Točkovi na kolima su mi bili apsolutno savršeno balansirani jedino kada je auto došao iz fabrike. Bili su stavljeni spoljni tegovi na aluminijumskoj felni, i auto je išao 190km/h glatko kao da leti kroz vazduh, bez najmanje vibracije.
Posle više od godinu dana savršeno balansiranih točkova, morao sam iz nekog razloga da skidam i vratim gume na felne, sa novim balansiranjem, i nakon toga više to nije bilo to. Odnosno, gume jesu balansirane, ali ipak postoje blage vibracije (na većim brzinama) koje nisu postojale sa originalnim balansiranjem iz fabrike. Balansirao sam (od tada) na 7-8 mesta, gledao da mašine budu različitih tipova (digitalne, obične, ovo-ono) ali rezultat je uvek isti: blage vibracije postoje, a nisu postojale sa fabričkim balansiranjem.
Zanimljiv detalj u vezi tog balansiranja možete i sami da proverite: Kada vam balansiraju gumu savršeno, čim je skinu sa mašine tražite da je opet stave na mašinu i proverite balansiranje: Opet će pokazati da je potrebno balansiranje sa nekih 10-25gr. To se dešava na svakoj mašini na kojoj sam balansirao, što znači da balansiranje nije savršeno, odnosno računajmo otprilike da je greška od idealnog balansiranja negde u proseku pola od razlike koja se javi kada se proverava balans na ovaj način (tj. 5-12gr).
Da napomenem da nisu felne uzrok vibracija, nisu ni gume, već isključivo balansiranje, jer su se vibracije javile onog trenutka kada su gume demontirane i namontirane na iste felne, i stavljeni novi tegovi (koji se lepe unutra) umesto starih (koji se zakucavaju spolja). Sve se isto dešava i sa potpuno novim čeličnim felnama koje su balansirane spoljnim tegovima. Dakle, balansiranje definitivno ne valja.
Sve u svemu, ima li neko upućen u problematiku koji može da mi kaže u čemu je problem, i kako da se reši. Pretpostavljam da trebam da nadjem balans mašinu koja ima specijalnu osovinu (za moj točak) na koju će točak da se zašrafi šrafovima, a ne da se samo pritegne konusom po sredini. Ali, gde to da nadjem?
[ cozmo_im @ 06.11.2010. 10:46 ] @
Ne postoji nista savrseno na ovom svetu.
Zasto si skidao tockove. Mozda tu lezi odgovor.
[ pisac @ 06.11.2010. 11:00 ] @
Nije tu odgovor. A savršeno postoji: kada dođe iz fabrike
[ mmmilan @ 06.11.2010. 11:14 ] @
Kako zasto je skidao tockove, pa kad tad moras da skines tockove i da balansiras gume.
Dal zbog zamene pneumatika, dal zbog lezeceg ili rupe koju nisi video.
Meni posle zadnje zamene letnjih pneumatika za zimske auto pocne blago da trese na 100 do 110 km/h, posle cega prestane kad se ubrza...
[ Tyler Durden @ 06.11.2010. 11:24 ] @
Ma ne trebaju ti savrseno balansirani tockovi. To se ti tripujes.
[ cozmo_im @ 06.11.2010. 11:39 ] @
Ne, nego ako je nesto radio na trapu, onda mozda tu lezi odgovor. Desava se u tim slucajevima.
Kad auto dodje iz fabrike, sve je fabricki i dok se ne osteti nesto, malo je glupo da ima vibracije bilo kakve vrste.
Elem, ako imas alu-felne, tesko da ces naci vulkanizera da ti posteno izbalansira.
A mozda se i guma ostetila prilikom skidanja/stavljanja i vise je nije moguce izbalansirati. Desava se.
[ etjen @ 06.11.2010. 14:05 ] @
imao sam i ja slična iskustva kao pisac. Na kraju sam našao dobrog balansera al' se čeka u tom servisu po sat vremena da dođeš na red (rade još svašta)
Sa njima je uvek bilo OK do sada.
