[ svashtara @ 28.10.2010. 10:09 ] @
Imam POLO 85-to godište, 1035cm3, benzin+gas, oznaka motora HZ.
Problem je sa startovanjem na gas: u servisu koji je ugradio "BEDINI" uređaj, izvršena je reparacija i ugradnja novih membrana. Nakon 5-6 sati mirovanja motor neće da upali na gas. Polo ima automatski saug; U servisu su nemoćni, pa sam rešio da na auto ugradim karburator od Z-101 i sajlu za ručni saug jer smatram da bih tako konačno rešio ovaj problem.
Ima li neko pozitivno mišljenje o ovome, ili da se i dalje zezam sa startovanjem na benzin, pa prebacivanjem na gas i td....?
[ vladd @ 28.10.2010. 10:54 ] @
Nemoguce je pozitivno misljenje na ovakve zelje.
Motor se pali na benzin, dok ne krene proces u isparivacu, a naknadno prebacuje na plin.

Da li je to puno troska? Da bi se uvodile nebulozna inovacije...

Poz
[ Horvat I @ 28.10.2010. 12:03 ] @
Z101 mi bolje pali na gas nego benzin. Samo kod jako niskih temperatura obaćam pažnju da bude ugasen na benzin,ali i tada ako se zaboravi maica preko izparivača prelivena vrelom vodom vadi fleku.
[ svashtara @ 29.10.2010. 09:01 ] @
Poznat mi je način rada isparivača; godinama sam imao Z-101 i uz pomoć ručnog sauga startovao sam i na -6C, ali problem je Polo koji ima karburator sa automatskim saugom i koji bih želeo da eliminišem. On lepo pali na benzin ali na spoljnim temperaturama nižim od 10C moram da ga „varam” ne bih li ga pokrenuo.
Kažu da je plinski uređaj „Bedini” od pre 7 godina takav???
Ovako, povučem malo ručni saug i... kresne ko mina???
P.S Jedan poznanik koji radi sa plinom ugradio je karburator od Z-101 na Golf 2, 1,3
[ Horvat I @ 29.10.2010. 19:32 ] @
Ne pomaže ti pobuda membrane iparivača? Tada ubacuje dodatnu količinu gasa.
[ svashtara @ 02.11.2010. 06:33 ] @
Niko mi do sada nije odgovorio: Da li ću imati problema(i kojih), ako ugradim karburator Z-101 i ručni saug na POLO 85.godište. Živo me zanima iskustvo nekoga ko je ovo uradio;
Znam da VW motori imaju 100 nekih "klinaca" za vazduh i temperaturu tako da sve to diktira dobar start i pravilan rad motora.
Laički, ja samo preskačem neke od tih gluposti i možda malo "maltretiram" hladan motor, ali, auto je star 25 godina i voziću ga još 2-3godine;
Savršeno mi je jasno da Nemac nikada ne bi ugradio plin na svoje vozilo, ali, mi nismo Nemci i štedimo iz nužde
[ Java Beograd @ 02.11.2010. 07:20 ] @
Citat:
svashtara:Živo me zanima iskustvo nekoga ko je ovo uradio

Izgleda da niko to još nije uradio. Bar ne neko od nas koji posećujemo ovaj forum.


