[ milanm2 @ 26.10.2010. 14:58 ] @
| Interesuje me kako se spaja akumulator drugog automobila pomocu kablova sa mojim akumulatorom. Odnosno, ja povezem + mog akumulatora sa + drugog akumulatora. E a sad ne znam da li minus drugog akumulatora ide na moju sasiju ili ga povezujem sa minusom mog akumulatora? |
[ Java Beograd @ 26.10.2010. 15:00 ] @
Svejedno. Jer, - pol akumulatora je kratko spojen sa šasijom (jednim debelim kablom). Ali, šasija je uglavnom ofarbana, pa je relativno teško ostvariti dobar kontakt. Zato, ipak veži za - pol akumulatora.
[ milanm2 @ 26.10.2010. 15:04 ] @
Povezao sam ja tako ali nije hteo da upali. Cak i kad je komsija upalio njegov auto i dodavao gas. E onda sam kupio nov akumulator i auto je upalio odmah. Medjutim ja se sad razmisljam da nisam mozda trebao minus da vezem za sasiju a ne za moj akumulator. To me muci
[ Java Beograd @ 26.10.2010. 15:50 ] @
Jok. Izgleda da nisi dobro povezao, tj, nisi dovoljno jako stis'o kleme. Ili je akumulator na tvojim kolima totalno riknuo i pri tome se više ćelija unutra kratkospojilo.
[ edi maj @ 26.10.2010. 17:11 ] @
Ne mora značiti da će se prespajanjem akumulatora kablovima upaliti auto. Kada se auto pali, povlači se velika struja i potrebni su kablovi koji to mogu izdržati, tj prenijeti dovoljno struje. Ako kablovi nisu dovoljno debeli, ako je loš kontakt između žica i hvataljki, a pogotovo ako još nije očišćeno mjesto gdje se stavljaju hvataljke onda su veliki gubici i kablovi ne provode dovoljno struje da se može upaliti, a da još ne pominjem neispravnosti akumulatora, i sl.
Pogotovo u današnje vrijeme kada je sve preplavljeno kineskom robom, na oko izgleda OK, ali nije ni blizu za onu funkciju za koju je namjenjeno.
[ ubimestruja @ 26.10.2010. 17:21 ] @
Uzmi nožić pa zaseci izolaciju svog kabla za paljenje,sve će ti biti jasno. 10mm izolacije i licnasti kabel od max. 2,5 kvadrata.
[ Joker @ 26.10.2010. 17:26 ] @
Zašto je u većini uputstava za automobile nacrtano da se - stavlja na šasiju a ne na - klemnu akumulatora ?
[ ubimestruja @ 26.10.2010. 17:33 ] @
Pa ne znam,ali za skoro sve novije automobile paljenje preko start kablova nije preporučljivo zbog mogućih oscilacija napona
a samim tim i struje,koja može oštetiti osetljive elektronske komponente.
Znači skinuti i napuniti acc,pa onda paliti.
[ edi maj @ 26.10.2010. 17:39 ] @
Vjerovatno iz istih razloga koji su već navedeni, povlačenje velike struje, sa svakim centimetrom dužine kabla izaziva pad napona, što je itekako bitno za alnaser. Od minus pola akumulatora do šasije ima pola metra do metar kabla, što dodatno pravi pad napona, tako da se spajanjem na masu auta koje se pokušava upaliti to izbjegava. Tom logikom, na autu s isparvnim akumulatorom, treba spojiti direktno na minus jer bi se spajanjem na masu produžila dužina kablova za preklemavanje.
Znači: na ispravnom akumulatoru, direktno na minus pol, na autu sa ispražnjenim akumulatorom na masu; dobija se najmanji pad napona za paljenje
[ milanm2 @ 26.10.2010. 17:49 ] @
Upravo sam zbog toga i pitao. Jer je prijatelj kupio novi auto hyundai i20 i u njegovom uputstvu pise da se minus vezuje na masu. Pa sam hteo da znam zasto.
[ codeNO @ 26.10.2010. 18:35 ] @
Sta se prvo vezuje kod kablova...Plus ispravnog acc na plus neispravnog pa minusi ili prvo minus ispravnog na neispravni pa plusevi...... Kada se plus poslednji vezuje, mnogo varnici dok ne dodje do crvstog kontakta, a opet nekada na casovima elektronike na vezbama su nas ucili da uvek ide prvo masa pa +
[ edi maj @ 26.10.2010. 21:16 ] @
Pa logično je da se prvo spaja +, jer ako bi spojio -, onda bi imao mase dva auto pod minusom, što je ogromna površina, i čim bi spojio + jednog od akumulatora postojala bi opasnost da nosajući okolo drugi + negdje dotakneš masu i tako napraviš kuršlus. Prema Haynesovom uputstvu recimo za Golfa ide, što je i slijed svega ovdje diskutonovanog: 1. + praznog aku, 2. + punog aku., 3. - punog, 4. masa auta sa praznim aku.