Mada, zna da bude felna pomalo kriva, a i gume se nekad posle demontaže, montaže, pokrive.
Meni je uvek kad treba menjati set guma bilo frka dok nisam ove provalio.
Ne mora da znači da su savršeni ali meni su uvek dobro balansirali (doduše čelične felne su u pitanju)
Ako hoćeš i ako si u BG-u, baciću ti adresu servisa na pp
[ Zarko Silic @ 06.11.2010. 14:40 ] @
Alu felne retko ko ume balansitari kako treba.
Prema sopstvenom iskustvu svaki dvadeseti vulkanizer ima kliker.
(19 su beskorisna masa )
Citat:
pisac: Kada vam balansiraju gumu savršeno, čim je skinu sa mašine tražite da je opet stave na mašinu i proverite balansiranje: Opet će pokazati da je potrebno balansiranje sa nekih 10-25gr. To se dešava na svakoj mašini na kojoj sam balansirao
To znaci da im masine nisu dobro bazdarene zato sto nece da plate inzenjera.
10g je previse, a o 25 da se i ne diskutuje.
Dobro balansiranje je u -+3 g , a odlicno u -+1 g.
[ pisac @ 06.11.2010. 16:35 ] @
Citat:
cozmo_im: Ne, nego ako je nesto radio na trapu, onda mozda tu lezi odgovor.
Kažem da nije odgovor u tome. Jednu gumu sam izbušio, zakrpio, i uzgred stavio ventile sa senzorom pritiska na svim točkovima.
Citat:
cozmo_im:A mozda se i guma ostetila prilikom skidanja/stavljanja i vise je nije moguce izbalansirati. Desava se.
Ista stvar je bila i kasnije sa potpuno novim gumama. Znači nije ni to. Pri tome sam jedno vreme prebacio senzore pritiska na čelične felne a alu felne vozio sa običnim ventilima i glanc novim Mišelinkama, i opet su bile blage vibracije. Znači nije ni do senzora
Citat:
cozmo_im:Elem, ako imas alu-felne, tesko da ces naci vulkanizera da ti posteno izbalansira.
Na čeličnim se isto dešava. A što se aliminijumskih tiče, tražio sam vulkanizera koji zakucava spoljne tegove umesto da lepi unutrašnje, i nisam ga našao.
Citat:
etjen:Ako hoćeš i ako si u BG-u, baciću ti adresu servisa na pp
Šalji slobodno, treba mi obavezno. Ovih dana stavljam zimske gume.
Citat:
zarsilic: 10g je previse, a o 25 da se i ne diskutuje. Dobro balansiranje je u -+3 g , a odlicno u -+1 g.
E, ja bih skakao od sreće kada bih našao vulkanizera koji balansira u +/- 3g. Znaš li takvog u BG (na PP)?
Definitivno je balansiranje u pitanju. Nisu to neke jake vibracije. Jednostavno to su blage vibracije na većim (>140km/h) brzinama koje sam stalno osećao na svim automobilima koje sam vozio, i uvek sam (pogrešno) pretpostavljao da dolaze od motora koji radi na visokom broju obrtaja. Onda sam kupio glanc nov auto, i shvatio da te vibracije uopšte ne mora da postoje, i da ne dolaze od motora! Pretpostavio sam odmah da je balansiranje guma u pitanju, i zato sam se trudio da što duže ne diram gume koje su stigle fabrički. Kada sam najzad bio primoran da ih "rebalansiram", moje sumnje su se potvrdile.
Jeste da vibracije nisu jake, ali ako mogu da biram ja svakako biram da vozim bez ikakvih vibracija. Razlika je mala ali osećaj u vožnji je daleko lepši.
