[ kik01 @ 08.11.2010. 18:44 ] @
pozdrav svima
dosao interval za zamenu ulja,kupih ulje i povezem auto da odrade zamenu.
eh mozda sam trebao prije same kupovine da se informisem a ne sada kada je sve zavrseno.
golf je 1.9 TDI 77kw 2004 god.
ulje koje sam kupio CASTROL magnatec diesel 10w-40
sada gledam specifikaciju na ambalazi vw 501 01/505 00 u knjizici golfa pise vw 505 01 ili 506 01
ne znam da li ulje koje sam sipao u potpunosti odgovara.i jos nesto sada sisao do parkinga da proverim nivo ulja 2 do 3 mm preko maksimuma na sipci!da li je to alarmantno?
covek kada je sipao(menjao sam i filter) nije uspeo da uspe svih 4l vec 3.7l a u knjizi pise 4.3
ja se izvinjavam ako sam postavio temu o kojoj se vec raspravljalo ranije.

[ RobertoKish @ 08.11.2010. 20:06 ] @
ne bi trebalo da je iznad maximuma.ispusti to sto pre,taj visak.
[ Zarko Silic @ 08.11.2010. 20:09 ] @
Moras koristiti 505.01. Idi da to sto si sipao zamenu odgovarajucim.

U karter G5 staje maximalno 3.8 L ulja kada se racuna i zapremina filtera. Realno je to znatno manje. Od 3,2 do 3,5 obzirom da se celokupna kolicina "starog" ulja nikako ne moze ispustiti u potpunosti.


Visak ulja je stetan. Strada katalizator pa zatim "sve redom". Ne sme biti ni milimetar vise. Manje moze.


Kolicina ulja se meri kada je motor hladan i kada se celokupna kolicina ulja nalazi u karteru. U slucaju 1,9TDI to znaci ujutru pre paljenja i naravno, automobil mora biti u potpuno vodoravnom polozaju (u NercegNovom ces to teze pronaci )
[ jnk @ 08.11.2010. 20:16 ] @
I obavezno promeni tog mehaničara koji ti je prelio pogrešno ulje.

Nije mi jasno kako neko kome je posao da ceo život sipa ulje uspe da sipa previše a tolko je nezainteresovan da se raspita koje ulje ide u koji motor.
[ kik01 @ 08.11.2010. 20:57 ] @
ok sutra cu poci da izvuce jedno 2dl ulja.ljudi ja sam pitao kada sam kupovao(u kako kazu renomiranoj prodavnici auto delova)dal oznaka 501 01 treba da se podudara sa onom koja je u knjizi auta.rekli su mi da je to samo neka oznaka turbine i da je dovoljno da zadovoljava vw standarde.
ZAKLJUCAK
da li cu ja voznjom sa ovim uljem nanijeti ostecenja svom vozilu i koliko je to stvarno opasno!ludilo me hvata ako opet budem morao bacati pare na ulje i filtre.
HVALA
[ Nocni @ 08.11.2010. 20:57 ] @
Nikola, ti si vidio jeftino ulje po 3 eura i odma pozurio da ga kupis iako nije za tvoj auto... taj sto je sipao ulje (vjerovatno neki vulkanizer jer majstor to nebi uradio) ima krivicu sto je usuo ulja vise nego sto treba i sto ti nije rekao da to ne sipas i da ne valja za tvoje auto...
Niste dobro procitali jer u knjizi ne pise 4.3... treba pogledati na koji se motor odnosi jer je tabela ista za sve motore...
[ jnk @ 08.11.2010. 21:08 ] @
Nikola, zbog ubrizgavanja pumpa dizna je neophodno sipati to posebno ulje jer može doći do oštećenja motora. više pročitaj na www.tdiclub.com
[ kik01 @ 08.11.2010. 21:08 ] @
ule nije 3eur nego 8.50 eur.
nisam potrcao nego sam bas trazio castrol.
za TD motore od castrola samo imaju ovaj i jedan ful sinteticki na kojem takodje pise 501 01
inace u castellani imaju kunem ti se 10 vrsta ulja.al od castrola samo to
[ Zarko Silic @ 08.11.2010. 21:22 ] @
Kiko da li si ti uopste pismen?