Varničenje je nemoguće izbjeći jer dolazi do uspostavljanja strujnog kruga sa velikim protokom struje, zavisno od ispražnjenosti jednog a napunjenosti drugog akumulatora.
[ X Files @ 26.10.2010. 22:28 ] @
Koliko je meni poznato, ide ovaj redosled:
1. + klema automobila koji koga treba startovati
2. + klema automobila preko koga startujemo
3. - klema automobila preko koga startujemo
4. - SASIJA (masa) automobila koga treba startovati (mnogi automobili imaju vec predvidjeno mesto za to, ne treba ga izmisljati)
Citat: Joker: Zašto je u većini uputstava za automobile nacrtano da se - stavlja na šasiju a ne na - klemnu akumulatora ?
U jednom uputstvu za VW sam procitao da je to zbog varnicenja na spoju i izdvajanja gasa 'praskavca' iz akumulatora. Tada je bolje razdvojiti jedno od drugog. A citao sam i da je moguce da dodje do kompletnog topljenja kleme u nekim slucajevima ?!
Sto se tice kablova "edi maj" je dao koristan odgovor, tj. najcesce su krivac lepi kineski/bugarski/rumunski kablovi koje mozete baciti u djubre, jer kvalitet provodnika nije odgovarajuci. Zatim ide los kontakt stipaljkom i naslage prljavstine na samoj klemi.
[ vladd @ 27.10.2010. 17:17 ] @
Upravo ovako. MAda, postoje trenuci kada na ispravnom vozilu otkaze accu, pa je onda moguce koristiti minus klemu auta koji se startuje.
To se izbegava(nekako je pravilo da se krsevi najcesce startuju kablovima), da bi se izbegao spoj (-)kleme prema sasiji vozila koje se startuje. Tu su moguci losi kontakti.
Kablovi treba da su bar 8 "kvadrata", ali ne predugi, recimo 1,5m, 16 mm2 je za sve situacije i potrebne duzine. Tada mogu da budu i "kineski".
Opsti problem je spoj kabla i stipaljke, i to bi trebalo poboljsati, ko ima pristupacnu presu, ili brener, pa dodatno zavarivanje "srebrom".
Treci problem su same stipaljke, napravljene tek da su napravljene, trebalo bi obrusiti krokodilske zube i prilagoditi kontaktno mesto situaciji na vozilu, negde je moguce obuhvatiti sraf, negde klemu, uglavnom postojeci "krokodili" nisu sa dobrim kontaktnim zahvatom. Osim za golu klemu, sto nije slucaj koriscenja i namene kablova..
Pre svega pazljivo sa paljenjem preko kablova, velike su struje, neophodni su dobri kontakti i male prelazne otpornosti, i izbegavanje situacije da se kratkospoje + i sasija.
Poz
[ Nikola M @ 27.10.2010. 22:58 ] @
Ako neće odmah da upali, pusti ga malo, ugasi sva svetla (i u kabini), nek budu spojeni kablovi, ovaj drugi auto malo turiraj, nakon jedno 10-tak minuta probaj ponovo da upališ...
Na ovajnačin ne pališ samo pomoću koleginog akumulatora, već pomoću njegovog auta još i dopunjavaš svoj akumulator.
[ vladd @ 27.10.2010. 23:19 ] @
Ako je blago ispraznjen accu, pa i tada je pitanje 10min. Mozda minut - dva, uglavnom treba proveravati kablove, moguc je pozar, vrele tacke na prelaznim otporima, a i 10 min je predugo vreme za drzanje kablova, i dovoljno dugo da se napravi problem za vrelinom i topljenjem izolacije.
Svaki trenutak je potrebna puna koncentracija paznje, i pracenje sta se desava, 10 min je naporno..
Poz
[ Nikola M @ 28.10.2010. 12:04 ] @
Ok, razumeli smo se, koji minut-2-5, i naravno nema zevanja okolo nego gledaš i paziš prste
[ BokasaTzar @ 28.10.2010. 13:32 ] @
Treba 2-3 minuta da se puni preko kablova prazan akumulator.