[ vladd @ 06.11.2010. 18:37 ] @
Po mom saznanju 90%(a mozda i vise) vulkanizera, nema pojma o tipovima felni(osim grube podele celik - aluminijum), nacinu montaze na masinu za centriranje..kada treba konus sa cela, kada sa zadnje strane, kako se tretira centralni prsten, sa koje strane je konus...
Da ne spominjemo remont, bazdarenje masine, zamenu konusa koji se pojede vremenom, to kosta i ne pada im na pamet takva aktivnost...
Sta ce ljudima balansirani tockovi, kada je ogranicenje 50?
Uglavnom imaju robotsku proceduru, jeftine masine sa greskom +- 5 grama, i posao obavljaju kao "na pistaljku" ili je sirena za opasnost ukljucena. Niko ih ne tera da ulaze u ginisa sa brzinom balansiranja, sve nesto bacaju, tumbaju, kao da pakuju presovani otpad.
Poz
[ sasa022 @ 06.11.2010. 19:46 ] @
Sve je OK dok nekog od tih silnih majstora ne pitate za balansiranje direktno na vozilu :D
Dodjete im sa ovakvom felnom
Uz to ovaj tip balansiranja sluzi da ispravi sve zaostale debalanse koji poticu od neispravne centriranosti tocka (nakon balansiranja na stacionarnoj masini), kocionih diskova/dobosa i delova vesanja vozila.
Ako je problem na 140 km/h onda najverovatnije nije u pitanju lose balansiranje vec deformacije na pneumatiku koji se ne moze izbalansirati.
[ etjen @ 06.11.2010. 20:17 ] @
ovo što je sasa022 postavio je slično (ako ne i isto) mašinama koje su se ranije koristile (bar se ja tako sećam)
Kad sam bio klinac, sećam se da sam sa ćaletom išao kod vulkanizera koji su imali ovakve mašine sa slike.
pisac - poslao sam ti pp
[ pisac @ 06.11.2010. 23:07 ] @
Citat:
zarsilic: Ako je problem na 140 km/h onda najverovatnije nije u pitanju lose balansiranje vec deformacije na pneumatiku koji se ne moze izbalansirati.
Izmenjao sam ja u medjuvremenu par puta gume. Što Tigar, što Mišelin, što Gudjear. Balansiranje je problem, nema dileme. Nije problem na 140km/h, već ja skoro uvek vozim autoputem preko 140km/h .
Što se tiče balansiranja na točku, ima to u Beogradu (bar je bilo ranije), u onim servisima kod Novog Groblja. To nisam probao.
[ petardel @ 06.11.2010. 23:45 ] @
Citat:
Izmenjao sam ja u medjuvremenu par puta gume. Što Tigar, što Mišelin, što Gudjear. Balansiranje je problem, nema dileme.
Sam sebi daješ odgovor. Verovatno ti je neka felna malo kriva.
[ pisac @ 06.11.2010. 23:59 ] @
Izgleda da je teško prihvatiti da je sam balansiranje problem? Felna nije kriva nijedna, savršeno su pravilne. Jedno vreme sam imao i 4 glanc nove čelične felne (sada više nisu nove).
Nego, da li je vama volan na automobilu preko 140km/h savršeno miran, kao uostalom i ceo auto? Ili osećate blage vibracije (ne od puta, nego od vozila)?
[ sasa022 @ 07.11.2010. 08:33 ] @
@pisac
I vreme cini svoje - nekada si imao novi auto,a sada to vise nije slucaj...
[ Zarko Silic @ 07.11.2010. 09:05 ] @
Nesto se ne slaze u prici:
Ili ti brzinomer laze,
ili imas nekav drugi problem?
Ako na 140 trese, onda na brzini izmedju 110 i 120 mora tresti jos vise.
Kod svih vozila je tako.
Ako brzinomer laze onda moze biti problem balansiranje.
Ako brzinomer ne laze onda je problem nesto drugo: ili stari deformisani pneumatik, ili nesto vezano za mehaniku na vozilu.
