[ slashman @ 11.11.2010. 12:41 ] @
Je l može da se ugradi na opel corsi neki grejač ili šta već, da ne magle stakla... ono što duva treba da se pusti na najjače da bi ih odmaglilo, a za to vreme dok ih to odmagli ili odledi, unutra je da se umre od vrućine... Procitao sam sada negde da VW pravi nesto za odmrzavanje, pa rekoh mozda neko moze da mi pomogne da se ne cimam vise s tim zamagljivanjem...
Sistem protiv zamrzavanja stakla
[ Tehnoman @ 11.11.2010. 17:16 ] @
Ukljuciti klimu da izduvava. Odmagljuje jako brzo....
[ vladd @ 11.11.2010. 17:27 ] @
Taj sistem sa prevlakama preko stakla zaboravi, to je pitanje budicnosti, inace bi soferka kostala kao dva auta.

Bolje je otvoriti prozore, da se prosusi i rashladi unutrasnji vazduh(sto i klima radi po cenu trosenja goriva), a grejanje usmeriti prema soferki.

Poz
[ cozmo_im @ 11.11.2010. 18:11 ] @
Ako imas klimu, pusti klimu da razmagli. U protivnom, iskljuci recirkulaciju vazduha i pusti da uvlaci spoljni i ukljuci grejanje...
[ etjen @ 11.11.2010. 20:55 ] @
Citat:
cozmo_im:  iskljuci recirkulaciju vazduha i pusti da uvlaci spoljni i ukljuci grejanje...


samo to.
[ eloiza @ 12.11.2010. 05:05 ] @
Citat:
cozmo_im: Ako imas klimu, pusti klimu da razmagli. U protivnom, iskljuci recirkulaciju vazduha i pusti da uvlaci spoljni i ukljuci grejanje...

A šta uraditi kad se zaledi spolja na vetrobranu a motor je još hladan tj. kad upališ hladan motor pa moraš voziti do najmanje 5 km da bi se motor zagrejao pa tek onda može da se uključi grejanje?

Kako misliš da pusti klimu da razmagli kad je hladno, a klima služi samo za hlađenje leti?

Primetio sam da na nekim parkiranim autima preko noći zimi za vreme mraza na vetrobranu gde ima na ivici tamnija površina tu se ne stvara led (tj. drugim rečima kad se razdani i za vreme oblačnog dana pre se na tamnijim površinama odledi nego na svetlijim površinama), a na sredini vetrobrana gde je svetla površina se zaledi.

[Ovu poruku je menjao eloiza dana 12.11.2010. u 06:23 GMT+1]
[ cozmo_im @ 12.11.2010. 07:22 ] @
Klima se i zimi koristi - za isusivanje vazduha i odmagljivanje. Sto se tice "odmrzavanja" stakala, dovoljno je i 2 minuta rada motora pod saugom ili povecanim brojem obrtaja (ionako je to normalan rad motora kad je hladno jel tako) da se odledi prednje staklo - onda UKLJUCIS recirkulaciju i polozaj za grejanje stavis u DEFROST (nacrtana soferka na komandama za grejanje) i to je to (kod mene tako radi). Uopste ne mora da se vozi 5km za takvo nesto. Ako je drugacije, onda je neispravno grejanje na automobilu.

Za odrzavanje cistih stakala u toku voznje (znaci da ne magle), ono sto sam rekao: ISKLJUCI se recirkulacija, pusti se da uvlaci spoljni vazduh u kombinaciji s grejanjem.
[ popovicvl @ 12.11.2010. 10:26 ] @
Ja na escortu imam grejace u vetrobranu i za 30 sekundi vetrobran je suv.
[ eloiza @ 12.11.2010. 14:32 ] @
Citat:
popovicvl: Ja na escortu imam grejace u vetrobranu i za 30 sekundi vetrobran je suv.

.... i odledi se.

Nego, da li su vidljivi grejači na prednjem vetrobranu i da li više troše struje u odnosu na zadnji grejač stakla?

Citat:
cozmo_im:Sto se tice "odmrzavanja" stakala, dovoljno je i 2 minuta rada motora pod saugom ili povecanim brojem obrtaja (ionako je to normalan rad motora kad je hladno jel tako) da se odledi prednje staklo - onda UKLJUCIS recirkulaciju i polozaj za grejanje stavis u DEFROST (nacrtana soferka na komandama za grejanje) i to je to (kod mene tako radi). Uopste ne mora da se vozi 5km za takvo nesto. Ako je drugacije, onda je neispravno grejanje na automobilu.

Koji auto imaš? Misliš da se pusti leden vazduh u kabini da bi se odledilo na vetrobranu dok je hladan motor?!
[ cozmo_im @ 12.11.2010. 14:51 ] @
Corollu. Kod mene je drugaciji sistem malo. Posle 1 do 2 minuta vec imas topao vazduh dovoljan da krene da odledjuje i, drugacije cirkulise topla voda (zbog karburatora).... cim popusti led, manem brisacima jednom i gotovo.
[ eloiza @ 12.11.2010. 15:20 ] @
Citat:
cozmo_im: ... Posle 1 do 2 minuta vec imas topao vazduh dovoljan da krene da odledjuje i, drugacije cirkulise topla voda (zbog karburatora).... cim popusti led, manem brisacima jednom i gotovo.

Odakle već samo posle 1-2 minuta imaš topao vazduh? Da li grejači kod svih automobila rade zimi na isti način preko izmenjivača toplote
vazduh iz kabine /rashladna tečnost motora?
[ vladd @ 12.11.2010. 16:58 ] @
Ne rade isto, i nemaju identicne kolicine rashladne tecnosti. I nisu na istom mestu sistema za hladjenje motora prikljucene grane za grejanje unutrasnjeg prostora.

Spoljni led treba ukloniti pre pokretanja vozila, zarad vidljivosti i bezbednosti, motor treba da je zagrejan a vozacu da je udobno.

Zamagljivanje sa unutrasnje strane je igra sa tackom rose. Sto je vec procenat vlage, u mlakom vazduhu, i sto su hladniji prozori, to je vise magle.

Izbegavanje magle se vrsi isusivanjem vazduha u vozilu, klimom ili uvodjenjem hladnog spoljnog, suvog vazduha(po hladnom i vlaznom vremenu ova metoda ne pomaze, samo na mrazu), ili grejanjem prozora ili sloja vazduha uz prozor, ili premazivanje(delimicno resenje) prozora hemikalijama koje menjaju povrsinski napon vode i prave drugaciji vid kondenzacije.

I zavisno od uslova, kombinovati resenja, a stara dobra krpa je uvek brzo resenje.

Poz
[ cozmo_im @ 12.11.2010. 18:29 ] @
Kod mene odmah kad se u glavi ugreje (minut-dva) cirkulise samo tamo pa u karburator (Aisan komplikovani) a odmah ide i na grejanje. Tako je namesteno.