mi neka drugarica u Šangaju duže vreme, pa mi palo na pamet prošle godine da skoknem kolima do tamo... da sam imao neko adekvatno društvo (i još jedna kola za put) verovatno bih i uradio tako.
[ pctel @ 14.10.2010. 20:08 ] @
Citat:
15 dana je samo okvirno...nigde ne zurimo
Ajd da se pozabavim malo ovim... rekoste da vozite 24 sata od 48, pretpostavljam da cete praviti neke pauze da se ne ukocite u kolima - znaci 20/48. Prosecna brzina je jako cudna stvar - ja kad krenem do Cacka gde odlicno poznajem put i nagazim i preko stotke cim se ukaze prilika, ne zaleci ni gorivo ni auto, jedva uhvatim prosek 60km/h. A vi koji ne poznajete put i ne nameravate da gazite preko 80-90 ne mozete imati bolji prosek od 50km/h. Znaci 1000 km za 20 sati, sto ce reci da vam za 1200 km treba oko 24 dana.
Citat:
mmix: ako se zaglavite u nekoj vukoje*ini bez prevoza, hrane ili pica za duze od 24 sata.....
Pa akose ide sa 2 auta, nece valjda uspeti da ostanu bez oba, a ako je jedan u funkciji, tesko da ne moze otici po bilo sta i doci za manje od 24 sata. Tesko da negde ima tolikih razdaljina izmedju 2 naseljena mesta.
Moji godisnji odmori su ograniceni na 15 dana, tako da tesko da cu to da radim do penzije, a tada verovatno necu moci jer cu patiti od kostobolje. Znaci, momcima je ovo otprilike poslednja prilika u zivotu da probaju takvo nesto i imaju moju punu moralnu podrsku.
[ mmix @ 14.10.2010. 21:25 ] @
Ja se samo setim filma "Deliverance" Kultni film, vredi pogledati
[ miloshzorica @ 15.10.2010. 21:13 ] @
proverite vize i uslove ulaska autom. thai viza se opusteno dobije u zagrebu ili istambulu. proveri oko kazahstana. takodje, prelasci granica u 3rd world nisu bas lagani. neretko je nemoguce preci granicu. ja sam tako jednom umalo naje*o na uzbekistan-kazahstan, meksiko-gvatemala i kolumbija-ekvador.
uplatite putno osiguranje i ponesite komplet hiruski materijal. zlu netrebalo.
potrosnja od 5l u aziji i latinskoj americi je nemoguca!
ponesite neki nozh ili neku motku... doduse, azija je dosta bezbednija od latinske amerike
takodje, fali vam korupcioni fond jer murija tamo ima greasy hands, bas kao i ovde
ideja je super i imate moju kompletnu podrsku! ja planiram nesto slicno, ali od new foundland u kanadi do tierra del fuego u argentini i isao bih RV, ne autom. pri tom bih putovao nekih 6 meseci. sem ako je u pitanju neki rekord (tip je spomenutu destinaciju biciklom u svrhu obaranja rekorda presao za 4 meseca), put od dve nedelje nema smisla.
pogledajte kako je regulisano spavanje u autu. preporucujem benziske pumpe na izlazu iz vecih gradova, tu ima dosta sofera s kamionima. soferi ako se zgotivite su jako resourceful. bar je to moje iskustvo a putovao sam via tierra po 3rd world dosta.
privremeni uvoz auta je moguc bilo gde, ali pitanje je koliko traje i koliko kosta. ovde su jako striktni
google maps ne pomazu puno. ja sam se radi google maps jednom tako izubio na jugu argentine
[ nerodimac @ 17.10.2010. 14:19 ] @
Hmm, iz Ukrajine idete na ruski M23 autoput...
Pazite gde cete da pravite pauzu. :)
[ ghost2k3 @ 18.10.2010. 12:08 ] @
Zanimljivije deluje "juzna" trasa ka tajlandu, preko turske, pa tamo prema indiji. Verovatno ima i sta da se vidi. E sad malo je opasnije, ali nas iracani i iranci gotive, samo pomenite zastavu iz kragujevca :)
Sta je radio sa ladom, ako je koristio razne vidove prevoza?
Posto je otisao sa ladom i vratio se ladom, kako sam ja skontao?
[ qazqaz @ 22.10.2010. 03:17 ] @
Ja dajem punu podrsku momcima. Vidim na ovoj temi da ljudi razlicito tumace rec avantura.
Ako sve bude sigurica to onda nije avantura. Sto vise nepredvidjenih/lepih/glupih/strasnih stvari se desi to bolje, izazovnije. Previse kalkulacija = smor.