Ne sme odmah da se pali neispravno vozilo, jer se istovremeno puni i prazan akumulator i vergla vozilo koji je predpostavimo hladno (nije startovano)
Mnogo lakše je da se zamene akumulatori, pa startuje hladno vozilo, sačeka da se nagreje na radnu temperaturu, ponovo zamene akumulatori i preko kablova startuje vozilo sa neispravnim akumulatorom (jopet).
Sve one napomene o preseku kabla i prelaznim otporima su i te kako važne.
[ Java Beograd @ 28.10.2010. 13:37 ] @
Citat: BokasaTzar: Mnogo lakše je da se zamene akumulatori, pa startuje hladno vozilo, sačeka da se nagreje na radnu temperaturu, ponovo zamene akumulatori i preko kablova startuje vozilo sa neispravnim akumulatorom (jopet).
Tebi je ovo mnogo lakše od spajanja kablovima ?
[ vladd @ 28.10.2010. 16:26 ] @
Ocigledno nije doziveo tu srecu na zavejanom parkingu, pa da ga pitam sta se radi dok se gedore lepe za prste
Poz
[ majstor70 @ 28.10.2010. 16:43 ] @
Niste spomenuli da ima jos jedan kabao koji spaja motor sa sasijom...bez tog spoja ne bi mogao da se akumulator dobro puni. Trebao si da probas da postavis stipaljke na + plus klemi i - minus negde na motoru(recimo na nekom zgodno dostupnom mestu)... ali u principu slazem se sa prethodnim odgovorima da plus ide na plus a minus na minus. Pozdrav
[ BokasaTzar @ 29.10.2010. 09:51 ] @
Citat: Java Beograd: Tebi je ovo mnogo lakše od spajanja kablovima ?
Jeste lakše - auto proradi
One štipaljke na kablovima zeznu stvar, pa neće ni da okrene motor.
Kad se prisetim - obično se te zezalice rade na zimi, noću, kad ti auto baš treba
I treba ti samo gedora OK 13 (sa dugim nastavkom) i dve viljuškaste 10-ke
[ Java Beograd @ 29.10.2010. 10:19 ] @
Citat: BokasaTzar: I treba ti samo gedora OK 13 (sa dugim nastavkom) i dve viljuškaste 10-ke
I onda se desi reset bord computera i audio sistema u oba automobila. Uz pomenuti alat ti treba i neka zaštitna odeća (ruke ćeš već da opereš ...)
I sad kao, ti ujutro kreneš na posao (ili negde), taman upalio auto i krenuo, a komšija kaže: "Ajde da časkom skinemo akumulator sa tvog automobila, montiramo na moj, pa kad se moj auto ugreje, (očas posla - 10-tak minuta !) onda ćemo da vratimo tebi akumulator. To je ipak mnogo lakše nego da petljamo sa kablovima !" WTF ?! %%$%#%$#!!#$"
[ BokasaTzar @ 30.10.2010. 19:45 ] @
[ X Files @ 30.10.2010. 19:59 ] @
Premestanje akumulatora cesto jeste najoptimalnije resenje zbog ogranicene duzine kablova i mogucnosti za 'namestanje' automobila jedan naspram ili pored drugog, u realnim uslovima (npr, uzak parking uz prometnu ulicu i sl). Zato uvek na dohvat ruke imam par 13-ica ili mini prilagodljive kljuceve.
Naravno, treba prethodno poznavati prirodu automobila, u vezi pomenutih problema sa elektro-sistemima, tako da ova opcija cesto otpada.
Eto, Yugo ide i bez akumulatora, samo ako ga upalite ;)
[ Nikola M @ 01.12.2010. 00:59 ] @
Ma daj, stvarno, mislim kablovi su ipak kablovi.
Uštineš, ugasiš svetla radio i to, kažeš pomozi bože, i brrrrmmm...
ispod minuta
[ micky @ 01.12.2010. 13:10 ] @
Plus na plus a minus ispravnog akumulatora ide najbolje na sasiju auta koji ne pali.Zbog razlike u potencijalu :)
kombinacija +na + i - na - akumulatora ne pali uvek :)
[ ghost2k3 @ 21.12.2010. 13:46 ] @
Pa u svim upustvima koje sam ja dosad video za automobile pise da ide + na +, a - na negde na masu pod haubom, shasiju. Meni je najlakse da zakacim na onaj drzac od motora, sto se vesha motor, kada ga vadis napolje :)
[ vladd @ 21.12.2010. 15:08 ] @
U sustini je sve jedno, samo je bezbednije za nespretne da su kljesta kablova znacajno razmaknuta.
Poz
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|