Prvo si procitao da je zapremina kartera kod Golva 5 iz 2004. godine 4,3 litre, a sad i to da je CASTROL magnatec diesel 10w-40 ful sintetik.

Ni jedno ni drugo nije tacno.
http://www.castrol.com/castrol...=9023568&contentId=7044395

Citat:
Magnatec Diesel 10W-40
Castrol Magnatec Diesel 10W-40 je polu-sintetičko motorno ulje za visokotlačne automobile s formulom „Inteligentnih Molekula”.


VW 505.00 je ulje namenjeno dizel motorima sa starim Bosch pumpama (Euro 2 standard).

Za G5 TDI u nasim uslovima VW preporucuje SAMO ulje 505.01 i ni jedno drugo, odnosno SAMO EDGE, ako je ovaj proizvodjac u pitanju.

http://www.castrol.com/castrol...=9023567&contentId=7044208

Citat:
Specijalistički proizvod za VW automobile s diesel motorom




Magnetic zaboravi.

Ako se na TDIu strefi DPF, tada se mora koristiti 507.00. Na zalost.





[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 08.11.2010. u 22:36 GMT+1]
[ kik01 @ 08.11.2010. 21:25 ] @
hmm
nije kiko nego kik
napisao sam ovaj i jedan......to jest jos jedan
[ Nocni @ 08.11.2010. 21:29 ] @
Citat:
kik01: ule nije 3eur nego 8.50 eur.
nisam potrcao nego sam bas trazio castrol.
za TD motore od castrola samo imaju ovaj i jedan ful sinteticki na kojem takodje pise 501 01
inace u castellani imaju kunem ti se 10 vrsta ulja.al od castrola samo to


Nema nista od toga... taj kastrol je 18 € u pakovanju od 4 litra imas ga na vise mijesta po toj cijeni... imas ga na pumpama... u bacvama bi trebao da je jos jeftiniji ali ne znam sigurno jer ga nikada nisam koristio... doduse, mogli su ti ga prodati i kao sinteticko ulje sto naravno nije... Treba ga obavezno prosuti iz auta i usuti odgovarajuce ulje...
[ Zarko Silic @ 08.11.2010. 21:39 ] @
Citat:
kik01: hmm
nije kiko nego kik
napisao sam ovaj i jedan......to jest jos jedan


Evo ga opet

Ako si Kik, onda je vokativ Kiko?

Zar ne?
[ kik01 @ 08.11.2010. 21:42 ] @
posto je auto preslo blizu 200.000 ja sam trazio neko polusinteticko ulje.a ne ful sinteticko koje je bilo u autu do sada.
na 13.000 koje sam presao sa starim uljem potrosio mi je nekih 0.8 znaci nepun litar.pa onda reko posto je auto vec blizu 200.000 da uspem neku polusintetiku.
[ Zarko Silic @ 08.11.2010. 21:56 ] @
Eeee,

to je onda nesto drugo.
Trebao si odmah tako reci.

Ako si vec resio da sahranis auto onda si trebao traziti jabukovo sitće.
[ vladd @ 08.11.2010. 23:43 ] @
Pa da, sintetika je posna, a polu ipak ima nesto prirodnih masnoca

Poz
[ jnk @ 09.11.2010. 08:35 ] @
Ako ti je baš gušt da bude polusintetika uzmi neku koja ispunjava 505.01 standard i to je to. To što ne troši ulje ne znači da je sve super, mada meni je tdi trošio manje od pola litra od zamene do zamene.

Ako si samo tražio potvrdu za svoja dela onda samo napred super si to uradio nemoj ništa da brineš sve je ok i ništa mu se neće desiti.
[ Zarko Silic @ 09.11.2010. 09:10 ] @
505.01 je specijalno ulje namenjeno TDI motorima sa PumpaDizna brizgaljkama i postoji SAMO u fulsintetik verziji.