[ petardel @ 07.11.2010. 09:06 ] @
@pisac
Mora biti miran i volan i ceo auto. Jel tebi trese i volan i ceo auto??
Citat:
Ako na 140 trese, onda na brzini izmedju 110 i 120 mora tresti jos vise.
Kod svih vozila je tako.
Ne bih se baš složio sa ovime. Pri lošem balansu auto može da trese samo pri određenoj brzini (recimo, od 110 do 120 trese, a preko 120 prestane)
[ rfe @ 07.11.2010. 10:43 ] @
ispravna felna najpre i zdrava guma. Evo, j asam bas skoro stavio goodyear zimske i skrecuci polukruzno ocesem desnim tockom bankinu i malo pokrivim felnu i evo ti ga odmah trese na 95-105 km/h.
Dalje, lezaji, glavcina, viljuska imas li negde lufta ?
[ vladd @ 07.11.2010. 10:55 ] @
Doticne vibracije, zavisne od brzine, su najcesce uzrokovane losim gumama ili jos gorim balansiranjem. Kriva felna moze da bude uzrok vibracija na vecim brzinama.
Posle nekog vremena koriscenja, neke gume je nemoguce izbalansirati, zbog nacina trosenja, i deformacije pod opterecenjem.
Kao trece, treba obratiti paznju na tacke, na novoj gumi, crvena i zuta, i prema njima montirati gumu, pozicionirati ventil...
To su fabricki oznacene preporucene pozicije..a za svaku marku, pogledati u specifikaciji sta su hteli da kazu sa tackom, bojom i pozicijom...
Naravno, pitanje je koliko je nasih "low level" vulkanizera i primetilo neke tacke, sare...
Cudo jedno, tolika vika da guma glavu cuva, a najnepismenija sorta su vecina vulkanizera..do klasicno retardiranih osoba..
Valjda previse prost i vise fizicki posao..kako oni smatraju..
[Ovu poruku je menjao vladd dana 07.11.2010. u 12:05 GMT+1]
[ pisac @ 07.11.2010. 11:16 ] @
Citat:
zarsilic:Ako na 140 trese, onda na brzini izmedju 110 i 120 mora tresti jos vise.
Na tim manjim brzinama vozim na drugačijim putevima, i na kraćim relacijama, pa uopšte i ne obraćam pažnju na vibracije na volanu. Namerno nisam rekao "trese" već "blago vibrira". Dakle, uopšte nije u pitanju primetno trešenje volana, već blage vibracije na volanu. Kao što rekoh, te blage vibracije sam uvek osećao na svim vozilima, sve dok jednog dana nisam kupio glanc nov auto
Dakle, balansiranje je 100% uzrok. Ne postoji ništa drugo. Točkovi su i pre toga premeštani sa jedne na drugu poziciju, ali nije dirano fabričko balansiranje. Čim su prvi put skinuti fabrički tegovi i stavljeni ovi "domaći" što se lepe, od tada su vibracije počele, i ne prestaju ni na novim gumama ni na novim felnama. Znači, zajednički element svih tih situacije je domaće balansiranje. Ništa drugo. I zajednički element svih balansiranja je da kada se balansirani točak skine sa mašine za balansiranje, pa odmah vrati, odmah pokaže da je potrebno novo balansiranje i to za težinu koja nije baš zanemarljiva. Znači da nikada nije ni bio dobro balansiran!
Na kraju ostaje samo pitanje: gde da nadjem dobro i pedantno balansiranje na mašini koju neko održava po pravilima?
[ Nocni @ 07.11.2010. 17:44 ] @
Nadji negdje servis koji ima modernu hanter masinu za balansiranje... kao ovaj npr
U mnogim fabrikama su njihove masine za reglazu i za balansiranje (mercedes, vw, bmw, citroen...) Sada ima tih masina i sa senzorima koji snimaju i detektuju nepravilnost po svim pravcima odma i same preporucuju gdje koji tocak da se montira bas zbog tih sitnih vibracija koje su "do nekoliko grama"... Inace, vrlo je vazno gdje ide koji tocak jer nije balansiranje svemoguce... na bilo kojoj masini da se izbalansira, cim provozas auto ili ga popnes na ivicnjak sto je najgore, mozes se vratiti i opet ce trebati da se koriguje...
