|
[ szafirovic @ 17.10.2010. 20:56 ] @
| Vozim golf 4, 1.4, 16V, 2001. godiste. Imam problem sa paljenjem lampice za ulje u toku voznje. Naime, to se desava pri vecem opterecenju vozila (voznja uzbrdo, brzina iznad 130 km/h i sl.). Majstori su mi rekli da je do ulja. Zamenio sam ulje (Castrolovo ulje), presao nekih 800 km i problem se ponovo javio. To se skoro nikad ne desava u gradskoj voznji, ali pri voznji na auto-putu, posle nekih 200 km lampica se ponovo pali (narandzasta boja). Zaustavim vozilo, proverim ulje-ulja ima dovoljno. Dodam nekih 100ml i nastavim da vozim. Nema nikakvih drugih promena u nacinu rada motora. Ako neko ima neka iskustava, saznanja ili bilo kakav savet sta da radim, bilo bi mi drago da mi nesto napise. Zafir! |
[ inobradovic @ 17.10.2010. 21:00 ] @
zasto dodas 100ml ako ima ulja ?
ulje izmeri na ravnom kad je motor hladan i stavi nek ima izmedju pola i max.
[ szafirovic @ 17.10.2010. 21:16 ] @
Dodam ulje zato sto znam da narednih 200km mogu opet bez problema da vozim, valjda ga dodata kolicina ulja rashladi i poveca masnocu. To mi je preslo u naviku, inace nema drugog razloga. Jedan od majstora mi je objasnjavao da do paljenja lampice dolazi zbog promene gustine ulja, pa mu ja zato dodajem ulje.
[ deki77 @ 17.10.2010. 22:53 ] @
Trebao bi da proveris "davač" ulja..
Imas ih par na raylicitim mestima..
Davac pritiska ulja
temperature
[ inobradovic @ 17.10.2010. 23:09 ] @
Citat: szafirovic: Dodam ulje zato sto znam da narednih 200km mogu opet bez problema da vozim, valjda ga dodata kolicina ulja rashladi i poveca masnocu. To mi je preslo u naviku, inace nema drugog razloga. Jedan od majstora mi je objasnjavao da do paljenja lampice dolazi zbog promene gustine ulja, pa mu ja zato dodajem ulje.
pa ti ako malo vise vozis auto ti ces mu doliti 2l ulja, sigurno negde gubi ili trosi ulje cim stalno dolevas a nisi preso preko max, a to sto dolijes 100ml na 3-4l to je neosetno i nikako ne moze da popravi kvalitet ili da ga rashldi. moguce je da dolazi do promene gustine ulja ali dolevanjem se to ne resava.
[ vladd @ 18.10.2010. 00:29 ] @
Kada si menjao filter za ulje?
[ konemanja @ 18.10.2010. 01:55 ] @
i ja sam imao taj isti problem na bori, uzmi sipaj novo ulje i imas na pumpi da kupis cistol za benzince pusti auto da radi dvadesetak minuta i onda ispusti to ulje i sipaj novo. ja sam tako resio problem lampice za ulje.
[ pantic68 @ 18.10.2010. 05:21 ] @
Za početak dospi više ulja, ni litar neće ništa pokvariti, bitno je samo da nivo ne dosegne radilicu. Uzrok je verovatno oštećenje pumpe tj njenog usisa na primer usled nabijanja kartera na ivičnjak pa uvlači vazduh kada je nivo malo niži na uzbrdici ili pod turažom kada se veća količina nakupi u glavi motora jer ne stiže da se slije u karter.
[ Java Beograd @ 18.10.2010. 08:05 ] @
Za početak, trebalo bi da znaš da ta lampica signalizira nedovoljan pritisak ulja u sistemu za podmazivanje, a ne nedovoljnu količinu ulja u karteru.