Osim toga, ovo ulje sadrzi aditive potrebne za pravilan rad tubine (vrlo kriticne kod generacije Golfa 5).


Citat:
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40

EDGE Turbo Diesel 5W-40 je stvoren da bi ispunio zahtjeve automobila tipa VW i Audi s dieselovim motorima koji zahtijevaju specifikaciju VW 505.01
Štiti visokotlačne motore kako s izravnim ubrizgavanjem, tako i motore opremljene sustavom pumpa-brizgaljka (PD). Može biti rabljeno u automobilima drugih proizvođača opremljenih diesel motorima (bez filtera DPF).

Ulje ne bi trebali rabiti u PD modelima s produženim intervalima promjene ulja (označenim brojevima QG1 u broju šasije VIN – detalje provjeriti u uputama za uporabu automobila).
Za više navedene modele je namijenjen Castrol EDGE 5W-30 koji ispunjava zahtjeve 504 00 i 507 00.

Prilikom uporabe Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 preporučamo promjenu ulja nakon 15 000 km ili jedanput godišnje.
Klasa viskoznosti: SAE 5W-40

Klasa kvalitete: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4

Specifikacije: VW 502.00/505.00/505.01, Ford WSS-M2C917-A


Svojstva:
Štiti od opasnih naslaga u motoru
Otporan je na ekstremna termička opterećenja i visoki tlak koji vlada u motoru sa sustavom pumpa-brizgaljka
Specijalna formula koja podržava ispravan rad motora
Specijalistički proizvod za VW automobile s diesel motorom
Mogućnost miješanja sa svim uljima koja ispunjavaju specifikacije API SH, SJ, SL, SM



Ovo sto su napisali je potpuno tacno i nije nikakav marketinski trtik.

[ kik01 @ 09.11.2010. 17:48 ] @
pozdrav!
samo vi zajebav.... ja bacio 50eur (moja krivica)
danas odem kod majstora(vulkanizera)decko se kao zacudio,izbacio visak.
planiram da vozim makar 2000 km.SA OVIM ULJEM!kaze decko vulkanizer da je menjao na jos nekim autima tipa g5.da oni sipaju MOBIL 1 (F1) 5W-50.Ja opet citam na ambalzai tog ulja 505 00.
uzmem danas knjigu auta koja je na nasem(kod mene je na nemackom)
i fino pise kolicina ulja u karteru 3.8 sa filterom.norma bez long life serv. 505 01
e onda vidim u servisnoj knjizi da su mu u rokspedu sipali ulje...HELIH DIESEL PLUS VA
nisam to ulje naso kod nas u gradu.
eto ljudi iako sam bio malo provociran(nadam se ne zlonamijerno)zahvaljujem se svima na savijetima.
uzeti cu castrol EDGE 5W-40
[ Zarko Silic @ 09.11.2010. 18:12 ] @
HELIH DIESEL PLUS VA zadovoljava normu 505.01.

MOBIL 1 (F1) 5W-50 ne zadovoljava.


Ako se zeli primeniti Mobilovo ulje onda to mora biti MOBIL SYNT S SPECIAL V - 505.01





Za stipse, samo da podsetim, postoji Modrica 505.01
[ vladd @ 09.11.2010. 18:18 ] @
Ili Mobil1 0W-40, pa da se auto preporodi.

Poz
[ Zarko Silic @ 09.11.2010. 18:26 ] @
Ne moze se koristiti taj Mobil 1 u TDI motorima novije generacije.
[ jnk @ 09.11.2010. 22:43 ] @
Mislim da je bio neki valvolin na kome je pisalo syntetic blend a bio je 505.01
[ Zarko Silic @ 09.11.2010. 23:22 ] @
Castrol je razvio specijalno ulje 505.01 za tdi motore novije generacije. Odmah za njim i ostali proizvodjaci pustaju u promet "isto" ulje, ali zasto izmisljati rupu na saksiji.