Nisi napisao odakle si pa da te uputimo na nekog... u profilu pise samo "djubretar" ali ne i lokacija... ali naci ces sigurno... Mozes da zovnes firmu "Giir" iz Nisa koja prodaje ove masine pa da pitas kome su je prodali u tvojoj blizini...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 07.11.2010. u 19:15 GMT+1]
[ pisac @ 07.11.2010. 20:31 ] @
Beogradski djubretar
Mašina deluje fantastično, ali, kao što "u rukama Mandušića Vuka, svaka puška biće ubojita" (ili tako nekako), tako verujem da i ovaj top od mašine ima da se pretvori u praćku u rukama domaćih vulkanizera koji se "time bave 20 godina pa nema ja šta da ih učim" (što sam čuo par puta kada sam ih zamolio da ispoštuju neke osnovne stvari tokom baratanja sa mojim točkom).
[ pisac @ 25.06.2011. 21:52 ] @
Obavio sam balansiranje na toj Hunter9700 mašini u Autokomercu "aerodrom". Nove Michelin gume (kao i uvek), odlične alu felne, i balansiranje je bilo najbolje do sada. Nije kao fabrički (očigledno da u Fordovoj fabrici postoji daleko bolja mašina za balansiranje), ali je najbolje što sam do sada postigao u Beogradu. (možda je fabrička tajna i u tome što je fabričko balansiranje alu-felni bilo rađeno sa spoljnim tegovima zakucanim na obodu, a sva ova ostala balansiranja sa unutrašnjim tegovima koji se lepe).
Onda sam jurcao 159km/h po autoputu: prava uživancija sa glanc novim "High Performance" gumama i dobro balansiranim točkovima.
Sitne vibracije postoje i dalje, ali su -> sitne . U svakom slučaju, dok ne prođem pored Kölna da balansiram u Fordovoj fabrici, ovo je sasvim zadovoljavajuće
[Ovu poruku je menjao pisac dana 25.06.2011. u 23:02 GMT+1]
[ Milojkovic @ 25.06.2011. 22:05 ] @
Kad vec niko nije uspeo da ti kako ti kazes savrseno izbalansira gume, a ti zahtevas samo prefektno( a da bude za dzabaka) zasto ne pokusas da ih izbalansiras u svojoj reziji? Kad sve ostalo radis na taj nacin i po principu uradi sam u stilu cepidlake neplatise i kvazi mudrijasa . Uradi to sinko recimo kao Milan Srdoc sto je "balansirao" u majstorskoj radionici kod majstor Zivote:) ti si bas takav lik.Izvoli i naskaci se po gumama.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 26.06.2011. u 02:18 GMT+1]
[ pisac @ 26.06.2011. 09:48 ] @
Milojkoviću, nisi razumeo poentu mog posta. Ovo je (najzad) dobro balansiranje. Nije savršeno, ali retko šta na svetu je savršeno. Ako budem imao sreće da nađem još bolje balansiranje (onakvo kakvo je bilo fabričko), naravno da se neću buniti.
[ Milojkovic @ 26.06.2011. 11:27 ] @
Sad cu da ti pronadjem "kolege" a ti se pronadji koji si.
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 26.06.2011. u 21:19 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 26.06.2011. u 21:20 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 26.06.2011. u 21:23 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao Milojkovic dana 26.06.2011. u 21:27 GMT+1]
[ Milojkovic @ 26.06.2011. 20:37 ] @
Milan Srdoc u epizodi gde skace po gumi dok je "balansira" me neodoljivo bas na tebe podseca.Mada ima tamo i ostalih likova koji imaju tvoje karakterne crte.