Istina, najčešće nedovoljna količina ulja uzrokuje nedovoljan pritisak, ali ne uvek. Naravno, i pumpa može da bude krivac. Na tvoju sreću, lista delova koja može da uzrokuje paljenje signalne lamplice se završava sa davačem signala - zapravo senzorom za pritisak ulja. Niti pumpa niti senzor nisu preskupi delovi, a i zamena pumpe nije posebno komplikovana operacije. Naravno, moguć je i trivijalan kvar da se lampica pali zbog oštećene izolacije žica, pa od negde dobija napon i/ili masu.
Ako tvoj majstor ovo nije umeo da ti objasni, onda je on sve samo ne majstor, pa svakako sledeći put idi kod nekog drugog.
[ Java Beograd @ 18.10.2010. 11:25 ] @
I još jedan savet: nikako nemoj da voziš auto ako je lampica za nedovoljan pritisak ulja upaljena. Jer, kod malog pritiska ulja, radilica i klipnjače, umesto da su mikronskim slojem ulja odvojeni od ležajeva, oni se dodiruju i trljaju, što veoma brzo (par desetina km) uzrokuje trošenje površinskog sloja, povećavanje zazora i na kraju - lupanje u motoru. Onda, zna se: zamena ležajva koja će sa sobom da povuče celu generalku, po sistemu " ... kad već radim ono, daj da onda uradim i ovo ..."
[ vladd @ 18.10.2010. 11:43 ] @
Morace neko da ucini najveci smrtni greh u trenucima kada sija lampica. Da izmeri se pritisak ulja, i da se okane bacanja pasulja zarad prognoze. Da ne bi bilo iz keca u x, bolje receno u neizvesno...
Igranje vraca pogadjaca sa pritiskom ulja je dobra predigra majstora za veliki sex koji se sprema vlasniku vozila, o kome je Java pricao.
Merenje pritiska ulja, ako je nizak, momentalno menjati pumpu, ako je normalan, pozdraviti se sa davacem(predpostavljam da majstorcine nemaju uslove da ispitaju davac), koji je solidno jeftin da bi se toliko pricalo o njemu.
Ako se nakon toga ponovi problem, o tome vec vredi malo vise diskutovati, da li postoje vruce tacke, zone pregrevanja, problemi sa karikama, lezajevima, ventilacijom kartera...
Poz
[ Nocni @ 18.10.2010. 13:37 ] @
Pogresno su ti rekli... tebi se pali zuta lampica a ne crvena i ona se pali kada je mali nivo ulja... moze da bude vise razloga... najcesce je neispravan davac... ali moze da bude i drugih razloga... zavisi trosi li ulje... desavaju se i neke banalne stvari kao ostecenje same sipke za mjerenje pa je nivo ulja u pojedinim slucajevima stvarno nizak...
Takodje, kada se sipa novo ulje treba da bude na maksimumu a ne "na pola"
Ako bi mijenjao davac ne treba uzimati polovni, samo novi... u svakom slucaj nije nista hitno ali treba to popraviti...
Ovo sto su ti savjetovali da sipas litar ulja preko maksimuma... nikako ne radi samo uspi kvalitetno ulje, recimo mobil1 5W-50 koje je po 12 eura litar i ne brini...
[ kisr86 @ 17.12.2010. 10:59 ] @
Imam sličan problen na svom Golf-u (1.4 16v),pali mi se lampica (crvena) od ulja kada dam gas na autu (preko 1500 obrtaja).
Čitao sam ove dosadašnje postove i došao do zaključka da moram da proverim davač-e i senzore...Ono što mene interesuje gde se nalaze ti davači i senzori,da li bi neko mogao da mi objasni gde se nalaze pa da pokušam da ih zamenim pre nego što skinem katrer i tražim problem u pumpi za ulje. HVALA!!!
[ cozmo_im @ 17.12.2010. 11:03 ] @
Prvo ti lepo izmeri pritisak ulja dok je motor hladan, zatim dok je na leru kad je zagrejan i pod turazom.