Bilo kako bilo, ovde pokušavaš da pomešaš "italijana i nemca". Nisam siguran, ali nekako mi to ne ide. Da si 'teo karburator keca na UNO, ili na Alfa Romeo (neki stariji) - možda bi i prošlo. Ili da si teo Pežoov karburator na Renoa.
A da probaš da nađeš neki stari Golfov karburator ? Verovatno ima toga na auto otpadima za sitnu kintu. To bi bilo već mnooooogo prirodnije.
[ sdurut @ 02.11.2010. 08:45 ] @
Ideja zamene originalnog karburatora za onim iz Z101 mislim da nije dobra ideja. Obično ljudi kad imaju neki problem i ne umeju da ga reše onda pokušavaju da reše problem na drugom mestu a ne tamo gde je nastao. Pretpostavljam da imas Polo sa jednogrlim karburatorom ubušenom diznom za gas i automackim sauhom. Sauh na karburatoru sluzi iskljucivo za startovanje na benzin. TNG ima drugacije karakteristike pa kad je suh benzinski ukljucen smesa na gas je prebogata i ne mozes da upalis. E sad onaj ko ti je ugradjivao gas to je trebao da zna. Kod karburatora koji imaju automacki sauh stavlja se mešač na vrh karburatora. Ja imam 2 Yuga 45 i Koral 1.3 . Yugo 45 ima ubušenu diznu ima manuelni suh. Koral 1.3 ima automacki sauh i karb sa 2 grla. Tu je stavljem mešač iz dva razloga. Prvi su dva grla a drugi je automacki sauh. Jedino rešenje je mešač koji košta 20e. Rupu gde ti je ubušen karb zapuši. Mešač možeš i sam da ugradis. On se samo zašrafi na vrhu karburatora. Obavezno staviti gumicu ili silikon za dihtovanje da ne vuče falš vazduh između karba i mešača.
[ sikander @ 02.11.2010. 09:54 ] @
Ja sam imao pola (sada je kod mog oca) na kome je zamenjen originalni karb novim zastavinim. Isto godiste i kubikaza samo sa rucnim sauhom.
Sve to je bilo dok sam bez neke velike rezerve verovao majstorima. Jer ja kad nesto ne znam ja kazem da ne znam.
Majstor koji je ugradio gas (kao majstor na glasu) je prvo stavio neki lovato koji valjda nije obican vakuumski nego skuplji (i nepotreban za moju masinu). Evo prilike da kazem da ne znam o gasu skoro nista.
Onda je taj moj uredjaj trosio oko 13l. On ga je enkoliko puta kao stelovao i objasnio mi da ne moze on bas malo da trosi. Pre ugradnje je 'trosio' oko 8l. :)
Ne znam nista o gasnim uredjaima a ne bas puno ni o kolima uopste ali znam da koristim forume. I tako pronadjem da na mesacu vuce fals vazduh pozatvaram rupe i spustim potrosnju na prihvatljivu.

Onda krene da zeza karburator (kaze drugi majstor) i predlozi da stavi nov zastavin. To je mega giga super stvar! I stavi on taj karb i ubusi diznu a mesac sada sluzi kao veza izmedju kucista filtera
vazduha i karburatora. I to funkcionise i dan danas uz povremeno zezanje, ali je to izgleda struja u pitanju. Motro nije upaljen na benzin vec stotinama godina jer je probusen rezervoar. A to je posebna prica - trosio 15l benzina, stelovan karburator par puta i na kraju se ispostavilo da je rezervoar probusen sa strane tako da ne curi uvek. Savrseno.

Znam da ne bi trebalo paliti na plin i da bi trebalo okrpiti rezervoar i 100% zameniti pumpu (ima to moj otac u petogodisnjem planu) ali auto sluzi samo da moje roditelje prebaci od tacke A do tacke B koje su retko udaljene vise od 30km.
Tako da gde god da stane oni su blizu kuce. A ne staje bas cesto.

Kako funkcionise sauh ne znam, ali ovaj moj polo se sa povucenim sauhom ponasa kao da je na benzin. Treba mu kad je hladan.

Ovo su moja iskustva. Znaci radi, ali da mi sad majstor predlozi zamenu karburatora trazio bih nekoga da mi osposobi originalni.
Pozdrav
[ dobri nikola @ 30.04.2014. 21:12 ] @
Citat:
svashtara:
Imam POLO 85-to godište, 1035cm3, benzin+gas, oznaka motora HZ.
Problem je sa startovanjem na gas: u servisu koji je ugradio "BEDINI" uređaj, izvršena je reparacija i ugradnja novih membrana. Nakon 5-6 sati mirovanja motor neće da upali na gas. Polo ima automatski saug; U servisu su nemoćni, pa sam rešio da na auto ugradim karburator od Z-101 i sajlu za ručni saug jer smatram da bih tako konačno rešio ovaj problem.
Ima li neko pozitivno mišljenje o ovome, ili da se i dalje zezam sa startovanjem na benzin, pa prebacivanjem na gas i td....?


Da li jos vozis taj auto, steta je sto si skinuo njegov originalan karburator i ubacio nas domaci IPM 32 MGV .