[ daba.jovanovic @ 23.10.2010. 20:43 ] @
Imao bih par pitanja vezanih za protokomer kako ustanoviti da li je crkao, da li moze da se steluje ili ocisti HVALA |
[ daba.jovanovic @ 23.10.2010. 20:43 ] @
[ duck@ @ 23.10.2010. 22:02 ] @
Ne znam kako to izgleda na tvom autu, kod mene je u bitanju bio Bosch-ov air flow meter iliti protokomer.
Covek na dijagnostici mi je proveravao auto i rek'o kako su mi crkle dve zice od ukupno tri - i da ce u najskorije vreme i treca i da moram da kupim novi deo - 70€ Moj protokomer je kao na slici gore levo Ja pitam cika googla, nadjem gomilu linkova, skinem deo ocistim alkoholom i tim sprejem koji preporucuju i radi kao nov od tada. Ne kazem da je to pravilo samo kazem kako je bilo kod mene. Verujem da moze da crkne, tj. da zice od zagrevanja puknu ili nesto slicno, ali je ocigledno moguce i da se samo zaprljaju. Ono sto bi svakako trebalo da imas na umu to je da NE PIPAS PRSTIMA zice posto ces naneti necistoce. U svakom slucaju evo ti nekoliko linkova pa ces vec provaliti. Verujem da se razlikuje od modela do modela montaza, demontaza ali je princip isti: http://www.youtube.com/watch?v=iX2Y44Np8VM&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=B1HP3nu6hn8&feature=related Tako je to prikazano na youtube-u a ja sam ceo vrh tog dela potopio u soljicu sa alkoholom da ne bih cistio cetkicom. Ovde su opisane neke znamiljive stvari http://www.fordscorpio.co.uk/cleanmaf.htm jos korisnih linkova: http://www.fordf150.net/howto/clean-maf-mass-airflow-sensor.php http://www.ehow.com/how_5152778_clean-mass-air-flow-meter.html http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_flow_sensor Ali ume da pomogne i kada u youtube ukucas naziv tvog protokomera, siguran sam da ces naci entuzijaste koji su to sve lepo snimili i postovali. P.S. Ja sam sve to radio na svoju odgovornost i JESAM bio svestan da mogu da ga pre_ebem, ali rekoh... A i nista od ovoga sto sam ti ja napisao ne moras da shvatis ozbiljno jer ja sa tom strukom nemam apsolutno nista, verujem da ce neko ko se razume da ti da i mnogo smislenije odgovore od mog, ja sam samo preneo svoje iskustvo! Pozdrav [ Nocni @ 23.10.2010. 22:03 ] @
Stelovanje i ciscenje zaboravi... Da utvrdis je li crkao mozes dijagnostikom a mozes i da ga postavis sa drugog auta pa da probas...
[ daba.jovanovic @ 24.10.2010. 00:13 ] @
Slikao sam protokomer, moj je drugaciji, ima kalibracionu oprugu mislim da se tako zove nisam siguran. postavicu sliku samo da provalim kako se ubacuje slika ovde, hvala u svakom sluchaju
[Ovu poruku je menjao daba.jovanovic dana 24.10.2010. u 01:27 GMT+1] [ daba.jovanovic @ 24.10.2010. 00:25 ] @
Uspeo sam da postavim sliku
[ vladd @ 24.10.2010. 11:29 ] @
Ovo lici na usisni leptir, sa detekcijom pozicije, ali iz ranih '90-ih godina. Protokomeri su malo drugacije sprave.
Nazalost, popravka je gotovo nemoguca, sto zbog komplikovane tehnologije nanosenja paste, bazdarenja otpora, sto zbog nemogucnosti nabavke novih delova mehanizma. Najcesci kvar je ukopavanje klizaca u otporni sloj, ili pucanje keramike ili otpornog sloja, i odsustvo informacije odredjene pozicije. Zamena za polovan, ispravan, nov deo moze da dostigne neprihvatljivu cenu.. Poz [ daba.jovanovic @ 24.10.2010. 22:46 ] @
Problem koji ja imam je sledeci kada je tzv kalibraciona opruga u polozaju u kojem treba da bude podigne se broj obrtaja na 2500-3000 i tek posle nekog vremena obori na 900-950, zakljucak nekih majstora je da je mozda crkao protokomer tj usisni leptir kako vi kazete, neki kazu da je mozda davac temperature crkao. Auto je 92 godiste
[ vladd @ 25.10.2010. 17:08 ] @
Da se razummo, nema tu "zakljucaka", pausalnih procena i ocena. Sve se to meri, i pozicija leptira, i protok, i signali davaca pozicije, odnosno naponi na pojedinim pozicijama.
Desavalo se, osim prostog kvara otpornika sa slike(pastozni otpornici, otvoreni tip potensiometra sa kompenzovanom linearnoscu...), da poneke ECU centrale nemaju mapu za odredjene pozicije, desavalo se da neko promeni ecu, posto je "konstatovao da nesto ne radi", takodje bacanjem pasulja, a pregled doticne sprave bi doneo trenutno prosvetljenje. I zato bolje izbegavaj "misljenja", i nadji nekoga ko ce stvar da ispita, izmeri, testira, i najprostije konstatuje sta ne valja. Poz Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|