Kupi se EDGE 505.01 i kraj price.

U prikacenom PDFu nalaze se sva ulja sa VW homologaciom za 2007. godinu.


U medjuvremenu su svi renomirani proizvodjaci promenili nazive istom ulju zbog falsifikovanja i mozda malo marketinga, ali rec je o istom. (Nekad Magnetic Professional pa TXT, a danas EDGE)
[ kik01 @ 10.11.2010. 11:10 ] @
kupio castrol EDGE 505 01 i filter!
majstor (ne onaj isti vulkanizer) potvrdio da je postupak u potpunosti ispravan.ispustio staro(novo) ulje sa donje strane na sarafu usuo castrol EDGE 3.3l
posao zavrsen!!
HVALA SVIMA NA SUGESTIJAMA
[ vladd @ 10.11.2010. 12:30 ] @
To je odlicno ulje, moze se reci najbolje, za tvoj motor. Nastavi sa njim, i ne zaboravi da je poromena jednom godisnje ili na 7-8kkm, sta prvo stigne, i obavezna zamena filtera za ulje pri zameni ulja.

Poz
[ jnk @ 10.11.2010. 13:01 ] @
Samo je problem što je po nekim pričama najfalsifikovanije ulje na našem tržištu.
[ Nocni @ 10.11.2010. 14:28 ] @
^^ Da da, to je sigurno falsifikat. Prospi ga i uspi neko drugo
Salim se naravno... dobro je sto si ga zamijenio... nema potrebe da se mijenja na 7-8000, treba ga mijenjati na 15000 slobodno, jer je to ulje bolje posle 10000 nego novo mineralno... ono polusinteticko je prilicno lose jer je ono ujedno i polumineralno, i ima sva ona losa svojstva mineralnog ulja u toj "polovini"
Mijenjanje na 7-8000 tog EDGE 505.01 kastrola je po meni bacanje para... Recimo, u ovlascenom mercedes servisu sipaju takvo ulje i mijenjaju ga na 20.000 km... Mozda je to mnogo za nase uslove gdje je i gorivo losije ali prije 15000 ga nema potrebe mijenjati... U slucaju da je falsifikat onda mu je mnogo i par hiljada km...
[ Java Beograd @ 10.11.2010. 15:07 ] @
Što se tiče kilometraže na kojoj se menja ulje, ja bih ispoštovao preporuku tj. uputstvo proizvođača. Ako VW kaže na 20.000 zašto ga menjati na 7.000 ?! Mislim, ne kažem da treba baš na 20.000 km (nemam ja uputstva) nego kažem da treba onako kako kaže proizvođač.
[ Stoj @ 10.11.2010. 20:36 ] @
Siromah uvek kupuje dvaputa.I nisam dovoljno bogat da kupujem jeftine stvari.To je poenta kod tebe.Ko ne plati na cupriji platice na mostu.Hteo si jeftino ulje i jeftinog majstora koji nezna ni da sipa ulje a kamoli da odmeri i sve to moras da bacis u vodu i ponovo.Salu na stranu,to ulje nije odgovarajuce ali ja ti preporucujem da odvadis visak i da ga vozis jedno 7-8oookm pa promeni.
[ vladd @ 11.11.2010. 10:43 ] @
Citat:
Java Beograd:  Ako VW kaže na 20.000 zašto ga menjati na 7.000 ?! Mislim, ne kažem da treba baš na 20.000 km (nemam ja uputstva) nego kažem da treba onako kako kaže proizvođač.


Moras da kompletiras izjavu, "sta VW kaze?"

VW kaze JEDNOM GODISNJE ili odredjen broj xxxx..x kilometara za odredjen motor, godiste... pa sta prvo pristigne...uz naknadne preporuke za odredjene zone, da se interval kilometraze smanji...

Ne postoji "cvrstih" 20000km za koje se jedino treba "drzati"...

Poz