Pa onda idi dalje ako je pritisak u redu. Nije to za igranje.
[ Java Beograd @ 17.12.2010. 11:27 ] @
Prvi put kad se upali crvena lampica za pritisak ulja, dok je motor radi, je signal da se motor odmah ugasi, i auto odšlepa kod majstora, tj. u servis !
Šteta prouzrokovana nedovoljnim pritiskom ulja iskazuje se (kod novijih automobila) cifrom sa 3 nule, u evrima.
[ kisr86 @ 18.12.2010. 10:18 ] @
Hvala na savetima,rešio sam problem!!
Prešao sam 15000km sa uljem (Motul 2100+) i dodavao sam aditive (razne)....problem sam rešio tako što sam zamenio ulje i FILTER ULJA (koji je bio problem)!!
[ vladd @ 18.12.2010. 11:14 ] @
Taj motor, kada puno predje, moze da ima problema i sa radilicom i sa pumpom.
Ne znam ko ti je rekao da koristis Motul 2100I jos da vozis 15000km!!), za propiranje motora, kao da zivis u monsunskim predelima .
Valjda Motul 8100..ako hoces produzeni interval
Za taj motoric VW specifikacija 505.00 je odgovarajuca.
...Mada se i taj auto "dobro prodaje"...
Poz
[ kisr86 @ 21.12.2010. 16:54 ] @
Opet mi se javio isti problem!!! Merio sam pritisak ulja i došao do zaključka da je slab. Verovatno mi je pumpa za ulje otišla!
Treba mi pomoć hitno:
-gde se nalaze davači za ulje na 1,4 16v (da li može neko da mi objasni)
-koliko košta uljna pumpa
Hvala svima!!!
[ vladd @ 21.12.2010. 18:18 ] @
S obzirom sta si radio sa uljem, moguce je da sulezajevi radilice.
Uzgred, gde si merio pritisak ulja ako ne na mestu davaca?
Poz
[ kisr86 @ 21.12.2010. 19:06 ] @
Majstor mi je merio na mestu davača u glavi,ali mislio sam da li ima još neki i gde se nalazi?
Promeniću taj (lako je),ali ako ima još neki.....biće problem!!
Možeš malo bliže da mi objasniš šta su ti "suležajevi" i kako su oni mogli da odu?!
Hvala i izvinjavam se na dosadi,ipak sam početnik. o:)
[ vladd @ 21.12.2010. 22:42 ] @
"Sulezajevi" su lezajevi, samo nije proradio space bar kada treba
Lezajevi na radilici, koriscenjem neadekvatnog ulja i voznja van granica zamene dovodi to pregrevanja i habanja lezajeva radilice.
Kod tih motora su nekoliko problema, pri paljenju lampice za ulje. Davac, ulja i filter, pumpa i lezajevi na radilici, koji svojim prevelikim zazorom obore pritisak ulja.
S obzirom da se neko vreme nije javilo paljenje lampice, pretpostavka je da pumpa postize neki pritisak, ali su lezajevi nesto hladniji i zazori su jos veci, sto obara priisak ulja.
Skidanje kartera ne gine, ali je preporuka da majstor, ali majstor, ne bilo ko, poslusa eventualne udare, dodatne zvuke is motora, ili pri skidanju kartera, da proba zazore, mada bez skidanja polupesnice tesko moze da vidi manji zazor, veci je ocigledan.
Pre nego se kupi nova pumpa, mozda nepotrebno.
Poz
[ deki77 @ 24.12.2010. 17:03 ] @
Meni se isto desilo paljenje crvene lampice.
U pitanju je takodje golf 4 1.4.
Odmah sam otisao do majstora..uz blagi oprez jer nisam znao dal je bas pomenuti davac.Mada sam znao za "jadac".Od paljenja lampice pa do montaze proslo je nekih pola sata kao i 2-3km.Reagovao sam bas..odmah!!
Skinuli smo buxnu i ulje je izletelo.Sto je znak da je (Prekidac ulja 1/4 0.3-0.6 NT zeleni) riknuo.
Cena ove traume zelene boje je 480din.Skida se i montira sasvim jednostavno.Nalazi se ispod plastike/svecica
Slike
[ kisr86 @ 25.12.2010. 10:59 ] @
Nije "senzor pritiska ulja",skinuo sam moj s'kola i probali...isto se dešava!!
Rasturili smo auto jer smo proverili i nema pritiska ulja,po ovome što smo videli najviše nam deluje kao uljna pumpa (ventil za povraćaj ulja u karter ne drži).
Danas je glava na obradi,a mi ubacujemo klipove sa novim karikama pa kad namestim pišem vam!!!
[ vladd @ 26.12.2010. 15:17 ] @
Taj ventil moze da bude problem, a da je pumpa ispravna. Doticni "povratni" ventil sprecava prevelik pritisak ulja, a ako je "otvoren", pumpa ne moze ni da postigne ono sto treba.
To se jako retko desava, taman kao sto se jako retko desava da neko sipa neodgovarajuce ulje i utrostruci period korscenja istog...
Ocigledno je neko(majstor, valjda) ustanovio da MORA da menja karike, pa menjajte, promenite i pumpu, pa posle jos jedno otvaranje, nije lose, kaplju parice , da bi se sredio ventil i pregledali lezajevi radilice.
Po toj logici, neophodno je zameniti i zadnji lezaj tocka, i on znacajno smanjuje pritisak ulja...
Do 2018-e ce te valjda stici i do EGR-a
Majstor ce da prezimi zimu samo sa tim motorom
Poz
[ milovanmaric @ 26.12.2010. 18:14 ] @
http://www.elitemadzone.org/t417535-0
Nije prvi put, sad vec drugi put mu rade hilzne.
[ kisr86 @ 27.12.2010. 09:45 ] @
Zamenio sam ulje (Lukoil) i filter (na koji sam sumnjao) i sada je pritisak ulja ok (1bar na leru i 6 u turi),ali trošio mi je ulje pa smo uradili karike i obradili glavu kad smo već rasturali motor,međutim i dalje neće da mi ugasi lampicu od ulja pa ću mu zameniti i davač.
milovanmaric pogledaj malo bolje da li se radi o istom autu?! Ovde se radi o Golf 4 1.4 16v (koji je ćaletov auto),a http://www.elitemadzone.org/t417535-0 se radi o mom autu koji je takođe Golf 4 ali 1.9 TDI!!!!
Izvinjavam se ako nisam smeo da postavim dve teme u isto vreme!!
[ milovanmaric @ 27.12.2010. 13:30 ] @
Izvini, moja greska.
[ RobertoKish @ 27.12.2010. 14:44 ] @
da sam na vasem mestu,nikad vise ne bi kupio vw.
[ vladd @ 27.12.2010. 16:24 ] @
Mislis da bi neki drugi brend bolje izdrzao zaboravljanje zamene ulja
Poz
[ Java Beograd @ 27.12.2010. 16:34 ] @
Citat: RobertoKish: da sam na vasem mestu,nikad vise ne bi kupio vw.
[ deki77 @ 27.12.2010. 18:15 ] @
Citat: RobertoKish: da sam na vasem mestu,nikad vise ne bi kupio vw.
sasvim su solidni automobili.Zato i drze cenu.ko god da ima malo vestine,vremena i alata....brate sve sam moze da uradi(ne bas sve..ipak je za to servis).Ali ako ti ne daj boze crkne halogenka npr. na meganu.Moze da bude veoma zanimljivo iskustvo.Jos ako je neka kisa sneg..nevreme..Ko je imao iskustva zna sta pricam
[ vaske2 @ 27.12.2010. 18:30 ] @
Citat: RobertoKish: da sam na vasem mestu,nikad vise ne bi kupio vw.
+1
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|